پاسخ: نورپردازي استوديويي
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Elend
سلام
درست میفرمائید ولی اگر عکاس عمدا بخواهد نور را سرد نشان دهد چطور؟!
تم های رنگی سرد کمی متفاوت تر از دمای رنگی سرد می باشند
در این تصویر حالت و نگاه سوژه فکر نکنم زیاد با سرد بودن و بی روحی تناسبی نداره
از دیدگاه شخصی احتمال میدم تصویر مذکور در محلی گرفته شده که لامپ تنگستنی وجود داشته و دوربین به صورت اتوماتیک چنین وایت بالانسی انتخاب کرده
پاسخ: نورپردازي استوديويي
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Hamid Moradi
جدای بحث نورپردازی , صورت سوژه اور شده و وایت بالانس اشتباه انتخاب شده
کاملا درست میفرمایید. وایت بالانس روی اتو بود وعکس از این هم سرد تر بود و من در ps کمی رنگ زرد به اون اضافه کردم ولی هنوز دمای عکس پایین است.
در رابطه با اور شدن یک طرف صورت حرف شما درست است. ولی در آن موقعی که این عکسو گرفتم(4 سال پیش) یادم هست در موقعی که طرف دور عکس اکسپوز میشد طرف نزدیک عکس تیره میشد .
ولی کلا منظورم از گذاشتن این عکس سختی وشاید استفاده نا بجا از یک شیدر برای نور پردازی چهره است.که در چند پست قبلی یک نمونه از آن دیدم.
با تشکر.
2 فایل پیوست
پاسخ: نورپردازي استوديويي
سلام
این دو عکس در فرمت Raw گرفته شده است با دو وایت بالانس متفاوت یکی دی لایت با 5500 کلوین و دیگری 4200 کلوین.
یک سوال برام پیش اومده باتوجه به اینکه اکثر عکاسها وایت بالانس خود را در استودیو روی دی لایت قرار میدهند آیا وایت بالانس با دی لایت( 5500 کلوین) یک زردی غیر از حد طبیعی در عکس القا نمی کند؟:think:;
باتشکر.
پاسخ: نورپردازي استوديويي
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
7777
سلام
این دو عکس در فرمت Raw گرفته شده است با دو وایت بالانس متفاوت یکی دی لایت با 5500 کلوین و دیگری 4200 کلوین.
یک سوال برام پیش اومده باتوجه به اینکه اکثر عکاسها وایت بالانس خود را در استودیو روی دی لایت قرار میدهند آیا وایت بالانس با دی لایت( 5500 کلوین) یک زردی غیر از حد طبیعی در عکس القا نمی کند؟:think:;
باتشکر.
سلام
نقل قول:
باتوجه به اینکه اکثر عکاسها وایت بالانس خود را در استودیو روی دی لایت قرار میدهند
شخصا فکر نمیکنم اکثر عکاس های حرفه ای این کار را کنند.
اگر فرض کنیم اعداد انتخابی برای حالات مختلف در دوربین ها کاملا دقیق است و درست اعمال میشود یک نکته در نوشته شما فراموش شده است.
فلاش های استودیویی همیشه کلوین ثابت ندارند (در مورد چینی ها و ایرانی ها که هیچ :::happy::: بهترین ها هم بعد از مدت زمانی و یا به دلایلی ممکن است دمای رنگی متفاوتی از 5500 بدهند ) به همین دلیل تنظیم دوربین روی 5500 ، اکثرا نتیجه ای دقیق و مناسب به همراه نخواهد داشت.
به نظرم بهترین راه برای تنظیم دقیق White Balance استفاده از Custom White Balance در مراحل Post Process است.
اگر هم کار حرفه ای انجام دهند، استفاده از انواع مختلف Gray Card ها بسیار معمول و رایج است.
در عکاسی پرتره بعضی وقت ها حتی بعد از تنظیم White Balance برای دلپذیر تر شدن صورت و Skin Tone کمی White Balance را به سمت چپ Shift می دهند ( البته نه به اندازه ای که زردی در همه جا نمایان شود فقط کمی White Balance شیفت داده میشود که آن هم سلیقه ای است. )
شاد باشید.
پاسخ: نورپردازي استوديويي
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Navid7h
سلام
شخصا فکر نمیکنم اکثر عکاس های حرفه ای این کار را کنند.
اگر فرض کنیم اعداد انتخابی برای حالات مختلف در دوربین ها کاملا دقیق است و درست اعمال میشود یک نکته در نوشته شما فراموش شده است.
فلاش های استودیویی همیشه کلوین ثابت ندارند (در مورد چینی ها و ایرانی ها که هیچ :::happy::: بهترین ها هم بعد از مدت زمانی و یا به دلایلی ممکن است دمای رنگی متفاوتی از 5500 بدهند ) به همین دلیل تنظیم دوربین روی 5500 ، اکثرا نتیجه ای دقیق و مناسب به همراه نخواهد داشت.
به نظرم بهترین راه برای تنظیم دقیق White Balance استفاده از Custom White Balance در مراحل Post Process است.
اگر هم کار حرفه ای انجام دهند، استفاده از انواع مختلف Gray Card ها بسیار معمول و رایج است.
در عکاسی پرتره بعضی وقت ها حتی بعد از تنظیم White Balance برای دلپذیر تر شدن صورت و Skin Tone کمی White Balance را به سمت چپ Shift می دهند ( البته نه به اندازه ای که زردی در همه جا نمایان شود فقط کمی White Balance شیفت داده میشود که آن هم سلیقه ای است. )
شاد باشید.
البته وایت بالانس هر دو عکس چون Raw بودند در نرم افزار ACR انجام شده است.ودر این حالت فکر نمیکنم یک مقدار کم یا زیاد بودن قدرت فلاش تاثیری در خروجی عکس داشته باشد.:think:;
وبا توجه به اینکه Custom White Balance حدود 4100 کلوین گرمای رنگ دارد میتوان همیشه ازش استفاده کرد.
این شیوه shit به چپ به چه صورت انجام میشود؟
با تشکر.
پاسخ: نورپردازي استوديويي
باسلام خدمت دوستان
راستش فروم رو كلي جستجو كردم ولي تايپيكي كه مختص و يا بسيار نزديك به بحث (کلوین گرمای رنگ ) باشه پيدا نكردم اگر دوستان از وجود همچنين تايپيكي اطلاع دارند لطفاً راهنمايي كنن و در غير اين صورت اساتيد در خصوص ايجاد تايپيك مرتبط ارائه رهنمود كنند كه خدايي نكرده تايپيك اضافه اي ايجاد نشه . با تشكر
پاسخ: نورپردازي استوديويي
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
7777
البته وایت بالانس هر دو عکس چون Raw بودند در نرم افزار ACR انجام شده است.ودر این حالت فکر نمیکنم یک مقدار کم یا زیاد بودن قدرت فلاش تاثیری در خروجی عکس داشته باشد.:think:;
وبا توجه به اینکه Custom White Balance حدود 4100 کلوین گرمای رنگ دارد میتوان همیشه ازش استفاده کرد.
این شیوه shit به چپ به چه صورت انجام میشود؟
با تشکر.
سلام !
نقل قول:
در این حالت فکر نمیکنم یک مقدار کم یا زیاد بودن قدرت فلاش تاثیری در خروجی عکس داشته باشد.
قدرت فلاش ! :::waw::: من راجع به قدرت فلاش صحبت نکردم ! :cool:
نوشته من در مورد دمای رنگ تولید شده توسط فلاش است. در واقع تفاوت اسمی با واقعی آن ( در برگه مشخصات فلاش مثلا نوشته 5500 اما اگر یک Color Temperature Meter روبروی آن قرار دهید مثلا 5100 را نشان میدهد)
منظور از شیفت این بود که :
فرض کنید در یک شات یک کارت خاکستری خالص روبروی مدل خود میگیرید و عکس را ثبت میکنید.
سپس در مراحل Post Process در لایتروم یا ACR با استفاده از ابزار موجود در برنامه آن ناحیه را به عنوان Reference برای تنظیم دقیق White Balance انتخاب میکنید برنامه با توجه به نقطه انتخابی شما عدد فرضی 4900 را دیکته میکند.
حال ممکن است شما بخواهید Skin Tone را حتی گرمتر از این Reference استاندارد انتخاب کنید پس دمای رنگی انتخاب شده توسط نرم افزار را کمی بهتر کرده و مثلا روی 4750 قرار می دهید تا تم گرمتری حاصل شود.(فقط کمی)
پاسخ: نورپردازي استوديويي
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
mthosein
باسلام خدمت دوستان
راستش فروم رو كلي جستجو كردم ولي تايپيكي كه مختص و يا بسيار نزديك به بحث (کلوین گرمای رنگ ) باشه پيدا نكردم اگر دوستان از وجود همچنين تايپيكي اطلاع دارند لطفاً راهنمايي كنن و در غير اين صورت اساتيد در خصوص ايجاد تايپيك مرتبط ارائه رهنمود كنند كه خدايي نكرده تايپيك اضافه اي ايجاد نشه . با تشكر
سلام
در تاپیک استروبیست کمی مطلب در این مورد هست
کد:
http://www.akkasee.com/forum/showthread.php?t=10537&page=2
پاسخ: نورپردازي استوديويي
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Navid7h
سلام !
قدرت فلاش ! :::waw::: من راجع به قدرت فلاش صحبت نکردم ! :cool:
نوشته من در مورد دمای رنگ تولید شده توسط فلاش است. در واقع تفاوت اسمی با واقعی آن ( در برگه مشخصات فلاش مثلا نوشته 5500 اما اگر یک Color Temperature Meter روبروی آن قرار دهید مثلا 5100 را نشان میدهد)
منظور از شیفت این بود که :
فرض کنید در یک شات یک کارت خاکستری خالص روبروی مدل خود میگیرید و عکس را ثبت میکنید.
سپس در مراحل Post Process در لایتروم یا ACR با استفاده از ابزار موجود در برنامه آن ناحیه را به عنوان Reference برای تنظیم دقیق White Balance انتخاب میکنید برنامه با توجه به نقطه انتخابی شما عدد فرضی 4900 را دیکته میکند.
حال ممکن است شما بخواهید Skin Tone را حتی گرمتر از این Reference استاندارد انتخاب کنید پس دمای رنگی انتخاب شده توسط نرم افزار را کمی بهتر کرده و مثلا روی 4750 قرار می دهید تا تم گرمتری حاصل شود.(فقط کمی)
من اشتباه نوشتم منظورم همون کلوین فلاشها بود.که با توجه به اینکه درACR میتوانیم کلوین ها را به عکس القا کنیم کلوین فلاشها زیاد موثر نیست.
تشکر بابت توضیحتون.
میشه نظرتونو درباره White Balance عکسهای گذاشتم بدونم.
پاسخ: نورپردازي استوديويي
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
7777
من اشتباه نوشتم منظورم همون کلوین فلاشها بود.که با توجه به اینکه درACR میتوانیم کلوین ها را به عکس القا کنیم کلوین فلاشها زیاد موثر نیست.
تشکر بابت توضیحتون.
میشه نظرتونو درباره White Balance عکسهای گذاشتم بدونم.
سلام
این عکس را خودتون گرفتین !
Hasselblad H3D-39 :::happy:::
بگذریم
در مورد این عکس ها با اینکه شخصا رنگ مایه های گرم رو برای پرتره می پسندم اما در این مورد بخصوص عکس سرد تر به نظرم بهتر است
رنگ موها و پوست طبیعی تر است و با توجه به ژست بی تفاوت سوژه (برداشت شخصی) به نظرم رنگ مایه های آبی مناسب تر است. نور بالا خیلی قائم بوده است و به نظرم باید کمی Fill از پایین به صورت سوژه اعمال میشد.