این دوربين را مي شناسيد ؟
سلام به دوستان
لطفا یکی من رو راهنمایی کنه بگه این دوربین ZENIT چه مدلی هست و از کجا میتونم اطلاعاتی دربارش بدست بیارم؟
پاسخ: این چه دوربینی هست؟
عکسش رو چجوری باید بزترم...کجا Upload کنم؟
روی دوربین به روسی نوشته...فکر کنم مدلش رو نوشته 12ea ...سیرچ کردم تو اینترنت چیزی پیدا نکردم...زیر دوربین هم نوشته USSR ...شوروی فکر کنم عتیقه باشه....یکی کمک کنه
پاسخ: این چه دوربینی هست؟
سلام
من البته نه عکسی نه نام مدلی از برند زنیت در پست شما ندیدم تا بتوانم دقیق جواب دهم ولی برای شروع
به این آدرس سر بزنید بد نیست .
کد:
http://www.pbase.com/cameras/zenit
1 فایل پیوست
پاسخ: این چه دوربینی هست؟
نقل قول:
روی دوربین به روسی نوشته...فکر کنم مدلش رو نوشته 12ea ...سیرچ کردم تو اینترنت چیزی پیدا نکردم...زیر دوربین هم نوشته USSR ...شوروی فکر کنم عتیقه باشه....یکی کمک کنه
دوست عزیز من هم این دوربین را دارم. مدل این دوربین 12cd هست.
Zenit 12 **** Produced 1983-? (1985) KMZ, Krasnogorsk (Moscow), Russia ****
http://www.akkasee.com/forum/attachm...3&d=1242676196
Specifications
* Film format: 135 (35mm)
* Picture size: 24mm x 36mm
* Lens: Helios-44M-4 f2/58mm (Carl Zeiss Jena Biotar 58mm f/2 copy)
* Filter size: M52x0.75
* Shutter: Focal plane
* Shutter speeds: B, 1/30-1/500
* Viewfinder SLR
* Exposure meter Center-weighted TTL
dual CdS metering with match LED (hi-lo indicator)
* Size: WxHxD 136x97x39mm
* Weight: 907g (with lens)
* Battery: two LR6
* PC X and M (sync at 1/30), accessory shoe
* Self-timer
اینم یه لینک,البته اگه 12cd سرچ بفرمایید چیزهای بیشتری دسگیرتون میشه.
http://p.cherrytree.at/index.php?q=a...MmNkLmh0bWw%3D
2 فایل پیوست
پاسخ: این چه دوربینی هست؟
دوستان کسی این دوربین را میشناسه آیا به درد میخوره؟
(این دوربین را در میان آت آشغالهای دایی جون پیدا کردم در یکی از سفرهاش به خارج ارزون بوده خوشش اومده گرفته البته دست دو یک فلاش هم دارد ولی تا به حال اصلا استفاده نکرده)
روش نوشته: Minolta 7700i
رو لنزش نوشه: Sigma AUTO Fukus 75-200
لنزش پیستونی هست البته اتوفوکوس هست و یک جای کارت داره ظاهرا برای بک گراند :(
من که چیزی متوجه نشدم :::confused2:::
پاسخ: این چه دوربینی هست؟
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
am30
دوستان کسی این دوربین را میشناسه آیا به درد میخوره؟
(این دوربین را در میان آت آشغالهای دایی جون پیدا کردم در یکی از سفرهاش به خارج ارزون بوده خوشش اومده گرفته البته دست دو یک فلاش هم دارد ولی تا به حال اصلا استفاده نکرده)
روش نوشته: Minolta 7700i
رو لنزش نوشه: Sigma AUTO Fukus 75-200
لنزش پیستونی هست البته اتوفوکوس هست و یک جای کارت داره ظاهرا برای بک گراند :http://forum.akkasee.com/f75/t9827-p117096.html#post117096\" rel=\"nofollow\">
دوستان کسی این دوربین را میشناسه آیا به درد میخوره؟
(این دوربین را در میان آت آشغالهای دایی جون پیدا کردم در یکی از سفرهاش به خارج ارزون بوده خوشش اومده گرفته البته دست دو یک فلاش هم دارد ولی تا به حال اصلا استفاده نکرده)
روش نوشته: Minolta 7700i
رو لنزش نوشه: Sigma AUTO Fukus 75-200
لنزش پیستونی هست البته اتوفوکوس هست و یک جای کارت داره ظاهرا برای بک گراند :(
من که چیزی متوجه نشدم :::confused2:::
لنزش هم همونطور که از نامش معلوم است اتوفوکوس است و مانت آن همان مانت آلفا سونی است. بنابراین قابلیت استفاده بر روی دوربینهای جدید سونی را دارد.
