بله خُب!از اونم میتونه باشه :)
شاتهای دوربین من هنوز به 3000 نرسیده :::whistling:::
Printable View
سلام
یه چند وقتی است که به دقت فوکوس دوربینم شک کردم و احساس می کنم که عکس های قبلیم کیفیت فوکوس بالاتری داشتن، از دوستان می خواست در صورت امکان راهی رو برای آزمایش این موضوع به بنده پیشنهاد بدهند.
پیروز باشید
با یک خط کش این تست را انجام دهید دوربین را روی سه پایه ببنید و در زاویه 54 درجه نسبت به خط کش قرار دهید از کمترین فاصله فوکوس لنز استفاده کنید یعنی تا جایی که میتوانید به عدد 10 نزدیک شوید
از منبع نور قوی استفاده کنید تا سرعت شاتر بالای 1/125 باشد و اصلاً لرزش در کار نباشد
از بازترین دیافراگم لنز استفاده کنید تا عمق میدان به حداقل برسد
حالا روی 10 فوکوس کنید و عکس بگیرید اگر بک فوکوس یا فرنت فوکوس داشته باشید میتوانید تا حد بسیار زیادی آنرا بوسیله AF-Fine Tune که در منوی دوربین قرار دارد برطرف کنید.
در این پست تستی در رابطه با قدرت بازگشت نقاط آندراکسپوز شده با این دوربین انجام داده بودم و حالا برعکس آنرا تست کردم یعنی بازگشت نقاط اوراکسپوز شده!
فایل پیوست 35583
درود
این دوربین کمی تمایل به اور اکسپوز داره و باید مواظب بود من اوایل بعضی شاتها رو از دست دادم ( بخصوص در محیط بیرون ) ولی الان بیشتر مواظب هستم و در محیط های خیلی پر نور سعی میکنم اندر باشه تا اور، چون اور این دوربین از یه حدی که بالاتر بره قابل بازیابی نیست
عبارت nikon d7000 overexposure در گوگل سرچ کنید
دوست عزیز منو به یاد نگاتیو انداختین دی7000 ال سی دی داره هیستوگرام داره فایل خام برکتینگ فتوشاپ...چقدر اور بوده که شاتها از دست بره مشکل به این بزرگی تا حالا با dslr نداشتم میل به اور یه چیزه از دست دادن شات یعنی دوربین نور سنج خراب هستند دوربینتون با دوربین مشابه مقایسه کنید شاید ایرادی داره
درود
خیر دوربین ایراد ندارد. با دی 7000 یکی از دوستان نیز تست کردم و دقیقا همین رفتار رو داشت.
منظور بنده از خراب شدن شات، نقاط غیر قابل بازیابی به واسطه اور کسپوز بوده
مثلا اگر به دلیل تابش نور خورشید از پنچره به یکطرف صورت فرد در اتاق کم نور، بافت صورت قابل بازیابی نباشد این عکس دیگر از دست رفته محسوب میشود
در صورتی که نور سنجی متوسط یه صورت ماتریسی (matrix metering) و درست انجام شده بود و EV:0
الان برای جلو گیری از چنین وضعیتی، بسته به شدت نور در چنین صحنه هایی از EV منفی استفاده میکنم و مشکلی نیست
بهر حال هر ابزاری قلق های خاص خودش را دارد و باید انها را شناخت .
درود
خیر ، بنده خودم این دوربین رو مدتی داشتم چنین چیزی صحت نداشت.
هم اکنون سه D7000 دیگر هم در دسترس دارم و با آنها هم کار کرده ام
گذشته از این در امر پردازش فایلهای خام توصیه این هست که طوری نور سنجی کنید که هیستوگرام به سمت راست تمایل داشته باشد
یعنی سعی کنید عکس رو کمی روشن تر از آنچه که نورسنجی عادی نام دارد نورسنجی کنید.
