با سلام
خیابان ایران زمین، 1395
با سلام
خیابان ایران زمین، 1395
برنامه جهانی غذا - مبارزه جهانی با گرسنگی
پیمان مثنوی
درود
رانندگان خارجی(احتمالا ایتالیایی یا ترکی ) که ساعت 7 عصر کار را تعطیل و مشغول تهیه شام می باشند.
https://telegram.me/majidN_photography
Majid noori
تهران، خیابان ایران زمین، 1395
با سلام
~[ATTACH]78060[/ATTACH
عکاسی آنالوگ با نگاتیو fuji c200 ودوربین canonftb ql لنز canon fd f1.4
شاگردی کوچک در حال تمیز کردن اجناس مغازه
چند نقل قول :
۱- « عکاسی خیابانی در «محیطهای عمومی [۱۴]» انجام میشود، در درجهٔ اول در خیابان. اما عکاسی مستند در محیط مشخصی که موضوع ایجاب میکند صورت میگیرد و این مسئله شاید به محیطهای عمومی اشاره داشته باشد اما محیطهای غیر عمومی را هم در بر میگیرد. (بیمارستانها، مدارس، کارخانهها، دفاتر کاری، محیطهای کسب و کار، محیطهای خصوصی نظیر خانهها، محیطهای زیست، شرایط آب و هوایی خاص، طبیعت، حیات وحش و غیره... مورد عکاسی مستند قرار میگیرند) »
۲- « عکاسی خیابانی پرتره نگار [۶] ی نیست، طبیعت بیجان [۷] نیست . عکاسی خیابانی غریزی ست، بدون برنامه ریزی و قصد قبلی ست، واکنشی ناگهانی و خود به خود است، بدون ژست و تصنع است و از همه مهمتر کاندید [۹] است. کاندید در اینجا بدین معناست که عکس به روشی ثبت شده است که موضوعات آگاه نیستند، آنها دقیقاً در همان «لحظه»ای که تصویر ثبت شده است به دست آمدهاند.
۳- « عکاسان خیابانی در حالی که همه چیز را مشاهده میکنند در خیابانها پرسه میزنند، به این امید که در حضور آنها چیزی در صدد وقوع باشد. آنها هیچ اولویتی برای عکاسی از کسی ندارند و چون عکاسی خیابانی واکنشی و ناگهانی ربط دلرد . » *
۴- « عکس توسط اوژن اتژه در خیابان های پاریس گرفته شده. اما آیا یک “عکس خیابانی” و بدون حضور مردم است؟
تصور غلط دیگری که احساس میکنم در عکاسی خیابانی وجود دارد و من با آن اختلاف نظر دارم این است که عکس خیابانی به حضور مردم نیاز دارد.
بهترین گواه این ایده که عکاسی خیابانی نیاز به حضور مردم دارد اوژه اتژه یکی از پدران و بنیانگزاران این نوع عکاسی است. نیاز به یادآوری است که اوژن اتژه عکاسی در پاریس بود که با دوربین سایز بزرگ بیشتر بناها٬ مجسمه ها٬ جزییات خانه ها و ساختمان های شهر را ثبت کرد.
اگر چه در بعضی از عکس ها شاهد حضور مردم هستیم اما در اکثر آنها خبری از وجود مردم نیست. شاید برخی از اینها ملاحظات فنی آن زمان بود زیرا اتژه دراوایل سال ۱۹۰۰ با دوربینی عکاسی می کرد که سرعتش بسیار پایین بود و نیاز به سکون سوژه در کادر داشت و یا اینکه او به بناها و ساختمان های شهر بیشتر از ساکنانش علاقه داشت » **
* http://street-photography-manifesto....ot-documentary
** اریک کیم ، عکاسی خیابانی