اردک کله سبز
زاینده رود - اصفهان
http://www.prophotocom.com/galleries/mallard-7d-1.jpg
http://www.prophotocom.com/galleries/mallard-7d-2.jpg
Canon 7D, Canon 400 f5.6L
Printable View
اردک کله سبز
زاینده رود - اصفهان
http://www.prophotocom.com/galleries/mallard-7d-1.jpg
http://www.prophotocom.com/galleries/mallard-7d-2.jpg
Canon 7D, Canon 400 f5.6L
سلام به همه دوستان
من هم تعداد خیلی کمی عکس از پرندگان دارم که ممنون میشم دوستان اسم اونها را بگن من که خودم اطلاع دقیقی از اسم اونها ندارم . ممنون
سلام؛
خوب پيرو بحث پيش آمده در مورد نورسنجي صحيح در عكاسي از حيات وحش، كمي جستجو كردم؛ نظر آرتور موريس در مورد نحوه نورسنجي صحيح در ادامه آمده است. (به علت گستردگي مطلب و جهت عدم اشغال صفحات فروم، خلاصه نظر وي را به صورت يكي فايل Word آماده كرده ام)
کد:http://www.filefactory.com/file/a1589e4/n/AM.rar
اين نظرات برگرفته از فصل 6 (صفحات 502 الي 540) كتاب معروف ايشان با عنوان The Art Of Bird Photography II بوده كه از لينك زير قابل داونلود است:
--------------------------------------------
البته نظر باب اتكينز (هر چند كمي قديمي است)، استفاده از Spot Metering با شرايط زير است:
1-براي پرندگان با تون متوسط، پذيرش نورسنجي دوربين
2-براي پرندگان با تون سفيد استفاده از 2EV+ نسبت به نورسنجي دوربين
3-براي پرندگان با تون تيره، استفاده از 1EV- جبران نوردهي
کد:http://photo.net/nature-photography-forum/002HZN
http://mmobin.persiangig.com/3/IMG_5007.jpg
Lense:sigma 150-500 OS HSM
Camera Model: Canon EOS 7D
Image Date: 2009:12:26 15:32:16
Focal Length: 500.0mm
Exposure Time: 0.0016 s (1/640)
Aperture: f/8.0
Focus Distance: 9.95m
ISO equiv: 1600
White Balance: Auto
Metering Mode: Matrix
Exposure: aperture priority (semi-auto)
Photographer: Masoud Mobin Ali
سلام
این عکس رو من برای روش و سیستم استتار این پرنده گذاشتم که ببینین با چه ترفندی کاملا موفق بوده
فکر کنم پرنده یک نوع چکاوک باشه که یا کلا این طرح و رنگ رو داره یا تو زمستون برای استتار بیشتر این رنگیه
چقدر خوب میشه دوستانی که وقت میگذارن برای پرنده گرافی و اطلاعات خوبی دارن عکسهایی در رابطه استتار یا شکار یا ..... و کلا به نوعی تنازع بقا بگذارن
ممنون
ببینین چقدر خوب همسان شده با طبیعت اطرافش
http://m-emdadi.persiangig.com/image...Torogh_011.JPG
اینم کراپش
http://m-emdadi.persiangig.com/image...rogh_011_1.JPG
با سلام
آقای امدادی بعضا پرندگان استاد مسلم استتارند ، حتی پس از ویرایش هم نمی توان به خوبی از پس زمینه جداشون کرد ;)
یک جفت چکچک دشتی در کنار لانه ، مکان : کیامکی
سلام
در مورد استتار- زرده پره کوهی
http://www.freeimagehosting.net/uploads/6b19dc282a.jpg
با سلام و تبریک سال نو میلادی
شکارهای امروز صبح :
جغد کوچک :
چند عکس از سهره طلایی :
و
و یه کراپ 100% :
با سلام
خوش به حال شما دوستانی که در مناطقی دسترس دارین که هنوز حیات وحش بکری دارد متاسفانه تعداد سهره های طلائی
در اطراف تهران بسیار کم شده و بجاش جمعیت داخل قفسهای انها زیاد و با زنده گیری و فروش انها و معمولا در اسارت زودتر از انچه که باید زندگی کنند می میرند و از طرفی هم چون فقط جنس نر زنده گیری می شود باعث کاهش زاد و ولد نیز می شود و در اسارت هم این پرنده زیبا تولید مثل نمی کند
خلاصه خدا خودش رحم کنه هم به ما هم به این موجودات
فقط به عنوان پيام بازرگاني...
