دوست عزیز شما باید به وسیله سرعت b و دگلانژور نوردهی طولانی داشته باشید اگه به مقالات سایت یه سر بزنید اطلاعات خیلی خوبی هم درضمینه عکاسی نجومی هم نور دهی طولانی وجود داره
http://www.akkasee.com/articles/
Printable View
دوست عزیز شما باید به وسیله سرعت b و دگلانژور نوردهی طولانی داشته باشید اگه به مقالات سایت یه سر بزنید اطلاعات خیلی خوبی هم درضمینه عکاسی نجومی هم نور دهی طولانی وجود داره
http://www.akkasee.com/articles/
خواهش مي كنم،
به جز مقالات كه دوستمون اشاره كردن، مي تونيد به تاپيك عكسهاي نجومي هم بريد:
http://www.akkasee.com/forum/showthread.php?t=64
در دوربين شما در 2 حالت ( حداقل) مي تونيد زمان نوردهي رو تعيين كنيد مثلا با رفتن روي مد Tv (تقدم شاتر) مي تونيد به راحتي زمان نوردهي يا همون باز بودن ديافراگم رو افزايش بديد (فكر كنم در دوربين شما حداكثر 15 ثانيه) يا به مد M رفته و همه تنظيمات رو بدست بگيريد ،اون حالت نگه داشتن دكمه شاتر مخصوص دوربينها SLR در مد Bulb هست.
در مورد عكاسي از ماه هم در همين تاپيك بالا توضيح داده شده، بهترين كار اينه كه به اون تاپيك يه سر بزنيد عكساشو به همراه توضيحات اعم از زمان نوردهي و ... ببينيد.
سلام اين هم اون آدابتوري كه Sam123 مي خواستن:
به قيمت 45 هزار تومان از اينجا:
کد:http://www.telescope.ir/index.aspx?siteid=1&pageid=307&proid=1399
سلام
1-می خواستم ببینم که آیا لنز Tokina 11-16 F/2.8(برای نیکون) برای عکاسی از رد ستاره ها خوبه،چون خیلی تعربف شارپنس و رزولوشن اون رو شنیدم وحتی در خیلی از سایت ها اون رو با Nikkor14-24 F/2.8 مقایسه میکنند.
2-آیا Ca این لنز مشکل زیادی برای عکس بوجود نمی یاره؟
3-قطعا برای ثبت راه شیری با کیفیت مطلوب هر چه لنز سریعتر باشه بهتره...حال میخواستم بدانم که با لنز یاد شده توکینا چند ثانیه باید شاتر را باز نگه داشت؟
وباnikkor 35 F/1.8که تقریبا یک ویک چهارم پله با Tokina 11-16 F/2.8 فاصله داره این زمان چقدر است و با sigma 30 F/1.4 که دو پله با توکینا فاصله داره این زمان چند ثانیه است؟
4-وسوال آخر این که چه لنزی رو برای برای ثبت راه شیری پیشنهاد میکنید؟
sigma 30 F/1.4
Nikkor 35F/1.8
50mmرو ننوشتم چون روی کراپدار خیلی زاویه تنگ میشه و 24mm F/1.4 هم که خیلی گرونه$$$
ٌٌٍٍٍٍ
سلام دوستان
نظرتون در مورد نیکون d90 برای عکاسی نجومی چیه؟نویزش چطوره؟
و ایا لنز همراه اون 18-105 برای عکاسی نجومی و رد ستارگان مناسب است یا اینکه باید از لنز های دیگری استفاده کرد؟
لطفا منو راهنمایی کنید
با تشکر
با عرض سلام
میخواستم از اساتید و دوستان بزرگوار بپرسم برای عکاسی نجومی دوربین 550D CANON و لنز جدید سیگما که لرزه گیر هم داره 50-500 SIGMA خوب هست یا خیر البته من عکاسی مبتدی و عکاسی رو فقط برای تفریح انجام میدم.
ممنون میشم کمکم کنید
لرزش گیر تاثیری تو عکاسی نجومی نداره زمانیکه ازسه پایه استفاده میکنید لرزش گیر تاثیری منفی هم میتونه داشته باشه لنزهای شارپ و تله مناسب هستن
نویزه دوربین های نیکون به نسبت مدل مشابه کنون کمی بیشتره ولی در کل d90
دوربینه خیلی خوبیه
بستگی داره که تعریف شما از مشابه چی باشه. به هر حال در حال حاظر کم نویز ترین دوربین دنیا متعلق به نیکون هست. این رویه با معرفی D3 شروع شده و بعد از اون همواره کم نویز ترین دوربین متعلق به نیکون بوده. در مدل های پایین تر هم باید منتظر ریویوو های دوربین های جدید نیکون(D3100 و D7000) باشیم تا ببینیم وضعیت نویز در این دوربین ها در قیاس با مدل های مشابه در برند های دیگه چطوریه. گذشت اون زمانهایی که راحت میشد در مورد برتری کنن بر نیکون -در زمینه نویز- نظر داد.
