عکس بیست و هشتم، جزو عکسهایی است که در قسمت عکس هفته فروم نیز قرار داده شده بود. از این پس سعی می کنم برخی از عکسهای آن تاپیک را جهت نقد و بررسی دقیقتر در این قسمت قرار دهم. نگاه و تحلیل عکس در این قسمت باید کلی و فارغ از موضوع آن مسابقه باشد.
عکس بیست و هشتم، جزو عکسهایی است که در قسمت عکس هفته فروم نیز قرار داده شده بود. از این پس سعی می کنم برخی از عکسهای آن تاپیک را جهت نقد و بررسی دقیقتر در این قسمت قرار دهم. نگاه و تحلیل عکس در این قسمت باید کلی و فارغ از موضوع آن مسابقه باشد.
با سلام و احترام
ابهام از شخص در عین یک پیش آگاهی از شخصیت برداشت من است
چهره شخص در فضای تاریک قرار دارد المان ویژه تصویر کفش و پای سوژه هستند که میتوان فرد شیک پوش را در نظر گرفت
حالت نشستن من را یاد انسانهای متمول می اندازد و این ویژگی همراه با بزرگنمایی زیاد پاها و احساس نشسته بودن در برابر این فرد یک حالت پدرخواندگی ایجاد میکند که همراه با چهره فرو رفته در تاریکی شاید فرد را یک مافیایی میتوان در نظر گرفت ( شبیه کاراکتر آدم بد در کارتون گجت که همیشه در ابهام بود)
نورپزدازی خوب و ژست مناسب و تقسیم مناسب کادر را ویژگی این اثر میدانم
تشکر از عکاس عزیز و دکتر روشن عزیز
جناب مومنی خیلی خوب توضیح دادند من هم به عنوان یک آماتور از این عکس حس غرور ، جذبه ، ابهامی متفکرانه بدست میارم
رنگبندی و حالت مثلثی تصویر واقعا زیباست
با عرض سلام
به نظر من میشود در این عکس انسانی متفکر را با گام ها و اهداف آگاه و مستحکم دید
با سلام
عكس تركيب بندي ساده و استواري دارد. نورپردازي مناسب همراه با استفاده از لنز كوتاه و زاويه پايين عكسبرداري واغراق در پيش زمينه تركيب گيرايي ايجاد نمودهاند. ژست سوژه و حالت دستها حس قدرت و در كنترل بودن را منتقل ميكنند. چند نكته به نظرم مورد غفلت واقع شدهاند كه كمي از تاثير عكس كاستهاند. اولا بندهاي كفش مدل كه باز هستند و همچنين چروك بودن آستين پيراهن سوژه كه نشانه شلختگي هستند و با پيام عكس در تضاد قرار ميگيرند. روكش صندلي نيز به نظرم بافت خوبي ندارد و بهتر بود چرمي مي بود تا بر فضاي رسمي و خشك صحنه ميافزود. در كل عكس موفقياست و به عكاس محترم آن تبريك ميگويم.
سلام
وجود برخی تضاد ها مثل پوشیدن کفش مجلسی با بند باز یا نشستن روی صندلی راحتی با لباس رسمی ( نشستن روی صندلی راحتی بصورت متفکرانه) و عوض شدن جای روشن و تاریک ( معمولا روشنی بالاست و تیرگی پایین است) حس انزجار رو القا میکنه یعنی مثلا فردی در مجلسی طریق تبتل پیش گرفته و منفرد در گوشه ای تنها مشغول مکاشفت است . اما این غلو یا مبالغه ای که در بزرگ نشان دادن کفش ها بکار رفاه حس فانتزی رو در مقابل اون صحنه درام به تصویر میکشه. کلا تضاد ها مشهود ترین آرایه های بکار رفته در این تصویر میباشند.
این اثر نورپردازی جالبی دارد ، که مفهومی که این عکس به بنده القا میکند ، به جهت همین نورپردازی و همچنین زاویه عکسبرداری است ،
زاویه ی عکسبرداری به نظر بنده ، غرور و بزرگ پنداشتن خود شخص رو القا مینماید ، و همچنین در پی این اعتماد بنفس که در عکس دیده
میشود ، گویی نوعی تسلط در و رئیس بودن هم در کار هست
در عکس شخصی را می بینیم که بر روی صندلی نشسته نور عکس ما را متوجه لباس وی و حالت نشستن او می کند. لباسی تمیز، کفش هایی براق، و ژستی متشخص. با همین جزئیات، حس زیبا و متشخصی از فرد در ذهن ما نقش می بندد. او را فردی معتبر می دانیم. ولی این تمام عکس و شخص نیست. چیزی که عکس به سبب نور آن از ما مخفی می کند، صورت سوژه است. اگر صورت را حالت درونی فرد و لباس را حالت بیرونی عکس بدانیم، عکس معنای بالاتری را نشان می دهد. ظاهر هر چیز جدا از درون آن است، لزوما این دو همسو و هم جهت با یکدیگر نیستند. بیرون را می بینیم و درون را در ذهن خود می سازیم. عادت داریم بیرونمان آن چیزی را نشان ندهد که درونمان است
( نقد احساسی )دست های گره کرده یک سوژه ی تنها ، نشان از درگیری در افکار وی دارد!حال شاید درگیر مسائل زندگی یا درگیر صحبت های عکاس.در این نوع از عکس ها برای من خط اتو شلوار بسیار اهمیت دارد که در این ثبت چیزی از آن ندیدم.از لحاظ فنی هم کادربندی و نورپردازی مناسبی در تصویر وجود دارد.
همه چیز تا وقتی برای دیگران اتفاق می افتد شوخی و تفریح است.
به نظرم عکس تبلیغاتی میاد. یه چیزی تو این عکس برای من خوشایند نیست و اون هم سایه پای چپ سوژه روی زمین هست
که کمی زیادی curve مانند شده و توی چشمه