تو صفحه 10 هست قسمت 2 تا 4
اینم لینکش
http://www.akkasee.com/forum/showthr...t=3345&page=10
Printable View
تو صفحه 10 هست قسمت 2 تا 4
اینم لینکش
http://www.akkasee.com/forum/showthr...t=3345&page=10
وقتی که میخواید پس زمینه یک عکس رو تغییر بدید باید ابتدا افراد رو انتخاب کنید و بعد اونها رو توی یک پس رمینه دلخواه قرار بدید ولی مشکل ترین قسمت ها انتخاب موهاست و معمولا اگر بخوایم از ابزارهای Lasso و Pen استفاده کنیم اونوقت عکس ما بسیار مصنوعی خواهد شد
اینجا یکی از روشهای متداول شرح داده میشه که آسانترین روش در جدا سازی موها حساب میشه . نتیجه فوق العاده نیست ولی در برابر زحمت کمی که میکشیم کاملا قابل قبوله . در قسمت های بعد حالت های بهتری معرفی میشن
من عکس زیر رو در نظر گرفتم
http://www.filehigh.com/serve/28144/446379.jpg
ابتدا با یک ابزار معمولی مثل polygonal Lasso دور تا دور سوژه و موها رو انتخاب کنید ولی در هنگام انتخاب موها دقت کنید هیچ قسمتی رو که دارای رنگ پس زمینه است انتخاب نکنید انتخاب من به شکل زیر بوده . اگر خوب دقت کنید متوجه میشید که من انتخاب رو فقط به قسمت هایی که مو در اونها پر پشت بوده محدود کردم و اگر قسمتی از پس زمینه توی موها معلوم بوده , من اون قسمت از موها رو انتخاب نکردم
http://www.filehigh.com/serve/28144/446380.jpg
اکنون سوژه رو در پس زمینه ای که مایلید کپی کنید ولی دقت کنید که لایه اون جدا باشه
مثل شکل زیر
http://www.filehigh.com/serve/28144/446386.jpg
اکنون در حالی که لایه بالایی یعنی لایه محتوی موها فعاله ابزار Smodge رو با تنظیمات زیر انتخاب کنید
http://www.filehigh.com/serve/28144/446381.gif
و طبق فلش نشان داده شده در شکل زیر شروع به کشیدن کنید . در واقع ما داریم مو میسازیم .
http://www.filehigh.com/serve/28144/446387.jpg
اونقدر این حرکت رو تکرار کنید تا به حالت طبیعی برسیم
http://www.filehigh.com/serve/28144/446388.jpg
خب اگه دستهاتون عادت کنه , میتونید پیچش های زیبایی به موها بدید و اونها رو طبیعی تر کنید. فکر میکنم این سومین روشی بود که برای جدا کردن مو از پس زمینه در این تاپیک گفته شد
راستش خیلی سخته که در مورد روشهای روتوش شناور یا
Float Method
صحبت کرد و راه حل قطعی ارائه داد. ایجاد پوست طلایی هم که در رسته ویرایش های Fashion قرار میگیره حالت شناور داره در واقع منظورم اینه که راه و روشی که برای یک عکس ارائه میشه ممکنه برای عکس دیگه کارایی نداشته باشه .
از طرفی وقتی از عکاسی Fashion صحبت میکنیم باید دانست که این نوع عکاسی قدمتی طولانی داره و نحوه عکس برداری در این نوع عکس ها گاهی متفاوت و همراه با انواع و اقسام بازتابنده های رنگی است . بازتابنده های نقره ای و طلایی و سفید به طور زیاد در این نوع عکاسی به کار میره و اونچه که شما در بعضی عکس ها می بینید نه بواسطه روتوش یا فتوشاپ بلکه بوسیله این بازتابنده ها بوجود میاد . پس نباید تصور کنید هر چیز غیر طبیعی که در عکس می بینید بعد از عکس برداری بوجود اومده . بسیاری از این حالت ها در حین عکس برداری بوجود میاد. استفاده غیر متعارف از وایت بالانس میتونه حالت های رویایی زیبایی رو برای شما بوجود بیاره
برای پرتره ها میتوان یک دسته بندی کلی قرار داد که به شرح زیر خواهد بود
برای کودکان و خانم هایی که پوست روشن دارن بهتره از روش رویایی کردن استفاده کنید که آموزشش چند صفحه قبل داده شد
برای زنانی که پوست تیره دارند یا نور پردازی به گونه ای بوده که صورت و بدن حالت تیره به خود گرفته میتوان از روش Gold Fashion استفاده کرد که ما در این خودآموز قصد آموزش این روش رو داریم
برای مردان معمولا یا از روش Golden Fashion استفاده میشه یا چند روش دیگه هست که بعدا اونها رو شرح میدیم
پس بهتره قبل از شروع به کارتون نگاه کنید و روشن یا تیره بودن پوست رو مد نظر قرار بدید
ما برای پوست های روشن و مخصوصا برای خانم ها بیش از 20 نوع مختلف ویرایش میتونیم انجام بدیم مثل روش فرشته و یا روش هایی که قبلا گفته شد و یا بعدا خواهیم گفت
فعلا روش Golden Fashion رو شروع میکنیم
همونطور که در ابتدا گفتم , این روش برای پوست های برنزه , کمی تیره , و یا با نور پردازی تیره انجام میشه و کمی حالت شناور داره یعنی در هر قسمت باید شخصا دست به انتخاب بزنید ولی من در اینجا یک پوست روشن رو در نظر گرفتم.فقط قبل از شروع باید بگم که در طلایی کردن نباید اغراق به خرج بدید
من عکس زیر رو برای این ویرایش در نظر گرفتم
http://www.filehigh.com/serve/28144/446383.jpg
دکمه های Ctrl + J رو فشار بدید تا از لایه موجود یک کپی تهیه بشه . اکنون لایه های شما باید شبیه عکس زیر باشه
http://www.filehigh.com/serve/28144/446384.gif
دومین کار اینه که به پالت کانال ها برید و بررسی کنید که کدام کانال ها برای سیاه و سفید کردن عکس بهتر عمل میکنند .روی تک تک کانال ها کلیک کنید تا ببینید کدوم کانال حالت بهتر و برای کار ما موثر تره . من برای عکس خودم کانال های سبز و آبی رو ترجیح میدم . پس از اینکه در مورد کانال ها تصمیم گرفتم مجددا روی بالاترین کانال یعنی کانال ترکیبی کلیک میکنم تا عکس رو به صورت رنگی ببینم و به پالت لایه بر میگردیم
اطمینان داشته باشید که در پالت لایه ها , لایه بالایی فعاله . سپس به مسیر Image / Adjustment / Channel Mixer
برید و ابتدا گزینه Monochrome رو فعال کنید و بعد بر اساس کانال های رنگی که قبلا انتخاب کردید عمل کنید یعنی لغزنده اون کانال ها دارای مقادیر بیشتر خواهد بود من چون در عکسم کانال های سبز و آبی رو انتخاب کردم به همین جهت کادر و لغزنده ها رو به صورت زیر تنظیم کردم
http://www.filehigh.com/serve/28144/446385.gif
سپس کادر رو OK کنید
اکنون باید یک لایه جدید درست کنیم . پس دکمه های Shift + CTRL + Alt + N رو با هم فشار بدید تا یک لایه جدید ایجاد بشه . پالت شما باید شبیه عکس زیر باشه
http://www.filehigh.com/serve/28144/446389.gif
اکنون باید شما باید پوست و صورت و کلا اونچه که از بدن دیده میشه انتخاب کنید . اینکه از چه روش برای انتخاب استفاده میکنید به خود شما مربوط میشه و در اینجا هم مجال شرح اون نیست . انتخاب من رو در عکس زیر میبینید
http://www.filehigh.com/serve/28144/446390.jpg
اکنون روی رنگ Forground کلیک کنید و یک رنگ از محدوده طلایی مثل
9d7a3c
انتخاب کنید و قسمتهای انتخاب شده رو با این رنگ بپوشانید
عکس شما باید شبیه به عکس زیر شده باشه
http://www.filehigh.com/serve/28144/446391.jpg
اکنون حالت آمیختگی و میزان opacity این لایه رو مطابق شکل زیر تنظیم کنید
http://www.filehigh.com/serve/28144/446392.jpg
دکمه های CTRL+E
رو فشار بدید تا لایه رنگ شما با لایه سیاه و سفید شما یکی بشه و حالا حالت آمیختگی و میزان Opacity این لایه رو هم طبق شکل زیر تنظیم کنید
http://www.filehigh.com/serve/28144/446393.jpg
در اینجا میتونید دستور Ctrl + U رو اجرا کنید و میزان اشباع رو کمی پائین تر بیارید
کار اولیه اینجا تموم میشه ولی طبق نیازهاتون میتونید دومرتبه از Ctrl + E استفاده کنید تا تمام لایه های شما یکی بشه و سپس دستور
Image / Adjustment / Highlight - Shaddow
استفاده کنید و بر حسب نیاز میزان روشنایی و تاریکی قسمت ها مختلف عکس رو تنظیم کنید . من از تنظیمات زیر استفاده کردم
http://www.filehigh.com/serve/28144/446394.gif
اگر هنوز راضی نشدید در پائین پالت لایه ها رو دکمه Adjustment Layer کلیک کرده و گزینه PhotoFilter رو انتخاب کنید
http://www.filehigh.com/serve/28144/446398.gif
و در پالت باز شده هم فیلتر Warm Filter رو انتخاب کنید و طبق عکس زیر عمل کرده و بعد کادر رو Ok کنید
http://www.filehigh.com/serve/28144/446399.gif
اکنون عکس نهایی باید شبیه عکس زیر باشه
http://www.filehigh.com/serve/28144/446400.jpg
* نکته : اگر ویرایش رو روی پوست های روشن انجام میدید مثل عکس من ,سعی کنید میزان تیرگی پوست زیاد نشه ولی اگه روی پوست های برنزه یا خیلی تیره مثل سیاه پوست ها کار میکنید میتونید از رنگهای طلایی تیره تر با Opacity بالاتر استفاده کنید تا پوست مورد نظر مثل طلا بدرخشه
هر کدام از لایه هایی که ایجاد کردیم میتونن بعدا به کار گرفته بشند
سیاه و سفید کردن لایه به این علت بود که بعدا بتونیم به دو جهت ازش استفاده کنیم . یکی اینکه هنگام رنگ آمیزی پوست با رنگ طلایی و یکی کردن اون با لایه سیاه و سفید اختلاف بین بدن و لباس و اصولا سایر قسمت های عکس زیاد بشه
دوم اینکه اگر لایه دوم رو هنوز بالایه اول یکی نکرده اید میتونید با Blur کردن لایه دوم به یک حالت رویایی برسید که به اون بازتاب رویایی یا Dream Reflection میگن
روش های دیگه ای هم وجود داره . مثلا از لایه اول یک کپی تهیه کرده و حالت آمیختگی اون رو Overlay بذاریم و میزان Opacity اون رو 50 در صد یا کمتر بذاریم و سپس از لایه تنظیم Photo Filter طبق تونچه در بالا گفته شد استفاده کنیم
و البته چندین و چند روش برای تغییر رنگ پوست وجود داره که بعدا به اونها هم میرسیم
در اين عنوان معمولا شاهد آموزشهاي جناب دلباز هستيم، من قصد داشتم در مورد يک تجربه ابتدايي يا فضولي در امر ويرايش مطلبي طرح کنم ... اگر اين تاپيک مناسبي نباشد و دوستان موافق باشند آن را به عنوان ديگري منتقل ميکنم
... انعکاس آسمان در روي برکه و ني هاي در آمده از آب توجه من را جلب کرده بود. دوست داشتم تصويري وايد از آسمان و انعکاس آن داشته باشم اما نه لنز و دوربين متناسب با اين کار در دسترس بود و نه سه پايه براي دستيابي به رنج ديناميکي مورد نظر!