چه جور عکاسی نجومی مد نظر شماسه؟ عکاسی از ماه یا کهکشان راه شیری یا رد ستاره ها یا اعماق آسمان و سحابی ها؟ برای هر کدوم از این ها تجهیزات خاص خودش رو لازم دارید. لنز های تله لزوما بهترین انتخاب نیست.نقل قول:
میخواستم از اساتید و دوستان بزرگوار بپرسم برای عکاسی نجومی دوربین 550D CANON و لنز جدید سیگما که لرزه گیر هم داره 50-500 SIGMA خوب هست یا خیر البته من عکاسی مبتدی و عکاسی رو فقط برای تفریح انجام میدم.
با سلام
بیشتر برای عکاسی از ماه
چه جور عکاسی نجومی مد نظر شماسه؟ عکاسی از ماه یا کهکشان راه شیری یا رد ستاره ها یا اعماق آسمان و سحابی ها؟ برای هر کدوم از این ها تجهیزات خاص خودش رو لازم دارید. لنز های تله لزوما بهترین انتخاب نیست.[/QUOTE]
با سلام
بیشتر برای عکاسی از ماه
سلام:
در مورد درست بودن یا نبودن مطالب بالا نظر خاصی ندارم، اما یک نظر مخالف مطالب بالا برای خوانندگان این تاپیک در خصوص آنکه کدام دوربین برای عکاسی نجومی ( بطور کل ) میتواند مناسب باشد.
خاطرم هست مدتی پیش آقای مزدک مطهری از دوستان فعال در زمینه نجوم این مطلب را جایی گفتند
دوربین های مورد بررسی در این لینک 40D و D3 و D300
کد:
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=fr&u=http://www.astrosurf.com/buil/nikon_test/test.htm&ei=2CWpTOO9DYKPswaA0OWYDA&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&ved=0CBcQ7gEwAA&prev=/search%3Fq%3Dhttp://www.astrosurf.com/buil/nikon_test/test.htm%26hl%3Den%26sa%3DG%26rlz%3D1G1GGLQ_ENIR369%26prmd%3Div
در مورد آنکه این مطالب علمی هستند یا نیستند نظرخاصی ندارم، بررسی نهایی با خوانندگان این پستنقل قول:
Conclusion
The high ISO sensitivity Displayed by Nikon is for The Marketing: Nikon D3 CMOS (And Also the CMOS CMOS D300 - Sony origin) Is A very high quality sensor, to In The End, Nikon just now Rises The Level of Canon technology.
The Behaviour of Nikon DSLR are Radically different From The Canon ones for long exposure
For Nikon, the hot pixels are Eliminated by a sophisticated digital processing To The external sensor. Düring this digital processing, The Signal Of The Neighboring pixels est aussi Affected. The damage processing of Such Is Well-Known in astronomy: the stars are weak aussi Eliminated And The Loose Photometric image qualities we like stellar objects.
For Canon, The Thermals signal Is Reduced foreach pixel by a differential reading method. The thermal signal level measured at the output of the sensor is very low. The thermal signal level Measured At The Of The sensor output est très low. The residual can efficiently be removed during the image processing (a simple substraction of a reference dark signal map). The residual CAN BE Efficiently removed "during the image processing (a simple subtraction of a reference
dark signal map).
It Is to See That tragic Nikon solved The Problem of thermal signal by a digital processing of the Raw files (ie NEF files do not Contain true raw data). This processing can surely meet the daytime users and the high performance for main application is evident. Surely this processing Cdn Meet the daytime users & the high performance for main application IS obvious. But by repeating the same mistake made on the D70 and the D200 (equipped with a CCD) on the news Digital SLR Nikon probably divorces once more with the astronomical community. Goal by repeating Made The Same Mistake On The D70 & the D200 (Equipped With A CCD) is the news Nikon Digital SLR Probably divorces Once More With The astronomical community
The Canon and Pentax Today cameras SEEM to Be The Only Ones useable digital SLR for efficient and advanced astronomy.
