ثبت زیبایی شده ولی بنظرم رنگش کمی غیر طبیعیه!
و البته کمی هم تصویر از فوکوس خارجه .
ولی در مجموع تلاشتون ستودنیه!
Printable View
درود
اولین تجربه جدی در این زمینه به روش تک شات، شدیدا نیازمند نظر عزیزان هستم.
ارادتمند.
سلام دوست عزیز
برای اولین تلاش بسیار خوب شده ، تبریک ربای تلاشتون .
فکر میکنم لازمه چند نکته رو بگم ، اول اینکه کاش کمی به سمت راست کادر رو می بستین تا ستاره قطبی هم در کادر داشته باشین و از جلوه اون استفاده بیشتری میکردید ( در عکاسی نجومی دانستن آسمان و مکان ستاره ها و اجرام مختلف خیلی مهمه ، البته از نرم افزار های متعدد در این زمینه هم میتونید استفاده کنید )
نکته بعد اینکه در عکاسی رد ستارگان استفاده از تک شات بلند روی دیجیتال خیلی مطلوب نیست از مشکلاتش : نویز بالا ، گرم شدن بیش از حد سنسور ، ایجاد هات پیکسل و ... ، این روش در آنالوگ باعث ایجاد رد بسیار زیبا و یک دست میشه ولی خب در دیجیتال بدلیل اینکه نمیتونین ردی مثلا با 1 ساعت نوردهی انجام بدین بهتر هست از همون روش گرفتن عکس های پشت سر هم با نوردهی های بالا ، مثلا 40 ثانیه برای هر شات و گرفتن شات های زیاد مثلا 100 شات بدون فاصله ( حد اکثر 1 ثانیه بین هر شات ) و ترکیب تصاویر در نرم افزار هایی مثل فتوشاپ یا استار تریل و یا StarStax استفاده کنین (( این روش برای سهولت کار نیاز به ریموت کنترل دار ، این کار به افزایش طول رد ها و زیباتر شدن عکستون هم کمک میکنه.
موفق باشین
درود بر شما
بسیار ممنونم از ابراز نظرتان و ای کاش دوستان دیگر هم مانند شما نظر دهند.:::happy:::
در مورد ستاره قطبی کاملا فرمایش شما متین است ولی، باید عرض کنم که ثبت نه تنها کراپ نشده، حتی تراز هم نشده چون بنظرم نیاز نداشت. ولی چنانچه برای قرار دادن ستاره قطبی چند درجه ای به راست میچرخیدم 2تا مشکل بوجود می آمد:
1. نمای زمین تاریک و عدم حضور خط سیر خودروها.
2. همانطور که در عکس هم مشخص است، ستاره محبوب ما دقیقا بالای آلودگی نوری تشریف داشتند و ترس آنرا داشتم که ردی از ستاره ها در مرکز نداشته باشم.
آیا در این موقعیت پیشنهادی دارید برای بهتر شدن کادر؟
در مورد فرمایش تان برای استفاده از چند شات هم چشم، کارهائی کردم و انشاءالله در اولین فرصت سعیم را خواهم کرد.
فقط من متوجه نشدم مزیت استفاده از NR هنگام عکاسی، در روش تک شات چیست؟ و همچنین Dark Frame؟
سپاس فراوان.
وقتی نور دهی طولانی داریم یک سری پیکسل های داغ ایجاد میشه که با یک dark frame میتونیم این پیکسلها رو از تصویر حذف کنیم. مطمئنا با نرم افزارهایی مثل StarStax کار کردیم که گزینه ای جدا برای وارد کردن Dark Frame داره. Noise reduction هم مشخصه دیگه.
البته مهدی جان جسارت نشه، من فکر میکنم خودت کاملا به NR و Dark Frame واقف هستی، احتمالا سوالت چیز دیگه ایه که من متوجه نشدم.
سلام
ممنونم از لطف شما .
