پاسخ: نورپردازي استوديويي
والا راستش منم نفهمیدم منظورش از این حرف چی هست فکر کردم شاید اطلاعات من در مورد 400d کم است (چون 3 روز است که دارم باهاش کار می کنم تا دستم بیاد).
در مورد دوم سوالم این است فلاش از روبرو با سافت باکس کیفیت عکس را تا چه حدی پایین می آورد؟
راستش این مغازه داره همچین می گفت عکس با تک فلاش از روبرو دوزار ارزش نداره که من بدجور ترسیدم.
مغازه قصر دوربین
پاسخ: نورپردازي استوديويي
سلام
دوست عزیز برای انکه از فلاش استفاده کنی شمامی توانید از دو فلاش 150ژول با سافت باکس 45*40 بجای پرژکتور استفاده کنیدکه زیاد جا نمی گیرد.البته الان فلاش های 100ژول ایرانی هم هستند که می شود استفاده کرد که من چون دو ست از ان را برای خودم و همکارم گرفتم و نتیجه نامید کننده بود و زود خراب شدند.
تا حالا نشنیده ام که بشود با بدنه دوربین ژول فلاش را کم کرد.فکر کنم شما درست متوجه گفته فروشنده نشده اید.پرژکتور حداقل سه بدی دارد .
1-تولید گرمای زیاد.
2-سبب می شه هم چشم سوژه زود خسته بشه واکثر اوقات آ ب بزنه
3- بایدسرعت شاتر پایین استفاده کنید که برای فریز سوژه بخصوص کودک اصلا مناسب نیست.
پایدار باشید
یا حق
پاسخ: نورپردازي استوديويي
آقا مداح خیلی ممنونم از جوابتون
راهنمایی یا پیشنهادی در باره فلاش از روبرو ندارید؟
این جور که بنظر میاد زیاد چیز جالبی نیست؟
دارم مصمم می شم هرجور شده دو فلاش رو بگیرم و یه جوری جاشون بدم.
راجع به نوع فلاش هم اکثرا با jtl موافق بودن ولی کمی با شک و تردید و بنظرم رسید شما بنسبت بیشتر از فلاشتون که آلتون بود راضی هستید؟هنوز هم همینطور هست و آیا پیشنهاد می کنید فردا برم دو تا آلتون بگیرم؟(البته می دونم که چون جنس چینی هست مطلق نمی شه گفت عالی است و در حد کار من)
با تشکر
پاسخ: نورپردازي استوديويي
سلام:
مطالعه این دو لینک خالی از لطف نیست
How to Choose Studio Lighting
by Garry Edwards
کد:
http://photo.net/learn/lighting/choosing-studio-lighting/
.
Light Shaping Tools
کد:
http://photo.net/learn/lighting/light-shaping-tools/
پاسخ: نورپردازي استوديويي
سلام
نقل قول:
آیا پیشنهاد می کنید فردا برم دو تا آلتون بگیرم؟
جناب نصرالهی عزیز من هیچچکدام از فلاش های چینی رو به شما پیشنهاد نمیکنم من فقط در مورد فلاش های خودم نظرم راگفتم
من جی تی ال نداشته ام امادوستان که داشته اند راضی بوده اند.تصمیم گیری با شما ست دوست عزیز .به نظرم باز هم برویدناصر خسرو و تحقیق کنید
نقل قول:
بنظرم رسید شما بنسبت بیشتر از فلاشتون که آلتون بود راضی هستید؟
بله من از فلاش های آلتونم راضی بودم و هستم
پایدار باشید
یا حق
پاسخ: نورپردازي استوديويي
سلام دوستان
من در آتلیه بیشتر اوقات از دوتا سافت باکس 120x80 استفاده میکنم (کار عروس) ....میخواستم بدونم اصلا کار من درست و حرفه ایی هست یا نه؟
و اینکه به نظرم اومد که باید دیفیوزر وسطی (کوچیکه) نور اصلی و بردارم...آیا برای ایجاد سایه های تیزتر ، نیاز به همچین کاری هست یا نه؟
مدتهاست که میخوام سایه ها رو روی صورت همانند عکسهای فشن تیز و تیره و با پخش شدگی کمتر داشته باشم.
ممنون میشم کمکم کنین.
البته من یه soft reflector و یه سافت باکس 60x60 و چتر 60 و چتر 110 هم دارم اگه بدرد میخورن.
پاسخ: نورپردازي استوديويي
از اساتید محترم کسی نیست منو راهنمایی کنه؟
ممنون میشم
پاسخ: نورپردازي استوديويي
تا آقای مداح با سایر دوستان با تجربه بیان :
نقل قول:
به نظرم اومد که باید دیفیوزر وسطی (کوچیکه) نور اصلی و بردارم...آیا برای ایجاد سایه های تیزتر ، نیاز به همچین کاری هست یا نه؟
تا جایی که بنده بلدم نور پردازی از دو جهت با قدرت یکسان باعث تخت شدن عکس میشه (البته نه به تختی وقتی فقط از جلو نور باشه و بستگی به پز سوژه هم داره)
حالا شما اگر دیفوزر وسطی رو از روی یکی برداری یک مقدار نورتون شدیدتر میشه و تو جهت مخالف سایه ها کمی تشدید میشه. اما انتظار نداشته باشید که خط سایه کاملا واضح بشه.
جای شما باشم یک سافت باکس + رفلکتور رو برای این منظور استفاده میکنم یا چتر معکوس + رفلکتور
شما امکانات خوبی دارید و میتونید الگو های خوبی رو برای خودتون بدست بیارید. از یک سوژه ثابت با نور های مختلف عکاسی کنید تا نتیجه رو به صورت ملموس ببینید. با رفلکتور و بی رفلکتور امتحان کنید ... به نظرم شما دنبال عکس های تک نور هستید .
امیدوارم تا رسیدن بزرگان کمک کننده باشه
پاسخ: نورپردازي استوديويي
سلام دوستان
اگر ممکن است راهنماییم کنید که با دو فلاش 160 ژول و یک فلاش برای بک سوژه چه ترکیب و فاصله ای مناسب ترین حالت برای گرفتن عکس پرسنلی کلاسیک است.
هردو فلاش مجهز به سافت باکس 45*45 هستند و مساحت اتاق 2.5 در 4 متر است.
سوال دوم اینکه در عکسهای پرسنلی هم catchlight باید وجود داشته باشه یا خیر؟
سوال سوم که یک سوال بسیار کلی است اینکه یک عکس پرسنلی ایده آل چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟(مثلا از لحاظ نور و سایه یا از لحاظ روتوش و ...)
(منظورم از عکس پرسنلی کلاسیک عکسی مناسب برای پاسپورت و شناسنامه و لاتاری و ... می باشد.
پاسخ: نورپردازي استوديويي
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
chimeh
سلام دوستان
اگر ممکن است راهنماییم کنید که با دو فلاش 160 ژول و یک فلاش برای بک سوژه چه ترکیب و فاصله ای مناسب ترین حالت برای گرفتن عکس پرسنلی کلاسیک است.
هردو فلاش مجهز به سافت باکس 45*45 هستند و مساحت اتاق 2.5 در 4 متر است.
سوال دوم اینکه در عکسهای پرسنلی هم catchlight باید وجود داشته باشه یا خیر؟
سوال سوم که یک سوال بسیار کلی است اینکه یک عکس پرسنلی ایده آل چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟(مثلا از لحاظ نور و سایه یا از لحاظ روتوش و ...)
(منظورم از عکس پرسنلی کلاسیک عکسی مناسب برای پاسپورت و شناسنامه و لاتاری و ... می باشد.
سلام دوستان
ببخشید که دوباره سوالمو می پرسم با این توضیح که من کلی مطلب در رابطه با نورپردازی پرتره خوندم ولی تا بحال نکاتی در مورد نورپردازی عکس پرسنلی پیدا نکردم. اگر لطف کنید و پاسخ بدید بسیار ممنون می شم.