بعد از حدود 10 روز بالاخره امروز هوا در آذربایجان صاف بود و خبری از گرد و غبار نیست
و من هم ذوق زده رفتم منظره گرافی
خلاصه ببخشید امروز زیاد عکس آپود میکنم
شب هم دست بردار نبودم..
(اگزیف-ها همراه عکس)
جناب بردیای عزیز.
تکنیک Blending یا همون استفاده کردن از چندین عکس با نور دهی های مختلف و ادغام اونها نیاز به حوصله و دقت زیادی داره. خصوصا در مورد نواحی شلوغ و پر جزئیاتی مثل شاخه های درخت. اکه سرسری این کار رو بکنید نتیجه کار نه تنها خوب نمیشه بلکه تا حدودی هم آزار دهنده ست .
موفق باشید.
روستای اسپره خون در دامنه سهند.(حوالی روستای لیقوان با پنیر معروفش!)
با سلام خدمت همه دوستان..بالاخره تونستم به کمک مسعود جان فعال شم...
سلامتکنیک Blending یا همون استفاده کردن از چندین عکس با نور دهی های مختلف و ادغام اونها نیاز به حوصله و دقت زیادی داره. خصوصا در مورد نواحی شلوغ و پر جزئیاتی مثل شاخه های درخت. اکه سرسری این کار رو بکنید نتیجه کار نه تنها خوب نمیشه بلکه تا حدودی هم آزار دهنده ست .
jebrahim عزیز در هیچ کدام از 4 عکس اخیر بنده تکنیک Blending مورد استفاده قرار نگرفته!!
در دو تا از این عکسها فقط از فیلتر گراجوال ND استفاده کردم.(اصولا باید از اگزیف عکسها مشخص باشه)
هنگام ثبت این عکسها حداکثر داینامیک رنج دوربین مد نظرم بود. دوربین های با سنسور CCD به نظر میرسه در این مورد بهتر عمل میکنند :confused:
و اما
اگر اشتباه نکنم عکس مورد نظر شما این عکس باشه:
http://www.pcnet.ir/images/dsc0017.jpg
که در اینصورت لازم به توضیح است که از روی عمد ویرایش غلیظ کردم که ظاهرا زیاد مورد توجه قرار نمیگیره این سبک ویرایش(یک تجربه)
با تشکر
سلامدر دو تا از این عکسها فقط از فیلتر گراجوال ND استفاده کردم.(اصولا باید از اگزیف عکسها مشخص باشه)
هنگام ثبت این عکسها حداکثر داینامیک رنج دوربین مد نظرم بود. دوربین های با سنسور CCD به نظر میرسه در این مورد بهتر عمل میکنند
من در مورد عکس زیر و در مورد ویرایش این فایل نکته هایی به ذهنم میرسه. امیدوارم موجب رنجش نباشه
اما قبل از شروع باید روی یک نکته تاکید کنم : ویرایش های شدید و پر رنگ , در ابتدای انجامشان برای شخص ویرایش کننده , جذاب است . یعنی وقتی توسط ویرایش , حالت مات و کدر عکس رو از بین میبره , خو دویرایشگر , جذب رنگ و لعاب ویرایش میشه. در حالی که اشباع برخی از رنگ ها ( مخصوصا رنگ آبی ) موجب کسالت در عکس خواهد شد . یعنی پس از چند بار دیدن عکس , تقریبا از اون خسته میشید. و از طرفی این غلظت رنگ ها موجب خواهد شد که شما از اشکالات دیگر عکس غافل بمانید . به همین دلیل توصیه میکنند که برای ویرایش های پر رنگ , ابتدا باید نمونه های خوب این نوع ویرایش ها رو زیاد دید و مورد بررسی قرار داد
اما برسیم به عکس مورد نظر
نکته اول : اشباع بیش از حد رنگ آبی ( یک آبی کدر اما پر رنگ که کاملا خسته کننده است ) این مورد رو با شماره 1 در عکس مشخص کردم . در ضمن در همین محدوده شماره 1 اگر خوب به ابرها نگاه کنید , خواهید دید که در اطراف ابرها , حاشیه های سیاه بوجود آمده . این امر مربوط به ویرایشی است که میزان شعاع ویرایش در اون بالا گرفته شده
نکته دوم : تیرگی بیش از حد قسمتی که با شماره 2 مشخص کردم . این تیرگی زیاد موجب اشکالاتی در ناحیه های بعدی شده
نکته سوم : وجود هاله سفید رنگ در تمام امتداد رشته کوه که من با شماره 3 اون رو مشخص کردم . یکی از علت های اصلی این هاله , تیرگی منطقه دو و روشن کردن زیاد قسمت زمین است که در اینجا به این صورت بروز پیدا کرده
نکته چهارم : قسمتی که من با شماره 4 و با یک دایره بزرگ مشخص کردم ( یعنی درخت ) بیش از حد نسبت به اطرافش روشن شده . ساقه های درخت در جاهایی روشن و در جاهایی تیره شده اند . آسمان بین شاخه درخت خیلی روشن تر از آسمان اطراف درخت شده
نکته پنجم : ابرها در قسمت 5 هنوز بیش از اندازه روشن هستند . البته این مورد گاهی قابل کنترل نیست . اما تقابل این روشنایی در برابر تیرگی منطقه 2 , نوعی حالت غیر طبیعی بوجود آورده که بیشتر رد پای ویرایش رو مشخص میکنه
نکته ششم : قسمت زمین و سبزه ها , علاوه بر اینکه رنگ طبیعی ندارند و بیش از حد هم روشن شده اند , دارای وضوح بیش از اندازه هم هستند . یعنی شارپ سازی زیاد
در کل کنتراست عکس خیلی بالا است و شما چه به صورت کلی و چه به صورت موضعی ( هنگام کار با دستورات مختلف ) عکس رو از حالت طبیعی یا حداقل چشم نواز بیرون آوردید
هر دو عکس شما در پست مورد بحث دارای کادر و زاویه خوبی است . بنابراین پیشنهاد میکنم ویرایش دوباره ای روی عکس های خودتون انجام بدید و سعی کنید ویرایش رو از جهت ملایم تر دنبال کنید و ویرایش های اغراق آمیز رو به بعد از کسب تجربه های بیشتر در این زمینه واگذار کنید
چرا عکس اصلی و بدون دستکاری رو در قسمت " ویرایش پیشنهادی شما " قرار نمیدید؟