در مورد ستاره قطبی عرض کنم که یک چرخش کوچک کافی بود ( ستاره در راست بالا و رد ماشین در چپ پایین قرار میگرفت ) ، البته موقیتی که در آنجا بودین تعیین کننده هست گاهی اوقات دست عکاس بسته میشه ، پیشنهاد من گرفتن 2 شات کنار هم بصورت پانوراما هست ( اگر امکان چرخش وجود نداشت ) و بقول عکاس با تجربه آسمان شب آقای زاکاریان گاهی لازم هست اصلا عکس نگیریم . "" پیدا کردن مکان های بدور از آلودگی نوری یکی از لازمه های کار عکاسی نجومی هست ، البته با بتصویر کشیدن آلودگی نوری در کنار ستاره ها میتونید یاد آور ضرر بسیار زیادی بشین که نور های کنترل نشده شهر ها به طبیعت آسمان شب میزنند ""
درباره دارک فریم هم عرض کنم که عکاسی در شب بدلیل استفاده از نوردهی طولانی و حساسیت بالا اغلب باعث ایجاد هات پیکسل و نویز های رنگی قوی میشه ، در دارک فریم دقیقا بعد از اتمام عکاسی یک فریم با همان تنظیمات عکس اصلی ولی با در لنز بسته میگیریم ، در این عکس مقدار زیادی هات پیکسل و نویز موجود خواهد بود ، نرم افزار های تخصصی ترکیب تصاویر نجومی که قبلا گفتم قسمتی برای وارد کردن دارک فریم دارند و پروسه کار به این صورت هست که بعد از اتمام کار ترکیب عکس ها این تک فریم رو از عکس شما تفریق میکنه این کار باعث میشه تا حد زیادی هات پیکسل ها و نویز ها از بین برن (( البته حرفه ای ها چند فریم رو بعنوان دارک فریم میگیرند که حداکثر حذف رو داشته باشن ))
Long exp NR اگر منظورتون هست که تقریبا همون کار دارک فریم رو خود دوربین انجام میده ولی مشکل اینجا هست که اگر بخواهید پشت سر هم عکاسی کنید دیگه امکان پذیر نیست چون خود این پروسس زمان بر هست و در هین انجام به شما اجازه عکاسی نمیده .
موفق باشید
یه سوال از دوستان
در گوشه ای ازین ساعت خوندم که مدت نور دهی 1 ساعت منظور ازین جمله چیه؟
یعنی باید دیافراگم رو رو 8 یا بیشتر بزاریم و ISO روی 100 و بمدت 1 ساعت شاتر رو روی حالت BULB نگهداریم اگه اینطور باشه پردازش برای دوربین مشکل میشه و خیلی طول میکشه عکس رو آماده کنه امکان نداره سنسنور اذیت بشه و اگه این طور نیست یعنی در طی یک ساعت چندین عکس میگیریم و در نهایت در فتوشاپ ادیت میشن؟
دوست دارم یه عکس از ستاره ها بصورت چرخشی بگیرم
اگر با دوربین دیجیتال عکاسی میکنید بهتره با تعداد شات بالا و زمان های چند ثانیه ای رد ستارگان رو ثبت و بعد در ویرایش با هم یکی کنید. نوردهی 1 ساعته و مانند آن با دوربینهای فیلمی انجام میشه که مشکل افزایش نویز و باطری و داغ شدن سنسور ندارند.
هر 2 این تکنیک ها استفاده میشه ....
در تکنیک اول که مدت زمان طولانی و پشت سر هم هست اگر نویز گیر دوربین خاموش باشه زمانی برای پردازش عکس لازم نداره و با بسته شدن شاتر بعد از چند ثانیه عکس رو نشون میده . تا زمانی هم که دوربین شارژ داره شما میتونید نوردهی کنید ... تنظیم دیافراگم و ایزو هم با توجه به شرایط نوری و تجربی مشخص میشه ... فقط یادتون باشه باز نگه داشتن پرده شاتر شارژ بسیاری از دوربین میگره و اگر قبل از بسته شدن شاتر باطری تموم بشه عکس شما ذخیره نخواهد شد ...
در تکنیک دوم هم تعداد زیادی عکس گرفته میشود و سپس هنگام ویرایش و با استفاده از نرم افزار مانند photoshop , startrail عکس ها رو هم گذاشته میشود و در قالب یک شات ارائه میگردد ...
درود
برای عکاسی از رد ستارگان بهترین ترکیب بعد از انتخاب منظره و مکان مناسب استفاده از ISO 400 الی 800 , F/4.5 نوردهی هم متوسط بیشتر از 5 دقیقه نشه!
و تعداد شات را باید بیشتر از 40 شود تا اثر بهتری داشته باشه! و در ادامه هم همانطور که جناب میلانی فرمودند ترکیب تصاویر با فوتوشاپ و پردازش نهایی که کار را تمام خواهد کرد
ارادتمند
راه شیری
فایل پیوست 62973
با اجازه مصطفی عزیز بنده پاسخ شما رو بدم.
ببینید برای این کار نرم افزارهای مختلفی وجود داره. یکی از بهترین نرم افزار ها و محبوبترین ها نرم افزار starstax می باشد که نرم افزار رایگانیست و میتونید از این لینک دانلود کنید کار باهاشم خیلی راحته. کافیه عکسهاتونو تو نرم افزار load کنید. خودش بقیه کارها رو انجام میده. چند تا تنظیم ساده هم داره که در عرض 1-2 دقیقه قابل یادگیری هست.
در فتوشاپ هم به ترتیب زیر عمل کنید:
File--> Automate --> Photomerge
موفق باشید.
در تکمیل فرمایش عطای جان، اگر علاقه به انجام این کار بصورت کاملا دستی داشته باشید، باید بعد از انتخاب لایه اصلی که درواقع منظره اصلی می باشد، تصاویر جدید را بصورت مجزا بر روی عکس اصلی کپی کنید و سپس از بخش Layer نوع لایه را Lighten قرار دهید و این کار را برای تمام لایه ها انجام دهید!
ارادتمند
فایل پیوست 63046
پانورامای عمودی از دو شات
ممنون مصطفی جان.
در مورد قانون یک سوم درست می فرمایید در موقع ثبت به فکر ادیت بودم با خودم گفتم اگر آسمان در یک فریم و زمین هم در یک فریم باشه ادیتش خیلی راحت تر میشه بعد ولی دلم نیومد کراپ کنم :-D
خط تیره در عکس اصلی هم وجود داره ، کمی تشدید شد در ادیت ولی دلیلش اینه که این عکس حدود یک ساعت و نیم بعد از غروب گرفته شده هنوز آثار نور خورشید وجود داشت و باعث تیرگی افق شده بود . اون خط سفید هم خط موج دریا هست که تضادش با اون قسمت تیره شاید کمی اوضاع رو بدتر کرده! فکر می کنم این هم انتقاد بجایی است و خودم هم نسبت به اون قسمت سیاه حس بدی دارم :-D
این هم یک عکس تقریبا! بدون ادیت از اون صحنه :
فایل پیوست 63052
درود
تشکر از توضیحاتتون!
البته جای یاداوری داره که پردازش این سری تصاویر بدلیل ترکیب رنگی که دارند مشکل تر از تصاویر دیگر هست!
در خصوص رنگ زردی که در زیر خط افق ایجاد شده بنظر می رسه از عبور یک جسم و یا تابش نور در امتداد خط افق بوده باشه! در هر حال این مورد هم خودش جلوه خاص و زیبایی به تصویر داده!
باز هم جا داره تبریک بگم خدمتتون
ارادتمند
بسیار ممنون از شما دوست عزیز که نقد و پیشنهادات خودتون رو مطرح کردید باعث می شوید که دفعات بعدی نقصهای کار رو کمتر کنم به نظر من یکی از اهداف این تاپیک همین باید باشه .
در مورد اون خط روشن ، دلیلش شکست موج هست در اون ناحیه عمق کم آب باعث ایجاد شکست موج میشه ، و بله نورهایی از یک شرکت کشتی سازی در حدود یک کیلومتری باعث روشن شدن اونها شده .
:-D. اون خط سفید هم خط موج دریا هست
درود دوست عزیز
خط سفید رد نور قایق باید باشه نمیتونه موج دریا باشه
سلام جناب صفایی عزیز.
عجب بحث جالبی شد :-D
باور کنید این خط نه تنها در تمامی فریم های اون شب که با فاصله زمانی حدود دو ساعت گرفته ام وجود داره بلکه من هر وقت از این منطقه از دریا عکاسی با نوردهی طولانی می کنم این خط وجود داشته و داره ، خط عبور قایق فرق می کنه و در خیلی از عکسها وجود داره ولی با این فرق می کنه. البته فقط مواقعی که دریا مواج هست این اتفاق میوفته.
می توانم ده ها فریم قرار بدم ولی به عنوان نمونه به این توجه کنید این دقیقا کمی بعد از غروب گرفته شده : (این عکس مربوط به یک سال پیش است)
فایل پیوست 63082
این مربوط به یک روز بسیار آرام و در جزر دریا گرفته شده :
فایل پیوست 63083
همین طور که میبینید موج که نباشه اون خط سفید هم نخواهد بود.
در بعضی از عکسهایی که آن شب گرفتم هم خط عبور کشتی وجود داره و کاملا فرق می کنه (عکس کراپ شده) .
فایل پیوست 63084
اون خط روشن کوتاه رد عبور کشتی هست ، خط طولانی که روشنایی خیلی کمتری داره و در کل تصویر هم امتداد داره ، خط شکست موج هست و فاصله اش با من شاید فقط بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ متر هست.
در طول روز و دریای آرام در همان ناحیه یک خط تیره است که نشان از تغییر ناگهانی عمق آب و به متعاقب اون شکست موج است.
پ.ن: یکی از دلایلی که ممکنه دوستان رو به اشتباه انداخته باشه اینه که کلا این منطقه اونقدرها منطقه تاریکی نیست که ممکنه به نظر برسه ، چون خیلی از محیط شهری دور نیست و چند کارخانه کشتی سازی نزدیک اون جا هست و حتی در تاریک ترین شب ها هم میشه امواج دریا رو تا چند صد متری دید . اگر به اگزیف عکس توجه کنید در ایزوی ۱۶۰۰ و نوردهی ۳۰ ثانیه و آپرچر f/3.5 سنگ ها نسبتا روشن افتاده اند و من هیچ گونه نوری نتابوندم این نشون میده اون منطقه خیلی تاریک نیست. برای همین امواجی شکسته که سفید رنگ هستند در نوردهی طولانی خیلی روشن به نظر می رسند.
با عرض پوزش که آف تاپیک شد.
کویر
فایل پیوست 63099
سلامCANON EOS 7Dاگر اساتید اشکالات را عنوان کنند ممنون خواهم بود.
EF-S 18-135 f3.5-5.6 @18mm
F-Number f/3.5
ISO 100
Exposure 198*17s-1s
آیا نویز گیری در این سبک کارها به چه صورت انجام میشود؟
ارادتمند
درود
میتوانستید از ISO بالاتر برای روشن تر شدن رد ستارگان استفاده کنید!
همچنین با پردازش هم می توانید نور ستاره ها را بیشتر کنید و در نتیجه جذابیت تصویر افزایش یابد! البته وجود آلودگی نوری و نیاز به کنترل آن خودش یک داستان جداست!
ولی درمجموع بعنوان یک تلاش موفق با F/3.5 تصویر خوبی شده!
ارادتمند
را ههای کنترل آلودگی نوری چیه؟
دوست عزیز راهی وجود نداره. شما باید جایی عکاسی کنید که آلودگی نوری حداقل باشه یا وجود نداشته باشه.
می تونید در زمانهای خاصی هم مثل نیمه شب تا ساعت مثلا 4-3 صبح که از میزان آلودگی کاسته میشه هم عکاسی کنید.
در نقشه های زیر می تونید میزان پراکندگی آلودگی نوری رو ببینید:
Blue Marble Navigator - Night Lights 2010
Light Pollution map
همان طوری که دوستان اشاره کردن بهترین راه فرار از الودگی نوری است.با خروج از شهر و انتخاب ساعت مناسب و ...
ولی فیلترهای کاهش الودگی نوری هم بی تاثیر نیستن که البته انواع خویش قیمت های بالایی هم دارن ولی باز هم نتیجه عکاسی در محیطی بدون الودگی نوری قطعا بهتر است.
آلودگی نوری - فیلترهای کاهندهی آلودگی نوری
درود
ممنون از بزرگوارانی که نظر دادند.
امیر جان،من 3.5 کیلو سه پایه را باخودم کول میکنم تا از لرزش بدور باشم lol
فکر میکنم همانطور که جناب مصطفی هم اشاره کردن بدلیل استفاده از حساسیت حداقل باشه، ضمنا اگر مشکل از لرزش بود چرا فقط برخی از خطوط حالت مقطع دارند؟
ارادت
بله فرمایش شما صحیح است و تجربه خوبی شد.
پیشنهاد شما برای پرنور کردن ستاره ها به چه صورت است؟ لطفا در صورت امکان توضیح بفرمائید. من فقط در ACR یک کارهائی در این زمینه انجام دادم.
