Printable View
سلام جناب بوذرجمهری عزیز
از نظر عکاسی سر صحنه و رعایت موارد تکنیکال ، عکس شما در اصطلاح عکس موفقی است ، در مرحله ویرایش نیز نویزگیری به خوبی انجام شده است. فقط اگر مواردی را که در ادامه ذکر خواهم کرد را اعمال نمایید ، عکس به مراتب زیباتر خواهد شد.
1- تراز سفیدی را به سمت رنگ آبی تغییر دهید.
2- با استفاده از لایه تنظیمی Level به قسمت آسمان عکس ، کنتراست بیشتری دهید تا جزئیات و کهکشان نمایان تر گردد.
3- با استفاده از فیلتر Smart Sharpen آسمان را درخشان تر نمایید.
4 - کمی Exposure را هم افزایش دهید.
نتیجه این عملیات مختصر : (البته اگر فایل اصلی ویرایش می شد ، نتیجه بهتری به دست می آمد.)
با استفاده از پلاگین Nik Color Efex Pro نیز می توان جزئیات بیشتری را از درون عکس استخراج نمود.
قربان شما
------------------------------------------------------------------------------------------------------
در پاسخ به سئوال پست 633 نیز خواندن پست زیر توصیه می گردد.نقل قول:
سلام
من اطلاعاتی درباره عکاسی در شب ندارم . این عکس یک تک شات 30 دقیقه ایست ؟ سنسور داغ نمی شود و آسیب نمی بیند ؟
پست 546
تو بعضی از عکس ها می بینم که تو هوای گرگ و میش ، وقتی که بارقه های تور خورشید تازه داره خودشو نشون می ده عکس گرفته شده . خوب سوالی که برام مطرح شده اینه که تو این مدت نور دهی بالا ، اون قسمت باید اوور اکسپوز باشه اما در نهایت می بینم که یه تم لایت از نور تو عکس ثبت شده . توضیح می دید که چه صورت این مهم انجام می شه ؟
اینکه در چند شات میخواهید بگیرید بستگی به این دارد که اختلاف منابع نوری مختلف موجود در تصویر چند استاپ هست و شما در چند عکس میتوانید به یک اکسپوز خوب برای کل تصویر برسید.این کار هم فرمول خاصی ندارد.
برای این موردی هم که گفتید باید تنظیمات نورسنجیتان درست انجام داده باشید.
میتوانید با نورسنجی نقطه ای نقاط مختلف تصویر را نورسنجی کنید و ببینید اختلاف نقاط مختلف چند استاپ می باشد.
مثلا روی مد TV ایزو و دیافراگمی که مورد نظرتان است را تنطیم میکنید و چک میکنید سرعت شاتر در نقاط مختلف چند استاپ تفاوت دارد.
آقای مبین ، فک می کنم من نتونستم سوالم رو خوب بپرسم یا حواب رو متوجه نشدم .
طبق نوشته های سایت ، وقتی باید از راه شیری عکاسی کرد که ماه توی آسمون نباشه .
خب ، الان من توی سایت وان ایکس عکسی رو داشتم می دیدم ( که ضمیمه این پست هم کردم ) که یه منبع نور توی عکس هست . سوال من اینه ، با هر نوع تورسنجی نسبت به هرجای این تصویر ، اون منبع نور چطور باعت اوور اکسپوز شدن عکس نمی شه ؟
فایل پیوست 57773
( عکاس عکس : Victor Liu )
این منبع نوری که توی این عکس هست آلودگی نوری به حساب نمیاد.
اگر ماه در آسمان باشد آلودگی نوریش سبب میشود که کلا راه شیری دیده نشود.
مثلا در همین عکسی که گذاشتید شما چند منطقه دارید که میخواهید در عکس ثبت شوند که هر کدام به اکسپوز متفاوتی نیاز دارند.برای این کار شما چند عکس با اکسپوزهای متفاوت میگیرید و آنها را ترکیب میکنید.
مثلا یک عکس برای چادر،یکی برای شخصی که در عکس وجود دارد.یکی برای زمین و کوه و یک عکس هم برای آسمان.
مثل کاری که من در عکس زیر کردم و توضیحات در پست بعدی در همان تاپیک نوشته شده است.(جدا از عکسهای استار تریل)
البته در جایی که نوری وجود ندارد نمیتوانید از نورسنج دوربین استفاده کنید و باید به صورت دستی نورسنجی کرده و با آزمون خطا عکسهایی که میخواهید را بگیرید.