اين بود که تصميم گرفتم در اين عکس به نيمه پاييني تمرکز کنم و با درج پررنگ انعکاس براي آسمان به رويا متوصل شوم.
1:
http://www.filehigh.com/serve/14967/447768.jpg
2:
http://www.aks.akkasee.com/photo_full.php?photo_id=7759
http://www.filehigh.com/serve/14967/447769.jpg
3:
http://www.aks.akkasee.com/photo_full.php?photo_id=9174
http://www.filehigh.com/serve/14967/447770.jpg
براي نمايش بهتر ايده نياز به ساختن آسمان داشتم و اين کار را به شيوه "ماست مالي" با استفاده از ابزار healing brush و clone stamp و قلم موي ريز smudge edge و قلم موهاي درشت blur و doge انجام دادم.با وجود اينکه در ساخت آسمان دقت و ظرافت زيادي به کار نبردم و در نمونه کوچک عکس اين کار را انجام دادم، بازهم وقت گير بود. هدف فريب بيننده نبود و ايده را تا حدودي نمايش ميداد. اما هدفم از طرح اين تجربه پرسش اين نکته است که راه معقولانه حذف فرياد علفها و ساختن آسماني زيباتر و تميزتر چيست؟
http://www.filehigh.com/serve/14967/447771.jpg
سلام دلباز جان و همه دوستان
در حال دیدن آین بخش بودم و از دیدن آنها حسابی لذت بردم و بر خودم واجب دونستم که از همه دوستان بخصوص دلباز عزیز تشکر کنم و انشاءالله این روند همچنان ادامه پیدا کنه و کمک کنه به ما برای پیشرفت در کارهامون.
یه خواهش:
در اکثر موارد دوستان عکسها را به همراه آموزش کامل آن و مرحله به مرحله بوده به جزء موارد اندک اگه ممکنه در حد امکان عکسهای ویرایش شده را با آموزش کامل مرحله به مرحله قرار بدهند.
باز هم تشکر
افکت فیلم 300
کد:http://www.rickdavidson.com/2007/04/30/visual-effects-in-the-style-of-300
افکت فیلم A Scanner Darkly
کد:http://www.illustratortechniques.com/imitating-a-scanner-darkly.html
Indie Movie Look
کد:http://www.artcone.com/photoshop-tutorials/achieve_the_indie_movie_look.html
Make A Romantic Movie Poster
کد:http://www.photoshopessentials.com/photo-effects/photo-blend/
The Cinematic Effect
کد:http://ebin.wordpress.com/2007/03/21/how-to-turn-your-photo-into-movie-like-effect-using-photoshop/
نمیدونم چرا و به چه علت به جای 50 روز , 40 روزه ما رو مرخص کردند ولی به هر حال من امروز صبح برگشتم و تا یکی دو روز میتونم پشت کامپیتری باشم که حالا برام دوست داشتنی تر شده.
نمیدونم چرا تا به حال متوجه نشده بودم که تقریبا همه شکلک هایی که من دیدم مثل :) یا حتی lol ، همه مثل الان من کچل هستند.
فعلا این عکس ترکیبی رو داشته باشید تا بعد
Http://www.filehigh.com/serve/28144/492803.jpg
بحث انتخاب در فتوشاپ بسیار هیجان انگیز و در بعضی مواقع بسیار ظریفه
دو موضوع هستند که تمامی فتوشاپ کارها برای نشون دادن قدرت و تسلطشون به این نرم افزار دائما روی اونها مانور میدن
یکی جدا کردن موها ی مواج و اصولا تار های مو از پس زمینه ها ی شلوغه
و یکی دیگه هم بحث انتخاب شاخه های درختان از آسمان یا فضای پس زمینه است
روشی که من در اینجا برای جدا کردن شاخه ها از آسمان میگم ، روش جدیدی نیست ولی کمتر دیدم که این موضوع خوب بررسی شده باشه
عکس زیر رو در نظر بگیرید . اگر شما بخواید این درخت رو از پس زمینه جدا کنید و در یک کار دیگه به کار ببرید از چه روشی استفاده می کنید
http://www.filehigh.com/serve/28144/494107.jpg
یکی از معمولی ترین ابزارهای انتخاب که ممکنه به ذهن شما برسه ااستفاده از ابزار عصای جادوییه
به این ترتیب که پس از انتخاب این ابزار , در نوار تنظیمات این ابزار گزینه
Contiguous
رو غیر فعال کنید و به طور پیوسته با نگه داشتن دکمه
Shift
رو رنگهای پس زمینه مثل رنگ آبی آسمان کلیک کنید تا تمام رنگ های پس زمینه انتخاب بشند و سپس انتخاب رو بر عکس کنید
اما این کار نیاز به زمان و دقت زیاد داره و با تمام تلاشی که ممکنه به خرج بدید بازهم ممکنه قسمتی از پس زمینه باقی بمونه یا حتی قسمتی از درخت اشتباها انتخاب بشه
یک کاربر حرفه ای تر ممکنه به دستور
Select / Color Range
فکر کنه ولی در این مورد , این دستور هم کارایی خوبی نخواهد داشت
پس چه روشی رو باید به کار ببندیم
خوشبختانه در اکثر مواقع ما با آسمان آبی یا سفید سرو کار داریم و از طرف دیگه رنگ اکثر گل و گیاه و درختان موجود در طبیعت به رنگ سبز هستند
حتما متوجه شدید که این رنگ ها یعنی سبز و آبی جزء رنگ های اصلی افزایشی هستند و در واقع ماهیت این رنگ ها کاملا از هم جدا هستند
اگر با هوش باشید و در کار با فتوشاپ هم با تجربه باشید اکنون باید فهمیده باشید که از کجا باید شروع کنیم
بله , کانال رنگ ها . این بهترین شیوه انتخابه
وقتی در حالت
RGB
باشید جداکردن شاخ و برگ سبز رنگ درختان و یا حتی شاخه های قهوه ای رنگ درختان از آسمان سفید یا آبی به راحتی انجام پذیره
اما بعد از رفتن به کانال رنگ ها کدام کانال رو باید انتخاب کنید؟ معمولا به کانال آبی باید مراجعه کرد
به عکس زیر نگاه کنید . وقتی روی کانال آبی کلیک کنید باید عکس شما شبیه عکس زیر باشه
http://www.filehigh.com/serve/28144/494108.jpg
اگر به عکس بالا نگاه کنید , خواهید دید که شاید بسیاری از قسمتهای پس زمینه ما فقط با رفتن به کانال آبی به رنگ سفید در اومدند و شاخ و برگ درختان سیاه شدند. این یعنی یک ماسک فوق العاده راحت. اما این کافی نیست . با کشیدن کانال آبی روی آیکن مشخص شده ابتدا از کانال مورد نظر یک کپی تهیه کنید سپس در همین حال که کانال جدئید فعاله با زدن دکمه های
Ctrl + L
کادر مکالمه
Level
رو فعال کنید و سعی کنید با نزدیک کردن لغزنده های سفید و مشکی به هم , قسمت های سفید رو سفید تر و قسمت ها تیره رو تیره تر کنید مطابق شکل زیر
البته من این کار رو در 2 مرحله انجام دادم
ابتدا قسمتی رو که با شماره 1 در عکس بالا مشخص کردم , انتخاب کردم که شما این انتخاب رو در عکس پائین میتونید بینید و سپس بزار
Level
رو فراخوانده و مطابق شکل پائین تنظیم کردم
http://www.filehigh.com/serve/28144/494109.jpg
سپس انتخاب رو غیر فعال کرده و دوباره ابزار
level
رو مطابق شکل زیر به کار بردم
http://www.filehigh.com/serve/28144/494111.jpg
پس از این کار میتونید با ابزار قلمو قسمتهای مختلف ماسکمان رو تنظیم کنید. اکنون ماسک شما باید شبیه شکل زیر باشه
http://www.filehigh.com/serve/28144/494112.jpg
حالا در حالیکه دکمه
CTRL
رو نگه داشتید روی کانال جدید رنگی که من در شکل زیر با شماره 1 کمشخص کردم کلیک کنید. با این کار تمام قسمتهای سفید کانال انتخاب میشه ولی چون من هدفم انتخاب درخت بوده پس با زدن دکمه های
CTRL + Shift + I
انتخاب رو برعکس می کنم سپس روی کانال ترکیبی که به شماره 2 مشخص کردم کلیک کنید تا به عکس رنگی خودمون بر گردیم. در حالیکه درخت کاملا انتخاب شده.
