سپاس از نظرتون.
میشه مشخص کنید کدوم رو بیش از حد ادیت کردم؟ میخواه ایرادهام کم بشه در دید دیگران، سوای دیدگاه خودم، چون باید شما هم لذت ببرید.
Printable View
باز هم تكرار مي كنم سليقه ها متفاوت هست.
http://forum.akkasee.com/f115/t6443-5.html#post425303
درود
فایل پیوست 74057
متشکل از 6 شات
درود.
راجع به مطلبی که فرمودین میشه بیشتر توضیح بدین؟ منظورتون در خود ACR هست یا بعد از باز کردن فایل در فتوشاپ؟ تا جائیکه می دونم عکسی که از اساس 16 یا 32 بیت نیست با تغییر مد به 16 یا 32 تغییری در اطلاعاتش ایجاد نمیشه... فکر می کنم منظورتون این نوع تغییر مد نیست که کنجکاوم بدونم چی هست.
درود
فایل پیوست 74083
مشکل بوجود آمده بر اثر محدودیت داینامیک رنج بدنه ها ایجاد می شود، قابل توجه دوستانی که بدنه های تولید شده جدید را زیر سوال می برند و می گویند با بدنه های قدیمی هم میتوان بهترین عکسها را گرفت، البته منکر این فرمایش نیستم بله حتی با موبایل هم میشود بهترین عکسها را گرفت اما در بعضی مواقع بسیار محدود خواهیم شد، در شرکتهای معظم تولید سنسور هر سنسور تولید شده جدید تر نسبت به سنسورهای قدیمی تر از داینامیک رنج بالاتری برخوردار است که این امر در برند نیکون تقریبا از همه بالاتر است و این داینامیک رنج یعنی دامنه خاکستری های بین مشکی 100% تا سفید و همینطور تونالیته های رنگی هرچه این دامنه کمتر باشد میزان تون های کمتری تحت پوشش قرار می گیرد و این مساله در آسمان بیشتر خود را نشان می دهد مخصوصا موقع تبدیل عکسهای رنگی به سیاه و سفید و فقدان تون موجود در دامنه خاص باعث ایجاد این خطوط و پله ای شدن تصویر می شود، البته این حالت با تغیرات نرم افزاری نیز پیش می آید...
شاد و موفق باشید
درود بر شما.
حسین عزیز من راجع به داینامیک رنج یا اینکه پله پله ای شدن رنگها یعنی چی سوال نکردم. عرضم این بود که جناب توسلی راجع به تغییر مد عمق رنگ چه نوع عکسی صحبت کردن؟
این امکان وجود داره که تصاویر داری عمق رنگ بالا رو در مدهای پائین تر ویرایش کرد اما عکسش امکان پذیر نیست و نمیشه عمق رنگی عکسی رو افزایش داد. خواستم دقیقا بدونم اشاره جناب توسلی به چی بود.
ویرایش :
تغییر مد رو در تنظیمات ACR پیدا کردم. خقیقتش تا به امروز همیشه در مد 8 بیت عکس ها رو ویرایش می کردم و خیال می کردم عکس های دوربین 8 بیتی هستند!
نمی دونم چرا ACR رو در حالت پیش فرض روی مد 16 بیت تعریف نکردن!
ویرایش 2 :
ظاهرا این تعییر مد در ACR از 8 به 16 در مورد هر عکسی صورت میگیره که برام نا مفهومه! (تا الان فکر می کردم سر و کارم با فایل راو 16 بیت هست) ... تا جائیکه تجربه به من نشون داده این تغییر بی فایده است مگر عکسی از اساس 16 بیت باشه (مثلا خروجی رندر از نرم افزار گرافیکی خاصی یا اینکه عکس تهیه شده از دوربین 16 یا 32 بیت باشه). ممنون میشم دوستان اگر راجع به این گزینه ی ACR اطلاعی دارن بیشتر توضیح بدن.
دوستان بحث در مورد غنای رنگی هست و به داینامیک رنج ارتباطی ندارد. هر چه عمق بیت در عکس بالاتر باشد یعنی غنای رنگی بیشتر هست. در واقع اینجا پله ای شدن رنگ آسمان بدلیل کمبود تعداد غنای رنگ در عکس هست .
این عکس را ملاحظه کنید: عکس سمت چپی در حالت 8بیت ویرایش شده و همان تنظیمات در حالت 16 بیت منجر به خروجی عکس سمت راست شده.
http://www.elizabethhalford.com/wp-c...t-11.23.16.png
منظورم این بود موقع باز کردن عکس خام در فوتوشاپ عمق رنگ را 16 انتخاب کنیم که خودتان هم کشفش کردید ! وقتی شما عکس خام می گیرید عمق رنگی که سنسور ثبت می کند معمولا 12 تا 14 بیتی است. وقتی خروجی Jpeg تنطیم شود عمق به 8 کاهش پیدا می کند.
نظر جناب توسلی کاملاً صحیح است و این امر (پوستریزاسیون) (Banding هم میگویند گویا) به هیچ وجه ارتباطی با داینامیک رنج ندارد! فقط شاید بهتر باشد به جای غنای رنگی همان عمق رنگ را که کمی بعد تر خود جناب توسلی هم فرمودند به کار ببریم تا شاید با واژۀ "ساچوره" و مشتقاتش اشتباه نشود.
همگی شاد کام باشید
سلام
وجود ویلا یا هر اثر کوچکی از انسان در یک عکس باعث میشود عکس از دسته بندی طبیعت (و نه منظره)خارج شود.
از ویکی پدیا:
نقل قول:
shows spaces within the world, sometimes vast and unending, but other times microscopic. Landscape photographs typically capture the presence of nature but can also focus on man-made features or disturbances of landscapes.
از قضا انجام این کار با لایت روم سریع و آسان است.
این ابزار را امتحانی بفرمایید :
فایل پیوست 74106
فایل پیوست 74107
فایل پیوست 74144
عکس اگزیف دارد.
فایل پیوست 74168 اززاویه وموقعیتی دیگر.
چیزی که در عکس شما منو خیلی اذیت میکنه اور شدن نور خورشید است. و هرچی عکس زیباتر باشه این مشکل بیشتر اذار دهنده خواهد بود!
سوالی که برای من پیش میاید این است که چرا عکس را ادیت نکردید!!!
بشخصه اگر خودم عکس مشابهی گرفته بودم حتما نقاط پر نور خورشید را ادیت میکردم.
برای مثال عکس زیر هم شرایط مشابه اور شدن محل خورشید و دو انعکاس روی اب دریا و روی ساحل داشت. با تکنیک Frequency Separation دیتیل را از رنگ و تون روشنایی جدا کردم. دیتیل محل اور شده خیلی راحت از نقاط کنار قابل کلون کردن است و نور و تون روشنایی هم با براش به راحتی از حالت اور خارج میشود. نهایتا هم یک عکس سان استار با حالت لایه اورلپ روی محل خورشید قرار دادم تا شعاع نور را ایجاد کند.
فایل پیوست 74179
مهدی جان ویرایش نکردید!!! چیه دیگه؟! عکس که قطعا ویرایش شده...اما اگر منظورتون حذف انعکاس خورشید توی آب باشه که جزو ترکیب بندی است.در مورد خورشید اصلی هم باید بگم معمولا از اون کارها توی عکسهام انجام نمیدم که چیزی از جای دیگه به عکس اضافه بکنم.اون روش رو برای روتوش پرتره میشناسم اما برای چنین کاری ازش استفاده نکردم،شما هم که روشتون رو توضیح ندادید.تحقیق میکنم ببینم چطوره...
اینجور مواقع من از روشهای خیلی معمولی استفاده میکنم مثل لیکویی فای و کلون استامپ و غیره و خیلی هم پیش نمیرم...خورشیدی که توی اون موقعیت هست خود به خود اور میشه...اون هم برای تک شات.من اگر میخواستم اصلاحش بکنم اینجور چیزی میشد و پیشتر هم نمیرفتم...که مثلا سان استار از جای دیگه اضافه بکنم و...همان سان استار خود لنز خوبه به نظرم...
فایل پیوست 74188
منظورم ادیت قسمتهای اور شده مربوط به خورشید و انعکاسش بود. ان هم در حد رفع اور شدگی نه اینکه کلا برداشته شود.
البته هر کسی اصول خودشو در ادیت عکس داره شما هم دلتون میخواد که دستکاری مینیموم ممکن باشه.
بشخصه فکر نمیکنم اصلاح مواردی که به محدودیت ابزار مربوط میشه و یا به اصالت عکس صدمه بزنه یا شایسته نباشه.
درود و احترام
فایل پیوست 74256
فایل پیوست 74290
نمای دماوند از آبگیرهای بابل
درود بر عقیل... این طور عکسها من را هیجان زده می کند. مخصوصا اینکه علاقه خاصی به دماوند دارم..
معمولا عکس دماوند از این زاویه را کمتر می بینیم*؛ مخصوصا در هنگام طلوع خورشید و آن هم با این رنگها که یکی در کنار دیگری در چرخه ی رنگ همدیگر را تکمیل می کند. هم طبیعت در این ساعات رنگهای جالبی به نمایش می گذارد و هم اینکه عکاس ترکیب رنگها را با اشباع رنگ مناسب انجام داده است.
نکته مثبت دیگر عکس در هیستوگرام آن نهفته است. نقاط black یا کاملا تیره و همچنین نقاط highlight یا کاملا روشن در عکس تقریبا وجود ندارد و همین کنتراست پایین عکس به انتقال فضای طبیعی عکس کمک بسیاری کرده است. حس آرامش(ریلکس بودن) معمولا با کنتراست پایین القا می شود. این روزها عکس کم کنتراست کمتر می بینیم. این هم عامل دیگری هست برای موفقیت عکست.
عکس این قدر قوی هست که خیلی سخت می شود نقطه ضعفی در آن پیدا کرد. به نظر من تنها چیزی که شاید امکان بهتر شدن داشت فور گراند یا همان پیش زمینه عکس است. کمتر شدن میزان پیشروی آن و در حقیقت فشرده کردن آن با کم کردن ارتفاع دوربین پیشنهاد من هست. فضای روشن و خالی آب در قسمت پایین عکس کمی زاید به چشم می آید.
با این تفاسیر، عکس 100 درصد جزو عکسهای درجه یک حساب می شود.
*90 درصد عکسهای دماوند از ابتدای پلور در جاده هراز گرفته می شوند.
ممنون نیمای عزیز.راستش اینطور نگاه کردن با دقت به عکس حتی من رو هیجان زده تر میکنه.تاکید من در ویرایش همین حس آرامش بود.حسی که خودم اون لحظه صبح زود توی اون تالاب داشتم...انگار موفق بودم :::happy:::
در مورد فور گراند باهات موافقم،منتها یک روز مرطوب بود و اگر میخواستم پایینتر برم خیلی گل آلود میشدم و اصلا باید میرفتم توی آب و اگر هم سر لنز رو پایین میدادم ترکیب بندی عکس به هم میخورد...خلاصه اینکه کمی محدود بودم.
در نهایت اینکه ممنون از اینکه وقت گذاشتی و در مورد عکس اینقدر نوشتی.
درود بر مهدی دانش پایه... دیدن دو عکس درجه یک پشت سر هم واقعا انرژی بخش هست..
به نظرم مقایسه این دو عکس و سبک عکاسی و ویرایش آنها جالب می تواند باشد.
در این عکس بر خلاف عکس عقیل استراتژی کنتراست و سچوریشن بالا در پیش گرفته شده. رنگها دیگر همسایه همدیگر نیستند و در مقابل هم قرار گرفته اند. حس عکس کمی aggressive تر است. عکس عقیل شبیه یک قطعه موسیقی است که فقط با ویولون و پیانو اجرا شده است و عکس شما شبیه یک قطعه موسیقی است که با درام و گیتار نواخته شده است. شاید عکسها و ویرایشهای افراد حال و هوای این روزهای افراد را به نمایش بگذارد.:::confused2:::
عکس شما هم با قدرت کامل ظاهر شده است و شاید سخت تر از عکس عقیل بتوان نقطه ضعفی در آن یافت. با این وجود دوست داشتم رنگ قرمز و نارنجی که در وسط عکس در نزدیکی افق دیده می شود کمی اشباع رنگ کمتری داشته باشد(البته طبیعت هم برخی اوقات این رنگها را به نمایش می گذارد).
ممنون برای اشتراک گذاری این عکس و تحمل صحبتهای گاها ایراد گیر بنده.
http://s6.picofile.com/file/8233491800/00001.jpg
ترکیب دو عکس پانورما در دوفصل متفاوت
دوربین کامپکت H20
فایل پیوست 74327
اصفهان - ناژوان - زمستان 1394
مرسی نیما جان، تعبیر زیبای کردید از دو عکس در نقطه مقابل یکدیگر، یک طلوع و یک غروب، یکی با حس ارامش و یکی تشویش!
شاید اگر این عکسها پشت سر هم پست نشده بود این حس را منتقل نمیکرد. تا بحال به عکسهای منظره به عنوان عضوی از یک مجموعه و توصیف عکس در ارتباط با عکسهای دیگر فکر نکرده بودم!
در مورد رنگ نارنجی با شما موافقم این روزها کمتر در ویرایش سخت میگیرم. اما وقتی سوژه خاصی در عکس طبیعت نیست گریزی نیست جز برجسته کردن زیبای رنگهای و بازی روشنایی و تاریکی!