پاسخ: نورپردازي استوديويي
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
maziar_dalvandi
من در آتليه بيشتر اوقات از دوتا سافت باکس 120x80 استفاده ميکنم (کار عروس) ....ميخواستم بدونم اصلا کار من درست و حرفه ايي هست يا نه؟
و اينکه به نظرم اومد که بايد ديفيوزر وسطي (کوچيکه) نور اصلي و بردارم...آيا براي ايجاد سايه هاي تيزتر ، نياز به همچين کاري هست يا نه؟
مدتهاست که ميخوام سايه ها رو روي صورت همانند عکسهاي فشن تيز و تيره و با پخش شدگي کمتر داشته باشم.
ممنون ميشم کمکم کنين.
البته من يه soft reflector و يه سافت باکس 60x60 و چتر 60 و چتر 110 هم دارم اگه بدرد ميخورن.
بنام خالق رنگها
سلام خدمت آقاي دالوندي عزيز
خوشحالم که مصرانه به دنبال جواب سئوالاتتون هستين
در مورد سئوالتون بايد خدمتتون عرض کنم استفاده از سافت باکي اون هم در ابعاد 80*120 فقط بشما نوري کاملاً ديفيوز شده و نرمي رو ميده ، حالا اگر اين دوتا بشه که ديگه اگر کمي دقت نکنين عکسهاتون به اصطلاح کاملا تخت ميشه
من نمي تونم بگم از چه ترکيبي استفاده کنيد ولي براي رسيدن به نوري با کنتراست بالاتر بايد از تجهيزاتي مثل چتر ، کاسه استاندارد ، اسنوت و ... استفاده کنيد
من در آتليه خودم براي عروس و دامادها در بعضي موارد از ترکيب يک سافت باکس 80*120 و يک چتر 1 متر استفاده ميکن اين حالت چيدمان در حين حفظ فضاي روشن نرم کمي هم کنتراست ايجاد ميکنه
پيشنهاد ميکنم کتاب نورپردازي آقاي کاکاوند رو خريداري کنيد در ابتدا کمي در مورد ابزارها و سايه هاي بوجود آمده توسط اونها رو توضيح داده
http://dideno.persiangig.com/image/D...2b%20copyl.JPG
این عکس توسط یک سافت باکس 80*120 و یک چتر گرفته شده
2 فایل پیوست
پاسخ: نورپردازي استوديويي
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
chimeh
سلام دوستان
اگر ممکن است راهنماییم کنید که با دو فلاش 160 ژول و یک فلاش برای بک سوژه چه ترکیب و فاصله ای مناسب ترین حالت برای گرفتن عکس پرسنلی کلاسیک است.
هردو فلاش مجهز به سافت باکس 45*45 هستند و مساحت اتاق 2.5 در 4 متر است.
سوال دوم اینکه در عکسهای پرسنلی هم catchlight باید وجود داشته باشه یا خیر؟
سوال سوم که یک سوال بسیار کلی است اینکه یک عکس پرسنلی ایده آل چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟(مثلا از لحاظ نور و سایه یا از لحاظ روتوش و ...)
(منظورم از عکس پرسنلی کلاسیک عکسی مناسب برای پاسپورت و شناسنامه و لاتاری و ... می باشد.
وقت بخیر آقای نصرالهی
در مورد عکسهای پرسنلی باید خدمتتون عرض کنم که شمانمیتونید نور پردازی خواصی رو بر روی سوژه انجام بدین
یعنی اگر چنین کاری روی سوژه انجام بشه احتمال برگشت خوردن عکسهاتون هست
اگر دقت کرده باشین تمامی عکسهای پرسنلی از نور تختی بدون هیچ سایه ای برخوردارهستند
برای رسیدن به چنین نوری کافیه فقط نورهاتونوبصورت level با سوژه در زاویه 45 درجه در front side قرار بدین تا یک نور تخت یک دست رو ایجاد کنید و اگر بینی یا صورت سوژه بشکلی بود که در کنار بینی ایجاد سایه میکرد باید نور دیگری هم در راستای level ولی در front قرار بدین تا ساییه ها رو پر کنید
یا اینکه فقط از یک چتر بزرگ ایتفاده کنید
من خودم از ترکیب چتر و سافت باکس استفاده میکنم ولی در این شرایط با ید به ایجاد سایه های متفاوت دقت کنید و اونو با جابجا کردن نور برطرف کنید که این مسائل بصورت تجربی بعد از چندی دستتون میاد چند نمونه عکس هم براتون میذارم.
