صفحه 3 از 4 نخستنخست 1 2 3 4 آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 21 تا 30 , از مجموع 32
Like Tree1تشکر

موضوع: استفاده از فلاش های الکترونیکی

  1. #21
    كاربر ويژه Amir Mohebi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2004
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,436
    تشکر شده
    8698
    تشکر کرده
    8560

    پیش فرض پاسخ: استفاده از فلاش های الکترونیکی

    آقاي برهاني عزيز، مسئله قدرت اصلا درميان نيست، با عمق ميدان زياد لنزها روي سنسورهاي ديجيتال، شما نور خيلي قدرتمندي احتياج نخواهيد داشت.

    مسئله مهم محدوديت شما براي استفاده از ابزار حرفه اي ديفيوز كردن نور است. مثلا شما سافت باكس معمولي بزرگ را با اين فلاشها نميتوانيد استفاده كنيد و اين خود به نظر من مشكل بسيار بزرگي است.

    حتي اگر قرار باشد از فلاش هاي كوچك استفاده كني، من نوع غير TTL آن را ترجيح ميدهم كه هم ارزانتر هستند، و هم به فلاش هاي استوديويي نزديك تر.
    شما وقتي قصد داريد كار استوديويي انجام دهيد (حتي outdoor) توقع داشتن نتايج يكسان را داريد، اصولا بهترين حالت اين است كه فلاش همه يا بخشي از قدرت خود را خالي كند و شما براي يك سلسله عكس پياپي، تنظيمات يكساني داشته باشيد و دوربين براي شما هيچ تصميمي نگيرد. اين ابتدايي ترين امتيازكار در استوديوست. يعني عكاس در چند عكس اول خود به بهترين تنظيمات دست پيدا ميكند و به شكلي حرفه اي و تغيير ناپذير اين تنظيمات را براي خود حفظ ميكند. اما با فلاش هاي TTL اين امنيت حرفه اي موجود نيست، با هر عكس، دوربين به صورت موردي درباره ميزان نور تصميم ميگيرد و امكان خطاوجود دارد.آماتورترين ضرر اين كار، تاثير فاصله شما با سوژه در نوردهي است! البته سيستم TTL كم و بيش تصميم درست را ميگيرد، اما به هيچ وجه با شرايط حرفه اي حاكم در استوديو منطبق نيست. نميدانم توانستم منظورم را برسانم يا نه؟
    امير علي محبي
    نورپردازی پرتره در استودیو | [instagram: amir_talkbylight]

  2. #22
    كاربر آشنا arvand آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2005
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    33
    تشکر شده
    13
    تشکر کرده
    5

    پیش فرض پاسخ: استفاده از فلاش های الکترونیکی

    دوباره سلام!

    من هم با فلاش استوديويي كار ميكنم و هم با اين فلاشها، در استوديو كه وسائل حاضر است از فلاشهاي استوديويي و در لوكيشن هاي ديگر از اين سيستم، از نظر تفاوت كيفيت بايد بگم كه بعد از مدتي كار كردن كاملا روي اين فلاشها مسلط ميشويد و هيچ محدوديتي (به جز مدلينگ لايت) حس نمي كنيد. راستشو بخواهيد من يواش يواش دارم اين سيستم رو به فلاشهاي استوديوايي خودم ترجيح مي دهم. ضمنا سافت باكس بزرگ هم كه ديديد با umbrellasoft عملا حل مي شود. در باره اينكه چرا سايتي در اين مورد بحث نمي كند به اين دو آدرس سر بزنيد تا جواب تمام سوالات خود را بيابيد. ضمنا فلاشهاي گرانقيمت هم قدرت نوردهي بيشتري دارند هم بعلاوه حالت اتوماتيك در حالت manual قابليت تنظيم نورشان به مراتب از فلاشهاي استوديو اي بيشتر است مثلا در فلش كنون اين تنظيمات بصورت زير است:
    Guide Number
    138' (42 m) at 50mm
    180' (55 m) at 105mm

    Flash exposure compensation adjustable manually with the Speedlite up to ?3 stops in 1/3- or 1/2- stop increments.
    Flash exposure compensation adjustable manually up to ?3 stops in 1/3- or 1/2- stop increments with cameras equipped with flash exposure compensation function.
    Flash Exposure Bracketing: Set with the Speedlite up to +/- 3 stops in 1/3-stop or 1/2-stop increments.

