من با Head های 500w.sec توی اتاق ۳ در ۳ ای که میز و کتابخونه توش دارم، هم عکاسی میکنم
(یعنی فضای مفیدم حدود ۲ در ۲.۵ متر میشه)
مگه قراره فلاش بیش از 300w.sec (مثلا ۴۰۰ یا ۵۰۰) رو همیشه روی ماکزیمم قدرتش باهاش کار کنیم ؟
هِد 500w.sec رو میتونید تا 6 یا 7stop کاهش «توان نوری» بدید و بذاریدش تو فاصلهء ۱۰۰ سانتی از سوژه ... هیچ اشکالی بوجود نمیاد و کار، سخت نمیشه ...
وقتی یه هد ۵۰۰ رو، 6stop کاهش نوری بدید: 500 ... 250 ... 125 ... 62.5 ... 31.25 ... 15.63 ... 7.8w ... (یعنی میرسیم به کمتر از یه لامپ ۲۰ وات!)
رابطهء مستقیمی بین «ماکزیمم قدرت هد ها» یی که دارید و «ابعاد فضای indoor شما» وجود نداره ... (بخاطر همون قابلیت کاهش توان هد)
این ها پارامترهایی نیستند که دست و بال عکاس رو ببندند
فرض کنید هد های شما قابلیت کم شدن تا ۳ یا ۴ استاپ نوری را داشته باشند (اگر 500w.s باشند، از 31.25w.s کمتر نشوند!) ... اون موقع باید چه کرد ؟
۱. اگر بحث الزام در استفاده از عمق میدانهای کم (یا همان اپرچر های بسیار گشوده) مطرح نباشه، میشه اپرچر رو تنگ تر کرد.
۲. اگر الزام در عمق میدان های کم باشه ؟ ... میشه روی لنز یه فیلتر ND بست
(که از شدت ورود نور به داخل لنز، کم بشه)
برای عکس زیر (f/2.8 و ISO100) از فیلتر ND استفاده شده
(پست
۶۰۲ از تاپیک عکاسی صنعتی و تبلیغاتی)
37479d1355862394-black_n_decker_retouched_layouted_w750.jpg
حرف و حدیث های زیادی وجود داره که نوع رنگی که فلاش چینی به عکس میده، فلان است و رنگی که BronColor و Profoto میده بهمان است و ...
عکاسی که در کار عکاسی و خصوصا ادیت خروجی هاش، مهارت کافی رو داره، در اکثر قریب به اتفاق موارد، رنگهایی رو در خروجی به مشتری تحویل میده که اهل فن هم ازش ایرادی نمیتونند بگیرند.
اگر عکاس، با مهارت تمام، تونست از تمامی امکانات تجهیزاتش حداکثر استفاده رو ببره و برسه به لبهء توان تجهیزاتش ... و بازم با دلیل و منطق علمی، بیاد بگه که باید فلان مدل رو از فلا برند بخرم، اونموقع حرفش رو قبول کنید ... آتلیهء کودک میشناسم تو تهران که جزء اولین گزینه های معرفی خودش، اسم برند هد ها و عکس اون ها رو گذاشته تو سایتش
قومی به جد و جهد گرفتند زلف یار ... قومی دگر ...