با سلام خدمت همه دوستان عزیز
پست های اخیر این تاپیک حاکی از آنست که بحث ویرایش را کاربر کمتر اهمیت میدهد، و ضمنا برای جبران محدوده پویایی (dynamic range) تصویر میتوان از ادغام آنها با استفاده نرم افزار های Photomatix یا نسخه های اخیر فتوشاپ که قابلیت Merge to Hdr را در قالب acr آورده استفاده کرد (که شخصا استفاده از acr را ترجیح میدهم).
همچنین اضافه کنم که اگر مکانی یا محلی در طبیعت زیباست این دلیل نمیشه که عکاس بهمین بسنده کنه ...
ضمن اینکه کیفیت و کمیت نور در طول ساعات شبانه روز کاملا (تاکید میکنم کاملا ) متفاوت است.
موفق باشید.....
رضا اقبالی www.instagram.com/reza.eqbali
سلام به اقای اقبالی عزیز من متوجه گفته شما نشدم ولی اگر ولی اگه منظورشما ازچند پست اخرپستهای من است خیلی خیلی خوشحال میشم واضحتربیان نمایی تا هم من یادبگیرم وهم اموزشی باشد برای بقیه دوستان .بسیار سپاسگزارو
سلام مجدد
بصورت کلی عرض کردم، نگاهی به پست های سالهای قبل کاربران فروم بیندازید...
منظورم این بود که نوری که در وسط ظهر داریم با نور نزدیک غروب از لحاظ رنگ و سایه و ... متفاوت است و بکارگیری آن میتواند تاثیر متفاوتی بر خروجی بگذارد.
در مورد فتوشاپ هم که جزئی از عکاسی شده و باید اونو فراگرفت ...
در مورد طبیعت زیبا هم خدمتتان عارضم که دوربین، قدرت چشمان شما را ندارد که بتواند به خروجی منتقل کند، لذا برای جبران این مورد میتوان از فتوشاپ، برنامه های کمکی، براکتینگ و ... برای رساندن آنچه در صحنه دیده اید استفاده کرد.
شاد باشید...
رضا اقبالی www.instagram.com/reza.eqbali
سلام. این عکس برخلاف دیگر عکسهای جناب میری که اکثرشان چشم نواز و روح بخش است شبیه hdr های افراطی و سورآل شده است. که شخصا نظر مثبتی به این سبک ندارم.
به نظر من اکثر چیزها سر جایشان هستند و عکس بسیار خوبی را داریم مشاهده می کنیم. فقط آبی آسمان کمی رنگ غیر طبیعی دارد. میزان اشباع رنگ در قسمتهای مختلف عکس هم فکر می کنم باید مورد بازنگری قرار گیرد. مثلا چپ و راست عکس در saturation رنگ نارنجی با هم تفاوت هایی دارند
"تو قسمتی از جهان نیستی، تو خود جهان هستی"
درود .
همونطور که دوست عزیزمون گفتن زیر نور روز و شلاق آفتاب عکس دارای سایه ها و هایلایتهای شدید میشه و از زیبایی عکس کم می کنه . عکاسی در نور روز بلدی هایی می خواد تا زیبایی منظره در عکس موجود بشه . مشکل اصلی عکس شما کادر بندیه مشکلی که من هم دارم و البته مشکل ما آماتورهاست .
ببینید عکس نقطه ورود و مسیر رسیدن به سوژه رو نداره سوژه میتونه هر چیزی باشه درخت غروب آفتاب کوه انسان حیوان قایق و ... . عکس دارای المانهای تکرار شونده مناسب نیست . عکس حس بافت رو به بیننده منتقل نمی کنه و مسائلی از این دست که به همه این موارد هنر ترکیب بندی میگن .
اگر دقت کنید دوستان بیشتر در زمان غروب عکس میگیرن چون هم نور طلاییست هم کم زور است هم خورشید در ترکیب بندی جا می گیرد و در وسط آسمان نیست هم رنگ غروب آسمان و طبیعت رو فرا گرفته و گرادیانت زیبای رنگی و نوری از زرد تا آسمان آبی ایجاد می کنه و خلاصه حس و حال زیبایی به عکس میده اگر مقداری ابر هم در اسمان باشه که نور علی نور میشه .
در عکاسی آماتورهایی مثل من شلوغی کادر و در کارهای عکاسان با تجربه تر خلوت بودن کادر اهمیت داره . اضافه کردن و کم کردن هر المان در تصویر باید به لحاظ زیبایی و یا منظور بررسی و تحلیل بشه . بالشخصه اگر در این محلی که شما بودید می بودم و باید حتما در این زمان خورشید عکس می گرفتم اون تک درخت وسط تصویر رو در صورت امکان با آب و مقداری از منطقه نزدیک درخت کادربندی می کردم .
اگر امکان داشت تا غروب صبر کنم با توجه به زاویه تابش خورشید احتمالا غروب در نقطه مقابل قرار میگیره و میشه مسیر آب یا حوضچه های تشکیل دهنده آب رو برای پیش زمینه تا رسیدن به غروب انتخاب کرد.
مضاف بر این آشنایی به لنزها و شرایط اپتیکی و اعوجاجهای اونها دست شما رو برای خلاقیت باز می کنه. ویرایش برای بیرون کشیدن رنگ اصلی و جزییات و بافت و تنظیم روشنایی و سایه ها از قدیمی ترین اقدامات پس از عکس گرفتن در طول تاریخ عکاسی بوده.
به نظر من ابتدا با مشاهده کارهای قوی و صاحب نام عکاسان منظره و ریز شدن در عکسهای انها چشمها رو برای عکاسی منظره تقویت کرد و بعد با مطالعه و بعد تمرین ( و در صورت امکان حضور در کلاسها و کارگاهها) کارهای خود را یک به یک قویتر کرد.
ارادتمند شما
حسین ترابیان ... ویرایش آزاد
[QUOTE=Nima Sadigh;457188]سلام. این عکس برخلاف دیگر عکسهای جناب میری که اکثرشان چشم نواز و روح بخش است شبیه hdr های افراطی و سورآل شده است. که شخصا نظر مثبتی به این سبک ندارم.
درود
اگر دو سوم را به آسمان می دادند و حجم ابرهای آسمان را به تصویر می کشیدند در این غروب زیبا عکس قوی میشد
حسین ترابیان ... ویرایش آزاد