فایل پیوست 18666
Printable View
فایل پیوست 19081
دوستان دعا کنند زودتر از شر دوربین خلاص شم (یعنی بخرم )وعکس هام بذارم
فایل پیوست 20176
تقدیم به آقای هراتی .
اين عكس رو حدود 2 - 3 هفته پيش اينجا ارسال كردم نه تاييد شد و نه حذف. براي خارج شدن از بلاتكليفي. نام B.R.T
دلشورۀ من از همین بود! که تاپیک پذیرای عکسهای رد شده قبلی شود.
فایل پیوست 20380
Havana-Cuba
فایل پیوست 20382
فایل پیوست 20381
Havana-Cuba
اين عكس رد شده بود؟ من نمي دانم چرا مسئول تاييد عكسها تا اين لحظه معرفي نشدند ولي هر كردام از عزيزان هم كه بودند حذف عكس مثل سابق كار سختي بود؟نقل قول:
دلشورۀ من از همین بود! که تاپیک پذیرای عکسهای رد شده قبلی شود.
از كجا مي شد فهميد عكس رد شده يا خير. شما هم كه اعلام رد شدن يك عكس در تاپيك عكسهاي رد شده را انگي نا بخشودني مي دانستيد:
دسترسي هم كه داريد.زحمت پاك كردنش با شما. دلشوره و اضطراب براي سلامتي خوب نيست.نقل قول:
چرا کاری میکنی به عکسهات انگ رد شده بچسبه؟ کمی صبر کن تا این انگ باعث نشه دوستان بیایند و بگویند کادرش میتونست بهتر باشه! چون میره رو اعصاب ِ مردم!
خوب جاويد جان به نظر خودتان اين اسنپ شات چه حرف خاصي براي گفتن دارد؟ حالا كه ارسال عكس نياز به تاييد ندارد اي كاش خودمان كمي مسئولانه تر و گزيده گذار تر باشيم و قبل از ارسال عكس با خود بگوييم اگر اين عكس را دوست ديگري گذاشته بود مثلا آيكان تشكر را كليك مي كرديم يا نه. به عبارتي اول خود قاضي عكس خود باشيم و بعد آن را براي قضاوت دوستانمان ارسال كنيم.
جاوید جان
عزیز دل برادر کمی آرامتر
نخست، بنده به کجا دسترسی دارم؟ نه بنده و نه هیچ کدام از دوستان دیگرم که در بخش هفته در خدمتتون هستیم دسترسی به دیگر بخشهای مدیریتی نداریم بدبختانه!!! آخ اگر داشتم!:;) این از این.
دوم، شما خودت گفتی رد شده!! تا آنجا که من میدانم اخیراً تأیید نشدن عکس طی 48 ساعت پس از ارسال به معنای رد شدن آن بوده است، همین.
سوم، اون نقل قول حضرتعالی هم مزاح بود با صاحب آن تاپیک که میدانم مشکلی با نوشتهام نداشته!!!
جاوید عزیز، دلشوره حس شیرینی است! دوستش داشته باش.
جناب حسيني ممنون از نظرتون
2 تا بحث جدا هست
1- مشكل تاييد نشدن عكسها و نداشتن هيچ راه ارتباطي در خصوص وضعيت عكسهاي ارسالي كه خدا رو شكر از ديشب رفع شده و اين عكس آخرين بازمانده اون بود، در خيلي از موارد عكسي كه رد ميشد در ليست مديريت فايلهاي پيوست هم حذف ميشد كه در خصوص اين عكس اين اتفاق نيفتاده بود.
2- نظر خودم در خصوص اين عكس كه قبول دارم بيشتر شرايط اسنپ شات را دارد:بسته شدن راه عبور اتوبوسهاي معروف به تندرو به مدت طولاني توسط سواره نظام هزار سال پيش كه به دليل زاويه نا مناسب بنده شايد خوب نمايش داده نشده.
قرار گرفتن يك سيستم جديد حمل و نقل در كنار يك سيستم منسوخ در يك مسير، استفاده از امكانات عمومي با مصارف خاص و موارد ديگري كه با توجه به تعريف عكاسي خياباني فكر ميكنم در اين دسته حرفي داشت براي گفتن ولي نه به عنوان يك عكس خوب.