http://www.akkasee.com/forum/attachm...1&d=1252930419
http://www.akkasee.com/forum/attachm...1&d=1252930419
پاسخ: نورپردازي استوديويي
جناب شهیدی با تشکر از توجه شما
چند سوال برام پیش اومد که مطرح می کنم
1- شما در این دو عکس نور back هم داشته اید؟
2- رفلکس عینک رو با چه روشی حذف کردید؟
3- منظور از level با سوژه را می فرمایید؟
4-آیا دو نوری که بصورت 45 درجه به سوژه می تابانیم باید نور فیل و نور اصلی باشند یا خیر باید در یک فاصله و با یک شدت تابیده شوند؟
با تشکر فراوان
پاسخ: نورپردازي استوديويي
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
chimeh
جناب شهیدی با تشکر از توجه شما
چند سوال برام پیش اومد که مطرح می کنم
1- شما در این دو عکس نور back هم داشته اید؟
2- رفلکس عینک رو با چه روشی حذف کردید؟
3- منظور از level با سوژه را می فرمایید؟
4-آیا دو نوری که بصورت 45 درجه به سوژه می تابانیم باید نور فیل و نور اصلی باشند یا خیر باید در یک فاصله و با یک شدت تابیده شوند؟
با تشکر فراوان
خواهش میکنم
- در مورد سئوال اولتون باید بگم نه ولی این بخاطرنوع بکم هستش ، بکهای قدیمی که جنسشون از برزنت بود باید براشون نور back در نظر میگرفتین ولی جنس این بک تقریباً مثل مخمل هستش بشدت نور روش تاثیر میذاره
- سئوال دوم هم این کاملاً تجربی هستش و باید تمرین کنید ولی حتماً از سوژه بپرسید که با عینک میخواد یا نه چون اکثراً بدون عینک می خوان ولی یادشون میره بردارن ولی چون شیشه هست و انعکاس مستقیم داره باید نورو جوری قرار بدین که هم سوژه روشن بشه و هم شما در زاویه انعکاس شیشه عینک نباشین
- منظورم از level هم سطح بودنه یعنی نور نه بالاتر از سوژه باشه نه پائین تر در حد وسط باشه
- منظورتونو در سئوال آخر متوجه نشدم ولی نوری که شما میذارید حکم main light رو داره که چون سایه همدیگروهم میپوشونند fill light هم میشه به هر کدوم گفت ولی اینجا اینجور نامگذاری درست نیست هر دو نور حکم main light رو دارند
پاسخ: نورپردازي استوديويي
باز هم ممنون از سخاوتتون در ارایه تجربیات
ولی پر رویی می کنم و دو سوال دیگه هم می پرسم
1- من دو تا آلتون 160 ژول دارم که با همون زاویه 45 در فاصله 1.5 متری سوژه قرار می دم بنظرتون از حداکثر توان فلاش ها باید استفاده کرد؟
2- در این نوع عکاسی بهترین فوکال لنز چند است و چه لنزی رو پیشنهاد می کنید برای 400 دی ؟
خیلی مخلصیم
پاسخ: نورپردازي استوديويي
سلام
جناب شهیدی ممکن است در مورد فونی که فرمودید جنسی شبیه به مخمل دارد بیش تر توضیح بدید؟همین طور در باره قیمت و محلی که بتوان تهیه کرد؟ آیا فقط رنگ سفید آن وجود دارد؟
ممنون.
پاسخ: نورپردازي استوديويي
مربوط به پست 242
با سلام خدمت دوستان
عکس های بسیار زیباییست اما در برخی موارد می توان عکس ها را نورپردازی کرد تا سوژه کاملا تخت نشود اما در این بین نباید از نورپردازی های یک طرفه و امثال آن با سایه ها و خطوط غلیظ استفاده کرد .