موفق باشید
[QUOTE=jebrahim;184031]بستگی داره که تعریف شما از مشابه چی باشه. به هر حال در حال حاظر کم نویز ترین دوربین دنیا متعلق به نیکون هست. این رویه با معرفی D3 شروع شده و بعد از اون همواره کم نویز ترین دوربین متعلق به نیکون بوده. در مدل های پایین تر هم باید منتظر ریویوو های دوربین های جدید نیکون(D3100 و D7000) باشیم تا ببینیم وضعیت نویز در این دوربین ها در قیاس با مدل های مشابه در برند های دیگه چطوریه. گذشت اون زمانهایی که راحت میشد در مورد برتری کنن بر نیکون -در زمینه نویز- نظر داد.
منظور مدل های هم رده در کلاس پایین و متوسط d40 vs 350d d80 vs 40d d90 vs 50dدو دلیل ساده هم داره سنسور قدیمیتر ها در نیکون ccd بود در کنون cmos و در مدل های جدیدتر iso پایه کنون معمولا ۱۰۰ و برای نیکون ۲۰۰ هست حتی برای d90 d300 که سنسور cmos دارند سوال این دوست رو مدله d90 بود نه مدلهای خیلی جدید مثل d7000 یا مدلهای حرفه ای
میخواستم از اساتید و دوستان بزرگوار بپرسم برای عکاسی نجومی دوربین 550D CANON و لنز جدید سیگما که لرزه گیر هم داره 50-500 SIGMA خوب هست یا خیر البته من عکاسی مبتدی و عکاسی رو فقط برای تفریح انجام میدم.
بیشتر برای عکاسی از ماه میخوام
لطفا راهنمایی کنید
این همه جواب درباره سوال شما پست شده ! در ضمن برای تفریح کسی لنز ۲.۵ میلیون تومانی رو همچین بدنه ای سوار نمیکنه مثل اینه رو پیکان سیستم صوتی ۲۰ میلیون تومانی ببندی
50-500mm F4.5-6.3 APO DG OS HSM. Price: $2400
شما بوجه برای خرید بدنه و لنز و انتظارتون رو بگید تا راهنمایی درست بگیرین
دوست عزیز!
برای صحبت کردن از دوربین های 350D و D40 و ... کمی دیره. این دوربینهایی که شما نام بردید بعضا 4 نسل بعد از اونها هم معرفی شده. شما باز هم نیکون رو به D40 و D80 میشناسید؟
D7000 هم مدل حرفه ای نیکون به شمار نمیاد.
در مورد صحبت دوستی که مقایسه عملکرد نویز دو دوربین 40D و ِD3 رو مطرح کردند باید عرض کنم که اولا منظور من لانگ اکسپوژر نبود. دوستمون حکم کلی دادند که نویز دوربین های نیکون از مدل همرده کننی بیشتره و بعدا هم توضیح دادند که منظورشون دوربین های قدیمی بوده. روی صحبت من با ایشون بود.
برای عکاسی از ماه شما نیاز به ایزوهای بالا ولانگ اکسپوژر ندارید. لنز تله هم مناسبه. به هر حال در رنج 500مم ارزون ترین لنزی که می تونید پیدا کنید همین لنز سیگماست اما اگه این لنز رو میخرید که فقط باهاش از ماه عکس بگیرید به نظر من این کارو نکنید. یه تلسکوپ بگیرید هم ارزونتر در میاد همم برای عکاسی از ماه مناسب تره. اگه بخواین عکاسی حیات وحش و پرنده هم انجام بدید داستان یه جور دیگه میشه.نقل قول:
بیشتر برای عکاسی از ماه
دوست عزیز!نقل قول:
در ضمن برای تفریح کسی لنز ۲.۵ میلیون تومانی رو همچین بدنه ای سوار نمیکنه مثل اینه رو پیکان سیستم صوتی ۲۰ میلیون تومانی ببندی
لنز خوب برای دوربین خیلی کارامد تر از سیستم صوتی برای ماشینه. شاید در مقام قیاس چیزی در حد موتور برای ماشین باشه. در ضمن قیمت این لنز 2500 تومنه؟ فکر کنم گرون باهاتون حساب کردند (شوخی میکنم ولی فکر نکنم دیگه اینقدر گرون باشه)
[QUOTE=jebrahim;184344
برای عکاسی از ماه شما نیاز به ایزوهای بالا ولانگ اکسپوژر ندارید. لنز تله هم مناسبه. به هر حال در رنج 500مم ارزون ترین لنزی که می تونید پیدا کنید همین لنز سیگماست اما اگه این لنز رو میخرید که فقط باهاش از ماه عکس بگیرید به نظر من این کارو نکنید. یه تلسکوپ بگیرید هم ارزونتر در میاد همم برای عکاسی از ماه مناسب تره. اگه بخواین عکاسی حیات وحش و پرنده هم انجام بدید داستان یه جور دیگه میشه.
