صفحه 49 از 51 نخستنخست ... 39 45 46 47 48 49 50 51 آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 481 تا 490 , از مجموع 503
Like Tree655تشکر

موضوع: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)

  1. #481
    كاربر همراه scorpion8 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2014
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    398
    تشکر شده
    1399
    تشکر کرده
    136

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ariafar نمایش پست ها
    من الان 1 سال هست که یک اتلیه را راه اندازی کردم و دانشجو هستم
    بنظرم نکاتی رو تجربه کردم که به درد عزیزانی که تازه شروع کردن خیلی میخوره
    اول اینکه تو خرید عجله نکنین و ملزومات اولیه رو تهیه کنید و سعی کنید وسیله اجاره کنید تا کم کم بفهمین چی احتیاج دارین. هر اتلیه ای ملزوماتش متفاوته . تو لنز ها و بادی ها و فلاش ها و ... .

    دوم از تجهیزات ارزان قیمت در ابتدای کار استفاده کنید چون این شغل برای تجربه بسیار گران هست. فلاش های درجه دو چینی مثل اس اند اس استفاده کنید و بعد از مدتی کسب تجربه فلاش های حرفه ای تر بخرین.

    سوم یک عکاس یا فیلمبردار بسیار با اهمیت تر از تجهیزات حرفه ای هست و از اون مهمتر تدوینگر و ویراستار عکس از همه اینها مهمتره . پس اول پرسنل خوب با هزینه مناسب به کار بگیرین و بعد به فکر تجهیزات حرفه ای باشین.

    چهارم در دنیای ما بر خلاف شغل های دیگه دست زیاده . بر خلاف بسیاری از همکاران که خوبن، عده ای همواره دنبال حاشیه و ایجاد سد در کار دیگران هستند . همیشه سعی کنید متعادل و کم توجه بر انگیز تر کار کنید تا همیشه راحت کار کنید !

    پنجم یک دوربین عکاسی همانند 6d با یک لنز همه کاره 24-105 بخرین و دیگر هیچ دوربینی و لنزی تهیه نکیند و فقط اجاره کنید. در ابتدا شما هیچ نیازی به وسیله عکاسی متفاوت تری ندارید. هیچ عکاس حرفه ای لوازم کم استفاده را تهیه نمیکند . اجاره میکند و با پول ان دکور های شیک و به روز تهیه میکنند.
    مهمترین شاخصه یک عکاسی خوب پرسنل ان است و بعد از ان محیط اتلیه. همیشه بروز باشید . همیشه دکور های متنوع و شیک و بروز تهیه کنید. این سخترین پروسه عکاسی است اما لازم. یادتان باشد ده سال پیش هر عکاسی که میشناختیم دیگر کار نمیکنند و عکاسان بروزتر جایشان را گرفتند . انانی هم که ماندند تغیرات بسیار اساسی در کارشان انجام دادند و امروز میبینیم اکثر مدیران اتلیه جوان هستند . تغیرات در همه شغل ها باعث پیشرفت یا برشکستگی صنف میشود. پس به روز باشید !

    و در اخر کسی در این کار پیشرفت میکند که تمام فکر به این کار متمرکز باشد و سلیقه خوبی داشته باشد . پس قبل از ایجاد یک اتلیه به جای نگاه کردن به مشتری های همکاران ، خودتان را بشناسید تا همانند عده ای زیاد از همکاران ما نشوید که در استانه جمع کردن این کار قرار دارند . تجربه در شغل ما بسیار پر هزینه است!

    دوست عزیز حرفاتو کاملا قبول دارم اینقدر عکاس زیاد شده هر کس دوربین دستشه اسم خودشو گذاشته عکاس یکی رو میشناسم آتلیه تازه زده گروه تلگرام هم داره کاراشو میزاره خداییش اصلا حالیش نیست نورپردازی جیه همه عکساش مشکل نور داره مشکل این صنف اینه همه شدن عکاس گروه داشتیم برای عکاسی عکس میزاشتم من نقدش کردم بعد فهمیدن اصلا هیچکدومشون سواد عکاسی ندارن بشون میگم پس چرا عکاسی میکنید بدون یادگیری میگه شما نقد میکنید از نقد ها یاد میگیرم گفتم شما الان یعنی سواد بصری و نور و سبک ها رو دارید ؟ خیلی وضع بدی شده به نظرم یک عکاس پرتره باید اول کلی کار ببینه ایراد ها رو بشناسه و از همه مهنتر که شما گفتید این که به روز باشه از همه نظر نه فقط تجهیزات چون اونا زیاد مهم نیست منظورم اینه که حتما نباید رفت فلاش پروفوتو خرید تا عکاس شد
    ata_m3، naghli و ariafar تشکر می‌کنند.

  2. #482
    كاربر همراه vaid آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2014
    نوشته ها
    101
    تشکر شده
    385
    تشکر کرده
    223

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط scorpion8 نمایش پست ها
    دوست عزیز حرفاتو کاملا قبول دارم اینقدر عکاس زیاد شده هر کس دوربین دستشه اسم خودشو گذاشته عکاس یکی رو میشناسم آتلیه تازه زده گروه تلگرام هم داره کاراشو میزاره خداییش اصلا حالیش نیست نورپردازی جیه همه عکساش مشکل نور داره مشکل این صنف اینه همه شدن عکاس گروه داشتیم برای عکاسی عکس میزاشتم من نقدش کردم بعد فهمیدن اصلا هیچکدومشون سواد عکاسی ندارن بشون میگم پس چرا عکاسی میکنید بدون یادگیری میگه شما نقد میکنید از نقد ها یاد میگیرم گفتم شما الان یعنی سواد بصری و نور و سبک ها رو دارید ؟ خیلی وضع بدی شده به نظرم یک عکاس پرتره باید اول کلی کار ببینه ایراد ها رو بشناسه و از همه مهنتر که شما گفتید این که به روز باشه از همه نظر نه فقط تجهیزات چون اونا زیاد مهم نیست منظورم اینه که حتما نباید رفت فلاش پروفوتو خرید تا عکاس شد

    متاسفانه این قضیه هست. من البته خودم رو جدا از اون دسته نمیدونم ولی خب اینستاگرام به ملت خیلی اعتماد به نفس داد. البته نه که مشکلی داشته باشه ولی اگر سعی میکردند تو 500پیکسل یا 1x رقابت کنند بیشتر به دنبال آموزش میرفتند، چون میدیدند چه هیولاهایی تو عکاسی وجود داره. اینستا پر از لایک و کامنت های حمد و ثنا گوییه
    naghli تشکر می‌کند.

  3. #483
    كاربر آشنا 7Dmark II آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2016
    محل سکونت
    خرم آباد
    نوشته ها
    42
    تشکر شده
    5
    تشکر کرده
    37

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط scorpion8 نمایش پست ها
    دوست عزیز حرفاتو کاملا قبول دارم اینقدر عکاس زیاد شده هر کس دوربین دستشه اسم خودشو گذاشته عکاس یکی رو میشناسم آتلیه تازه زده گروه تلگرام هم داره کاراشو میزاره خداییش اصلا حالیش نیست نورپردازی جیه همه عکساش مشکل نور داره مشکل این صنف اینه همه شدن عکاس گروه داشتیم برای عکاسی عکس میزاشتم من نقدش کردم بعد فهمیدن اصلا هیچکدومشون سواد عکاسی ندارن بشون میگم پس چرا عکاسی میکنید بدون یادگیری میگه شما نقد میکنید از نقد ها یاد میگیرم گفتم شما الان یعنی سواد بصری و نور و سبک ها رو دارید ؟ خیلی وضع بدی شده به نظرم یک عکاس پرتره باید اول کلی کار ببینه ایراد ها رو بشناسه و از همه مهنتر که شما گفتید این که به روز باشه از همه نظر نه فقط تجهیزات چون اونا زیاد مهم نیست منظورم اینه که حتما نباید رفت فلاش پروفوتو خرید تا عکاس شد
    من از طرف جامعه ی عکاسان و فیلمبرداران مبتدی از شما عذرخواهی میکنم

  4. #484
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    February 2016
    نوشته ها
    5
    تشکر شده
    0
    تشکر کرده
    3

    پیش فرض

    با سلام و عرض ادب خدمت دوستان و اساتید محترم
    مدتی هست برای عکاسی صنعتی و تبلیغاتی شروع به مطالعه اصول عکاسی نمودم و در سایت های مختلف به دنبال اطلاعات برای خرید دوربین و یک مجموعه ادوات نورپردازی گشتم تا اینکه این سایت بسیار عالی و پر محتوا رو پیدا کردم.
    حالا می خواستم بزرگواری بفرمایید منو راهنمایی کنید تا بتونم یک مجموعه مناسب برای نورپردازی جهت عکاسی صنعتی تبلیغاتی(جهت تهیه عکس برای سایت فروشگاهی) تهیه کنم.
    البته متاسفانه چون تمامش حاصل پس انداز خودم هست تقریبا 2 میلیون بیشتر نمی تونم برای نورپردازی هزینه کنم.
    در ضمن تجهیزات هم مربوط به صنعت برق هستند که ابعادشون از یک موبایل تا یک لپتاپ متفاوت می باشد.
    ممنون میشم از اساتید اگر بهم برای خرید مناسب کمک کنید.
    دوربین هم احتمالا یا یک سوپر زوم مد نظرم هست یا یک 70D + لنز ماکرو

  5. #485
    كاربر همراه dppictuer آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2005
    نوشته ها
    248
    تشکر شده
    229
    تشکر کرده
    37

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Evergreen نمایش پست ها
    با سلام و عرض ادب خدمت دوستان و اساتید محترم
    مدتی هست برای عکاسی صنعتی و تبلیغاتی شروع به مطالعه اصول عکاسی نمودم و در سایت های مختلف به دنبال اطلاعات برای خرید دوربین و یک مجموعه ادوات نورپردازی گشتم تا اینکه این سایت بسیار عالی و پر محتوا رو پیدا کردم.
    حالا می خواستم بزرگواری بفرمایید منو راهنمایی کنید تا بتونم یک مجموعه مناسب برای نورپردازی جهت عکاسی صنعتی تبلیغاتی(جهت تهیه عکس برای سایت فروشگاهی) تهیه کنم.
    البته متاسفانه چون تمامش حاصل پس انداز خودم هست تقریبا 2 میلیون بیشتر نمی تونم برای نورپردازی هزینه کنم.
    در ضمن تجهیزات هم مربوط به صنعت برق هستند که ابعادشون از یک موبایل تا یک لپتاپ متفاوت می باشد.
    ممنون میشم از اساتید اگر بهم برای خرید مناسب کمک کنید.
    دوربین هم احتمالا یا یک سوپر زوم مد نظرم هست یا یک 70D + لنز ماکرو
    دوست خوبم سلام

    بعد از سالها فعالیت فقط در این زمینه بصورت حرفه ای (بعنوان شغل و پیشه و همینطور علاقه شدید قلبیم به این حوزه) خدمتتون عرض میکنم این شاخه از عکاسی نیازمند دو عنصر حیاتی برای ارائه بهترین کارها و در نهایت رضایت مشتری است ۱. شناخت نور و اثراتش در متریال های مختلف ۲. خلاقیت و ارتباط با سوژه وقتی نور رو بشناسید انوقت بدون فلاش استودیو هم عکس تبلیغاتی درجه یک میگیرد ، وقتی خلاقیت داشته باشید کارهاتون دیگه کلیشه نیست و تفاوت شما با بقیه مشخص میشه . اما در مورد هزینه و نور ؛ برای شروع میتونید از این کیتهای شرکت های چینی مثه S&S یا اگه باشه JTL تهیه بفرمایید فلاشهای بسیار خوبی هستند و همه جوره میتونید باهاشون خلاقیتتون رو بروز بدید . اینکار باز هم تاکید میکنم خلاقیت لازم داره نکته بینی و نکته سنجی و فوتهای کوزه گری ریز داره که در تجربه کردن زیاد حاصل میشه . اینکه بی دلیل از همه چیز عکاسی کنید در ذهنتون پروژه در بیارید برای خودتون . مبلغی هم که داری مبلغ خوبیه میتونی یه کیت خوب و کامل بخری تنها ممکنه به چند رفلکتور یا افت باکس در ابعاد مختلف نیاز پیدا کنی . انشاالله موفق باشی.
    hosseinhmj تشکر می‌کند.
    Nikon D750 & D7200 - Tamron 24-70 f2.8 di vc - NIKKOR 50mm f/1.8G - Sigma 10-20 f4,5.6 - Nikon Sb800,Sb700,Godox TT685N - Lowepro Inverse 200 AW - Lowepro runner 450 aw - Gopro 4Black - Dji Osmo

  6. #486
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    May 2016
    نوشته ها
    11
    تشکر شده
    0
    تشکر کرده
    6

    پیش فرض

    با سلام.
    دوستان بنده نتونستم پست ارسال کنم مجبور شدم اینجا بنویسم که کمکم کنید.
    من سه شاخه فلش دارم با سافت باکس و چتر . برای گرفتن عکس پرسنلی و پرتره بهترین حالت برای قرارگیری فلش ها به چه شکلی هست؟
    چتر و سافت باکس هر کدوم کجا قرار بگیرن.
    لطفا کمک کنید هرچی میگردم کسی این رو نگفته.

  7. #487
    كاربر همراه Shadows آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2015
    نوشته ها
    397
    تشکر شده
    788
    تشکر کرده
    659

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط nazibazi نمایش پست ها
    با سلام.
    دوستان بنده نتونستم پست ارسال کنم مجبور شدم اینجا بنویسم که کمکم کنید.
    من سه شاخه فلش دارم با سافت باکس و چتر . برای گرفتن عکس پرسنلی و پرتره بهترین حالت برای قرارگیری فلش ها به چه شکلی هست؟
    چتر و سافت باکس هر کدوم کجا قرار بگیرن.
    لطفا کمک کنید هرچی میگردم کسی این رو نگفته.
    2 تا فلش با سافت باکس در زاویه 45 درجه نسبت به صورت سوژه روی صندلی .
    یه نور هم بکگراند را از پایین روشن کند .
    M.Nouri و nazibazi تشکر می‌کنند.

  8. #488
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    May 2016
    نوشته ها
    11
    تشکر شده
    0
    تشکر کرده
    6

    پیش فرض

    یه سافت باکس دارم یه چتر . نمیشه یک فلش با سافت باکس باشه یکی با چتر در زاویه 45 درجه یکی هم به بک گراند. ضمننا اینکه میگن یک نور از بالا روی سر سوژه باشه این چیه؟

  9. #489
    كاربر همراه Shadows آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2015
    نوشته ها
    397
    تشکر شده
    788
    تشکر کرده
    659

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط nazibazi نمایش پست ها
    یه سافت باکس دارم یه چتر . نمیشه یک فلش با سافت باکس باشه یکی با چتر در زاویه 45 درجه یکی هم به بک گراند. ضمننا اینکه میگن یک نور از بالا روی سر سوژه باشه این چیه؟
    نور عکسهای پرسنلی باید در هر دو طرف صورت یکنواخت باشد بنابراین استفاده از 2 نوع ابزار متفاوت به صورت متقارن اشتباه است.
    روشهای مختلفی برای چیدمان نور وجود دارد شما باید ببنید نتیجه مطلوب کدام است ، در کل نتیجه نهایی نباید اینطور باشد که یک طرف صورت نور بیشتر بگیرد یک طرف کمتر.
    شما بهتره مطالعه کنید در این زمینه

  10. #490
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    September 2010
    نوشته ها
    20
    تشکر شده
    3
    تشکر کرده
    14

    پیش فرض

    سلام عزیزان
    تجهیزات حد اقلی برای راه اندازی یک استودیو عکاسی تبلیغاتی چی پیشنهاد میدید؟

صفحه 49 از 51 نخستنخست ... 39 45 46 47 48 49 50 51 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •