شاید مهمترین عامل جذابیت بصری در این عکس استفاده از کنتراست بالا و در عین حال توزیع مناسب تن ها در عکس باشد.
عامل دیگر خطوط هستند، خطوطی که به واسطه پرسپکتیو تبدیل به مسیری برای خوانش عکس هم هستند، چشم را به عمق عکس در جایی که سوژه انسانی قرار دارد، می برند.
کوچه به نظر تنگ و تاریک می رسد و به دلیل خطوط تیز سایه های سمت چپ نیز خشونت را القا می کنند، رنگ تیره قسمت پایین و کناره عکس هم همسو با این مفهوم است.
حرکت سوژه انسانی از یک فضای تنگ، تاریک و خفقان آور به سوی روشتایی مفهوم کلاسیکی است که در بسیاری از آثار هنری وجود دارد.
اما حالت قدم زدن سوژه خسته است، خستگی که شاید حاصل از پس زدن و گذر از سیاهی های پشت سرش باشد، ولی با این حال ساکن نیست، در حال رفتن است و این خود نویدبخش است.