مطابق شکل زیر
http://www.filehigh.com/serve/28144/494113.jpg
اکنون در حالیکه درخت و سبزه ها به مدد ماسکمان , انتخاب شده , دکمه های
Ctrl + J
را بزنید تا یک کپی از قسمتهای انتخاب شده در یک لایه جدید ایجاد بشه. اکنون پالت لایه های شما باید شبیه زیر شده باشه که من چشم لایه پائین رو برمی دارم که بهتر متوجه قدرت این ماسک بشید
http://www.filehigh.com/serve/28144/494114.jpg
حالا به راحتی میتونید این درخت رو در ترکیب با عکس های دیگه به کار ببرید
http://www.filehigh.com/serve/28144/494115.jpg
بحث انتخاب از طریق کانال های رنگ خودش به تنهایی نیاز به یک کتاب مفصل داره. ریزه کاری هایی وجود داره که من به اونها اشاره نکردم. مثلا اگر بخواهیم آسمان رو از میان شاخ و برگ درختان انتخاب کنیم باید طور دیگر و اگر بخواهیم شاخ و برگ درختان رو از میان آسمان انتخاب کنیم طور دیگه ای باید عمل کنیم
علاوه بر این لبه هاب کار همواره ممکنه کمی ته رنگ از پس زمینه داشته باشند کهع معمولا این ایرادات با ابزار جایگزین کردن رنگ اصلاح میشه
گاه مجبوریم برای انتخاب آسمان های غروب از کانال های رنگی دیگه و حتی مدهای دیگه رنگ استفاده کنیم
به هر حال امیدوارم به دردتون خورده باشه
اگه این موضوع دو تیکه شد فقط و فقط به خاطر محدودیت های فروم در تعداد عکس های یک ارساله. تقصیر از من نیست
سلام
دلباز جان خوشهالم که برگشتی
و ممنون که آموزش جدید گذاشتی
ولی متاسفانه هیچ کدوم از عکسها دیده نمیشه !!!
اگه امکان داره عکس ها رو روی یک سرور دیگه آپلود کنید
ممنون
خب من اینجا یه مشکلی دارم
فایل هایی که تو سایت FileHigh بود که از بین رفت
اما خوشبختانه من تمام فایل ها رو روی کامپیوترم دارم و امروز هم همه رو روی یه سرور مطمئن آپلود کردم
اما مشکل اینجاست که قبلا میشد ده دوازده تا عکس رو با هم توی یک پست قرار داد. خیلی از پستهای قبلی من بیشتر از 10 تا عکس دارن
اما چون دوباره تعداد عکس های توی یک پست محدود شده بنابراین وقتی میخوام لینک ها رو اصلاح کنم یه پیام میاد مبنی بر اینکه تعداد عکس های شما زیاده . بنابراین نمیتونم اون پست ها رو اصلاح کنم
یعنی اون پست هایی که تعداد عکسشون بالاتر از 6 تا هست رو نمیشه ویرایش کرد و لینک عکس ها رو درست کرد
مديران محترم حداقل محدوديت گذاشتن عكس در اين تاپيك درست كنيد.
سلام
دلباز جان ممنون
دیگه باید مدیران سایت برای این تاپیک از این حالت خارج کنن که شما هم بتونی عکس ها رو اصلاح کنی
باز هم از شما ممنون
مدتیه این تاپیک داره خاک میخوره و علتش هم معلومه چون عکسهاش که قبلا روی سرور
FileHigh
بود پاک شده و دیده نمیشه
البته من همه عکس ها رو روی یک سرور دیگه آپلود کردم منتها مشکل دیگه ای وجود داره که قبلا گفته شده
خلاصه نیازمند کمک مدیرانیم برای اینکه صفحات همچنان قابل استفاده باشن
فکر میکنم بعد از مدتی وقفه خوبه با هم مراحل ساخت ابر و آسمان رو مرور کنیم
قاعدتا در عکاسی مواقعی پیش میاد که مجبور میشید خودتون ابر بسازید و برای مناطقی از آسمان از اونها اسنفاده کنید
همینجا بگم که این اصل ساخت ابر نیست . ما اینجا از قلموهای آماده استفاده میکنیم
ولی ساخت خود ابر و قلموی ابری حداقل 40 مرحله داره که در خلال ساخت قلموی ابری با خیلی از خصوصیات قلموها و تنظیمات اونها آشنا میشیم که بعدا بهش میپردازیم
اولین نکته نحوه استفاده از این تکنیک در عکسهاست
این تکنیک برای ساخت ابرهای تقریبا سفیده
برای ساخت ابرهای خاکستری و سیاه . همین روش رو به کار میبریم ولی چند مرحله بیشتر داره
مراحل جدا کردن آسمان از بقیه قسمت ها چیزیه که برای شرایط مختلف راه حلهای متفاوت داره ولی یک نمونه اش رو توی پستهای قبلی نوشته بودم که یکی از بهترین روشهاست
خب من عکس زیر رو انتخاب کردم
آسمان دلچسب نیست و چیز خاصی هم توش به چشم نمیخوره
[img]http://i13.*******.com/6styn3l.jpg[/img]
مرحله اول رفتن انتخاب آسمانه که شرح کاملش در قسمت قبلی رفت . برای این عکس هم از همون روش استفاده میکنیم
یعنی ابتدا به پالت کانال های رنگ رفته و از کانال آبی یک
Duplicate
تهیه میکنیم. سپس در حالیکه تنها این کانال جدید انتخاب شده دستور
Ctrl + L
رو اجرا میکنیم تا کادر مکالمه
Level
باز بشه و اونو مطابق شکل زیر تنظیم کنید و کادر رو تائید کنید
[img]http://i10.*******.com/8acq9dx.gif[/img]
سپس قلمو رو انتخاب کنید و قسمتهای باقیمانده از ساختمان رو مشکی و قسمتهای احتمالی باقیمانده از آسمان رو سفید کنید تا کانال شما به شکل زیر در بیاد
[img]http://i13.*******.com/8fzmv49.gif[/img]
ctrl
رو نگه داشته روی این کانال رنگ کلیک کنید تا قسمتهای سفید انتخاب بشه
بعد
Shift + ctrl + i
رو بزنید تا انتخاب برعکس بشه
سپس روی بالاترین لایه در کانال رنگها کلیک کنید و بعد از اینکه دوباره رنگها برگشتند به پالت لایه ها برید و دکمه های
ctrl + J
رو بزنید تا قسمت مربوط به ساختمان و درخت در یک لایه بالاتر قرار بگیره
حالا یک لایه دیگه زیر این لایه درست کنید و نام اون رو ابر بذارید
پالت لایه های شما باید شبیه زیر باشه
[img]http://i13.*******.com/6u442sw.gif[/img]
اکنون نیاز دارید تا قلموی ابری رو دانلود کنید
روی لینک زیر کلیک کنید تا دانلود شروع بشه
http://www.brusheezy.com/brush/324-7x-Cloud-Brushes
پس از دانلود اون رو مثلا روی میز کارتون از حالت فشرده خارج کنید
حالا به فتوشاپ برید و ابزار فلمو رو انتخاب کنید
روی عکس کلیک راست کنید تا منوی مربوط به قلموها ظاهر بشه مطلبق شکل زیر مثلث بالای کادر رو کلیک کنید و از وسط اون گزینه
load Brushes
رو انتخاب کنید و همون فایلی رو که از حالت فشرده خارج کردید انتخاب کنید تا در پائین لیست قلمو ها اضافه بشه
مطابق شکل زیر
[img]http://i13.*******.com/6uqiyh5.gif[/img]
حالا یکی از قلموهای ابری رو انتخاب کنید و اندازه اون رو مطابق اندازه عکستون تنظیم کنید
همونطور که میدونید قلموها همواره از رنگهای
foreground
و
background
برای رنگ آمیزی استفاده میکنن
من چون میخوام ابرهام سفید باشه به همین دلیل رنگ پیش زمینه رو سفید و رنگ پس زمینه رو کمی متمایل به آبی انتخاب کردم شبیه شکل زیر
[img]http://i13.*******.com/6usd26v.gif[/img]
وقلموی شماره 913 رو انتخاب کردم و اندازه قلموی خودم رو هم 700 گذاشتم
و یک بار در لایه ابر کلیک کردم
برای اینکه بهتر ببینید یک لایه دیگه در زیر لایه ابر ایجاد کردم و رنگ اونو مشکی کردم تا بهتر متوجه تغییرات بشید
[img]http://i13.*******.com/6t403f7.jpg[/img]
شما هم زیر لایه ابرتون یک لایه جدید ایجاد کنید
اکنون ابزار گرادینت یا همون شیب رنگ رو انتخاب کنید
رنگ پیش زمینه رو
34388f
و رنگ پس زمینه رو
d3d4f3
بذارید
حالا از نوار خصوصیات گرادینت معمولی ( اولین حالت رو ) انتخاب کنید و روی عکستون از بالا به پائین بکشید
حالا عکس شما باید شبیه عکس زیر باشه زیر باشه
[img]http://i6.*******.com/8f2i6tj.jpg[/img]
البته شاید فکر کنید که این پنج شش تا قلمو که برای ابرها معرفی شد خیلی کم هستند ولی حقیقت اینه که بسیاری از ابرها رو میشه از طریق این مجموعه شبیه سازی کرد
ساخت خود ابر و قلموی ابری مراحل دیگه ای داره که بعدا در موردش صحبت میکنیم
حتی اگر در عکسهای پرتره کار فوکوس رو خوب و با دقت روی چشمها انجام داده باشید باز هم حتما دیدید که چشم پرتره های شما به اندازه ای که باید خودشو خوب نشون نمیده
اما توی کارهای تبلیغاتی چشم افراد بسیار زنده تر و رویایی تره
گرچه به هر حال حالت خود سوژه و قشنگی چشمهاش چیزیه که نمیشه از اون صرف نظر کرد اما راه حل های بسیار ساده ای هم وجود داره که فقط در عرض یک دقیقه چشم ها رو کاملا درخشان و رویایی کرد
من عکس زیر رو انتخاب کردم که چشم ها حالتی معمولی دارن
[img]http://i17.*******.com/6nw8rif.jpg[/img]
ابتدا دور تا دور مردمک و عنبیه چشم رو انتخاب کنید
لازم نیست خیلی دقت به خرج بدید
پس از اینکه دور تا دور مردمک و عنبیه چشم رو انتخاب کردید دستور
Ctrl + Alt + D
رو اجرا کنید و بر حسب اندازه عکستون یک عددی رو وارد کنید . من برای این عکس اندازه 4 رو وارد کردم
کادر رو تائید کنید
مطابق شکل زیر
[img]http://i18.*******.com/8bhtchx.jpg[/img]
حالا
دکمه های
Ctrl + J
رو فشار بدید تا از این مردمک ها یک لایه جدید بوجود بیاد
سپس مد آمیختگی این لایه رو تبدیل به
linear Dodge
کنید
اکنون لایه های شما باید به صورت زیر باشن
[img]http://i10.*******.com/732yav5.gif[/img]
اکنون به مسیر زیر برید
Layer \ Layer mask \ Hide All
به لایه شما یک ماسک اضافه میشه
در همین حال ابزار قلمو رو انتخاب کنید و یک قلموی دایره ای نرم با اندازه متناسب انتخاب کنید
اندازه قلموی شما باید به اندازه قطر عنبیه چشم باشه
[img]http://i16.*******.com/83636vd.jpg[/img]
مطابق شکل بالا اندازه
opacity
قلمو رو روی 50 بذارید و سعی کنید رنگ پیش زمینه شما سفید باشه
اکنون قلمو رو دورتا دور عنبیه بکشید
حالا قلمو رو کمی کوچکتر کنید و باز از وسط عنبیه دورمرتبه همین کار رو تکرار کنید
هدف ما اینه که وسط عنبیه چشم روشن تر باشه تا چشم حالتی رویایی پیدا کنه
[img]http://i16.*******.com/7wehld0.jpg[/img]
حالا عکس شما باید شبیه عکس زیر باشه
[img]http://i16.*******.com/86pkbcz.jpg[/img]
البته من قطعا عکس خوبی برای اینکار انتخاب نکردم
چیز دیگه ای جلوی دست نبود
اما حالا که این روش رو یاد گرفتید از این به بعد به چشم های پرتره های تجاری نگاه کنید تا اثر این افکت رو ببینید
این افکتی بود که سالها گرافیست ها از اون برای پوسترها استفاده کردند و شاید کمی از دید عکاس ها پنهان مانده باشه
ممنونم دلباز جان از پست خوبت
اصلاً پنهان نمانده! لااقل 3 سالی است که این کار را با چشم پرترههایم میکنم.
این نوع روتوشها شاید از دست عکاسان به طراحان رسیده باشد!
البته تاریخ به روز رسانی : 09-25-2007 قید شده، اما مقاله بسیار قدیمیتر است.کد:http://retouchpro.com/tutorials/?m=show&id=61
همانطور که در این مقاله ذکر شده، قبل از ایجاد این افکت، به جهت نور اصلی و کچلایت ایجاد شده دقت بفرمائید.
بازهم ممنونم از به اشتراک گذاشتن.
ممنون جناب محبی
افکت Eye Enhanece که در بالا به اون اشاره شد یه عیب بزرگ داره که بیشتر برای چشم هایی که به هر حال رنگ در اونها موجوده میشه ازش استفاده کرده
برای چشم های کاملا مشکی ( غیر از حالت سیاه و سفید ) نمیشه از این افکت به طور مناسب بهره برد
روش های دیگه ای مثل ستاره ای کردن چشم و ایجاد افکت شعله های آتش و غیره هم وجود داره که بیشتر در محدوده تتو کردن قرار میگیره
البته این افکتها نیاز به حوصله زیاد دارن و شاید در اولین مرتبه نشه به نتیجه قابل قبول رسید
دلباز جان خودت ميدوني از ارادمندان كويت هستم
يه اموزشي بزار همه فيض ببرن
راستي اگه امكان داره يك پرتره انتخاب كن كه سلكت كردن موها سخت باشه اونوقت بكگراند رو عوض كن
بد عادتمون كردي عزيز بايد اموزشت تصويري باشه:)
بروی چشم
کمی این روزا گرفتارم متاسفانه ولی آموزش تا دلتون بخواد هست
نحوه ساخت Water Mark به سبک Bruce Frazer
تو پست های قبلی این تاپیک در مورد ترفند فتوشاپ 10 مطلبی نوشته بودم
بد ندیدم نحوه ساخت این ترفند رو با هم تجربه کنیم
اولی چیزی که مورد نیاز شماست یک عکس یا یک نوشته از شماست که بشه اون رو واتر مارک کرد
من عکس خودم رو انتخاب کردم
[IMG]http://i25.*******.com/206gf3k.jpg[/IMG]
در مرحله بعد باید به مد GreyScale بریم . حتما متوجه شدید که با رفتن به این مد اطلاعات رنگی عکس شما حذف خواهد شد
پس عکس شما با اجرای دستور
Image / Mode / Grayscale
تبدیل به یک عکس سیاه و سفید میشه مثل شکل زیر
[IMG]http://i32.*******.com/20jijqq.jpg[/IMG]
حالا دستور
Image / Mode / Bitmap
رو اجرا کنید و کادر مکالمه اون رو هم با همون تنظیمات پیش فرض Ok کنید
اکنون عکس شما باید شبیه عکس زیر باشه
[IMG]http://i32.*******.com/1112gj5.jpg[/IMG]
در اینجا عکسی که ما برای WaterMark کردن نیاز داریم ساخه شده
اما برای استفاده از این عکس در عکس های دیگه باید به مد RGB برگردیم . پس دستور
Image / Mode / RGB
رو اجرا کنید
حالا عکس شما آماده است. تناه کافیه یک سند جدید با رنگ سفید بسازید و این عکس رو به صورت یک لایه جداگانه روی صفحه سفید خودتون بندازید و سپس Opacity اون رو
حدود یک یا دو درصد قرار بدید
مثلا من تو عکس زیر ابتدا یک لایه سفید ساختم
سپس عکس WaterMark خودم رو روی اون انداختم و Opacity اون رو 2 در صد گذاشتم و سپس نوشته ها رو روی اونها قرار دادم
[IMG]http://i27.*******.com/5dp27b.gif[/IMG]
الان من عکسی دارم که کاملا WaterMark شده
اگر همین حالا این عکس رو در فتوشاپ باز کرده و دستور
Level
رو اجرا کنید و لغزنده مشکی رو از سمت چپ به سمت راست بکشید با وجود اینکه در نگاه اول چیزی مشاهده نمیشه و عکس کاملا سفیده اما اونوقت این عکس دومرتبه ظاهر میشه مثل شکل زیر
[IMG]http://i32.*******.com/29er98o.jpg[/IMG]
اینکه میزان Opacity لایه WaterMark باید حدود یک درصد باشه به علت پیروی از قانون
Weber Fishner
است که عنوان کرد
اختلاف درجه روشنایی قابل تشخیص
____________________________ = 0.01
میزان روشنایی
اما معمولا نتیجه دو درصدی نیز قابل قبوله
این قانون بر اساس دید لگاریتمی انسان بیان شده . به این معنی که قدرت تشخیص انسان در هر محدوده داینامیک رنجی همواره برابر یک درصد خواهد بود
طریقه ایجاد افكت ستاره
خیلی راحت میشه عكسهای نه چندان دلچسب رو با ویرایش به عكسهایی زیبا تبدیل كرد.
یكی از افكتهایی كه معمولا برای تصاویر گرفته شده در شبها استفاده میشه ، افکت star یا همون ستاره هست.
برای این کار پلاگ این خاصی هم وجود داره.
ولی بدون استفاده از پلاگ این هم کار خیلی راحتی هست و در چند لحظه میشه توسط فتوشاپ این کارو انجام داد.
بعنوان مثال عکس زیر رو درنظر بگیرید:
[IMG]http://i27.*******.com/npnwac.jpg[/IMG]
مرحله 1: از لایه backgrand با استفاده از duplicate layer یک کپی در لایه جدید تهیه کنید. سپس با استفاده از Levels در منوی Image/Adjustment عکسی بصورت زیر ایجاد کنید. بطوریکه نورهای مورد نظر جهت ایجاد افکت ستاره ، باقی مانده و بقیه قسمتهای تصویر تاریک شود.
[IMG]http://i27.*******.com/25sa1sj.jpg[/IMG]
مرحله 2: یک کپی از لایه دستکاری شده توسط Levels را با استفاده از duplicate layer تهیه کنید. سپس در قسمت Filter/Blur از ابزار motion blur استفاده کنید و به این طریق نقاط نوری باقیمانده از تصاویر را به شعاع هایی با زاویه 45 درجه تبدیل کنید.
[IMG]http://i32.*******.com/1z6e2k7.jpg[/IMG]
[IMG]http://i26.*******.com/mafnf7.jpg[/IMG]
سپس در لایه دیگر نیز اینکار را تکرار کنید. ولی با این تقاوت که زاویه motion blur را بجای 45 درجه ، 45- انتخاب کنید.
در حقیقت هدف بدست آوردن چنین تصویری میباشد:
[IMG]http://i32.*******.com/9hq2z6.jpg[/IMG]
مرحله 3: اکنون 2 لایه سیاه رنگ داریم. یکی با خطوط 45 درجه و دیگری با خطوط 45- درجه.
مد ترکیب لایه بالاتر را در حالت Screen قرار داده و با لایه زیرین merge کنید:
[IMG]http://i32.*******.com/2v2w09y.jpg[/IMG]
مرحله آخر: مد ترکیب لایه فوق را در حالت screen قرار دهید.
[IMG]http://i27.*******.com/287iyvl.jpg[/IMG]
عکس نهایی با کمی اصلاح level بصورت زیر خواهد بود:
[IMG]http://i28.*******.com/sd21i9.jpg[/IMG]
چند نكته در مورد افكت ستاره.
