۵- نظر شخصی: دوستان در مثال هایی که برای اثبات نظراتشون میزدند عکس هایی رو از اساتید و عکاسان قدیم قرار میدادند یا نام اون عکاس رو ذکر میکردند و نتیجه مورد نظرشون رو میگرفتند. در اون تاپیک دیگر هم اشاره کردم که صرف پیدا کردن یک عکس از یک عکاس که قوانین یک ژانر رو رعایت نکرده ولی عکاس در اون ژانر معروف هست دلیل بر اثبات چیزی نمیشه. هیچ کسی نمیتونه ادعا کنه که عکاسی فقط در یک ژانر کار میکرده یا اون عکس رو با چه هدفی و چگونه ارائه ای گرفته مگر اینکه عکاس جایی به صراحت ذکر کرده باشه. که در عکس های فوق مستندی در این مورد ارائه نشد.
سلام
از آنجا که فرساد خان هدایت دادند که عکس ها باید با ذکر نام عکاس و منبع معتبر ارسال شود ؛ ما هم سعی میکنم تا حد امکان با مدرک و لینک بحث کنیم
مطعمنا کسانی که در ژانر خیابانی فعالیت دارند و یا اون رو دنبال میکنند با عکاس آمریکایی Bruce Gilden آشنا هستند
کد:
http://www.brucegilden.com/
به نقل از ویکیپدیا
Bruce Gilden (born 1946) is a noted
street photographer, known for his work in
New York City.
While studying
sociology at
Penn State, he saw
Michelangelo Antonioni's film
Blowup in 1968. Influenced by the film, he purchased his first camera and began taking night classes in
photography at the
School of Visual Arts of New York. Fascinated with normal people on the street and the idea of visual spontaneity, Gilden turned to a career in photography.
[1] He routinely uses a
flash, alerting his subjects to his presence, unlike most street photographers. His first major project was documenting the sensuality of the bodies of the people at
Coney Island.
[2]
A member of
Magnum Photos since 1998, he shot images of
Japan's
Yakuza mobsters, the homeless, prostitutes, and members of bike gangs between 1995 and 2000. According to Gilden, he was fascinated by the duality and double lives of the individuals he photographed.
[3] Gilden is also the subject of
Misery Loves Company: The Life and Death of Bruce Gilden, a documentary produced in 2007.
[4] He has also photographed rural
Ireland and
horseracing there, as well as
voodoo rituals in
Haiti.
ایشون که از عکاسان مگنوم هم بودند که برای دوستان منبع معتبری می باشد در عکاسی بسیار دست بازی دارند تا جایی که سوِژه کاملا در اختیار ایشون هست ؛ استفاده از نور سنج و فلاش و غیره که بهتره دوستان در لینک زیر ببینند
کد:
http://www.youtube.com/watch?v=2z-ETcSGZsE
از دیگر عکاسان فعال و مشهور و البته جوان میتوان از Eric John Kim نام برد
که البته چندی پیش خود شخص فرساد خان مقاله ای از ایشون رو که در مورد جامعه شناسی در عکاسی بود رو ترجمه و به اشتراک گذاشتند ( اگر اشتباه نکنم ؛ حالا اگر فرساد خان نبودند یکی دیگر از دوستان بودند)
کد:
http://erickimphotography.com/blog/about/
کد:
http://erickimphotography.com/blog/
چندی پیش Eric John Kim و Kai Man Wong یک فوتو واک در مالزی داشتند
کد:
http://www.youtube.com/watch?v=egLEYmogyoE&list=SP7579B0B003643180&index=3
Kai Man Wong که خود عکاس خیابانی هست ؛ ولی حالا مجری یک شبکه و شرکت عرضه محصولات عکاسی هست در این کلیپ به یکی از ویژه گی های Eric kim که ارتباط بر قرار کردن با سوژه است نام میبرد . که البته در ویدیو هم به طور واضح معلوم است . ایشون خیلی راحت با سوژه صحبت میکنه و از اونا میخواد تا با او همکاری کنند
از دوستان خواهش میکنم دو ویدیو بالا رو حتما ببینند
حالا دوستان هر تعریفی میخوان براش بدهند ( مدرن یا هر چیز دیگر)
دو نمونه و نسل از عکاسی خیابانی رو بنده برایتان به اشتراک گذاشتم و امیدوارم همانطور که فرساد خان فرموردند اگر کسی مخالف آن است لطفا با مدرک و ماخذ قوی قدم بذارند
اگر کسی را دیدیم که سخنش برخاسته از چشمه ی اندیشه ی خودش بود و اندیشه اش میتوانست درخور درنگ و گامی نخستین در گشایش راهی باشد، پیش از هر کاری، با چماق منبع و رفرنس بر او نتازیم و بگذاریم قدمهای بعدی اش را بردارد.
ما در اینجا نه فقط به رفرنس، که دقیقاً به دیدگاه شخصی نیز نیاز داریم!
اگر قرار باشد تنها بازگوکننده ی سخنان دیگران باشیم و چراغ اندیشه هایمان را خاموش کنیم، معنای گفتگو و هم اندیشی را سخت پایمال کرده ایم!
قطعا همینطوره
ما راوی سخن نسل قبل نیستیم (نه به این معنی که ما مخالف ایده و نظر آنها باشیم و یا آنها رو قبول نداشته باشیم)
ما توی این تالار عکس میذارم تا دوستان ببیند و با این کار سطح کار خود و دیگران رو با نقد و برسی عکس ها بالا ببریم.
قطعا هیچ کدام مان یک عکاس و یا منتقد سطح عالی نیستیم ( البته بزرگان واساتید و مدیران رو نگفتم و منظورم خودم و دوستان هم سطحم بود) ولی میتوانیم نسبت به تجربه و مطالعه و بینشی که نسبت به عکاسی داریم به عقایدمان پایبند باشیم.
و به نظر من همانطور که دوستامان Amature فرمودند به دیدگاه شخصی و البته کارهای ارایه شده شخص نیاز داریم