ببخشید زیاد خوشگل نشد:redface:
[IMG]http://i35.*******.com/22j31z.jpg[/IMG]
Printable View
ببخشید زیاد خوشگل نشد:redface:
[IMG]http://i35.*******.com/22j31z.jpg[/IMG]
سلام
چطور شده ؟
[IMG]http://i41.*******.com/245n6yp.jpg[/IMG]
[IMG]http://i41.*******.com/166n6z6.jpg[/IMG]
Canon SX100 IS
ممنون میشم نظر بدید :::happy:::
با سلام
سوالی دارم که امیدوارم تکراری نباشه !
آداپتور اتصال معکوس لنز برای ماکرو گرافی در بازار پیدا میشه یا نه؟
از لنز 55_18 IS هم میشه برای ماکرو گرافی استفاده کرد؟
http://www.virtualvillage.com/items/...LAID=190646858
[ سلام
تا جایی که من میدونم در بازار ایران گیر نمیاد ولی با استفاده از درپوش بدنه و یک فیلتر 58 میلیمتری براحتی میتونید یکی درست کنید.
بله میشه استفاده کرد. اصولا از هر لنز واید تا نرمال از هر برندی بر روی هر بدنه از برند هم نام یا غیر هم نام میتونید استفاده کنید.
[QUOTE=farshad_k;102652]
سوالی دارم که امیدوارم تکراری نباشه !
آداپتور اتصال معکوس لنز برای ماکرو گرافی در بازار پیدا میشه یا نه؟
[QUOTE]
اري من ديدم مهيار سياسي يه دونه براي نيکون خريده ميتونيد از ايشون بپرسيد
سلام دوستان . اینم یه ماکرو از انگشترم . خوشحال میشم نظراتتون رو بگید .
http://www.akkasee.com/files//galler...%20by%20HF.jpg
برای دوستان علاقمند به ماکروگرافی....
http://farm4.static.flickr.com/3029/...581b02a05d.jpg
توصیه می کنم این تاپیک را حتما مطالعه کنند.روش ها و اصول جالبی را برای ماکروگرافی توصیه کرده است.
همچنین ساخت ابزاری که بسیار ساده اما پر کاربرد هستند.
http://farm4.static.flickr.com/3139/...80646b12c1.jpgکد:http://www.juzaforum.com/forum-en/viewtopic.php?f=2&t=4027
سر و ته گرافی با 18-55 + 150 م.م : یعنی 150 م.م روی دوربین بسته شده و 18-55 بصورت برعکس روی اون :
[IMG]http://i41.*******.com/212ea9l.jpg[/IMG]
دوست عزیز M.vatandoost کم پیش می یاد از کاری تعریف کنم اما کار شما واقعا شاهکار بود امید وارم همیشه در کارها موفق باشید
سلام آقای وطندوست .
کارت واقعاً فوق العاده بود. از دیدن عکسی که زحتشو کشیدی واقعاً لذت بردم. هم جای تشکر داره و هم هزاران آفرین.
شاد و سربلند باشی. :::love2:::
دوستان خیلی لطف دارید. این عکس بنده به پای عکسهای زیبای آقای ناظم الرعایا نمی رسد.
اما در این روش نور بسیار کمی به سنسور و آیینه میرسد که با دو سه تا چراغ قوه LED قوی محل را روشن می کردم و با جلو و عقب بردن دوربین سعی می کردم به فوکوس مورد نظر برسم. البته این عکس از بین حداقل 20 سعی و خطا بدست آمده است. و عکسها معمولا فوکوس نبودند.
از جناب ناظم الرعایا هم می خواهم لطف کنند اگر راهنمایی کنند چنانچه خطایی در روش بالا صورت گرفته یا به نوعی می توان بهتر آنرا انجام داد.
