معمولا" عادت ندارم در اينگونه مباحثات شركت كنم. و نظرات دوستان به ديده منت و از آن استقبال ميكنم. دليل اينكه اين عكس رو به اشتراك گذاشتم در اين فرم به شرح ذيل هست.
1- اين عكس از لحاظ خودم از بخشهاي مختلف كادر به درستي پر شده و فضاي خالي ندارد.
2- اين عكس به دليل وجود آن دو جوان روي صندلي و افرادي كه در حال حركت هستند تضاد خوبي را داره. و همچنين ميتواند در دسته عكس لحظه قطعي قرار گيرد. و آن را از يك شات معمولي خارج كرده.
3- اينكه اين عكس از لحاظي كه دوستان اشاره كردند مثل فوكوس و ... خارج هست كه انشاء ا... با راهنمايي دوستان بهتر خواهد شد.
4- منتظر رهنمودهاي دوستان هستم.
حالا بانوی گرامی ،
به نظرم پیش از پاسخگویی ، نخست به این فکر کنید که هر کسی در مرحله نخست ، برای ارسال عکسهای خود ، فیلتری باید باشد که عکسهایی را ارسال کند که ارزش دیده شدن عمومی داشته باشد ، چرا که این آثار در مرحله نخست ، نشاندهنده سطح کیفی خالق آنهاست ...
دوم ، اینکه مطالبی که فرمودید ، از اساس شاید روی کاغذ جالب باشند ، مثلن تضاد پیری و جوانی ، ولی توجه داشته باشید که میلیونها مطلب را میشود ردیف کرد ، مساله در هنر ، چگونگی و فرم بیانی آنهاست ....
وگرنه کار هنرمند نوشتن مقاله نیست ...
سوم اینکه اساسن ، عکسی که ضروریات را ندارد ( فوکوس مناسب ) اصلن جای ارسال ندارد ، چه برسد به اینکه بگوید این را ندارد جایش آن را دارد !
چهارم اینکه ، عکس شما از یک شات معمولی پایین تر است متاسفانه ...
شات معمولی دستکم باید ضروریات را ( فوکوس مناسب و اکسپوز و ... ) داشته باشد ...
و پنجم اینکه ، نداشتن فضای خالی ، را هر کسی به شما گفته که یک ارزش است ، اشتباه گفته و لابد از کادربندی چیزی نمی دانسته ، کادربندی در یک اثر هنری ، ترکیبی است از فضای مثبت و منفی و چینش هنرمندانه و خلاقانه این دو ، چه بسا ارزش فضای منفی ، به مراتب بیشتر از فضای مثبت است ...
.
سرآخر اینکه ، بهتر است به جای تلاش برای پاسخگویی یا « عادت پیدا کردن به شرکت در مباحثات » ، از انتقاد برای پیشرفت خود استفاده کنید ...
چون دوستان اینجا دارند مجانی این آموزش را میدهند ...
درود
شايد با شماره گذاري موارد مطروحه شما برداشت اين رو داشتيد كه من نسبت به نقد دوستان جبهه گرفتم. اصلن و به هيچوجه اينگونه نيست. منظورم از عدم شركت در مباحثات اين است كه دفاعي از كار نمي كنم. چون قطعا" نگاه عكاسانه دوستان مهمترين نكته است و كاستي هايي در كار وجود دارد و حضور در اين تالارها بهمين منظر است . قطعا" سايت وزين عكاسي داراي كاربر ان بسيار خوب و متخصص هست و مديران گروه ها سعي در پربار بودن مباحثات دارند. و پاسخگويي اينجانب در خصوص اين كار با دليل بود كه خدمت دوستان عرض كردم. و اميد دارم با همين راهنمايي ها كارها از يك شات پايين تر از معمولي به شات هاي قوي تر تبديل گردد.
با سپاس از مهر حضور و راهنماي تان.
1. به گمانم در عکاسی خیابانی نسبت به بسیاری از شاخه های دیگر عکاسی فوکوس درجه اهمیت پایین تری قرار دارد.
2. تالار گفت و گو معنایش را با خودش دارد قرار بر گفت و شنود است به نظرم اینکه اینگونه ایشان را از نظر دادن در مورد عکسشان برحذر داریم خیلی خوب نیست.
3. تعداد پست ها نشان دهنده دانش کسی نیست. خانم شادی آفرین آرش نیز پست های بسیار کمی در فروم دارند. با کاربران کم پست کمی مهربان تر باشیم(های انگل نگاه نکنیم)
ویرایش توسط Hossein Arabi : Saturday 25 October 2014 در ساعت 23:08
پرترهها کار مشترک هستند
پستهاي 1589 و 1600 از نظر تركيب بندي جاي زيادي براي بهتر شدن دارند. به نظر من اين پستها به هيچ وجه در حد و اندازه ي تاپيكهاي مديريت شده تالار گفتگوي عكاسي نيست! مدتي است كميت در اين تاپيك بالا رفته است اما كيفيت پايينتر آمده است.
"تو قسمتی از جهان نیستی، تو خود جهان هستی"
سلام
در مورد بحث در چند پست اخیر
در مرود بحث های فنی نظرم این است که الان در عکاسی خیابانی فکوس و بوکه و .... خیلی هم مهم است باید رعایت شود . امکانش هم با بدنه ها و لنز های کنونی هست حتی در کثری از ثانیه حتی در عکاسی خیابانی . فقط کمی تمرین و کلی جسارت میخواهد . ولی در نهایت از همون کادر از یک شات معمولی عکسی خوب و نه الزاما قوی بدست می اید .
نگید اریک کیم گفته فکوس مهم نیست و ایزو رو ببرید بالا و از هایپر فوکلال نهایتا استفاده کنید . همین فرهنگی که اریک کیم از آن آمده عکاس خیابانی کسیست که با لایکا و لنز منوال فکوس لایکا عکاسی میکند و لا غیر ... حتی توماس لوتارد هم قبول ندارند .این صحبتها فقط شو بیزنس هست .
در مرود کاربر محترم خانم MARYAM71 .
خیلی خوشحالم که یک خانم در عکاسی خیابانی در این فروم فعالیت رو شروع کردند خیلی باید نگاه ویژه به ایشون داشت . و شخصا منتطر دیدن عکس بشتر و بهتر هستم .
یک بار در خیابان متوجه شدم که شکار یک عکاس خیابانی شدم . خانم هم بود لحظه که دید منم نگاهم به اون و دوربینش تلاقی کرد ( از ترس نزدیک شدن مردم هم تله بلند داشتند ) از دستپاچگی دوربین رو از دستش ول کرد خوشبختانه شانه اویز داشت . من ترس ایشون رو کاملا درک کردم من یک مرد با 180 قد و حدود 100 کیلو وزن هنوز از عکاسی خیابانی میترسم البته من 35 میلیمتر عکاسی میکنم :) .
خانم MARYAM71 هم بهتر است از لنز واید در عکاسی خیابانی استفاده کند هم به قول دوستان بعد بهتر میشود خیلی هم مشگل فکوس راحت تر قابل کنترل است هم این که از قدیم گفتند عکاسی موفق است که بیشتر به صحنه نزدیک باشد ( این صحبت عکاس جنگ جیم ناشوی است ) که با 16 تا 35 عکاسی جنگ انجام میدادند . نه تله 200 میلیمتر و به بالا .
در مورد تکنیک سیاه سفید عکسها هنوز جای کار هست .
در آخر عکسهای این محل درست است که از فیلتر مدیریت رد شده ولی گالری نیست که فقط دوستان لایک کنند حداقل من شخصا گفتم قبلا هم دوست دارم نظر دوستان رو بدونم که تنها آقای فرساد غفاری عزیز نکاتی عالی رو به من یاداور شدند که ممنونم .
ویرایش توسط Miri : Sunday 26 October 2014 در ساعت 10:58 دلیل: اصلاح بر اساس درخواست کاربر
فوتوبلاگ http://500px.com/ChristMelikianمجله رایگان عکاسی من https://flipboard.com/section/meliki...ne-cuts-bacQkF
سوالی که در مورد عکاسی خیابانی برام پیش اومده اینه که طبق تعریف عکاسی خیابانی هدف اصلی این نوع عکاسی مردم هستن و صحنه هایی از زندگی مردم. با توجه به این قضیه آیا میشه در عکس های این سبک کل بدن انسان تو عکس نباشه و مثلا از قسمتهایی از بدن در حال انجام کاری عکس گرفته بشه؟!
دوست عزیز در خصوص موردی پست 1600 که فرمودین که عکس جای ترکیب بندی بهتری داره. نمیدونم چقدر عکاسی خیابانی کردید.. این عکس حداقل شرایط رو داره و شاید از لحاظ ویرایش مشکلاتی داشته باشه.. و امروزه کمتر ترکیب بندی کلاسیک در عکاسی مد نظر است. نگاهی بیاندازید به عکسهای آقای عباس عطار از عکاسان مگنوم. در این عکس نگاه اجتماعی رو داره که حداقل پیشنهاد میکنم مطالعاتی در این خصوص داشته باشید.