- برای سافت و واقعی شدن تشعشع های نور ، هر لایه رو 2 بار motion blur کنید
- زاویه و تعداد ضلع های ستاره بستگی به سلیقه خودتون داره.
بعنوان مثال از عکسی که جناب آقای k.h در تاپیک "عکسهای منظره" گذاشتن استفاده کردم و در اطراف منبع های نور ،ستاره های 8 ضلعی گذاشتم.
یعنی 4 لایه که در زاویه های 0 و 90 و 45 و 45- افکت motion blur اجرا شده.
البته opacity ستاره ها رو زیاد کردم تا بیشتر مشخص باشه. بهمین خاطر عکس مصنوعی شده.
[IMG]http://i25.*******.com/28lvpf7.jpg[/IMG]
آقا یاسر بابت پست 161 از شما تشکر می کنم.
روش جالبی بود.
از آموزش شما سپاسگذارم.
سلام
شاید وقتی در جنگل یا محیط سرسبزی از درختان عکس میگیریم ، وجود خورشید در بالای درختان و تشعشع آن که از بین شاخ و برگها عبور میکند صحنه زیبایی رو بوجود نیاره!!!!
اگه به عکس زیر نگاه کنید بهتر متوجه منظورم میشید:
[IMG]http://i30.*******.com/2je5v7o.jpg[/IMG]
خوب برای رفع این مشکل میشه اون قسمتهای نورانی بین شاخ و برگها رو به تشعشعهای زیبایی تبدیل کرد.
عکس را در فتوشاپ باز کنید و به منوی Channels برید. channesl آبی (blue) را انتخاب کنید.
[IMG]http://i31.*******.com/ou7eix.jpg[/IMG]
کلیدهای CTRL+A را فشار دهید یا اینکه در منوی select ، گزینه ALL را فشار دهید.
سپس کلید CTRL+C را فشار دهید تا اطلاعات موجود در channel آبی در حافظه ذخیره شود.
سپس به منوی لایه ها رفته و لایه جدیدی را ایجاد کرده و کلید CTRL+V را فشار دهید تا اطلاعات موجود در channel آبی که شما در حافظه کپی کرده اید ؛ در این لایه جدید قرار گیرد.
[IMG]http://i25.*******.com/2j3ryxf.jpg[/IMG]
اکنون جدول لایه های شما بصورت زیر درمی آید:
[IMG]http://i25.*******.com/2lsinue.jpg[/IMG]
سپس توسط ابزار levels مطابق عکس زیر عمل کنید تا نورهای بین درختان به رنگ سفید و بقیه تصویر برنگ سیاه در آید.
[IMG]http://i32.*******.com/e87knq.jpg[/IMG]
سپس به منوی SELECT رفته و ابزار COLOR RANGE را انتخاب کنید. توسط قطره چکان رنگ سفید موجود در عکس را انتخاب کرده و در لایه جدیدی کپی کنید.
سپس به منوی فیلتر رفته و در قسمت BLUR از ابزار RADIAL BLUR را انتخاب کنید.
سپس مطابق تصویر زیر عمل کنید:
[IMG]http://i25.*******.com/28s60xi.jpg[/IMG]
خوب نهار حاضره :::big grin::: یعنی اینکه عکس شما حاضره.
با کمی دستکاری level ها و کمی هم شارپ کردن تصویر و انجام مراحل بالا ، عکس زیر بدست اومد:
[IMG]http://i26.*******.com/2s76o2g.jpg[/IMG]
یكی از افكتهایی كه بعضی مواقع میتونه خیلی بدردبخور باشه ، ایجاد تصویر در عینک هست.
بعنوان مثال چندتن از دوستاتون کنار هم وایسادن و منتظرن که شما ازشون عکس بگیرید و همشون هم عینک آفتابی به چشم دارن :cool:
ودر عینکها انعکاس تصویر شما در حالیکه دوربینتون در جلوی صورتتون هست بوضوح مشخصه. ویا انعکاس صحنه ای که به زیبایی عکس شما لطمه میزنه.
شما میتونید از تکه ای از منظره موجود در عکس یا تصویر دیگری استفاده کنید و انعکاس موجود در عینک آفتابی دوستانتون رو اصلاح کنید.
یا اینکه حتی میتونید عکس جدیدی بدست بیارید.
بعنوان مثال:
[IMG]http://i27.*******.com/rsx6xu.jpg[/IMG]
عکس بالا از ادغام دو عکس زیر درست شده:
[IMG]http://i31.*******.com/1ig555.jpg[/IMG]
[IMG]http://i29.*******.com/15oypp0.jpg[/IMG]
خب همانطور که قول داده بودم شرح ایجاد عکس های HDR اغراق آمیز رو اینجا مینویسم
دوستان لطف کردند و لینک هایی رو برای آموزش ساخت این گونه عکس ها قرار دادند. در مورد فتوشاپ هم که مطلب زیاده و بیشتر از چند پست مطلب لازم داره
اما بنا بر این بود که شما بتونید عکس هایی رو بسازید که نیاز به پروسس خاص نداشته باشن
در واقع هدف من این بود که روشی ارائه بشه که خیلی سریع , کاری در حد قابل قبول ارائه کنه . من میدونم که برای یک عکاس همیشه روش ساده تر و سریع تر جذاب تره تا درگیر شدن با انواع لایه ها و ماسک ها
پس بریم سراغ آموزش:
ساخت سریع عکس های HDR اغراق آمیز
HDR های اغراق آمیز برای همه شرایط مناسب نیست . معمولا این گونه تکنیک ها برای عکس هایی به کار میره که یک سوژه بزرگ رو در خودشون نشون میدن . مثلا یک ماشین یا یک عکس کلوزآپ از شی مورد نظر
برای صحنه های باز و مناظر شهری , باید از صحنه هایی عکس بگیرید که تفاوت در اونها به حداقل رسیده باشه . مثلا وجود ساختمان هایی با رنگ های متفاوت و شکل های ناهمخوان در این عکس ها مناسب نیست
روش اول : چند عکسی
کاربرد : سوژه های ثابت
در این جا هدف عکاسی از سوژه های ثابت است که ما با اطمینان از عدم حرکت اونها میتونیم چندین عکس با نوردهی های متفاوت از اونها بگیریم
قاعدتا هدف اینه که ما مجموعه عکس هایی رو بگیریم که تمامی گستره نوری از تاریک ترین نقطه تا روشن ترین نقطه رو در خودش ثبت کنه
اما تفاوت این نوردهی ها هم بسیار مهمه
حتما دقت کردید که اگر خورشید از پشت یک دیوار بیرون بیاد , چون خورشید خیلی روشنه , بنابراین دیوار کاملا سیاه به نظر میرسه
اما مهم لبه دیواره که در جایی که خورشید داره طلوع میکنه هرگز یک خط مستقیم نیست
مثلا اگر همه چیز ایده آل بود باید صحنه به صورت زیر دیده میشد . یعنی لبه ای که خورشید داره از اون بیرون میاد باید کاملا صاف میبود
http://delbaz.xm.com/DD/W01.jpg
ولی در واقعیت اینگونه نیست و صحنه مطابق شکل زیر دیده میشه
http://delbaz.xm.com/DD/W02.jpg
این امر موجب میشه که در چنین مناطقی عکس آنچنان که باید به نظر نرسه
چنین معضلاتی در عکس هایی که به روش HDR اغراق آمیز ویرایش میشن چندین و چند برابر افزایش پیدا یکنه . مگر اینکه ما در هنگام عکس برداری کاملا به صورت مرحله به مرحله و با کاهش تدریجی و بسیار نرم در زمان نوردهی , به عکس برداری بپردازیم تا به برنامه ها امکان محاسبه و نحوه توزیع نور در این مناطق رو هم بدهیم
پس حالا مشخص شد که چرا ما در هنگام ساختن اینگونه عکس های از دو یا سه تا عکس استفاده نمیکنیم بلکه معمولا از ترکیب هشت تا ده و گاهی تا 15 عکس برای این منظور استفاده میکنیم.
چون هدف اینه که علاوه بر دستیابی به تمام نقاط تاریک و روشن عکس , یک توزیع نور نرم هم در عکس نهایی داشته باشیم و اغتشاش نوری در لبه ها کمتر به چشم بیاد
اما نحوه نوردهی در این عکس ها هم مهمه
فرقی نمیکنه که شما از عکس هایی با نوردهی کم شروع کنید یا از عکس هایی با نوردهی طولانی . از هر کدام که راحت ترید شروع کنید اما به دو نکته زیر توجه کنید
عکسهای روشن ما بسیار مهم تر هستند . یعنی روشن ترین عکس شما باید به گونه ای باشه که تقریبا تمام عکس سفید باشه بجز تاریک ترین نقاط که معمولا به صورت خاکستری کم رنگ دیده میشن. مثل عکس زیر
http://delbaz.xm.com/DD/W03.gif
اما عکس تاریک رو نباید طوری گرفت که تمام عکس تاریک مطلق باشه . تنها نوردهی رو تا جایی کم میکنید که هیچ نقطه از عکس OverExpose نباشه و در دوربین هایی که امکان چشمک زدن نقاط OverExpose رو دارند هیچ نقطه ای چشمک نزنه. مثل عکس زیر
http://delbaz.xm.com/DD/W04.jpg
اما من بین این دو عکس حدود یازده عکس دیگه هم با نوردهی های متفاوت گرفتم که در زیر مشاهده میکنید . که روی هم 13 عکس میشه . در عکس زیر نحوه و زمان نوردهی هر کدام مشخص شده
دیافراگم رو ثابت و از فوکوس دستی و قفل فوکوس استفاده کردم تا فوکوس یکسان باشه و تنها با کاهش سرعت شاتر عکس ها رو گرفتم
بهتره خیلی کم از تغییرات دیافراگم استفاده بشه و بیشتر با تغییر سرعت شاتر , نوردهی های متفاوت رو انجام بدید . چون تغییر دیافراگم مخصوصا در دیافراگم های پائین روی عمق میدان تاثیر میذاره
و نکته بعدی اینکه در این عکس ها هرگز و هرگز از فلاش استفاده نکنید
http://delbaz.xm.com/DD/W05.jpg
خب حالا زمان انتقال عکس ها به کامپیوتره
کافیست یک پوشه جداگانه برای این 13 عکس درست کرد و همه اونها رو به این پوشه انتقال داد
اینجا از برنامه Photomatix استفاده میکنیم . این برنامه رو باز کرده و در سمت چپ روی گزینه Generate HDR Image کلیک میکنیم
http://delbaz.xm.com/DD/W06.gif
یک کادر مکالمه باز میشه که مطابق شکل زیر روی گزینه Brows کلیک میکنیم
http://delbaz.xm.com/DD/W07.gif
سپس در کادر جستجوی باز شده به پوشه محتوی عکس ها میریم و تمام عکس ها رو انتخاب میکنیم. سپس روی دکمه Open کلیک میکنیم
http://delbaz.xm.com/DD/W08.gif
با این کار به کادر مکالمه قبلی باز میگردیم و این بار روی گزینه Ok کلیک میکنیم
http://delbaz.xm.com/DD/W09.gif
یک کادر دیگه باز میشه که کادر مهمی است . گزینه یک برای اینه که برنامه تلاش کنه تا عکس هایی رو که ما گرفتیم بر هم منطبق کنه. اگر به هر علتی عکس ها آنچنان که باید بر روی هم منطبق نباشند ( مثلا به علت تکان دوربین ) باید این گزینه انتخاب بشه
گزینه دوم برای غلبه بر مشکلاتی مثل Ghost و Artifact هاست . که مخصوصا باز اگر دوربین دارای تکان بوده و یا وزش باد موجب حرکت عناصری در تصویر شده مثل شاخ و برگ درختان میتونید از این گزینه استفاده کنید
اگر کاملا به سه پایه و ثابت بودن دوربین و سوژه اطمینان دارید میتونید این گزینه ها رو انتخاب نکنید چون انتخاب این گزینه ها از زمان زیادی برای پردازش عکس استفاده میکنن
به هر حال پس از تنظیمات مربوطه روی گزینه OK کلیک کنید
http://delbaz.xm.com/DD/W10.gif
اکنون کادری باز میشه مبنی بر اینکه عکس ها در حال بررسی است و سپس ساخت عکس HDR شروع میشه
http://delbaz.xm.com/DD/W11.gif
بعد عکسی مطابق شکل زیر برای ما نمایش داده میشه که درواقع یک عکس HDR است . اگر نشانگر ماوس رو در این عکس حرکت بدید , حالت بهینه شده عکس رو در گوشه سمت چپ و بالا میبینید. شما با استفاده از گزینه
File / Save
قادرید این فایل رو ذخیره کنید
در مورد فرمت های HDR و تفاوتی که دارند به طور مفصل قبلا صحبت کردیم
http://delbaz.xm.com/DD/W12.gif
اکنون زمان آن فرا رسیده که به قسمت Tone Mapping وارد بشیم برای این منظور روی دکمه ای که در عکس بالا مشخص کردم کلیک کنید تا به پنجره ای مطابق شکل زیر وارد بشیم
من قسمت های عکس رو به صورت جدا جدا قرار دادم و شماره گذاری کردم تا تمام تنظیمات رو ببینید
در قسمت شماره1 که دو تا سربرگ وجود داره, ما تنها در همین سربرگ مشخص شده کار میکنیم و به قسمت Tone Compression نمیریم. چرا که هدف ما ایجاد یک عکس اغراق آمیزه که در این طرف منظور ما برآورده میشه
پس همواره در سربرگ Deyails Enhance باقی میمونیم
http://delbaz.xm.com/DD/W13.jpg
در قسمت شماره 2 ما میزان قدرت کنتراست را هم به صورت کلی و هم به صورت منطقه ای کنترل میکنیم
ما این مقدار رو برای رسیدن به یک عکس اغراق آمیز معمولا برابر 100 قرار میدیم در حالیکه برای یک عکس HDR to LDR معمولی باید این مقدار برابر 60 تا 70 باشه
در قسمت شماره 3 میزان اشباع رنگ ها به طور کلی کنترل میشه که باز هم در اینجا مقدار رو برابر 100 میذاریم
در قسمت شماره 4 نحوه برخورد برنامه در توزیع نور در سراسر عکس رو کنترل میکنیم. اگر از اندازه های بالا ( سمت راست ) استفاده کنیم هاله های سفید در اطراف اشیا کمتر شده و عکس طبیعی تر به نظر میرسه اما اگر از گزینه های سمت چپ مثل اولین و دومین گزینه استفاده کنیم کنتراست موضعی زیاد شده ولی عکس بسیار اغراق آمیز به نظر میرسه . معمولا در اینجا از گزینه های دوم یا سوم استفاده میکنیم. در حالیکه در عکس ها Hdr to Ldr معمولی از گزینه چهارم استفاده میشه
قسمت شماره 5 روشنایی کلی عکس رو کنترل میکنه. ما لغزنده رو در طرف راست قرار میدیم تا جزئیات در قسمت های تاریک هم نمایش پیدا کنه و در نتیجه کل عکس روشنتر باشه در اینجا ممکنه عکس شما خیلی خیلی روشن بشه اما نگران ناشید چون میخوایم در قسمت بعدی این نقیصه رو جبران کنیم
قسمت 6 و 7 مهمترین قسمت تنظیمات ما هستند
در این دو لغزنده باید نحوه برخورد برنامه با حداکثر میزان روشنایی و تاریکی و آستانه این دو مقدار رو مشخص کنیم.
توجه کنید که در یک تنظیم معمولی ما نباید این دو لغزنده رو خیلی بالا ببریم ولی در روش اغراق آمیز این دو لغزنده معمولا در حداکثر قدرت خود قرار میگیرند تا اول از همه شیار ها و جزئیات نیمه روشن که در مناطق تاریک قرار گرفته اند کاملا روشن و واضح شوند و از طرفی شیار ها و جزئیات تاریک که در مناطق روشن قرار گرفته اند کاملا دارای کنتراست بالا باشند
قسمت 8 مربوط به تنظیمات گاما است. خوشبختانه در قسمت های قبل به طور مفصل اصطلاحات Gamma Correction رو توضیح دادم و نیازی به تکرار نیست. چرا که اکنون میدانیم این متغیر میزان روشنایی و تاریکی کلی در تن های میانی روشنایی رو کنترل میکنه
سعی کنید این متغیر در اینگونه ویرایش ها عددی بین 1.1 تا 1.5 باشه
قسمت 9 که کاملا مشخصه در مورد کنترل درجه حرارت رنگ های گرم تا سرده . عکس اولیه من چون در فضای ابری بود من چند درجه به درجه حرارت رنگ ها اضافه کردم
قسمت های 10 و 11 نیز بسیار مهم هستند
در قسمت شماره 10 میزان جزئیات و کنتراست موضعی در اطراف لبه ها رو مشخص میکنیم . مقدار معمول این لغزنده باید 2 تا 4 باشه اما ما در عکس های اغراق آمیز از میزان 8 تا 10 استفاده میکنیم
در قسمت 11 نحوه نرم سازی جزئیات عکس در مناطق دارای کنتراست رو مشخص میکنیم. افزایش این لغزنده موجب از بین رفتن نویز خصوصا در آسمان و صاف و طبیعی به نظر رسیدن عکس میشه اما ما در اینجا این گزینه رو روی 0 یا نهایتا 1 یا 2 قرار میدیم
اما قسمت 12 که درواقع هیستوگرام ماست
در جایی که با پیکان مشخص کردم , در واقع کمی از قسمت های تاریک عکس ما Clip شده . یعنی کمی از تن هایی که نزدیک به تاریک بودند به خاطر تنظیمات ما کاملا تاریک شده اند
این مشکل در عکس من آنچنان توی ذوق نمیزنه اما اگر بخواهید این اثر رو از بین ببیرید بهتره که تنظیمات رو فعلا دستکاری نکنید . ما این عکس رو با همین تنظیمات Process میکنیم و ذخیره میکنیم . سپس دومرتبه کارهای بالا رو تکرار میکنیم تا به همین قسمت ToneMapping برسیم سپس تنطیمات رو این بار به گونه ای تنظیم میکنیم تا قسمت تاریک عکس Clip نباشه سپس در فتوشاپ این دو عکس رو ترکیب میکنیم
قسمت 13 نشان دهنده اختلاف روشنایی در مناطقی است که برنامه اونها رو از هم جدا کرده . اگر در قسمت پیش نمایش چنین مناطقی رو دیدید زیاد نگران نباشید بعد از کلیک روی دکمه Process این اثرات تا حد قابل ملاحظه ای کم خواهد شد
اکنون دکمه Process رو کلیک کنید تا عکس شما پردازش بشه. بعد از اتمام عملیات پردازش عکس به شما تحویل داده میشه و شما میتونید با استفاده از دستور File / Save این عکس رو به صورت JPEG یا TIFF ذخیره کنید
http://delbaz.xm.com/DD/W14.jpg
البته کار در اینجا تمام نیست
فتوشاپ ابزاری است که خواه ناخواه در ویرایش عکس ها سهم قابل ملاحظه ای داره و برای رسیدن به حالت بهتری از اینگونه عکس ها باید به طور کامل با اون آشنا باشیم
http://delbaz.xm.com/DD/W15.jpg
در پستهای بعد در مورد روش های ایجاد اینگونه عکس ها از سوژه های متحرک صحبت میکنیم
===================
معذرت اگه عکس ها نمایش پیدا نمیکنه
متاسفانه پهنای باند تموم شده . امروز 31 مارس هست . از ساعت 12 شب به بعد فکر میکنم درست بشه
باید به فکر یه فضا با پهنای باند ماهیانه بیشتر باشم
جناب دلباز عکسارو تو یکی از سایتای مجانی آپلود کنید تا بشه دیدشون
مثل *******یاimageox
مرسی از آموزش خوبتون!
خب من اصل آموزش رو لینک پائین گذاشتم که میتونید بدون محدودیت ببینیدش
من دیگه نمیتونم پست هام رو ویرایش کنم چون از زمان 24 ساعت گذشته
http://delbaz.awardspace.com/DD/index2.htm
ولی به این آدرس برید که بتونید به طور یکپارچه آموزش رو ببینید و راحت هم میتونید ذخیره اش کنید
سلام
ياسر جان با تشكر از زحماتت بابت آموزش، من از مجموع 9 عكس زير :
[IMG]http://www.*******.info/files/qnjxw0c0k74o3oktn9j0.jpg[/IMG]
و با استفاده از نرم افزار Photomatix ( البته فكر كنم يه ورژن از ايني كه شما
استفاده كردين پايين تره ) به نتيجه زير رسيدم :
[IMG]http://www.*******.info/files/kvypgv35ka4yl1hr1q4z.jpg[/IMG]
همونطوريكه مي بينيد نتيجه با اون مثال شما خيلي متفاوته !! من خودم
كه زياد ازش خوشم نيومد! به نظرتون كجاي كار مشكل داره؟:::confused2:::
آرش جان تنظیمات برنامه رو قرار بده
من با همین عکس کوچیکایی که گذاشته بودی و با تنظیمات مشخص شده در شکل زیر به عکسی که میبینی رسیدم
البته اینطور که از عکس کوچیکا معلومه یک عکس از سمت تاریک و دو عکس از سمت روشن اضافی اند
با تنظیمات زیر چک کن
از نسخه پائین تر هم استفاده کردم تا یکسان باشه
[IMG]http://i26.*******.com/k32a7d.jpg[/IMG]
ياسرجان ممنون از راهنمايتون، فكر مي كنم مشكل از نرم افزار من بود !
Photomatix 3 رو دانلود كردم و با طي همون مراحل به تصوير زير رسيدم
كه قابل قبول تر هستش :
[IMG]http://www.*******.info/files/hfg8bktoswlbkgac6815.jpg[/IMG]
راستي اين Photomatix 3 چطوري Unlock ميشه؟ چون اصلاً پيام رجيستري، مدت داري......
هيچ پيغامي نمي ده!:eek:
سلام
از تلفیق عکس های زیر با استفاده از برکتینگ خود دوربین :
:redface:
سلام
راستش نمی دونم جای این عکس اینجاست یا نه .اگه اشتباه گذاشتم خودتون به بزرگی خودتون ببخشید .
http://asadphoto.persiangig.ir/image/1Aaaaa1.jpg
سلام دوستان
در فروم درباره تکنیکهای پانینگ بحث شده.
http://www.akkasee.com/forum/showthread.php?t=2478
که اگه بخوایم به زبان ساده بگیم در ثابت ماندن سوژه و حرکت کردن بک گراند خلاصه میشه.
این کار توسط فتوشاپ و با کمی دقت قابل انجام هست. البته بستگی به سوژه هم داره و نمیشه این نسخه رو برای تمام موارد پیچید :biggrin:
فعلا نسخه مربوط به ماشین (وسایل چرخ دار) را میپیچم تا بعد :biggrin:
به دوعکس زیر نگاه کنید:
[IMG]http://i27.*******.com/24m6wzp.jpg[/IMG]
[IMG]http://i29.*******.com/1hdmkz.jpg[/IMG]
عکس اول از ویرایش عکس دوم بدست اومده. و فقط 2 کار در این ویرایش انجام شده. یکی ایجاد حالتی شبیه حرکت در زمینه تصویر و دیگری هم چرخاندن چرخ ماشین!!!!!
که فتوشاپ 2 ابزار خیلی خوب برای این کار داره. یکی motion blur برای ایجاد حالت حرکت زمینه و دیگری هم ابزار radial blur برای ایجاد حالت چرخش.
حالا بریم سراغ آموزش
عکس اولیه:
[IMG]http://i32.*******.com/orjm10.jpg[/IMG]
اول یک کپی از لایه بک گراند عکس مورد نظرتون تهیه کنید. (با duplicate layer)
سپس چرخ اتومبیل را select کرده و با Feather در لایه دیگری کپی کنید. عدد feather را روی 4 یا 5 بگذارید که لبه ها خیلی خیلی نرم باشد.
سپس با استفاده از ابزار radial blur حالتی شبیه حرکت را بوجود آورید:
[IMG]http://i27.*******.com/2md15d1.jpg[/IMG]
حالا با استفاده از ابزار select و با حوصله اطراف ماشین یا سوژه مورد نظرتون رو انتخاب کنید و محدوده انتخاب شده را در یک لایه دیگر کپی کنید.
سپس به لایه اولیه برگشته و با استفاده از ابزار motion blur حالت حرکت را شبیه سازی کنید:
[IMG]http://i30.*******.com/73pl42.jpg[/IMG]
و حالا در مرحله آخر ، لایه حاوی ماشین و لایه لاستیک در حال چرخش رو به عکس اضافه کنید.
سپس سوژه را کمی sharp کنید که اختلاف شارپ بود سوژه از بک گراند بیشتر بشه.
با کمی اصلاح level ها به عکس زیر خواهید رسید:
[IMG]http://i30.*******.com/x39x6s.jpg[/IMG]
یادتون باشه از عکس ماشین بدون راننده استفاده نکنید!!!! وگرنه مثل من مجبور میشید یک راننده هم برای اون ماشین قرمز رنگ پست قبلی پیدا کنید و 3 ساعت وقت صرف کنید تا یه آدم ..... رو پشت اون فراری قرمز خوشگل بنشانید :mad:
امیر جان اتفاقا با همان نگاه اول میشه فهمید جلوه کار شما مصنوعی است
در همان پستی که در تاپیک پانینگ هم زدید خواستم اشاره کنم اما چون افکت مورد نظر کمرنگ بود از این کار منصرف شدم
اگر واقعا ماشینی در حال حرکت باشه اونوقت بازتاب های روی ماشین هم به صورت پانینگ در میاد . یعنی خود ماشین ممکنه در وضوح کامل باشه اما بازتاب های روی اون و بازتاب های روی شیشه باید نشان دهنده حرکت ماشین باشه
به پانینگ های واقعی دقت کنید
ایجاد افکت پانینگ روی بازتاب شیشه یکی از مواردیه که طراحان تقریبا برای ایجاد اون متحمل زحمت زیادی میشن
یکی از سخت ترین جلوه های پانینگ مصنوعی , ایجاد پانینگ روی پیچ جاده هاست.
سلام یاسرجان
به نکته خیلی خوبی اشاره کردی. در عکس فراری قرمز ، مصنوعی بودن کار خیلی مشخص نیست.
چون سایه یا بازتابهای خاصی روی ماشین وجود نداره. بهمین دلیل اول اون عکس رو بعنوان نمونه گذاشتم. و بعدش روی گالاردو نارنجی فقط خواستم عملکرد اون 2 تا فیلتر motion و radial رو نشون بدم و به نکات دیگه توجه نکردم. و حتی فیلتر motion رو خیلی اغراق آمیز بکار بردم تا ماشین از بک گراند کنده بشه.
بازم ممنونم از یادآوری :drunk:
همون طور كه مي دونيد عكس هايي كه با دوربين مگاپيكسل پايين گرفته مي شن كيفيت كمي دارند و نويزشون هم زياده.آيا نرم افزاري جهت اصلاح اين عيب وجود داره ؟؟
هیچ نرم افزاری که برای بالا بردن کیفیت راه کار اساسی باشه , هنوز ساخته نشدهنقل قول:
همون طور كه مي دونيد عكس هايي كه با دوربين مگاپيكسل پايين گرفته مي شن كيفيت كمي دارند و نويزشون هم زياده.آيا نرم افزاري جهت اصلاح اين عيب وجود داره ؟؟
و اصلا کیفیت چیزی نیست که در ذهن همه یکسان باشه
مگا پیکسل کمتر هیچ وقت به معنی نویز بیشتر یا کیفیت کمتر نیست . بسیاری از دوربین های حرفه ای وجود دارن که رزولیشن پائینی دارن اما دارای کیفیت عالی هستن . شاید تنها مشکلی که در اینجا وجود داشته باشه نیاز به چاپ های بزرگتر باشه
نرمافزارهایی هستند که عکس شما رو با حفظ کیفیت بزرگ و بزرگتر کنن
اگر عکسی گرفتید که نویز بالایی داره و یا از نظر شما کیفیت کمی داره میتوان از راه کارهایی استفاده کرد
برداشتن نویز :
گاهی یک نرمافزار خوب مثل Noise Ninja یا Neat Image میتونه شکل نویز شما رو تا حدود زیادی حل کنه. اما این نرم افزارها هنگام برداشتن نویز کمی هم تصویر شما رو محو میکنن و از وضوح عکس شما می کاهند
گاهی بهتره حذف نویز به صورت انتخابی باشه . مثلا اگر دارای آبی آسمان یکدستی هستید میتونید آسمان رو جداگانه ویرایش کنید
و گاهی هم باید از ابزارهای تخصصی و گاه پنهان فتوشاپ برای این کار استفاده کنید . مثلا آیا میدونید ابزار Replace Color گاهی در حذف نویز معجزه میکنه بدون اینکه ذره ای از شارپنس عکس کم بشه
علاوه بر این گاهی رفتن به مدهای رنگی خاص و حذف نویز ها از کانال های رنگی بسیار موثره
پس علاوه بر نرم افزار برای از بین بردن نویر , کمی نیز تبحر و تسلط بر نرم افزار ضروری است . یک دکمه بخصوص نداریم که با فشار اون یک دفعه از یک عکس نویزی یک عکس بدون نویز تحویل بگیریم
اما بالا بردن کیفیت
همانطوری که گفتم کیفیت تعریف متفاوتی داره . اما من شاید حدث بزنم که تار و خف بودن عکس و روش از بین بردن آن همان چیزی است که مد نظر شما یا دوستانی مثل شما باشه
کنتراست
شاید یک کنتراست مناسب تمام چیزی است که شما به اون نیاز دارید
توزیع کنتراست مناسب در یک عکس معمولا به برجسته و تر و تازه بودن اون کمک میکنه. ابزارهایی برای این کار وجود داره
یک شارپ سازی که شاید در چند مرحله انجام بشه ( مقدار کم با شعاع بالا , مقدار زیاد با شعاع کم و استفاده از مدهای Lighten و Darken و گاهی یک لایه سیاه و سفید و حتی ماسک هایی برای شارپ بعضی مناطق )
افزایش یا کاهش اشباع کل رنگ ها یا شاید یک رنگ بخصوص در عکس شما
حتی جایگزین کردن یک تن رنگ با تن رنگ موجود
میبینید حتی در بالا بردن کیفیت هم یک روش یا راه به خصوص وجود نداره. باید دید عکس چه اشکالاتی داره و سپس دست به کار شد
جواب این سوال که : (( بالاخره میتوان کیفیت را بالا برد ؟ )) در یک کلام اینست که (( بله ))
اما برای رسیدن به جواب این سوال که : (( چگونه باید این کار را کرد ؟ )) گاهی به سالها ممارست و تمرین نیاز داره
همت اگر سلسله جنبان شود
مور تواند که سلیمان شود
این یه عکس مونتاژ شدس با فتو شاپ
[IMG]http://i28.*******.com/2a7vp7c.jpg[/IMG]
بخشيد mreza1001
هدف از ارسال همچين عكسي چيست؟
آيا هدف نشان دادن قدرت ويرايش بوده؟ كه خيلي ضعيف در اين عكس عمل شده
نشان دادن ويرايش هاي ضعيف بوده؟ كه با توجه به روال اين تاپيك جاي مناسبي براي آن نيست
دوست عزيز
اگر منظورتون از بزرگان افراديه كه در كار ويرايش يد طولايي دارند بله همچين ويرايشي خيلي اشتباهه
من دوبار كامنتم رو خوندم اصلا ازش نميشه برداشت كرد كه اين عكس كار شما بوده من اصلا تو نوشتم هيچگونه اشاره اي به اينكه عكس كار شما هست يا نيست نكردم و فرض رو بر اين گذاشتم كه كار شما نيست زيرا قطعا ويرايشي بهتر از اين انجام ميداديد
من فكر كنم شما به هدفتون رسيديد زيرا من در مورد عكس صحبت دارم ميكنم و معتقدم يك ويرايش بسيار ضعيفه
خير
شما داريد در خصوص مقوله عكس سازي صحبت ميكنيد شايد عكس سازي بدرد گرافيست ها بخوره اما عكاسان خير
حتي اگر بازار استقبال هم بكنه به نظر من ارزش عكاسي نداره و فقط ارزش بازاري خواهد داشت
عکس قبل از ویرایش:
[IMG]http://i32.*******.com/107lu6u.jpg[/IMG]
عکس ( یا در واقع دسکتاپ ) بعد از ویرایش :
[IMG]Http://i31.*******.com/mmygap.jpg[/IMG]
روی عکس کلیک کنید تا بتونید اون رو در اندازه 1600 در 1200 و با حجم 485 کیلوبایت ببینید
منم از این حرکت استقبال می کنم و پیشنهاد می کنم که یک تاپیک مادر برای این کار تشکیل بشه یعنی یک قسمت در صفحه اصلی فروم و در زیر مجموعه تاپیکهایی که برای هر دوره ایجاد میشه . علتش هم از نظر من اینه که فکر می کنم اینطوری بعدا جستجو و مرور آن توسط کسانی که اصلا این تاپیکها رو دنبال نمی کردند راحت تره .
تا نظر شما چی باشه.
ولی در کل حرکتی بسیار جذاب و مهیج و آموزنده است.
ممنون
[IMG]http://i25.*******.com/s30rvb.jpg[/IMG]
این عکس خودمه که ادیتش کردم
عکسهای اصلی رو هم گذاشتم که دوستان ببینن
قبل از ویرایش
[IMG]http://i29.*******.com/10z096p.jpg[/IMG]
بعد از ویرایش
http://forums.biorust.com/photopost/data/2/Delbaz3.jpg
قبل از ویرایش
[IMG]http://i38.*******.com/5ttfs8.jpg[/IMG]
بعد از ویرایش
[IMG]http://i34.*******.com/16c4ak3.jpg[/IMG]
بعد از انجام تغییرات مورد نظر
[IMG]http://i34.*******.com/htigjs.jpg[/IMG]
قبل از ویرایش
[IMG]http://i33.*******.com/vmrrf7.jpg[/IMG]
بعد از ویرایش . البته امیدوارم عکس رو در اندازه بزرگ ببینید :biggrin:
[IMG]http://i36.*******.com/2mfhd2r.jpg[/IMG]
خب این یکی بهتر شد.
این مدت زمان ویرایش کوتاه برای پست ها اصلا جالب نیست
اگه ممکنه اون پست قبلی رو پاک کنید
[IMG]http://i37.*******.com/nxmg5x.jpg[/IMG]
سلام جناب دلباز
بازم درخواستمو تکرار میکنم و ممنون میشم برای جوابش
جناب دلباز اون عکس پرنده که در اولین صفحه این پست هست رو که با عکسهای پلوراید گرفته شده و با سوزن به دیوار زدید و با چه فیلتری انجام دادین - ممنون میشم من و راهنمایی کنین واقعا نیازمند این هستم
باز هم از شما متشکرم[IMG]http://i31.*******.com/mmygap.jpg[/IMG]
سلام
فیلتر یا پلاگینی در کار نیست
در قسمت سوالات فتوشاپی , سوالی مطرح کردم با عنوان Knockout و کاربرد های اون
این جلوه هم بوسیله همین knockout بوجود اومده که یکی از قابلیت های پنهان در فتوشاپه
این جلوه رو بدون این فیلتر هم میشه ساخت که کمی کار رو مشکل تر میکنه . اگر تا فردا صبر کنید من آموزش کامل این جلوه هم در اینجا و هم در فروم همسایه میذارم
==================================
نام خودآموز : نحوه ساخت اسلاید های پولاروید
سطح خودآموز : متوسط
میزان پیچیده بودن خودآموز: ***
==================================
مرحله اول : ابتدا عکس مورد نظر رو در محیط فتوشاپ باز میکنیم. دقت میکنیم که عکس ما تنها شامل یک لایه پس زمینه باشه . لایه های پس زمینه به صورت لایه ای که نام اون Background است مشخص میشن. اگر عکس شما دارای چند لایه است و یا از نوع پس زمینه نیست , از منوی Layer گزینه Flatten Image رو انتخاب کنید
من عکس زیر رو برای این منظور استفاده کردم
[IMG]http://*******.info/files/6ydb7n7dbqna31ou44ii.jpg[/IMG]
مرحله دوم : یک لایه جدید روی لایه پس زمینه بسازید و عکسی رو که به عنوان پس زمینه اسلاید ها در نظر گرفتید , در این لایه قرار دهید
اکنون لایه های شما باید مثل شکل زیر شده باشند
[IMG]http://*******.info/files/bjfcp881t2nrpliluvvt.jpg[/IMG]
مرحله سوم : یک پوشه جدید در پالت لایه ها ایجاد کنید. وقتی پوشه انتخاب است روی دکمه ساخت لایه جدید کلیک کنید تا یک لایه جدید در پوشه ایجاد بشه. اکنون ابزار انتخاب مستطیل رو از جعبه ابزار انتخاب کنید و یک مستطیل مطابق شکل زیر رسم کنید و اون رو با رنگ سفید پر کنید
[IMG]http://*******.info/files/gqgn2xhacigqqqr1fhc6.jpg[/IMG]
سپس دستور Layer/Layer Style/Drop Shadow... رو انتخاب کنید و سایه اسلاید پولاروید رو مطابق دلخواه تنظیم کرده و سپس کادر رو OK کنید
مرحله چهارم : ابزار نوشتن متن رو انتخاب کرده و یک متن کوچک در گوشه پائین اسلاید پولاروید بنویسید
مرحله پنجم : اکنون یک لایه جدید دیگر درون پوشه ایجاد کرده و سپس ابزار انتخاب مستطیل رو طوری بکشید که از لبه مستطیل قبلی کمی فاصله داشته باشد. سپس این مستطیل رو با هر رنگ دلخواهی که دوست داشتید پر کنید.سپس در حالی که همین لایه انتخاب است دستور Layer/LayerStyle/Blending Options را انتخاب کنید و در پنجره باز شده در مقابل گزینه Knockout گزینه Deep رو انتخاب کنید و سپس لغزنده Fill Opacity رو صفر درصد بذارید . اکنون باید شما لایه پس زمینه را از درون این مستطیل کوچک ببینید. کادر رو OK کنید
[IMG]http://*******.info/files/fmeurvxfhbpn8lch3kh9.jpg[/IMG]
مرحله ششم :حالا پوشه را بسته و مطمئن باشید که پوشه انتخاب است . در همین حال ابزار حرکت Move رو از حعبه ابزار انتخاب کنید . دکمه ALT را پائین نگه داشته و روی صفحه کاری , عکس پولاروید رو بکشید تا از پولاروید قبلی یک کپی تهیه بشه . به پالت لایه ها دقت کنید که در این حالت یک پوشه جدید در اون ساخته میشه. اکنون دکمه های Ctrl + T رو بزنید و پولاروید رو مطابق دلخواه خود بچرخاند و سپس دکمه های Ctrl+Enter رو بزنید تا نتیجه کار ثبت بشه.
[IMG]http://*******.info/files/xrf7cw128yltl86hxdf8.jpg[/IMG]
این مرحله رو به دفعات تکرار کنید تا پولاروید هایی در جهات گوناگون و در جاهای مختلف عکس داشته باشید
===================
[IMG]http://*******.info/files/3g9dla66n050sc25c9zp.jpg[/IMG]
آموزش ساخت پولاروید در اینجا تموم میشه . اما جلوه سوزن های روی پولاروید مربوط به سلیقه شما میشه. من برای راحتی کار مقداری سوزن ته گرد روی یک کاغذ گذاشتم و از اونها عکس گرفتم و اونها رو روی عکس قرار دادم . اما شما میتونید این سوزن های ته گرد رو هم در خود فتوشاپ بسازید که نیازمند خودآموز دیگری است
قبل از ویرایش
[IMG]http://i34.*******.com/1o6cdx.jpg[/IMG]
بعد از ویرایش
[IMG]http://i37.*******.com/ibgxoz.jpg[/IMG]