دو عکس از کلاغ سیاه ( Rook ) جوان :
و
لینکی به زبان انگلیسی حاوی اسامی و تصویر پرندگان :
دیدن ترجمه گوگل از این صفحه هم جالبه و هم خنده دار :کد:http://www.blueskybirds.co.uk/specieslist.php
بعضی از اسامی ترجمه شده : سیاه و سفید فکر گول زدن :biggrin: زن یا دختر آبی lol شنل بچگانه ذرت :mlaugh:کد:http://translate.google.com/translate?js=y&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&layout=1&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.blueskybirds.co.uk%2Fspecieslist.php&sl=en&tl=fa
http://mmobin.persiangig.com/3/IMG_4875.jpg
Lense:Sigma 150-500 OS HSM
Camera Model: Canon EOS 7D
Image Date: 2009:12:26 09:38:07
Flash Used: No
Focal Length: 500.0mm
Exposure Time: 0.0016 s (1/640)
Aperture: f/8.0
Focus Distance: 6.49m
ISO equiv: 250
White Balance: Auto
Metering Mode: Matrix
Exposure: aperture priority (semi-auto)
کمتر از 25% از کادر اصلی
سلام؛
در مورد نام پرنده مطمئن نيست (احتمالا كاكايي صورتي نابالغ)
30d,150-500@403mm-Iso200-F8-1/500s
30d,150-500@267mm-Iso200-F8-1/500s
خوب هر دو عكس بالا در حالت تنظيم دستي و نورسنجي Evaluative گرفته شده. لطفا در مورد كيفيت نور عكسها نظر دهيد.
من به شخصه براي تنظيم دستي مشكل دارم. دوربين فعليم (30d) هيستوگرام زنده ندارد و براي من كه معمولا سوژههاي عكاسي به صورت تصادفي و در زمان خيلي كوتاه پيش ميآيد، امكان بررسي هيستوگرام پس از هر بار عكاسي و اصلاح آن قدري دشوار است.
اتفاقا در این دو عکس، هیستوگرام ( چه زنده و چه مرده) زیاد کمککننده نخواهند بود. چون منطقه وسیعی از عکس ( اطراف پرنده) اوراکسپوز است و اصلا هم اشکالی ندارد. در آن شرایط عکاسی با عجله، بهترین کار چک کردن Highlight Warning است که مطمئن شوید خود پرنده دچار اوراکسپوز نشده باشد.
در مورد نورسنجی این دو عکس: به نظرم با توجه به شرایط نورسنجی نسبتا خوبی دارند. هر چند اگر RAW گرفته باشید در مرحله RAW Process می توان وضعیت نور آن را از این هم بهتر کرد.
http://1.bp.blogspot.com/_hQ4I6qunmE...0accr+copy.jpg
اصفهان - حاشیه زاینده رود - پاییز 1388
Camera: Canon EOS 1000D
Lens: EF-S55-250mm f/4-5.6 IS
Exposure: 0.002 sec (1/640)
Aperture: f/5.6
Focal Length: 250 mm
ISO Speed: 400
Exposure Bias: 0 EV
Exposure Program: Aperture-priority AE
سلام
دوتا عکس از دوتا سارگپه پا بلند (احتمالا)
88/10/14
مزارع شهرستان ارسنجان
http://up.iranblog.com/6/1262711342.jpg
و
http://up.iranblog.com/6/1262681893.jpg
ممنون میشم در مورد نژاد این دو پرنده راهنماییم کنید
با تشکر
اولین شاتها با لنز 70-300 که جدید خریدم :::happy:::
http://www.atings.com/uploads/1262766913.jpg
Click here for higher resolution version
http://www.atings.com/uploads/1262720662.jpg
Click here for higher resolution version
http://www.atings.com/uploads/1262784362.jpg
Click here for higher resolution version
با توجه به فاصله سوژه با دوربین و محدودیت لنز 300mm کادرهای این عکسها تا کمتر از 1/3 کادر اصلی (حداقل) کراپ شدن، عکس وسطی اگه شارپش در سایز بزرگتر کمه بخاطر کراپ بیشتره :(
مکان: پارک ملت، مشهد :cool:
سلام
دمجنبانک ابلق
http://i.imagehost.org/0942/White_Wagtail_1.jpg
توکای باغی
http://i.imagehost.org/0231/Song_Thrush1.jpg
چرخ ریسک بزرگ
http://f.imagehost.org/0817/Great_Tit_2.jpg
مکان هر سه عکس در جمشیدیه است. موفق باشید
سلام دوستان
یک سوال دارم
آیا این پرنده شکاری عقاب شاهی هست؟
http://night-skin.com/upload/images/...4388555651.jpg
با تشکر
حواصیل خاکستری
زاینده رود :
http://www.prophotocom.com/galleries/grey-heron.jpg
http://www.prophotocom.com/galleries/grey-heron(1).jpg
http://www.prophotocom.com/galleries/grey-heron(2).jpg
Canon 7D, Canon 400 f5.6 L
سلام دوستان
با تشکر از جناب فرهاد رضوی عزیز
عقاب صحرایی
Steppe Eagle
ارسنجان
http://up.iranblog.com/6/1262981174.jpg
یا علی
دارکوب باغی :
http://mmobin.persiangig.com/3/IMG_5644-s.jpg
Camera Model: Canon EOS 7D
Image Date: 2010:01:08 10:44:50
Focal Length: 500.0mm
Exposure Time: 0.0010 s (1/1000)
Aperture: f/8.0
ISO equiv: 640
White Balance: Auto
Metering Mode: Matrix
Exposure: aperture priority (semi-auto)
Photographer: Masoud Mobin Ali
سلام به همه دوستان
Trumpeter Finch
پارك ملي توران
30D-- f/8--- 150-500 @ 500mm
http://aopix.persiangig.com/document...MG_8174cwq.jpg
براي گرفتن اين عكس من در كنار يك چشمه كه آبشخور بسياري از وحوش منطقه نيز هست كمين كردم .. اين پرنده ها به صورت گروهي پرواز ميكردند و بسيار محتاط هستند در ابتدا منطقه رو از بالا از نظر امنيت چك ميكنند بعد فرود ميايند .. اگر كمي حوصله به خرج بديد ميتونيد عكس هاي خوبي بگيريد ... فقط نبايد اصلا حركت اضافي داشته باشيد... در مناطق گرم و خشك كشور چشمه ها مكان هاي مناسبي براي ديدن حيوانات است.. مقاله اي در مورد استفاده از آب براي عكاسي پرنده ها در پايين گذاشتم حتما ببينيد:
کد HTML:http://naturescapes.net/docs/index.php/category-photographic-technique/41-photographic-technique/374-alan-murphy
با عرض سلام خدمت همه دوستان
ایلیکایی
سد البرز - بابل
http://www.freeimagehosting.net/uploads/40d903c464.jpg
canon 50d - sigma 50-550 - a:6.3 - s:1/1250 - iso:500 - focal 500
سلام دوستان
ممنون میشم اگر در مورد نژاد این عقاب راهنماییم کنید
http://up.iranblog.com/7/1263172728.jpg
و
http://up.iranblog.com/7/1263090351.jpg
با تشکر
سلام
عقاب صحرایی
D300-Sigma 150-500@500mm-f/8- 1/500SEC-ISO 320
http://i.imagehost.org/0917/261.jpg
با سلام
دوستان یادمه یک سایتی برای شنیدن صدای پرندگان معرفی کرده بودند در صورت امکان به لطفی دوباره از دوستان جهت اعلام سایت مورد نظر نیازمندیم جدا جناب مداح عزیز شرمنده برای ایجاد مزاحمت دوباره فرصت ازمایش عملکرد لنز سیگما روی دی 90 رو پیدا کردید ؟
ممنون
نمیدانم تا به حال چندتا سایت معرفی شده، اما یکیش این بود:
با یک جستجوی ساده اینها را نیز پیدا کردم (نمیدانم به درد بخورند یا نه):کد:http://www.10x50.com/sounds.htm
کد:http://www.birdjam.com/learn.php
کد:http://www.naturesongs.com/birds.html
کد:http://www.math.sunysb.edu/~tony/birds/links.html
جناب مداح جای شرمندگی نیست و یه جورائی خواست بنده زیاده خواهی می باشد که از حسن نیت شما سوء استفاده می کنم
ولی به نظر شما به طور تقریبی چقدر در سرعت و دقت در شرایط نا متعارف تفاوت حدس می زنید این دو در فکوس داشته باشند؟
و یک سوال دیگه فاصله شما تا عقاب در عکس حدودا چقدر بود و این عکس چند درصد کادر اصلی است؟
ممنون
با سلام
هر چند که در حضور عکسهای ارزشمند دوستان جایی برای صحبت نیست ولی جسارت ما را ببخشید
امروز هنگام ناهار دیدم صدایی پرنده ای به گوشم میاد رفتم دیدم کنار خیابان یه چند تایی مرغ مینا دیده میشم
از شانس ما هر وقت پرنده ای میبینیم هوا ابری میشه :(
http://i.imagehost.org/0981/MG_031.jpg
http://f.imagehost.org/0379/MG_035.jpg
برای کاستن شلوغی کادر کمی هم کراپ شده
سلام
خواهش میکنم .اصلا اینگونه فکر نکنید .
این عکس تقریبا65تا70درصد از فرم اصلی می باشد.اما فاصله من تا سوژه را راستش یادم نیست و نمی توانم براورد بکنم .
درخصوص دقت و سرعت فوکوس .راستش چون این تست را نکرده ام فکر کنم پاسخ دادن هم جایز نباشد.
انشالله فرصتی پیش بیاید و بتوان این دو بدنه را تست کنم.انشالله.
پایدار باشید
یا حق
سلام
به خاطر کیفیت بد عکس معذرت میخوام
این پرنده رو تو دره ای به نام خور در کوههای هزارمسجد در شمال مشهد دیدیم
خودم فکر میکنم از خانواده زاغ ها باشه
خیلی عجیبه مثل اینکه یک کلاغ بگیرن رنگ کنن تا شبیه طوطی بشه
لطفا اگر امکانش هست از اطلاعات دوستان استفاده کنیم
http://m-emdadi.persiangig.com/image/00016_Khor.jpg
[QUOTE=ME;145071]سلام
به خاطر کیفیت بد عکس معذرت میخوام
این پرنده رو تو دره ای به نام خور در کوههای هزارمسجد در شمال مشهد دیدیم
خودم فکر میکنم از خانواده زاغ ها باشه
خیلی عجیبه مثل اینکه یک کلاغ بگیرن رنگ کنن تا شبیه طوطی بشه
لطفا اگر امکانش هست از اطلاعات دوستان استفاده کنیم
سلام آقای امدادی
پرنده ای که شما عکاسی کردید همانطور که حدس زدید زاغی نام داره و از تیره کلاغیان است.
موفق باشید
بازهم حواصیل خاکستری :
http://www.prophotocom.com/galleries/grey-heron(6).jpg
EXIF DATA
http://www.prophotocom.com/galleries/grey-heron(4).jpg
EXIF DATA
http://www.prophotocom.com/galleries/grey-heron(5).jpg
EXIF DATA
در مورد اگزیف دیتای 7D، بنظر میاد که داده های مربوط به فاصله سوژه چندان قابل اطمینان نباشند
جناب ناظم رعايا
من تو يه پستي كه درباره 7d جديدتون صحبت كرده بودين يه چيزهايي خوندم.يادم نيست كدام پست يا تاپيك بود.
اما سوالم اينه كه چون 7d تو انتخابهام هست و فقط با وزن اون مشكل دارم و شما هم خداي عكاسي جك و جانور( به نظر خودم) :)
آيا ارزش حمالي چند صد گرم بيشتر نسبت به مثلا 400D را در شرايط سخت دارد؟
اون مطلب در این تاپیک و پست شماره 321 بود :
http://www.akkasee.com/forum/showthr...t=10245&page=2
در مورد ارجحیت 7d نسبت به 400D باید بگم که اگر نیاز به اوتوفوکوس بسیار سریعتر و دقیقتر دارید، اگر نیاز به عکاسی متوالی سریعتر دارید، اگر نیاز به کراپ بیشتر دارید و اگر از لنزهای تله نسبتا سنگین استفاده میکنید ( بخاطر تعادل خیلی بهتر روی 7دی نسبت به 400دی) و مزیتهای بسیار دیگری که ممکنه برای شما اهمیت داشته باشه، بله، 7دی کاملا ارزشش را داره. ولی اگر به ویژگیهایی که اشاره کردم نیاز ندارید و سبک بودن برای شما در اولویته، 400 دی هم دوربین خیلی خوبیه و خروجی بسیار خوبی هم داره
درود
عجب عکس دل انگیزی! جدا لذت بردم. فقط یک تشکر ارضا کننده نبود .
جناب محمد ذبيح مند ، شما یک بدنه Entry Level رو با چنین بدنه ای مقایسه میکنید! منظور تولید کننده از تولید آنها شدیدا با هم فرق داشته. همانطور که جناب ناظم رعایا نیز فرمودند. جنس بدنه و استحکام بدنه های Entry Level تحمل وزن لنز های حرفه ای که اغلب هم سنیگن هستند را ندارند. با گذاتشتن چنین لنز هایی روی بدنه های Entry Level در هنگام بلند کردن لنز و بدنه اگر به روش صحیح انجام نشود حتی دیده شده که مانت دوربین بخاطر پلاستیکی بودنش بشکند.
من اصلا امکانات و وجه افتراق این دو بدنه را کاری ندارم . اما وزن بیشتر یکی از مشخصات بدنه های حرفه ای است.
موفق باشید
انوش
از راهنمايي شما سپاسگذارم.
نه عزيز مطمئنا اگه به يه آدم گاگول هم بگن دوربين 1700 دلاري بهتره يا 600 دلاري جواب مشخصه.
اما شما فرض كنيد وقتي بخاطر 400 گرم وزن كمتر حاضري يه وسيله كوهنوردي رو 100 دلار گرونتر بخري
و تو شرايط سخت مثل سرما و باد شديد استفاده كني ، اننتخاب خيلي سخته . خيلي.
چون تجهيزات همراهت يكي دوتا نيست.
وقتي قضيه compact باشه مشكلي نيست نهايت چندتا باطري اضافه هست. اما درمورد dslr ها واقعا لنز ها مشكل سازن
بهر حال هر كه طاووس خواهد بايد پول بيشتر و كمر درد بيشتر.....
باز هم ممنونم:::happy:::
سلام
سهره زرد سر سیاه
http://i.imagehost.org/0105/Eurasian_Siskin2.jpg
فلاش روشن
http://www.atings.com/uploads/1263137676.jpg
Click here for higher resolution version
EOS 500D, f/6.3, 1/500, iso 400, canon 70-300 @300mm
یه سوال داشتم از دوستان اونم اینه که من تا الان تمام عکسهام رو روی مد (M) می گرفتم و فکر می کردم درست ترین کار ممکنه تا موقعی که دیروز تو مقاله عکاسی که الگوی من تو عکاسی طبیعته:biggrin: اینو خوندم. این مقاله
می خواستم ضمن اینکه بگم می دونم اولویت دیافراگم امکان تنظیم چه فاکتورهای رو بصورت دستی میده بپرسم چه مزیتی این حالت داره که این عکاس در 90 درصد عکسهاش از این مد استفاده می کنه؟نقل قول:
I use Av for the 90% or my photos, and M for the remaining 10%
پیشاپیش ممنون از راهنماییتون:::happy:::
سلام
Rock Bunting
30D -- f/8 --- 150-500 @ 500mm
پارک جمشیدیه
http://aopix.persiangig.com/document..._8427certy.jpg
در این عکس متاسفانه تنظیمات دوربین رو چک نکردم و با +2 استاپ بیشتر نور دهی عکس رو گرفتم که باعث اوراکسپوز شدن قسمتهایی از عکس شد که این هم از بی تجربگی بنده است ...
دوستان برای سوال من جوابی چرا ندادید؟:(
اساتیدی که تشکر کردن بابت پست (من جمله آقای مداح) من بیشتر از تشکر به جواب سوالم نیاز دارم :biggrin:
با سلام و تا دوستان جواب را تصحیح و یا تکمیل کنند
چون در مد دستی که تنظیم سرعت شاتر و دیافراگم و ... توسط عکاس صورت می گیرد، با توجه به شرایط نوری مختلف در صحنه های متفاوت، احتمال ثبت ناموفق، زیاد ، و مستلزم داشتن تجربه و آشنایی با شرایط نوری محیط است و تنظیمات دستی در شرایط نوری پیچیده که نورسنج دوربین اغلب اشتباه می کند استفاده می شود و یا اینکه عکاس منظور خاصی از اعمال این تنظیمات داشته باشد.
برای همین معمولا از مد اولویت دیافراگم استفاده میشه تا با کم کردن شرایط کنترل مقرون به اشتباه دستی و بهره گیری از حداکثر راندمان لنز ، احتمال ثبت عکس بهتر بیشتر باشد
اغلب لنزها در بازترین دیافراگم در انتهای فاصله کانونی ، بهترین خروجی را ندارند و با تنگ کردن دیافراگم در حد یکی دو استاپ، خروجی بهتر می شود .
برای ثبت عکس در شرایط نوری ضعیف، با بازتر کردن دیافراگم (با اجازه لنز مربوطه) ، امکان ثبت عکس با نور مقبول فراهم می شود.
البته در دوربینهای امروزی می توان با تغییر مقادیر ایزو ، تسلط بیشتری در شرایط نوری متفاوت داشت.
از طرفی سرعت حرکت یا پرواز پرنده هم می تواند در تصمیم عکاس برای اعمال تنظیمات و استفاده از مد تقدم دیافراگم یا سرعت شاتر دخیل باشد
پس در مد تقدم دیافراگم ، به غیر از اینکه عدد دیاف توسط عکاس تعیین می شود ، باقی تنظیمات (مثل سرعت شاتر) توسط دوربین سنجیده می شود.
مزیت استفاده از مد اولویت دیافراگم، ثبت عکسی بهتر در ایده آل ترین تنظیمات لنز است اگر نور کافی باشد
-------
و اما در مورد عکاسی در روزهای ابری ، باید عرض کنم که فی المثل در این فصل در منطقه ما که آفتاب خانوم ساعت 7 صبح از خواب بیدار میشه و تا از پشت کوه بالا بیاد ساعت 10 شده و ساعت 3 بعداز ظهر هم پشت کوه اون طرفی قایم میشه و توی نور ظهر هم نمیشه عکس خوب گرفت ، حالا اگه هوا ابری باشه که واویلا می شه .
سلام جناب مطهری
ببخشید الان متوجه این سئوال پست شما شدم.فکر کنم هرآنچه لازم بوددوست خوبمان جناب محمدی عزیز گفتند.در ضمن من استاد نیستم .(من عامو اسدم:biggrin:)دوباره در ضمن تنکس من هم بخاطر ارسال عکس خوبتان خوب نه سئوال:biggrin:
خوب دوست عزیز مثلا من با کمی کار کردن با لنز و دوربینم متوجه می شوم که لنزم در دیافراگم 8 بهترین بازدهی را دارد بنابراین سعی می کنم اغلب عکسهایم در این دیافراگم باشدکه بیشترین کیفیت رو از لنزم بگیرم حال این سئوال پیش می ایدچنانچه شرایط نوری طوری بود که مثلا در دیفراگم8 سرعت از حد مجاز پایینتر می امد و عکس فلومی شود چه باید کرد؟ که دوتا راه داردیا ایزو اتو را بدلخواه خودتنظیم می کنند و یا مثل من ایزو رو تنظیم دستی می کنیم.
حالا فکر کنید من می خواهم از یک صحنه عادی مثلا یک پرنده روی شاخه نشسته عکس بگیرم.چنانچه تقدم شاتر را تنظیم کرده باشم و دیاف مورد نظرم هم از قبل مشخص کرده باشم فقط کافیست برای یک لحظه کوتاه یا در حین عکاسی به داخل ویزور نگاه کنم تا از سرعت مطمئن شوم وچنانچه سرعت مناسب نباشد سریع ایزو را بالا می برم و عکسم را می گیرم وچنانچه سرعت مناسب باشد که دیگر بهتر .فقط شاتر می زنم.خلاصه در شرایط نوری خوب با دیافراگم مورد نظرم من زمانی برای تنظیم دستی دوربینم صرف نخواهم کرد و بیشتر زمان را به سوژه وعکاسی از آن خواهم داد و کمتر شاتهای خوب را بخاطر تنظیم دستی ویا آزمایش و خطا از دست خواهم داد.تنها موردی که باید به ان هم توجه داشته باشم تنظیم نورسنجی است که تجربه بیشتر به شما کمک می کند.باکار کردن بیشتربا دوربینتان در شرایط نوری متفاوت, تنظیمات نور سنجی هم بدستتان خواهد آمد.
اما یکی از مزیتها بدنه های کانن.به نظرمن برای سرعت عمل بیشتر در تنظیم ایزو , کانن بهتر از نیکون است.محل قرار گیری تنظیم کننده ایزو در کانن خیلی بهتر از بدنه نیکون است.این مورد بیشتر در زمان عکاسی با لنز های تله و سنگین بیشتربه چشم می اید.
این چیزهای که گفتم همه از سر تجربه بودو بس .امید وارم مفید واقع شود
پایدار باشید
یا حق
جناب مداح عزیز سلام
البته D300 و D300s را نمیدانم، اما در D90 هم ایزو خیلی سریع قابل تنظیم است. در Menu تنظیمات دوربین، با انتخاب گزینه Show ISO/Easy ISO میتوان کاری کرد که به جای تعداد شاتهای باقیمانده برای پر کردن کارت حافظه، عدد ISO نشان داده شود و ISO با چرخاندن Main Dial (که زیر انگشت شست قرار میگیرد) مستقیما و بدون نگه داشتن دکمه دیگری تنظیم شود.
من معمولا در حالت تقدم دیافراگم عکاسی میکنم. با تنظیم حالت Easy ISO، برای تغییر دیافراگم از Finger Dial (که زیر انگشت سبابه و بالای مثلث قرمز رنگ گریپ است) و برای تغییر ISO از Main Dial استفاده میکنم. در حالت تقدم سرعت شاتر هم، ISO با Finger Dial و سرعت شاتر با Main Dial به طور مستقیم قابل تنظیم است.
یک مورد دیگر هم اینکه موارد دیگری هم هست که در D90 تنظیم و تغییر آنها را میتوان واقعا سریع انجام داد. من در حال حاضر Function Button را که بین گریپ و ماونت لنز است برای تنظیم AF Area قرار داده ام. بنابراین، موارد زیر را میتوانم با دست راست، با نگه داشتن یک دکمه (با انگشت اشاره یا انگشت میانی) و چرخاندن Main Dial با انگشت شست انجام دهم:
1. تغییر Exposure Compensation
2. تغییر نوع نورسنجی (Evaluative یا Spot یا Center-Weighted ء)
3. تغییر نوع فکوس (یک بار، مداوم، به تشخصی دوربین)
4. تغییر ناحیه فکوس (تمامی نقاط، یک نقطه انتخابی، یک نقطه انتخابی با 3D Tracking)
5. تنظیم حالت عکسبرداری (تکی، پیوسته با سرعت کم، پیوسته با سرعت بالا، تایمر، کنترل ریموت)
همانطور که گفتم (دیافراگم یا سرعت شاتر) و (ایزو) هم مستقیما با Dial ها قابل تنظیمند. دست چپ هم همیشه در خدمت نگه داشتن جناب لنز خواهد بود :biggrin:
دیگه از این بهتر و راحت تر عامو اسد؟ :biggrin:
سلام:
علاوه بر نکات مورد اشاره دوستان از کیفیت لنز تا سرعت شاتر و .... یکی دیگر از مزیت های این مد در اختیار گرفتن عمق میدان با توجه به شرایط ثبت خواهد بود.
یک تجربه کوچک از این نوع عکاسی برای من این پیش نیاز ها را دیکته کرد. قبل از شروع به عکاسی در محیط فرضی در مد تقدم دیافراگم معمولا تنظیم دیافراگم ابتدا به ساکن بسته به نور محیط اینگونه انتخاب شود بهتر است:
دوربین روی اتو ایزو، دیافراگم پیش فرض انتخاب عکاس
نورسنجی محیط بسته به شرایطی که تفسیر خواهد شد
سپس بررسی سرعت شاتر. و ایزو
اگر که سرعت شاتر با شرایط بدست آمده مطلوب نیست. جابجایی دیافراگم تا حد شرایط مطلوب.
و بدست آوردن سرعت شاتر حداقل و حداکثر. به همین روال بررسی ایزو در حالت اتو
معمولا بعضی مواقع صحنه ثبت از داینامیک رنج بالایی برخورد دار است یا حتی سوژه های فرضی، که ممکن است دوربین برای رسیدن به نورسنجی مطلوب نیاز باشد یا سرعت شاتر را در دامنه وسیعی از تغییرات لحاظ کند ( که معمولا دامنه پایین سرعت بسیار مشکل ساز است ) یا اتو ایزو محدود کننده خواهد بود. ( این موضوع کاملا بسته به شرایط ثبت میتواند تفسیر شود )
یعنی با ارزیابی نورسنجی محیط به این نتیجه میرسید که روی اتو ایزو ( یا ایزو ثابت ) با دیافراگم انتخابی، سرعت شاتر و نورسنجی دوربین، 80% منطقه ثبت را پوشش میدهد و 20% دیگر تنظیماتی دیگر نیاز خواهند داشت
در این حالت بهترین استفاده از تنظیمات دوربین جهت رسیدن به غایت کیفیت استفاده از کاستم فانکشن دوربین است ( برای دوربین هایی که امکان تنظیم دارند ) که بسیار چاره ساز است. یعنی زمانی که نورسنجی محیط پیرامون را انجام میدهید میتوانید ارزیابی کنید که چند نقطه فرضی اگر سوژه قرار داشته باشد تنظیمات دیگری نیاز خواهد بود. برای این مناطق جهت رسیدن به حداقل زمان لازم جهت ثبت، فرضا تنظیمات دیافراگم 4 بعلاوه ایزو 6400 بعلاوه سرعت 1/640 ( که لازمه آن منطقه از ثبت است و قبلا ذخیره شده ) با کمترین زمان میتوان به تنظیمات مورد نظر رسید ضمن برگشت از آن تنظیمات.
فرضا یک عکاس حیات وحش میداند اگرت هنگام پرواز اگر به نورسنجی خاصی نیاز داشته باشد و ثبت روی دریاچه و یا ... نیاز به تنظیماتی متغیر دارد میتواند منطقه هایی خاص یا شرایطی خاص برای هر کدام را در کاستم فانکشن از پیش تعیین کند.
یا حالتی دیگر دوستانی که از ابزار ثابت ( منظور تجربه استفاده از تجهیزات در یک دوره است ) استفاده میکنند اگر در کامپیوتر میبینند بهترین تنظیمات با توجه به شرایط عکاسی برای پرنده ای فرضی این حالت بوده یا میتواند باشد. در یک عکاسی فرضی از همان سوژه تنظیمات مورد نظرشان را از قبل ذخیره کرده و در موقع لزوم استفاده کنند.
بطور خلاصه پس از نورسنجی محیط، حالت های خاص را به کاستم فانکشن بسپارید ( تنظیمات از پیش تعیین شده ) بنظرم در این حالت سرعت عمل بیشتر خواهد بود
موفق باشید
* این چند کلمه تجربه کوتاهی از این نوع عکاسی بود . لزوما درست نیست، عکاسی حیات وحش تجربه های خاصی میخواهد که مسلما متفاوت تر از صحبت پشت کامپیوتر است برای همین موضوع این متن نیاز به بررسی توسط دوستانی که بطور جدی این نوع عکاسی را پیگیری میکنند، خواهد داشت
سلام
یک ایده جالب برای چاپ پوستر .
http://i.imagehost.org/0054/Birds.jpg
سلام
دوست عزیز جناب شاهکار بقول ما ایرونی ها دکمه (Button ) تنظیم ایزو در دی 300در سمت چپ دوربین است.و شما باید برای تنظیم ایزو با دست چپ این دکمه را نگه دارید و تغییر ایزو دهید که کار را مشکل می کند و نیکون در فرمور جدید که من نصب کرده ام کار را آسان تر کرده است یعنی با یک بار فشار دادن هریک از دکمه های تغییر وضعیت یاتنظیمات, تنظیمات ثابت خواهند ماند و شما فقط با همان قربیلک زیر شست دست راست کافی است که تنظیم را عوض کنید و دیگر لازم نیست انگشت بحالت فشار روی دکمه تغییر وضعیت باقی بماند.
بله دی300 هم این امکان را دارد که برای هر کدام از این دکمه ها که روی بدنه دوربین است یک وظیفه با سلیقه شخصی تعریف کنید .
اما حرف من هیچ کدام از این حرفها نبود منظور من این بود که مکان دکمه تغییر وضعیت ایزو در کانن در دسترس تراست .همین.
حالا برای اینکه دوستان نیکونی متعصب مثل خودم ناراحت نشوند یک ایراداز کانن بگم.
آقا این قربیلک خاموش روشن کردن دوربین در کانن خیلی بد جایی قرار دارد.
پایدار باشید
یا حق
سلام بر دوستان عزیز
عرض میکنم بر خلاف نظر دوست عزیزمان جناب قشقایی بر این گمان نیستم که استفاده از کاستم فانکشن دوربین زیاد چاره ساز باشد. به این دلیل که متغییر های این نوع عکاسی بسیار بیشتر از این موارد است که بتوان به این وسیله آنها را تقلیل داد.یا از قبل برای آن فرمول دقیقی ساخت که در شرایطی خاص عمل کند. مثالی میزنم که برای خودم چند بار اتفاق افتاده شاید در شرایط متعارف بدنی زمانی که ضربان قلب 60 یا 70 بار در دقیقه باشد بتوانم در 500 میلیمتر با سرعت 1/125 ثانیه آن هم به شرط عملکرد درست لرزه گیرعکسی شارپ بگیرم ولی فرض کنید وقتی بدنبال سوژه از یک سربالایی تند به مدت 10 یا 15 دقیقه بالا رفته ام ضربان قلبم مثلا به 120 با ردر دقیقه رسیده وخستگی بر بدن چیره شده بلا فاصله با سوژه روبرو شدم در این شرایط با فوکال لنت فوق حتی با سرعت 1/400 ثانیه هم عکس خوبی نتوانسنم بگیرم. همینطور در مورد سوژه چون بالاخره ما داریم از جانداری عکس میگریم که بسیار محتاط است از انسان فراری است و خلاصه به هیچ روی توجیه پذیر نیست و مطابق میل ما رفتار نمیکند مثلا ما خود را برای فلان شرایط آماده کرده ایم بلا فاصله دست به یک رفتار غیر قابل پیش بینی میزند. پشت به نور ایستاده ایم جای خود را عوض میکند و ضد نور میشود.در یک بگراند تیره نور سنجی میکنیم به سرعت یک تخته سنگ بالاتر میرود که بگراندش آسمان است به همین دلیل لازم است گاهی اوقات برای از دست ندادن سوژه به سرعت عکاسی کرد و همه تمرکز را فقط روی فکوس دقیق گذاشت . خلاصه از این موارد زیاد در این نوع عکاسی پیش میاید. البته اینها هیچکدام مسائل تکنیکی کار نیست و فقط بر میگردد به شرایط عکاس و سوژه حال فرض بفرمایید بخواهیم متغییر های تکنیکی را هم به آن اضافه کنیم به همین دلیل است که عرض کردم نمیتوان برای آن راه حلهای از قبل تعیین شده درست کرد.
ولی بطور کلی با توجه به تجربه اندکی که در این زمینه دارم برای عکاسی از حیات وحش دو فاکتور خیلی مهم وجود دارد که یکی بر میگردد به عکاس که سرعت عمل تیز بینی و آمادگی بدنی است و دیگری مربوط به ابزار است که آن فکوس دقیق بخصوص در شرایط چالشی است . البته اینها نظرات شخصی من است که الزاما درست نیست منتظر نظرات سایر دوستان با تجربه هستم. موفق باشید
کسری جان کاستم فانکش خللی در کار عکاس ایجاد نخواهد کرد، بلکه یکسری تنظیمات از پیش تعیین شده ( با دقت به تجربه عکاس در مواردی خاص) را در اختیار خواهد گذاشت.
اینگونه بگویم یک عکاس حیات وحش به هر روشی عکاسی کند، در شرایطی خاص که نیاز به پارامترهایی دیگر هست ( به تشخیص عکاس ) استفاده از پارامترهای ذخیره شده و از پیش تعیین شده فقط با یک تغییر وضعیت امکان پذیر خواهد بود حتی نقطه فکوس ذخیره شده در آن حالت ( و پارامترهایی دیگر که قابل ذخیره سازی است نوع فکوس، نورسنجی و ... ) قابل دسترس خواهد بود.
در اصل فقط بایک حرکت شاید حداکثر 2 ثانیه یا کمتر تغییر چند پارامتر ثبت و برگشت به وضعیت قبلی جهت ادامه عکاسی.
خود کاستم فانکشن به تنهایی حکم مد M را خواهد داشت
موفق باشید
این هم اولین عکس حیات وحش من.
مکان: پارک ملت.
اگزیف: f5.6 - 1/80s - ISO 800
عکس ادیت نشده است. فقط ریسایز شده.
منتظر نظرات سازنده دوستان هستم.
سلام؛
اين هم سوژه مورد علاقه من:
داركوب سوري (باغي) syrian woodpecker-جنس ماده
30d,15-500-Iso400-F8-1/640s-+2/3EV@500mm
اين يكي تنها عكسي بود كه توانستم در حال بيرون آوردن غذا:biggrin: از تنه درخت بگيرم. واقعا در اين كار سريع است.
30d,15-500-Iso400-F8-1/500s-+2/3EV@500mm
در حال ضربه زدن به تنه درخت واقعا سريع است. با سرعت شاتر 0.002 ثانيه به كشيده شدن كچ لايت دقت كنيد تا سرعت ضربه زدن را احساس كنيد.
30d,15-500-Iso400-F8-1/640s-+2/3EV@500mm
سه عكس بالا به ترتيبت زمان شات زدن هستند. دقت كنيد در عكس اول يك سوراخ، در عكس دوم دو سوراخ و در عكس سوم سه سوراخ جهت تهيه غذا بر روي تنه درخت ايجاد كرده. نمي دانم آيا محل سوراخهاي ايجاد شده تصادفي است يا به صورت هدفمند ايجاد مي شود؟
--------
مكان: پارك جمشيديه
سلام به همگی
Squacco Heron (گاو چرانک؟؟؟)
30D --- 150-500 @ 500mm --- f/8 -- Hand held
تالاب استیل آستارا تابستان 88
http://aopix.persiangig.com/document...MG_6954crt.jpg
برای گرفتن این عکس در حاشیه تالاب پشت گیاهان موجود کمین کردم و به آرامی از کنار انبوه گیاهان عکس رو گرفتم در چنین تالاب هایی در بسیاری از مواقع پرندگان بسیار نزدیک به ساحل که کم عمقتر است هستند و باید با حرکت آرام و کمین به آنها نزدیک شد .. بار ها قبل از این که من متوجه بشم پرنده ای از نزدیکی من پرواز میکرد و شانس گرفتن یک خوب رو از دست میدادم ..
اين پرنده همان Squacco Heron يا حواصيل زرد است.نقل قول:
Squacco Heron (گاو چرانک؟؟؟)
اردک کله سبز
زاینده رود:
http://www.prophotocom.com/galleries/mallard-7d-8.jpg
Canon 7D, Canon 400 f5.6 L
Aperture priority, f7.1, 1/1600 Sec, ISO 400
سلام
زرد پره مزرعه
http://up.iranblog.com/7/1263406541.jpg
دم جنبانک ابلق
http://up.iranblog.com/7/1263373719.jpg
با تشکر
چکاوک بوته ای :
دم جنبانک ابلق
زاینده رود :
http://www.prophotocom.com/galleries/wagtail400-5.jpg
7D, 400 f5.6L