چرا اینطور فکر میکنید؟
فلاش 430EX کانن با قابلیتهایی مشابه با فلاش SB800 نیکون و حتی کمی از اون قویتره ( عدد راهنمای 43 در مقابل 38 ) ولی ارزانتر ( 290.000 تومان در مقابل 380.000 تومان )
فلاش 580EX کانن نسبت به فلاشSB800 نیکون خیلی قویتر و در سطحی بالاتره و طبیعیه که گرونتر باشه( عدد راهنمای 58 در مقابل 38 )
ویرایش توسط Behin Nazem : Sunday 1 June 2008 در ساعت 18:46
بهین ناظم رعایا
www.prophotocom.com
سلام ببخشيد من از دوستمان 1 سئوال دارم ايشان نوشتن که دوربين رو براي کار اتليه و پشت صحنه فيلم مي خوان مي خواستم بدونم ايا شما در حال حاضر تجهيزات عکاسي چيزي دارين يا خير? چون با اين مبلغي که شما فرمودين با احتساب خريد 5د چيزي براي تجهيزت براتون نمي مونه.
مهرداد
0- سلام به همه دوستان
1- آیا aps-c زنده خواهد ماند؟
ج: قطعاً خواهد بود. اما! اما روزی از دور کنار خواهد رفت. دلیل اصلی وجود این سنسور (سنسور با سایز کوچکتر از تمام کادر) در دسترس بودن و قیمت آن است. به نظر شما ایا چنانچه رور به روز قیمت سنسور تمام کادر پایین بیاید باز هم کسی با اصرار سراغ نیم کادر را خواهد گرفت؟ وقتی قیمت نیم کادر تک عدسی انعکاسی زیر یک و نیم میلیون تومان باشد، مسلماً گزینه اول خواهد بود. آیا عکاسان برجسته دلشان نمی خواهد تمام کادر داشته باشند؟ البته که می خواهند ولی استطاعتش را ندارند.
2- lcd tv بزرگتر و گران تر از نوع معمولشان هستند. آیا به آنها نیاز داریم؟ خیر. آیا دلمان می خواهدشان؟ البته که بله!($)
سازندگان لنز این روزها در تلاشند تا لنزهای بیشتری برای aps-c ها بسازند. گیریم مارکتینگ را کنترل کنند، با عدم کارایی این لنزها در برابر تمام کادر ها که دارند با تسریع تکنولوژی جایگزین تمام عیار نیم کادر ها می شوند چه خواهند کرد؟
3- ایا باید صبر کرد تا نسل تمام کادر های ارزان از راه برسند؟ البته که نه. شما دوربینی می خواهید تا الان عکاسی را با آن تجربه کنید نه پنج سال بعد!
و یک نکته استراتژیک دیگر: چرا نیم کادر ها صحنه را ترک خواهند کرد؟ فقط و فقط به دو دلیل: تبلیغات و بازار یابی یا مارکتینگ. اصل کلی بازار می گوید وقتی سازنده x تمام کادر زیر دومیلیون تومانی خواهد زد، برند رقیب ناچار است دوکار بکند: 1-تمام کادر زیر یک و نیم میلیونی بزند 2- فروش نیم کادر را به شدت کاهش دهد. دلیل محکمتری می خواهید؟
مگاپیکسل. به هر حال در نیم کادر به مراتب محدودیت ها همیشه برطرف نخواهند شد. cmos اگر upper extra cmos هم شود باز زورش به تمام کادر نخواهد رسید. نا امید شدید؟ پس مطلب آخر:
4- آیا نباید نیم کادر خرید؟ البته که باید خرید. برای اولین کامپویتری که خریدید چقدر پول دادید؟ با حجم هارد 10 مگ!
برای اتوموبیلتان چه؟ اگر به این نکته توجه شود که پول می دهیم تا استفاده کنیم نه پول می دهیم تا در قفسه بگذاریم، انتخابها راحت خواهند بود. سازنده دنبال خواسته مشتری است تا انچه او می خواهد عرضه کند نه انچه او نیاز دارد.
خط پایان............... تمام کادر زیر دومیلیون تومان یعنی معجزه این روزها وقتی ببینیم که نه سال پیش eos dcs 1.3 mp حدود بیست میلیون تومان بود.
باتشکر
دست حق به همراه
i can feel the world through the thirsty eyes, but with my mind i can see
دوست عزیز....
در این نوشته یک مساله خیلی ساده فراموش شده!
اونهم اینه که زمانی که دوربینهای دیجیتال وجود نداشت؟ همه عکاسان مدیوم فرمت داشتند؟
سایز Aps با امکانات کنونی و امکاناتی که از راه خواهد رسید امکان بسیار جذابی برای عکاسان حرفهای فراهم میکند.
در حال حاضر دی ۳۰۰ نیکون یکی از بهترین دوربینها برای عکاسی حیات وحش است.
لنز ۱۸-۲۰۰ نیکون معادلی در فول فریم دارد که همراه با باشگاه بدنسازی باید مصرف شود.
و یا دوربینی مثل ۴۰ دی کانن با این قیمت شاهکار به حساب میاد.
در زمانهای آینده چه چیزی این ویژگیها را خواهد شکست؟ فول فریم ۱.۵ میلیون تومانی؟ دوربینهای Aps به بازار خواهد آمد با امکانات فوقالعاده و قیمت ۸۰۰ هزارتومانی.
در زمانی که کمپانیهای بسیار بزرگی شروع کردهاند به ساختن سیستم جدیدی(استاندارد لنز و دهنه و سنسور و ...) با برش ۲ ! دوربینهای برش ۱.۵ رو باور کنیم!
هیچ تحقیق علمی و یا تجربی به این نتیجه نرسیده است که سایز فیلم 135 یعنی 36 در 24 میلیمتر کلام اخر در سایز فیلم و یا سنسور است و معیار و ملاک اندازه سنسور. علت اصلی که این قطع فیلم همه گیر شد اندازه کوچکتر ان نسبت به اندازه های نسل قبل بود که امکان کوچک ساختن دوربین و حمل راحت تر ان را به عکاسان میداد و با این نگاه که انگار سایز Aps یک سایز ناقص الخلقه است که به اجبار توسط شرکتها استفاده شده و به محض حل مسایل فنی رها خواهد شد مخالفم. ایا این یک امکان بزرگ برای عکاسان طبیعت نیست که با هزینه یک لنز 300 یا 400 میلیمتر به یک لنز 450 یا 600 دست میابند. فکر میکنم پیشرفت تکنولوزی به بلوغ و رشد بیشتر سایز Aps میانجامد چون مسایلی مانند نویز در این ساز هم تا حد زیادی حل شده و خواهد شد.
با تشکر از همه دوستانی که منو راهنمایی کردن
من تجهیزات دیگه آتلیه رو ندارام و کل بودجه من 3.5 هستش برای خرید کل تجهیزات و دوربین و نمی دونم چه لنزی باید بگیریم.
فکر میکنم با توجه به گفته دوستمون باید دوربین ارزونتر مثل d300 بگیرم اگر d40بگیرم می ترسم همیشه دلچرکین بمونم که ای کاش d300 داشتم!!!
سوال دیکه ام این هستش که ایا در خارج از کشور قیمت لنز و دوربین ارزونتره یا زیاد تفاووتی نداره اگر تفاووت زیادی داره از کانادا بگیرم
با سلام خدمت همه دوستان
خوشحالم که مطلبم بازخورد مفيدي داشت حداقل برا خودم. در حقيقت سعي ام اين بود و هست تا قضاوتي در کار نباشد. تنها بودها و نبودها عنوان گرديد. يک نقد سازنده هم گمانم اگر چنين شد لطمه نخواهد زد. حرف آرش خان بسيار متين هست برام در مقام يک moderator. مطلب من به هيچ وجه دفاعيه در برابر هر کدام از امکانات ياد شده اميدوارم نبوده باشد منتهي پيش بيني من اين بود . حالا اين که اين پيش بيني چقدر درست از آب در بياد مستلزم زمان بيشتره. اتفاقاً راجع به تشبيه متناظر مديوم فرمت انالوگ به فول فريم ديجيتال که درست همان چيزي بود که مد نظر بنده ست. به هر حال اين روزها کمتر کسي رامي بينيم( اگه نخوايم بگيم نمي بينيم) که هزينه کنه برا مثلاً تصوير برداري فرمت vhs. حتي اگه آماتور بوده باشه، با اينکه به هيچ وجه منسوخ نشده است. درود بر شما
i can feel the world through the thirsty eyes, but with my mind i can see
سلام دوست عزیز
راستش من قبلا d200 داشتم و حدودا چند وقتی است که 5d خریدم و شدیدا بهش وابسته شدم...مخصوصا به خاطر Detail e بالاتر.
مدتی پیش وسوسه شدم که D300 بخرم و خدا رو شکر قبل از اینکه کار از کار بگذره از یکی از دوستان قرض گرفتم و چندین شات در آتلیه ام ازش گرفتم که خوشبختانه به این نتیجه رسیدم که حداقل در حال حاضر این کارو نکنم و به دوربینم وفادار بمونم و حتی همین چند روز پیش یه بک آپ هم واسش خریدم (40D).
ولی یه چیزی و عرض کنم...اونم اینه که اگه بخوای canon بخری حتما یه لنز خوب نظیر 105-24 L یا 70-24 L رو برای آتلیه لازم داری.
نکته مهم دیگه اینه که هر چی باشه 5D در سال 2005 ساخته شده در حالی که نیکون D300 در 2007 و در دنیای دیجیتال این یعنی کلی پیشرفت!
میخوام بگم D300 از نظر من در Outdoor قدرت مانور بالاتر و قابلیتهای بیشتری دارد با توجه به تکنولوژی 2007!
و در نهایت پیشنهاد شخصی من برای آتلیه یک دوربین فول فریم هستش شبیه 5d که خوب اگه یه لنز خوب هم بخوای واسش بگیری نظیر اونهایی که نام بردم...باید بالای 2،800،000 تومان خرج کنی اونم بدون ملحقات خاص!