چه فروشی داره این دوربین هر کی رو میبینم از این مدل خریده .
چه فروشی داره این دوربین هر کی رو میبینم از این مدل خریده .
ميخواستم بدونم براي فيلم برداري با دوربين powershot sx230hs سيستم فيلم بهتره روي حالت Pal باشه يا Ntsc؟
مشكلي كه من دارم وقتي فيلمي كه با دوربين گرفتم به كامپيوتر انتقالش ميدم.صدا و تصوير با هم هماهنگ نيست و صدا خيلي جلوتر از تصوير هست .فقط با نرم افزار jetAudio هماهنگي وجود داره؟ با خود دوربين هم فيلم پخش ميكنم با هم هماهنگ هستن.
ميخواستم ببينم براي فيلم برداري آيا تنظيمات خاصي بايد انجام بدم؟
بنده شدیدا ntsc رو پیشنهاد می کنم . بنا به دلایل کد گزاری رنگ (در ntsc اطلاعات مربوط به رنگ هر پیکسل فقط وفقط مربوط به همان پیکسل است اما در pal (مزیت این سیستم رنگی در ارسال با امواج الکترو مغناطیسی به دلیل از بین بردن اثر اختلاف فاز رنگ در برخورد با موانع) رنگ هریکسل از اطلاعات رنگ پیکسل در همان فریم و فریم قبلی به دست می آید بنا بر این در ntsc اطلاعات رنگ در محدوده ای وسیع تر (در نتیجه تفکیک رنگی بالاتر) ثبت می شود و دقیقا مطابق رنگ واقعی جسم است اما در pal این گونه نیست(البته آشنایی با این دو سیستم در درک بهتر گفته های بنده کمک زیادی خواهد کرد)
پیمان شکوری من
Nikon d7100 +sigma 20mm1.4 art . nikkor 50mm f1.8g + sigma 150mm macro
Manfrotto 290dual . Manfrotto 804
Tifoto ball head
دوستان ببخشید که ما اینجا هی off ول می کنیم . در صورت صلاحدید مدیران پست ها حذف شود .
این تفاوت بین کشور هایی که از سیستم pal و ntcs استفاده می کنند مال زمان استفاده از سیستم های پخش و در یافت آنالوگ بود که آن هم به دلیل اینکه فرکانس کشور های پال بیس 50hz و کشور های استفاده کننده از ntsc سیستم 60hz (چون سیستم های جاروب برای نمایش تصویر مستقیما از فرکانس برق شهر برای جاروب عمودی تصویر استفاده می کردند و هر تصویر در دو جاروب عمودی شکل می گیرد در نتیجه ntcs=30fps , pal=25fps ) است . اما حالا که تمام منابع تغذیه سوییچینگ شده اند و یک فرکانس استادندارد (بستگی به رفرش ریتی که شما برای مونیتور خود انتخاب می کیند دارد ) فرقی بین کشور های مختلف وجود ندارد(اگر به ورودی برق وسایل نگاه کنید مشاهده می کنید مثلا ac 115-230v 50hz-60hz) .
تفاوت های دیگر بین این دو :
یکی که در پست قبلی گفتم .
نسبت تصویر در پال 16 به 10 و در ntcs نسبت 16به 9 ( که دیگه تمام مانیتور ها از نسبت 16به 9 استفاده می کنند)
پیمان شکوری من
Nikon d7100 +sigma 20mm1.4 art . nikkor 50mm f1.8g + sigma 150mm macro
Manfrotto 290dual . Manfrotto 804
Tifoto ball head
مجدد باعث آف تاپیک شرمنده
شما درست می فرمایید اما ما انقدر برای تدوین و بحث تلویزیون و... دردسر داریم که خلاصه همیشه 50i و سیستم Pal می ذاریم تا خیالمون راحت باشه و... چون تلویزیون 50i می گیره اگر 30 فریم باشه درسته میشه تدوین کرد برای 50i اما کیفیت نسبتا خراب میشه و... در دسر هایی دارد.
شما که رشتتون الکترونیک هست بهتر این موارد رو متوجه می شوید و اصلا برای hd توی برنامه های تدوین بحث pal و ntsc وجود نداره بحثه تعداد فریم در ثانیه هست و توی دوربین های عکاسی این مورد هست که فیلم برداری Hd pal یا ntsc که اون هم منظورشون 25 ای 30 فریم هست وگرنه هر hd ای نسبتش 16 به 9 هست.
این بحث pal و ntsc برای وقتی هست که با SD سر و کله بخواهیم بزنیم وگرنه توی HD ها مفهومش فقط 25 یا 30 فریم بر ثانیه هست که به خاطر نوع پخش کننده ها که توان پخش هر دو رو دارند ntsc به خاطر تعداد فریم بیشتر کمی با کیفیت تر می شوند ولی باز اگر ما بخواهیم برای تلویزیون کاری بفرستیم همچنان می شود : sd pal 50i 4*3 ! :دی!
مجدد شرمنده بابت آف تاپیک
سلام, من تنظیمات زیادی رو با sx220 تست کردم ولی همیشه عکس رو به اندازه واقعیش میبرم عکس بی کیفیت هست, لطفا راهنماییم کنید با چه تنظیماتی میتونم عکس با کیفیت بگیرم, ممنون