بندرعباس
بازار ماهی فروشان
مهر 92
بندرعباس
بازار ماهی فروشان
مهر 92
به نظر من هم عکس عکسی نیست که حرفی برای گفتن داشته باشه! و این مواردی که گفتید رو برای تقریبا برای اکثر عکس هایی که از یک خیابان شلوغ و عابران در حال رفت و آمد گرفته بشه میشه گفت. به نظر من «ثبت يك كادر با سوژه هاي متعدد همراه با تضادها و تفاهم هاست كه با توجه به خطوط افقي و عمودي كادربندي مسیر سیر چشم را با همین تعدد و تضاد درگیر میکند به علاوه حرکت و سکون...» اتفاقا نکته مثبتی نیست و دقیقا نقطه ضعف عکس هست. عکس قوی و خوب توانایی هدایت چشم در مسیر مشخص و مشخص کردن سوژه اصلی عکس رو داره. یا اینکه خطوط باید به صورت مناسبی جدا کننده قسمت های مختلف عکس به قاب های مختلف باشند. و در این حالت هست که درگیر شدن بیننده در کادرهای مختلف نقطه قوت عکس خواهد بود.
پ.ن: بحث به موقعی هست! مشغول ترجمه و نوشتن یک مطلب در زمینه عکاسی خیابانی و ویژگی های یک عکس خیابانی خوب هستم. امیدوارم که زودتر بتونم تمومش کنم.
ممنون از وقتی که گذاشتید کاش میفرمودید در چه زمینه ای حرفی برای گفتن ندارد,ترکیب بندی یا مفهومی؟مطمئنا در مورد مفهوم و دسته بندی صاحب نظر هستید و ادعایی نیست و من هم یک عکاس خیابانی نیستم سفری توری پیش بیاد آزمون و خطا میکنم و در کشور عزیزمون سعی بر سلامت نگه داشتن تجهیزاتم دارم.
در مورد این عکس هم تعصبی نیست ,به نظرم کنتراست و رنگ و ترکیب در حدی بود که چشم را لا اقل 10 ثانیه بدون نقطه بی تعادلی مشغول نگه دارد.اگر نگه نداشت حق با شماست و اشتباهی دیگر از طرف ما.
سپاس از متانت شما و نظر شما واقعا برایمان مهم است. لطفا در این مورد توضیح بفرمایید فراهم کردن این ابزار در کادر و ترکیب جز در یک پرفورمانس با میزانسن تعیین شده که نورپردازی و طراحی صحنه نیز در دست عکاس باشد چگونه در عکاسی خیابانی مقدور است و سپاسگذار خواهم بود ارجاع به منبع و یا عکسهای خودتان جهت نمونه برای بهتر درک کردن موضوع را فراموش نکنید.
هراس من باری همه از مردن در سرزمینیست که مزد گورکن از بهای آزادی آدمی افزون باشد. شاملو
سلام
یکی از فاکتور های مهم عکس خوب خیابانی این هست که بتونه ذهن بیننده رو جهت درک عکس درگیر و همزمان احساساتی رو در بیننده ایجاد کنه. و صد البته بیننده بعد از درگیر شدن ذهنش بتونه مفاهیمی رو از عکس استخراج کنه. در یک عکس شلوغ که با این هدف گرفته نشده، کاربر را مثلا ۱۰ ثانیه درگیر عکس میکنه ولی در پایان کاربر مفهوم یا احساس خاصی از عکس برداشت نمیکنه و از عکس رد میشه. رسیدن به این سطح از عکس ها و عکاسی خیلی آسون نیست و وجه تمایز اساتید عکاسی با عکاسان معمولی است.
من خودم هنوز به این حد از پیشرفت نرسیدم و در سطوح پایین تری عکاسی میکنم. و حداکثر یکی دو تا عکس داشته باشم که شاید بتونم ادعا کنم در این سطح هستند.
اتفاقا در بخشی از مقاله ای که در حال نوشتنش هستم دقیقا به همین موضوع میپردازم. سعی میکنم زودتر تکمیلش کنم و در اختیار دوستان بگذارم.
با تشکر منتظر مقاله ای که زحمتشو میکشید هستیم
محسن حسن پوراگر سراب دیدید بنشینید و از آن آب بنوشید، نگذارید سراب به دروغش افتخار کند.
Nikon D600 - TAMRON AF 19 .35 f 3/5 . 4/5 - 50 f1/8D و دیگر هیچ