سلامی دوباره
بعد از یک هفته مجددا عازم لوکیشن شدیم و با گندم هایی در کیسه مواجه شدیم
Speed: 1/2000
Iso: 125
F-number: 1/2.8
Focal: 105*1.5=157mm
Nikon 7100+Sigma 105mm
سلامی دوباره
بعد از یک هفته مجددا عازم لوکیشن شدیم و با گندم هایی در کیسه مواجه شدیم
Speed: 1/2000
Iso: 125
F-number: 1/2.8
Focal: 105*1.5=157mm
Nikon 7100+Sigma 105mm
ویرایش توسط mohammad.baruji : Monday 11 July 2016 در ساعت 01:42 دلیل: اضافه کردن اگزیف
Canon 6D + 19-35 + 50 F/1.8 + 150 F/2.8 macroInstagram
سلام
گشت و گذاری در پست های اخیر نشان میدهد که تاپیک صرفا اسم پرتره را یدک می کشد، بعضی از عکسا رومیشه در تاپیک اسنپ شات ارسال کرد، بعضی از عکس ها صرفا هم حول محور استفاده از سوژه مونث برای جذب بیننده میچرخند و .....
دوستان عزیز قبل از ارسال کمی تامل کنید .... ببینید چه مفهومی رو میخوایید در پرتره برسونید، با المانهایی که دارید ، با اعضای بدن سوژه و ...چگونه میتوانید به این نتیجه برسید، آیا بر فرض مثال بک سوژه در جهت رسوندن منظور مناسب است، آیا کاراکتر و شخصیت سوژه را می رساند، آیا ویرایش ضربدری (که بیش از حد اشباع شده) به کار کمکی میکند، آیا آیا آیا و ......
رضا اقبالی www.instagram.com/reza.eqbali
سلام
منطقه فوكوس در پس زمينه با فوكوس سوژه تفاوت فاحش دارد. به نظر مي رسد يا پس زمينه اصلي عكس با پس زمينه اي ديگر عوض شده يا پس زمينه در مرحله ي اديت به شدت و به نحو نامناسبي (به نظر من) دستكاري شده است.
در پس زمينه منطقه فوكوس چند متر عقب تر از سوژه شروع مي شود يعني جائي كه سوژه ايستاده قاعدتاً بايستي كاملاً خارج از فوكوس باشد.
رنگ هاي بنفش و زرد و نارنجي بالاي كادر در پس زمينه نيز (كه احتمالاً براي سوررئال كردن تصوير ايجاد شده است) به نظرم چندان جالب و هماهنگ با فضاي عكس نيست. شايد اين تغييرات عمداًو در جهت سوررئال كردن فضاي عكس صورت گرفته باشد و مفهوم خاصي را بخواهد القاء كند ولي به نظر بنده چندان موفقيت آميز نبوده است.
حسي كه من از اين عكس - با توجه به اديت انجام شده - ميگيرم اين است كه سوژه قبلاً فوت كرده و الآن از دنياي ديگري برگشته يا همين الآن سوژه در حال ترك اين دنيا و رفتن به دنيائي ديگر است ولي حالت و ژست (Pose) سوژه با هيچ كدام از اين دو وضعيت همخوان نيست.
فوكوس روي خود سوژه هم به نظرم چندان درست نيست يعني به نظر مي رسد چشمان سوژه در فوكوس نيست و فوكوس روي دست تنظيم شده باشد.
ارادت
ویرایش توسط Dariush Chegini : Saturday 16 July 2016 در ساعت 13:46
1 - در مورد قسمت اول فرمایشات شما: بله، پس زمینه رو عوض کردم و با تکنیک تیلت شیفت بلور کردم. بعد کمی با رنگ و لعاب عکس پس زمینه کار کردم.
2 - در مورد موفقیت آمیز نشدن سوررئال كردن تصوير، حرفی ندارم و بسیار سرخورده شدم...
3- نفرمایید جناب چگینی...، این بنده خدا نه فوت کرده و نه قصد رحلت دارند... من اگه می دونستم این حس از عکس بیرون میاد محال بود این ادیت رو انجام بدم...
4 - در مورد فوکوس خود سوژه هم باز حرفی برای توجیه ندارم و کاملاً خطای پیش آمده را می پذیرم و سعی می کنم در عکس های بعدی انشاء الله با لنز جدیدی که تهیه کردم (70-200) عکس هایی با فوکوس دقیق و بی ایراد بگیرم.
نکته پایانی: این ادیت رو از یک فیلم تو یو تی یوب یاد گرفتم و تمرینی بر این نوع ادیت بود که ظاهراً تیرم مثل همیشه به خطا رفت!!
جناب اسماعيلنژاد عزيز
جسارتاً براي توضيح عرض كنم دليل اين كه از عكس اين حس را دريافت كردم كه سوژه از دنياي ديگري آمده يا دارد به دنياي ديگري مي رود همان تفاوت در منطقه ي فوكوس سوژه با پس زمينه است:
وقتي سوژه در خارج از منطقه فوكوس قرار دارد ولي كماكان در فوكوس باقي مانده اين معني را القاء مي كند كه سوژه در وضعيتي است كه قوانين فيزيكي جهان پيرامونش ديگر در مورد او صدق نمي كند، به عبارت ديگر يا از دنيائي با قوانين فيزيكي متفاوتي آمده يا دارد به دنيائي با قوانين فيزيكي ديگري مي رود. وضعيت سوررئال پس زمينه هم غير واقعي بودن موقعيت را القاء و تشديد مي كند.
ارادت
سلام دوست عزیز
فکر میکنم دلیل اصلی بحث برانگیز شدن عکس شما همان تیلت شیفت است.
در مورد مساله سوررئال شدن عکس شاید بتوان آنرا به سلیقه ی فردی مربوط دانست(هر چند ناموفق)
در مورد فوکوس چشمها هم شاید بتوان با اندکی اغماض ، آنرا به خطاهای زمان عکسبرداری و عواملی از این دست نسبت داد.
اما ... بحث تیلت شیفت اعمال شده یک قانون مشخص دارد و دیگر نمی تواند سلیقه ای باشد.مخصوصا اینکه رتوش و فیلترهای اینچنینی را در زمان فراغت و بدور از شلوغی ، آنهم در جهت بهتر شدن اثر ، انجام می دهند.بنابر این در هنگام اعمال تیلت شیفت همانطور که حضرتعالی بهتر از حقیر میدانید ، باید سوژه اصلی در محدوده فکوس دوربین باشد.و به همین دلیل گاهی اوقات مجبور می شویم بغیر از خود سوژه اصلی ، قسمتهای دیگری از عکس را که شاید اهمیتی ندارند ولی فاصله آنها تا لنز برابر با فاصله سوژه تا لنز بوده است از حالت بلر خارج کنیم و در فکوس قرار دهیم تا قوانین ثابتی که در رابطه با فاصله کانونی و فوکال و ... وجود دارد خدشه دار نشود.
جسارت حقیر را بخاطر اظهار نظر ببخشید
موفق باشید