صفحه 2 از 3 نخستنخست 1 2 3 آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 11 تا 20 , از مجموع 25
Like Tree98تشکر

موضوع: رطوبت زدایی از تجهیزات حساس عکاسی در زمستان و مناطق مرطوب

  1. #11
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    July 2014
    نوشته ها
    126
    تشکر شده
    123
    تشکر کرده
    294

    پیش فرض

    سلام
    دوستان بحث خیلی فنی شد درسته که در این موضوع سوادی ندارم ولی لازم دونستم تجربه شخصی خودمو در مورد رطوبت زدایی توسط کولر بیان کنم :
    از اونجایی که در شمال کشور ساکن هستم همیشه شیشه های ماشینم تو هوای سرد بخاطر رطوبت بالا بخار میکند و عملا مانع دید میشه که بهترین راه حل این موضوع استفاده از کولر بوده و همیشه نتیجه بخش بوده از طرفی استفاده از کولر بطور محض باعث سرد شدن داخل ماشین میشه پس همیشه همراه کولر بخاری هم روشن میکنم و نتیجه مطلوبی همیشه گرفتم
    باید خدمت دوستمون که مخالف استفاده همزمان از کولر وبخاری هستن و پیشنهاد میدن که چند دقیقه اول از کولر بعد از بخاری استفاده شود باید بگم که در همچین شرایطی با خاموش کردن کولر بخار روی شیشه در کمتر از یک دقیقه به حالت اولیه باز میگرده و عملا برای من کاربردی نداشته
    و ار طرفی هم در ماشین های که تهویه اتوماتیک دارن کولر ماشین همیشه روشن است تفاوتی نداره هوا گرم باشه یا سرد باشه پس فکر کنم شرکت های سازنده خودرو به این نتیجه رسیدن که باید از هر دو بصورت همزمان استفاده بشه
    با تشکر ببخشید که خیلی اماتور نوشتم
    میتونید چیزهایی رو که برای اقای داریوش نوشتم بخونید تا ایراد این مساله رو بفهمید.

    روشن کردن همزمان درصدی از رطوبت رو میگیره و ماشین رو گرم میکنه.
    اما رطوبت به طور کامل گرفته نمیشه. و کولر هم یک سره کار میکنه.
    ایراد کار در این هست.

    خالا بحث بی فایده هست.
    میتونید عملا با استفاده از رطوبت سنج این مساله رو تست کنید.

    این که شما رطوبت رو بعد از زدن کولر میگیرید و شبشه ها صاف میشن به خاطر رطوبت گیری کولر هست.
    وقتی کولر نمیگیرید عمل رطوبت گیری متوقف میشه و بخار دهن شما و دیگر سرنشینان که حاوی درصد بالای رطوبت هست دوباره تا درصدی رطوبت داخل کابین رو بالا میبره و شیشه ها هم عرق میکنه.

    الان جدیدا در ماشین های جدید سیستم رطوبت گیر مجزا وجود داره ولی بحث ما اینجاست که ماشین های مردم ایران جدید نیستند و بعضا طراحی سی چهل سال پیش هستند.

    شما اگه میخواید ماشینتون گرم باشه و شیشه ها هم عرق نکنه میتونید کولر و بخاری رو باهم روشن کنید. اما باید بدونید پرچه عرق شیشه ها پاک میشه اما رطوبت از بین نمیره.
    یا بهتره بگم درصد کمی از رطوبت از بین میره.
    اما اگه میخواید تجهیزاتتون اسیب نبینه و رطوبت رو به میزان زیادی از بین ببرید باید کولر رو تنها روشن کنید.

    گولر در حقیقت با سرد کردن محیط هست که رطوبت رو تا میزان زیادی میگیره. وقتی محیط گرم باشه کولر در حقیقت نمیتونه این کار رو به طور کامل انجام بده و در نتیجه عملش ناقصه.

    علاوه بر این کولر ماشین شما هر چند دقیقه یکبار به وسیله ترموستات خاموش میشه. وقتی بخاری روشنه کولر یک سر کار میکنه و خاموش نمیشه که اینهم برای کولر زیان باره.

    نمیدونم از جریان با این توضیح اگاه شدید یا نه.
    اما احساس میکنم کم کم دارید در جریان امور قرار میگیرید.

  2. #12
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17530
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط saman-r نمایش پست ها
    جناب اقای داریوش عزیز وقت شما بخیر

    البته تجربه شما هم قابل تحسین است و هم قابل احترام. چند نکته هست که الان فهمیدم کاملا متوجه آن نشده اید.

    نخست فرمودید که:


    دوست من جناب داریوش ما کلا دو نوع سرد کننده داریم
    1: سرد کننده های زیر صفر که اواپراتور آنها زیر صفر است مانند فریزر که کاربرد انها نگهداری بلند مدت از مواد غذایی و .... است.
    2: سرد کننده های بالای صفر اواپراتور انها بالای صفر است و تحت هیچ شرایطی زیر صفر نمیرود. کاربری این سرد کننده ها در یخجال ها و سرد کننده های میوه و سبزیجات و کولرهای گازی منازل و خودرو هاست.

    کولر ماشین خودرو شما و دیگر خودرو ها هم جز سرد کننده های بالای صفر است.
    دمای اواپراتور خودرو شما و دیگر خودرو ها بین 4 تا 8 درجه سانتیگراد است. اما در برخی خودرو ها تا حدود 3 تا 1 درجه نیز دیده میشود. اما این دما به هیچ وجه به زیر صفر نمیرسد.
    چرا؟
    چون کولر خودرو دستگاهی به نام شیر اسپشن ولف یا انبساط گاز دارد که مانع رفتن دما زیر صفر میشود. اگر شیر اسپشن ولف ایراد داشته باشد ترموستات اجازه این کار را نمیدهد.
    پس دما بعضا نا نزدیک صفر نیز میرود ولی زیر صفر نمیرود.چون ذاتا این سیستم برای بالا صفر طراحی شده است.

    درضمن اگر دما زیر صقر برود میان لوله های اواپراتور بلور یخ تشکیل شده و گردش هوا مختل میشود و اصولا دمای کابین ماشین گردش ندارد و نتیجتا سرد نمیشود..

    این از این.

    نکته دوم:
    این است که میگویید کولر و بخاری را با هم روشن کنید.
    من دیروز از مضرات این کار خدمت شما عرض کنم. حداقل زیان این کار یک سره کار کردن کولر ماشین شما بدون خاموش کردن است.

    سپس فرمودید:



    این حرف در زمانی درست است که برای مثال اول 5 دقیقه کولر را روشن کنید تا به قول شما دما به 14 درجه برسد و بعد از 5 دقیقه کولر را حاموش کنید و بخاری را روشن کنید تا دما به 24 درجه برسد و هوا گرم و خشک تر شود. در این حالت درست است. یعنی اول ما هوا را برای دقایقی سرد کنیم تا رطوبت گرفته شود و بعد گرم کنیم تا هم گرم شود و هم خشک.

    اما اینکه دیروز شما میگویید:



    خب این یک چیز ناجور و نشدنی است.
    شما وقتی همزمان کولر و بخاری را روشن کنید اول اینکه کولرتان یکسره میشود که این زیانبار است.
    دوم اینکه هوای داخل خودرو 50 درصد به داخل بخاری و 50 درصد به کولر کشیده میشود. هوای گرم کار اواپراتور کولر را مختل میکند و هوای سرد کار بخاری را بی ثمر میکند.

    البته احتمال دارد در بلند مدت رطوبت کم شود اما این راه حل اصولی نیست.

    شما اگر اصرار بر گرم شدن دارید میتوانید اول کولر را روشن کنید تا به قول خودتان رطوبت گرفته شود و بعد از چند دقیقه بخاری را روشن کنید تا گرم و خشک شود.
    این راه منطقی است و مسلما کاربرد دارد. و اصولا وقتی شما در زمستان کولر را برای رطوبت گیری روشن میکنید بعد از رفع رطوبت بخاری را نیز روشن میکنید که این نیز یک مساله طبیعی است.
    این که گفتید "این کار نشدنی است" امتحانش بسیار بسیار آسان است. در یک روز سر و مرطوب که شیشه ها بخار کرده اند کولر و بخاری را همزمان روشن کنید و ببینید چطور در عرض کمتر از یک دقیقه کلیه بخارها رفع می شوند. من سال هاست که این کار رام می کنم.

    دوست عزیزم. من قصد توهین به شما را ندارم ولی من که پزشک نیستم اگر توصیه هائی در خصوص چگونگی عمل جراحی کلیه به یک پزشک بکنم کار درستی است؟

    درضمن درست نیست دیگران را به ندانستن در مسائلی که میدانند متهم کنید.
    این را بنده به حساب مسائل شخصی میگذارم و از شما به دل نمیگیرم و نیازی هم نیست درباره خودم و تجربیات خودم در این باره توضیحی بدهم. بنده برای کسانی که من را می شناسند شناخته شده هستم.
    دوست عزیزم
    بحث بسیار آف تاپیک شده است.
    تهویه مطبوع و سرمایش یک علم است و باید مبانی آن را که ترمودینامیک و سایکرومتریک است را بدانید.
    من که پزشک نیستم هرگز به یک متخصص کلیه در خصوص چگونگی عمل جراحی کلیه توصیه اصلاحی نمی کنم و از روش جراحی او هم ایراد نمی گیرم.
    شیر "اسپشن ولف" درست نیست شیر انبساط یا اکسپنشن ولو (Expansion Valve) درست است. کار شیر انبساطی جلوگیری از یخ زدن کویل نیست. در شیر انبساطی مایع مبرد (گاز کولر که از کمپرسور خارج و در کندانسور خنک شده است) در یک فرآیند آدیاباتیک منبسط و در اواپراتور به گاز تبدیل می شود و در این فرایند گرمای نهان تبخیر را از هوائی که از روی کویل عبور می کند دریافت می کند که باعث خنک شدن هوا می شود. ترموستات هم هیچ ارتباطی به جلوگیری از یخ زدگی کویل ندارد. چیزی که مانع یخ زدن کویل می شود سنسور آنتی فریز است که روز کویل سرمائی قرار می گیرد و هرگاه دمای کویل از 4 درجه سانتیگراد کمتر شد به کمپرسور فرمان بی بار شدن می دهد.

    کولر ماشین دمای هوا را به 3-4 درجه سانتیگراد نمی رساند و هوائی با این دما اگر به بدن انسان بوزد بسیار نارحت کننده خواهد بود. دمای هوای خروجی از دستگاه های تهویه مطبوع حدود 5 تا حداکثر10 درجه سانتیگراد با دمای هوای اتاق اختلاف دارند یعنی دمای هوای خروجی از کولر حدود 10-15 درجه سانتیگراد است. این دما برای رطوبت گیری و سزمایش کاملاً کافی است
    کولر ماشین در صورتی که بخاری روشن باشد یکسره می شود؟ اشتباه است.کویل بخاری بعد از کویل کولر قرار دارد. کولر هوای 24 درجه اتاق را خنک و رطوبت گیری می کند و "پس از آن" هوا وارد بخاری می شود پس کولر یکسره نمی شود. کولر ماشین آسیب می بیند؟ کولر ماشین هوای 52درجه سانتیگراد عسلویه را خنک می کند و آسیب نمی بیند، با خنک کردن هوای 24 درجه ماشین آن هم در زمستان آسیب می بیند؟
    این کار ناشدنی است؟ کافی است امتحان کنید: در زمستان که شیشه های ماشین بخار کرده است کولر و بخاری را همزمان روشن کنید و ببینید چطور در کمتر از یک دقیقه کل بخارها از بین می روند. من سالهاست این کار را می کنم. شرکت های خودروسازی هم (مثل تویوتا) این آپشن را در ماشین هایشان گذاشته اند. شما هم امتحان کنید.

    این بحث کاملاً آف تاپیک شده است. من از اینکه مجبور شدم برخی مسائل مربوط به ترمودینامیک را در سایت عکاسی مطرح کنم از همه دوستان عذرخواهی می کنم.
    mh.noori تشکر می‌کند.

  3. #13
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    July 2014
    نوشته ها
    126
    تشکر شده
    123
    تشکر کرده
    294

    پیش فرض

    دوست عزیزم
    بحث بسیار آف تاپیک شده است.
    تهویه مطبوع و سرمایش یک علم است و باید مبانی آن را که ترمودینامیک و سایکرومتریک است را بدانید.
    من که پزشک نیستم هرگز به یک متخصص کلیه در خصوص چگونگی عمل جراحی کلیه توصیه اصلاحی نمی کنم و از روش جراحی او هم ایراد نمی گیرم.
    شیر "اسپشن ولف" درست نیست شیر انبساط یا اکسپنشن ولو (Expansion Valve) درست است. کار شیر انبساطی جلوگیری از یخ زدن کویل نیست. در شیر انبساطی مایع مبرد (گاز کولر که از کمپرسور خارج و در کندانسور خنک شده است) در یک فرآیند آدیاباتیک منبسط و در اواپراتور به گاز تبدیل می شود و در این فرایند گرمای نهان تبخیر را از هوائی که از روی کویل عبور می کند دریافت می کند که باعث خنک شدن هوا می شود. ترموستات هم هیچ ارتباطی به جلوگیری از یخ زدگی کویل ندارد. چیزی که مانع یخ زدن کویل می شود سنسور آنتی فریز است که روز کویل سرمائی قرار می گیرد و هرگاه دمای کویل از 4 درجه سانتیگراد کمتر شد به کمپرسور فرمان بی بار شدن می دهد.

    کولر ماشین دمای هوا را به 3-4 درجه سانتیگراد نمی رساند و هوائی با این دما اگر به بدن انسان بوزد بسیار نارحت کننده خواهد بود. دمای هوای خروجی از دستگاه های تهویه مطبوع حدود 5 تا حداکثر10 درجه سانتیگراد با دمای هوای اتاق اختلاف دارند یعنی دمای هوای خروجی از کولر حدود 12-15 درجه سانتیگراد است. این دما برای رطوبت گیری و سزمایش کاملاً کافی است
    کولر ماشین در صورتی که بخاری روشن باشد یکسره می شود؟ اشتباه است.کویل بخاری بعد از کویل کولر قرار دارد. کولر هوای 24 درجه اتاق را خنک و رطوبت گیری می کند و "پس از آن" هوا وارد بخاری می شود پس کولر یکسره نمی شود. کولر ماشین آسیب می بیند؟ کولر ماشین هوای 52درجه سانتیگراد عسلویه را خنک می کند و آسیب نمی بیند، با خنک کردن هوای 24 درجه ماشین آن هم در زمستان آسیب می بیند؟
    این کار ناشدنی است؟ کافی است امتحان کنید: در زمستان که شیشه های ماشین بخار کرده است کولر و بخاری را همزمان روشن کنید و ببینید چطور در کمتر از یک دقیقه کل بخارها از بین می روند. من سالهاست این کار را می کنم. شرکت های خودروسازی هم (مثل تویوتا) این آپشن را در ماشین هایشان گذاشته اند. شما هم امتحان کنید.

    این بحث کاملاً آف تاپیک شده است. من از اینکه مجبور شدم برخی مسائل مربوط به ترمودینامیک را در سایت عکاسی مطرح کنم از همه دوستان عذرخواهی می کنم.
    جناب داریوش گفتنی ها گفته شد.
    اصلا تمایلی به ادامه این بحث ندارم.
    کسی که فنی باشد خودش به این مسائل اشناست وکسی هم که فنی نیست با خوندن توضیحات یا مجاب میشود یا نمیشود.

    شما میتوانید کولر ماشینتان را همراه بخاری روشن کنید. فن را هم تا اخر باز کنید.
    به کسی مربوط نیست.

    ولی انچه که لازم بود توضیح داده شد و مابقی بحث جز تکرار مکررات نیست.


    راستی من یکی دو تا از اصطلاحات رو به طور اصولی ننوشنم که بابت این عذر خواهی میکنم. طوری گفتم که احتمال دادم شنیده اید.

    روز شما خوش

  4. #14
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17530
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط tahers96i نمایش پست ها
    سلام
    دوستان بحث خیلی فنی شد درسته که در این موضوع سوادی ندارم ولی لازم دونستم تجربه شخصی خودمو در مورد رطوبت زدایی توسط کولر بیان کنم :
    از اونجایی که در شمال کشور ساکن هستم همیشه شیشه های ماشینم تو هوای سرد بخاطر رطوبت بالا بخار میکند و عملا مانع دید میشه که بهترین راه حل این موضوع استفاده از کولر بوده و همیشه نتیجه بخش بوده از طرفی استفاده از کولر بطور محض باعث سرد شدن داخل ماشین میشه پس همیشه همراه کولر بخاری هم روشن میکنم و نتیجه مطلوبی همیشه گرفتم
    باید خدمت دوستمون که مخالف استفاده همزمان از کولر وبخاری هستن و پیشنهاد میدن که چند دقیقه اول از کولر بعد از بخاری استفاده شود باید بگم که در همچین شرایطی با خاموش کردن کولر بخار روی شیشه در کمتر از یک دقیقه به حالت اولیه باز میگرده و عملا برای من کاربردی نداشته
    و ار طرفی هم در ماشین های که تهویه اتوماتیک دارن کولر ماشین همیشه روشن است تفاوتی نداره هوا گرم باشه یا سرد باشه پس فکر کنم شرکت های سازنده خودرو به این نتیجه رسیدن که باید از هر دو بصورت همزمان استفاده بشه
    با تشکر ببخشید که خیلی اماتور نوشتم
    کار کاملاً درستی می کنید. بهترین راه همین است. رطوبت به طور کامل گرفته می شود و هیچ آسیبی هم به کولر و .... نمی رسد.
    artnature و tahers96i تشکر می‌کنند.

  5. #15
    Forum Moderator mreza1001 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    3,699
    تشکر شده
    14111
    تشکر کرده
    16459

    پیش فرض

    استفاده از کولر پیشنهاد جالبیه .اما یک سوال اساسی مطرح میشه : آیا زمانی که اختلاف دمایی داخل و بیرون صفر است عمل کندانس انجام خواهد گرفت؟

    دمای بیرون فرض کنید 5 درجه و دلتا تی تقریبا صفر است. گاز وارد لوله ها میشه و شروع به جذب گرما میکنه مسلما تقطیر مختصر تری صورت میگیره.

    از طرف دیگه چه زمانی شما به رطوبت زدایی نیاز دارید؟ وقتی که از عکاسی برگشتید خیس و سرما زده به اتومبیل پارک شده میرسید. احتمالا باید بیرون منتظر باشید و دوربین را داخل اتومبیل بگذارید. من که چنین کاری نمیکنم. باز هم همان نکته قبلی مطرح است دمای بیرون نزدیک صفر است. کولر اتومبیل اساسا برای رسیدن به دمای صفر طراحی نشده پس این روش کار نخواهد کرد
    استفاده همزمان هم برای خیلی از اتومبیل ها امکان پذیر نیست.

    زمستان 92 که غرب مازندران و کل گیلان درگیر برف شدیدی بود سفری به منطقه داشتم و دو بار برای عکاسی بیرون رفتم . عملاً تمام لوازم خیس شده بود. خودم هم کاملا خیس بودم هوا هم سرد بود و همراه من در حال لرزیدن و از سرما کبود شده بود. بعد از رسیدن به اتومبیل فقط به گرم کردن فکر میکردم. یکی از لنزها برای یک لحظه خیلی کوتاه غلتیده و وارد آب دریا شده بود خوشبختانه کپ پشتی بسته و لنز هم weather resistant بود به هرحال مجبور بودم بلافاصله لنز رو با آب معدنی شستشو بدم تا شوره نزنه و خوردگی ایجاد نشه. بعد از رسیدن به خونه تنها کاری که میشد کرد این بود که دوربین در دمای اتاق باشه و لنز رو هم درسته انداختم تو سطل برنج .
    ویرایش توسط mreza1001 : Thursday 23 October 2014 در ساعت 14:49
    تازه کار، mh.noori، kiavash و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    محمد رضا میلانی


  6. #16
    كاربر بسیار فعال m.daneshpayeh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    نوشته ها
    1,462
    تشکر شده
    6609
    تشکر کرده
    1982

    پیش فرض

    اینجا کمی موضوع غیر منطقی بنظر میرسه نه از این نظر که از نظر بحث ترمو داینامیک درست نباشه اما در عمل موضوع برعکس است.
    اولا موضوع استفاده از دوربین در زمستان است. در این حالت رطوبت هوا بشدت پایین است و نیازی به رطوبت گیری نیست.
    fig7-2.gif
    همین که دمارا با بخاری خالی بالا ببرید رطوبت نسبی بسیار پایین خواهد آمد. رطوبت هم فقط روی شیشه های سرد ایجاد میشود و رطوبت هوا را پایین میاورد.

    ثانیا همانطور که اقای میلانی گفتند نیاز به رطوبت زدایی در برگشت معنی پیدا میکند. وقتی که با لنز سرد وارد یک محیط گرم و مرطوب میشود (تجربه بخار گرفتن عینک در زمستان وقتی به خانه برمیگردید را دارید؟) که میتواند در صورت زوم کردن با لنز و ورود هوای مرطوب به داخل روی المانهای داخلی رطوبت ایجاد کند که موجب قارچ زدن در لنز میشود. یکی از دوستان بعد از اینکه در مهمانی تولد دخترشان لنز را از اتاق سرد به اتاق گرم و شلوغ اورد عملا مجبور شد دوربین را کنار بگذارد. قارچهای داخل لنزشان هم ...
    منتها زمانی که برای عکاسی بیرون میرود معمولان دمای لنز بالاتر از دمای بیرون است و رطوبتی روی ان کاندانس نمیشود!

    روش هم مشکل هم راحت است! دوربین روی بخاری یا داخل فر بگذارید!!؟
    فقط دمارا بالا نبرید
    514aPym4tdL.jpg
    Nima Sadigh، tahers96i و ben163s تشکر می‌کنند.
    مهدی دانش‌پایه
    http://500px.com/daneshpayeh
    هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.

  7. #17
    كاربر بسیار فعال m.daneshpayeh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    نوشته ها
    1,462
    تشکر شده
    6609
    تشکر کرده
    1982

    پیش فرض

    قصد شوخی نداشتم این عکس هم واقعی است.
    دمای محفظه را حدود 5درجه بالاتر از دمای محیط نگه میدارد
    ایجاد قارچ در محیطهای تاریک و مرطوب روی لنز مشکل جدیی است.
    kiavash، Dariush Chegini، tahers96i و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مهدی دانش‌پایه
    http://500px.com/daneshpayeh
    هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.

  8. #18
    Forum Moderator mreza1001 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    3,699
    تشکر شده
    14111
    تشکر کرده
    16459

    پیش فرض

    کاربر محترم saman-r لازمه بحث کردن در اینجا ابتدا حفظ شان خودتان و بعد حفظ شان فروم است . لطفاً رعایت کنید. پست های توهین آمیز و نامربوط به بحث فنی حذف خواهد شد.



    اولا موضوع استفاده از دوربین در زمستان است. در این حالت رطوبت هوا بشدت پایین است و نیازی به رطوبت گیری نیست.
    اتفاقاً در مناطق شمالی کشور در صورت خاموش بودن لوازم گرمایی برعکس است. خیلی ساده از کبریت بگیر تا نمک همه چیز خیس خواهد بود.

    در مورد بحث حفظ لوازم از رطوبت مهمترین مورد دقت است. کافیه دقت کنید و مواظب باشید خیلی ساده میشه مانع خیس شدن غیر ضروری دوربین شد اگر یک چتر همراه داشته باشید و اگر یک پارچه جاذب آب رو در یک نایلون قرار بدید و توی جیب کیفتون بذارید. در صورت خیس شدن لوازم در لحظات اول خیلی ساده میشه بادی و لنز رو خشک یا تقریبا خشک کرد.

    در موارد در آب افتادن دستورالعمل مشخص است باطری و مموری را خارج کنید و هوای اتاق قرار دهید در صورت استفاده از سشوار خیلی خیلی احتیاط کنید ساده تر از چیزی که فکر میکنید قطعات ذوب می شوند اگر از سطل برنج استفاده میکنید در باتری و مموری را ببندید. برنج خیلی خوب رطوبت اطراف را به خود میگیرد

    در خرید دوربین هم دقت کنید. بدنه هایی که در مقابل شرایط جوی رطوبت و و گرد خاک نفوذ ناپذیرند برای عکاسی در شرایط سرد و مرطوب عملکرد بهتری دارند. شخصا با کا5 مشکلی برای باران و جاهای مرطوب نداشته ام.
    Mehrdad-PL، m.daneshpayeh، mh.noori و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    محمد رضا میلانی


  9. #19
    Forum Moderator M.Mobin آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    3,837
    تشکر شده
    31952
    تشکر کرده
    13646

    پیش فرض

    سلام
    کاربری که به عموم اعضاء فروم توهین کرده بود و با توجه به اخطار قبلی بن دائم شد.
    mreza1001، M.Meghdari، کوروش و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مسعود مبین علی

    about.me
    instagram

  10. #20
    كاربر بسیار فعال m.daneshpayeh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    نوشته ها
    1,462
    تشکر شده
    6609
    تشکر کرده
    1982

    پیش فرض

    اقای میلانی موضوع بحث گویا خیس شدن وسیله نبود! یا من اشتباه میکنم!!؟
    بحث خیس شدن ویا در اب افتادن که بکنار. منتها نگهداری از دوربین در شرایط مرطوب هم شرایط خودش را دارد که باید بدقت رعایت شود.وگرنه مشکلات زیادی برای لنز ایجاد میکند که خودتان مطلع هستید.
    این کابینت نگهداری تجهیزات که عکسش را گذاشتم هم دقیقا برای این همین منظور ساخته شده است و برای مواردی که به طور اتفاقی دوربین خیس شود نیست.
    mreza1001، mh.noori، Dariush Chegini و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مهدی دانش‌پایه
    http://500px.com/daneshpayeh
    هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.

صفحه 2 از 3 نخستنخست 1 2 3 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •