آقای بیات ممنون از راهنمایی
فکر می کنید از اکتا باکس 120 یا بزرگتر برای تمام نورها استفاده کنم خوب باشه یا ترکیب دیگه ای رو پیشنهاد می کنید
Printable View
من وقتی فقط از سافت باکس تک نور استفاده میکنم عکسام بهتر میشه از لحاظ نورپردازی و رنگ نتیجه بهتری میگیرم
اما وقتی چتر هم استفاده میکنم خیلی جالب در نمیاد
دلیلش چیه ؟
دوستان فلاش استدیویی 500 ژول تا 1.5 میلیون تومان چی برندی رو پیشنهاد میکنید؟ (یک شاخه) اصلا تا این قیمت فلاش خوب توی بازار پیدا میشه؟
عقیل جان، با توجه به اینکه مثلاً کیت فومکس شده 6 میلیون تومن، احتمالاً هر شاخه اش باید حدود 1.7 میلیون باشد (یعنی سه شاخه بشود 5.1 میلیون با بقیه ی مخلفات بشود همان حدود 6 میلیون و اندی)
البته مد نظر داشته باش که اینا قیمتهای حدودی 400j است (500 ندارد) ... ظاهراً این برند، 600j هم دارد.
این احتمال که رنگ نور بازتابی/عبوری از چتر شما، دچار تغییر کلوین شود، هست.
این «جالب در نمیاد»، اگر به رنگ مربوط میشود، دلیلش میتواند مطلب فوق باشد.
اما اگر به تفاوت در نوع کنتراست نور مربوط میشود، به طبیعت متفاوت نور چتر (نسبت به کنتراست تولیدی توسط سافتباکس) باز میگردد. (که البته طبیعی هم هست)
ممنون علی جان این فلاشهای 500 الینکروم خیلی توجهم رو جلب کرد اما قیمت ها کمی بالاست به همین خاطر دنبال گزینه های دیگری میگردم.
میخواستم برای نور اصلی فلاش قوی داشته باشم حالا نورهای دیگه 300 و 250...ولی 600 فکرمکینم خیلی بیشتر از این 1.5 سقف بودجه من بشه...گزینه دیگه ای هم هست جز فومکس؟
دوستان من گیج شدم لطفا یه سه شاخه پدر مادردار معرفی و لینک بدید که جوابشو داده و خدمات پس از فروش خوبی داشته باشه .
برای 5 دی مارک دو فرستنده و گیرنده هم لازمه درسته? لطفا در مورد انتخابش راهنمایی کنید برای حدود 50 متر محیط ایندور میخوام ممنون.بیشتر برای پرتره
سلام به دوستان
آقا کسی فلاشهاشهای متل سری k-dl رو میشناسه، کوچک هستند ولی فن دارند،
ضمنا فلاشهای godox رو چطور GODOX PHOTO EQUIPMENT CO.,LTD
اگه کسی اطلاعاتی داره لطفا من رو از بلاتکلیفی درآره!
سپاس
ممنون ولی فکر کنم همشون 1/16 هستند، ضمنا چینی هستند به نظرم.
در هر صورت شما با اختلاف قیمت حدود 300 هزار متل رو پیشنهاد میکنید یا گدکس؟
دوستان کسی میتونه بالاخره به من بگه 3 تا 400 ژول متل بخرم یا 3 تا 400 godox که در ضمن 450،000 تومان ارزونتره؟؟؟
خوب همین یه مشکله.سعی کنید فلاشی بخرید که حداقل تا 1/32 برسه. در مورد کشور سازنده هم والا فروشنده میگفت تایوانی هست.من هم مطمئن نیستم.
به نظر من برید و هر دو رو تست کنید بهتره.ولی متل هم برند بدی نیست.
در ضمن.اگر این تاپیک رو دنبال کرده باشید متوجه پیگیری من در مورد کینگستون شدید.امروز فلاش ها رو تحویل گرفتم و از خریدم بسیار راضی ام.
ستی که من گرفتم (300 ژول) به صورت نو 2600 قیمت داشت با 1 سال گارانتی که وسایلش هم کامل بود
تنظیمات خوبی داره و قدرت فلاش ها حتی تا 7 پله کمتر میشه که همین 7 پله نیز به صورت درصدی با ولوم قابل تنظیمه (مثلا" 3.4 )
آقا این فلاش کینگستون از کجا گرفتی 400 هم داره؟ میدونید قیمتش چنده؟ شما دیگه با اطمینان خریدی؟:-D
PROFOTO رو شما چند قیمت داری؟
سلام به دوستان
آقا من بالاخره ست فلاش رو با ترکیب 3شاخه متل 400، 2 تا اکتا باکس 120سانتی و ... و یک کیف حمل گرفتم.(3550000 تومان)
به نظر چیز بدی نمیاد! الان یه مشکل دارم ، عکسام شارپنس کامل ندارن. چرا به نظرتون؟؟؟:think:;
ضمنا دوربینم canon 50D هست:::confused2:::
نداشتن شارپنس چه ارتباطی با فلاشهاتون داره؟
کاش نمونه عکس بذارید
فکر می کنم دنبال دلیلش باید در نوع لنز و تنظیماتتون باشید.
اگه بیشتر توضیح بدین فکر کنم دوستان هم بهتر کمکتون کنند
اقا حسین فلاش ها رو استفاده کردی؟ راضی بودی؟
منم بالاخره متل 400 رو خریدم.
البته هنوز نتونستم خوب باهاش ارتباط بگیرم. عکسام شارپ در نمیاد.
آقا این دیتیل 100% عکس هست که با 2 تا فلاش یکی 400 و دیگری 1/4 قدرت f:20 و سرعت 1/20 ولی چندان شارپ نشده، البته من خیلی تازه کارم. لطفا کمک کنیدفایل پیوست 47585فایل پیوست 47586
خوب علی جان اولا نیاز نیست حتما f22 توی کار استودیویی استفاده کنی چون میتونه مسایل اپتیکی خودش مثل پراش نور رو هم بهمراه بیاره
اینجور هم که فرمودی روی 1/20 ثانیه عکس رو گرفتی که خودش باعث ثبت اثر لرزش دستت میشه.
سعی کن با حداکثر سرعت سینک دوربینت که فکر کنم 1/200 باشه تنظیماتت رو انجام بدی.
علی جان این مساله ارتباطی با فلاشها نداره.
ببین سرعت شاتر رو واقعا کم انتخاب می کنی . مسلما باید بدونی روی این سرعت حتما لرزش دستت اثر میذاره.
شما سعی کن دیافراگم 16 یا 11 ( اگه میخوای بسته باشه ) انتخاب کنی ( که روی شارپنست بخاطر عمق میدان هم موثره ) و سرعتت رو هم حتما حداکثر سینک درنظر بگیر. میتونی از 3پایه هم برای کنترل بیشتر کمک بگیری و کارایی مثل استفاده از سلف تایمر یا تاخیر شاتر رو انتخاب کنی.
اما مسلم بدون این مساله ربطی به فلاش ها نداره
اگه بازم میبینی نمیشه دقیق بگو چیکار میکنی و قدم به قدم بریم جلو
آقا من سرعتم رو گذاشتم 1/200 و اف رو هم 11 و لنز هم تقریبا در تله ترین حالت یعنی 200 و از سه پایه هم استفاده می کنم! پس چرا نمیشه؟ البته حدس خودم اینه که ایراد از لنز باشه، البته شاید، چون قبلا عکس شارپ با همین لنز گرفتم. درهر صورت نمیدونم جریان چیه؟!
چینش نورام هم به این صورته:فایل پیوست 47592
اگه میگم ارتباطی به فلاش نداره بخاطر اینه که شما وقتی زیر نور خورشید عکس میگیری اینجور بهم ریختن شاپنس ارتباطی به نور نداره میتونه بخاطر لرزش یا ایراد لنز باشه
بله رفیق.خریدم.و چند بار هم تو خونه تستش کردم و نتیایج خوبی هم گرفتم (با این که مجبور بودم از خودم عکس بگیرم و فوکوس همیشه بد تنظیم میشد)
همون طور که بچه ها گفتند سرعتت پایین بوده و دیافراگم بالا.
به نظر من همیشه با 1/160 عکاسی کن.معمولا" فرستنده و گیرنده ها رو این سرعت هیچ مشکلی ندارن.البته اگر تک شاخه باشه تا 1/200 هم میتونی استفاده کنی.
دیافراگم هم بر اساس همون نهایت تا 11 بذار.
در مورد عکست هم من فقط فوکوس نبودن سوزه رو میبینم و مشکلی نداره.
نمیدونم روی کجا فوکوس کردید و نور محیط چقدر بوده.ولی برای اوتوفوکوس بهتر.اول این که به نور محیط هم توجه کنید.لامپ های مدلینگ هر دو فلاش روشن باشه.و جدا از این فوکوس رو روی چشم ها قرار بدید.اگر این یه سلف پرتره هست.به نظر من نمیشه قطعی نظری داد.چون ممکنه فوکوس درست انجام نشده باشه.
در مورد لنزتون هم اگر در بیرون مشکلی نداره.این جا هم نباید مشکلی داشته باشه.اصولا" تو اتلیه و کار با فلاش اگر نور به حد کافی باشه.تنها اندازهی سنسور دوربین مهم هست و دیافراگم و بعضی مواقع نوع لنز و فوکال لنت
با رعایت تمامی نکات دوستان ولی این آخرین عکسی هست که گرفتم:
فایل پیوست 47595
علی جان دوستان مطالب رو کامل بهت گفتن. تنها چیزی که میتونم اضافه کنم اینه که حتما و حتما نقطه فوکوس روی چشمها انتخاب کن. و با فوکوس خودکار همین کار رو هم امتحان کن. تا مطمئن بشی مشکل کار کجاست.
جواب این سوال منو هیچکی نداد
من وقتی با تک نور فلاش عکس میگیرم کلوین عکسم مناسبه اما وقتی با فلاش چتر دوم عکس میگیرم عکسام زرد میشه - تست کردم وقتی هم فقط با فلاش چتری عکس گرفتم باز زرد افتاده تا اینجا معلومه کار چتره !
حالا اگه سافت باکس بگیرم و با دو تا سافت باکس عکس بگیرم ، ترکیب دو نور باعث نمیشه عکسام دوباره زرد بشه یا همون کلوین تک نور رو میده ؟
دوست عزیز، استفاده از چتر در تغییر کلوین موثر هست. سایت paulcbuff رو اگر ببینید، در مورد چترهاش نوشته تا 150 کلوین تغییر ایجاد میکنه ! پس قطعا سایر برندها تغییر بیشتری خواهند داشت. اما این قضیه رادر مورد سافت باکس من جایی ندیدم. نهایتا میتونید از تجهیزاتی که برای تنظیم وایت بالانس هست استفاده کنید و فارغ از اینکه چه تغییراتی ایجاد میشه با فرمت raw عکس بگیرید و وایت بالانس رو اصلاح کنید.
اختلاف کلوین چتر و سافتباکس، اگر زیاد باشد، حتی در اصلاح آن در Raw format ای که با کارت خاکستری استاندارد گرفته شده باشد هم دچار عذاب خواهید شد.
سلام
من یک شاخه تک فلاش 300 ژول برای فضای بیرون گرفتم ...
یک باتری ماشین دارم ، یک اینوتور 800 W چینی خریدم که جوابگو نبود ...
به نظر دوستان اینورتور چند وات و چه مدلی بگیرم ؟
سلام به دوستان
پیرو صحبتهای قبل که گفته بودم با 2 شاخه نور 400 و اکتا باکس 120 سانتی (هشت ضلعی) کنون50 دی و لنز 18-200 عکاسی کردم ولی عکسام شارپنس کامل نداشت، امروز به ذهنم رسید که به جای اکتا باکس از شیدر استفاده کنم. که نتیجه خیلی خیلی بهتر شد. تا الان به این نتیجه رسیدم که اشکال از اکتاباکس یا شیوه استفاده من هست، لطفا اگه راه حلی به ذهنتون میرسه کمکم کنید.
دوستان من ست 170 ژول انسر دارم
هفته قبل یه سافت باکس خریدم و با دوتا سافت باکس عکس گرفتم رنگ عکسام سرد بود و نتیجه دلخواه رو میگرفتم
اما الان چک میکنم دوباره عکسام زرد میشه و رنگ گرمی میده و نا خوشاینده
اینو میدونم که کلوین فایلها رو باید با raw تنظیم اما میخوام کلوین عکسام سرد باشه چون اینجوری بهتر میشه تنظیم کرد
دیافراگم و سرعت هیچی رو تغییر ندادم دوربینم کانن هست پس به نظرتون مشکلم از کجاست که مدام کلوین تغییر میکنه ؟
نه برادرم....به همون اندازه که قدرت رو کم میکنی (مثلا 3 استاپ) به همون میزان هم جبرانش کن....یعنی 3 استاپ رو یا با باز کردن دیافراگم یا افزایش ISO جبران کن.....ابتدا یک عکس با حداکثر قدرت بگیر (با نوردهی درست و مناسب) بعد شیر قدرت رو تا انتها ببند....حالا هر چقدر قدرت رو کم کردی (به فرض 5استاپ) همون میزان رو بوسیله تنظیمات دوربین جبران کن (دیافراگم.....iso)....................به احتمال خیلی زیاد دو عکس با کلوین متفاوت (بعضا بسیار متفاوت) به دست میاری.............
800 وات باید کاملا جوابگو باشه. احتما اینورتورتون ایراد داره . مگر اینکه لامپ مدلینگ فلاش شما 1000 وات باشهنقل قول:
نقل قول نوشته اصلی توسط .:Soheil:. نمایش پست ها
سلام
من یک شاخه تک فلاش 300 ژول برای فضای بیرون گرفتم ...
یک باتری ماشین دارم ، یک اینوتور 800 W چینی خریدم که جوابگو نبود ...
به نظر دوستان اینورتور چند وات و چه مدلی بگیرم ؟
کسی نبود ؟!
این اینورتر های چینی وات حقیقی شون این نیست.برای همین پاسخ گو نبوده.بر فرض مثال این اینورتر نهایت 300 وات خروجی میده.
----------------------------------------------------
به نظرم یا 1500 وات چینی بخر یا یه مدل درست و حسابی با وات واقعی بخر که اگر 500 وات هم خروجی بده کامل جواب شما رو میده
سلام
یک کیت 160ژول سومیتا رسیده
سه شاخه فلاش، چتر، سافتباکس 40 در 60، اسنوت و شیدر
میخواستم ببینم به نظر اساتید برای گرفتن پرتره استدیویی مناسب هستن یا خیر
اگر مناسبن لطفا یه مقدار از تجربشون تو این زمینه ارائه بدن
ممنون
خواهش میکنم
همین 60*40 خوبه ولی فکر کنم اگر نخواید دو سری نور سافت بشه (یعنی پرده ی وسطی سافت باکس رو استفاده نکنید) بتونید سایز 30*90 استفاده کنید.البته باید ببینید سری اش میخوره یا نه.چون فلاش های پر قدرت تر به صورت زبانه ای هست قسمت سرش.
توضیه میکنم اگر خواستید سافت باکس بخرید گرید دار بگیرید
سایز 60x40 تا حدودی میشه گفت سایز عمومیه.
نه بزرگه نه کوچیک ، هم میشه ازش نور شدید گرفت (Hard Light) هم نور نرم (Soft Light)
برای "نور نرم" سافت باکس رو نزدیک و برای "نور شدید" سافت باکس رو دور از سوژه باید قرار داد.
منتهی چند اشکال وجود داره:
اگر فلش ها Level تنظیم قدرتشون تا حداقل 1/16 کاهش رو نداشته باشه باعث میشه نور زیادی تولید کنه که در نتیجه
برای کم کردن نور باالجبار باید میزان دیافراگم رو زیاد کرد که این در نتیجه یعنی از دست دادن عمق میدان کم.
همین موارد به صورت برعکس برای Hard Light صدق میکنه:
-فاصله زیاد میشه ، باید قدرت فلش هم زیاد بشه ، در نتیجه سوژه اذیت میشه
برق بیشتری مصرف میشه ، زمان شارژ خازن ها برای عکس گرفتن طولانی تر میشه
امکان تغییر کلوین در هر عکس بالاتر میره ، باید از حساسیت بیشتری استفاده بشه و غیره و غیره
انتخاب فلش های استدیویی جدا سخته مخصوصا با وضعیت فعلی!