ولی مثلا در این عکس که گذاشتید چادر را با دوربین میتوانید نور سنجی کنید.یا مثلا اگر از یک بنا در شب میخواهید عکاسی کنید که با نورافکن روی آن نور انداخته شده است (و معمولا اختلاف نور هم بین نقاط مختلف در این حالت زیاد است) از روشی که در ابتدا گفته شد می توانید استفاده کنید.
این پستها به تاپیک مرتبط منتقل خواهند شد.
F:11, S: 1/200, ISO: 200
Focal length: 340 mm (200mm+TC1.7) Nikon D800
سلام
Camera Model: Canon EOS 5D Mark III
Lens : Samyang 14mm f/2.8
Aperture: f/2.8
Exposure Time: 30.000 s
ISO equiv: 5000
Metering Mode: Matrix
Exposure Mode: Manual
به نظر میاد بیش از حد شارپش کردین و بالای عکس تکسچر پیدا کرده آسمان 645
سلام ... این تصویر از ماه، عکاسی در شب نیست ( هر چند، ممکن است در شب ثبت شده باشد ) عکاسی نجومی است که بسیار بد اجرا شده !
سلام
با سلام
چرخش ستارگان
سلام
از آقای میری سوال دارم: در مشخصات اکثر عکس های این تاپیک تون عدد دیافراگم رو 2.8 نوشتید. میخواستم بدونم چطور این دیافراگم بزرگ باعث تار شدن عکس هاتون نمیشه؟
آیا بخاطر این هست که شما مالتی شات میگیرید ؟ یعنی کل شات ها رو دیافراگم بزرگ استفاده میکنید، ولی برای هر قسمت/شیئ در منظره جداگانه روی اون شیئ فوکوس میکنید(با همین دیافراگم بزرگ) و بعد اینها رو با هم در نرم افزار ترکیب میکنید؟ (در مایه های فوکس استکینگ ؟)
خب یعنی آسمان و دور دست ها رو هم با دیافراگم بزرگ میگیرید؟! عجیبه برام.
شاید دیافراگم 2.8 فقط متعلق به یکی از شات ها باشه و در شات های دیگرش دیافراگم های کوچک استفاده میکنید.
قضیه مالتی اکسپوِژر برای نقاط نوردهی مختلف رو میدونم.ولی استفاده از این دیافراگم خیلی بزرگ برای ثبت تصاویر واید و منظره مانند برام عجیبه. اینکه چطور تصاویرتون تار نمیشند.
ممنون میشم توضیح بدید.
سلام دوست عزیز
بله اکثر عکس های ثبت شده در فاصله کانونی 14 میلیمتر با اپرچر 2.8 و تک شات بوده است و خبری از عکس های مجزا و ترکیب آنها نیست. البته این مختص به بنده نیست بلکه اکثر عکاسان مناظر آسمان شب در سراسر دنیا از همین عدد برای ثبت های خود استفاده می کنند. چالش عکس های شب ، تاریکی و کمبود نور است که به واسطه انتخاب لنزهایی مجهز به اپرچر گشوده و بدنه هایی با سنسور فول فریم و رفتار نویزی مناسب جبران مافات می شوند.
اما برسیم به پاسخ سئوال شما ، برای دانستن چرایی این موضوع می بایست به رابطه مابین فاصله کانونی لنز و اپرچر رجوع کنیم :
فاصلهٔ کانونی در لنزها، به میزان همگرایی یا واگرایی پرتوهای نور گفته میشود. یعنی هر چه فاصله کانونی کوتاه تر (زاویه دید باز تر) باشد، قدرت و تمرکز نور بیشتر و هر چه فاصله کانونی بلندتر باشد (زاویه دید محدود تر)، قدرت و تمرکز نور کمتر میشود. به خاطر همین است که عمق میدان لنزهای تله و واید در یک اپرچر واحد و در شرایط یکسان با یکدیگر متفاوت بوده و لنزهای تله پشت زمینه سوژه را بیشتر محو می کنند.
فاصله کانونی مناسب و متداول عکاسی از مناظر شبانه 8 ، 14 و 16 میلیمتر است که با توجه به توضیحات فوق ، فاصله زیاد دوربین تا اجرام آسمانی و تنظیم فوکوس بر روی بی نهایت ، انتخاب اپرچر گشوده به وضوح عکس لطمه وارد نمی کند. در خصوص عناصر موجود در پیش زمینه نیز جای نگرانی زیادی وجود ندارد ، زیرا در تاریکی زیاد محیطی گستره داینامیکی عکس آن قدر بالا نیست که تاری المان های زمینی آزار دهنده باشند. ضمن اینکه اگر به هر دلیلی خواستیم وضوح زمین را بیشتر به تصویر بکشیم می توان از همان روش استکینگ که شما فرمودید استفاده کرد ، یعنی تهیه دو شات ، یکی فوکوس بر روی زمین و دیگری بر آسمان و سپس ترکیب آنها.
موفق باشید.
سلام و عرض ارادت
علی عزیز اگه اشتباه نکنم فقط با لنز های تیلت فیش میشه همچین کاری کرد و حالت مینیاتوری عکاسی کرد .
این کار رو با پلاگین برای بلور سازی حاشیه ها انجام دادم.
عکس بدون پلاگین خدمت شما
فایل پیوست 59022
رنگ زرد زیاد نیس؟
عمارت شاپوریه دیگه؟
پل كيانپارس بر روی رودخانه كارون اهواز- نوروز93
فایل پیوست 59079
درود خدمت همگی عزیزان
فایل پیوست 59287
در این ایام تعطیلات فرصتی دست داد تا با همراهی دو تن از دوستان اعضای فروم، به قصد عکاسی سفری به اطراف شیراز داشته باشیم و برای اولین بار عکاسی از کهکشان را نیز تجربه کنیم. هرچند که تجهیزاتمان اصلا مناسب نبود.
به هر حال با همان حداقل امکانات، بر اساس مطالبی که در سایت پیرامون عکاسی از کهکشان خوانده بودم، اقدام به عکاسی کردیم و مدت زمان نوردهی های مختلف و ایزوهای مختلف را امتحان کردیم. نتیجه این شد که در حضورتان است.
پانورامای حاصل از 5 شات افقی، در فوکال 18مم و ایزوی 3200 و با نوردهی 30 ثانیه و نهایت گشودگی آپرچری که امکان داشت... یعنی 3.5 .
سوال و درخواستم از حضور عزیزان و بخصوص اساتیدی که در زمینه عکاسی از آسمان شب تبحر دارند، این است که در چنین عکسهایی که از منطقه روشن کهکشان گرفته میشود، ادیت مناسب برای نمایان کردن هر چه بهتر کهکشان به چه صورت است؟ آیا روش یا اصول خاصی برای ادیت نیاز است؟ و همچنین بهترین روش برای نویزگیری چیست که هم جزئیات حفظ شده و عکس سافت نشود و هم اینکه به طریق اصولی نویز به سرحد اعلا گرفته شود؟ بنده با پلاگین Noiseware Professional نویز گیری کرده ام؛ چه اعدادی را باید برای مقادیر و پارامتر های مختلف برگزینم تا نویز عکس به درستی گرفته شود؟
درود
فایل پیوست 59313
199+1 شات، ISO 1600 ، f3.5 ، 30s ، 18mm
Canon 600D + 18-55 IS II
یرای بالا بردن نمای کهکشان در تصویر باید اقدام به انجام نوعی HDR کنید که با توجه به حرکت زمین و مدت زمان بالای نوردهی و عدم استفاده از سه پایه موتور دار انجام این کار مشکل خواهد شد!
پس باید سعی کنید از یک تصویر برای ایجاد قابلیت HDR استفاده کنید و با استفاده از روشهای گوناگون تاثیر آلودگی نوری را در تصویر (نور مزاحم افق) به حداقل برسانید.
پس بنابراین استفاده از تک شات و پردازش بر روی همان تک تصویر شاید پاسخگو نباشه و به همین دلیل ضرورت استفاده از فرمت خام تصویر درک می شود (یک تصویر از همین تصویرتان را بعد از پردازش رو براتون پیام خصوصی کردم. دقت کنید نور آسمان بدون اینکه نور مناطق نورانی خیلی تغییر کنه افزایش یافته و درنتیجه کهکشان واضحتر شده)
برای کاهش نویز هم من از Topaz استفاده می کنم و خود فوتوشاپ فقط فوتوشاپ را سعی کنید در حالت Advanced استفاده کنید و حتما باید ضعف نویزی دوربینتون رو بشناسید!
مثلا دوربین 30D نویز سبز داره! پس من سعی می کنم کانال رنگ سبز رو در نویزگیر قوی تر نویز گیری کنم!
پل سفيد اهواز بر روي رودخانه كارون - 93/01/02
فایل پیوست 59439
Moments Before Night
فایل پیوست 59543
کویر طبقه
فایل پیوست 59618
سلام.نظر دوستان را میخواهم بدانم خصوصا در مورد حضور ابرها و اینکه احساس میکنم عکس تصنعی شده!
فایل پیوست 60230
Camera Model: Canon EOS REBEL T4i
Lens: EF16-35mm f/2.8L II USM
Focal Length: 16mm
Aperture: f/2.8
Exposure Time: 2558.000 s
ISO equiv: 100
فکر کنم اگر کمی بالاتر رفته بودیم زاویه طوری تغییر میکرد که میتوانستیم ستاره قطبی را کاملا بالای قله داشته باشیم.کاری که به صورت اتفاقی سال قبل با مسعود انجام دادیم:
فایل پیوست 60296
Camera Model: Canon EOS 6D
Lens Model: Rokinon 8mm HD
Focal Length: 8 mm
Aperture: f/3.5
Exposure Time: 234× (25+1 sec)
ISO equiv: 3200
درود به همه دوستان
nikon d610
tokina 16-28
16mm
فایل پیوست 60461
سایز بزرگ
http://www.uplooder.net/img/image/56...ef6e03/big.jpg
دروازه آسمان
پانورامایی حاصل 37 عکس با نوردهی 40ثانیه برای هر شات از کمان راه شیری
فایل پیوست 60468
سلام
یکی از دلایل اصلی بنده در خرید کیت EOS M + EF-M 22mm f/2 استفاده از آن به عنوان بدنه دوم در عکاسی شب بود ، که ظاهرا اشتباه نبوده ! :-)
Camera Model: Canon EOS M
Lens: EF-M22mm f/2 STM
Focal Length: 22mm
Aperture: f/2.0
Exposure Time: 2426.000 s
ISO equiv: 100
Metering Mode: Matrix
Exposure: Manual
خواستم تشکر کنم از دوستانی که همراه عکسشون اگزیف رو هم قرار میدن.
سلام.همین؟!جواد جان توضیح بیشتر نمیدی؟مثلا چه چیزایی باعث میشه کسی که به عکاسی شب علاقه داره این کیت خوش قیمت رو تهیه کنه یا اگه تهیه کرد به چه لوازم جانبی نیاز داره؟البته جهت اطلاع عزیزان عرض کنم که من کنار اقا جواد بودم و دیدم بنده خدا با چه مشقتی عکس میگرفت;-) و ما الان این عکس زیبا رو می بینیم.هدفم هم کمی بحث و انتقال دانش و تجربه هست.نقل قول:
سلام
یکی از دلایل اصلی بنده در خرید کیت EOS M + EF-M 22mm f/2 استفاده از آن به عنوان بدنه دوم در عکاسی شب بود ، که ظاهرا اشتباه نبوده !
به عنوان مثال تو تبلیغات rx100 سونی دیده بودم که عکاسی شب هم کرده اند و طبق مشخصات فنی لنز و رفتار سنسور نتیجه دور از دسترس نبود.اون شب با اینکه خیلی غبار تو هوا بود اما با یک سه پایه سبک(تقریبا یک بار مصرف!) این عکس را برای عملکرد دوربین گرفتم:
فایل پیوست 60517
iso 1600 30s f1.8 28mm
خب میبینید که نویز زیادی داره اما در نظر بگیرید که یک دوربین کامپکت است و من هم زمان زیادی صرف ادیت عکس نکردم و هر چه بوده بر کل عکس اعمال شده.
اما شبیه همین عکس رو با زایس 28 اف 2 روی دی700 که گرفتم و چند پست قبل تر هست,مجبور شدم دیافراگم روی 2.5 بزارم که کمی از وینیت وحشتناک لنز کاسته بشه,موردی که روی f1.8 سونی اصلا مشهود نبود.
عرض ارادت سهیل جان :-)
ممنون از لطفت ، مشخص است که مبنای صحبت شما همان گرم شدن بحث است که فرمودید و الا که شما از دلایل سئوال شده بی خبر نیستید !
برای روشن تر شدن موضوع و در راستای موضوع مورد بحث ، شاید بد نباشد که کمی به عقب تر برگردیم :
این نوع از عکاسی را به دو بخش تقسیم می کنیم : ثبت جلوه ستاره دنباله دار و ثبت تصویر کهکشان
مواد لازم برای تهیه عکس با جلوه ستاره دنباله دار ;-)
- زمان و مکان مناسب (دور از آلودگی های نوری)
- دوربین با قابلیت مود بالب
- لنز زاویه باز مجهز به اپرچر گشوده
- سه پایه مستحکم
- ریموت کنترل
- تسلط بر ویرایش نرم افزاری
- یک عکاس با تجربه همراه (مثل مسعود مبین علی)
خب همانطور که می دانید به دو روش می توان به این عکس ها رسید . گرفتن شات های متعدد و استک در نرم افزار و دیگری تک عکس با نوردهی طولانی (مثال :عکس اخیر بنده)
در روش شات های متعدد دامنه ایزو بالاتر (نه خیلی زیاد) و در تک عکس حداقل انتخاب می شود که کاهنده نویز دوربین نیز روشن است.
پس همانطور که متوجه شدیم در این بخش ، قطع سنسور تصویر به خاطر عدم نیاز به ایزوهای بالا خیلی مهم نیست و با هر دوربینی که مد بالب و امکان اتصال ریموت را دارا است ، می توان اقدام به عکاسی نمود.
حال دیدیم که کیت قدرتمند و مقرون به صرفه EOS M + 22mm f/2 برای این روش بسیار مناسب است . ببینید استفاده از f/2 چه قدر در اکسپوژر دامنه و کوه موثر بوده است.
ثبت تصویر کهکشان
تمامی موارد فوق در این نوع نیز لازم و ضروری است.
اما قضایا در اینجا کمی متفاوت است !
ما با کهکشانی (راه شیری) عظیم و به وسعت تمام آسمان روبرو هستیم ، پس احتیاج مبرم به لنز سوپر اولترا واید سریع بر روی سنسور تصویر فول فریم داریم.
برای ثبت تمیز و نقطه ای ستاره های کهکشان ، نوردهی بیش از حد فوکال لنز ممنوع است ، ضمن انتحاب اپرچر گشوده (حداقل f/3.5) به ناچار می بایست به ایزوهای بالاتر از 3200 (بسته به نوع کنترل نویز دوربین ها) متوسل شد.
درست متوجه شدید ، در اینجا مجبور به استفاده از فول فریم ها هستیم و الا نه تصویر کهکشان عمیق است و نه عاری از مضرات نویز (عکس مثال سهیل عزیز). به همین علت هم بنده EOS M را برای استفاده در این مورد مناسب نمی دانم.
فول فریم های جدید هر دو برند کانن و نیکون : 5D Mark III - 6D - D800 - D810 - D600 -D610 جملگی در کنترل نویز عملکردی عالی دارند و ثبت های آنها تا ایزوهای 4000 و 5000 قابل استفاده است.
از 14mm f/2.8 سامیانگ هم غافل نشوید که با بودجه ای ناچیز ، بهترین کیفیت را برای شما به ارمغان می آورد.
سعی کردم چیزی از قلم نیافتد که اگر این گونه شد ، لطفا تذکر دهید.
قربان شما :-)
فول فریم ها انصافا قیمت بالایی دارند و بودجه مان حالا حالا ها نمیکشد ! :-(
یگ سوال دیگر اینکه
کهکشان راه شیری که در تصاویر ثبت میشوند با چشم هم همانطور دیده میشود که روی عکس ثبت شده؟
یا این ثبت ها نتیجه نوردهی طولانی مدت و ایزو های بالاست ؟
چون من سال گذشته آسمانی را در یکی از دور افتاده ترین مناطق ارومیه تجربه کردم که برایم مثل خواب بود .
کهکشان راه شیری را با چشم میدیدم و گویی نور ستاره ها زمین را روشن کرده بود !
قبل تر ها یادمه که جدولی از لنز ها و زمان حداکثر نوردهی آن ها را در همین فروم دیدم اما هر چه گشتم پیدایش نکردم .نقل قول:
برای ثبت تمیز و نقطه ای ستاره های کهکشان ، نوردهی بیش از حد فوکال لنز ممنوع است
چطور میشه مدت زمان رو حساب کرد روی لنز ها و سنسور های مختلف؟
فایل پیوست 60939
اولین تجربه عکاسی ازستاره ها .
باتشکر از مسعود مبین علی
دوست عزیز دیدن کهکشان راه شیری به محل شما هم ارتباط داره. هر چقدر از آلودگی نوری دورتر باشید مثلا توی یه روستای دور افتاده بهتر میشه اون رو دید. معمولا به صورت یه راه هاله مانند هست و100% دوربین با نور دهی طولانی اون رو خیلی بهتر از چشم انسان ثبت میکنه.
توجه کنید که کهکشان راه شیری هم مثل خورشید و ماه طلوع و غروب داره. طلوع اون در فصل پاییز و زمستان حوالی 8 تا 10 شب و در موقع بهار و تابستان دیرتر و حوالی ساعت 11تا 1 شب هست که با توجه به ماهها دقیقتر میشه زمان اون رو مشخص کرد.
اون جدول معروفه به قانون 500 که قانون 600 هم بهش اطلاق میشه و ماکزیمم مدت زمان نوردهی برای سنسور هست برای اینکه ردی از ستارگان یا star trail تو تصویرتون نداشته باشید که من اینجا باز قرار میدم.
فایل پیوست 60945
درود بر شما
راه شیری در جایی که الودگی نوری نباشه به شکل توده ای ستاره دیده میشه و با بقیه اسمون متفاوته ولی چیزی که در عکسها دیده میشه نتیجه نوردهی طولانی مدت و … است.
اگر شما با یک تلسکوپ به سحابی ها و کهکشانها نگاه کنید بسته به مشخصات تلسکوپ از جمله دهانه آن که مشخص کننده میزان نور ورودی است٬ آنها را کم نور یا پرنور و در تلسکوپ های مختلف جزئیات متفاوتی را میبینید ولی اگر یک دوربین به جای چشمی متصل کنید و مقدار نوردهی و ایزو رو افزایش بدید شکلی ثبت میشود که از نظر جزئیات و رنگها با چیزی که با چشم دیده میشود ( از داخل چشمی تاسکوپ ) متفاوت است.
به عبارت دیگر اگر میشد مردمک چشم را گشادتر از چیزی که هست کرد میشد راه شیری رو شبیه چیزی که در عکسها است دید.
موفق باشید
درورد
در تکمیل فرمایشات جناب عطا و فرشاد عزیز، شنیدید که میگن در کویر اسمان به زمین نزدیکتره؟
دلیلش اینه که در مناطق کویری بدلیل سختی زندگی (مثل کویر مرکزی ایران) فواصل بین روستاها و شهر ها خیلی زیاد می شه و اگر شما در این مناطق یک شب را به صبح برسانید و به آسمان نگاه کنید انگار دارید به برفک تلوزیون های قدیمی نگاه می کنید! در این حالت راه شیری یا کهکشان یا همان کاه کشان مثل یک جاده سفید با مرکزی متفاوت جلوه خواهد کرد طوری که دلتان نمی خواهد ازش چشم بردارید!
اگر تجربه مشاهده کهکشهان هایی مثل آندرومدا را هم داشته باشید در چنین آسمانی با چشم غیر مسلح می توانید پیدایش کنید که البته نیاز به تمرین و شناخت صور فلکی داره!
این منظره به قدری گیراست که من مطمئن هستم دوستانی که این تجربه را دارند حتی با خواند این متن دست و پا شکسته هم یا شب رصدی در کویر خواهد افتاد!
برای عکاسی و تشخیص حداکثر نوردهی هم یک رابطه ریاضی هست که نیاز به حفظ کردن این جدول ندارهنقل قول:
قبل تر ها یادمه که جدولی از لنز ها و زمان حداکثر نوردهی آن ها را در همین فروم دیدم اما هر چه گشتم پیدایش نکردم .
چطور میشه مدت زمان رو حساب کرد روی لنز ها و سنسور های مختلف؟
فایل پیوست 60977
بندر دیلم
فایل پیوست 61105
سپاس از تمامی دوستان و اساتید .
اولین تجربه عکاسی از آسمان شب ...
5 شات افقی
سر هم کردن تصاویر کاری بود بس مشکل و طاقت فرسا !
فایل پیوست 61137
فایل پیوست 61136
دیگه با این تجهیزات چیزی بود که از دستم بر میومد! :::blushing:::