درود !نوشته اصلی توسط میثم ت.
معنی خاص یا مخاطب خاص رو در یک اثر نقاشی یا حد آقل یک پروژه عکاسی میتوان متصور شد که عناصر تصویر با انتخاب قبلی و کنترل شده میباشد . در این تصویر خیابانی که تمام زمانی که عکاس در اختیار دارد متجاوز از چند ثانیه نبوده من تلاش کردهام چند نسل متفاوت از ارتباطات انسانی زن و مرد را به تصویر بکشم در ۴ چوب زندگی شهری , آهن و بتن و شیشه . دوست ندارم بیشتر از این معنی برای تصویر بتراشم . همینکه ذهنتان را درگیر خود کرده برایم کافی است .
سیاوش محمدی
عکس جالبی هست با المان های زیاد. انعاس روی شیشه ها، عکس های سمت راست، به نظر من که جذابه و چشم رو درگیر میکنه... ابعاد هندسی عکس رو دوست دارم. مستطیل ها (قاب پنجره ها)، طبقه ها، یه جورایی ابعاد و عمق در عکس زیاد هست که جذابش کرده و کمی پیچیده. یه نکته جالبش اینه که شخصی که پایین ایستاده به نظر خبر از بالای سر خودش نداره! این عکس رو دوست دارم؛ مرسی از پاسختون و از به اشتراک گذاشتن این عکس. :)
به یزدان اگر ما خرد داشتیم / کجا این سر انجام بد داشتیم
محسن حسن پوراگر سراب دیدید بنشینید و از آن آب بنوشید، نگذارید سراب به دروغش افتخار کند.
Nikon D600 - TAMRON AF 19 .35 f 3/5 . 4/5 - 50 f1/8D و دیگر هیچ
آیا برای اینکه بتونیم عکس های خیابونی رو به اشتراک بذاریم و یا برای مسابقه ای بفرستیمشون باید از اشخاصی که در عکس هستند consent و یا release form داشته باشیم؟ اگر جواب مثبته ممنون میشم دوستان تجربیاتشون در این زمینه رو به اشتراک بذارن.
واسه سبک های ديگه شما حتماً بايد مدل ريليز رو داشته باشيد ، در غير اين صورت مدلتون ميتونه از شما شکايت کنه و مهم نيست اگر به شما به صورت لفظی اجازه استفاده از عکس رو داده باشه يا نه
بايد حتماً توی قرار داد ذکر بشه
توی عکاسی خيابانی چون قرار دادی نيست بايد ببينيد به چه صورته
شما بهتره تو فروم های خارجی سرچ کنيد ، تو ايران اگر هم قانونی رعايت بشه خيلی با معيار ها جهانی فاصله داره
در مسابقات معتبر معمولا یک بندی در قوانین هست که اگر مشکلی پیش بیاد عکاس مسئول باشه. در سایر موارد از قوانین خیلی اطلاع ندارم اما فکر می کنم تا زمانی که حریم خصوصی کسی نقض نشده باشه کسی نمی تونه شکایت کنه. اما اگر از عکس به عنوان کالای تجاری استفاده بشه حتما مدل ریلیز نیاز است و مدل یا سوژه می تونه شکایت کنه.