راستش رو بخواید من تا جایی که یادم میاد این لنزهای سامیانگ کاملا مکانیکی هستند! یعنی فکر می کنم فرق نمونه نیکونی با کنونی فقط وجود یک چیپ در مدل نیکونی برای اضافه کردن اطلاعات اگزیف به عکس و تایید فوکوس دستی در دوربین و اینها باشد نه حرکت عناصر مکانیکی. بد نیست یک تماسی با نماینده سامیانگ در ایران بگیرید و مستقیم ازشون بپرسید...
سلام به همگی وقتتون بخیر
دوستان بنده مدتی هست که میخوام وارد عکاسی معماری بشم
البته میدونم که باید لنز تیلت شیفت داشته باشم ولی متاسفانه از لحاظ مالی فعلا برام مقدور نیست
دوربین من نیکون دی 750 هست
میخواستم یه لنز اولترا واید بگیرم که با لنز 14 مم سامیانگ آشنا شدم
خواستم ببینم اصلا برای عکاسی معماری به درد میخوره و کیفیتش چطور هست
ممنون میشم اگر اطلاعاتی دارید با من به اشتراک بذارید
دست همتونم درد نکنه
درود
اين لنز از لحاظ شارپنس و كيفيت ساخت لنز خوبيه ولي تا جايي كه ميدونم واسه عكاسي معماري لنز بايد حداقل ديستورشنو داشته باشه و لنز زوم باشه تا دست عكاس بازتر باشه
در مورد ديستورشن اين لنز نسبت به لنزاي ديگه مقدارش بيشتره البته اين مشكل در acr قابل رفع و حتي پريست خود acr جديدا واسه رفع اعوجاج اين لنز اومده
بنظرم 11-16 توكينا يا 11-20 همين شركت واسه كار شما بهتر باشه
سلام دوستان
بنده برای کار عکاسی معماری فضای داخلی نیاز به یک لنز اولترا واید با کیفیت خوب و قیمت مناسب میگردم
اما چون حرفه ی کاری هست برام خروجی خیلی مهمه که اعوجاج زیادی نداشته باشه
بین این لنز و لنز 16-28 توکینا موندم
لطفا کمکم کنید و اینکه آیا این 2 میلیمیتر فوکال بیشتر چقدر میتونه تاثیر داشته باشه روی کار
ممنونم از همتون
سلام
شما میتونید همه چیز این دو لنز رو لتهم مقایسه کنید و تصمیم بگیرید
مقایسه شارپنس
مقایسه دیستورشن
مقایسه ویگنت
مقایسه flare
البته نیاز است فواصل کانونی و دیافراگم های مختلف رو مقایسه کنید که داخل لینکها قابل تنظیم است
سلام
شما میتونید همه چیز این دو لنز رو باهم مقایسه کنید و تصمیم بگیرید
مقایسه شارپنس
مقایسه دیستورشن
مقایسه ویگنت
مقایسه flare
البته نیاز است فواصل کانونی و دیافراگم های مختلف رو مقایسه کنید که داخل لینکها قابل تنظیم است
بررسی کامل این لنز توسط digital picture انجام شد(روی دوربین کنون 5ds):
http://www.the-digital-picture.com/R...-2.8-Lens.aspx
"تو قسمتی از جهان نیستی، تو خود جهان هستی"