یک شاخه ی سری غیر D (همون Integra Plus) الان باید بین 3.2 تا 3.4 میلیون تومن باشه؛ که البته بصورت تک شاخه قابل خریداری نیست (بصورت کیت بفروش میرسد)
سری D باید هر شاخه اش بالای 4.5 الی 5 میلیون قیمت داشته باشه (این هم بصورت کیت بفروش میرسد)
Printable View
سلام
یک فلاش 160JTL دارم.....میخوام خارج از استدیو از اوون استفاده کنم.....احتمالا نمیتونم بدلیل فاصله زیاد تا ماشین اوون رو به باتری ماشین وصل کنم.....چه پیشنهادی دوستان دارند؟؟؟
خودم نظرم خرید یه باتری ماشین!!! و یک اینورتر بود...........راه کم خرج تر و سبک تری وجود داره؟ پاور پک ها اینجا کاربردی دارند؟؟ قیمتشون چقدره تقریبا؟؟
سپاس
(این سوال رو در تاپیک دیگه ای هم مطرح کردم.....هر دو تاپیک تقریبا مرتبط هستند با سوال....فقط میخواستم مطمئن بشم اساتید زیادی سوالم رو ببینند :;) )
سلام دوستان
من آموزش های Kelbytraining که نگاه میکنم توی استودیو از پروژکتور led استفاده می کنند و محیط استودیو روشن هست
اما تو ایران آتلیه ها همشون خاموش می کنند
به نظرتون من برم پروژکتور led بگیرم خوبه تاثیری توی کارم داره ؟
قصد تهیه ست فلاش برای استودیو دارم (برای مدلینگ و پرتره و کودک)
از نظر بودجه بین ۱۰۰۰ تا نهایتا ۲۰۰۰ دلار برای تمامی اقلام نور پردازی در نظر گرفتم . (یعنی ست فلاش + beauty dish + reflector + نور برای پشت بک گراند + پایه ها و نگهدارنده ها + کابلها )
۱- برای ست فلاش که شامل چتر و سافت باکس باشه (۳ شاخه نور) چه برندی و چه کیتی پیشنهاد میکنین ؟ (فضای استودیو میتونه تا ۵۰ متر باشه نهایتا)
۲- beauty dish و نور پشت بکگراند رو چه برندی بهتره بگیرم ؟ و نور پشت بکگراند چند ژول باشه کافیه ؟
ممنون
سامان جان اکثرا از اینکه از نور بیرون پنجره استفاده کنند می ترسند چون کنترلش شاید سخت باشه اما اگه بصوزا کامل نور رو بشناسند براحتی می تونند ازش استفاده کنند و با نورهای مصنوعی حتی تلفیق کنند. اینکه نورهای دیگه استودیو رو خاموش می کنند خوب احتمالا بخاطر مساله کلوین هم می تونه باشه.
استفاده از LED بنظرم خیلی خوبه. شاید فقط توی کعس های خاص که نور شدید و آنی نیاز داری کم بیاره اما توی مثلا استیل لایف یا حتی پرتره میشه راحت ازش استفاده کرد.
دوستان یک ست فلاش مناسب برای داخل منزل یه جور آتلیه شخصی می تونین معرفی کنین
حداقل به این سوال جواب بدین لطفا اگر تجربه ای دارین
الان ۴ گزینه دارم هر کدوم مزایا و معایبی دارن که انتخاب کمی مشکل شده برام
گزینه اول : کیت ۳ شاخه ELINCHROM STYLE RX 600/600/300 با قیمت حدود ۹،۰۰۰،۰۰۰ تومان (شامل ۲چتر و ۱ سافت باکس و ۳ پایه ، ۲ رفلکتور ۱۶ سانت ، snoot هست)
مزایا : ساخت سویس ، لوازم و تجهیزات نسبتا ارزان ، قابلیت کنترل تنظیمات فلاشها با ریموت
معایب : فاقد گیرنده رادیویی داخلی
گزینه دوم : کیت ۳ شاخه HENSEL INTEGRA PLUS 500/500/500 freemask با قیمت حدود ۱۱،۲۵۰،۰۰۰ تومان (شامل ۲چتر ، ۱ سافت باکس ، ۳ پایه ، فرستنده رادیویی ، رفلکتور ، ست ۵ تایی رفکلتور دایره ای هست)
مزایا : ساخت آلمان ، دارای گیرنده رادیویی داخلی ، سیستم free mask
معایب : عدم دسترسی به لوازم و تجهیزات (فقط یک نماینده در سوئد داره که اونم فقط سفارش میگیره و ۴ روزه تا ۱ هفته ای تحویل میده )
گزینه سوم : کیت ۳ شاخه PROFOTO D1 AIR KIT 500/500/250 با قیمت حدود ۱۸،۰۰۰،۰۰۰ تومان (شامل ۲ سافت باکس ، ۳ پایه ، یک رفلکتور ، air remote هست)
مزایا : ساخت سوئد ، دارای گیرنده رادیویی داخلی ، امکان کنترل هر ۳ فلاش و تنظیمات با air remote ، خدمات عالی و سریع ، کیفیت ساختش هم به نظر بهتر هست شاید هم تاثیر طراحی زیبا ترش هست
معایب : لوازم و تجهیزات گران
گزینه چهارم : کیت ۳ شاخه ELINCHROM BRX 500/500/250 با قیمت حدود ۶،۰۰۰،۰۰۰ تومان (شامل ۲چتر و ۱ سافت باکس و ۳ پایه ، ۲ رفلکتور ۱۶ سانت هست)
مزایا : لوازم و تجهیزات نسبتا ارزان ، گیرنده رادیویی داخلی ، امکان کنترل فلاشها با آیفون و آیپد و کامپیوتر
معایب : ساخت چین طراحی سویس
فلاشهای BOWENS هم قیمت ELINCHROM هستن و ساخت چین یا هند با طراحی انگلیس . که با توجه به امکانات و مزایای ELINCHROM دیگه BOWENS رو حذف کردم
ممنون میشم اگر نظرتون رو بگید مخصوصا اگر در مورد مزایا و معایب نکته ای رو از قلم انداختم یا اشتباه کردم .