سپاس
متاسفانه مشکل با چند ده کیلومتر حل نمیشود. در تصویر ارسالی بنده، فاصله تا آلودگی نوری بیش از 30 کیلومتر هست. و جالبه بدونید که اگر کمی بالاتر میرفتم این عدد تا بیش از 70 کیلومتر افزایش، و با چشم غیر مسلح قابل رویت بود(نور بزرگراه)، چه برسد به زمان نور دهی به سنسور.(البته مسلما رویت از این فاصله بدلیل موقعیت جغرافیائی و عوارض زمین امکانپذیر است.)
درود
پردازش تصویر شما در دو حالت امکان پذیره
1- پردازش فیلهای RAW بصورت همزمان (یعنی هر تعداد شاتی که دارید را در فوتوشاپ همزمان باز کنید و سپس رنگ، نور، کنتراست تصاویر و نور ستارگان را تنظیم کنید.
2- تصویر نهایی (همین تصویر موجود) مورد پردازش قرار دهید و با تقسیم تصویر به مناطق متفاوت بر اساس نور پردازش انجام دهید
مثلا
بخش های خیلی تاریک
بخش های نیمه تاریک
بخش های روشن
بعد از این مرحله این قسمت ها را باید با استفاده از Layer Mask از هم جدا کنید و نور هر کدام را طوری تنظیم کنید که به حد متوسط یک دیگر نزدیک شود.
این روش خلاصه تمام کارهایی هست که باید روی تصویر انجام شود.
واقعیتش مطرح کردن در قالب سطح در تاپیک عمومی شاید وقت گیر باشه بنابراین براتون توضیحات بیشتر را به همراه تصویر پردازش شده از عکستان پیام خصوصی می کنم
ارادتمند
می شه با استفاده از فوتو شاپ هم تاحدودی کارهایی انجام داد
فرشاد عزیز، همانطور که مستحضر هستید، این فیلتر های برای استفاده در تلسکوپپ و بخصوص چشمی های تلسکوپ کاربرد داره و همانطور که در تصویر لینک هم مشخصه برای داخل شهر و زمانی خوبه که نور غالب به رنگ سفید نزدیک باشد.نقل قول:
همان طوری که دوستان اشاره کردن بهترین راه فرار از الودگی نوری است.با خروج از شهر و انتخاب ساعت مناسب و ...
ولی فیلترهای کاهش الودگی نوری هم بی تاثیر نیستن که البته انواع خویش قیمت های بالایی هم دارن ولی باز هم نتیجه عکاسی در محیطی بدون الودگی نوری قطعا بهتر است.
آلودگی نوری - فیلترهای کاهندهی آلودگی نوری
رنگ زردی که متاسفانه چند سالی است در کشور ما بعنوان نور خیابانی مورد استفاده قرار می گیرد به طرز عجیبی منجر به بروز آلودگی نوری می شود. آلودگی ای که به شکل یک قارچ یا چتر بالای سر شهر ها پراکنده شده و اکثر آن هم نتیجه استفاده از کاسه چراغ های عیر استاندارد هست!
اخیرا در برخی شهرها پروژهایی جهت جایگزینی نورهای فعلی با نورهای LED با کاسه چراغ هاس استاندارد در جریان هست (البته برای کاهش هزینه شهرداری هاست نه کمک به کاهش آلودگی نوری)
ارادتمند
سلام...
حدود 3 سال پیش ساعت 4 صبح مشغول عکاسی بودیم که از سمت جنوب غربی اسمان، نوری مشخص شد! کمی بزرگتر شد و شروع به حرکت به سمت شمال غربی کرد... سرعتش زیاد بود و قابل رصد نبود ... هر چی از حرکتش گذشت بزرگتر هم میشد ! این عکس در حالی ثبت شد که خودش تقریبا از میدان دید ما خارج شده بود و فقط دنبالش مشخص بود.
Canon 60d + 15-85 iso 6400فایل پیوست 63260
درود
این جرم کذایی رو بنده هم دیدم!
برای رویت هلال رفته بودم بیرون شهر و دقیقا همانطور که فرمودید کم کم بزرگ شد تا محو گردید!
این حالت ناشی از باقیمانده مخازن سوخت موشکهای ناسا (اگر اشتباه نکنم) بود که برای پرتاب محموله فضایی استفاده می شدند و بدلیل اندکی اختلاف در محاسبات در بسیاری از نقاط خاورمیانه رویت شد.
ارادتمند.