[/QUOTE]
اخه تلسکوپ وزن زیادی داره و تا حدودی هم برا عکاسی حیات وحش میخوام.به نظر شما کیفیت عکس از ماه با این لنز خوب خواهد بود بطور مثال مثل لنز canon 100-400
يادم هست اين عكس رو جناب ناظم رعايا در تاپيك عكاسي نجومي گذاشته بودند،(البته الان من از سايت خودشون آوردم) اين عكس با لنز Canon 400 f/5.6 L گرفته شده است.اين هم عكسي در يك سايت كه با 100-400 گرفته شده:عكسهاي زيباتري هم وجود داشت كه مي تونيد جستجو كنيد، دقت كنيد سايز ماه در هنگام چاپ يا حتي ديدن در مانيتور رابطه مستقيم با رزولوشن دوربينتان دارد.
دوستمون لنز ۵۰ ۵۰۰ سیگما که جدید به بازار آماده نظرشون بود که قیمتش همون ۲.۵ میلیون یا بیشتر لنز قدیمیتر قیمتی در حدود ۱۲۰۰ داره اینم لینکه خود سایت سیگما با قیمت ۲۴۰۰$
http://www.sigmaphoto.com/shop/50-50...g-os-hsm-sigma
در مورد مثال حق با شماست موتور ماکسیما رو پیکان البته احتمالش زیاده این کارو تو ایران کرده باشن !
همیشه قیمت هایی که شرکت های تولید کننده لنز ارائه می کنند بسیار بالا تر از قیمت عرضه این محصولات در بازار هست. این 2400$ که شما فرمودید رو اصطلاحا بهش میگن: List price. همین لنز در حال حاظر در سایت آمازون به قیمت 1600$ به فروش میرسه:
در مورد استفاده از لنز های با کیفیت خوب روی بدنه های سطح پایین, نظرتون رو اشتباه, غیر علمی و گمراه کننده میدونم. لنز 50-500 سیگما هنوز هم نمیتونه از تمام رزلوشن سنسور دوربین مورد بحث استفاده کنه.کد:http://www.amazon.com/Sigma-50-500mm-4-5-6-3-Telephoto-Nikon/dp/B003A6H2Y8
[QUOTE=jebrahim;184344]دوست عزیز!
برای صحبت کردن از دوربین های 350D و D40 و ... کمی دیره. این دوربینهایی که شما نام بردید بعضا 4 نسل بعد از اونها هم معرفی شده. شما باز هم نیکون رو به D40 و D80 میشناسید؟
D7000 هم مدل حرفه ای نیکون به شمار نمیاد.
در مورد صحبت دوستی که مقایسه عملکرد نویز دو دوربین 40D و ِD3 رو مطرح کردند باید عرض کنم که اولا منظور من لانگ اکسپوژر نبود. دوستمون حکم کلی دادند که نویز دوربین های نیکون از مدل همرده کننی بیشتره و بعدا هم توضیح دادند که منظورشون دوربین های قدیمی بوده. روی صحبت من با ایشون بود.
دوست عزیز دوربین د ۷۰۰۰ تو دسته بندی جدید گفتم( نه مدلهای خیلی جدید مثل d7000 یا مدلهای حرفه ای) خوب این ۴ نسل شامل دوربینهایی بوده که تا الان استفاده کردم که توضیح دادم مقایسه هم از d90 بود که iso 200 با اینکه از سنسور cmos استفاده میکنه ساده بگم عکسی با 50d iso 100 را با d90 iso 200 مقایسه کنید. مقایسه من به صورت کلی از نسل اول تا الان بوده اونم تو رده متوسط و پایین تو دوربینهایslr که معدل بگیریم کانون بخاطره استفاده زودتر از سنسورهای cmos و iso پاییه کمتر از گذشته تا به حال نویزه کمتری دارند در ضمن از زمان آنالوگ تا الان همیشه من از نیکون استفاده کردم
یک عکس ساده از ماه با d300 ۱۸.۲۰۰ گرفتم [IMG]http://www.*******.ca/images/77dyffdbf7eqglw61esx.jpg[/IMG]
بله چون زومش خیلی بیشتره عکس های نزدیک تری میتونه بگیره منظور شما هم لنز قدیمی سیگماست ۲ میلیون بار گفتم قیمتش بالاست مدله قدیمی ۵۰-۵۰۰ حدوده ۱۱۰۰ تو تهران قیمت داره ولی جدیدش نزدیکه ۲ برابر این قیمت با این حال اگه هدفه شما فقط ماه یکی از دوستان پیشنهاد تلسکوپ دادن که به نظر من هم معقول میاد
در مورد تلسكوپي كه هم به عنوان ابزار رصدي هم به عنوان لنز فيكس براي عكاسي حيات وحش مورد استفاده قرار بگيرد بارها جناب قبادي در اين تاپيك (4-6 صفحه قبل) و در تاپيك عكاسي نجومي از تلسكوپهاي ويليام اپتيك نام بردن كه كيفيت بالا و البته قيمت نسبتا بالايي هم دارند (به خاطر ساختار شكستي وزن خيلي بالايي ندارند)، در همين فروم جستجو كنيد.