بعضی از این لنزهای قدیمی مینولتا عجیب خوش ساخت هستند (البته این سیگما نه) و اگر پیدا شوند برای دارندگان سونی بسیار مناسب.
پاسخ: چقدر مدیون نگاتیو هستید؟
نقل قول:
هرگز از لحظه ی تحویل گرفتن عکس هام از لابراتوار (مخصوصاً در شهرستان) لذت نبرده ام؛ چون همیشه با چاپ بد، رنگ های غلط، کادر نامناسب، و کلی خط و خش و خردشدگی اعصاب مواجه بوده ام.
بنده بر عکس شما هنوزم فکر می کنم کیفیتی که لابراتوار سبلان تبریز به من میدادن اینجا ازش خبری نیست.بگذریم.
به نظرم اجازه بدیم تو اون یکی تاپیک در باره نوستالژی صحبت شه و اینجا همون سوال پست یک بحث بشه.دوربین نگاتیویم رو نگه داشتم و بدون نوستالژی به عنوان بادی 2 ازش استفاده میکنم اینجوری منم فمول فریم دارم!lol
زمان دانشجویی عکاسی رو به صورت کورمال کورمال شروع کردم با دوربین پنتاکس سوپرآ(این دوربین یه اسم دیگه هم برای بدنه نقره ایش داره که معروف تر ه الان یادم نیست) فرومی وجود نداشت و من رفتم عضو کلوپ پنتاکس تو گروه های یاهو شدم که چندان بدرد نمیخورد...
اما در جواب آقا رضای عزیز باید بگم که بله آدم ماشین مدل جدید رو انتخاب میکنه اما به نظر من هنوزم برای آموزش رانندگی بهتره با پراید و پیکان و این جور ماشین ها به یک راننده ناشی آموزش داد که بفهمه دور موتور و افت موتور و فشار به ماشینو اینکه میگن ماشین نمیکشه یعنی چه. وگرنه اگه از اول سوار بی ام و و پورش بشه و تو هی بگی آقا اگه پیکان سوار بودی تو این سربالایی ماشین نمیکشید اون هیچی نمیفهمه!
نقل قول:
اما این اتفاقا نشانه قدرت و توانمندی دیجیتاله . در دوربین آنالوگ شما باید یکی دو روز صبر میکردید تا درک کنید کادر بندی و فوکوس و ... اشکال داشته یا نه . و در 90 دصد مواقع هم دیگه به سراغ همون سوژه نمیرفتید تا تمرینی دوباره داشته باشید و اصلا برخی صحنه ها تکرار پذیر نبودند
در باره اینکه آقای دلباز گفتن سریع میبینی چه دسته گلی به آب دادی بنده حد اقل برای کسی که در حال آموزش دیدن هست قبول ندارم.چون این سرعت باعث میشه که آدم یادش نمونه.من خودم می رفتم برای عکاسی و یک دفترچه هم همراهم بود( گاهی تو سرمای 10 درجه زیر صفر) سرعت و دیاف و موقعیت دوربین رو می نوشتم (الان که دیگه خودش اگزیف داره لازم نیست)بعد که میومدم خونه دائم تو فکرم بررسی میکردم که اگه می بردم بالا اگه میبستم بهتر نبود اگه بسوزه چی دفه دیگه این کارو میکنم اون کارو میکنم.تا از لابراتوار که میومدم بیرون ... تمام اون فکر ها تو سرم میموند دفه بعد تو موقعیت مشابه اصلاح میکردم. اصلا اتومات میومد تو ذهنم.
اما الان چی؟ چیک چیک چیک اوه نه آسمون سفیده دیاف رو میبندم اوکی! چیک اوه نه مثل اینکه باید باز میکردم آهان حالا شد ... اما نه بذار 2 تا شات بگیرم آسمون رو بعدا با فتو شاپ مونتاژ میکنم رو زمین...آره
برای یک کسی که بلده (یا حد اقل آشنایی داره) آره اشکال نداره اما من خودم اگه اینجوری شروع کرده بودم فکر نکنم پیشرفت می کردم. این فکر کردن به نظر من خیلی مهمه.شاید دوستان بدونن که م حسن مخ مل ب اف کارگردان ایرانی که دست کم میشه گفت سرش به تنش میرزه برای آموزش بچه های خودش براشون فیلم بی صدا یا فراتر فیلم بی تصویر پخش میکرده و مجبورشون میکرده که با فکر خودشون داستان بنویسن و صحنه ها رو نقاشی کنن... نمیشه گفت فیلم کامل دیدن بده اما باید دید هدف چیه.