پیکسل های روشن تر دیتیل و اطلاعات بیشتری را در خود جای میدهند در حالی نقاط تیره تر ، ظرفیت کمتری برای ثبت دیتیل و جزئیات تصویر دارند و اگر قرار باشد آنها رو در هنگام پروسس روشن تر کنیم چون جزئیاتی در آن نقاط وجود ندارد ، کیفیت عکس در آن نقاط پایین میآید و حتی نویز هم اضافه میگردد.
اینها رو گفتم تا بدانید گذشته از کذب بودن اون مشخصه در مورد D7000 ، فرقی نمی کند چه دوربینی
داشته باشیم نورسنجی ما باید طوری باشد که عکس را کمی روشن تر از آنچه باید ثبت کنیم طوری که
هیستوگرام بدون اینکه قطع شود متمایل به سمت راست باشد. بعدا در مرحله پروسس اکسپوژر را مطابق
دلخواه تنظیم می کنیم و اینگونه از ماکسیمم محدوده دینامیک رنج بهربرداری میکنیم و به کیفیت بهتری میرسیم
موفق باشید
بله دقیقاً این موضوع خیلی توصیه شده البته باید خیلی کنترل شده عکس را روشن تر ثبت کنیم تا هیچ یک از نقاط در عکس نسوزدنقل قول:
اینها رو گفتم تا بدانید گذشته از کذب بودن اون مشخصه در مورد D7000 ، فرقی نمی کند چه دوربینی
داشته باشیم نورسنجی ما باید طوری باشد که عکس را کمی روشن تر از آنچه باید ثبت کنیم طوری که
هیستوگرام بدون اینکه قطع شود متمایل به سمت راست باشد. بعدا در مرحله پروسس اکسپوژر را مطابق
دلخواه تنظیم می کنیم و اینگونه از ماکسیمم محدوده دینامیک رنج بهربرداری میکنیم و به کیفیت بهتری میرسیم
بنده در 90% عکسهای خودم EV را روی 0/3 + قرار میدهم.
به نقل از سایت منصوراف :
نقل قول:
The second issue is with its new 2,016-pixel metering sensor that seems to cause images to get overexposed when photographing people. Its pattern/color/skin recognition system can put too much emphasis on a certain part of the frame, practically ignoring the rest. When compared to other Nikon DSLRs, the metering behavior is different and will probably take some time to get used to. Although over-expos ing your shots a little (metering to the right) is generally a good practice, you do not want to overexpose too much, because you will start to lose highlights. In some situations, I had to dial between -0.7 EV to -1.7 EV (exposure compensation) to get good exposures. I am OK with dialing -0.3 to -0.7 EV, since some older Nikon DSLRs are also known to overexpose a little, but -1.7 EV is just too much. Nikon should have tweaked their new metering system a little better.
Read more: Nikon D7000 Review
دوستان توجه بفرمایند که از کپی پیست کردن متون فنی و تخصصی به مترجم گوگل و سایر نرم افزارهای ترجمه عمومی خودداری کنند چون نتیجه درستی نخواهند گرفت .
سپاس
از قدیم دوربینهای نیکون معروف بودند که تمایل به آندراکسپوز دارند. با D7000 هم من همین احساس رو دارم هر چند هنوز خیلی به دوربین مسلط نشدم. اما تا حالا این مشکل اوراکسپوز را نداشتم.
من هم با چنین چیزی هرگز روبرو نشدم .
چه در D7000 و چه در D5100 . بر عکس به قول جناب حمزه ای ، منحنی ممکنه تازه کمی گرایش به سمت چپ داشته باشه .
به نظرم در برابر برخی ریویوهای خارجی مثل منصوروف نمیشه انتظار داشت ، اونها بری از هر گونه اشتباه باشن و هر چی میگن صد در صد درست باشه .
تجربه شخصي من در مقايسه با دوربين خودم تمايل به اور شدن عكسهاي D7000 بود درحالي كه 60D هيچ نقطه اورشده اي نداشت و مودهاي نورسنجي هم يكي بود ! بالشخصه از اين موضوع متعجب شدم و با دوستان همان روز صحبت زيادي انجام داديم ، متاسفانه نمونه عكسها را ندارم تا ببينم ايا ان نقاط قابل بازگشت هستند يا خير ...
صد البته سهيل جان ، حالا بحث استاندارد بودن و نبودن تستهاي ما هم به كنار ! ولي در عكسهايي كه براي تست ايزو هم گرفتيم من اين تفاوت و احساس كردم ...
اگر فراموش نکرده باشی در زمان D90 هم چنین بحثی داشتیم جالب اینکه من هم همیشه عکسهای دوربین های 60D و 7D را خیلی تاریک میدانم و وقتی دوربین به دستم میرسد دنبال مثبت کردن EV هستم اما شما عکسهای D90 و D7000 را روشنتر از حد عادی میدانی!
میشود یک نتیجه را برداشت کرد شما در مدت زمانی که با 60D کار کردی به نور سنج آن عادت کردی و من هم به نور سنج نیکون و عکسهایی که میگیرد عادت کرده ام برای همین این اختلاف نظر بین ما وجود دارد :think:; اگر فراموش نکرده باشی عکسهایی که در جمشیدیه با 60D میگرفتی بعضاً من آندراکسپوز میدانستم! من فکر میکنم داستان عادت هم بی تقصیر نیست.
اصلاً EV برای چه گذاشته شده آن هم تا 4 و 5 استاپ؟ به نظر من قرار نیست دوربین نورسنجی کند اگر اینطور باشد پس عکاس چه کاره است؟ باید هردوربین بر اساس خواسته عکاس تنظیم EV شود ( همانطور که عرض کردم من همیشه EV را 0/3 + میگذارم ) :;)
توانائی دوربین در نورسنجی صحیح ربطی به سلیقه و عادت ندارد. راه صحیح امتحان کارائی نورسنجی دوربین این است که با یک نورسنج خوب و دقیق و کالیبره شده (مثلاً سکونیک) دقت نورسنجی دوربین را کنترل کرد.
سلام
دوستان این MOD های فیلم برداری که مثلا همه جا رو سیاه و سفید میکنه اما یه رنگ خاصی رو رنگی نشون میده از کجا میشه تنظیم کرد ؟:::whistling:::
+ توی عکس برداری هم همچین چیزی انگار وجود داره ..
ممنون میشم راهنمایی کنید
درود
برای دستیابی به حالات از قبل تعیین شده در D7000
دکمه چرخان مود ها رو روی scene بگذارید و بعد با چرخاندن دکمه چرخان اصلی به حالات و مود هایی که درLCD نشان میدهد
دسترسی پیدا میکنید. اما آن افکت مورد نظر شما در D7000 نبود ، در d5100 اضافه شده بود برای اولین بار ( d5100 بعد از d7000 آمد)
موفق باشید
دوستان نظرشون راجع به این گریپ چیه ؟ از نظر وزن و کارایی
یه جا دیدم قیمت رو زده 100 هزار تومان ! واقعا این قیمتش اینه ؟
جز این چه مدلی رو پیشنهاد میدید ؟
فایل پیوست 35822
درود
یکی از دوستان اینو تهیه کرده بودند قبل از گرانی ها به همین قیمت ،اما ظاهرا که
همچنان به همان قیمت در حال عرضه هست ایشان که راضی بود ، یک ریموت هم همراه آن هست و با هم عرضه میشوند.
شخصا خودم گریپ روی D7000 استفاده نکردم اما از اونجایی که وقتی گریپ نصب کنیم باتری خود دوربین هم سر جای خود میماند و استفاده میشود ( درون گریپ دی 7000 فقط یک باتری جای میگیرد ) پس برای شارژ باتری درون دوربین بخاطر دسترسی به باتری ، باید گریپ باز شود تا به آن دسترسی پیدا کنیم ، برای همین گریپ روی D7000 برای دستیابی انحصاری به شارژ بیشتر چندان معقول نیست ، وضعیت شارژ باتری خودش که خیلی عالی هست ( دو سفر عکاسی رو پوشش میده ) اما اگر نیاز بیشتری بود ، میتوان فقط یک باتری اضافه تهیه کرد تا همیشه دو باتری به همراه داشت.
گریپ فقط به درد آن عده میخورد که میخواهند فرم قرار گیری در دست دوربین بهتر شود
موفق باشید
من وقتی از کنترل استفاده میکنم و دوربین را برای عکاسی با ریموت تنظیم میکنم ML L3 .اگر دکمه ریموت را همونجا فشار بدهم عکسی گرفته نمیشود و حتما باید دکمه شاتر را یک بار تا نیمه فشار بدهم و بعد مثلا به جای مورد نظر بروم و بعد دکمه ریموت را فشار بدهم
اگر چند دقیقه از ریموت هم استفاده نکنم باز برای عکاسی باید بیاییم و دکمه شاتر را تا نیمه فشار بدهم و بعد باز از ریموت میتونم استفاده کنم .دلیل این کار چیه؟راه حلی ندارد.چون خیلی رو اعصاب است
در تاپیک لوازم جانبی راجع به این گریپ توضیحاتی دادم .
در یک جمله نسبت به قیمتش میارزه .
سلام انوش جان
کسایی مثل من که برای هندلینگ بهتر گریپ استفاده میکنن ، باتری اصلی دوربین رو ازش خارج کرده و روی گریپ میبندند تا برای خارج کردنش موقع لزوم شارژ دردسر نداشته باشن...
مخلصیم
دوست عزیز یه تجربه بهتون بگم در مورد گریپ .من گریپ MB-D11 نیکون رو گرفتم خوبه تقریبا ولی مشکل اساسی گریپ هایی مثل D7000 و D300 و D700 که سوکتی هست اشکال قطی و وصلی برق در دوربین رو ایجاد میکنه مخصوصا وقتی لنز های سنگین رو دوربین میبندی . ولی من یه D80 هم دارم که با گریپ هستش ولی گریپ اون قرصو محکمه چون مثل گریپ های کنون یه استوانه داره که در باطری برداشته میشه و استوانه گریپ داخل ش قرار میگیره که خیلی مستحکمش میکنه . من تا حالا دو بار گریپ رو عوض کردم.ولی همینطوری هست باید مواظبش باشی.
من تازه گرفتمش بسیار گریپ خوبی هست نسبت به قیمتش که 100 تومنه و با یه باطری دوبل میشه 170. خیالت راحته که اصله چون مدل اصل نیکونش به شدت در تمام دنیا تقلبی داره. من این گریپ رو روی دوربین با لنز 70-200 کار کردم مشکلی اصلا نداشت .اما باید پیچ اتصال رو کاملا سفت ببندی تا قشنگ زیره دوربین بشینه. سریع بگیر تا همینم نشده 200 تومن!! خیلی دوربین رو خوش دست میکنه و باعث ایجاد نوعی توهم میشه که انگار d3 داری:)))
این گریپ که میگید مارک هاهنل (هنل) هست؟چون من دقیقا باتری های 2700 اش را با همین مارک از ن.ن خریدم .هشت عدد و هنوز از کیفیت پایین و خراب اونا شوکه هستم
دو تاش که اصلا شارژ نمیشد .شش تای بقیه هم توی شارژ های کملیون شارژ نمیشه و علامت اتصال کوتاه میداد و تو شارژ های معمولی هم که شارژ میشد پس از 50 تا شات خالی میشد.حیف که مشهدم و دیگه نمیتونم به ن .ن سر بزنم .
امیدوارم گریپ های این مارک به همین خوبی که همه تعریف میکنن باشه .والله باتری هاش افتضاح بودن
بله همین مارک به قول ما هنل هست. باطریش من فکر کنم اینی که میداد 70 تومان دوبل بود و مثل باطری ارجینال خود دوربین. دوستایی که داشتن میگن تا 70 درصد توان باطری اصلی رو میده. گریپش نسبت به قیمتش بسیار خوبه با یه ریموت. فقط یه مقدار کیفیت چرخ دنده هاش پایینه که اونم قابل چشم پوشیه. من شنیده بودم چفت نمیشه خوب اما اصلا اینطوری نبود و خوب نشست رو دوربین.
دوستان چطوری میشه چند نقطه فوکوس رو انتخاب کرد ؟!
اصلا همچین چیزی میشه که مثلا 2 جا رو بخوایم فوکوس کنیم توی یه عکس ؟
شدن که نشد نداره ولی نه با نقطه فوکوس! با نقاط فوکوس فقط امکان فوکوس روی یک فاصله وجود داره و انتخاب چند نقطه هم واسه این کار نیست و فلسفه دیگری داره
در فوکوس بودن دو یا چند نقطه در عکس رو میشه با گرفتن دو یا چند شات و سپس ترکیب شات ها انجام داد که اسم خوبی هم داره که فراموش کردم
یا با تنظیم فکوس در نقطه هایپرفوکال که بحثش جداست
بیش از 2 سال پیش من شارژر و باطری های هنل رو خریدم از ن.ن. خیلی هم ازشون راضی بودم و برای وسیله ی پرمصرفی هم استفاده میکردم که روی اون وسیله خیلی خوب بهم جواب میداد. احتمالا اون باطریهایی که به شما داده شده، از همون بار مربوط به یکی دوسال پیش بوده و دیگه تاریخ مصرفش گذشته بوده.
یه سوال
من تازه دوربینمو خریدم و دفترچه خودش تایلندیه در نتیجه یه دفترچه فارسی دانلود کردم که واسه D90 هست و نوشته واسه این دوربین هم می شه استفادش کرد ...
ولی من با راهنمایی های اون نتونستم نه کارت مموری رو فرمت کنم و نه اون قسمتی که 39 نقطه فوکوس رو نشون می ده فعال کنم.
و یه دفترچه انگلیسی هم از اینترنت دانلود کردم که گزینه پرینتش غیر فعاله
....ضمنا عکسایی که توی خونه می گیرم باهاش تیره است...یه پروژه دارم آخر هفته و هنوز نتونستم تنظیماتشو انجام بدم که بشه استفاده کرد ازش.
می شه راهنمایی کنین چه کنم؟
کاتالوگ قفل شکسته جهت چاپ: اینجا
فرمت:
فایل پیوست 36907
کتاب فارسی دوربین D7000 چاپ شده و می تونید اون رو تهیه کنید .
دوربین های SLR به خاطر همین منوها و تنظیمات پیشرفت اشونه که بسیار ارزشمندند .
و این همون تفاوتی است که من قبلن در همین تاپیک گفتم : تفاوتی که این دوربین ها با دوربین های رده های دیگر مانند SLR Like ها و یا کامپکت ها دارند و بخش بزرگی از این تجربه و دانش با آنها به دست نخواهد آمد .
برای گرفتن عکس بهتر ، دانستن این تنظیمات بسیار ضروری اند .
پیشنهاد من این است که حداقل باید یک ماه همه اون رو مطالعه کنید و همزمان با دوربین هم تمرین کنید .
تسلط هر چه بیشتر بر این ابزار ، بعدا دست شما رو برای شناخت بیشتر و در نتیجه استفاده بهینه تر از ابزارتان باز می گذارد.
من یکی از همین گریپ های مارک هنل را خریدم.از زمانی که گریپ را بستم مصرف باتری به طرز چشم گیری افزایش یافته.آیا این مورد طبیعی هست؟
من گریپ را تا انتها سفت کرده ام ولی هنوز هم فکر میکنم شاید شل باشه و یهو دوربین بیفته .کسی چنین احساسی دارد
-دوم اینکه اگر برای این دوربین لنز 70-200 vrII استفاده شود .ایا سنگینی لنز به دوربین صدمه میزند .؟یا اصلا چنین مشکلی نخواهد بود؟صرف نظر از ضریب کراپ و اندازه سنسور و...
ایا میتوان انتظار داشت عکس هایی با کیقیت بسیار بالاتری نسبت به لنز 18-105 دوربین بدست اورد؟یا چون دوربین فول فریم نیست کیفیت افزایش چشم گیر نخواهد داشت؟
من چند وقت پیش ۷۰ -۲۰۰ رو برای یه پروژه (فیلم کوتاه) کرایه کردم، کیفیت تصویر به وضوح (و به شدت :) ) متفاوت بود... و البته احتیاط به خرج دادم و دوربین رو تقریبا هیچوقت از بدنه نگرفتم و همیشه نقطه اتکا اصلی روی لنز بود ( همیشه برای حمل با یه دست لنز رو نگه میداشتم و وقتی خود لنز رو به سه پایه میبستم نه دوربین رو)
من فکر نمیکنم هیچ اتفاقی بیافته .
درسته ماونت D7000 پلاستیکی است ولی با این حال از جنس بسیار مقاومی ساخته شده و به این سادگی نمیشکنه .
مگر اینکه به شدت ضربه بخوره .
من خودم شاهد بودم که دوربین D5100 زمین خورده _ البته بر روی خاک _ و حتی یک خراش هم روی پلاستیک آن نیافتاده و هیچ مشکلی پیدا نکرده .
با این حال همانطور که دوستان هم گفتند وقتی لنزهای بسیار سنگین بر روی بدنه نصب میشوند ، بهترین کار موقع جابجایی گرفتن لنزه تا بدنه .
نمیفهمم منظور از مونت پلاستیکی چیه؟؟؟اون چیزی که توی دهنه دوربین داره برق میزنه مگه فلز نیست؟
فکر میکنم منظور اینه:
فایل پیوست 37097
درود
بله فلز هست ، اما روی پلاستیک پیچ شده:
http://guide-images.ifixit.net/igi/F...YAmEOye.medium
عکس مربوط به D600 هست اما در D7000 هم قسمتهای پشت و بالا و پایین تنها منیزیمی هست دور مانت پلاستیک هست
البته مشکلی برای استفاده از لنز های سنگین نیست ، اما همانطور که دوستان توضیح دادند روش در دست گرفتن خود را میطلبد
موفق باشید
جناب آبایی منظور من دقیقن اون قطعه فلزی نیست . اون که باید فلز باشه به خاطر اتصالات .
ولی شما پشت اون رو ببینید در نیکون D7000 که به پلاستیک نصب شده :
فایل پیوست 37100
چون فقط بالا و پایین این دوربین از فلز ساخته شده .
اما در D800 ، D700 و d300 که بدنه تمام فلزی دارند ، این قطعه به بدنه فلزی متصل شده و در نتیجه تحمل فشار و قدرت بسیار بیشتری رو داره :
فایل پیوست 37101
با جناب انوش و فرید خط رو خط شدیم .
سلام
چندتا سوال راجع به آپدیت کردن فریمور دوربین داشتم ممنون میشم راهنمایی کنید:
اول اینکه اگر کلا دوربین رو آپدیت نکنیم چه اتفاقی میوفته؟
آپدیت فریمور چه تاثیری روی کیفیت خروجی داره ؟
روش آپدیت کردن رو هم اگر بفرمایید بسیار لطف کردید.
هرنوع اپدیت فریمور نوعی برطرف کردن ایرادات نرم افزاری دوربینه و یا اضافه کردن نوعی تنظیمات اضافه به دوربینه .نقل قول:
اول اینکه اگر کلا دوربین رو آپدیت نکنیم چه اتفاقی میوفته؟
بستگی به نوع اپدیت فریمور دوربین داره .نقل قول:
آپدیت فریمور چه تاثیری روی کیفیت خروجی داره ؟
کار بسیار ساده ای هست .نقل قول:
روش آپدیت کردن رو هم اگر بفرمایید بسیار لطف کردید.
فایل مربوط به اپدیت رو داخل مموری بریزید .
وبه تنظیمات اپدیت دوربین برید و از اونجا عملیات نصب رو اجرا کنید .
ودراخر دوربین رو روشن وخاموش کنید .
یک بار این سوال را کردم لطفا اونایی که گریب هنل خریدن چک کنن .وقتی گریب رو دوربین وصله حتی در زمان هایی که دوربین خاموشه گویا مصرف باتری داره.به این صورت که وقتی گریپ وصله باتری برای من زودتر تموم میشه.مثلا امروز سه خونه پره چند روز تو کمد هست بعد دوباره برش میدارم برای عکاسی یا شده دو خونه باتری .یا اینکه بعد از چند تا عکس میشه دو خونه باتری . در حالت بدون گریپ این مشکل را ندارم.برای کس دیگری هم این اتفاق افتاده؟ایا چون باتری همون باتری نیکون هست این اتفاق می افته و اگه از باتری هنل دی 7000 استفاده کنم این مشکل برطرف میشه؟
آیا راهی و یا هکی وجود داره که بتونیم فایل raw رو در حالت uncompressed ذخیره کرد ؟؟
سلام دوستان من این دوربین رو گرفتم و الان یه مشکلی دارم
تو لایو ویو که میرم نمیتونم سرعت رو پایین تر از 30 بیارم
ولی وقتی movie setting رو off میکنم درست میشه ولی خوب تصویر فکر میکنم auto iso میشه و روشن میشه
ولی وقتی عکس میگیرم عکس تاریکه
سلام
چون اصول نورسنجی این دوربینها Open aperture هست،چه در مد لایوویو و چه از ویزور،تغییرات دیافراگم به خود دیاف اعمال نمیشه،مگه اینکه کلید بازدید عمق میدان رو فشار بدید.
تغییرات دیاف به نورسنج اعمال میشه و بر اساس نورسنجیه که میشه فهمید تنظیمات درسته یا منجر به عکس Over یا Under میشه
سلام
دوربین های کانن تنظیمی دارند که تاثیر اپرچر، ایزو و سرعت شاتر را در لایو ویو شبیه سازی می کند و اگر این تنظیم فعال شود، تصویری که در لایو ویو دیده میشود همان است که در عکس ثبت می شود. اگر دوربین های نیکون هم چنین تنظیمی داشته باشند، مشکل دوستمان حل می شود.
ارادتمند
تنها راهی که پیدا کردم اینه که گریپ را باز کنم و عطاش را به لقاش ببخشم
مشکل کم شدن شارژ در زمان هایی که استفاده نمیکنیم را شاید بشه با در اوردن باتری حل کرد اما در زمان هایی هم که دوربین روشنه مصرف باتری به طرز قابل ملاحظه ای افزایش پیدا میکنه .پیشنهاد میکنم اصلا این گریپ خریداری نشود بیخود نیست قیمتش افزایش پیدا نکرده .من که فعلا انداختمش یک گوشه تا یک راهی پیدا کنم
سلام
d7000 گیرباکس داره رو بدنش؟
یعنی میشه لنز vivitar 100-400 رو که Af داره روش سوار کرد؟
Af روی بدنه D5100 که کار نکرد به علت عدم گیرباکس هیدرولیک
درود
لنز Vivitar مورد نظر مانت نیکون است؟ اگر مانت نیکون باشد خوب روی نیکون ها بسته میشود ، اما اگر خود لنز دارای موتور focus نباشد ، روی بدنه هایی از نیکون که موتور focus در خود بدنه نیست ، Auto Focus نخواهند داشت ، از جمله همان D5100 که تست کرده اید ، اما D90 و بالاتر درون بدنه ها موتور focus وجود دارد از جمله D7000 مورد نظر شما. و لنز هایی که قابلیت Auto Focus را دارند اما درون لنز موتور فوکاس ندارند ، از موتور Focus بدنه استفاده خواهند کرد.