با سلام
دوستان میشه لطفا نرم افزاری که برای پانورما استفاده می کنند بگویند
من از photoshop cs2 استفاده کردم با اینکه نورسنجی قفله و از سه پایه استفاده شده و20یا 30 % همپوشانی شده درست متصل نمی شوند آیا اشکال از نرم افزاره یا ..؟
Printable View
با سلام
دوستان میشه لطفا نرم افزاری که برای پانورما استفاده می کنند بگویند
من از photoshop cs2 استفاده کردم با اینکه نورسنجی قفله و از سه پایه استفاده شده و20یا 30 % همپوشانی شده درست متصل نمی شوند آیا اشکال از نرم افزاره یا ..؟
من بیشتر با photoshop cs3 استفاده میکنم
10.5mm
یک شات
بنظر من خوب درآمده .چون روی کشتی متحرک بودم .۳ پایه نداشتم
[IMG]http://i20.*******.com/2m2v0vo.jpg[/IMG]
خیلی خوب شده رضا جان (در ضمن عیدت هم مبارک )
و همچنین :)
دیگه بهتر از این نمیشد
اینجا من چند مشکل دارم
اول اینکه عکس خیلی کوچک میشه (به نسبت پانوراما)
دوم بهم ریختن رنگ موقع کرکشن(اطراف کادر) .
خوب آدم وقتی توی دریا باشه کشتی در حال حرکت لنز ات هم فیش آی باشه .۳ پایه هم نداشته باشی دیگه از این بهتر نمیشه
یادمه توی اون کشتی یک المانی بود که 40d داشت .اعصابمو بهم ریخته بود .دایم از اطراف عکس میگرفت اونم با فلاش:eek:
انقدر اینکارو ادامه داد که رفتم بهش گفتم میشه عکسهاتو ببینم ؟ با کمال میل عکسهاشو نشون داد .همه چی تاریک فقط از مه و غبار اطراف عکس گرفته بودو خیلی هم خوشحال بود.ازش تشکر کردم توی دلم گفتم اگه این دوربین الان دست یک ایرانی بود میتونست در حد تیم ملی از اطراف عکس بگیره
اين پاناروما خيلي فني گرفته نشده. بيشتر جهت رفع اين كنجكاوي بود كه آيا با لنز 12mm هم مي شود پاناروما گرفت يا نه. واقعاً كار فتوشاپ محشر بود. به جز قسمتي از سيم هاي برق، نتيجه كارش به نظرم عالي بود. فقط اگر عكس زيبا نيست تقصير عكاس بي تجربه اش است. به نظرم در اين رنج لنز كارهاي جالبي مي شود ارائه داد.
6 شات روي دست
[IMG]http://i2.*******.com/54eanhg.jpg[/IMG]
Nikon D80 | AT-X 12-24@12mm | 1/125s | f/11 | ISO-100 | Handheld
اقا بابک ۶ شات ورتیکال گرفتید ؟
نه آقا رضا، 6 شات هوريزونتال (افقي) گرفتم. اعوجاج سيم هاي برق به همين علت است. چطور مگه؟
رزلوشن افقي عكس اصلي 8600 پيكسل شده. اگر 200 dpi حساب كنيم، ميشه همون 1 متر!
اگر به نظر شما ارتفاع عكس نسبت به عرضش زياده، بايد عرض كنم كه لبه هاي عكس ايجاد شده به شدت كج و معوج بود و اگر همينجور كراپ مي كردم به شدت ارتفاع عكس كم ميشد. در اينجا من كمي شيطنت كردم و عكس را كمي بزرگتر كراپ كردم و گوشه هاي خالي مانده عكس را با ابزار Clone Stamp ماستمالي كردم!!! اگر توجه كنيد معلومه! :::blushing:::
رضا جان، وادار به اعترافم كردي!!! :::big grin:::
8 شات روی دست با canon powershot A530
اساتید باید ببخشند، عکاس آماتور با دوربین آماتور بهتر از این نمیشه دیگه
مکان: تکاب آتشکده آذرگشسب (معروف به تخت سلیمان)
قله لاتون
به عنوان اولین عكس پاناروما تجربه خوبی شده
سعی كن در عكس های بعدی , برای عكاسی در وسط فضای كادر بایستی و به ارتفاع و تراز دوربینت بیشتر توجه كن.
در ضمن برای اینكه آسمانت رنگی یك دست داشته باشه , زاویه دوربینت را طوری تنظیم كن
كه در محدوده 45 درجه ای خورشید نباشه
به زبان ساده تر سعی كن بیشتر پشت به خورشید باشی.
موفق و پیروز باشی
:::happy:::
[IMG]http://i10.*******.com/6z4lddz.jpg[/IMG]
تصحيح عكس
پانوراما شهر سنندج (7شات)
http://www.imageox.com/graphic/thumb...ndaj_P-th.jpeg
جناب كامیار
اگر من هم این تجهیزات عسل گونه شما را داشتم رزولوشن عكس هام اشكمو در نمی آورد
خوش به حال چهل دی سواران
خدا به ما هم بده
به شما هم وان دی اس مارك تری
عكسهای خوبی است
اما فول فریم نیست
فول فریم آپلود بفرمائید
متشكرم
جناب كاميار چوب كاري مي فرمائيد ...
منظور از فول فريم عكسهائي است كه تمام زواياي يك صحنه رو نشون بده
اصطلاحا 180 × 360 درجه
من كه عكاس نيستم ، عكاسي هم بلد نيستم ، بقول بچه ها گفتني : جائي كه عقاب پر بريزد ...
ولي با اجازه شما يه سري به اين لينك بزنين بد نيست
http://www.flickr.com/groups/equirectangular
البته چون خجالت ميكشم عكسهاي خودمو نگذاشتم
اما اين لينكو ببينيد
اگه فعال نشد گزينه فلاش سمت راست پائين رو انتخاب كنيد
http://seychelles.sympact.cz/en/java/seychelly-09.html
البته مطلب تو اين زمينه زياد هست و حقيقتش اينه كه اندكي از دوستان خبر ندارن توي دستشون چي هست و ميشه باهاش چه ها كه نكرد.
اشل كار اين سايت هنري است و حقير خودمو هنرمند نميدونم
اما با اجازه بزرگترها ، نه سالي هست كارم پانوراما و تور مجازيه
البته خوشحال ميشم كه منو به شاگردي بپذيريد
مخلص شما و ساير دوستان پروفشنال هم هستيم
متشكل از دو فریم
محل عكس :طالقان
[IMG]http://www.*******.info/files/whewam00bibr3ksvuae8.jpg[/IMG]
http://thumbsnap.com/images/u9Am1DCB.jpg
با دیدن عکس کامیار عزیز یاد این عکسم افتادم...گرچه به زیبایی کار ایشون نیست.
سلام: دوستان فرصت شد یه سری به این لینك بزنید عكسهای پانورامای زیبایی توش هست تا سایز واقعی هم دیده میشه فقط نت پرسرعت میخواد شاید صفحه سنگین باشه شاد باشین
http://share.gigapan.org/
پانوراما متشکل از دو فریم
محل: اطراف سنندج
http://www.imageox.com/graphic/thumb...tled_P-th.jpeg
فاصله کانونی لنز دوربین عکاسی ام طبق آنچه که بر روی لنز نوشته شده از 6 تا 18 میلی متر است، در صورتی که در دفترچه راهنمای آن اینطور بیان شده:
فاصله کانونی = 117 - 39 میلی متر، هنگامی که به یک دوربین ساکن 35 میلی متری تبدیل میشود.
(f = 39 – 117 mm when converted to a 35mm still camera)
منظور از دوربین ساکن 35 میلی متری چیست و چگونه میتوان دوربین خود را به آن تبدیل کرد؟
برای تهیه عکسهای پانوراما (Panorama) با استفاده از نرم افزار فتو استیک (Photo Stitch)(ارائه شده توسط شرکت کانن) فاصله کانونی بایستی حداقل 20 میلی متر باشد در صورتی که عکسهای دوربین های دیجیتال با لنز های کوچک فاصله کانونی شان معمولا کمتر از 10 میلی متر است، حتی در صورتی که حد اکثر زوم اپتیکال صورت گیرد شاید به زحمت بتوان آن را به 15 میلی متر رساند. آیا برای حل این مشکل و تهیه عکس پانوراما با این دوربین ها راه حلی وجود دراد؟
با تشکر فراوان
مشخصات دوربین:
SONY
Cyber Shot
DSC – S60
(میدونم دیگه تقریبا" عتیقه شده! اما هنوز عكسهای خوبی باهاش میگیرم)
دوست من تهيه پانوراما اصلاً ربطي به فاصله كانوني و نوع دوربين نداره:confused: شما اول عكساتون رو
بگيريد و سعي كنيد همپوشاني مناسبي داشته باشند ( در حالت Manual بگيريد كه اختلاف نوري هم
حاصل نشود-اندازه دياف و سرعت شاتر ثابت ) بعد در فتوشاپ CS3 گزينه File و سپس Automate و بعد
Photomerge را انتخاب و مسير عكس ها رو بهش بديد و روشي رو كه مي پسنديد رو كليك كنيد و بعد
OK رو بزنيد، خود برنامه كارها رو اتوماتيك براتون انجام ميده و شما فقط بايد در انتها تصوير حاصله رو Crop
كرده و Save كنيد ! همين ! :cool:
خیر! فاصله کانونی هم کاملا مهم است... چون نرمافزار باید بتواند اعوجاجات رو اصلاح کند و بهم بچسباند.
اما درمورد کامپکتها اصلا نگران نباشید... چون اعدادی که نرمافزارها میدن به گمانم اعداد مربوط استاندارد ۱۳۵ است... و دوربینهای کامپکت نسبت به اون استاندارد ... لنزهایی معادل ۲۸ تا ۲۰۰ دارند....(اکثرا ۳۵ تا ۱۰۵)
ممنون از راهنمایی تون
من در مورد فیزیک نور اطلاعات زیادی ندارم. برای همین نمیدونم اعداد مربوط به فاصله کانونی در عکاسی دقیقا" چه مفهومی داره و به چه دردی میخوره! چند بار با یه دوربین فیلمبرداری کانن چند تا پانورامای 360 درجه تهیه کردم که همه شون با همون فتواستیک کنار هم چیده شده بود و هیچ مشکلی هم نداشت. فاصله کانونی که روی لنز دوربین نوشته بود از 2 تا 82 میلی متر بود. (در این زمان هیچ اطلاعی نسبت به فاصله کانونی نداشتم) اما چون تراکم عکسها پایین بود خواستم با یه دوربین عکاسی هم پانوراما تهیه کنم، اما فتو استیک پیغامی داد مبنی بر اینکه فاصله کانونی دوربین شما خارج از محدوده ای است که در این نرم افزار قرار گرفته. (محدوده فتو استیک: 20 تا 10،000 میلی متر - محدوده ذکر شده روی دوربین 6 تا 18 میلی متر) حتی با فتوشاپ CS2 هم لبه های عکس ها روی هم قرار نمیگیره و مخصوصا اگه تعداد عکسها از دو سه تا بیشتر بشه در لبه ی عکسها شکست قابل توجهی دیده میشده. (البته نهایت سعی خودمو در حفظ تراز بودن دوربین روی سه پایه کردم، اما فایده نداشت.) بنظر میاد لبه عکسها کمی منهنی میشه (درست مثل وقتی که از لنز Wide angle استفاده شده) و نرم افزار در جبران این حالت مجبور میشه عکس دومی رو در یک طرف تغییر بده تا با عکس اول جور بشه، طرف مقابل عکس دوم نیز متقابلا" دستخوش تغییر میشه و اگه بخواهیم عکس سومی رو در کنار اون قرار بدیم ناچارا" یک شکست غیر قابل تصحیح در محل تلاقی عکس 2 و 3 دیده میشه.
در اطلاعات EXIF عکس ها در قسمت Camera و در گزینه ی Focal Lenght اطلاعات مربوط به فاصله ی کانونی لنز در زمان تهیه عکس ثبت میشه. بنا بر تجربه ی شخصی خودم هرچه این عدد بیشتر بشه پانورامای بهتری بدست میاد. ضمنا" هرچه فاصله اجسام به دوربین بخصوص در محل تلاقی عکسها کمتر باشه، مشکل شکست لبه ها بیشتر میشه. بعد از تلاش زیاد تونستم پانورامای 180 درجه بدون مشکل عدم تطابق لبه ها تهیه کنم، اما همچنان موفق به تهیه یک پانورامای 360 درجه نشده ام!!!
در زمینه اهمیت فاصله کانونی عکسهای تشکیل دهنده یک تصویر پانوراما، متن زیر ترجمه بخشی از دستور کار نرم افزار فتو استیک است:
اگر از تصاویر یک دوربین عکاسی استفاده میکنید بایستی تنظیمات مربوط به فاصله کانونی آن را از لیست مربوط انتخاب کنید. برای اطلاع از فاصله کانونی دوربین خود به دفترچه راهنمای آن مراجعه کنید. اگر دوربین شما اطلاعات مربوط به فاصله کانونی را در داده های عکس ذخیره مینماید، نرم افزار به طور خودکار فاصله کانونی را تنظیم میکند و نیازی به وارد کردن آن نیست. اگر فاصله کانونی دوربین شما در محدوده پیش فرض نرم افزار نباشد، میتوانید آن را به لیست اضافه کنید. اگر دوربین شما به عدسی بزرگنمایی مجهز شده باشد و اطلاعات مربوط به فاصله کانونی در دست نباشد، بهتر است بیشترین و کمترین فاصله کانونی دوربین را از به لیست اضافه کنید و اعداد ما بین آن دو را انتخاب کنید تا زمانی که به بهترین نتیجه برای در کنار هم قرار دادن عکسها دست یابید. چنانچه از عکسی استفاده میکنید که خود از ترکیب چند عکس بوجود آمده، یا زمانی که از چند عکس با فاصله کانونی متفاوت استفاده میکنید، نرم افزار قادر به انتخاب خودکار فاصله کانونی نیست.
سلام
یه عکس پانورامای 360 درجه از یه هتل گرفتم.
با یک هد دست ساز.
دوربین هم کنون 350دی با لنز کیت 18 55
سلام
من تجربیاتم رو در مورد عکاسی پانوراما میگم شاید به دردت بخوره علی جان
1 من خودم از نرم افزار ptgui استفاده می کنم و فوق العاده راضیم و هیچ مشکلی با فاصله کانونی یا اعوجاج حاصل از لنز و غیره نداشتهام.
2 برای اینکه در این شیوه عکاسی عکسها دقیقا رو همدیگه منطبق بشن باید دوربین رو حول NODAL POINT بچرخونی.
که برای ای منظور باید از هدهای پانوراما استفاده کنی.
3 اما در مورد فاصله کانونی مطمئن نیستم ولی به احتمال بسیار زیاد منظوره نرم افزار 20 مم در قطع 35 بوده.
دوست عزیز، سنسور دوربین شما و تقریبا (تحقیقا) تمام دوربینهای دیجیتال معمولی، بسیار کوچک است. برای همین موضوع هم لنزهایی که برای آنها ساخته میشود، هم مقیاس با لنزهای حرفهای نیست.نقل قول:
فاصله کانونی لنز دوربین عکاسی ام طبق آنچه که بر روی لنز نوشته شده از 6 تا 18 میلی متر است، در صورتی که در دفترچه راهنمای آن اینطور بیان شده:
فاصله کانونی = 117 - 39 میلی متر، هنگامی که به یک دوربین ساکن 35 میلی متری تبدیل میشود.
(f = 39 – 117 mm when converted to a 35mm still camera)
منظور از دوربین ساکن 35 میلی متری چیست و چگونه میتوان دوربین خود را به آن تبدیل کرد؟
من خودم یک دوربین سونی H2 دارم که لنزش 6-72 هست. به دلیل کوچکی سنسور، این لنز تقریبا معادل یک لنز 36-432 هست. یعنی نسبت 6 با دوربینهای DSLR داره. مثلا در فاصله کانونی 6mm این لنز من، تصویری روی سنسور تشکیل میشه که در یک دوربین DSLR در فاصله کانونی 36mm و در سک دوربین حرفهای فولفریم، در فاصله کانونی 50mm.
این نسبت برای دوربین شما، برابر 39 تقسیم بر 6 است. یعنی 6.5 . بنابراین شما باید در برنامههای مذکور، عدد فاصله کانونی خودتون رو در عدد 6.5 ضرب کنید.
امیدوارم در انتقال مطلب موفق بوده باشم.
مصطفی جان كاملا درست می فرمایند
فقط اینكه مصطفی جان...
6 م م دوربین شما همان 36 م م در فول فریم است و در مثلا دوربین های كراپ دار كه شما از آن ها با نام Dslr یاد كردی در حدود فاصله كانونی 24 م م معادل است...
سلام
دوستان من با هردو اين نرم افزارها كار كردم، به نظر من PhotoShop بهتر از نرم افزار Canon
جواب ميده! مواردي بوده كه بعد از لود عكس ها PhotoShop جواب ميده كه اين تصاوير بهم نمي خورند
ولي نرم افزار Canon همونطور ادامه داده و در پايان يه تصوير كج و معوج بيرون داده! تا نظر دوستان
چي باشه؟:::confused2:::
این اولین عكسی هست كه من به صورت پانوراما انداختم
دوربینم مد پانوراما داره و برنامه نرم افزاریش هم مال خود دوربین هست
میگن عجله كار شیطونه!!!
من با اولین عكسی كه به صورت پانوراما گرفتم اینقدر زوق زده شدم كه 3سوته اومدم اینجا و آپلودش كردم:confused:
امروز كه یك مقدار وقت داشتم كل تاپیك رو دیدم و از عكسی كه گذاشتم واقعاً :::blushing::: شدم. به هر حال دوستان لطف بكنند اشكالات عكس من رو بگن. البته توی چسبوندنش به هم میدونم شده دانشگاه اشكال:::big grin2:::
من برنامه المپوس مستر 2 رو استفاده میكنم كه برنامه خود دوربین هست. لینكهایی كه دوستان برای دانلود برنامه های حرفه ای پانوراما گذاشتن همه به نوعی دوچار مشكل هستن. شاید هم مشكل از طرف من باشه!!
محبت كنید یك لینك جدید بگذارید تا من هم بتونم حداقل عكسهام رو بدون اشكال به هم بچسبونم:::love2:::! بگذریم از بار هنری عكس, نور دهی,...
این هم پانورامای 4 قله که از دشت میدان میشان گرفتم
[IMG]http://i27.*******.com/14kz3wx.jpg[/IMG]
سلام
متاسفانه باید حتما از هد پانورام استفاده کنی.
البته میتونی اونو بسازی.
همونطور که در پستها قبلی شکلش هست.
سلام: من اولین بار بود كه میخواستم تجربه پانوراما با یك اس ال آر رو داشته باشم. رو 17 میلیمتر با منوآل فكوس 3 شات عمودی گرفتم در 2 مقطع از یك كادر.....هر بار كه كادر رو میخواستم عوض كنم دستی زوم رو انجام میدادم چون 80 درصد اینكار زمین تو كادر من بود كه در حالت پرسپكتیو قرار میگرفت فاصله از مینیمم 1متر در كادر بود تا آخر فریم 3 كه حدودا میشد 300 متر. در مرحله 3 عكس اول كه من عكسها رو گرفتم آخرین فریم رو كه آسمان داخل كادر بود میخواستم بگیرم بعد از فكوس انگشت كه نیمه راه شاتر قرار میگرفت دوربین آلارم میداد(بیپ بیپ های پشت سرهم) من عكس 3 رو تو همین حالت گرفتم در تمام 3 میزان نور دهی ثابت بود....... در مرحله دوم باز در قسمت عكس سوم در آسمان آلارم شنیده شد ایندفعه میزان همپوشانی فرضی رو جابجا كردم آلارم كه قطع شد عكس سوم رو گرفتم. وقتی این 2 عكس پانوراما رو كه هر كدام از 3 فریم متشكل بود رو در كامپیوتر با فوتو استیچ مرج كردم. اون 3 عكسی كه در قسمت اسمان اون دوربین الارم میداد یك تفاوت رنگ یا تفاوت اكسپوزی در اسمان دیده میشه.......اما در اون عكسی كه آلارم در كار نبود كادر و همپوشانی خوبه.....حالا سوال من اینه دوربین از كجا میفهمه من در حال گرفتن پانوراما هستم؟! آیا این قضیه در همه حالات اتفاق میوفته؟! اگر اینجوری باشه خیلی خوبه. همه دوربین های اس ال آر همینجوریند؟ دوستان من اولین باری بود كه با یك اس ال ار چند عكس جهت پانوراما مینداختم با اس 3 و اس 5 زیاد اینكارو كرده بودم اونها خیلی راحته اما تجربه ای از بابت اس ال ار نداشتم نیازمند یاری سبزتان هستیم. ممنون
سلام: این سوال پست قبل رو كسی میتونه كمك كنه؟
نه كامیار جان فاصله كانونی تغییر داده نشد فقط بصورت دستی فكوس رو همون فاصله كانونی انجام دادم. اما اون بیپ بیپ چیه بوده باهاش برخورد داشتی؟
اگر منظور Ae بوده اون فقل بود
راستش من بار دوم بعد از شنیدن اون صدا اندكی همپوشانی فرضی رو جابجا كردم (بدون دست زدن به فكوس) اون صدا قطع شد كه نهایتا همین پانورامای خوبی درآمد. ممكنه با حفظ فكوس و رعایت میزان نور دهی این الارم صرفا واسه همپوشانی صحیح انجام میشه؟!
سلام
با استفاده از یک پایه فلاش که مال یه دوربین قدیمی بود پانو هد ساختم و سعی کردم Nodal Point رو دقیقا پیدا کنم و دوربین رو حول محور اون بچرخونم. در ضمن دوربینو کاملا مماس بر خط افق روی سه پایه محکم کردم. فاصله کانونی دوربین که تو سیستم 35 میلیمتری 40 میلیمتر بود رو تو همه عکسها تغییر ندادم. فوکوس و تراز سفیدی و سرعت شاتر و اندازه دیافراگم رو هم برای همه عکسها یکسان گرفتم. در این وضعیت عکسهای 180 درجه خیلی عالی در میاد اما تو عکسهای 360 درجه درست در وسط تصویر یه شکست ایجاد میشه! نمیدونم اشکال کار از کجاست. دو نرم افزار فتوشاپ CS2 و PhotoStitch رو امتحان کردم که نتایجشون تقریبا شبیه به هم بود.
در این مورد ممکنه منو راهنمایی کنید و اگر امکانش هست طریقه کار با PTgui رو به من یاد بدید؟
ممنونم
سلام دوستان
من PTGui v7.5 رو دانلود کردم. اما رجیستر نشده! خیلی گشتم واسه سریال یکی رو پیدا کردم 5 روز کار کرد. از دوستان هر کی سریال یا کرک داره لطف کنه بذاره دانلود کنیم.
ممنون
سلام
با استفاده از یک پایه فلاش که مال یه دوربین قدیمی بود پانو هد ساختم و سعی کردم Nodal Point رو دقیقا پیدا کنم و دوربین رو حول محور اون بچرخونم. در ضمن دوربینو کاملا مماس بر خط افق روی سه پایه محکم کردم. فاصله کانونی دوربین که تو سیستم 35 میلیمتری 40 میلیمتر بود رو تو همه عکسها تغییر ندادم. فوکوس و تراز سفیدی و سرعت شاتر و اندازه دیافراگم رو هم برای همه عکسها یکسان گرفتم. در این وضعیت عکسهای 180 درجه خیلی عالی در میاد اما تو عکسهای 360 درجه درست در وسط تصویر یه شکست ایجاد میشه! نمیدونم اشکال کار از کجاست. دو نرم افزار فتوشاپ CS2 و PhotoStitch رو امتحان کردم که نتایجشون تقریبا شبیه به هم بود.
در این مورد ممکنه منو راهنمایی کنید و اگر امکانش هست طریقه کار با PTgui رو به من یاد بدید؟
ممنونم
[IMG]http://*******.info/files/0yk0hmpwajwfleu2967t.jpg[/IMG]
6 عکس
لنز 28-105
F:16
63mm
راهنمایی میخواستم در مورد این عکس
اولین کار هستش
یعد از اینکه در PS اینهارو یکی کردم با این صحنه روبرو شدم که به صورت بریده بریده از کار در اومد
1. اشکال از نحوه چیدن هست
یا اینکه در عکاسی مشکلی وجود داره
سپاس
آقای باقرزاده، حدس میزنم با Cs3 این کار رو انجام ندادهاید، درست است؟
Cs3 این کار را بسیار تمیزتر و بدون مشکل (احتمالاً) انجام میدهد.
من پانوراماهای روی دست زیادی گرفتهام که خودم امید چسبوندنش رو نداشتم، اما Cs3، که الزاماً حرفهای ترین ابزارهم برای این کار نیست، براحتی برام پانوراما رو ایجاد کردهاست.
به نظر من مشکل از فتوشاپ نیست... بلکه عکسها رنگ و نور متفاوتی دارند...
عکسها رو با تنظیمات یکسان گرفتید؟(شاتر و دیافراگم)
- احتمالاً خیر
- http://www.akkasee.com/digitalcamera...ves/007238.php
- تاپیکهای مرتبط در فورم
پینوشت: با آرش خط رو خط شدم! ایشون تجربه پانورامائیش 100 برابر من است! پس تکلیف معلوم است.
البته CS3 کار پانوراما را بسیار تمیزتر انجام میدهد، اما دلیل نمیشود بتواند هر شقالقمری را انجام دهد و عکسهایی با اکسپوژر مختلف را بتواند بدون درز به هم بچسباند.
فتوشاپ در انتهای قسمت پانوراما گزینه ای داره که با فعال کردن اون میتونه پانورامای ساخته شده رو به صورت لایه های جدا برای هر عکس وارد فتوشاپ کنه
به این ترتیب کنترل روی نور و تنظیمات مربوط به تغییر روشنایی و رنگ در هر لایه به طور مجرا کنترل میشه تا پانورامای یکدستی داشته باشید
در این موارد بهتره لایه ای رو به عنوان لایه پایه در نظر بگیرید که روشنایی و نور اون در حد متوسط نسبت به سایر لایه ها باشه و سعی کنید بقیه لایه ها رو با اون بسنجید و تصحیح کنید
پس از اینکه تمام لایه ها از نظر نور یکسان شدند . لایه ها را از نظر تطابق هم بررسی کرده و سپس اونها رو یکی میکنیم
و بعد تغییرات روشنایی و رنگ رو به طور دلخواه اما این بار روی تمام پانوراما انجام میدیم
بنده هم با جناب محبی موافقم،
اصولا CS3 برای خروجی پانوراما هیچ کس رو نا امید نمیزاره.
یه بار دو تا عکس داشتم که اصلاً با نیت پانوراما نگرفته بودم و فقط به مقدار اندکی با همدیگه هم پوشانی داشتن ولی از نظر نورسنجی و فوکال و ... با هم تفاوت داشتن که در نهایت به صورت بسیار تر و تمیز اونارو با هم ترکیب کرد :::love2:::
آقای باقر زاده،سرعت شاتر و اندازه دیافراگم رو برای همه عكسها یكسان گرفتید؟
اگه یكسان بوده سه تا مشكل میتونه وجود داشته باشه:
1- White Balance دوربینتون را از وضعیت اتوماتیك به وضعیت مناسب تغییر بدید و بگذارید برای همه عكسها ثابت باشه.
2- ISO دوربینتون رو از وضعیت اتوماتیك خارج كنید و یك مقدار مناسب رو انتخاب كنید و تمام عكسها رو با همان مقدار بگیرید.
3- ممكنه در اثر عبور لكه های ابر از جلوی خورشید شرایط نوردهی در فریم های مختلف با هم فرق كنه كه در این صورت یا باید منتظر صاف شدن هوا باشید یا طبق فرمایش جناب دلباز در فتوشاپ تصاویرتون رو از نظر نور با هم بالانس كنید.
اما به نظر من فتوشاپ چه CS2 و چه CS3 ابزار های مناسبی برای تهیه پانوراما نیستند.
اگه تمایل داشتید به این تاپیك در فروم همین سایت یه سری بزنید:
Akkasee.com Forums >
عکاسی دیجیتال >
نرم افزارهای ویرایش دیجیتالی >
مقایسه Photo Stitch و Photoshop CS در تهیه Panorama
http://akkasee.com/forum/showthread.php?t=6594
((برای این تیپ عکس ها از فاصله کانونی خاصی و یا لنز های خاصی باید استفاده کرد؟
مثلا میشه از لنز های واید استفاده کرد؟))
از همه جور لنزی میتونید استفاده كنید. مهم همپوشانی عكسها است كه باید از 50 تا 30 در صد هم پوشانی داشته باشند. در خیلی از مقاله ها توصیه شده برای كاهش تعداد فریم ها و در نهایت كاهش خطا در زمان عكس برداری بهتره از لنز واید استفاده بشه. اما از نظر من لنزهای خیلی واید زیبایی عكس نهایی رو كم میكنن. استفاده از لنز تله عكسهای قشنگ تری ایجاد میكنه اما تعداد فریم هاتون رو افزایش میده.
((و اینکه نوع نور سنجی در این تیپ عکسها به چه صورت باید باشد ؟))
چون عكس شما بیش از حد طولانی میشه محدودیت رنج دینامیكی ممكنه عكس شما رو خراب كنه. برای غلبه بر این موضوع بهترین روش نورسنجی به این شكله كه اول برای روشن ترین منطقه شاتر و دیافراگم رو تنظیم میكنید تا EV برابر صفر بشه. بعد دوربین رو به طرف تاریك ترین منطقه بگیرید و اختلاف EV رو بدست بیارید. بعد مقدار اون رو تقسیم بر دو كنید و اندازه دیافراگم را آنقدر زیاد كنید (یا سرعت شاتر را كاهش دهید) تا EV به عدد بدست آمده برسه و اختلاف EV جبران شود. (این كار رو در زمانی كه دوربین رو به طرف منطقه تاریك گرفتید انجام بدید)
مثلا من دوربینم رو برای روشن ترین منطقه با شاتر 125/1 تنظیم میكنم تا EV = 0 بشه.
بعد دوربین رو به طرف تاریك ترین منطقه میگیرم كه EV = - 1.5 میشه.
حالا سرعت شاتر رو كم میكنم تا به EV = - 0.7 برسم. در اینجا سرعت شاتر من میشه 50/1
تمام فریم ها رو با همین شاتر و دیافراگم تهیه میكنم.
از همه دوستان سپاسگزارم بابت وقتی که صرف کردن
با توجه به صحبتهای دوستان فکر کنم مشکل اصلی در نورسنجی موقع عکسبرداری هستش
یک سوال دیگه برای استفاده از merge خود PُS چه نوع فایلی رو بهش بدیم بهتره ؟
RAW یا .... ؟