http://www.akkasee.com/forum/showthr...?t=8395&page=5
با عرض پوزش از اساتید سوالی داشتم.
نیخواستم بدونم لنز قدیمی سیگما 50-500 که لرزهگیر نداره وقتی رو بدنه 550d canon نصب بشه مشکلش حل میشه؟
آخه یکی از دوستان گفت که بدنه خودش لرزه گیر داره
اگه راهنمایی کنید ممنون میشم
ممنون از راهنمایی شما.یک سوال دیگه از شما دوست گرامی داشتم.من عکاس آماتور هستم و بیشتر میخوام عکاسی نجومی (عکس از ماه) و تا حد کمتر عکس از طبیعت بگیرم به نظر شما استاد عزیز لنز چدید لرزه گیر دار سیگما 50-500 رو بگیرم ویا ترکیب لنز کانن 55-250 و سیگما لرزه گیردار 150-500؟
ممنون میشم کمکم کنید
سلام بر شما
البته من استاد نیستم ، بیشتر در حال یادگیری هستم
راستش را بخواهید من اطلاع جندانی از لنزهای سوپر تله سیگما و همجنین عکاسی نجومی ندارم.
بقیه دوستان شما را راهنمایی خواهند کرد.
فقط به عنوان یک پیشنهاد به نظرم اول یک رنج ایده آل از لنزهای معمولی و نه چندان گران وخاص تهیه کنید و شروع به عکاسی کنید (مثل 18-55 + 55-250)
به مرور هم به نیازهای خود بیشتر پی می برید و هم جلوی ضررهای احتمالی گرفته خواهد شد.
شاد باشید.
با نظر شما کاملا موافقم. تله بلند (500 و...) برای عکاسی با کادر بسته از ماه خوبند، ولی شما نهایتا 30 فریم عکس می توانید از آن تهیه کنید! زیرا چهره ماه چیز خاصی ندارد، برای عکاسی از حالت های مختلف اهله ماه هم 30 فریم بیشتر لازم نیست:نقل قول:
سلام بر شما
البته من استاد نیستم ، بیشتر در حال یادگیری هستم
راستش را بخواهید من اطلاع جندانی از لنزهای سوپر تله سیگما و همجنین عکاسی نجومی ندارم.
بقیه دوستان شما را راهنمایی خواهند کرد.
فقط به عنوان یک پیشنهاد به نظرم اول یک رنج ایده آل از لنزهای معمولی و نه چندان گران وخاص تهیه کنید و شروع به عکاسی کنید (مثل 18-55 + 55-250)
به مرور هم به نیازهای خود بیشتر پی می برید و هم جلوی ضررهای احتمالی گرفته خواهد شد.
شاد باشید.
