پاسخ: کدامیک ؟ d200 , d80 , 400d , 30d *
دوستان بازم سوال:
عکاسی کردن در مد raw نسبت به jpeg چه تفاوتهایی داره؟(البته جدای از کیفیت خروجی) ...
در مورد لنز هم به نتایجی رسیدم ...
فعلا" از 2 تا لنز خیلی خوشم اومده , 24-70 sigma و 17-55 nikkor .. و از روی عکسهایی که کم هم نبودند و مشاهده کردم , لنز سیگمای مزبور روی d200 شارپتر از 20d بود و 17-55 نیکون نیز شارپتر از 17-55 کنون .. که باعث تمایل شدید بنده به خرید d80 یا d200 شده اند! البته به غیر از این 2 لنز , 18-70 nikkor هم مزید بر علت میباشد ... ! درضمن از عکسهای 70-200 نیکون هم بیشتر از 70-200 f/2.8 خوشم اومده , به نظرم تصاویر نیکون شارپتر بود! آقای قدیری کجایی؟:::happy:::
تا باز ببینیم تقدیرمون چیه ...
پاسخ: کدامیک ؟ d200 , d80 , 400d , 30d *
سلام...
نقل قول:
اما بخدا بدنه اینقدر مهم نیست به فكر لنز باشید بهتره
ببخشيد، يعني شما ميفرماييد بنده كه دوربين را براي عكاسي شب! ميخواهم (و البته هنوز انتخاب نكرده*ام) بروم دوربيني را انتخاب كنم كه در حال حاضر قدرت عكاسي شب! را ندارد؟!!!
چه كسي ميتواند تضمين كند كه تا چند سال آينده (واقعا چند سال؟) نيكون سنسورهاي خود را عوض ميكند؟!
حالا من رفتم نيكون خريدم به اميد اينكه سال آينده نيكون دوربين جديدي ميزند كه ميتواند مثل كنون عكاسي شب! كند، فكر كنم اون موقع بيشتر ضرر كنم! (بدنه*اي را كه سال گذشته خريدم را مفت بفروشم! و بروم يك دوربين اندازه*ي پول دو تا لنز! بخرم.)
واقعا" من تازه وارد و فقط مشتاق عكاسي تا چند سال آينده حداكثر چند لنز خواهم داشت؟
لنز هم فكر كنم بهتر ميتوان فروخت تا بدنه!...لنز 350 هزار توامني را در همين فروم! 300 هزار تومان ميفروشند....فكر كنم تو اين چند سال اين لنز بيش از 50 هزار تومان كار كرده باشد...(اوه! آف تاپيك شد!)
لنز خوب هم در هر برندي پيدا ميشود! به قول جناب بهتاش:
"یه چیزایی نیکون داره که کنون نداره و یه چیزایی کنون داره که نیکون هم داره!! (پیدا کنید .. )"
در هر صورت واقعا قبول دام كه انتخاب لنز خيلي سخت*تر از خريد دوربين است و اول بايد لنز*هاي مورد استفاده خود را انتخاب كرد و بعد دوربين...
نقل قول:
چند وقت پیش یكی از دوستان یه همچین بحثی رو راه انداخت اما فكر كنم آخرش خرید نكرد
اين دوست عزيز را نميشناسم...ولي حداقل ميدانم كه تا ديروز فكر ميكردم اين دو دوربين از دوربين هاي خوب دو كمپاني هستند ولي امروز با راهنمايي دوستان فكر كنم اين دو دوربين به درد زباله بخورند!!!!lol
اگر اشتباه ميكنم، دوستان راهنمايي بفرمايند.:)
راستي جناب Farshad.M شما مي*خواهيد عكاسي شب! كنيد؟:redface:
پاسخ: کدامیک ؟ d200 , d80 , 400d , 30d *
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Farshad.M
دوستان بازم سوال:
عکاسی کردن در مد raw نسبت به jpeg چه تفاوتهایی داره؟(البته جدای از کیفیت خروجی) ...
.
تو عكاسی هیچی(البته یه سری تنظیمات رو تو حالت jpeg بايد از قبل تنظيم كنيد مثل وايت بالانس ) اما تو پست پروسس چرا تفاوت از زمینه تا آسمان
پاسخ: کدامیک ؟ d200 , d80 , 400d , 30d *
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
AliMohammadi
سلام...
ببخشيد، يعني شما ميفرماييد بنده كه دوربين را براي عكاسي شب! ميخواهم (و البته هنوز انتخاب نكرده*ام) بروم دوربيني را انتخاب كنم كه در حال حاضر قدرت عكاسي شب! را ندارد؟!!!
چه كسي ميتواند تضمين كند كه تا چند سال آينده (واقعا چند سال؟) نيكون سنسورهاي خود را عوض ميكند؟!
:redface:
والا با هر دوربینی مخصوصا SLR ميشه شبا عكس گرفت اما اگر منظور شما عكاسي نجومي است خير بهتره كنون بگيريد البته در اون صورت توصيه ميكنم به جاي خريد لنز بريد تلسكوپ بگيريد بهتره چون عكاسي نجومي با لنز دوربين بعد از يه مدت خسته تان ميكند بجاش مي تونيد يه بانك از عكس هاي ستاره ها رو(مسعود داره) را در حالت هاي مختلف داشته باشيد و با پس زمينه هاي مختلف تو خونه عكس تهيه كنيد اينجوري شب گردي در كوير رو هم نداريد :biggrin:
فكر كنم الان سروكله آقا off topic چي پيدا بشه
پاسخ: کدامیک ؟ d200 , d80 , 400d , 30d *
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
babakdin543
البته در اون صورت توصيه ميكنم به جاي خريد لنز بريد تلسكوپ بگيريد بهتره چون عكاسي نجومي با لنز دوربين بعد از يه مدت خسته تان ميكند بجاش مي تونيد يه بانك از عكس هاي ستاره ها رو(مسعود داره) را در حالت هاي مختلف داشته باشيد و با پس زمينه هاي مختلف تو خونه عكس تهيه كنيد اينجوري شب گردي در كوير رو هم نداريد :biggrin:
:mad:
جناب ديناروند،
فكر كنم چند وقت پيش هم يك همچنين بحثي بود و به اندازه كافي صحبت شد و بنده هم كاملا مخالف اين موضوع بودم و هستم و خواهم بود و اصلا نميخواهم دوباره بحث كنيم!
اگر لازم است لينك بدهم؟
پاسخ: کدامیک ؟ d200 , d80 , 400d , 30d *
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
AliMohammadi
راستي جناب Farshad.M شما مي*خواهيد عكاسي شب! كنيد؟:redface:
فعلا" که نیتمون عکاسی روزه ...:)
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
babakdin543
تو عكاسی هیچی(البته یه سری تنظیمات رو تو حالت jpeg بايد از قبل تنظيم كنيد مثل وايت بالانس ) اما تو پست پروسس چرا تفاوت از زمینه تا آسمان
بابک خان با مشاهداتی که داشتم هیچ تفاوتی بین کنون و نیکون در مد raw ندیدم! پس این همه بحث در مورد نویز برای چیه؟ واقعا" در مد raw هم این قضیه در ایزوهای بالاتر صادقه؟
پاسخ: کدامیک ؟ d200 , d80 , 400d , 30d *
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
AliMohammadi
:mad:
جناب ديناروند،
فكر كنم چند وقت پيش هم يك همچنين بحثي بود و به اندازه كافي صحبت شد و بنده هم كاملا مخالف اين موضوع بودم و هستم و خواهم بود و اصلا نميخواهم دوباره بحث كنيم!
اگر لازم است لينك بدهم؟
چرا اینچنین بر افروختی جوان من كه چیزی نگفتم فقط تجربه خودم رو در خصوص سه چهار نفر كه عكاسی نجوم میكردن گفتم البته بجز مسعود
پاسخ: کدامیک ؟ d200 , d80 , 400d , 30d *
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Farshad.M
فعلا" که نیتمون عکاسی روزه ...:)
بابک خان با مشاهداتی که داشتم هیچ تفاوتی بین کنون و نیکون در مد raw ندیدم! پس این همه بحث در مورد نویز برای چیه؟ واقعا" در مد raw هم این قضیه در ایزوهای بالاتر صادقه؟
دوست من دوربین های نیكون بخاطر CCD بودن سنسورشون در لانگ اكسپوژر بيشتر از سنسور دوربين ها كنون كه CMOS هست داغ ميكنه و در نتيجه نويز بيشتري دارن
پاسخ: کدامیک ؟ d200 , d80 , 400d , 30d *
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
babakdin543
دوست من دوربین های نیكون بخاطر CCD بودن سنسورشون در لانگ اكسپوژر بيشتر از سنسور دوربين ها كنون كه CMOS هست داغ ميكنه و در نتيجه نويز بيشتري دارن
بابک جان منظور من کسی هست که زیاد تو کار لانگ اکسپوژر نیست!
پاسخ: کدامیک ؟ d200 , d80 , 400d , 30d *
نقل قول:
فعلا" از 2 تا لنز خیلی خوشم اومده , 24-70 sigma و 17-55 nikkor .. و از روی عکسهایی که کم هم نبودند و مشاهده کردم , لنز سیگمای مزبور روی d200 شارپتر از 20d بود و 17-55 نیکون نیز شارپتر از 17-55 کنون .. که باعث تمایل شدید بنده به خرید d80 یا d200 شده اند! البته به غیر از این 2 لنز , 18-70 nikkor هم مزید بر علت میباشد ... ! درضمن از عکسهای 70-200 نیکون هم بیشتر از 70-200 f/2.8 خوشم اومده , به نظرم تصاویر نیکون شارپتر بود! آقای قدیری کجایی؟
تست ها رو کجا دیدید؟
و اما اکثر نرم افزارها برای محاسبه، تمام دیتیل را در عکس محاسبه میکنند...این دیتیل شامل رزولوشن خود دوربین هم میشه .
طبیعی است که نتیجه تستها ارقام بالاتری در دی 200 باشه و حتی 400 دی هم نسبت به 30 دی....
اما دلیلی بر بهتر بودن 70-24 سیگما بر روی نیکون نمیشه.....
اتفاقا در عمل و در تصویر 1 به 1 بر روی کانن شارپنس بیشتری دیده میشه....که اون هم بخاطر تنظیمات پیش فرض خود دوربین است....با تنظیمات مشابه هیچ تفاوتی در وضوح دیده نمیشه....
70-24 سیگما هم از نظر من فقط یک لنز آشغال با بوکه کاملا بهم ریخته و وضوح کم است و فقط در رنجهای بالای 50 م م شارپنس خوبی داره.
در 24 تا 40 م م حتی از 55-18 کانن هم سافت تره.
نظر شما هم محترم...من هم همینجا هستم.....اما از روی نظر شما که نمیشه به نتیجه رسید...لطفا لینک دهید.
نقل قول:
چون عكاسي نجومي با لنز دوربين بعد از يه مدت خسته تان ميكند
بابک جان با این مورد کاملا مخالفم...چرا؟
تمام دوستانی که با من به عکاسی آسمان شب امده اند....کاملا به این سبک از عکاسی علاقه مند شده اند....
از محمد فخار عزیز گرفته تا کامیار و محمد منتظری....مجتبی ناظمی...و......حتی امیر سوکی که جلو تر از من دلش برای عکسهای نجومی تنگ میشه....
برای من هم که بعد از صدها فریم عکس هنز خسته کننده نیست.
فقط تا جایی که در جریانم فقط برای نیکونی های عزیز خسته کننده است...که اون هم مشخصه....ساعت 8 شب به بعد باید برای دوربین خود لالایی بخوانید:::big grin:::
نقل قول:
بابک خان با مشاهداتی که داشتم هیچ تفاوتی بین کنون و نیکون در مد raw ندیدم! پس این همه بحث در مورد نویز برای چیه؟ واقعا" در مد raw هم این قضیه در ایزوهای بالاتر صادقه؟
بابک کمی توضیح داد.....
قبلا هم در این مورد صحبت شده...دقت کنید:
بحث نویز یک مبحث کاملا سخت افزاری است و به ماهیت وفیزیک و ساختار خود سنسور برمیگرده.....بحث فرمت RAW بحث نرم افزار است و برای مقایسه چنین فاکتورهایی خارج از بحث نرم افزاری دوربین بررسی میکنیم.
اصولا نویز چه در فرمتRAW و چه JPEG کاملا یکسانه و اگر فرقی دیدید ، فقط در پروسس فرمتها بوده .
در فرمت RAW تنظیمات بیشتر و دقیقتری وجود داره و همچنین عکس ما با اعمال این تغییرات آسیب بسیار کمتری میبینه و اطلاعات کمتر رو از دست میده.
نقل قول:
دوست من دوربین های نیكون بخاطر CCD بودن سنسورشون در لانگ اكسپوژر بيشتر از سنسور دوربين ها كنون كه CMOS هست داغ ميكنه و در نتيجه نويز بيشتري دارن
البته این مسئله فقط مربوط به تایمهای نوردهی طولانی مدت نمیشه....بلکه در حساسیتهای بالا هم این مشکل وجود داره .
دوربینهای دیجیتال برای افزایش حساسیت از دانه های بزرگتر پیکسلی استفاده نمیکنند....به عبارتی....اندازه فتو دیودها ثابت است.....
در دیجیتالها برای افزایش حساسیت جریان بیشتری بر روی فتو دیودها اعمال میشود....در نتیجه به علت تفاوتها در ساختار سنسورها و نحوه پروسس بهتر درCMOSها ، خروجی کم نویز تری خواهیم داشت...