یک نکته ظریفی که این شرکت سعی کرده رعایت کنه استاندارد کردن فرمت های فیلمبرداری آنست. ( یک سری انتقادات در مورد 5DII هم مربوط به رعایت نکردن این استاندارد ها بود )
فرضا 30 فریم در ثانیه 5DII به 29.97 فریم تغییر پیدا کرده. و اضافه نمودن فریم پر سکند های دیگر ( طبق مشخصات سایت دی پریویوو )
اینکه این چند صدم تفاوت اهمیت آن کجاست دست اندرکاران و متخصصان این موضوع میبایست توضیح دهند ولی اعداد به استاندارد تغییر داده شده
فكر كنم Dpreview خواسته جبران مافات صبح رو بكنه. تا حالا سابقه نداشته مشخصات (Spec) هيچ دوربيني به اين سرعت در اين سايت قرار بگيره. براي خالي نبودن عرضه؛ مقايسه ي خط به خط اين دوربين با D3s رو اينجا ببينيد.
از نكات جالبش امكان استفاده از مموري هاي SD/SDHC و UDMA در كنار CF است.
آف :
آرش جان اون دوربين 720p رو با 30 فريم بر ثانيه مي گيره. حالا بده يه 1080 با 20 فريم هم كنارش گذاشته ؟ بودنش كه از نبودنش بهتره. شايد شما در شرايط نوري خوب و صحنه هاي كم تحرك همون 20 فريم زيادت هم باشه خوب چرا نتوني 1080 بگيري ؟
فرهاد حسيني
این انتظار بود که کانن بی خیال برش ۱.۳ بشود.
واقعیتش اینه که رنج لنزها رو بهم میریزه و کنترل عمق میدان در اون محدودتر خواهد بود.
اما ویژگیهایی هم دارد . مثلا برای عکاسان حیات وحش داشتن دوربینی با برش ۱.۳ و ۱۶ مگاپیکسل و سرعت بسیار بالا و کنترل خوب روی نویز و داینامیک رنج بالا بسیار جذاب خواهد بود.
حالا کانن ایزوهایی برابر ایزوی دی ۳ دارد.
چند مگاپیکسل بالاتر اما سنسوری که فول فریم نیست.
نکته بسیار مهم الان دیدن خروجی این دوربینها و مقایسه آنهاست
ظاهرا این آقای " Vincent Laforet "
با این دوربین هم کلیپ هایی تهیه کرده است ( کلیپ تبلیغاتی 5DII آن بسیاز زیبا بود )
کد:http://blog.vincentlaforet.com/2009/10/19/lights-out-camera-action/کد:http://gizmodo.com/5385446/canon-1d-mark-iv-the-5000-new-king-of-cameras?skyline=true&s=x
یک از ویژگی های اصلی ( مطرح شده توسط سازنده ) سیستم پیشرفته فکوس این دوربین است
مطالبی در این مورد
What's New in the EOS-1D Mark IV: Advanced Autofocus System
کد:http://www.usa.canon.com/dlc/controller?act=GetArticleAct&articleID=3107&productID=349&articleTypeID=5
این هم کلیپی از سیستم فکوس این دوربین با حجم 17.4 مگ
کد:http://cdn.sellpoint.net/canon/EOS_1D_MarkIV-VersatileAF-iPod.mp4
چیزی که در این کلیپ از سیستم فکوس این دوربین برایم جالب آمد حالتی است که دوربین بطور هوشمند نقطه فکوس را شناسایی میکند بسته به کادر افقی یا عمودی. یعنی اگر در کادر عمودی فکوس تک نقطه ای داشته باشید و تشخیص بدهید نیاز به کادر افقی دارید با چرخاندن دوربین نقطه فکوس تک نقطه ای فعال تغییر مکان داده و به نزدیک ترین حالت انتخابی شما تغییر وضعیت خواهد داد. و نیاز به این نیست مجدد نطقه فکوس را دستی جابجا کنید
البته نمیدانم این سیستم روی دوربین های دیگر هم هست یا خیر اما بنظرم کاربردی آمد
در مورد عکاسی خبری هم عقیدهام اما در مورد عکاسی حیات وحش (خصوصاً عکاسی پرندگان) فکر نمیکنم این طور باشه!
کراپ فاکتور ۱.۳ دوربینهای ۱d X کانون عاملی نیست که بشه به راحتی ازش گذشت و این دوربین رو هم رده D۳S نیکون دونست.
حرف شما رو به این صورت البته میتونم بپذیرم که اگر قرار باشه برای سری ۱d X کنن معادلی در نیکون در نظر بگیریم نزدیکترین گزینه D۳ (s) باشه. اما باز هم نمیتونم که با این موضوع کنار بیام که این دوربین رو به طور مطلق هم رده D۳s بدونم.
ج.ابراهیمی
فکر میکنم همه اختلاف دیدگاهها در مورد هم رده بودن و نبودن به تعریف هر کس از رده بر میگردد. برخی اوقات دیده ایم که هم قیمت بودن در یک رده قرار داشتن فرض شده که به جایش بی راه هم نیست.حرف شما رو به این صورت البته میتونم بپذیرم که اگر قرار باشه برای سری ۱d X کنن معادلی در نیکون در نظر بگیریم نزدیکترین گزینه D۳ (s) باشه. اما باز هم نمیتونم که با این موضوع کنار بیام که این دوربین رو به طور مطلق هم رده D۳s بدونم.
در جایی رزولوشن یکسان و در جایی سایز سنسور.
به هر حال رده هم دارای یک استاندارد تعریف شده نیست. عامل مهم بازار هدف یکسان است که البته یکسان به طور تقریبی چون هیچ وقت نمیشود که دو سازنده دوربینی بسازند که 100% برای یک بازار هدف طراحی شوند یعنی با توجه به تفاوت ذائقه ها و تفاوت مشخصات دوربینها ولو جزیی نیاز ها دارای بازار هدف یکسان نمیشود و عامل دوم قیمت نزدیک به هم هستند که مهمترین عامل برای قرار گرفتن دو دوربین در یک رده میشوند که البته این دو عامل در هم تنیده اند چون خود قیمت از مهمترین عواملی است که بازار هدف یکسان را مشخص میکند. دو دوربین با مشخص یکسان فنی و تفاوت قیمت 3 برابر نمیتوانند بازار هدف یکسانی داشته باشند.
در مورد این دو دوربین هم طبیعی است که هر دو میتوانند انتخاب مناسبی برای عکاسان خبری و ورزشی باشند اما ممکن است در جایی دیگر کراپ 1.3 برای یک نفر مزیت باشد برای دیگری عیب.
بازار انها مثل دو دایره است که بخش بزرگی از انها همپوشانی دارند اما نه به طور کامل. این هم پوشانی را ممکن است بنده و دیگران کم و زیاد بدانیم که اثبات و ردش ناممکن است.
ویرایش توسط Persian : Tuesday 20 October 2009 در ساعت 20:50 دلیل: غلط تایپی
عکسی که کنون در ISO 3200 از یک پروانه تو سایتش گذاشته واقعا از نظر نویزی قابل توجه است . توصیه میکنم دوستان نیز اونو ببینند.
امير رضا برهاني
http://www.arbphotos.com