http://upload.wikimedia.org/wikipedi.../c/c9/Moon.jpg
برای عکاسی هنرمندانه تر، نیاز به سوژه های زمینی نیز به عنوان پیش زمینه و... نیز دارید، که رنج 200 الی 300 میلیمتر روی بدنه کراپ دار کافی است. به عکس های زیر توجه کنید:
http://zuserver2.star.ucl.ac.uk/~idh..._ouellet_f.jpg
http://beyond-school.org/wp-content/...by-l-u-z-a.jpg
http://zuserver2.star.ucl.ac.uk/~idh...oon2_heden.jpg
http://www.alexanderandthings.com/Mo...n%20phases.jpg
برای شروع، 18-55 + 55-250 را مناسب می دانم. بسیاری از عکاسان حرفه ای نجومی، غیر از تلسکوپ، از ترکیب آلترا واید، تله معمولی (70-200 و...) و تعدادی لنز فیکس و سریع ( 135، 85، 28 و...) استفاده می کنند. گاها تله فیکس های بلند نیز دیده می شود ولی کاربری خاص تری دارند و کمتر عکاسان نجومی از آنها استفاده می کنند. مثل 200 f/2 یا 300 و 400 f/2.8
تقریبا مثل هم هستن اف نیکون کمی بیشتره زومش هم کمی بیشتره قیمتشم کمی بیشتره ولی تا جایکه شما گفتی بدنه 550d کانون داری پس فقط از لنز مانت کانون یا سیگما میتونی استفاده کنی !!۵۵ ۲۰۰ یا ۵۵ ۲۵۰ کانون بگیر با هزینه کم پول اضافه داری همون ۵۰ ۵۰۰ سیگما بدونه لرزش گیر در ضمن گفتم لرزشگیر وقتی ازسه پایه استفاده کنی تاثیر منفی هم میتونه داشته باشه برای عکاسی ازآسمان معمولا سه پایه استفاده میشه
4vs4.5 250 vs 300 250$vs350$
ممنون از راهنمایی شما
ببخشید چون تازه وارد هم میپرسم یعنی لنز نیکون رو کانن سوار نمیشه؟
با این حساب کانن 55-250 رو میگیرم فقط بین 50-500 بی لرزه گیر و 150-500 لرزه دار سیگما که تقریبا هم قیمت هستن کدوم عکس با کیفیت تری از نجوم میده؟
بخاطر لرزه گیر دار بودن 150-500 همون 50-500 قذیمی رو بگیرم؟
به صورت استاندارد نه سوار نمیشن . سیگما معروفترین کارخانه ای هست که برای مانت های کانون نیکون سونی (کونیکامینولتا) ....لنز تولید میکنه شما اگه ۵۰ ۵۰۰ سیگما با مانت کانون بخری دیگه نیازی به ۵۵ ۲۵۰ کانون نداری در واقع باید یکیشونو با توجه به بوجه و نیازت بخری اگه هزینه کنی ۵۰ ۵۰۰ بهتر از ۱۵۰ ۵۰۰ هزینه زیادم ندی همون ۵۵ ۲۵۰ خوبه
والله دارم گیج میشم اخه سیگما 150-500 و سیگما 50-500 تقریبا هم قیمت هستن.دوستان و اساتید کمک میکنن که تصمیم بگیرم؟
اگه قراره وقتی 150-500 رو به 3پایه وصل میکنم لرزهگیر رو خاموش کنم پس بهتر نیست همون 50-500 رو بگیرم؟
کیفیت عکس کدامیک برا عکاسی از ماه و طبیعت بهتره؟
لطفا کمک کنید
نظرتون در مورد سیگما 50-500 جدید لرزه دار چیه؟
صبر کنم تا قیمتش افت کنه و اونو بگیرم؟
من به جای تو باشم همون ۵۵ ۲۵۰ کانون میخرم چون ارزون هست چند ماه باهاش سر گرم میشم اگه نیازم بر آورده نکرد با ۱۰۰ تومان ضرر میفروشم لنز ۱ میلیون تومانی میخرم از لرزشگیر هم تو شرایطه خاص استفاده میشه که استفاده از سه پایه ممکن نیست بیشتر مناسب عکس های خبری یا شکاری هست اگه فکر میکنی بیشتره مواقع دوربین تو دستته و از سوژهای در حرکت عکس میگیری لرزشگیر کمک میکنه برای عکاسی نجومی که تقریبا بی تاثیر به نظر من ۵۰ ۵۰۰ بدونه لرزشگیر از ۱۵۰ ۵۰۰ برای شما مناسبتر اگه شبهه ای باز داشتی yahoo id تو بده انجا حرف بزنیم دیگه جاش تو این تاپیک نیست
با سلام
میخواستم از اساتید و دوستان محترم بپرسم برای عکاسی از راه شیری و ستارگان لنز واید کانن 10-22 مناسب هست؟
کلا برای این نوع عکاسی باید از لنز واید استفاده شود؟
با تشکر
با عرض سلام خدمت اساتید و دوستان
چند وقتی هست سوالی ذهن منو مشغول کرده اگه راهنمایی کنید ممنون میشم.
برای عکاسی از راه شیری برای ما f کمتر مهمه یا واید بیشتر؟
بطور مثال لنز کانن 10-22 با f3.5 بهتر هست و یا لنز کانن 20 با f1.8 ؟
وحال اگه واید بودن برای ما مهمتره (تا اونجا که تو نت خوندم) آیا این واید بودن در کیفیت عکس هم تاثیر میزاره یا فقط پهنای دید بیشتری به ما میده و باعث قشنگی عکس میشه؟
ممنون میشم اگه اساتید و دوستان راهنمایی کنن
سلام
خوب مشخصه که واید لنز مهمتره
شما وقتی لنز واید نداشته باشید نمی تونید کل راه شیری رو بگیرید و این از زیبایی عکستون کم می کنه
واید بودن در کیفیت عکس اثری نداره
موفق باشید
دوستان برای عکاسی نجومی با تلسکوپهای شکستی اپو کدامیک از بدنه های ِD7000 از نیکون و 60d , 550d از کنون را ترجیح میدین ؟ در نوردهی طولانی مدت بنظرتون d7000 مشکلی نداره ؟
سلام دوست عزیز
برای عکاسی نجومی به نظر من (البته تجربه شخصی) هر چه مگاپیکسل کمتر باشه منظورم دوربینهای کراپ1/6 هست نویز کار هم کمتر می شه و در نتیجهخروجی کار هم بهتر می شه، با تجربه من 40 دی و 450 دی خیلی خیلی تصاویرشون بهتر از 50 دی می شه، با توجه به تراکم بالای پیکسل در کراپ 1/6 در 550 دی و 60 دی من به شخصه برای عکاسی نجومی این دوربین ها رو پیشنهاد نمی کنم. البته اگه با دوربینهای فول فریم کار کنید خیلی بهتره مثل 5 دی (اگه مارک دو هم باشه بهتره:biggrin:)در ضمن باید این رو هم ذکر کنم که لنز هم اینجا باز حرف اول رو می زنه، مخصوصا لنزهای فیکس مثل 15 و 10
به نظر من از نیکن صرف نظر کنین، تجربه نشون میده که همچنان مشکلی نویز ریداکشن نیکن پا بر جا است. 2 دوربین دیگه بسیار خروجی مشابهی دارند. مساله نویز هم اگر نوردهی زیاد طولانی نداشته باشید، مشکل ساز نخواهد بود. تقریبا همیشه نور دهی کوتاه به تعداد زیاد، خروجی بهتری به همراه دارد تا نوردهی طولانی تک فریمی.
این پست آقای قبادی امروز نظرم را جلب کرد و برایم سوال شد که چرا برای بخش فروش ایران، اسمی از نمایندگی رسمی ویلیام اپتیکس نبردند؟
http://www.williamoptics.com/globalD...middleEast.php
www.telescope.ir
http://www.telescope.ir/index.aspx?siteid=1&pageid=230
گذشته از این،
...
بد نیست همینجوری محض سرگرمی هم که شده لینک سایت ویلیام رو نگاهی بندازید...شاید آخرین باری باشه که نمایندگی رسمی یه شرکت آمریکایی رو توی ایران ببینید!!
باتشکر...
با سلام
بنده میخوام شروع کنم به عکاسی نجومی (در حده صفره اطلاعاتم از عکاسیه نجومی)
فقط میخواستم بدونم چه تجهیزاتی غیر این تجهیزاته زیر نیاز دارم و چند منبع که قشنگ توضیح داده باشه در مورد عکاسی نجومی!!
تجهیزات دوربین 5D MarkII+24-105 L به اضافه پایه و ریموت غیر اینا دیگه چیزی نیازه، لنز مناسبه؟؟؟
ممنون
موفق باشید.....
سلام
من با sx30 می خوام از ماه عکس بگیرم سه پایه هم دارم.
می دونم که مدت نوردهی نباید زیاد باشه تا جزپیات بهتر ثبت بشه.
اگه امکان داره بیشتر راهنماییم کنید تا بتونم عکس های قابل قبولی بگیرم.
خیلی ممنون
سلام
نمیدونم که سوالم رو همین جا مطرح کنم یا نه چون جای دیگه ندیدم بخشید
یه راهنمایی از اساتید محترم میخواستم که برای عکاسی از سیارات و ماه کدام یک از این دو مناسبترند
http://s1.picofile.com/file/66944537...arshoot_iv.jpg
http://telescope.ir/index.aspx?sitei...349&proid=2958
http://s1.picofile.com/file/66944597...L_gif_7130.jpg
http://telescope.ir/index.aspx?sitei...349&proid=2880
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
دوباره سلام، براي عكاسي از ماه چون هم از پشت تلسكوپ اندازه بزرگي دارد و هم جزئيات اون مهم هستند بهتره كه از دوربينهاي ديجيتال حتي كامپكت ها استفاده كنيد، باز هم براي اين كار دو روش وجود دارد اول اينكه لنز دوربين خود رو پشت چشمي تلسكوپ قرار بديد و عكس بگيريد به علت پر نور بودن معمولا مشكلي در نگهداشتن دوربين با دست نخواهيد داشت اگر هم نمي خواهيد از دست استفاده كنيد از ابزار دست ساز مي تونيد استفاده كنيد يا اونو بخريد:روش دوم هم اينه كه اگر هم دوربين ديجيتال از نوع SLR داريد مي تونيد از تلسكوپ و با استفاده از آداپتور زير از تلسكوپ مثل يك لنز تله استفاده كنيد:ولي عكاسي از سيارات به اين راحتي نيست و روش اصلي استفاده از تركيب چندين عكس (مثلا 200) و خروجي يك عكس هست (همون كاري كه وسيله دومي كه لينكشو گذاشتي انجام ميده) البته روش ارزانتر استفاده ار دوربين فيلمبرداري (بهتر هست كه فايل ها بر روي مموري ذخيره شود) هست:اگر پايه تلسكوپتون موتور دار بود كه كارتون خيلي راحت تر ميشه.