پیرو فرمایش دوستان،
چند سال قبل هم پدیده ای مشابه که از سوریه و ترکیه قابل مشاهده بود تا ایران و خیلی از مردم هم دیده بودند و عکسها و فیلمهاش هم موجود هست و خود من ساعت 10:20 دقیقه شب هم دیدم که جسمی شبیه به ذوزنقه ای سفید در آسمان تبریز به صورت ساکن ایستاده و کم کم بزرگ شد و به صورت دودی سفید رنگ محو شد.
بعدها معلوم شد که مربوط به آزمایش موشکهای بالستیک روسیه بوده است.
سلام... انواع شهاب سنگهای ریز و درشت، حرکت و نمایی اینگونه ندارند!
درود
نیما جان سرعت برخورد و نوع حرکت شهاب سنگ بدلیل وزن بالای آن خیلی خاص هست و اینگونه نیست که مثلا شما بتوانید 20 - 30 ثانیه تا 1 یا حتی 2 دقیقه در آسمان دنبالش کنید!
این شئی حدود 30 ثانیه و یا حتی بیشتر در آسمان قابل رویت بود!
گواه این مطلب تصاویر زیادی است که از آن تهیه شده!
اما در تکمیل این مباحث به لینک زیر توجه بفرمایید که مربوط به یکی از خبرگزاری هاست!
لینک خبر
همانطور که در لینک نیز اشاره شده، این تنها یک بار رخ نداده و در سال 86 هم رخ داد (بنده سال 86 را هم مشاهده کردم که تصاویر در زیر موجوده!)
مهمترین وجه های تمایز این شیئی با شهابسنگ در 1- نوع حرکت، 2- سرعت، 3- شکل ابری هست که ایجاد کرده است.
ارادتمند
پ.ن: بخاطر کیفیت پایین تصاویر هم پوزش می طلبم چون این تصاویر با استفاده از دوربین FZ30 ثبت شده است.
درست مي فرماييد. تجربه شي اي كه من ديدم حدود 3-4 ثانيه بود كه البته از يك شهابسنگ معمولي كه معمولا كوتاهتر از اين زمان است بيشتر بود. ولي نور شديد و همچنين و ديدن دود ناشي از آن برايم جالب بود. فكر مي كنم توانسته بود به ارتفاعات پايينتر راه پيدا كند چون جزييات دود پشت سر آن مشخص بود..
این سبک از شهابسنگ ها که می فرمایید به شهابسنگهای آذرگوی معروفند!
این شهابسنگ ها بخاطر نوع ساختار سختشون معمولا در داخل جو نفوذ می کنند و بعد در اثر اصطکاک بالا با می سوزند که همان رد دود را ایجاد کی کنند (مثل زمانی که یک هواپیما موشک شلیک می کند!) و یا بدلیل بزرگ بودن به چند تکه تقسیم می شود!
بهترین زمان برای رویت این نوع از شهابسنگ ها هم براشهای برساوشی (مردادماه) اسدی (اواخر آبان تا اواسط آذر) و جوزایی (اواسط آذر تا اواسط دی) هستند و بسیار زیبا می باشند.
معمولا شهابسنگ های این بارشها که از نوع آذر گویند دارای حجم بزرگی هستند و گاها نیز به همین دلیل با برخورد به جو زمین نور شدیدی در آسمان (مثل زدن فلاش) ایجاد می کنند.
البته متاسفانه بارش اسدی بعد از سال 78 که نرخ بارشش به 7000 شهاب در ساعت رسید خیلی دلچسب نیست!
در پایان هم یاداوری می کنم بارش اسدی و جوزایی نزدیکه که در بخش عکاسی نجومی خدمت دوستان اطلاعاتش را به تفصیل عرض خواهم کرد.
یزد(هتل داد)فایل پیوست 63838
سلام
فایل پیوست 63874
Camera Model: Canon EOS 6D
Lens Model: Canon EF 16-35 2.8 II
Focal Length: 16 mm
Aperture: f/2.8
Exposure Time: 30 sec
ISO equiv: 2500
درود
سلام و عرض ادب.
سپاس از توجه شما. مشخصا این رنگ ها در ویرایش بوجود آمده اند و نه هنگام ثبت. تراز سفیدی بصورت اتو و با مقادیر Temp 4000 و Tint +10 بوده است. باز هم اگر اشکالی در کار میبینید عنوان بفرمائید.
ارادتمند
نمایی از کاروانسرای قدیمی
فایل پیوست 64580