    همانطوري كه ميبينيد نور با دقت بسيار زيادي قابليت كم يا زياد شدن دارد. در فلاشهاي ارزان قيمت اين قابليت كنترل دستي با اين طيف وسيع وجود ندارد.

    http://www.photo.net/bboard/q-and-a?...=Hotshoe+flash

    http://www.photo.net/bboard/q-and-a?...ers%2fwireless

    در اين دو آدرس بالا انواع و اقسام بحثهاي تخصصي در اين زمينه موجود است كه جواب تمام سوالات و مقايسه ها را توش پيدا ميكنيد. اينهم تبديل براي استفاده از سافت باكس استوديو اي رو فلاش هاي هات شو:
    تصاویر پیوست شده تصاویر پیوست شده
    ویرایش توسط arvand : Friday 24 February 2006 در ساعت 11:08
    امير آروند

  3. #23
    كاربر آشنا arvand آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2005
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    33
    تشکر شده
    13
    تشکر کرده
    5

    پیش فرض پاسخ: استفاده از فلاش های الکترونیکی

    سلام

    باز هم من اومدم پرچونگي كنم!!

    براي نتيجه گيري از اين بحث بايد اضافه كنم كه من كاملا با نظر آقاي محبي موافقمTTL در محيط استوديو و براي عكاس حرفه اي بي معني است. دوم اينكه اين سيستم رو براي كسي توصيه ميكنم كه تجهيزات استوديو اي دارد (باز هم در تاييد آقاي محبي) و ميخواهد تجهيزات خيلي پرتابل هم داشته باشد. به عنوان مثال Kamikam عزيز مي گويد چندين موقعيت عكاسي را به خاطر فقدان اين سيستم از دست داده كه شايد سود اونها از قيمت اين سيستم بيشتر بوده، پس خريدن اين سيستم برايش به صرفه است. اما براي كسي كه مي خواهد يك استوديو داشته باشد من صد در صد تجهزات غير پرتابل رو توصيه مي كنم. ضمنا براي خود من چند ماه طول كشيد تا لوازم اين سيستم رو گير بيارم و كلي هم توي اينترنت گشتم براي يادگيري. قيمت اينها هم با تجهزات استوديو ايي متوسط كاملا برابري مي كند.
    ضمنا اگر با فلاشهاي استوديو ايي و نور پردازي با آنها آشنا باشيد كار با اين سيستم ساده است در غير اينصورت يادگيري كار با اينها هم داستاني دارد. نكته آخر اينكه تمام داستان نور بر ميگردد به سليقه عكاس و موقعيت عكس برداري، شايد چند لامپ هم بتوانند مانند يك استوديو كامل نتيجه بدهند. اما مثلا اگر بخواهيد از تابلو كمال الملك در كاخ گلستان عكاسي كنيد اونوقت اين سيتسم پرتابل كه احتياج به گرفتن مجوز سيم برق از مسئولان ندارد و با يك كوله پشتي قابل حمل است و نتايج كار آن هم عالي است بسيار بهتر از فلاشهاي استوديو اي است. پس در نهايت تصميم گيرنده شما هستيد با توجه به نوع كار عكاسيتان. ضمنا كمي در اينترنت بگرديد كلي بحث حرفه اي راجع به اين سيستمها موجود است و حتي آموزش كامل عكاسي پرتره با اين روش.
    راستي اين هم نمونه خارجكي اين بحث ما كه عين سوالات شما در آن مطرح شده:

    http://www.photo.net/bboard/q-and-a-...id=00FD77&tag=
    امير آروند

  4. #24
    كاربر همراه kamikam آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2005
    محل سکونت
    Mashad
    نوشته ها
    305
    تشکر شده
    43
    تشکر کرده
    0

    پیش فرض پاسخ: استفاده از فلاش های الکترونیکی

    مرسي امير عزيز . جواب كامل و منطقي بود ... من هم دارم كم كم وسوسه ميشم تو قدم بعدي شروع به تهيه اين لوازم بكنم ... خيلي از اين ابتكار عملت خوشم آمد ... بازم ممنونم
    Kambiz akhbari : http://www.kamikam.com
    Nikon D70] -Lens: AF-S NIKKOR 18-70 1:3.5-4.5G ED]
    Panasonic FZ20 - Sony Cybershot F 717 - 3 Studio Flash ( Alton ) with softbox ) - Lowepro Case EX 140 - Tripod : SLIK U 9800

  5. #25
    كاربر ويژه Amir Mohebi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2004
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,436
    تشکر شده
    8698
    تشکر کرده
    8560

    پیش فرض پاسخ: استفاده از فلاش های الکترونیکی

    ممنون آقاي آروند عزيز، دقيقاً منظور بنده اين بود كه به عنوان انتخاب اول مناسب نيستند، و الا به عنوان يك سيستم پرتابل و قابل استفاده در لوكيشن، ممكن است قابل توصيه باشند.
    امير علي محبي
    نورپردازی پرتره در استودیو | [instagram: amir_talkbylight]

  6. #26
    كاربر فعال
    تاریخ عضویت
    June 2005
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    776
    تشکر شده
    85
    تشکر کرده
    35

    پیش فرض پاسخ: استفاده از فلاش های الکترونیکی

    جناب آروند یه سوال داشتم.می خواستم بدونم عکس گفتن از تابلو چه نوع نور پردازی ای لازم داره.منظورم اینه که اصلا چرا نور پردازی نیاز داره؟امیدوارم سوالم واضح بوده باشه.

  7. #27
    كاربر آشنا arvand آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2005
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    33
    تشکر شده
    13
    تشکر کرده
    5

    پیش فرض Art Photography reproduction/عكاسي از تابلو هي نقاشي

    سلام آقاي غروي

    اصولا عكس از آثار هنري براي تهيه كپي هاي بيشتر از آنها را Reproduction مي گويند كه يكي از تخصص هاي عكاسي است. هنرمندان نقاش براي تهيه پوستر يا كتاب و كاتالوگ از كارهايشان به عكاسي از تابلوها احتياج دارند. نور پردازي تابلو نه تنها ضروري است بلكه نياز به تجربه نيز دارد به چند علت:
    نخست آنكه نور بايد در تمامي سطح تابلو يكنواخت پخش شود. دوم اينكه در بعضي از كارها مثل خطوط و مينياتور هاي قديمي شما با طلا و نقره سرو كار داريد كه كار نور پردازي را بسيار پيچيده ميكنند. ديگر اينكه نقاشان بر روي رنگهاي كار خود بسيار حساساند و عكس شما بايد دقيقا همرنگ كار نقاش از آب در بيايد. بعضي از رنگها اصطلاحا" نور خوري دارند (جذب بالاي نور) كه هنگام نورپردازي بايد به آن توجه كرد. عكس شما بايد مقياس رنگ و كنتراست داشته باشد. در بسياري از موارد هم شما مجبوريد از نقاشي داخل قاب شيشه اي عكاسي كنيد كه از بين بردن انعكاس شيشه به نورپردازي خاص خود احتياج دارد.
    امير آروند

  8. #28
    كاربر فعال
    تاریخ عضویت
    June 2005
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    776
    تشکر شده
    85
    تشکر کرده
    35

    پیش فرض پاسخ: Art Photography reproduction/عكاسي از تابلو هي نقاشي

    ممنون جناب آروند از راهنماییتون...با این تفاصیل نور محیط نمایشگاه که برای دیده شدن هرچه بهتر تابلو ها در نظر گرفته شده مناسب برای عکاسی نیست؟

  9. #29
    كاربر آشنا arvand آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2005
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    33
    تشکر شده
    13
    تشکر کرده
    5

    پیش فرض Art Photography reproduction/عكاسي از تابلو هي نقاشي

    معمولا نور نمايشگاها با لامپهاي تنگستن و هالوژن تامين مي شود كه هيچكدام براي بدست آوردن رنگ واقعي در عكس مناسب نيستند. ضمنا اين نورها براي ديدن نقاشي درست شده اند و مي دانيد كه نوري كه براي ديدن مناسب است ممكن است براي عكاسي مناسب نباشد (از لحاظ پخش يكنواخت نور). به علاوه معمولا نقاشي ها داراي شيشه هسند و رنگ روغن هم كه شيشه ندارد خود بشدت منعكس كننده نور است. ضمنا اگر مي خواهيد با ديافراگم 16 به بالا عكس بگيريد اصولا نور محيط قدرت كافي ندارد. البته من منظورم عكس ايده آل براي چاپ با كيفيت بالاست كه احتياج به اين نوع نورپردازي ها داريد. اينهم دو نمونه عكس از يك تابلو يكه با فلاش روي دوربين يكي با نور پردازي.
    تصاویر پیوست شده تصاویر پیوست شده
    ویرایش توسط arvand : Saturday 25 February 2006 در ساعت 15:43
    امير آروند

  10. #30
    كاربر فعال
    تاریخ عضویت
    June 2005
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    776
    تشکر شده
    85
    تشکر کرده
    35

    پیش فرض پاسخ: Art Photography reproduction/عكاسي از تابلو هي نقاشي

    حق با شماست جناب اروند.با عکسی هم که گذاشتید کاملا روشن شدم.خیلی عکس زیباییه.خیلی دوست دارم بدونم چجوری نور پردازی میشن این تابلو ها.منبع خاصی سراغ ندارید؟
    ممنون از توجه و لطفتون.

صفحه 3 از 4 نخستنخست 1 2 3 4 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •