اگر بهترین کیفیت را هم داشته باشد به درد کاری که می خواهید نمی خورد. بیشتر برای حیات وحش و فوتبال به دردتان می خورد.در ضمن تله 200-400 هم دارم فقط يه كم از نظر وزن سنگينه و بدرد عكاسي مجلس نميخوره
اگر بهترین کیفیت را هم داشته باشد به درد کاری که می خواهید نمی خورد. بیشتر برای حیات وحش و فوتبال به دردتان می خورد.در ضمن تله 200-400 هم دارم فقط يه كم از نظر وزن سنگينه و بدرد عكاسي مجلس نميخوره
درود دوست من
من یه پیشنهاد براتون دارم ... دوربین و لنز خودتون رو نگه دارید ... با پولی که دارید یک لنز فیکس با دیاف باز مثل 85 اف 1.8 یا 50 اف 1.4بگیرید + یک ست نورپردازی خوب تهیه کنید + مقاله های ارزشمند سایت رو وقت گذاشته و کامل بخوانید و تمرین کنید + ویرایش حرفه ای را بیاموزید .
تاثیرش در خروجی کارتون به نظرم از صد تا 5دی مارک 2 ولنز ال بیشتره ...
پ.ن : در عچبم برای کار عکاسی آتلیه و مراسم 70-200 به چه درد می خورد ؟؟ مگر یک عکاس مراسم چند درصد عکسهایش با این لنز است که بخواهد اینقدر (نزدیک سه میلیون ) هزینه کند ؟؟؟؟ واجبات دیگری در یک استودیو لازم است که انتخاب این لنز فکر کنم آخرین گزینه باشد ./
پ.ن : در عچبم برای کار عکاسی آتلیه و مراسم 70-200 به چه درد می خورد ؟؟ مگر یک عکاس مراسم چند درصد عکسهایش با این لنز است که بخواهد اینقدر (نزدیک سه میلیون ) هزینه کند ؟؟؟؟ واجبات دیگری در یک استودیو لازم است که انتخاب این لنز فکر کنم آخرین گزینه باشد ./
چه عرض کنم! بنده ریاضی دان نیستم اما همینجوری سرانگشتی حساب کنیم عکس های باغ می شود حدود 49 یا 50 درصد! (شوخی)
بعدش شما چه جوری حساب کردی که 200-70 در اومد 3 میلیون تومان؟ اگر به 5دی مارک 2 هم ایراد دارید که برای عکاسی عروسی مخصوصاً در سالن و با نور های عجیب غریب و هردمبیل موجود در سالن ها یکی از واجبات است. البته با دوربین و لنز معمولی هم می شود کار کرد اما با محدودیت.
اگر مساله گرانی است که 70-24 گرانتر است. به کارایی باشد هم نه این کار آن را می تواند انجام دهد و آن کار این را.
لنز فیکس هم چیز خوبی است. اما برای کسی که دوستش داشته باشد. کار کردن با لنز های فیکس مثلاً 50 و 85 و 135 تجربه و نظم زیاد می خواهد که برای هر عروسی ممکن است شدنی نباشد و به نظر بنده در اولویت 2 نسبت به ترکیب 200-70 و 70-24 است.
بنده از رنج معادل 200-70 روی فول فریم استفاده می کنم (135-50 روی کراپ 1.5) که مشکلی ندارم. و البته از 200-70 اف4 هم روی کراپ استفاده کرده ام که تنها مشکلش در داخل آتلیه داشتن فضای بزرگ است. مثلاً طول فضای من برای این رنج روی کراپ کمی (تقریباً 2 متر) کوتاه است مشکل دیگری نخواهید داشت.
بحث فلاش و نور و . . . هم که جای خود دارد.
جسارتا حالا كه بين علما اختلاف افتاده يكي به من بگه چه خاكي به سر كنم ؟
انتخاب دوربين قبلا برام فقط مشكل بود حالا يك معضل شده! خواهش ميكنم از دوستان يكي بصورت شفاف بگه من چه كنم!
ممنون و سپاسگزار
فکر کنم جواب مشخصه !!
اگر هزینه براتون مهم نیست : 5دی مارک 2 + 24-105 یا ترکیب 24-70 و 70-200
اگز هزینه مهمه : دی90 + 18-105 !!
البته به نیکون دی300اس و کنون 7 دی و غیره هم میشود فکر کرد اما با ارزش ترین ها به نظر من در استودیو همان دو انتخاب بالاست
کنون 5 دی مزایای زیادی داره و همین بس که اونو دوربین آتلیه می دونن !
نیکون دی 90 رو هم خودم به شخصه در آتلیه استفاده کردم و بسیار دوربین خوب و باهوشیه !! مخصوصا کیفیت لنز 18-105 بسیار بیشتر از قیمتش و حتی به نظر شخصی من بسیار باارزش تر از 24-105 کنون (از لحاظ کیفیت تصویر ) است ...
اصولا به تعداد آدمهای دنیا راه هست برای رسیدن به دوربین مناسب آتلیه !!!
من قبلا دوربين آنالوگ Canon3 داشتم با لنز زوم 28-135 و چند سال هم هست كه دوربين Canon 400D دارم كه لنز دوربين آنالوگم رو روش گذاشتم و ضمنا يك لنز تله Tamron 200-400mm هم دارم .انتخاب دوربين قبلا برام فقط مشكل بود حالا يك معضل شده! خواهش ميكنم از دوستان يكي بصورت شفاف بگه من چه كنم!
چند مورد رو بنده عرض می کنم فکر می کنم راهگشا باشه :
ابتدا خرید نیکون دی 90 رو برای شما رد می کنم به دلیل اینکه : ظاهراً همه دوستان روی 5دی کنون به عنوان ایده آل اتفاق نظر دارند و شما با خرید دی 90 چیز زیادی به دست نخواهید آورد در آینده هم ناچار خواهید بود بدنه و لنز هایتان را بفروشید و 5دی بخرید مگر اینکه کلاً بخواهید نیکونی باشید و از الان به دی700 و تا آن زمان به دی700 ایکس نیکون یا دی 3 فکر کنید. پس تصمیمتان را بگیرید. نیکونی می شوید یا کنونی می مانید.
ضمناً اگر نیکونی شدید لنز های فعلی را هم باید رد کنید مگر اینکه هم نیکونی باشید هم کنونی ( با حفظ 400دی) که جز تقسیم بودجه و اتلاف آن ثمری ندارد.
پس به نظر من نیکون دی 90 کنسل است.
در مورد سایر موارد :
پیشنهاد ارزان : یک عدد لنز 105-24 کنون بخرید و از همین دوربینی که دارید فعلاً استفاده کنید.در مرحله بعد یک بادی 5دی مرحله بعدش یک 200-70 و در نهایت یک 70-24 خواهید خرید.
پیشنهاد متوسط : 5دی با لنز کیتش (105-24 ) در آینده یک 200-70 و بعدش 70-24
در این صورت از 400دی هم به عنوان دوربین رزرو استفاده خواهید کرد.
پیشنهاد گران : بادی 5دی + 70-24 + 200-70
بعد از 70-24 هم نوبت به خرید پرایم ها می رسد.
حالا بررسی کنید ببینید چه قدر پول دارید و با خرید فلاش و ... چه قدر باقی می ماند یک مورد را انتخاب کنید.
دوربین داخل آتلیه که نه نورسنجی در کار است و وایت بالانس اتوماتیک نه فوکوس پیاپی و ... اصلاً نیازی به هوش ندارد! 105-18 گرچه نسبت به قیمت لنز خوبیه و تو آتلیه هم که هم لنز ها پادشاهی می کنند اما 105-24 مجموعاً با اون لنز قابل قیاس نیست.نیکون دی 90 رو هم خودم به شخصه در آتلیه استفاده کردم و بسیار دوربین خوب و باهوشیه !! مخصوصا کیفیت لنز 18-105 بسیار بیشتر از قیمتش و حتی به نظر شخصی من بسیار باارزش تر از 24-105 کنون (از لحاظ کیفیت تصویر ) است ...
بنده نه کنون دارم نه نیکون ولی هر دو را تست کرده ام و نمونه هایشان را در سایت ها هم بررسی کرده ام هرگز به ذهنم نیامد که این دو را مقایسه کنم.
امیدوارم مشکل خرید شما حل شده باشد.
دوست عزیز یعنی دوربینی مثل 5DII اینقدر ذلیل شده که فقط تو آتلیه عروسی ازش استفاده بشه و جزو افتخاراتش دوربین آتلیه بودن باشه اصلا آیا منطقی هست آدم این همه هزینه صرف دوربین فول فریم مثل 5dII بکنه در حالیکه می تونه با هزینه کمتر به سراغ دوربین های کراپدار بره و همون نتیجه رو بگیره....
نظرم میاد باید با توجه به سقف بودجه که کاربر پیشنهاد داده دوربین و امکاناتش رو معرفی کرد . مسلما هیچکس منکر کیفیت دوربین های خوب نیست برای مثال اینکه بریم یک 5dIi بعد روش یک 15-55 بزاریم آیا از امکانات 5dII استفاده کردیم
d90 رو که پیشنهاد نمیشه داد و پاسخ جناب میلانی کاملا مبسوط و کامل هست.. شما باید با انتخاب یک برند کانن یا نیکون شروع کنید ( با در دست گرفتن و تست زدن هر دو برند وقتی به نتیجه رسیدید می تونید به 7D یا 50D از کانن یا D300s از نیکون و لنز های بهترو سه پایه و کیت نورپردازی با مابقی پول باقی مانده فکر کنید..
البته اگر بر فول فریم اصرار دارین می تونید که 5D دست دوم بگیرید که قیمت مناسبی داره الان (به شخصه توصیه نمی کنم)
سلام؛
هر چند در كل مقايسه 24-105 كنون و 18-105 نيكون را صحيح نمي دانم اما بفرماييد چرا
در ضمن وقتي قصد استفاده در آتليه باشد و كيفيت ساخت بهتر 24-105 و همچنين F4 ثابت آن برتري محسوب نشود، چه لزومي به پرداخت هزينه سه برابري (براي لنز) است. حالا بحث تغيير بادي يا برند به كنار.d90 رو که پیشنهاد نمیشه داد
Who knows, Who knows
Who knows, which way the whirlwind blows
Or where the trail of tomorrow goes
For a man without a star
1- بله قربان نظر جمیع علمای اعلام در فرومهای گوناگون بر این است که دوربین 5دی مارک 2 دوربین مخصوص آتلیه هست ... این کجاش بده ؟؟ شما با مطالعه تاپیک همین فروم یا فرومهای خارجی می تونید بیشتر راجع به این دوربین اطلاعات بدست بیاورید ... به نظر من این دوربین بهترین انتخاب برای آتلیه است البته این بدین معنی نیست که بدرد بقیه مدیومهای عکاسی نمی خورد ! بلکه بدلیل برخی ویژگیها مانند وزن بالا یا مگاپیکسل بالا (که در آتلیه ارزش زیادی دارد ) بیشتر برای آتلیه توصیه شده است ./
2- منظور جناب میلانی از حذف دی90 این بود که چون این دوستمون دوربین کنون و لنز 28-135 دارند براشون شاید مقرون به صرفه نباشه که به نیکون سوییچ کنند و الا فکر نمی کنم جناب میلانی با توجه به تجربه شون ایرادی در دوربین دی90 برای استفاده در آتلیه مشاهده کرده باشند ... این دوربین عملکرد فوق العاده رضایت بخشی در آتلیه دارد (تجربه شخصی و دوستان )