بهتره بگیم افزایش افزایش تعداد دی اس ال آر دار ها و نه عکاس های آماتور ! فکر کنم همه دوستان با بنده هم عقیده اند که صرف خرید یک اس ال آر با این استدلال که :" دختر عمه فلان هم خریده و اصلا سخت نیس آره بابا اتومات هم میگیره .. چی؟ فلاش آره فلاش هم داره! نه خیلی هم گرون نیس با 700 میشه!" آدم رو جزو عکاسان آماتور نمیاره من که افسوس میخورم میبینم گاهی یه اس ال آر مثلا دی 60 دست کسیه که معلوم 20% هم از کاراییش استفاده نمیکنه اونوقت یکی که واقعا میتونه ازش استقاده کنه نداره رفتیم تو بحث اجتماعی ها ... بگذریم.
یه مورد دیگه اینکه درسته که اون موقع ما زیاد هزینه میکردیم (من خودم دانشجوی شهرستان بودم و خانوادم هم معمولیه اصلا روم نمیشد بگم واسه عکاسی جدا بهم پول بدین واسه همون خرید دوربین هم عذاب وجدان داشتم 265 هزار تومان سال 81 که شاید زیاد هم نبود) از کلی چیزای دیگه میزدیم تا عکس بگیریم اما اون عکس هایی که خراب میشد چی؟ ... اول حالم گرفته می شد و جدا میکردم میگذاشتم کنار تو یه پاکتی چیزی بعدها به تصادف یا اینکه عصبانیتم از دست خرابکاری هام کم شده بود میرفتم سراغشون و ناخوداگاه باعث میشد ایراد هام رو مرور کنم.
اما الان... اوه اوه اوه خراب کردم بذار پاک کنم بیخودی مموریو نگیره! و سه سوت پاک می کنیم.... دیگه کار به مرور اشتباهات نمیکشه
یه قانونی که باعث شده پولدار ترین و بهترین ( حالا دوستان خرده نگیرن که رنکینگ جدید این نیست و ...) دانشگاه دنیا هاروارد که چندان نیازی هم به دریافت پول از دانشجوهاش نداره و همون پول رو به صور مختلف به بچه ها پس میده یکی از بالاترین شهریه ها رو از دانشجوهاش بگیره اینه که وقتی پول خرج کنی براش تلاش بیشتری میکنی.
من شاید با اغراق بتونم بگم بهترین عکس هام رو توسط دیجیتال گرفتم اما بدون اغراق می گم به جز پرتره با نور پردازی که قبلا تجربه نکرده بودم هر چیز بدرد خوری که یاد گرفتم از فیلم و اسلاید بوده.
بله مثلا اینکه سایز سنسور مثلا چه تاثیری رو فلان و فلان داره یا تکنولوژی لنز های فلان برند چیه و .. رو تو دیجیتال فهمیدم اما منظورم مواردی هست که به صورت ملموس موقع شاتر زدن بهش فکر میکنیم.
حالا که بحث اعتراف شد من یک اعتراف دارم :
قبل از خرید دی اس ال آر فکر میکردم عکاسی با اس ال آر های دیجیتال خیلی ساده و راحته اما بعد دیدم نه تنها ساده تر نیست و درست همونجوریه بلکه گاهی سخت تر هم هست.
چیزی که باعث شد بیام سمت دیجیتال کیفیت بود این خس وخاشاکی که میفتاد روی نگاتیو ها واقعا آزاردهنده بود! تمام نگاتیو ها و اسلاید هارو هم دادم لابراتوارم اسکن کرد از ترس اینکه خراب تر نشن!
پاسخ: چقدر مدیون نگاتیو هستید؟
البته اون بنده خدا که بچه هاش رو وادارمیکرده که به طور ذهنی صحنه ها رو نقاشی بکنن منظورش چیز دیگه ای بوده که ربطی به این قضیه پیدا نمیکنه
وگرنه بزرگترین کارگردانان هالیوود هم دیگه تموم فیلم هاشون رو به صورت دیجیتال ضبط و ویرایش میکنند
=========
اینکه شما میگید که هر کس به سختی یاد بگیره پس سخت هم از ذهنش میره نیاز به بحث داره
ولی حداقل برای من ثابت شده که "تکرار و تمرین مداوم " برای آموزش بهتر از " یک بار تمرین سخت " است
و برای همه مشخص است که دیجیتال امکان تمرین و تداوم تمرین بیشتری رو به کاربر میده
نقل قول:
در باره اینکه آقای دلباز گفتن سریع میبینی چه دسته گلی به آب دادی بنده حد اقل برای کسی که در حال آموزش دیدن هست قبول ندارم.چون این سرعت باعث میشه که آدم یادش نمونه.من خودم می رفتم برای عکاسی و یک دفترچه هم همراهم بود( گاهی تو سرمای 10 درجه زیر صفر) سرعت و دیاف و موقعیت دوربین رو می نوشتم (الان که دیگه خودش اگزیف داره لازم نیست)بعد که میومدم خونه دائم تو فکرم بررسی میکردم که اگه می بردم بالا اگه میبستم بهتر نبود اگه بسوزه چی دفه دیگه این کارو میکنم اون کارو میکنم.تا از لابراتوار که میومدم بیرون ... تمام اون فکر ها تو سرم میموند دفه بعد تو موقعیت مشابه اصلاح میکردم. اصلا اتومات میومد تو ذهنم
این قسمت را به کاربرانی بسپارید که عملا با دیجیتال شروع کرده اند . چون من با وجود دوربین های فیلمی ای که داشتم هیچ گاه مثل امروز به عکس و عکاسی نگاه نمیکردم و بر خلاف شما اگر علاقه ای بدست آوردم به خاطر دیجیتال بوده
اما در مورد اینکه صرف گرفتن SLR یک نفر عکاس میشه یا نه باید بگم :
در مورد آنالوگ هم همینطور بوده
در همان 20 سال پیش هم بالاخره در هر خانواده یک دوربین فیلمی یافت میشد . آیا همه اونها عکاس بودند؟ آیا همه اونها عکس های خرابشون رو مرور میکردند تا از اشتباهات گذشته درس بگیرند و بعد به همان محل بروند و تمرین دوباره داشته باشند؟ آیا همه اونها وسط زمستون قلم کاغذ دستشون میگرفتند و تنظیمات دوربین رو یادداشت میکردند؟ خب نیازی به گفتن نیست که بیشتر افراد این کار رو نمیکرند
اگر شما به مرور اشتباهات عکس هاتون میپرداختید به این علت بوده که علاقه داشتید که در عکاسی پیشرفت کنید در حالی که در همان زمان خیلی از افراد این کار رو نمیکردند
در دنیای دیجیتال هم همینطوره. یعنی کسی که علاقه مند باشه در همان زمان به بررسی عکس میپردازه و تنظیمات مختلف رو میسنجه و سپس عکسی دوباره میگیره و باز هم روی عکس گرفته شده میتونه تمرکز کنه .
اما اینکه میگیم دیجیتال بهتر از آنالوگه به خاظر اینکه راحتی استفاده از اون برای عموم مردم فراهم شده. فوکوس های دقیق به همراه رنگ های هوشمند و همچنین جمع و جور بودن دوربین و نیز امکاناتی مثل عکاسی در محیط های کم نور و فلاش هاییی با تنظیم قدرت اتوماتیک برای مردم فراهم شده . چیزی که برای دنیای آنالوگ با این راحتی میسر نبود
دیجیتال برای عکاسان حرفه ا ی هم دقت بیشتر رو به ارمغان آورد
یعنی فوکوس روی نقظه ای خاص یا مشاهده عمق میدان نهایی در حین عکس برداری توسط صفحه نمایش دوربین و یا تنظیم تن روشنایی قبل از عکاسی و ...
اتفاقا در دیجیتال , مرور رو عکس را میتوان توسط Live view نه به بعد از عکاسی بله در حین عکاسی منتقل کرد و تغییر هر کنترل را در همان لحظه مشاهده کرد که این مزیت انکار ناپذیری است
اینها اتفاقا شرایط بیشتری رو برای عکاس با انگیزه بوجود آورده اند که تسلط روی اونها نیاز به دقت و تمرکز و مطالعه بیشتری داره
اگر قسمتی از کار ر راحت تر شده در عوض قسمتی از کار هم خیلی تکنیکی تر از گذشته شده و امروزه به جرات میتوان گفت که یک عکاس موفق امروزی , مثل قدیم فقط یک عکاس نیست بلکه از خیلی مسائل دیگه هم سر در میاره
در مورد مونتاژ هم ( که رشته ای جداگانه اما همسو با عکاسی است ) شکی نیست که دیجیتال موجب افزایش کیفیت و دقت شده و کارهای جالب تری در این زمینه انجا م میشه
پاسخ: چقدر مدیون نگاتیو هستید؟
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
delbaz
البته اون بنده خدا که بچه هاش رو وادارمیکرده که به طور ذهنی صحنه ها رو نقاشی بکنن منظورش چیز دیگه ای بوده که ربطی به این قضیه پیدا نمیکنه
وگرنه بزرگترین کارگردانان هالیوود هم دیگه تموم فیلم هاشون رو به صورت دیجیتال ضبط و ویرایش میکنند
شرمنده که سوال میکنم، میشه بگید این مطلب منبعش کجاست؟
تا اونجا که من میدونم در سال 2009 فوجی فیلم جدیدی به اسم Eterna 500 برای فیلم برداری در هالیوود تولید کرده که پیش بینی میشه مثل Velvia برای دوربینهای عکاسی هم تولید شه (میدونید که velvia رو برای ساخت فیلم ساخته بودند و فیلم "چه رویاهایی می آید" رو با بازیه رابین ویلیامز با velvia فیلم برداری کرده بودند).
کد:
http://www.fujifilm.com/products/motion_picture/lineup/eterna500/
http://www.fujifilm.com/products/motion_picture/exposure/pdf/vol17_expert_opinions.pdf
اگر منظورتون از کارگردانهای بزرگ اسپیلبرگ و جرج لوکاس هستش که بله اونا چون فیلم رو با تصاویر ساخته شده با کامپیوتر ترکیب می کنند بهتره که فیلم ها رو با دیجیتال بگیرند که اونها هم در انتها تصاویر رو بر روی فیلم کپی میکنن ولی هنوز هیچ کارگردانی دیجیتال رو برای فیلم های رئال استفاده نمیکنه.
در حال حاظر عکاسی آنالوگ در بین عکاسان خارجی داره دوباره جایگاه خودشو پیدا میکنه و به عنوان یه مدیوم حقیقی و قابل اعتماد از نظر ماندگاری و زیبایی رنگهایی که دیجیتال با تمام پیشرفتش نمیتونه ایجادشون کنه و اینکه حسو حالی در رنگها و سایه روشنهای فیلم هست که در دیجیتال نیاز به پروسس طولانی یا استفاده از نرم افزاهای خاص هست تا بدست بیاد (مثل پلاگینهایی که برای فوتوشاپ نوشته شده تا ظاهر فیلم های متفاوت رو ایجاد کنند) مطرح شده.
در تالارهای گفتگوی خارجی کلوپهای عکاسان آنالوگ زیر 25 سال ایجاد میکنند و کسانی عکس آنالوگ میگیرند که تا پیش از این هیچ دوربین آنالوگی به دست نگرفته بودند.
در سال 2008 کداک فیلم جدید Ektar 100 رو برای فرمت 135 معرفی کرد که با وجود نگاتیو بودن گرین بسیار ریزی داره که در حد بهترین اسلایدها ست و لقب سنسور 23 مگاپیسلی برای دوربینهای آنالوگ گرفته و آنچنان استقبالی ازش شد که کداک نسخه 120 اون رو هم تولید کرد. این نکته رو هم بگم که این یه فیلم مخصوص فیلمبرداری در هالیوود بود به اسم vision 3 که برای دوربینهای عکاسی هم تولید شد.
کداک با کمک شرکت vivitar قصد تولید یه دوربین 35 جدید رو داره که با برند کداک عرضه میشه و Full manual خواهد بود.
اینها رو برا این نگفتم که بگم دیجیتال بده، خیر خیلی هم خوبه و بنده به عنوان یه هنرمند از دل دنیای دیجیتال بیرون اومدم. بنده یه انیماتور سه بعدی هستم که تمام کارم در دنیای دیجیتاله. من از هر 2 مدیوم دیجیتال و آنالوگ بهره میبرم و هر 2 رو دوست دارم، دیجیتال رو برای بتصویر کشیدن رویاهام و آنالوگ (فیلم) رو برای ثبت حقیقت اطرافم.
در آخر اگر دوست داشته باشید بعضی از کارهای دیجیتالم رو ببینید این لینک رو باز کنید:
My 3D profile
آه یه چیزی داشت یادم میرفت، ظاهرا این فیلم گرین انقدر برای عکاسان دوست داشتنیه که قراره در نسخه 3 لایت رووم قابلیت افزودن فیلم گرین اضافه شه:biggrin: