امیدوار بودم این بحث فنی ادامه پیدا كنه وهنوز منتظر و امیدوارم... از دوستان و مدیرانی كه بحق نگران دور شدن بحثهای فروم از مباحث فنی هنری و اموزنده و بیشتر شدن تجهیزات محوری بودند و هستند انتظار میرود دراینگونه بحثها كه این چندروزه خداراشكر پا گرفته اند شركت موثرتری داشته باشند...
چند نكته دیگه در دنباله مباحث قبلی:
یك راه خوب برای تمرین عكاسی تئاتر و بعضا" سینما بخاطر مشكلات هماهنگی و كم بودن تئاترهای روی صحنه شركت در تئاترهای دانشجویی و پایان نامه های دانشجوییست كه هم هماهنگیش راحت تره و هم تجربه خوبیست برای اشنا شدن با شرایط و ریزه كاریهای این شاخه عكاسی و كسب تجربه...
در مورد عكاسی سینما هم به همین روش میشود در كارهای دانشجویی سینمایی چه مستند وچه كوتاه شركت كرد و تجربه كسب كرد...
حداقل هفته ای نیست كه در یكی از دانشگاههای هنر و تهران و هنرومعماری اجرا یا پایان نامه ای روی صحنه نرود.
انتخاب مكان مناسب برای عكاسی و نورسنجی صحیح و شكار صحنه های دارای اكت و بستن كادر مناسب و سرعت در همه اینها جزو اصلیترین نكات عكاسی تئاتر هست...
نكته مهم دیگر استفاده از تكنیك brackting هست ...شرایط نوری غیر یكنواخت تئاتر باعث میشه حتی با نورسنجی صحیح هم گاهی قسمتی از عكس از دست بره و با این تكنیك میشه جبرانش كرد .مزیت دیگر این روش اینه كه چون بازیگران در حال حركت هستند گاهی فاصله بستن كادر تا چكاندن شاتر باعث تغییر موضع و شكل بازیگرها میشه كه میشه با روش بركتینگ بهترین كادر و جایگیری و حركت بازیگر را انتخاب كرد...
بازهم امیدوارم دوستان و اساتید باتجربه توی این بحثها شركت فعالتری داشته باشند...
باز تاكید میكنم بهترین راه یادگیری این شاخه عكاسی بطور خاص و همه شاخه ها به طور عام عكاسی و تجربه كردنه بجای خواندن و كارهای دیگه...