نوزاد 2 روزه عنکبوت جامپر
فایل پیوست 54801
Printable View
نوزاد 2 روزه عنکبوت جامپر
فایل پیوست 54801
درود...
فایل پیوست 54869
My Jupiter
فایل پیوست 54876
سلام و احترام
فایل پیوست 54923
موفق باشین
فایل پیوست 54939
از عکسهایی که در مشهد گرفته شده
یک روز خوب در کنار مجید مومنی مقدم و سینا تهامی
سلام و احترام
فایل پیوست 55115
موفق باشین
فایل پیوست 55228
عکسی که برای تست Sigma 180mm F/3.5 و Sigma teleconvertor 2X گرفته شده
عرض سلام و ادب
Snowflake
فایل پیوست 55464
Snowflake 2
فایل پیوست 55533
سلام
فایل پیوست 55535
سلام
یک سوال دارم از دوستانی که از دانه های برف عکس گرفتن امیدوارم جاش همینجت باشه
تا چه زمانی بعد از بارش برف این شکل ها باقی می مونن ؟ برای این عکس ها از چه مقدار بزرگنمایی استفاده شده ؟
کلا اگه یک مقدار درمورد این مدل عکاسی توضیح بدید ممنون میشم :oops:
برف نو سلام سلام
فایل پیوست 55564
سلام دوست عزیز
وجود این دانه های زیبا بستگی به سرمای هوا دارد محلی که این عکسها را گرفتم دما منفی ۶ درجه بود و این دانه ها تا ۲۰ دقیقه فرم خود را حفظ میکردن
اندازه های دانه های برف مختلف است و برای عکاسی از آنها به بزرگنمایی 2x تا 6x احتیاج دارید
در پست ۳۷۱۹ از بزرگنمایی 3x استفاده شده و عکس یک تک شات است در پست ۳۷۲۳ از بزرگنمایی 5x استفاده شده و به ناچار دانه برف در ۱۱ فریم استک شده است
به طور کلی عکاسی از بلور برف نیاز به هوای خیلی سرد.
امیدوارم توضیحات مفید واقع شده باشد.
قطعا دوست و استاد محترم جناب شهبازی عزیز تجربیات کاملتری جهت عرضه دارند
ولی مختصر عرض کنم دانه های برف بسته به دمای محیط بین 3 تا 20 دقیقه فرصت عکاسی ایجاد میکنند و هر چه فاکتور وزش باد در حالت سکون بیشتری باشد
جابجایی دانه های برف در هنگام شات کمتر بوده و کار را راحتتر میکند
سایز دانه های برف بسیار متغییر بوده و قطعا دانه های درشت بلورهای زیباتری ایجاد میکنند
به علت دیاف بسته و جبران نوردهی وجود فلاش الزامیست و قرار گیری فلاش در پوزیشن های مختلف نتایج متفاوتی ایجاد میکند
در کل تجربه زمستانی جالبیست :oops:
در خصوص لنز معکوس هم که دوستان آشنایی دارند.
ضمن تشکر، شما از چه فوکالی استفاده کردید؟ تا جایی که خاطرم هست، بنده با استفاده از دو اکستنشن 21 و 13 و لنز 55-18 در فوکال 18 به صورت معکوس (و البته حدود 3 میلیمتر تبدیلی که جهت بستن لنز به صورت معکوس روی دوربین به کار میرود نیز به میزان فوق اضافه کنید)، به بزرگنمایی بسیار بالایی رسیدم اما فاصله سوژه تا لنز به شدت کم و در حد یکی دو سانتی متر بود. استفاده از اکستنش بلند تر نیز نقطه فکوس را به داخل لنز منتقل میکرد و دیگر تصویر کاملا بلار بود. لطفا توضیح میدهید که چگونه از هر سه حلقه اکستنشن استفاده نموده اید؟
با درود فراوان
بنده هم از فوکال 18 استفاده کردم البته فاصله با سوژه در همان حدود 3 تا دو سانتیمتر ولی به علت استفاده از 3 حلقه اکستنشن نور برای دیدن سوژه بسیار کم شده که تقریبا میشه گفت فقط زیر نور شدید میشه فوکوس مناسب کرد و در خصوص وضوح تصویر باید گفت نور فلاش کمک شایانی میکند
اصولا در این مورد عکاسی از ریل فوکوس استفاده میشود ولی بنده دوربین روی دست بود
شما از چه دیافی استفاده میکنید ؟
تا همین چند وقت پیش لنز معکوس بنده قابلیت انتخاب آپرچر داشت و اتصالات آن به راه بود که متاسفانه خراب شده اما به طور کلی از آپرچر 16 بیشتر نمیتوانم استفاده کنم زیرا غبار روی سنسور دوربینم زیاد است و در عکس نمایان میشود.
سوال بنده از حضور شما این بود که چگونه از هر سه حلقه اکستنشن استفاده کردید زیرا با شرحی که در پست قبلی دادم، با اضافه شدن اکستنشن دیگر، نقطه ای که دوربین بتواند در آن فکوس کند به داخل لنز منتقل میشود و عملا امکان عکاسی وجود ندارد. در واقع به نوعی میتوان گفت که اگر با دو اکستنشن فاصله لنز تا سوژه عدد 2 سانتی متر را نشان دهد، اضافه کردن اکستنش دیگر، این عدد را منفی میکند. حال شما چگونه با هر سه حلقه اکستنشن و در فوکال 18 عکاسی نموده اید؟
متوجه سوال شما در پست قبل شدم
با اندازه گیری که انجام دادم دقیقه شما با 3 رینگ اکستنشن و لنز 18 55 و در فوکال 18 با فاصله 3 سانتیمتری از سوژه به فوکوس با وضوح کامل میرسید و به علت منفی شدن و جابجایی نقطه فوکوس به داخل دهنه لنز شما دچار تاری نمیشید البته این موضوع در واقع بایستی به همین گونه عمل کند و در صورت جابجایی نقطه فوکوس به داخل دهنه عملا تصویر فلو شود ولی این اتفاق نیفتاد پس میتوان نتیجه گرفت تقطه فوکوس کماکان در خارج از دهنه لنز میباشد برای تست این موضوع از فوکوس بر پیکسل های مونیتور روشن استفاده کنید
فاصله دهنه لنز در این حالت تا سنسور دوربین 20.6 میلیمتر میباشد
درود خدمت دوستان
فایل پیوست 55949
جامپر زتده و در سلامت کامل تشریف دارن
یک عکس تقریبا قدیمی...
فایل پیوست 56347
فندک
فایل پیوست 56355
با استفاده از رینگ معکوس بر روی 18-55
فایل پیوست 56399
لنز استفاده شده Sigma 180mm f3.5 EX APO Macro HSM و 32 میلیمتر اکستنشن تیوب
عکس در 8 شات استک شده و بقیه اگزیف :
فایل پیوست 56400
فایل پیوست 56756
لنز استفاده شده Sigma 180mm f3.5 EX APO Macro HSM و بقیه اگزیف :
فایل پیوست 56757
درود
فایل پیوست 56947
فایل پیوست 56999
بدلیل محدودیت حجم ، عکس با کیفیت 9 ذخیره شده و کمی افت کیفیت داشته
لنز استفاده شده 18-55 در حالت معکوس ، استک شده در 32 شات.
بقیه اگزیف:
فایل پیوست 57000
در اگزیف عکس دیافراگم ۲۲ و ۱۸۰ میلیمتر فوکال ثبت شده درصورتی عکس با لنز معکوس گرفته شده
بعد از بررسی متوجه شدم که Non-cpu lense data در دوربین دست کاری شده و زمانی که دوربین لنزی را شناسایی نکند از اطلاعات Non-cpu lense data در اگزیف استفاده میکند.
درود خدمت دوستان عزیز
فایل پیوست 57071
یک کار نسبتاً قدیمی که در دشت لار ثبت شده ( یک روز به یاد ماندنی و فراموش نشدنی )
فایل پیوست 57107
لنز : Tamron 90mm F2/8
فایل پیوست 57108
با سلام و تبریک سال نو
فایل پیوست 57292
فایل پیوست 57396
Sigma 180mm f3.5 EX APO Macro HSM + Sigma 2x EX DG APO Teleconverter
فایل پیوست 57397
درود خدمت دوستان عزیز
فایل پیوست 57451
فایل پیوست 57522
اگزیف عکس دقیقا همان اگزیف پست ۳۷۵۱ است.
با سلام خدمت اساتید محترم
مطالب بسیار خوب و ارزشمندی در این تاپیک و سایر تاپیک های مرتبط به ماکرو گرافی وجود داره
اما این سوال برای من باقیست که چگونه باید یک حشره را فریز کرد و به فیگور مطلوب رسید ، گفته شده که با فریز کردن یا استفاده از اسپری ، اما در هر دو این روش ها حشره جمع میشود
راه حل چیست ؟؟
فایل پیوست 57607
Sigma 180mm f3.5 EX APO Macro HSM
فایل پیوست 57608
دوست عزیز سلام
فریز کردن یک حشره تنها یک راه حل ارایه شده جهت عکاسی از سروصورت حشره است که در عکاسی با بزرگنمایی خیلی بالا مثلا 3 برابر یا بیشتر گاهی استفاده شده است
در عکاسی معمول حشرات اصلا نیازی به این کار نیست بلکه شما با صبر و حوصله و شناسایی حالات و فیگورهای حشره زنده در لحظه مناسب بایستی اقدام به عکاسی نمایید.
همه این سختیهاست که عکاسی حشرات را لذت بخش و بینظیر میسازد.
ضمن عرض سلام و خسته نباشید
فایل پیوست 57620
با تشکر فراوان از راهنمایی شمانقل قول:
دوست عزیز سلام
فریز کردن یک حشره تنها یک راه حل ارایه شده جهت عکاسی از سروصورت حشره است که در عکاسی با بزرگنمایی خیلی بالا مثلا 3 برابر یا بیشتر گاهی استفاده شده است
در عکاسی معمول حشرات اصلا نیازی به این کار نیست بلکه شما با صبر و حوصله و شناسایی حالات و فیگورهای حشره زنده در لحظه مناسب بایستی اقدام به عکاسی نمایید.
همه این سختیهاست که عکاسی حشرات را لذت بخش و بینظیر میسازد.
اما سوال من همچنان باقیست ، در عکاسی ماکرو با بزرگنمایی های بالایی 3:1 چگونه باید به فیگورهای مناسبی برسیم که در عکس های شما ، جناب شهبازی و یا سایر دوستان وجود دارد ؟؟
درود خدمت دوستان عزیز و محترم
فایل پیوست 57623
بطور معمول عکاسی حشرات در بازه 1:1 الی 1:5 صورت میگیرد که همانطور که اشاره کردم:
اما در بازه بزرگنمایی زیاد مثل 3:1 اصولا فیگوری وجود ندارد(به جز حشرات خیلی خیلی کوچک) و معمولا شما از بخشی از بدن مثلا سر حشره عکاسی میکنید که نیازمند حشره مرده و یا فریز شده است.نقل قول:
در عکاسی معمول حشرات اصلا نیازی به این کار نیست بلکه شما با صبر و حوصله و شناسایی حالات و فیگورهای حشره زنده در لحظه مناسب بایستی اقدام به عکاسی نمایید.
درود
فایل پیوست 57627
عنکبوت جهنده Jumper spider
فایل پیوست 57645
به دلیل محدودیت حجم عکس با کیفیت 9 خروجی گرفته شده
لنز : Nikon 18-55 reverse
فایل پیوست 57646
درودخدمت دوستان
فایل پیوست 57714
فایل پیوست 57730
Sigma 180mm f3.5 EX APO Macro HSM
فایل پیوست 57731
با سلام خدمت دوستان گرامی
فایل پیوست 57732
فایل پیوست 57780
Canon 600D, 18-55@55 , f/8 , 1/160 , iso 100
سلام و سپاس
عکس در لحظات صبحگاهی گرفته شده که نور در بهترین شرایط خود قرار دارد ، همانطور که از اگزیف عکس میشود حدس زد عکس برای دیتیل هرچه بیشتر بوسیله سه پایه گرفته شده
فاصله سطح سنسور تا سوژه 47 سانتی متر است که فکر میکنم حدود 20 سانتی متر از سر لنز باشد
سوژه هم که یک مگس حدوداً 3.5 میلیمتری است روی یک تکه برگ خشک درخت چنار منتظر آفتاب است تا برای یک روز کاری گرم شود :)
اگر سوالی باقی مانده در خدمت هستیم.
چشمان جلویی عنکبوت جامپر!
فایل پیوست 57810
عکس در 11 فریم استک شده ( تلفیق فوکوس ) و لنز مورد استفاده 18-55 معکوس شده.
فایل پیوست 57811
فایل پیوست 57836
یک عکس قدیمی با لنز معکوس 18-55 دراندازه ی بزرگتر چشم مرکب حشره قابل رویت است.
فایل پیوست 57880
لنز : Nikon 50mm f/1.4 G
فایل پیوست 57881
فایل پیوست 57894
لنز معکوس 18-55