جناب ملکیان و مینوسپهر لطف دارند.
بارها گفتم که دارم یاد میگیرم و بخش زیادی را هم همینجا آموختم.
نقل قول:
آرش جان تو این یک سال اضافه وزن نداشتی؟؟
وقتی که سر این کار هستم دچار کاهش وزن هم میشم.
حالا که بازار آفتاپیک داغه یه خاطره بگم!
چندباری پیش اومده(چندبار بابت اینه که حجم غذاهای عکاسی شده چندتا صفر داره!) که از غذایی عکس گرفتیم و در جا خوردیمش! بعد متوجه شدیم که باید جور دیگری (مثلا کیک را برش خورده و یا با بک دیگری) هم عکاسی کنیم!
نقل قول:
انتخاب کادر عمودی برای همه این عکسها دلیل خاصی داشته؟؟ مثلا ً برای چاپ در کاتالوگی ؛ چیزی؟
استاندارد مجله است.
نقل قول:
خیلی جالبه که غذاهای وطنی با وجود همه ذوق و سلیقه ای که در تزیین و چیدمان اطرافش به خرج داده شده, ظاهرشان برای یک فرد نا آشنا به آن, فقط یک سوپ! شلم شوربا است که هیچ حس خاصی از طعمش به بیننده منتقل نمی کند.
این عکس رو هم میگذارم که سوپ شلم شوربا نباشه و حس محکمی از مزش بهت منتقل بشه! lol
http://www.kosuf.com/akkasee/Sanaz/DSC_6993.jpg
نقل قول:
در مورد نورپردازی عکسها هم اگر دوست داشتی برایمان بگو, احساس میکنم نورپردازی غذاهای وطنی و فرنگی کمی با هم فرق میکند, یا نه؟
استاندارد خاصی برای نورپردازی غذاهای ایرانی فرنگی نیست. حداقل من در این همه مدت به کشف خاصی نرسیدم. و عکاس دیگری هم چنین چیزی را مکتوب نکرده.
اما در طول زمان شاید دستت آمده باشد که آبمیوهها چگونه باید باشد و سوپ و آش چگونه و ...
و از همه مهمتر اینکه برای چنین نوع عکاسی(برای هر غذا) بیش از ۱۰۰ مدل چیدمان میز و ۱۰۰ مدل نوع نورپردازی میتوانی داشته باشی.
اصلا میتوانی با شمع و چراغ قوه عکاسی کنی و یا لامپهای هالوژن و یا فلاشهای ۳۰۰ ژول.(همه اینها را انجام دادهام که میگویم.) ولی مهم این است که صاحب کار چه چیزی را میپسندد که به آن نزدیک شوی.
نقل قول:
از لنز تیلت شیفت 85 عزیز هم استفاده شده؟
بله