فایل پیوست 69791
Printable View
دوست عزیز ممنونم میشه لطف کنی برای مواردی که عرض کردی منبع هم بگی که بریم سراغش برای اون 9 مورد مشکل من اینه که من که الان دارم عکاسی میخونم تو دانشگاه ما فقط و فقط عکاسی تبلیغاتی و خبری داره و خبری از پرتره نیست علاقه خوم هم پرتره هست و نمیدونم چطور باید این موارد رو یاد بگیرم ممنون میشم کمکم کنی
سلام و درود
برای من سوال پیش اومده که ایا این بخش مدیریت شده هست یا نه ؟
چرا اینقدر عکسهای بی کیفیت و پر اشکال در این فروم زیاد شده ؟
فقط در همین هفت عکس اخر دو عکس داریم که از طرف هیچ کاربری حتی یک تشکر هم نگرفته اند، یعنی سطح توقع تمام کاربران بازدید کننده بیشتر از این دو عکس بوده :::whistling:::
درود خدمت جناب مانی و سهراب عزیز
مطالبی که بیان کردید بسیار زیبا و در جای خود آموزنده بود ولی ربط چندانی به صحبت من نداشت
ببینید این عکسهارو من با 5D و 70-200 گرفتم همه جور تجهیز هم داشتم از بهترین بکگروند بگیرید تا اسپات و و و ...
فایل پیوست 69821
حالا این عکسارو Stanislav Puchkovsky از روسیه گرفته و طبق صحبتی که با خودش در اینستا داشتم ( و در رزمه کاریش هم گفته ) تمام عکساشو با نو طبیعی و در آپارتمان شخصیش میگیره ...!! بکش هم یک ملافه ساده است !!!!
فایل پیوست 69822
بعد من تلاش کردم دیدم رو نسبت به عکاسیپرتره کمی عوض کنم و از زاویه دیگه بهش نگاه کنم (نه برای این که سبکمو عوض کنم ).. این بود که فلش برون کالر و لنز 85 و و و... کنار گذاشتم و ابزارهای ابتدایی که پیش هر کسی پیدا میشه رو به دست گرفتم و شروع به تمرین کردم .. نتیجه اش شد این عکسها
فایل پیوست 69823
با تحلیل مجموعه ای که تهیه کردم متوجه اندازه درصد دخیل بودن عوامل و امکانات در تهیه یک پرتره شدم ( از نور و لنز و ... غیره ) یعنی کم کم متوجه شدم هرکدام چه نقشی در کار من دارند و تقویت کدام یک باعث بهبود کار میشوند...
ببینید صحبتهایی که جناب مانی گفتند بسیار کلی و تئوری و قابل قبول هستند و اینها قواعدی هستند که کمو بیش همه میداند منابع هم بسیارند.. ولی زمانی که شما برای رسیدن به یک هدف ، خودتونو به چالش میکشید و عملا وارد گود میشید میبینید که تئوری تنها بخشی کوچکی از مجموعه کاریه که میخواهید انجام بدین ..
من هم میدونم اگر دوبینو دست یک استاد بدین عکسای به مراتب بهتری میگره .. ایا اون استاد با حرف زدن به جایی رسیده ؟ نخیر .. من بهتو اطمینان میدم که رنج بسیاری برده و زحمت زیادی کشیده ...
من که نمیتونم عکس یک هنر مند و استاد و یا یک عکس خاص رو که تمام عوامل محیطی و حسی درش دخیل هسنتد رو نشون بدم بگم عکس یعنی این بعد عکسای خودم با توجه به این همه اطلاعات و دانستهایی که دارم ، ساده و بی محتوا باشه ... و عملا چیزی برای نمایش نداشته باشم ... همه ما میدونیم که اون کارها فوق العاده هستند ... ولی من برای رسیدن به یک عکس ایده آل چه کارهایی کردم ؟
بدست آوردن هر توانایی اگر نیاز به 30% مطالعه داره 70% تمرین و پذیرفتن چالشهای متفاوت رو میطلبه ..
در کل با صحبتهای شما 100% موافق هستم
در ادامه تلاش میکنم تجربیاتم رو با دوستان و اساتید مطرح کنم که اگر مطلبی مفید بود استفاده و یا اگر اشتباه بود اصلاح بشه ...
در طول این چند ساله این روند پیشرفت کاری من بوده...
با تشکر پدرام
با سلام
1- دیدن پرتره های موفق و بررسی خطوط متقاطع و مورب در آن هافایل پیوست 69856
2- اجرای پوز ها و لوکیشن های مشاهده شده در عکس برای کسب تجربه برای عکس هایی که قابل اجرا باشند
3- استفاده از نور پنجره با یک پرده نازک سفید در جلوی آن که نقش دیفیوژر را بازی می کند.
4- استفاده از دیفیوژهای دست ساخته
5- یادگیری فراهم کردن سه منبع نوری با نور محیط
6- نقش ارتفاع دوربین نسبت به صورت
7- مطالعه مقالات در مورد انواع سبک های ادیت در پرتره
8- آزمودن ترکیب بندی های مختلف و هم چنین توجه ویژه به کادرهای مربعی
1- در طول این چند سال برای خودم آرشیو درست کردم . عکس های موفقی که در طول هفته می بینم ( از طریق اینترنت ) جمع آوری و به آرشیو منتقل می کنم.
دیدن چند باره این عکس ها خودش یک کلاس آموزشی است.
2- در مورد پوز ها میتوان از چندین طریق عمل نمود. الف - تقلید از عکس های موفق ب- استفاده از سمبل های مشابه زیر
بقیه را در پست دیگری پاسخ میدهم