صفحه 1 از 5 1 2 3 4 5 آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 1 تا 10 , از مجموع 48
Like Tree46تشکر

موضوع: Fuji S5 Pro

  1. #1
    Red
    Red آنلاین نیست
    كاربر همراه Red آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2006
    نوشته ها
    107
    تشکر شده
    4
    تشکر کرده
    1

    پیش فرض Fuji S5 Pro






    بدنه Nikon D200 | سنسور Fuji

    The FinePix S5 Pro is scheduled for launch in February 2007. Pricing and stockists will be announced nearer to the date of retail launch

    http://www.dpreview.com/news/0609/06...ifilms5pro.asp



  2. #2
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    November 2004
    محل سکونت
    استکهلم
    نوشته ها
    409
    تشکر شده
    1141
    تشکر کرده
    251

    Red face پاسخ: Fuji S5 Pro

    به عنوان یک طرفدار فوجی باید بگم که تنها چیزی که توی این دوربین نا امید کننده است اونهم به مقدار خیلی زیاد، رزلوشن اونه. همه انتظار داشتن که توی یه دوربین جدید سی سی دی مدل Sr2 رو بیرون بدن، ولی 6 مگاپیکسل در برابر دوربینی مثل دی80 انتخابی باقی نمیذاره. فقط یه نفر مثل من که خوره تکنولوژی جدیده ممکنه بدون هیچ دلیلی و از روی احساس مشتری این دوربین باشه، بعلت تکنولوژی خاص سی سی دی.

    اونهم اینقدر سنسور های جدید نیکون و کنون در داینامیک رنج پیشرفت کردن که تقریبا دلیلی برای خرید یه دوربین فقط بعلت داینامیک رنج یه کم بهتر دلیلی باقی نمیذاره. اون موقع که من دوربینمو خریدم داستان کلی با الان فرق داشت. رقیب دوربین من یعنی 300 دی کنون داینامیک رنجش فاجعه بود. اگه تصویر یه کم سایه روشن بود یا سایه اصلا معلوم نبود یا قسمت روشن تصویر. ولی الان دوربینهای جدیدشون بکلی تغییر کردن.
    Hamed Khoramyar
    My Gear: D300 + Nikkor(s) 10.5mm / 10-24 / 17-55 / 70-200 / TC 1.7 / SB800 / MF3a + 50 F1.4 D

  3. #3
    كاربر ويژه Arash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2004
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    3,328
    تشکر شده
    16880
    تشکر کرده
    4010

    پیش فرض پاسخ: Fuji S5 Pro

    آقای خرمیار ! کمی مخالفم...
    چندتا دلیل داره...
    ابتدا بحث رزلوشن تصویر:
    اینکه فوجی رو دوربینی 6 مگاپیکسل بدونیم رو کاملا اشتباه می‌دونم... در تمامی تستهای خوشبینانه و بدبینانه ای که نسبت به فوجی S3 گرفته شده شده... در حالت ۱۲ مگاپیکسل این دوربین جزئیاتی بیشتر از ۸ مگاپیکسل تولید کرده...
    در تستهایی که همین چند روز پیش از S3 گرفتم و مقایسه اون با D200 متوجه تفاوت خاصی از لحاظ رزولوشن تصویر نمیشید.... هرچند بافت تصویری دو دوربین کاملا متفاوت هست...(و حتی طیف رنگها)

    قصد پیش داوری ندارم... ولی ممکنه این وضعیت در مورد S5 بهبود پیدا کرده باشه... و تصاویر شارپ تری نیز تولید کنه...

    اما داینامیک رنج:
    کاملا قبول دارم که داینامیک رنج دوربین‌های جدید کانن و نیکون به حد کاملا قابل قبولی رسیده است.... یعنی در حالت عادی کاملا کافی... در صورت نیاز میتوان به صورت RAW‌عکاسی کرد و یا از برکتینگ استفاده نمود و ...

    اما حالا که دوربین‌های دیجیتال کاملا بالغ شده اند کمپانی‌ها در بند نقش ایوانند.
    یعنی به گمان من ۳۵۰ دی کانن دوربینی کاملا کامل و همه کارست... ۲۰ دی و دی ۷۰ و حتی دی ۵۰ هم همینطور...
    اضافه شدن امکانات به این دوربین‌ها بسیار خوب است... ۴۰۰ دی ، ۳۰ دی ، دی ۲۰۰، دی ۸۰... ولی اگر توجه کنید همه این دوربین‌ها دوربین هایی بسیار عمومی هستند... آچار فرانسه...