دیگه یک ساله ایه که پرسنلی کار نمی کنم اما این چندتا عکس رو تونستم از آرشیوم به دست بیارم
http://www.pcnet.ir/images/1ggg.jpg
http://www.pcnet.ir/images/2xrx.jpg
http://www.pcnet.ir/images/3xyx.jpg
پاسخ: نورپردازي استوديويي
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
chimeh
باز هم ممنون از سخاوتتون در ارایه تجربیات
ولی پر رویی می کنم و دو سوال دیگه هم می پرسم
1- من دو تا آلتون 160 ژول دارم که با همون زاویه 45 در فاصله 1.5 متری سوژه قرار می دم بنظرتون از حداکثر توان فلاش ها باید استفاده کرد؟
2- در این نوع عکاسی بهترین فوکال لنز چند است و چه لنزی رو پیشنهاد می کنید برای 400 دی ؟
خیلی مخلصیم
خواهش میکنم
ببینید شما باید توجه کنید که عکستون over نشه مقدار توان فلاشتون مستقیماًبه دیافتون هم بستگی داره
در مورد فوکال لنت بخاطر کادر بستتون پیشنهاد میکنم از فوکال بلای 70 استفاده کنید چون در صورت استفاده کردن از فوکال 50 به پائیین امکان ایجاد اعوجاج و دفورمگی در سوژه مخصوصاً بخاطر کادر بستتون هست
من خودم برای این کار یک لنز 105-18 دارم ولی شما باید نسبت به فضای کاریتون نوع توقعی که از لنزتون داری ( مثلاً چه شارپنسی میخوایید و ...) اونو انتخاب کنید.
پیشنهاد میکنم این تاپیکم مطالعه کنید
http://www.akkasee.com/forum/showthread.php?t=10444
پندار عزیز در مورد فونها هم در پستهای قبل توضیح دادم ولی من یک سفید یک مشکی و یک سبز کروماکی دارم که از باب همایون خریدم قیمش 100/000 تومانه ولی من یک آشنائی داشتم 85/000 تومان گرفتم از خصوصیاتش اینه که چروک نمیشه و جذب نور خوبی داره و براحتی تمیز میشه در ابعاد 3*5 و 3*6 در بازار موجود
http://dideno.persiangig.com/image/DSC_4489.JPG
پاسخ: نورپردازي استوديويي
با سلام خدمت دوستان
من نمی دونم شما با چه دوربینی عکس میگیرید که اینقدر عکسهاتون طبیعی و قشنگ میشه ولی من با d70s میگیرم با فاصله 1 متری از سوژه و لی عکسهام با این کیفیت وشفافیت نیست که دلیلش رو هنوز خودم هم نمی دونم لنزم هم 18-70 و فلاش هم دوتا سافت باکس 200 ژول jtl هستش اگه میشه راهنمایی کنید بیشتر روی شفافیت عکس ها :::angry:::
پاسخ: نورپردازي استوديويي
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
mb9343
با سلام خدمت دوستان
من نمی دونم شما با چه دوربینی عکس میگیرید که اینقدر عکسهاتون طبیعی و قشنگ میشه ولی من با d70s میگیرم با فاصله 1 متری از سوژه و لی عکسهام با این کیفیت وشفافیت نیست که دلیلش رو هنوز خودم هم نمی دونم لنزم هم 18-70 و فلاش هم دوتا سافت باکس 200 ژول jtl هستش اگه میشه راهنمایی کنید بیشتر روی شفافیت عکس ها :::angry:::
سلام دارم خدمتتون و حضورتونو توجمع این سایت تبریک میگم
در مورد جمله اول مطلبتون باید بگم مثل این میمونه که شما برید به یک شاعر بگید شعراتو با چه خودکاری مینویسی که انقدر شیوا و قشنگه ؟!
البته ببخشید
خوب امکاناتتون تغریباً امکانات متعادلی هستش اگر بتونید چندتا از نمونه عکسهاتونو بذارید تا دوستان بتونند دقیقتر در مورد موضوعات مد نظرتون صحبت کنند
متشکرم