هزینه این ست فلاش هم اگر گرونترینش رو در نظر بگیرم حدود ۸٪ کل هزینه ها میشه واسه همین بیشتر برام کیفیت و راحتی کار مهمه چون تنها میخوام کار کنم .
سوال : آیا راهی هست بشه فلاشهای hensel , elinchrom brx رو مثل profoto , elinchrom style rx با ریموت کنترل کرد ؟ یا باید برای تغییر تنظیمات هر شاخه رفت و روی خودش تنظیم کرد ؟ چون این قابلیت کاربردی هست .
سوال : اینکه flash duration کمتر باشه چه مزیتی هست ؟
سوال : آیا میشه قابلیت free mask رو با فلاشهای profoto و elinchrom هم داشت ؟
پیشاپیش ممنون
من تجربه کار با فلاشهای استدیویی ندارم اما در مورد مارک Paulcbuff خیلی شنیدم. ساخت آمریکاست.
سایتش هم http://www.paulcbuff.com/e640.php
lمشخصات خیلی خوبی داره
سلام
در مورد الینکروم ، یه فرستنده به اسم Sky port داره که میتونه کار کنترل فلشها رو به راحنی و از راه دور انجام بده ؛ و قابلیت free mask هم کار رو آسون میکنه اما اینطوری نیست که فقط و فقط مخصوص فلشهای هنسل باشه و به تعداد کاربران حرفهای فتوشاپ راه هست برای جدا کردن سوژه از پسزمینه .
مدلهای RX هم قابلیت کنترل از طریق نرم افزار روی پیسی یا مک رو دارا هستن
در کل میشه گفت مدلهای خوبی رو انتخاب کردید .
از مهمترین چیزهایی که در مورد انتخاب فلش باید رعایت کنید در دسترس بودن تجهیزات و لوازم یدکی برند مورد استفاده اس .اینکه به راحتی بتونید مدیفایرهایی که نیاز دارید رو به مجموعه اضافه کنید یا چنانچه قصد فروش داشتید ، خیلی سخت نباشه .
بهتره هر سه (یا ترجیحاً چهار)تا شاخه قدرت مساوی داشته باشن .
سرعت بالای تخیله (بالا بودنش مزیته نه پایین بودنش) ، برای عکاسی از سوژه های متحرک به کار میاد که البته دوربین های مدیوم فرمت ( که شاتر روی لنز قرار داره و تا حداکثر سرعت سینک میشه) هم باید باشه .
من نمیدونم سافت باکسهای این کیتها چه سایزی دارن اما حتماً به سافت های بزرگ ، مثلاً 140*100 یا 120*90 هم نیاز پیدا خواهید کرد و باید تو هزینه هاتون لحاظ کنید . اصولاً سافتباکس مصرف بیشتری داره تا چتر و البته هم که گرونتره .
اگر من باشم،یا هنسل رو میخرم یا یه ست الینکروم جمع میکنم
فلاشهای خوبی هستن اما فقط در امریکا ، کانادا و تازگی ها استرالیا به فروش میرسند و خدمات دارن .
همونطور که در پست قبلی عرض شد ، یکی از مهمترین پارامترها در دسترس بودن لوازم مصرفی و جانبیه که استفاده از این برند ممکنه بعدها دردسرهایی داشته باشه .
یکی دوتا از بچههای فرون از این برند استفاده میکنن و تاپیکی هم براش داریم اما به شخصه توصیه نمیکنم
با این آشفته بازار ایران بهترین کار خرید فلاش های هست که حدافل و تا حدودی ساپورت خدمات و لوازم جانبی رو داشته باشند مارک های مثل هنسل / فومکس / آلتون / جینبل و ... که حداقل نماینده رسمی و درست و حسابی دارند و اگر خدای نکرده قطعه ای خراب شد امکان تهیه یدکی هم موجود هست.
ممنون
سری elinchrom style rx خیلی خوبه و خیلی review مثبت ازش خوندم اما گیرنده راخلی نداره . باید جداگانه خرید و همیشه مراقب باتری بود (البته اگر از برق فلاش استفاده کنه که این مورد منتفی هست من نمیدونم ایا باتری دارن یا نه) ایا نداشتن گیرنده داخلی مشکل دیگه هم داره ؟
از نظر دسترسی به لوازم و modifire ها مارکهای profoto و elinchrom خیلی خیلی بهتر هستن از hensel (در سوئد)
سوال دیگه اینکه برای یک فضای ۵۰ تا ۶۰ متری ۳ شاخه ۶۰۰ ژول کافیه یا باید با قدرت کمتر بگیرم ؟
ممنون
من هم بهتون هنسل رو پیشنهاد میدم.
ضمنا اینکه فرمودین هنسل رو مستقیما میخواهید وارد کنید بنظرم اشتباهه!
من هم همین فکر رو داشتم اما با توجه به قیمت هایی که گرفتم دیدم خرید از نمایندگی رسمی هنسل 1 تومان ارزانتر تمام می شد. ( رنگ سیستم نماینده هنسل توی ایران هست و مشخصاتش رو هم توی سایت هنسل گذاشته )
فری ماسک سیستمیه که هنسل آورده اما با استفاده از ریموت ها و مقداری کار توی فوتوشاپ هم می تونید همین کار رو انجام بدید.
تهیه کلیه مودیفایرها هم به راحتی ممکنه و می تونید از همون نمایندگی تهیه کنید.
برای فضای 50-60 متری که می فرمایید 600 ژول زیاد هم هست.
اینکه چه ژانری عکاسی می کنید توی انتخاب قدرت فلاش ها خیلی مهمه. قدرت های بالا و زمان تخلیه و شارژ کم خیلی برای کارهای صنعتی و تبلیغاتی با اهمیته
ایمان جان چند پست قبل تر با آقای بیاتی تر مورد پروفوتو کمی صحبت کردیم.اطلاعاتی که در مورد این برند وقتی می خواستم خرید کنم بدست آوردم این بود که به نسبت قیمت در مقابل هنسل بنظرم ارزشش کمتر بود.
در مورد الینکروم نسبت به پروفوتو خیلی بهتر شنیدم.
مشکلی در نصب گیرنده وجود نداره و مسئلهای نیست که بخواید نگرانش باشید . از محصولات خود الینکروم استفاده کنید . از مدلهایی که با برق خود فلش استفاده میکنن تهیه کنید تا نگران باتری هم نباشید .
مدل RX الینکروم از فلشهای خوبیه و اگر خدمات پس ار فروش خوبی در محل سکونت شما داره جای شک و تردید باقی نمیذاره .
در ایران نمایندگی هنسل قویتر و باسابقهتره و لذا در شرایط مساوی دوستان به الینکروم ترجیحش میدن!
در مورد 600 ژول هم جای نگرانی نیست . بیشتر باشه میشه قدرت فلش رو کم کرد اما کم باشه،نمیشه دیگه!!!
البته معمولاً با کم کردن قدرت فلش کمی کلوین نور خروجی تحت تأثیر قرار میگیره اما در فلاشهای خوبی مثل الینکروم جای نگرانی نیست .
اگر میخواید کار تبلیغاتی یا صنعتی بکنید شاید به شاخه چهارمی هم نیاز پیدا کنید .
موفق باشید
البته بر خلاف بعضی از دوستان پیشنهاد من همان Einstein E640 که مد نظر خودتان نیز بود،هست.
مشخصات و امکانات این فلاش از بسیار از فلاشهایی که قیمت بسیار بیشتری دارند مناسب تر است.
تا جایی که من میدانم به جز خودم 4 نفر دیگر از اعضا فروم هم از این فلاشها استفاده میکنند و راضی هستند.
من چند لامپ اضافی هم همراه فلاشها خریدم که بعد از حدود 14 ماه هیچ کدام از آنها هنوز استفاده نشده است.
ببخشید میون بحثتون اومدم...
[ Afrang | مرکز فروش دوربین دیجیتال :خانه عکاسان افرنگ ]
قیمت همین کیت تو بازار چنده؟
.
این کیت برای کار خونگی (20 متر جا) خوبه؟
من تا حالا فلاش آتلیه نداشتم... نمیخوام زیاد پول خرج کنم.
خواهش میکنم
والا من اگر باشم همه رو با یه قدرت تهیه میکنم که بعداً توی کار باهاشون راحت باشم
شما که 2تا فلش Rx هم داشتین دیگه چرا انقدر مردد هستین...الینکروم بگیرین و ست رو کامل کنید
جناب مبین علی ، در واقع دوستمون Shetab2 این فلش رو به iman kh پیشنهاد دادن .
در مورد خوبی این فلش شکی نیست اما دسترسی جهت خریدش هم خیلی سخته چه برسه به نگهداری . و چون سنگین هم هست،مسافر اونور آب هم اگر آشنای نزدیک نباشه تمایلی به خرید و آوردنش نشون نمیده...امتحان کردم که میگماااااا;-)
ممنون مجددا
مردد بودم چون نوع کار تغییر میکنه و حقیقتش اختلاف هزینش زیاد مهم نیست (شاید اختلاف هزینه ست کامل لوازم profoto با elinchrom به اندازه درامد حاصل از ۵۰ مراجعه کننده باشه)
اگر ایران بودم وضع کاملا فرق میکرد و شاید حتی elinchrom هم توجیه اقتصادی نداشت
باز هم ممنون از وقتی که گذاشتین هم از شما و هم از بقیه دوستان
دوستان من ست فلاش انسر دارم
لامپ مدلینگ نور زرد میده
اما تو آموزش های کلبی لامپ هاش ال ای دی هستند
میشه منم واسه فلاش هام ال ای دی بگیرم ؟
کلوین لامپ مدلینگ، نزدیک به کلوین لامپ های التهابی (تنگستن) و حدود 2700 تا 3400 است که به چشم ما به رنگ زرد میاید.
با توجه به اینکه در اغلب موارد، نور مدل در ثبتها تاثیری ندار/د، فرقی بین لامپ التهابی و LED برای نور مدل نیست. ضمن اینکه نور LED هم سفید و زرد و آبی داره که مسئله رو کلاً سلیقه ای میکنه ... یعنی اگر LED زرد هم ببندید، تفاوت چندانی نمیکنه :-)
مطلبی که هست اینه که شدت نور LED سرپیچداری که به جای مدل اصلی میبندید، خیلی کمتر از مدل اصلی است و شوربختانه دیگه قابلیت کم و زیاد کردنش رو نخواهید داشت. اگر کم و زیادش کنید، برای چند ثانیه، بصورت چشمک زن، خاموش و روشن میشود و مجدداً با قدرت قبلی روشن میماند.
در فیلمهای آموزشی بعضاً موارد لوکس و خارج از عرفی دیده میشود که بیشتر از آنکه واقعاً واجب باشند، هوس برانگیزند :-)
یک سوال
آیا میشه یک یا دو فلاش elinchrom BRX 500 رو به همراه ۳ فلاش profoto D1 air استفاده کرد ؟
آیا اونها هم با profoto air remote شلیک میشن ؟ یا نیاز به وسیله دیگه هست ؟ فتوسل دارن که وقتی بقیه فلاشها شلیک شدن اونا هم شلیک بشن ؟
ممنون
سلام دوستان.چند روزیه در مورد فلاش آتلیه م (ست S&S 150 ژول) به مشکلی برخوردم که هر سه دکمه تست همزمان با روشن کردن فلاش ها مرتب چشمک میزنن.و هنگام فشار دادن شاتر فلاش ها دیگه عمل نمیکنه( تخلیه نمیشه).به نظر دوستان مشکل از چی میتونه باشه؟و اگه آدرس یه تعمیرکار منصف(تهران) هم بفرمایین ممنون میشم.
كسي فلاش DIGISTUDIO رو ميشناسه؟
من كيت خريدم ٣٠٠ ژول ٢٩٠٠
سه شاخه و با كليه لوازم
كي ميدونه ؟
دوستان من ست فلاش انسر دارم که 3 شاخه فلاش هست . دوتاش چتر و شیدر هست میخوام اون دو تا رو هم به سافت باکس وصل کنم
سافت باکس خود فلاش انسر 50*70 هست . اگه بخوام سافت باکس دیگه بگیرم مثل 60*90 یا 90*120 چه فرقی داره سایز اینا توی نورپردازی ؟
ابعاد سوژه است که تعیین کننده است. بعنوان نمونه شما با یک سافتباکس 50 در 70 یک سوژه انسانی ایستاده (تمام قد) را نمیتوانید به درستی نورپردازی کنید. ولی تا حد زیادی،عکس قضیه درست است. یعنی با یک سافتباکس 120 در 90 میتونید کاری که با 50 در 70 میکنید رو در اکثر موارد به درستی انجام بدید.
برای سوژه های کوچک، با سافت کوچک قدرت مانور فیزیکی بیشتری خواهید داشت.
ابعاد سافت به قدرت فلاش نداره. کما اینکه با بستن سافتهای بزرگتر، (در صورت ثابت ماندن تمام پارامترها) اندکی افت نوری خواهید داشت.
گمان میکنم منظورتون از «ناهماهنگی» چیزی مانند دو کفه ی ترازو و تراز نبودن آنهاست ... هماهنگی یا نا هماهنگی به طراحی نورپردازی شما باز میگردد. ممکن است شما سوژه ای را از دو جهت و دو سافت مختلف و نیز روی دو قدرت مختلف نورپردازی کنید و به هدفتان برسید؛ در عین اینکه هیچ تناسب و تشابه ای بین اندازه و قدرت منبع نوری تان نباشد ... فرض بفرمائید همان پرتره ی تمام قد را که یک سافت 90x150 سوژه را از چپ دوربین نور دهی میکند، و یک سافت 80x120 نیمه ی دیگر سوژه را و یک اسنوت یا سافت کوچتر از 50x70 بعنوان Hair Light در ارتفاعی بالاتر از سر سوژه نقش آفرینی میکند. هیچکدام از این سه تشابه ای با هم ندارند ولی در نهایت، ترکیب سه نور، با هم در ثبت، هماهنگ و موفق عمل میکنند.
سلام.
پیشنهاد دوستان بین کیت فلاش 150 ژول S&S و 160 ژول Somita با در نظر گرفتن فاکتور قیمت چیست؟
قیمت اولی در پیـ ... خورده بود 1400، ولی قیمت دومی را ندارم.
مورد نیاز برای عکاسی در فضاهای کوچک.
کیت سومیتا، رادیو تریگر دارد یا نه؟
با سپاس
دوستان من ست فلاش انسر دارم اما جدیدا دمای رنگ عکسایی که میگیرم تغییر کرده
این فلاش های چینی یه مدت که میگذره اینجوری میشن یا مشکل جای دیگه اس ؟
اگر با همان قدرتهای قدیم عکس میگیرید و کلوین به نظرتان تغییر کرده، سوای اشکال-بودن یا اشکال نبودن، از کارت خاکستری استفاده کنید تا بر مشکل قائق شوید.
توجه داشته باشید که بهترین فلاشها هم در دو وضعیت «ماکزیمم قدرت» و «مینیمم قدرت»، دارای اندکی اختلاف کلوین هستند. این اختلاف، در برنهای چینی، بطور قابل ملاحظه ای بیشتر است.
حالا اینکه چه مسئله ای میتواند در دراز مدت باعث این مسئله بشود (احتمالاتی که به ذهن من میرسد):
1) خازنهای داخلی بر اثر مرور زمان و استفاده، قابلیت شارژ شدن تا میزان ماکزیمم را از دست داده اند.
2) این امکان که کیفیت لامپها نیز پس از مدتی دچار تغییر شده باشند و کلوین متفاوتی را نسبت به روز اول داشته باشند نیز هست.
اگر لامپ نو دارید، یک صحنه را با شرایط کاملاً مساوی با لامپ نو و یکبار با کهنه امتحان کنید و نتایج رو مقایسه کنید. اگر نتیجه یکسان بود، با یک فلاش همانند، ولی نو، مرحله قبل را امتحان کنید. اگر نتایج فرق داشتند، احتمال اینکه از خازن باشد، هست. به گارانتی اش مراجعه کنید که اگر تشخیص شان بر خازن بود، برای تعویض خازن اقدام کنند.
خیر، اتفاقی برایش نمیافتد ... :::happy:::
اگر میبینید که در ماکزیمم قدرت، لامپ مدلتان که در حالت تناسب با لامپ نعلی است، زیاد داغ میکند و باعث نگرانی میشود، پس از تنظیم شدت و جهت نورها، مدل را خاموش نگهدارید تا از حرارت زائی بیمورد، جلوگیری کنید. در این حالت فقط خازنها شارژ هستند و آماده ی تخلیه ...
سلام دوستان
جهت ایجاد یک استدیو خاگی قصد خرید یک کیت فلاش با قیمت مناسب دارم
نظرتون در رابطه با این مجموعه S&S by Visico 150J Studio Flash Kit VT-150 چیست ؟؟
با تشکر
میشه بیشتر توضیح دهید و ترجیحا لینک معرفی نیز پیوست کنید .
لازم به ذکر است کیت فلش اشاره شده قیمت مناسبی دارد و واقعا وسوسه کنندست .
در سایت پیکسل برای فروش قرار گرفته
لطفا دوستانی که اطلاعات دارند در رابطه با کیت S&S by Visico 150J Studio Flash Kit VT-150 راهنمایی بفرمایند .
متشکرم
سلام
یک سوال از دوستان عزیز
به ترتیب اولویت بین این فلشها کدام اولویت داره ؟
فومکس - فتوفلکس - متل - جین بی
در فکر خرید فلاش استدیویی هستم برای منزل و تمرین کار پرتره
یک سوال از دوستان عزیز دارم
در مشخصات فلاشها "زمان تخلیه " t0.5 و t1 مدت زمانی است که 50 % و 90% قدرت فلاش تخلیه شده است. این عدد (t0.5) واسه فلاش جن بی درج شده 1/3000.
یا واسه فلاش PAULCBUFF EINSTEIN 640 درج شده 1/2000
واسه فتوفلکس پیداش نکردم اما در یک ریویو در سایت آمریکایی نوشته بود که سرعت سینک این فلاش 1/125 هست و به عنوان ایراد مطرحش کرده بود !!!
من متوجه این قضیه نمیشم. آیا این عدد همون سرعت تخلیه فلاش هست ؟ واسه پرتره که غالبا بدون تحرک یا با تحرک کم هست این اعداد در چه رنجی باشند مناسب هست ؟
ممنون میشم کسی توضیح بده.
همچنین در خصوص تلورانس کلوین ، فتوفلکس 290 تا خطا نوشته اما جن بی 200 تا و EINSTEIN 640 ساخت امریکا 50 تا ! ایا به این اعداد میشه اعتماد کرد ؟ مرجعی واسه مقایسه دقیق انواع فلاشها وجود داره ؟
ضمنا اگر دوستان کاتالوگ فلشهای متل و فومکس رو دارند ممنون میشم لینک دانلودش رو بگذارند.
سرعت خالی شدن فلش با سرعت سينک فرق ميکنه
سرعت خالی شدن فلش مربوط به خودش ميشه و ربطی به دوربين نداره
مثلاً شما فلش رو روی 500 ژول ميزاری و سرعت خالی شدن فلشت 5 ثانيست (بزرگش کردم که کمتر پيچيده به نظر بياد)
يعنی فلش شما 5 ثانيه روشن ميمونه تا 500 ژول رو از خودش به صورت نور تخليه کنه (تو اين فاصله اگر دوربين يا سوژه يا هر چيز ديگه تکون بخوره توی تصوير ثبت ميشه و کيفيت پايين مياد ) مخصوصاً تو عکس های با سرعت بالا مثل قطره آب و .......
سرعت سينک يعنی سرعت هماهنگی بين دوربين و فلش ،
وقتی شما دکمه شاتر دوربين رو ميزنی پرده 1 دوربين باز ميشه وقتی به آخر مسير خودش رسيد فلش زده ميشه بعد پرده دوم شروع به دنبال کردن مسير پرده اول ميکنه که ديگه نور اضافه به سنسور نرسه يعنی در اصل سنسور رو کاور ميکنه بعد هم 2 تا پرده به هم ميچسبن و بر ميگردن جای خودشون
حالا سرعت سينک يعنی سريع ترين زمانی که دوربين و فلش بتونن خودشون رو هماهنگ کنند که موقعی که 2 تا پرده کاملاً کنار هستن فلش زده بشه که پرده ها مانعی بين نور فلش و سنسور نباشن
فایل پیوست 46925
اگر سرعت سينک فلش يا دوربين شما کم باشه و شما تنظيمات رو واسه سرعت بيشتری تنظيم کنی پرده دوم در حال جمع شدنه و بخشی از سنسور نور فلش رو نميبينه و بخشی از عکس تاريک ميشه
گاهی وقت ها سرعت شاتر رو بالا ميزاريم و اين سرعت اينقدر بالاست که پرده دوم قبل از رسيدن پرده اول شروع به حرکت ميکنه (2 تا اول از انيمشن بالا)
تو اين حالته که از فلش های با سرعت سينک بالا که گرون هم هستن استفاده ميکنيم
HSS
اين فلش ها با چند بار فلش زدن هر بار يک محدوده تصوير رو روشن ميکنند مثلاً 3 بار به سرعت فلش ميزنند و 1 بار 1/3 بالا يک بار وسط و يکبار پايين رو روشن ميکنند
توضیحات کافی و لازم رو دوستمون در پست قبلی دادند من فقط چند تا نکته بهش اضافه کنم. فلاش EINSTEIN رو با بقیه این فلاش ها مقایسه نکنید چون کلا سیستم تخلیه فلاشش با بقیه فلاش ها متفاوت هست.در حالت عادی کوتاهترین فلاش دیوریشن رو شما در حالت فول پاور دارید اما توی فلاش های EINSTEIN کوتاهترین فلاش دیوریشن رو در حالت مینیمم پاور دارید
یکی از کاریرد های فلاش هایی با فلاش دیوریشن کوتاه(t1 سریع تر)استفاده در عکاسی high speed توسط فلاش های استودیویی هست که قبلا توی فروم راجبش بحث شده
در ضمن قدرت فلاش در این مبحث جزو موارد مهم هست.در مورد فلاش جی بی(آشنا نیستم با این برند) احتمالا ژول پایینی باید داشته باشه که t1 اش 1000 هست (t1*3=t5)
در مجموع برای عکاسی استودیویی در خانه اصلا نیازی نیست شما نگران این اعداد باشید
در مورد کلوین فلاش ها هم مطمئنا فلاش هایی که این اختلاف کلوین درشون کمتر باشه از نظر فنی بهتر هستند منتها توی عکاسی با فرمت raw شما براحتی می تونید دوباره کلوین عکستون رو تغییر بدید پس چندان هم لازم نیست سخت گیری زیادی به خرج بدید
قبلاً توی يک ويدئو از ادوراما شنيدم که ميگفت معمولاً 1/125 ثانيه هستن اما ظاهراً فلش های هايپر سينک تا 1/640 ثانيه هم کار ميکنند
شما اگر محيط رو کاملاً تاريک کنيد ميتونی از فلاش ديوريشن به جای سينک اسپيد بالا استفاده کنی
شاتر رو مثلاً 1 ثانيه هم بزاری(البته شما تا اندازه اي که سينک اسپيد اجازه ميده کمش کن) وقتی فلش شما اونجوری که نوشتی 1/2000 ثانيه روشن باشه چون بعد از اون محيط تاريکه و چيزی به دوربين نميرسه (حتی اگر سوژه حرکت کنه دوربين نميبينه) مشکلی پيش نمياد
واسه تست هم ميتونی 1 بار بدون فلش با اون شاتر اسپيد مورد نظر تست کنی ببينی تو عکس چيزی ديده ميشه يا نه (يکم هم ديده باشه با توجه به تفاوت شدت نور فلش با حالت عادی نبايد زياد به چشم بياد)
در مورد اختلاف کلوین، مثلا فتوفلکس نوشته 290 کلوین مثبت یا منفی تلورانس داره. یعنی در بدترین حالت ممکن اختلاف کلوین بین دو تا از فلاشهای فتوفلکس (که در قدرتهای مختلف دارن عمل میکنن ) میتواند به 580 کلوین برسه و چون این فلاشها هرکدام قسمتی از سوژه را نوردهی میکنند، عملا اصلاح هر قسمت از نورها حتی در فرمت raw به نظر من کار سختی هست.
بعید می دونم منظورش این باشه که شما برداشت کردید. احتمالا منظورش اینه که کلا 290 کلوین تغییرات کلوین اش هست توی قدرت های مختلف. (580 واحد تغییرات کلوین عدد بزرگی هست برای اختلاف بین دو فلاش یک جور و یک مدل!)
البته این محاسبه شما هم در عمل هیچ وقت اتفاق نمی افته. با توجه به نوع کار و عکاسی پرتره خیلی کم پیش میاد شما بیشتر از 2 استاپ بخواهید اختلاف بین نور هاتون داشته باشید که در اون صورت هم اگه بخواهید خیلی سایه های تندی داشته باشید تک نور می گیرید. در واقع این حالت که بخواهید یک فلاش رو روی فول پاور قرار بدید و دیگری رو روی مینیمم حالت، تقریبا هیچوقت اتفاق نمی افته و توجیه ی نداره
در ضمن توی عکاسی پرتره یا نور هاتون تداخل دارند با هم، مثلا یکی نور اصلی تونه یکی دیگه فیل لایته که روی هم دیگه تاثیر مستقیم دارند و یک کلوین جدید بین دو کلوین دو تا فلاش بدست میاد یا بر فرض این دو تا نور تداخلی ندارند که باز مبنا اون نور اصلی هست که نور دیگه اهمیت کمتری پیدا میکنه و خیلی تاثیر گذار نیست (مثلا نور سر، یا نور روی فون برای روشن کردنش)
بر فرض اینکه این 580 واحد عدد درستی باشه این اختلاف توی عکاسی های صنعتی که نیاز به رنگ واقعی محصول داریم خیلی آزار دهنده میشه و خودش رو نشون میده اون هم تازه توی شرایطی که دو نور از دو زاویه مختلف روی یک جسم با یک رنگ ثابت تابیده شده باشند و انطباق چندانی هم نداشته باشند. در اون صورته که با تنظیم یک سمت سوژه سمت دیگه رنگ مختلفی پیدا میکنه
من چند سالی هست دنبال راهی هستم ه فلاشهای استودیویی رو بتونم با قدرت همگام سازی بالا مثلا 8000 شوتینگ بزنم هنوز ب این مورد نرسیدم . ولی در عوض یک چیزی جالب پیدا کردم . ب زودی آموزشو میزارم . برای ساخت
فلاشهاي فوتو فلكس هم مثل ديگر فلاشهاي چيني مشكل رنگ دارد و نميدانم چرا نسبت ديگر برندهاي مشابه قيمت بالاتري دارد.
درست كردن وايت بالانس در فايل خام با عكاسي با اين فلاش وقتي كه قرار است تن رنگ پوست تنظيم شود اصلا كار راحتي نيست.
من این راه رو قبلا رفتم .رسیدن به نتیجه مطلوب راه پر هزینه ای هست که نیاز به فلاشی با فلش دیوریشن کوتاه با قدرت زیاد (فلاش های PAULCBUFF رو به دلیل در دسترس نبودن به حساب نیاوردم) تریگری که high speed ساپورت کنه و دوربینی که سرعت سینک مناسبی داشته باشه نیاز هست تا به نتیجه مطلوب برسید
من سه شاخه فلاش لایت درام از رامین کاکاوند گرفتم . دویتانی که این نوع فلاش دارن ایا خوبه ؟
300 ژول
شما برای رسیدن به سرعت بالا در عکاسی با فلاش احتیاج به فلاش های ttl ای دارید که قابلیت hss داشته باشند.فکر میکنم این راه رو علی بیاتی عزیز تست کرده بودند و مقاله اش هم تو سایت موجود باشه
-----------------------------
دوستان عزیز.کسی با فلاش های کینگستون کار کرده؟ من به تازگی سه شاخه ی 300 ژول از این برند دیدم که انگار کیفیت ساختش بد نبود.فروشنده با دو عدد سافت باکس 60*90 میگفت 1700.و غیر از اون سافت باکس ها چیز دیگه ای نداشت همراهش.
مدلش هم classical TTD-300 بود
به نظر شما خریدش به صرفه هست؟
سلام
قبلا هم در همین تاپیک راهنمایی گرفتم از دوستان عزیز در مورد خرید ست فلاش
در نهایت انتخابهای من محدود شده به ۲گزینه زیر
۱- ست فلاش (profoto D1 Air kit (500/500/1000
۲- ست فلاش (Elinchrom BRX kit (500/500/500
از نظر قیمت از اونجایی که به صورت lease هست تفاوتش خیلی برام مهم نیست چون پولش رو ۳۶ماهه پرداخت میکنم
هر کدوم چه مزایا و معایبی دارن ؟
elinchrom سوییسی هست اما این مدلش ساخت چین هست
profoto سوئدی هست و اگر نیاز باشه برای پروژه ای تجهیزات اضافی لازم داشتم به راحتی میشه هر کدوم از تجهیزاتش رو کرایه کرد
سوال دیگه اینکه اگر بخوام در بیرون از استودیو هم از فلاش استفاده کنم چه گزینه ای بهتر هست ؟ (آیا میشه برای داخل و خارج استودیو از یک ست تجهیزات استفاده کرد ؟ هر چند که شخصا معتقدم هر کدوم باید جدا باشن چون در صورت بروز مشکل مخصوصا خارج از استودیو روی کار استودیو تاثیر منفی نزاره)
گزینه elinchrom style Rx 600/600/1200 هم به ۲ دلیل از انتخاب هام حذف کردم
۱- نداشتن گیرنده داخلی
۲- اختلاف قیمت کمش با profoto
ممنون میشم اگر تجربیاتتون رو در اختیارم بزارین
بیشترین کاربرد هم عکاسی مدلینگ و product هست
سلام
با توجه به کاری که قرار هست انجام دهید و قدرت زیاد فلاشهای انتخابی حتما به این نکته که قدرت فلاشها چند استاپ کم میشود توجه کنید.
البته نکته بتدایی هست ولی یکی از دوستان همین فروم به دلیل در نظر نداشتن همین نکته هنگام خرید مجبور بود با فلاشهای پروفوتو عکسهایش را با F/22.0 بگیرد.
یه زمانی یه ست فلش رو با 110 تومن می شد خرید!!
کسی برای قسمت دوم پست من جوابی نداشت؟ تا جایی که فهمیدم برند کینگستون یک برند چینی اما مرغوب هست.ولی فکر کنم این فلاش ها مربوط به دو سال پیش باشه.از این لحاظ مشکلی نیست؟
من میخوام فردا برای تست فلاش ها برم و باید خبر قطعی به ایشون بدم.
ممنون میشم اگر کمک کنید
(راستی در کل فروشنده ی با انصافی بود.چندین جنس دست دوم داشت که همه قیمت های خوبی داشتند)
سلام به دوستان
به نظر شما 3 تا فلاش 400 یا 300 ژول برای عکاسی از مبلمان وسرویس خواب کفایت میکنه؟
ضمنا برند answer رو پرسیدم قیمتش خوبه. کسی میدونه کیفیتش چطوره؟
شاید و شاید هم نه ...
اگر از یک سرویس اتاق خواب بصورت کامل بخواهید عکس بگیرید، چنانچه دیدید 3 شاخه کم است، میتوانید از تکنیک Open Flash استفاده کنید.
Answer چینی است، ولی جزء چینی های خوب است. مهم اینکه خدمات پس از فروش هم دارد.
در مجموع برای کار تبلیغاتی-صنعتی، 400 بهتر از 300 است.