ممنون
یه سوال دارم: برای ماکروگرافی، اگه بخوام یه دونه آدابتور بسازم (همون طوری که تو تاپیک خرابکاری اشاره شد) 17 85 بهتره یا 18 55؟
IS بودن 17 85 به کارم میاد(در حالت سر و ته)؟
فکر کنم نچرخیدن 17 85 به هنگام فوکوس، برای این کار نعمتی باشه...
منظورم فوکوس اوتوماتیک نبود... تو 18 55 وقتی می خوام تو حالت سر و ته فاصله کانونی رو تغییر بدم کل لنز می چرخه و... (به خاطر rotating front element)
و تا اونجایی که میدونم لرزشگیر ربطی به اون چیزا نداره... فقط یه دونه یا چند تا از المان های لنز «معلق» می مونن و با تکان های لنز، تکون میخورن... (اگه اشتباه میگم لطفا تصحیح کنین)
سلام
گذشته از ارتباط اطلاعات و کنترل و... در اینصورت انرژی الکتریکی مورد نیاز لنز از کجا تامین شود؟(جابجایی المانهای متحرک و لرزشگیر لنز نیز با موتور انجام می گیرد)نقل قول:
و تا اونجایی که میدونم لرزشگیر ربطی به اون چیزا نداره... فقط یه دونه یا چند تا از المان های لنز «معلق» می مونن و با تکان های لنز، تکون میخورن... (اگه اشتباه میگم لطفا تصحیح کنین)
سلام جناب وطن دوست. شما به بنده لطف دارید. عکس شما هم بسیار زیبا و فوق العاده است.
وقتی نتیجه کار اینقدر خوبه بیانگر آنست که خطایی در کار نیست.
تجربه ایکه من با لنز معکوس دارم اینه که بستن دو لنز بر روی هم باعث افت کنتراست و شارپنس عکس میشه و در ضمن اغلب، گوشه ها تاریک میشن و بایستی کراپ شوند و استفاده از تنها یک لنز واید معکوس شارپنس و کنتراست خیلی بهتری ایجاد میکنه.
در ضمن آیا برای نورپردازی هم از همان چراغ قوه های LED استفاده کرده اید و یا از فلاش؟ چون انعکاس نور روی عنکبوت کمی تند (Harsh ) هست.
بجز این مورد ثبتی عالی و فوق العاده است.
تبریک میگم.
ممنونم جناب ناظم رعایای عزیز.
برای من مایه دلگرمی بود گفته های جنابعالی ممنون.
والله برای نور پردازی خیر فقط برای دیدن سوژه از چراغ قوه ها استفاده کردم . برای نور پردازی از دوفلاش اکسترنال قدیمی که از زمان آنالوگ برایم مانده بود روی سه پایه استفاده کردم . و صد البته که کاشی های در محل (حمامی در یکی از خانه های لاهیجان) بود کمک خیلی بزرگی در انعکاس بهتر نور و کمی پراکنده شدن نور روی سوژه بود.
بله خودم قبول دارم که انعکاس نور روی عنکبوت خیلی شدید بود اما راهی به نظرم نرسید بجز سافت باکس که باز نمی دونم کمکی می کنه یا نه.
به هر حال ضمن تشکر اگر ممکنه شما هم در مورد نور پردازی در این نوع عکاسی کمی بیشتر برامون توضیح بدهید.
موفق باشید.
سلام
نچرخیدن دهانه فیلتر 17 85 مزیت مهمی است اما لرزشگیر آن غیر فعال است و اگرهم به طریقی اتصال پین ها را برقرار کنید لرزشگیر باعث تشدید اثر لرزش میشود و اوتوفوکوس هم درجهت عکس کار میکند و باعث بیشترخارج شدن سوژه از فوکوس میشود. مزیت عمده اینکار ( اتصال پین ها ) امکان کنترل دیافراگم هست که مزیتی بسیار مهمه و فقط در برند کانن و المپوس امکانپذیره.
من از یک روش ساده استفاده میکنم. یک قطعه پلاستیک مات ( مثلا از یک بطری پلاستیکی شیر ) 10*10 سانتیمتر که سوراخی به اندازه دهانه خلفی لنز ( که حالا در جلو قرار گرفته ) در آن ایجاد کرده ام و دهانه لنز را داخل آن قرار میدهم و براحتی با استفاده از فلاش سرخود دوربین نورپردازی میکنم. البته در بزرگنمایی بیشتر از 3 به یک گاهی لازم میشود که حساسیت را تا 400 یا 600 بالا برد. اگر یک فلاش ارزانقیمت مثل SB-400 هم داشته باشید نتیجه کار بمراتب بهتر میشود.
واقعا عذر میخوام که اینقدر سوال می کنم.اگر امکانش بود یا عکسی ازش داشتید خیلی ممنون میشوم اگر در اینجا لینک کنید. چون هنوز کاملا برام جا نیافتاده که تمایل قطعه پلاستیکی به جلو به چه شکلیه.
بازم ممنون از وقتی که جهت راهنمایی گذاشتید.
ببخشید مثل اینکه پستم همزمان شد با آقای عباس.
ممنون از شما جناب ناظم رعیا عزیز که ما رو در تجربیات ارزشمندتون شریک می کنید .
حالا فرض کنیم ما با یک آدپتور دست ساز 55-18 رو برعکس به دوربین وصل کردیم سوال اینجاست که دیافراگم رو چطور باید کنترل کرد؟
یعنی مثلا باید وقتی که دوربین روشن ولنز در حالت معمولی بسته شده دیاف رو تنظیم بعد دوربین رو خاموش و لنز رو برعکس کرد؟ یا روش دیگریست.
ببخشید با دوستان خط رو خط شدیم...
با تشکر
ببخشید که من جواب میدم. اگر اشتباه بود جناب ناظم رعایا اصلاح بفرمایند.
همانطور که فرمودید بنده هم به همین روش دیاف را تظیم و سپس لنز را سر و ته می کنم. و معمولا دیافراگم را در باز ترین حالت ممکن انتخاب می کنم که در لنز من 3.5 است.البته باید برای حدس زدن سرعت شاتر به فوکال هم توجه کنید مثلا وقتی شما روی 18 م.م لنز را سرو ته می کنید، دیافراگم 3.5 است ولی وقتی روی 55 م.م سر وته گرافی می کنید عدد دیافراگم خود به خود روی عدد 5.6 است. البته روی 18-55 من به اینصورت است. خلاصه باید وقتی دیاف را روی حداقل تنظیم می کنید رنج حداقل دیاف لنز را که روی لنز نوشته شده است در نظر بگیرید.
امیدوارم اشتباه نگفته باشم. :cool:
البته اینکار جزئ اسرار بنده بود :biggrin: ولی چشم. اینهم عکسش :
http://www.prophotocom.com/photography/part-17-(2).jpg
خیلی ممنون.
یک سوال دیگر برایم پیش آمده و آن اینکه در عکسی که گذاشته اید دو حلقه فیلتر قبل از اتصال دوربین به لنز دیده می شود که من آنرا با یک رینگ فیلتر درست کرده ام.
می خواستم بپرسم این فاصله بیشتر بین لنز و سنسور دوربین مسلما نقطه تشکیل تصویر (فاصله کانونی) را عقب تر خواهد برد و در نتیجه بزرگنمایی بیشتری خواهیم داشت اما در 18م.م که تقریبا 4 سانتیمتر فاصله بین لنز و سوژه خواهیم داشت آیا این فاصله منجر به نزدیکتر شدن به سوژه نمی شود. یعنی فکر می کنم چیزی حدود 1 سانتیمتر یا کمتر باید به سوژه نزدیک شد.
آیا این درست است و اصولا شما با این تجهیزات تا چه فاصله ای به سوژه نزدیک می شوید . البته روی 18 م.م.
یک سوال دیگر هم داشتم. استفاده از اکستنشن تیوب و یک لنز زوم مثل 18-200 هم می تواند نتایجی مشابه داشته باشد؟ البته روی 200 م.م
خلاصه ببخشید که اینقدر سوال می کنم. فی الواقع یک استاد مسلم ماکروگرافی پیدا کرده ایم و نهایت سوء استفاده را باید بکنیم. :::blushing:::
البته در مونت نیکون چون کنترل دیافراگم مکانیکیه، شما هر دیافراگمی رو که انتخاب کنید وقتی لنز رو جدا میکنید، دیاف در بسته ترین حالت قرار میگیره و حالا میزان دیافراگم بسته به این داره که چقدر اونو با دست یا وسیله ایکه پشت زبانه دیافراگم لنز قرار میدید ( مثلا 1-2 تا چوب کبریت ) باز نگه دارید. بنابراین انتخاب دیافراگم وقتی که لنز به حالت عادی روی بدنه بسته شده در برند نیکون بی فایده است.
اما در برند کانن یا المپوس شما میتونید دوربین رو در حالت Aperture priority ویا Manual قرار بدید، دیافراگمو انتخاب کنید، دکمه DOF preview را فشار بدین تا دیافراگم بسته بشه و در حالیکه همچنان دکمه DOF preview را فشرده نگه داشته اید لنز رو از بدنه جدا کنید. در اینحالت دیافراگم به میزان از پیش تعیین شده بسته باقی میمونه.
خواهش میکنم.
علت اینکه من دو فیلتر گذاشته ام اینه که فیلتر اصلی 55 میلیمتریه و دومی 55 به 58 هست ( Step-up ring )
فیلتر اضافه تاثیر اندکی بر میزان بزرگنمایی و فاصله تا سوژه داره. عمده عکس های من از فاصله 4 تا 8 سانتیمتری هستند ( بسته به فاصله کانونی استفاده شده )
پس به زودی دست به کار میشم... بعد از ظهر میرم نمایندگی کنون تبریز چند تا خرت و پرت لازم رو تهیه کنم یا سفارش بدم بیارن... ممنون...
نوعی کنه که معمولا به سختی با چشم دیده می شود :
http://www.picbaran.com/files/h6y697lhb6ij1ifsosvp.jpg
http://www.picbaran.com/files/y155ie1jlhouc0ey92wy.jpg
حدس بزنید اینها چه هستند؟
عکس کراپ نشده و فقط ریسایز شده است.
پيكسل هاي لامپ تصوير.به احتمال زياد تلويزيون.
یه ماکروی زمستانی!!
[IMG]http://i43.*******.com/o8ccih.jpg[/IMG]
اینم یکی دیگه
اینم عکس با کیفیت بالا تر
کد:http://www.imagehosting.ir/files/dx7m6ke95j4j5a8dsq0s.jpg
سجاد جان *******.com ديده نميشود.
با سلام خدمت بزرگواران
برای من در خصوص ماکروگرافی یک سوالی پیش آمده است:
در ابتدا با عرض پوزش توجه شما را به لینک های زیر جلب میکنم:
همان طور که دیدید صفات مشترک این تصاویر ماکروگرفی (در همان حدی که رویت فرمودید) البته با لنز:کد:http://www.pbase.com/image/26681222"]http://www.pbase.com/image/26681222
http://www.pbase.com/image/64041471"]http://www.pbase.com/image/64041471
http://www.pbase.com/image/42997047"]http://www.pbase.com/image/42997047
http://www.pbase.com/image/67713516"]http://www.pbase.com/image/67713516
http://www.pbase.com/image/81143899"]http://www.pbase.com/image/81143899
http://www.pbase.com/image/49319618"]http://www.pbase.com/image/49319618
http://www.pbase.com/image/72058175"]http://www.pbase.com/image/72058175
http://www.pbase.com/image/50782390"]http://www.pbase.com/image/50782390
canon ef 50mm f 1.8 ii
است. من در مشخصات این لنز دیدم حداقل فاصله کانونی آن 45 سانتیمتر است.
در گذشته من با دوربین آنالوگم یکی مشابه این لنز را داشتم (البته از مارک دیگری)
ولی تا جایی میدانم با همچین لنزی نمیتوان چنین تصاویری را ابداع نمود، مگر اینکه روش خاصی داشته باشد.
من کمی جستجو کردم و اینطور فهمیدم که شاید از روش: "لنز معکوس" استفاده کرده اند.
ولی اگر روشش این است بزرگواران توضیحی در این خصوص بفرمایند.
اگر هم روش دیگری است لطف نموده بیان نمایند ویا لینکی جهت مطالعه بیشتر مرحمت فرمایند.
با سپاس
این عکس آماتوری منه که 3 4 سال پیش گرفتم
(عکس با دوربین موبایلم بوده سونی اریکسون w800 )
البته ببخشید کار خیلی آماتوریه
http://graphicist.ir/components/com_...d_DSC00928.jpg
[IMG]http://www.*******.info/files/i1iq8rgrxj0prmzwfhf6.jpg[/IMG]
تولد
حيات
[IMG]http://www.*******.info/files/ubyy5n2o2s7wfbnhat7m.jpg[/IMG]
http://upload.iranblog.com/1/1233980376.jpg
حيات و تولد!
sx10
کم کم داره سرو کله حشرات هم پیدا میشه دوباره !!:::love2:::
کفشدوزک روی بوته لوبیا تو مزرعه دوستم
http://www.imagehosting.ir/files/0hd...xvz81z2xpe.jpg
با سلام
این اولین پست منه
من چند سالی هست که یه دوربین دیجیتال دارم casio ex-z40 ولی هیچ وقت نتونستم خودم رو عکاس بدونم . تا اینکه چند روز پیش یه canon sx10 گرفتم و حالا می خوام یه عکاس بشم!
دو تا از عسهایی که با دوربین قبلیم گرفتم رو اینجا میزارم
عکسها با حداکثر زوم اپتیکال در حالت ماکرو گرفته شده و بقیه چیزها auto بود.
http://www.gognus.com/cmg/albums/use.../sP1380627.jpg
شبدر - اندلزه حدود 4 ميليمتر
........
http://upload.iranblog.com/1/1235648449.jpg
http://upload.iranblog.com/1/1235673342.jpg
با اين يكي خيلي حال ميكنم.به نظرم خيلي زيباست...
http://upload.iranblog.com/1/1235735313.jpg
زنبور:ببخشید که پشتم طرف شماست:biggrin:
http://www.imagehosting.ir/files/4do...fqnb4hcbkf.jpg
دوستان عزیز توجه داشته باشند که صرف تهیه عکسی که در آن، اشیاء بزرگتر از حد طبیعی باشند، در خور نام عکاسی ماکرو نیست. میتوان اینگونه عکسها را تهیه کرد تا با فوت و فن عکاسی ماکرو آشنا شد. اما جای اول و آخر این عکسها، بقول ظریفی، در گوشه ای از هارد دیسک است.
آيا با تله كانورتور vcl-dh1774 و دوربين Sony H7 ميشود عكاسي ماكرو كرد؟ اين كانورتور چه ميزان حرفه اي است؟؟
تار عنکبوت بعد از باران
نمیدونم جای این سوال اینجاست یا نه ؟ ولی میشه روی دوربین لنز 50 میلیمتر رو برعکس گذاشت و عکس گرفت ؟ یعنی لنز رو با دست نگه داشت ؟ من این کارو کردم خیلی خوب شد ولی دوربین عکس نگرفت :( نمیدونم چرا
کار نشد ندارد قربان. بله شدنیست.
فقط باید در مد M عکاسی کنید که خطای نبود لنز را ندهد. فقط فراموش نکنید اهرم دیافراگم را که پشت لنز قرار دارد را با وسیله ای در بازترین حالت ممکن قرار دهید. نام آن وسیله را نمی گویم ممکن است به اغتشاش منجر شود. خودتان یک راهی برایش پیدا کنید.
Exposure: 1/125 sec. at f/11
ISO: 100
Lens: Canon EF 100 Macro f/2.8
Camera: NIKON D70s
Lens: Nikkor 18-70mm f3.5-4.5G IF-ED
Exposure time: 1/50 s
F-number: f/5.6
ISO: 200
Exposure program: Aperture priority
Exposure bias value: 0.33 eV
Metering mode: Pattern
Flash: Flash did not fire
Focal length: 70 mm
Exposure mode: Auto exposure
White balance: Auto white balance
Contrast: Normal
Saturation: High saturation
Sharpness: Hard
100% Cropped
http://www.behnam-design.com/shots/DSC_4451.jpg
دوستان من زیاد از عکاسی حرفه ای سردر نمیارم اما این عکسها را چهار سال پیش با یک دوربین سونی معمولی و فانتزی که الان فکر نکنم بیشتر از 200 تومن قیمت داشته باشه گرفتم.
شاید باور کردنی نباشه اما عکس اون قلم های خوشنویسی توسط دوربین موبایل کا800 سونی اریکسون گرفته شده!
عکسا هم هیچکدوم ادیت نشدن و فقط کنتراست و سفیدیشون گهگاه بالا پایین شده. (بجز رنگ سیاه سایه بالای قلمها اون هم چند پیکسل فقط)
http://www.akkasee.com/forum/attachm...1&d=1236872791
http://www.akkasee.com/forum/attachm...1&d=1236872791
http://www.akkasee.com/forum/attachm...1&d=1236872791
http://www.akkasee.com/forum/attachm...1&d=1236872791
http://www.akkasee.com/forum/attachm...1&d=1236872821
اگر هم متن زیر عکسا هست عذر میخوام همشون مال چند سال پیش هستند و بدون متنش رو ندارم.
اینم اولین تجربه ماکروی من... البته اگه اسمش رو بتونین ماکرو بزارین. Tamron 70 300 macro
دوست من عكس رو دو قلم اديت مي كردين شاهكار مي شد. حالا من يك اديت كردم ببين چطوره:
http://upload.iranblog.com/1/1205509453.jpg
خیلی بهتره. من سعی می کردم که یه مقدار مات بودن عکس رو از بین ببرم، ولی اون وقت خود مگس سیاه می شد. ممنون.
چند شات از اسکناس 2000 تومانی:::happy::: مربوط به یک سال و نیم پیش 2007
دوربین کنون 30دی + لنز سیگما 17-70
2 عکس اول از سمت راست با تکنیک لنزمعکوس گرفته شده: روی دست برعکس نگه داشتم لنز رو
Manual 1/60, F0 , ISO 200, no Flash, @70
و
عکس سوم بصورت ماکرو معمولی با لنز 17-70 ماکرو سیگما گرفته شده.
Aperture , 1/1000, F4.5, ISO 200, no Flash, @70
-هیچ گونه دستکاری در رنگ و شارپنس انجام نشده؛ هیچی!
-ببینید فرق شون از زمینه تا آسمونه
-دیگه از این نزدیک نمیشد رفت!
-به اف 0 دقت کنید! هیجان انگیزه چون اف ثبت نمیشه
-به شدت افت نور توجه کنید از 1/60 تا 1/1000 !!!
سلام
خیلی خوبه فقط زمانی که از یک جسم تخت مثل اسکناس استفاده می کنید برای بدست آوردن حداکثر عمق میدان سعی کنید از روبرو عکاسی کنید با حداکثر 10 الی 15 درجه نسبت به سطح. آنهم برای اینکه عکس خیلی تخت بنظر نرسد.
البته این توصیه برای سر و ته گرافی است که عمق میدان به شدت کاهش می یابد ولی در عکس سوم همه چیز خوب است.
موفق باشید.