بايد بيشتر سعي كني وحيد جان :;)نقل قول:
آخ اگر داشتم!:;) این از این.
هر چه نگاه ميكنم چيزي شبيه به اين گفته پيدا نميكنم.نقل قول:
دوم، شما خودت گفتی رد شده!!
جايي كه اعلام نشده بود. در برخي موارد عكس بيش از 3 روز بعد از ارسال تاييد ميشد. حالا خدا رو شكر اين مشكل رفع شده و گذشته خيلي مهم نيست.نقل قول:
تا آنجا که من میدانم اخیراً تأیید نشدن عکس طی 48 ساعت پس از ارسال به معنای رد شدن آن بوده است
به هر حال متشكرم از تواضعتان وحيد جان.
این پست:نقل قول:
هر چه نگاه ميكنم چيزي شبيه به اين گفته پيدا نميكنم.
وقتی دو سه هفته پیش بوده و تأیید نشده یعنی رد شده دیگه قربونت برم.نقل قول:
اين عكس رو حدود 2 - 3 هفته پيش اينجا ارسال كردم نه تاييد شد و نه حذف. براي خارج شدن از بلاتكليفي. نام B.R.T
مجدداً قربان شما!نقل قول:
جايي كه اعلام نشده بود. در برخي موارد عكس بيش از 3 روز بعد از ارسال تاييد ميشد. حالا خدا رو شكر اين مشكل رفع شده و گذشته خيلي مهم نيست.
به هر حال متشكرم از تواضعتان وحيد جان.
جناب هراتی پست 84 سوژه در حال غذا درست کردن هست ؟ اگر هست چه غذایی ؟
بله دوست عزیز ایشون دارند غذا می پزند
اینها در اصل ماهی پز هستند که در گوشه و کنار خیابان ها و بعضا مثل ایشون در دکان های کوچک در جاهای پر ازدحام ماهی و پکوره میپزند(و این غذا که الان می بینید پکوره است ترکیبی از سیب زمینی و خمیر مخصوص ماهی است)
فایل پیوست 20688
فایل پیوست 21041
آف تاپیک: اینجوری که آقای هراتی اینجا فعالیت میکنند بنظرم بهتر است عنوان تاپیک به "عکسهای آقای هراتی و تعدادی عکس دیگر" تغییر کند! :-D
فایل پیوست 21042
پارک ملت - مشهد
در مورد پست 96:
دوست عزیز کوروش جان کمتر عکاس خیابانی رو دیده ام که در عکس های خیابانی دست کاری کرده باشد عکس شما اگر همان حالت عادیش را داشت بهتر بود حال که عکس را بلور کرده اید نه عکس بهتر نشده که بدتر هم شده اگر واقعا به عمق میدان کم نیاز دارید بهتر است از لنزهای پرایم با دیاف باز استفاده کنید
در مورد آف آرش:
آرش جان من بسیار دوست دارم دوستان دیگر هم اشتراک کنند و از این طریق چیزی از دوستان بیاموزم و بسیار خوشحال میشم همکاری کنند
فایل پیوست 21087
آف مجدد: جناب هراتی، خدای نکرده من قصد جسارت نداشتم، خودتان هم در جریانید که عکسهایتان برای من یک دنیا ارزش دارد و همیشه حس زیبایی که منتقل میکنید رو دوست داشته ام...روی صحبتم به بقیه دوستان فروم بود که دست رو دست گذاشته و فقط نگاه میکنند...
فایل پیوست 21088
نه آرش جان من با نظرات دوستان خوشحال میشم این هم که شما گفتی که عنوان تاپیک.................................. من کوشش میکنم این تاپیک up بماند.چون پیشنهاد ایجاد این تاپیک رو من به دکتر روشن دادم و خوشحالم که دوستان عزیزی مثل آرش شکوری و مجتبی اسماعیل زاده و دیگر عزیزان هم به این ژانر علاقه مند هستند
و از تمام دوستانی که در پیام خصوصی به من لطف دارند و مرا تشویق می کنند و نظر هایشان را می فرمایند تشکر و قدر دانی میکنم و خوشحالم که در جمع بزرگ شما ایرانیان عزیز فعالیت دارم.
بیرون از بحث تاپیک :به تمام ایران تبریک می گم برنده شدن فیلم فوق العاده زیبای "جدایی نادر از سیمین" به عنوان بهترین فیلم خارجی زبان در جشنواره Golden Globe
سلام
یک نکته ای که در عکسهای اخیر این تاپیک دیده میشود اینست که به جز عکسهای جناب هراتی ( که اغلب سیاه و سفید آنها نمایش داده میشود و بعضا ً بسیار هم خوب B&W شده اند ) عکسهای سایر دوستان (بخصوص جناب آقای شکورزاده ) فارغ از هر گونه ادیتی دیده میشوند ؛ تقریبا ً شبیه به خروجی JPEG دوربین .
در عکس پست 91# به چین و چروکهای پیشانی پیرمرد توجه کنید که چطور نگاه را به سمت خود میکشاند .
اما در پست 100# ، رنگهای سبز و فیروزه ای و قرمز هیچ کاری جز منحرف کردن نگاه انجام نمیدهند ؛ به علاوه اینکه در و دیوار سمت راست هم شاید بهتر بود در کراپ حذف شود .
یکی از نکات مثبت سیاه و سفید کردن عکسها اینست که از منحرف شدن چشم به سمت منطقه های رنگی غیر ضروری و خالی از بار معنایی عکس جلوگیری میکند ؛ نکته ای که آقای هراتی تقریبا ً به خوبی در عکسهایشان از آن استفاده میکنند .
__________________________
راستی در مورد پست 92 # ( مرد نابینا) ، به نظرم آقای شکورزاده با این کادر و زاویه ای که انتخاب کردید سوژه ای را که میتوانست یک عکس خوب و موفق برایتان به بار بیاورد را حرام کردید (با عرض معذرت :-) )
اولین و ساده ترین زاویه و حالت پیش فرض عکاسی از هر سوژه ای ؛ این زاویه عکاسی از روبرو است ، بدون اینکه هیچ اطلاعاتی به بیننده بدهد ؛ از پیاده رویی که آن مرد کنارش نشسته ، نرده های پشت سرش که متعلق به چه مکانی است ، رهگذرانی که از جلوی او عبور میکنند و ....
عصا با آن فرم خاصش ، زنجیر ، ترازو ؛ هر کدام میتوانستند به تنهایی یک سوژه بشوند و یک داستان در پشت سرشان درست کنند .
حتی کمی صبر و تامل برای ثبت صحنه ای از مواجهه یا عبور یک رهگذر (مثلا ً یک کودک) از مقابل این مرد میتوانست داستان را عوض کند .
پرحرفی من را ببخشید ، همه اینها نظرات شخصی من بود و چه بسا پر از اشتباه
ممنون
فایل پیوست 21108
Nikon D700,70-200 VRII
سلام وحید خان
منونم از توجه تان. عکس پیر مرد نابینا رو اگر دقت کنید مربوط به خروجی خدا بیامرز الفا 200 سونی. و تقریبا 3-4 سال پیش! صد در صد قبول دارم ان موقع اصلا عکاس نبودم چه برسه که عکاس خوبی باشم! صرفا زنجیری که پیرمرد نابینا نگه داشته بود برایم حرفی داشت و ثبتش کردم (خیابان تهران مشهد) و الان به عیوب کادر کاملا واقفم.... بقولی قبول دارم سوژه رو سوزانده ام !!! این عکس رو هم فقط به خاطر همون زنجیر و معنایش اینجا قرار دادم والا قصد جسارت نداشتم.
در مورد ادیت... نظر شخصی من اینه که ترجیح میدم عکسهای مستند اجتماعیم تقریبا خروجی صرف دوربین باشد واصولا تفاتی بین عکاسی هنری و مستند اجتماعی قایل میشوم. یک نظر شخصی است و امیدوارم بعد این پست باز شاهد قطار پستهای دوستان در رد یا تایید این نظر نباشم! به علاوه اینکه حضور رنگها را ترجیح میدهم... عکس روح بیشتری دارد (مضاف براینکه دنیایی که ما میبینیم و مستند است مسلما سیاه و سفید نیست!!!)
تشکر ...
* پی نوشت: عذر خواهی، الان عکسی که اینجا اپلود شده را نگاه کردم... ظاهرا در روند ریسایز، اگزیف عکس پاک شده... معذرت.
نگاههای منتظر
فایل پیوست 21118
در ادامه صحبت های وحید.
به نظرم حداقل دیگه باید وایت بالانس را تنظیم کنیم ! بعضی از تنظیم ها مثل دمای رنگ، شارپنس و یا کراپ، ممکن 2-3 دقیقه وقت بگیرند.
یا مثلا اگر من بخواهم در فروم عکاسی، عکسی آپلود کنم، حتما هنگام خروجی گرفتن سعی میکنم ابعاد سایت را رعایت کنم تا ارائه ای مناسب برای عکسم باشد. ( متاسفانه اکثر دوستان عرض 750 پیکسل را رعایت نمی کنند.)
-------------
در مورد پست های جناب alirezasabaghi
پست شماره 105
نسبت طول به عرض عکس کمی گنگ است. ( کادر نه مربع است و نه مستطیل) ظاهرا برای حذف چیزی کراپ شده است.
در مورد پست 107
نگاه پیرمرد را دوست دارم.
عکس کادر مناسبی ندارد، جایگیری کودک با کاپشن یا بارانی آبی همراه با رنگ غلیظ اش خیلی چشم را به آن سمت می کشد.
ته رنگ آبی زیادی در عکس وجود دارد.
با اجازه عکاس - یک ویرایش 2 دقیقه ای برای اصلاح ته رنگ (بیشتر هدفم صورت بوده است - تغییر شدید و نقطه ای در رنگ بارانی کودک نمایان شده است.) :
فایل پیوست 21120
البته این ویرایش اصلا کامل نیست. جایگیری کودک باید به نحوی اصلاح شود . ( یا در حین عکاسی یا در ویرایش)
---------
در مورد پست 110
جناب ملک زاده
آنقدر المان بصری در تصویر وجود و کادر شلوغ است که بیشتر به Snapshot می ماند تا یک عکس خیابانی با عنوان "نگاه های منتظر"
ماشین، موتور، ستون های کج ، جعبه برق، سبزی، پوستر، صندوق صدقات
پیرمرد در پیش زمینه، خانم، بچه ، کالاهایی که میفروشند و ...
در مورد عرض عکس و نمایش ان در فروم عکاسی، از اونجا که اکثر دوستان مانیتورهای واید دارند از گوشه پایین سمت چپ میتوانند عرض متغیر را انتخاب کنند تا کادر نوشته ها و عکس های فروم با حالت واید مانیتور هماهنگ شود، این شاید نکته ساده ای باشد ولی تا چند هفته پیش ا چشم من دور مانده بود!
درست میفرمایید. المانهای اضافی مخصوصا خودروها زیادند. اما ثبت این لحظه و شرایطی که در عکس دیده میشود ویژگی یک عکس خیابانی است. البته به عنوان یک عکس خیلی خوب قطعا مقبول نیست ولی داستانی که در این عکس قصد بیانش را دارم داستانی است به قول فردوسی پرآب چشم. فاصله بین دست دراز کردن جلوی مردم تا دستفروشی به آن شکل که میبینید چقدر است؟ ضمنا من با نگاه کردن به عکسهای خیابانی در 1x منافاتی با گنجاندن عکس فوق در دسته عکسهای خیابانی نمی بینم. یکی از نمونه های قابل اشاره عکسی است که در لینک زیر قابل دیدن است1x.com - Untitled by Tatsuo Suzuki
سلام
ظاهرا منظورم رو بد نوشتم
منظورم این بود که عکس خیابانی خوبی نیست.(مثل اسنپ شات شده است است، نه به عنوان یک ژانر، بلکه از نظر عکس. )( عکسی که خیلی سریع گرفته شده باشد بی توجه به کادر بندی و ...)
به دلیل همان توضیحاتی که دادم و موارد دیگر برداشت من از عکس این بودنقل قول:
فاصله بین دست دراز کردن جلوی مردم تا دستفروشی به آن شکل که میبینید چقدر است؟
یک پیرمرد جلوی کادر روی صندلی نشسته دارد چند نفر دستفروش را نگاه میکند.
امیدوارم شاهد عکس های زیباتر شما باشیم.
شاد باشید و سلامت
با عرض سلام
شرحی در مورد عکس های خیابانی با تن رنگی و یا سیاه سفید!
اگر در گوگل جستجو کنید و یا به بلاگ و سایت های عکاسان مطرح خیابانی جستجو کنید خواهید دید بیشتر آن ها با تن سیاه سفید می باشد.
و چند دلیل دارد که من مهمترین آنها شاره میکنم
1. Random بودن رنگ ها در اجتماع
2.احساسی تر بودن تن سیاه سفید
3.بافت پیدا کردن عکس با تن های مختلف در عکسهای سیاه سفید
همانطور که وحید جان در پست 104 فرمودند رنگهای سبز و قرمز و ........تنها نگاه رو منحرف میکنند حتی اگر عمق میدان هم کم باشد
اما این یک قانون نیست و نباید گفت باید تمام عکس های خیابانی باید سیاه سفید باشند و این بستگی به فورم و چیدمان رنگ ها و اثر آن در عکس می باشد شاید در عکسی رنگها چشم را به سوژه مورد نظر راهنمایی کنند
نمونه آن پست 93 عکس آرش که اگر سیاه سفید بود به این زیبایی نبود .
و بدلیل لحظه ای بودن عکس های خیابانی تن سیاه سفید آن احساست انسانی را بیشتر و عمیق تر نشان خواهد
و..........
در مورد پست 109:
آرش جان بازی رنگها زیباست و دلنشین به شرط آنکه چیدمان زیبایی هم داشته باشد و گر نه سیاه سفید با تن های متفاوت زیباتر است
در مورد ادیت هم من برعکس شما فکر میکنم و بسیار علاقه ادیت عکس دارم و از آن لذت میبرم و بسیاری از عکاسان مطرح و نامی دنیا رو دیدم و میشناسم که حتی عکس های مستند رو هم ادیت میکنند و ضعف های دوربینشون رو برطرف میکنند این یک واقعیت است
البته ادیتی که به عکس لطمه نزند و آن را از واقعیت دور نکند
اگر غارنشینی هم حدود 150 سال قبل از تاریخ امروز بود، بعید نبود که هنوز یک فاکتور محسوب شود! شما اختلاف زمانی را در نظر نمی گیرید؟
ذهنیت ها هنوز درگیر این فکر است که عکس مونوکروم خوب است. خواه ناخواه عکاس هم به این سمت و سو رو می آورد. بسیاری از عکاس ها (خود من حتی) وقتی نمی توانند رنگ ها را در کادر کنترل کنند متوسل به مونوکروم می شوند. برای پوشاندن عیوب و ایجاد حس نوستالزیک عکس خوب!
من فاکتور های ذکر شده توسط مرتضی جان رو قبول دارم. شما هم در مورد پوشاندن عیوب بصری درست میفرمایید، البته باز هم تاکید دارم اینها سلیقه ایست و هیچ باید وشایدی ندارد. اما اینکه چون تاریخ با اون شروع شده پس الان هم فاکتور مهمیه رو خیر. غار یک مثلا بود. هزاران مثال دیگر میشود آورد که مربوط به همین یکی دوقرن باشد.... مقصود مثال ها نیستند، مقصودم اینست که این برداشت کاملا اشتباهی است که چون یک رویداد در تاریخ بشری با عاملی شروع شده، آن عامل الزاما درست و کامل و جوابگوست.... چه بسا روش های بسیار بهتری هم برای شروع وجود داشت که بر حسب تصادف دیرتر کشف شده اند.
موفقترین عکسهای خیابانی به گمانم سیاه و سفید بودهاند. "فاکتور نانوشته" بودنش شاید از اینجا شروع شده!
