فایل پیوست 22401
50mm, f4, 1/350.iso100
Printable View
فایل پیوست 22401
50mm, f4, 1/350.iso100
آقای اکبری هر جور امتحان کردم بهتر از این نشد و دلیلش هم نور زیاد بود، ولی قبول دارم اگه از فلش استفاده میکردم نتیجه بهتری میگرفتم، در خصوص نوردهی من همه حالت های موجود در بدنه رو امتحان کردم و این حالت نوردهی از همه بهتر بود، و همونطور که میبینید اینجا من دیاف رو تا 6 استاپ بستم ولی باز هم نور زیاد بود، در ضمنن این رو هم بگم که فاصله من تا سوژه خدود 5 متر بود و با فلش سر خود هم نمیتونستم نتیجه خوبی بگیرم
یوسف جان پا تو کفش آقای هراتی کردی;-)
فایل پیوست 22410
جای بیشتری واسه ویرایش داره...
راجع به ادیت من از هر برنامه ای گیرم بیاد استفاده میکنم.چون به فتوشاپ زیاد وارد نیستم بالطبع از پلاگینهاش بیشتر استفاده میکنم.
از nik software --viveza برای روشنتر کردن صورت و از acdsee --lighting برای تغییرات روشنایی کلی استفاده کردم...
فایل پیوست 22414ویرایش جدید از همان عکس ایشاالله که بهتر شده
سلام
کوروش جان مارو خجالت نده ما کاره ای نیستیم به خدا!!
یوسف جان اگر دوست داشتی فایل خام رو یکجا آپلود کن تا من با راندمان خودم ویرایش کنم
جدای بحث نور و کنتراست
نگاه سوژه زیاد جالب نیست و بهتر بود به عنوان یک پرتره خیابانی چشمان به این اندازه پایین نبود
آقای هراتی اینجا که نمیشه آپلود کرد به خاطر محدودیت حجم، ادرس ایمیلتون رو مرحمت کنید حتما براتون ایمیل میکنم
فایل پیوست 22493
یوسف جان این هم ادیت پیشنهادی من
البته سوژه نقشش زیاد جالب نیست
سپاسگذارم، راستش من كمي رو كراپ بالاي تصوير شك داشتم، ولي حالا ميبينم با اين ويرايش شما بهتر شده و چشم هاي سوژه بيشتر به نظر ميان، باز هم ممنون جناب هراتي.
در ضمن نكته اي كه از اين ويرايش شما من گرفتم اين بود كه تو كراپ كردن بايد بي رحم بود:::blushing::: لا اقل تو اين زمينه و فقط تاكيد رو بايد روي سوژه داشت
چند نکته!
براستی باید اندکی بی رحم بود
البته بی رحمی تان اگر در هنگام عکس گرفتن انجام شود (یعنی بیشتر به سوژه نزدیک شوید)نتیجه کار مطلوب تر خواهد بود و کوشش کنید در ویرایش کمتر کراپ کنید و اگر هم مشکل نزدیک شدن به سوژه را دارید و واقعه دوست دارید از این دست عکس ها بگیرید فقط و فقط لنز پرایم 85 1.8 (در هر برندی که میخواهد باشد)و گر نه اگر بتوانید به سوژه نزدیک شوید لنز های 30 تا 50 بهتر است
پیشنهاد من به تمام دوستانی که دوست دارند عکس خیابانی و پرتره های اینچنینی بگیرند لنزهای پرایم است که دلیل های خاص خودش رو داره
بهترین مد عکس برداری برای دوربین مد تقدم دیافگرام است !
استفاده از دیافگرام های باز دلایل زیادی وجود دارد که من فقط یکی را ذکر میکنم:
در عکاسی خیابانی رنگها و نور و چراغهای مغازه ها و کنار جاده در زمینه عکس بوکه ایجاد میکنند که در دیاف های بسته اصلا خوش آیند نیست
بطور مثال عکس یوسف عزیز که دوتا نقطه سفید در سمت چپ وجود دارد که چشم را آزار میدهد(بیشتر حالت چند ضلعی که در دیاف 4 گرفته شده )
باز هم میگویم اگر نمی توانید به سوژه نزدیک شوید از فوکال های بلند (85 الی 100 میلیمتر)استفاده کنید نه اینکه عکس را 500% کراپ کنید و جون عکس رو ازش بگیرید
موفق و موید و سربلند باشید
دوستان دعا کنید که من هم وقت بیشتری پیدا کنم برای ویرایش و پروسس (از این به بعد قرار عکس با دوربین آنالوگ هم بگیرم چون در بعضی موارد عکس های آنالوگ بسیار زیبا تر از عس های دیجیتال در می یاد)عکسهام و بیشتر از الان فعالیت کنم
جناب آقای هراتی عزیز ممنون از راهنمایی های سازندتون، واقعا همیشه از صحبت های شما استفاده کردیم، من یه لنز 100-400 خریدم اول برای عکاسی از حیات وحش و بعد گرفتن عکس های کاندید و خیابانی، من حرف شما رو کاملا تصدیق میکنم که لنز های پرایم که به لحاظ کیفیت و خروجی حرف اول رو میزنن یک مهمه، ولی برای من که هنوز جسارتم برای نزدیک شدن به سوژه ها مثل شما زیاد نیست ، کمی سخته ولی با توجه به توصیه های شما، تا اونجایی که بتونم از لنز 50 برای عکاسی خیابانیم استفاده خواهم کرد. انشاالله شاهد عکس های زیبای شما با دوربین آنالوگتون هم باشیم
موفق باشی
فایل پیوست 22712
من این عکس رو قبلا هم در این تاپیک آپ کرده بودم ولی دوباره با اجازه مدیران محترم با یه کراپ جدید آپ کردم
پیرو پیشنهاد جناب هراتی و نظرات دوستان دیگر من هم تا هنگام تهیه sigma 30 1.4 قصد عکاسی در خیابان رو ندارم و در این مدت هم از دانش دوستان در زمینهٔ کادر بندی ،ویرایش و پروسس استفاده میکنم .
خواهش میکنم دوست عزیز
راستش من چند روز پیش در فکر تهیه ۱۵-۸۵ بودم و هنوز چند روز از فروش سیګما ۵۰ میلیمتر نمی ګذشت باز هم نتونستم جلوی خودم رو بګیرم و باز هم سفارش یک کانن ۵۰ میلیمتر رو از دبی دادم
دوست عزیز این لنز واقعا واقعا واقعا لنز با ارزشی است و از خرید آن پشیمان نخواهید شد(نسبت به اندازه و کیفیت بدنه و شارپنس )نقل قول:
پیرو پیشنهاد جناب هراتی و نظرات دوستان دیگر من هم تا هنگام تهیه sigma 30 1.4 قصد عکاسی در خیابان رو ندارم و در این مدت هم از دانش دوستان در زمینهٔ کادر بندی ،ویرایش و پروسس استفاده میکنم .
فایل پیوست 22743
این هم از عکس های آنالوګ
تجهیزات :
دوربین :canon eos kiss
لنز :canon eos ef 85 1.8
فیلم :فوجی معمولی
اسکنر:noritsu qss 2901
دوستان عکس نویز دارد که البته به نظر خودم بد هم نیست !آیا شما هم در رابطه با نویز چنین فکر میکند ؟
منتظر نقد و نظرات دوستان هستم
عکس زیبایست آقای هراتی
من هم با شما موافقم نویز نگاتیو مخصوصا در عکسهای سیاه و سفید زیبا و جذاب است.
اگر با پلاگین Silver Efex Pro کار نکردهاید آن را حتما امتحان کنید. Silver Efex Pro پلاگینی بسیار عالی برای تبدیل عکسهای رنگی به سیاه و سفید است. گزینهای برای شبیه سازی نویز چند نگاتیو دارد. با این پلاگین میتوانید این نویز را روی عکسهای دیجیتال هم داشته باشید.
با سلام
عکس بسیار خوبی است به نظر بنده!
میدونم که شرایط عکاسی سخت بوده و احتمالاً پن کردید دوربین رو اما اگر پایه راست دخترک در کادر بود عالی میشد
مع الوصف ، عکس بغایت تأمل برانگیزی است...مخصوصاً نگاه زن معلول و فضایی که در پشت سوژه ایجاد شده...
خیلی خوبه...آفرین...آفرین...
فایل پیوست 22748
canon A1
canon fd 24 f2.8
develop : posh process
F@11
ISO 1600
فایل پیوست 23019
دګر بارانی!!
فایل پیوست 23047
جشنواره عکس بیرجند
درود جناب فدائيان
ثبت زيبايي است و با ويرايش خوب، ديدني تر شده.
جسارتاً به نظرم فضاي خالي بالاي سر سوژه زياده و نيز زانوي سوژه كه لكه سياهي رو بوجود آورده كمي چشم رو منحرف مي كنه.
تا نظر شما چي باشه.
موفق و مويد باشيد
پ ن: اميدوارم در دومين جشنواره عكس بيرجند دوستان فروم رو از نزديك زيارت كنم.
در مورد پست ۲۳۹
من اګر بودم برای این شات قطع مربع رو انتخاب میکردم
یکی از رایج ترین قطع ها در عکاسی خیابانی مربع می باشد
فایل پیوست 23090
After the Rain!!
فایل پیوست 23994
تاپیک طفلی داشت خاک میخورد ،ګفتیم نوروز تو راهه خونه تکونی بکنیمlol
سلام آقای هراتی
جسارتا یه انتقاد بزرگ ازتون دارم.
مدتیه که دیگه عکس های شما برامون تکراری شده. سوژه بیشتر عکس ها مثل همه. ویرایش ها همه مثل همن.حتی بعضی کادر ها هم تکراری شدن.
بهتره یه تجدید نظری تو عکس هاتون بکنید. حداقل یه مدل دیگه عکس هاتون رو ویرایش کنید.
به نظر من با اینکه این عکس مشکل کادر بندی داره ولی چون سیاه سفید نیست نسبت به بقیه عکس هاتون شاخص تره.
یک نکتهای هست در عکاسی خیلی از ماها، هر روز مدلی جدید و تکنیکی جدید و ژانری جدید را انتخاب میکنیم که عکسی متفاوت از روز قبل بگیریم. در نهایت هم ۵۰ تا عکس خوب نداریم. یعنی کارهای ما در هر ژانر و هر تکنیک و هرمدل فقط عکسیست که شاید خوب باشد اما درخشان نیست.
عکاس میتواند ۱۰۰ سال یکجور عکس بگیرد اما خوب بگیرد. در نهایت بعد ۱۰۰ سال عکسهایش میتواند داستان یک ملت باشد. میتوان شاتهای درخشان از بین آنها جدا کرد. میتواند استفادهی مردمشناسی و جامعه شناسی داشته باشد. میتواند عکاس حرفهای و شناختهشدهای در یک ژانر در یک نقطهی مشخص از دنیا باشد که همه او را میشناسند و هرکسی مثلن عکسی از مردم افغان نیاز داشت بداند بتواند سراغ وی برود و با دست پر برگردد.
قرار نیست چون من و یا شما چنین کاری میکنیم و از هر دری سخنی هستیم برای دیگران هم چنین روندی را توصیه کنیم.
سلام دوست عزیز
ممنون از ایراد نظرتون
اینجا یک برداشت نامناسب بوجود آمده
و اون اینه که آیا ممکنه که تمام آثار یک فرد به عنوان یک هنرمند متفاوت از دیګری باشه!!!!
یک چیز رو هم توجه داشته باش که در بعضی ژانر ها و شاخه ها یک اثر مکمل دیګری است و حالت زنجیره ای دارد و باید چنین باشد
همانطور که آرش خان ګفت یک مجمو عه عکس کامل از یک موضوع یا یک جامعه یا یک فرهنګ یایایا که شاید سالها هم طول بکشه و کلا تعدادشون ۵۰ عدد هم بیشتر نباشه باید بین آنها هماهنګی و همخوانی و هم پوشانی داشته باشند
حکایت عکسهای خیابانی و مستند اجتماعی هم همینه
و البته یک نکته دیګر هم که آرش خان به آن اشاره کردند اینه که من سعی ندارم که در دیګر ژانری فعالیت کنم حتی اګر خواسته باشم نمی توانم بدلیل آنکه آنقدر این ژانر من رو در ګیر کرده که اصلا فرصتش رو هم ندارم، و نمی خواهم که فکرم رو مشغول کنم،چون تمرکز بر یک نقطه نتیجه بیشتر خواهد داشت !!
یک موضوع دیګه !
نمیشه برادر ،واقعا نمیشه
که همیشه کارات و آثارت شاهکار باشه
شاید در ګفتار و نظر و نقد آدم خیلی چیزها رو بدونه و درک کنه ولی پیاده کردن آن !!!!!!!
در مورد کادر بندی عکس مورد نظر:فکر کنم بدلیل قطع مربع این عکس است که شما اینطور فکر میکنید
ولی این را بدانید که یکی از معمول ترین قطع ها در عکاسی خیابانی قطع مربع است(نمونه بارز آن عکس های توماس لیوتارد است که تماما در این قطع هست)که برعکس من کادر این عکس را دوست دارم
باز هم ممنون از نظرتان
http://bijanmusic.persiangig.com/Doo..._6799-Edit.jpg
دختر گل فروش
متاسفانه پس ار گرفتن این عکس پلیس بنده رو بازداشت و منتقل به ماشین کرد، بعد از نشان دادن مجوز از پلیس، سرکار استوار دوم جمله تاریخی رو فرمودند که این همه زیبایی تو این شهر حتما باید عکس اینها رو بگیری و نشون بدی جامعه فقیر هست ! برو سمت لواسان الان درخت ها شکوفه زده و بسیار زیبا هست !
فکر کنم بهتر هست جملگی عکاسی رو تعطیل کنیم و بریم از طبیعت عکس بگیریم
تا آرش خان جواب شما رو بده بنده هم نظر خودم رو در این مورد میګم:
من به این میګم سر در ګمی !(البته خدای نکرده به کسی بر نخوره)
به طور مثال من دوست ندارم عکس خبری بګیرم و یا عکس صنعتی و یا عکس مجالس،حتی چند تا پیشنهاد عکاسی در مجالس رو داشتم اما قبول نکردم،اما مجالس دوستانم که باشه دوربینم رو با خودم میبرم و چند تا عکس براش میګیرم و البته دوست دارم تحت چهارچوب مستند یک پروژه عکس از مجالس سنتی رو داشته باشم
وقتی شما داری یک هدف معینی رو دنبال میکنه خوب حاصل و نتیجه اش هم معلومه دیګه همون جمله ای که آرش در پستش ګفت :میشی یک مرجع ،یک کسی که در شاخه به کمال رسیده و تونسته یک رد پای از خودش باقی بذاره
اما وقتی از این شاخه به اون شاخه میپری نتیجه اش چیه!!؟؟
شاید امروز کسی تو رو نشناسه و ندونه چه میکنی ،اما وقتی یک مجموعه عالی و قوی در دست داشته باشی!!!
یک چیزو بګم !نقل قول:
متاسفانه پس ار گرفتن این عکس پلیس بنده رو بازداشت و منتقل به ماشین کرد، بعد از نشان دادن مجوز از پلیس، سرکار استوار دوم جمله تاریخی رو فرمودند که این همه زیبایی تو این شهر حتما باید عکس اینها رو بگیری و نشون بدی جامعه فقیر هست ! برو سمت لواسان الان درخت ها شکوفه زده و بسیار زیبا هست !
فکر کنم بهتر هست جملگی عکاسی رو تعطیل کنیم و بریم از طبیعت عکس بگیریم
من چنین عکس هایی رو میتونم بدون متوجه شدن سوژه و آدمهای اطراف بګیرم
یک بحث هم چند وقت پیش با دوستان (بخصوص آرش خان )در تاپیکی داشتیم که نتیجه اش بسته شدن تاپیک شد
دوست عزیز میشه عکس رو طوری ګرفت که جلب توجه نکنه،این به معنی پنهانی نیست!!
یعنی شما توی خیابون عکست رو نرمال میګیری اما کسی متوجه نمیشه
وقتی یک دوربین بزرګ با لنز تله دستت باشه خوب جلب توجه میکنی دیګه برادر!
یک دوربین کوچک با یک لنز واید پرایم و یک آدم نقطه سنج و بیکار با تمرین میتونه همیشه توی تهران فعالیت کنه
در مورد عکس مربوطه :
با اینکه عکس رو با تمرکز ګرفتی باز هم فکر کنم دستپاچه شدی
چون کادر و کراپ خوبی ندارد
سلام
دوربین من 7 دی با 15-85 بوده دخترهم متوجه عکس نشده ، پلیس اون دست خیابون بوده متوجه شده ، البته بعدش مجوز که از پلیس امنیت داشتم نشون دادم مشکل حل شد ، منتها واقعا سخته در یک لحظه کادر خوب ببیندی ، و پشت سر من هم ماشین بوده ، گرچه اینها دلیلی برای بد بستن کادر نیستنقل قول:
وقتی یک دوربین بزرګ با لنز تله دستت باشه خوب جلب توجه میکنی دیګه برادر!
من هم خودم این رو قبول دارمنقل قول:
من به این میګم سر در ګمی !(البته خدای نکرده به کسی بر نخوره)
سردرگمی زیادی در بین عده از عکاسان هست که واقعا سیستم و شاخه عکاسی اونها مشخص نیست ، روزی عکاسی صنعتی میکنند و تا میخواهند کسب تجربه کنند به شاخه ای دیگر و ....
دوست عزیز جدای بحث ګیردادن وجود یک دوربین چون ۷دی با اون لنز باعث میشه کار مشکل بشه
من توی شهر خودم هیچ مشکلی با مردم و پولیس ندارم
ولی باز هم سعی بر اینه که دوربین تا حد ممکن کوچک باشه
ولی اونجا که مشکل دارید یک دوربین کوچک خیلی کمک میکنه و حملش هم مشکل ساز نمیشه
آقا نیاز نیست دوربین رو آویزون کنی ګردنت باید دوربین رو توی مچت قایم کنی و در یک لحظه candid بدون نګاه کردن توی ویزور عکست رو میګیری و از کنار سوژه میګذری
باید مردم نفهمند تو عکاسی و فرض کنند تو یک آدم معمولی هستی و داری توی شهر برای خودت میګیری
اون کسی که باید بدونی تو عکاسی کسی هست که عکست رو میبینه
داشتن یک دوربین حرفه ای در بعضی مواقع به آدم حس و حال یک حرفه ای رو میده اما این یک حس کاذب است و تنها عکسه که نشون میده کی حرفه ایه
قبلا که من با نیکون دی ۷۰۰۰ عکس میګرفتم و هود لنز رو میبستم(اون چیزایی که در بالا ګفتن یک زمانی برای خود من هم صدق میکرد)و دوربین کانن رو هم با لنز سیګما ۵۰ ۱،۴ و هود بزرګش رو دوشم می انداختم و توی بازار میګشتم فکر میکردم حرفه ای ام . حالا که با ۶۰۰ دی و ۵۰ ۱،۸ کانن یا سیګما ۳۰ ۱،۴ میرم بیرون کسانی که من رو میشناسند میګن برای تو اوفت داره با این دوربینا عکس بګیری..................
البته آقای فدايیان این که من با ادبیت خودمونی تری صحبت کردم منظورم روشن شدن موضوع بود خدا کند شما بپای ګستاخی نګذارید
ی مطلبی رو من بگم. شاید مورد تایید دوستان هم باشه.
به نظر من سردر گمی لزوما بد نیست. بلکه اتفاقا شروع کار است.
عکاس سر در گم کسی است که عکاسی را دوست دارد و دوربین بدست است. اما هنوز شاخه عکاسی مورد علاقه خود را پیدا نکرده. بخاطر همین هر روز در یک شاخه است و زمینه های مختلف را امتحان میکند تا آنچه مورد نظرش هست را پیدا کند.
با کمی حوصله و ادامه عکاسی در شاخه های گوناگون بالاخره شاخه مورد نظر خود را پیدا میکند. (البته اگر این سردر گمی طول بکشد مضر است و نشان دهنده در جا زدن. حتی ممکن است به رها کردن حرفه عکاسی بینجامد)
آقای عاشوری نیا و جناب هراتی
ممنونم از توجهتون ولی مثل اینکه خوب منظورم رو بیان نکردم.
من نمیگم که شما عکاسی خیابانی رو بگذارید کنار و مثلا عکس نجومی بگیرید.
منظورم بیشتر به نحوه اجرای کاره. به نظر من مخاطب مجموعه عکسی که همه عکس هاش یک جور گرفته و ویرایش شده باشند خسته کنندس.
مثلا شاید اگه بعضی عکس هاتون رو رنگی منتشر کنید یا کادر بازتری انتخاب کنید عکس ها از حالت یکنواختی در بیان.(این فقط یک مثال بودا !)
یا اینکه به جوون ها بیشتر میدان بدید. سوژه نصف بیشتر عکس هاتون پیر هستن!
اګر نګاه به مجموعه ذیل در فیس بوک بیندازیدمتوجه خواهید شد که یک مجموعه چقدر میتوانند با هم مشابه باشند
دوست عزیز من تمام عکس هام رو که اینجا نمیګذارم یعنی نمیتوانم بذارم ،ګذاشتن عکس در این تاپیک جنبه دیدن و شنیدن نظرات و پیشنهاد های دوستان استکد:http://www.facebook.com/media/set/?set=a.269773509766492.61890.111017538975424&type=3
يک آف تاپیک:نصف سوژه ها پیرند نصف شون هم جوون،دی
ولی روی این موضوع بیشتر فکر خواهم کرد
ممنون
فایل پیوست 24075
نمونه ای از مجموعه عکس های که من در خیابان میګیرم(یا مثلا مجموعه خواب در خیابان که هنوز روی آن کار میکنم )
البته شاید در ژانر خیابانی نجنبد اما می توانند یک مجموعه عکس باشد
برای تشدید رنګ باید از چند ابزار استفاده کرده و به سلیقه شخصی اعمال نمایید
ادیت عکس بخش مهمی از پروسه عکاسی است
saturation یکی از این ابزار ها است
contrast , clarity ,vibrance رو هم فراموش نکنید
در کل این روزها باید با ویرایش عکس دست و پنجه نرم کنید تا کارتون برجسته بشه
پیشنهاد میکنم اګر می خواهید ویرایش را بیاموزید یګ دوره کامل در کلاس های دکتر روشن شرکت کنید
ما که دستمون به دامن ایشون نمیرسه اما باز هم از علم ایشون استفاده میکنم
آقاي هراتي عزيز
به نظر من كارهاي شما نه تنها تكراري و خسته كننده نيست بلكه بدون تعارف و تعريف الكي، يكي از جاذبه هاي اصلي سايت عكاسي براي من ديدن عكس هاي شماست.
ممنون داریوش عزیز
شما لطف دارید
من به تمام دوستان حق میدم که در مورد عکسهام نظر بدهند و این خود نشان دهنده توجه دوستان است
اصلا هم ناراحت نمیشم بلکه بسیار برایم آموزنده است و میتوانم از این طریق خودم رو هدایت بدهم
این یک سیستم خود آموز است، کسی که دست رسی به کلاس و استاد نداره مجبوره یک جوره خودش رو سوق بده دوست عزیز
نظر شما هم برایم قابل قدر و ارزش است و نظر آرش عاشوری نیا و نظر علی رضا اخلاقی و دیګر دوستان
ارادتمند شما
هراتی
این هم عکسی با ویرایشی متفاوت ،امیدوارم سوژه هم نسبتا متفاوت باشه
فایل پیوست 24087
نظر یادتون نره !لطفا!
جناب هراتی رنگ چهره مرد غیر طبیعی شده. رنگ دندوناش هم همینطور !
خوب جناب ارشدی ادیت این عکس رو من بر مبنای فضای عکس انجام دادم, دوست داشتم اندکی عکس چابکتر باشد
یک چیزی تو مایه های cross processing
میشه ګفت در این عکس ویرایش بر مبنای حس و حال خودم بود
البته لازم به ذګر است که این عکس (ګرفتن و ویرابش)مربوط به ۲۰ روز پیش است نه بر مبنای ګفته دوست عزیزمون آقای اخلاقی
.
سلام آقای هراتی
پیروی بحثهای قبلی مربوط به پردازش عرض کنم بنظر میرسه برای رسیدن به رنگ مورد نظر برای لباسها از کنترل hue زیادی استفاده کردهاید. مخصوصا برای باس خانم.
استفاده زیاد از این کنترل مشکلاتی ایجاد میکند که در عکستون واضح است. یکی از اونها جدا شدن رنگهای مختلف با مرزهای شارپ است در صورتی که رنگها معمولا به صورت تدریجی تغییر میکنند. مشکل بعد ایجاد نویزهای رنگی تک رنگ غیر طبیعی است. به رنگ ساختمان بالای سمت راست و رنگ روی بدنه ماشین (پایین چپ)
برای اینکار بهتر است چند پردازش از فایل خام بگیرید و با ماسک برای قسمتهای مختلف در فتوشاپ کار کنید.
سلام دوستان
دیروز فرصتی دست داد تا با لنز ۷۰-۲۰۰ اف ۲.۸ کانن برای چند ساعتی کار کنم و لازم دیدم دیدګاهم رو بعنوان عکاس خیابانی در مورد این لنز و مثال این لنز بګویم
عملا کار کردن باچنین لنزی در ژانر خیابانی غیر ممکن است و همانطور که فکر میکردم اصلا کار برد ندارد ، نه اینکه فکر کند مشکل رنج آن است ،چون بنده با لنز ۸۵ خودم در روزهای ابری و موقعیت هایی که دوست ندارم به سوژه نزدیک شوم استفاده میکنم اما اندازه این لنز برای من در ژانر خیابانی اصلا قابل قبول نیست ،حتی در رنج ۷۰ هم نتوانستم با این لنز عکس بګیرم
اما بعنوان کسی که عکس مستند میګره (مثل فیلم های هندی که طرف ۲ نقش بازی میکنه)من عاشق این لنز شدم و بزودی این لنز را تهیه خواهم کرد
اصلا در عکاسی مستند وجود این لنز از نان شب هم واجب تره و کسی که این لنز رو نداره یک جای کار میلنګه!
فایل پیوست 24218
فایل پیوست 24433
مرد کهن!
با اجازه صاحب تاپیک :-D
لطفا ایرادات را هم بفرمایید.
فایل پیوست 24442
2 مشکل فنی
1.کراپ ناقص
2.قطع نامناسب
در عکاسی خیابانی قطع مربع رو فراموش نکنید خوب جواب میده
ویرایش هم می توانست بهتر باشد
با وجودي كه هنوز اعتماد به نفس عكاسي خياباني را ندارم، ولي خيلي از اين كار و روبرو شدن با مردم خوشم اومده
منتظر نقدها و راهنماييهاي شما عزيزدان هستم
فایل پیوست 24961
عکس پست ۲۷۵ آقای هراتی، عکس تاثیرگذاری است : قابهای متعدد عکس که عکس را به چند جزء تقسیم کرده اند که هریک تاثیری مجزا بر بیننده میگذارد. همچنین وجود چند جزء قابل توجه مانند نانها، انعکاس تصویر و نیز از همه مهمتر آن پاها. فوق العاده اند آنها. شاید یک کراپ از آن پاها یک اثر جالب دیگر ایجاد کند.