http://home.telkomsa.net/mybirding/IMG_0440.JPG
http://telescope.ir/uploads/2digiSco..._01-L_6873.jpg
بعد از گرفتن فيلم با استفاده از نرم افزار يك عكس خروجي خواهيم داشت(بعد از اينكه فيلم رو گرفتيد به پست زير مراجعه كنيد.) :
http://www.akkasee.com/forum/showthr...l=1#post182164
سلام
من می خوام یک دوربین nikon P500 بگیرم می خواستم بدونم به درد عکاسی نجومی می خوره یا نه؟
با تشکر
http://www.dslrphoto.com/wp-content/...7/08/astro.jpg
شاید مدلها کمی قدیمی شده باشند ولی میشود به نکات قابل توجهی پی برد،امیدوارم با توضیحات بیشتر دوستان این نکات کامل تر هم بشوند
درود
با هر دوربینی می شود عکاسی نجومی کرد ... ولیکن سوال این جاست که در چه سطحی قصد انجام چنین کاری را دارید ؟ اگر قصد شما رسیدن به آثاری شبیه سمپل های پست 108 است ، به هیچ عنوان نمی توان شانسی برای دست یابیتان به آن کیفیت با P500 متصور شد . برای اینکه کیفیت متوسطی از عکاسی نجومی را تجربه کنید ، لااقل باید به entry DSLR ها بیاندیشید .
با آرزوی بهترین ها
پسر پارسی
نحوه اتصال و تجهیزات مورد نیاز جهت اتصال دوربین slr به تلسکوپ (اتصال SLR دیجیتال به تلسکوپ)
http://www.astrophotography-tonight....ng-adapter.jpg
Step 1: T-adapter and T-ring are separate components. Note that the T-ring must be specific to the type of digital SLR used.
Step 2: The T-adapter and T-ring are threaded. The two components are combined.
Step 3: Attach to digital SLR. The T-adapter/T-ring assembly inserts into the DSLR just like the camera lenses do.
Step 4: Attach digital SLR to telescope. The DSLR with T-adapter/T-ring assembly is inserted into the telescope eyepiece holder directly (i.e., no eyepieces, Barlows, etc are used). This is considered “prime focus” astrophotography. The telescope optical tube serves as the camera lens.
Important tips: tighten the telescope thumbscrew to the T-adapter securely. Also, be sure to attach some type of DSLR strap to the telescope in case the camera falls.
سلام به دوستان عزیز همیشه همراه
خسته نباشید
جونم براتون بگه تابستون میخوام دوربینی تهیه کنم تا با اون به عکاسی نجومی بپردازم ( نه عکاسی از اعماق آسمان و یا با تلسکوپ )
البته قصدم فقط آسمان نیست ؛ به عکاسی از طبیعت و پرتره نیز علاقه دارم
حالا از شما کمک میخوام تا دوربین خوبی تهیه کنم ( ترجیحا Canon باشه و اگر نشد Nikon )
البته سقف قیمت به همراه لنز 18-55 و تجهیزات مورد نیاز بشه 1500
نکته ای رو هم اضافه کنم که میخوام این دوربین از مدل های قدیمی نباشه که نه توی بازار هست و نه میشه دست دوم خوبش رو گیر اورد
که حتی اگرم باشه به دردسرش نمیارزه
بعدش میخواستم نطرتون رو در مورد دوربین های 60دی و 600دی Canon در عکاسی نجومی بدونم
آیا این دوربین ها با مقدار پیکسل و اندازه سنسوری که دارن برای این نوع عکاسی مناسب هستند یا خیر
خداییش همیشه موفق باشید