درود
در اینجا به همان اندازه که شاهد رقابتِ غوولهای تکنولوژی هستیم میتوان رقابت میان مبلغّان دینی را هم دید . اینجا مرکز شهر استکهلم میباشد
فایل پیوست 21169
نکته ای در مورد پست قبلی
موضوع جالبی است و گفتن نکاتی رو واجب دانستم
در چنین عکسهایی عمق میدان بیشتر عکس را روان تر و گویا تر نشان میدهد و در چنین شلوغی و ازدحام نشان میدهد که ادیان آسمانی وظیفه شان را انجام میدهند
همچنین اندکی اشباع رنگ و افزودن کنتراست عکس ها زیباتر میکند
در مورد شارپنس هم که فکر کنم مربوط به پروسه ریسایز که به عکس لطمه زده
و در نهایت کادر نا مناسب وکج آن که باعث شده در دو طرف افراد قطع شوند
فایل پیوست 21180
آف:برای اونایی که به عکس های سیاه سفید گیر میدنlol
سپاس جناب هراتی . نقدِ به جایی بود
همانطور که مستحضر هستید گاهی اوقات در عکاسی خیابانی تمام زمانی که در اختیار دارید برای انتخاب سوژه کادر بندی و تنظیمات فنی کمتر از ۳ ثانیه هست .
در این تصویر که ملاحظه میفرماید این شخص سابقهٔ ۳ بار فرار از دوربین من رو در روزهای قبل داشته و این عکس نامتعادل تنها ثبتی بود که توانستم ایشان رو غافل گیر کنم .
نکاتی رو که فرمودید در عکسهای آینده مدّ نظر خواهم داشت .
دقت و تمرین باعث میشه که در چنین مواردی بهتر به نتیجه برسید
والبته استفاده از فاصله های کاننی وایدتر و دیاف بسته تر
من اکثر عکس هایی که با دیاف 1.4 و آن عمق میدان کوتاه میگیرم کمتر از 2 تا 3 ثانیه وقت دارم تا فوکس و کادر بندی کنم و گر نه سوژه با خبر شد
موفق و موید باشید
به امید کارهای قوی تر و فعالیت بیشتر در این ژانر
درود
فایل پیوست 21348
یک آف تاپیک ...
آیا هر عکسی که در خیابان گرفته شده باشد، عکس خیابانی محسوب می گردد؟
البته جواب حسی من به این سوال "خیر" است اما حد و مرز مشخصی باید داشته باشد.
به نکته خوبی اشاره کردید
قبل از اینکه به بحث در رابطه با عکس های خیابانی بپردازیم بهتر است اندکی در مورد حد و مرزهای یک عکس خوب و گویا بپردازیم
اینکه عکس خیابانی است یا daily life یا عکس مستند بحثی جدا است و اینکه آیا این عکس اصلا حرفی برای گفتن دارد یک بحث جدا است
بهتر است قبل از اینکه عکس را ارسال کنیم عوامل یک عکس خوب را مد نظر داشته باشیم
1.کادر بندی 2.زاویه دید 3. زاویه نور 4. وایت بالانس 4.شارپنس 5.کنتراست 6.وووووو
و از همه مهمتر حس و حال و هوای عکس است که عکس رو ارزشمند میکند
و اما عکس های خیابانی
به قول معروف:هر عکسی که در خیابان گرفته میشود عکس خیابانی نیست و هر عکس خیابانی در خیابان گرفته نمیشود
ساده تر بگویم هر عکس که در خیابان گرفته شود نمی توان آن را خیابانی گفت اگر چه عکس خوب و زیبایی باشد و لازم نیست تمام عکس های خیابانی را در خیابان بگیرید
عکس های خیابانی شامل رخداد های اجتماعی که در گوشه و کنار مکان های عمومی از جمله گوشه و کنار خیابان ها پارک ها کنار دریا کافی شاپ ووووووو هر آنجا که مردم در آنجا هستند می باشد
تمام ویژه گی یک عکس خیابانی the candid moment آن می باشد(یعنی لحضه ای ناب و احساسی )
بزرگان و اساتید ببخشید که بنده در جمع شما عزیزان ایراد نظر کردم
البته عکس های من هم خالی از این ایراد ها نیست و خوشحال میشوم دوستان نقد کنند