    حال کمپانی‌ها سعی می‌کنند فکری به حال سلیقه‌های خاص و نیازهای خاص بکنند... به عنوان نمونه : 20da!
    و یا FINEPIX S3 PRO UVIR اونهم حدود یک‌ماه قبل از معرفی S5! چرا؟ چون این دوربین مصرف کاملا تخصصی داره... و کمپانی بر اساس برآورد خودش مثلا می‌دونه چند هزار عدد از این دوربین به فروش خواهد رفت... و اون رو تولید و به بازار عرضه می‌کنه...

    S5 pro هم وضعیت اینچنینی داره... برای نیاز خاصی تولید شده... و گمان می‌کنم به نسبت گران‌قیمت هم باشه... چون داشتن نیاز خاص و سلیقه خاص! هزینه بیشتری هم داره...
    چیزی که شما فراموش کردین در مورد اون صحبت کنید تکنولوژی جدید فوجی هست:
    کافیه به F30 فوجی نگاهی بندازیم:

    http://www.dpreview.com/reviews/fujifilmf30/page15.asp
    از لحاظ جزییات در تصویر و حالا مقایسه F30 با دی ۵۰ نیکون که جزو DSLR های کم نویز به حساب میاد!
    http://www.dpreview.com/reviews/fujifilmf30/page14.asp

    به نظر من حیرت انگیزه!

    فوجی S2 و S3‌ اصولا کم نویز ترین DSLR ها بودن....(در زمان خودشون) و فوجی ادعا می‌کنه تکنولوژی جدید پروسسور تصویر خودش رو با سوپر سی‌سی‌دی ترکیب کرده و در این دوربین ایزو ۳۲۰۰ وجود داره(که در DSLR های قبلی فوجی وجود نداشت)
    تنها دوربینی که به گمان من ایزو ۳۲۰۰ ارزشمند داره ۵ دی کانن هست...
    گمان می‌کنم S5 میتونه رقیب خوبی در این زمینه برای ۵ دی باشه... و شاید بتونه بهتر از اون عمل کنه...(که فوجی ادعا کرده تصاویری تقریبا بدون نویز در ایزو ۳۲۰۰ تولید میکنه!)

    در نهایت S5 دوربینی حرفه‌ای برای کسانی خواهد بود که نیاز به:
    تصاویر کم نویز دارن.
    داینامیک رنج بالا (هنوز این تفاوت در S3 با بقیه DSLR ها کاملا مشخص هست مخصوصا در حالت عکاسی RAW)
    شبیه سازهای مختلف نگاتیو (بدون شک فوجی بهترین نگاتیوهای دنیا رو تولید کرده و می‌کنه... حتی بازار داغی برای محصولاتی ایجاد شده که نرم‌افزار، دستورالعمل! و یا شبیه سازهایی تولید می‌کنن که باعث میشه تصاویر دیجیتال شبیه به تصاویر نگاتیو و اسلایدهای فوجی بشه... از جمله VELVIA و ... ) این امکان در S3 وجود داشت و در S5 هم وجود داره....

    فوجی انتخاب خاص عکاس‌های عروسی در دنیا بوده... (چه برای آتلیه و چه فضای خارجی)
    ایجاد تونهای خاص پوست، نویز کم برای عکاسی محیطی و از همه مهمتر داینامیک رنج بالا در جایی که بیشترین کنتراست بین دو فرد در یک تصویر وجود داره!‌(لباس سفید عروس و کت تیره داماد!‌)

    همه این عوامل می‌تونه باعث بشه... کسانی S5 فوجی رو بخرن... حال اضافه کنید کسانی رو که علاقه شخصی و یا سنتی نسبت به فوجی و یا هر برند دیگه دارن....
    گمان می‌کنم S5 دوربین موفقی در اندازه بازار تخصصی خودش باشه...

    1986 تشکر می‌کند.
    آرش عاشوری‌نیا
    www.arashnia.com/blog
    www.kosuf.com

  4. #4
    كاربر فعال bf  آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2005
    نوشته ها
    755
    تشکر شده
    1238
    تشکر کرده
    964

    پیش فرض پاسخ: Fuji S5 Pro

    با توجه به تعريف پيکسل بايد قبول کنيم که اين دوربين 6مگا پيکسلي هست
    يک پرسش که مطرح هست نا اميدي آقاي خرم يار باعث دست يابي به پرفورمنس بهتر دوربين و قيمت مناسب تر خواهد شد يا خير
    خصوصا به اينکه نوع بدنه هم به کلاس خاصي کنايه ميزند

  5. #5
    كاربر ويژه Arash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2004
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    3,328
    تشکر شده
    16880
    تشکر کرده
    4010

    پیش فرض پاسخ: Fuji S5 Pro

    با توجه به تعريف پيکسل بايد قبول کنيم که اين دوربين 6مگا پيکسلي هست
    با توجه به کدام تعریف پیکسل؟
    این دوربین 12 مگاپیکسل موثر داره... و حرفی هم توش نیست! اما تفاوتی که داره اینه که این پیکسلها میتوانند داینامیک رنج بالاتری رو ثبت کنن.

    یعنی آرایش پیکسلها(یا بهتر بگم کارایی اونها) بر اساس جذب فضای نوری بزرگتر طراحی شده تا ثبت جزئیات بیشتر...

    نکته دوم ... اگر از خیر داینامیک رنج بگذریم ... در مورد ثبت جزئیات می توانید لینک زیر در مورد s3 رو ببینید...
    http://www.dpreview.com/reviews/fuji...pro/page25.asp

    s3 فوجی با دی هفتاد اصلا قابل مقایسه نیست... و تصویر دی هفتاد با اینترپلود به تصویر s3 نخواهد رسید....
    چون شکل سنسور لانه زنبوری فوجی امکان دریافت بهتر جزئیات تصویر رو میده(و البته پروسس خاص تصویر)
    البته این شکل سنسور همیشه بی اشکال هم نیست! که میشه در مورد اشکالاتی که بوجود میاره جداگانه صحبت کرد.

    يک پرسش که مطرح هست نا اميدي آقاي خرم يار باعث دست يابي به پرفورمنس بهتر دوربين و قيمت مناسب تر خواهد شد يا خير
    خصوصا به اينکه نوع بدنه هم به کلاس خاصي کنايه ميزند
    این جمله رو هم من متوجه نشدم.. انشا..... آقای خرم یار متوجه شده باشن.... یا لطف کنید توضیح بیشتری بدین
    rezakh تشکر می‌کند.
    آرش عاشوری‌نیا
    www.arashnia.com/blog
    www.kosuf.com

  6. #6
    كاربر فعال bf  آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2005
    نوشته ها
    755
    تشکر شده
    1238
    تشکر کرده
    964

    پیش فرض پاسخ: Fuji S5 Pro

    اين دوربين 12 ميليون ديود نوري موثر داره و نه بيشتر
    وقتي خود فوجي ميگه من براي دست يابي به رنج ديناميکي بالا 2 نوع فتوديود با حساسيت متفاوت قرار ميدهم، يعني هر پيکسل موثر 2 فتوديود دارد! و اين سنسور 6 ميليون پيکسل موثر

    در مقابل يک سنسور سوني يا کنون در يک سنسور 12 mp،
    12 ميليون فتوديود +ملحقات لازم پيش بيني ميکند که هر يک سطحي بيشتر از چيپ و پاسخ فرکانسي وسيعتري از يک المان S يا R فوجي دارد
    پس شک نکنيد که اين سنسور اگر تصوير 12MP توليد کند از انترپولاسيون استفاده ميکند

    هرچند در سنسور سوني يا کنون هم براي توليد رنگ از روتين نرم افراي استفاده ميشود

    البته اين بحث بيش از همه داغ دل favoen را تازه ميکند چرا که سنسورهاي 4MP آنها 12 ميليون فتوديود دارد (با سطح و طيف فرکانسي کمتر از يک فتوديود نرمال) و البته آنها هم قضاوت عامه مردم را بر حسي که از 4MP دارند تحمل نميکنند و اين قضيه تا آنجا برايشان مهم بوده که براي يافتن پاسخ "کدام تعريف پيکسل" اين مقاله مروري را با استفاده از 70 مرجع معتبر و با زباني علمي منتشر کرده اند:
    http://www.foveon.com/files/ABriefHistoryofPixel2.pdf

    ادامه هم يک پيش بيني است، اگر آقاي خرم يار ميگه اونا سنسور جديدي رو ولو به صورت کانسپت معرفي کردند و اينجا استفاده نکردند من بيشتر روي اين پيش بيني مانور ميکنم ...

    پس اگر بخواهيم جمع بندي کنيم، يک سنسور فوجي 6ميليون پيکسل و 12 ميليون فتوديود داره که براي اين 6 ميليون پيکسل هزينه بيشتري از 6 ميليون پيکسل در سنسور کنون و هزينه کمتري به نسبت 12 ميليون پيکسل در يک سنسور کنون شده است
    اما مشکل اينجاست که مصرف کننده فيزيک سنسور را نميداند و با شنيدن 6MP قضاوت نا عادلانه اي خواهد داشت و S5 را با 60D يا D70 مقايسه خواهد کرد
    پس به ناچار ميگيد دوربين من 12mP است!

    خود من اگر پرفورمنس در حد قابل قبول باشه ترجيح ميدم 6MP اين شکلي داشته باشم در مقابل حتي 10MP اونشکلي! : )
    پس در پايه تناقضي نداريم ; )
    ویرایش توسط bf  : Wednesday 27 September 2006 در ساعت 20:14

  7. #7
    كاربر ويژه Arash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2004
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    3,328
    تشکر شده
    16880
    تشکر کرده
    4010

    پیش فرض پاسخ: Fuji S5 Pro

    یک اختلاف انگوری این وسط وجود داره که مربوط میشه به تلقی خاصی که نسبت به کلمات داریم.
    اشکالی که در سنسورهای فوجی و فوون وجود داره اینه که از استاندارد سنتی سنسورهای دیگه پیروی نمیکنند.
    درمورد فوجی من میگم این سنسور 12 مگاپیکسل هست... و 12 مگاپیکسل موثر داره! حالا این پیکسلها در چه چیزی موثر هستن؟ به همون شکلی که میدونید... حساسیت متفاوت نسبت به نور... و ...

    حتی در Dpreview هم مینویسه :
    Effective pixels • 12.34 million
    • S-pixel: 6.17 million
    • R-pixel: 6.17 million

    یعنی پیکسل موثر 12 مگا هست اما نیاز به توضیح هم داره!
    این مشکل برای فوون هم وجود داره همونطور که توضیح دادین...

    اما سنسور های فوون هم برای من هنوز توجیه نشدن.... نه اینکه بد باشن... ولی در تمام این سالها انگار سنسوری بوده برای آینده!
    یعنی هنوز اون آینده نیومده که تصویر خروجی بهتر از بقیه باشد(از لحاظ رنگ نویز داینامیک رنج جزییات تصویر.... مقیاس های مربوطه...)

    اگر در این مورد هم نظری دارین خیلی خوشحال میشم بخوانم... چون انتظار بیشتری هم از دوربین جدید سیگما داشتم ولی انگار هنوز اتفاق مهمی نیفتاده جز اینکه فایل jpg درست میکنه!


    اما باز تاکید میکنم ... کیفیت تصویر S3 بیشتر از 6 مگاپیکسل هست... و البته که 12 مگاپیکسل نیست! چیزی در حدود 8 تا 9 مگاپیکسل میتوان از لحاظ نمایش جزئیات روی اون حساب باز کرد....
    حالا تا خروجی S5 رو نبینیم که نمیشه نظری در این مورد داد....
    1986 تشکر می‌کند.
    آرش عاشوری‌نیا
    www.arashnia.com/blog
    www.kosuf.com

  8. #8
    كاربر فعال bf  آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2005
    نوشته ها
    755
    تشکر شده
    1238
    تشکر کرده
    964

    پیش فرض پاسخ: Fuji S5 Pro

    بله دقيقا با مدل من هم بايد کيفيت اين سنسور را حدود 8 mp از جنس سنسورهاي کلاسک تقريب زد اين رو سطح ويفري که براي گيرنده ها خرج شده ميده با يک تفاوت، اينکه در سنسور فوجي شما حدود يک سوم (يا کمتر) اين حجم را جور ديگر کاليبره کرديد تا به اطلاعاتي که در حالت عادي دسترسي نداريد سرک بکشيد
    يعني نکته اينجاست که اگر 30mp هم پيکسل بگذاريد و يک جور فرمان بدهيد باز کار سرک کشيدن المان هاي کوچولوي سنسور فوجي را نميکند و همواره همه سنسورها در آن رنج اشباع ميشوند
    و در مقابل براي تلفيق اين داده و ساخت تصوير نهايي نياز به پردازش بيشتري داريد پس پرفورمنس پايين ميايد خصوصا اينکه فروش شما کمتر است و کامپيوتر ضعيفتري را ميتوانيد به اين امر اختصاص دهيد
    حالا اگر بيشتر از اين سنسور بفروشيد استفاده از پردازنده قوي تر توجيه پيدا ميکند و نتيجه پرفورمنس بهتر و قيمت مناسب تر محصول خواهد بود که ميشود همان پيش بيني من با اين فرض که سنسور قديمي روي بدنه اي عامه پسند تر با پردازشگر قوي تر نصب شده باشد : )
    (به خاطر داريد بعضي دوستان دنبال s3 اومدن و به خاطر بزرگي و گريپ دار بودن منصرف شدند؟)

    از نظر تعريف پيکسل از ديدگاه فيزيک الکترونيک و الکترونيک نوري شما نمي تونيد المان هاي s يا r را پيکسل بناميد، اگر به ياد داشته باشيد در نمونه هاي اوليه فوجي يا x3 هم اعداد به اين شکل اعلام ميشد اما جبر بازار نامها را تغيير داد، بحث فرض پيکسل و فتوديود رو رها کنيم ...

    در مورد x3 هم ابعاد فتوديود با طيف جذب شده با آن نسبت داره
    يعني شما مي توانيد به صورت متناوب فتوديودهاي کوچکتر با طيف فرکانسي محدود تر در سنسور ايجاد کنيد (مثلا متناظر با سه رنگ اصلي)
    نتيجه اينکه ميکرو فيلتر بير حذف ميشود و faoven در اين مقاله ادعا ميکند نتيجه سنسور هم مقداري بهتر از راه حل کلاسيک است
    http://www.foveon.com/files/FrequencyResponse.pdf

    در اينجا ميشه ياد آوري کرد گرافهايي که در متون تجاري ارايه ميشه در واقع يک مدل براي کمک به فهم مساله است و لزوما چيزي نيست که در ويفر سيليکون اتفاق افتاده
    خيلي از سنسور x3 نبايد انتظار زيادي داشت چون در واقع يک سنسور 4mp خوب است!
    شايد روزي سازنده اي پيکسلها را به 6 قسمت از طيف رنگي بشکونه و شايد هم سازنده اي ترجيح بده متناظر با سطح تفکيک لنز چند پيکسل کلاسيک قرار بده!

    جمله آخر اينکه در مورد کاربردي نظير تصوير برداري ديجيتال که در صنعت نيمه هادي يک کابرد خاص و صنعت کوچک تلقي ميشه، اين رشد تکنولوژي نيست که محصولات رو جلو ميبره بلکه ميزان فروش و سرمايه در گردش شماست که جواز استفاده از تکنولوژي را صادر ميکند.
    1986 تشکر می‌کند.

  9. #9
    كاربر ويژه Arash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2004
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    3,328
    تشکر شده
    16880
    تشکر کرده
    4010

    پیش فرض پاسخ: Fuji S5 Pro

    1986 تشکر می‌کند.
    آرش عاشوری‌نیا
    www.arashnia.com/blog
    www.kosuf.com

  10. #10
    كاربر ويژه Arash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2004
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    3,328
    تشکر شده
    16880
    تشکر کرده
    4010

    پیش فرض پاسخ: Fuji S5 Pro

    http://fujifilm.com/products/digital...pro/index.html
    چندتانمونه عكس از فوجي....
    البته زياد هيجان انگيز نبود!
    1986 تشکر می‌کند.
    آرش عاشوری‌نیا
    www.arashnia.com/blog
    www.kosuf.com

صفحه 1 از 5 1 2 3 4 5 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •