سلام :)
فیلم که یکدونه هست. برای مثال Fuji Velvia 50. من هم اوّل فکر کردم که این منفی و مثبت مربوط به Under development و Over development فیلمهاست، ولی خوب نمیدونستم چطوری میتونن اینکار رو بکنن بدون اینکه موقع عکّاسی، خودِ عکس با هدف Push یا Pull ثبتنشده باشه چون تغییر زمانِ ظهور روی Exposure تاثیر میگذاره، یعنی اصلاً تاثیر اصلیاش رو روی Exposure میگذاره و تغییرات توی رنگ و Detail و اینها خاصیتِ جنبی این عملیات هستن. امّا همونطور که توی دقیقهی ۴ این ویدیو - https://vsco.zendesk.com/entries/218...kthrough-Video - میگه چون بعضی از این فیلمها خیلی رنگهای شدید و Intensiveای داشتن، طرف اومده توی منفیها کمی این افکت رو کم کرده که شاید بهکارِ بعضی عکسها بخوره. در مورد +ها هم میگه که توی نمونههایی که داشتن بینِ فیلمها روی یک شات تفاوتهایی رو میدیدن که اون + ها در واقع خروجیهای مختلفی هست که یک فیلم توی Batchهای مختلف ممکن هست که بده.
اون داستانِ Warm و Cold و اینها هم که Colour Temperature هست دیگه. هر فیلمی یک بالانس مشخصی داره، برای مثال Velvia برای Daylight بالانس شده و یا Ektachrome 64T برای تنگستن بالانس شده (۳۲۰۰ کلوین) و اگه با فیلم تنگستن لازم بود که توی نور روز عکاسی بشه باید یک فیلتر 85B که معادل 163+ توی سیستم Mired هست استفاده بشه و همچین فیلتری یک فیلتر گرم هست. بهظاهر که اینها فقط با 85B برای گرم و 80A برای سرد کار کردن. البته عکّاسها، بهخصوص عکّاسهای صنعنی، خیلی دقیقتر حساب میکردن اینها رو و برای مثال لامپ ۱۰۰ وات ۱۹۰۰ کلوین هست (معادل Mired ۳۴۵) ولی ۳۲۰۰ کلوین معادل ۳۱۳ Mired هست و ... . استفاده از این فیلترها یک تاثیری روی بالانسِ کلّی رنگها داره که این پلاگین اون رو پیاده میکنه نه اینکه بیاد White balance رو ست بکنه.
در مورد HC هم که High Contrast هست، توی خیلی از فیلمها گزینهی ظهورِ High Contrast هم بود که بر میگرده به پروسهی ظهور. اگه اشتباه نکنم هم تاپیکی در مورد Mired داریم که اونجا اینها توضیح دادهشده هم توی تاپیک ظهور فیلم این ماجرای Contrast اومده.
اگر منظور Instant Filmها هست که خوب چاپ گزینههای اجباری بوده دیگه :) و با توجه به چاپِ فوری و مشکلاتِ تولید داروی ظهور تو نورِ روز و پخش کردن دارو روی سطح فیلم و اینها، همیشه کیفیت پایین بوده اما با توجه به اینکه طرف عکس رو در لحظه توی دستش میگرفته بدی هم نبوده :)
اینها بهظاهر اومدن از هر فیلم تعدادی نمونه رو گرفتن و ظاهر کردن و بعد اینقدر ور رفتن که نمونهی دیجیتال شبیه به خروجی همون فیلم بشه. محدودیتهای مشخص هم یکی در مورد همین Instant Filmها هست که باید خروجی چاپشده رو اسکن میکردن و یکی هم در مورد فیلمِ Kodachrome که دیگه هیچجا ظاهر نمیشه و اینها هم نمیتونستن نمونه رو بدن ظاهر کنن و حدسی یک کارهایی کردن.
بهنظر که خیلی زحمت کشیدن و به این قیمت میارزه.