طراحی D800 مثل سایر بدنه های حرفه ای نیکون توسط Giorgetto Giugiaro طراح معروف ایتالیایی انجام گرفته:
Giorgetto Giugiaro - Wikipedia, the free encyclopedia
Google Translate
منبع: NR و Wikipedia
Printable View
طراحی D800 مثل سایر بدنه های حرفه ای نیکون توسط Giorgetto Giugiaro طراح معروف ایتالیایی انجام گرفته:
Giorgetto Giugiaro - Wikipedia, the free encyclopedia
Google Translate
منبع: NR و Wikipedia
این مشکل قفل شدن در مورد 7دی هم وجود داشت که با نرم افزار جدید کاملا بر طرف شد.تا بدنه ها از آب و گل در بیان هزار تا چیز دیگه بهشون میچسبونن!
مقایسه FPS و بافر D700 و D800 توسط آقای منصوراُف
لینک مطلب
لینک ویدئوکد:http://mansurovs.com/nikon-d800-vs-d700-fps-and-buffer-comparison
کد:http://www.youtube.com/watch?v=8CUKp7kXhI8
یه تست خیلی خیلی عالی توی دو موقعیت خاص
مقایسه D800 با D3S در حالت عادی و مقایسه D800 با D7000 وقتی D800 روی مد کراپ(15.4م.پ)باشه
توصیه میکنم از دست ندین! من درباره D3S نظرم عوض شد بعد از دیدن این تست!
گویا D3S اصلا توجیح نیست که وقتی ایزو بالا میره باید نویز ایجاد بشه!!!;-)
این هم عکس آلن مورفی (Alan Murphy) با D800
Big D800 Crop
عکس اصلی
فایل پیوست 25362
این هم کراپ شده
فایل پیوست 25363
ضمن تشکر از زحمتی که جناب نعمتی کشیدند،پروسه عضو شدن خیلی طولانی تره و نیاز به تکمیل فرم و چک کردن ایمیل و confirm کردن و... داره.
اگه ایشون زحمتشو بکشن همه اعضا امکان دیدنش رو دارن ولی در غیر اینصورت هرکی بخواد ببینه باید تک تک عضو بشن، من هم از این نظر ازشون خواهش کردم.
Nikon D800 vs D4 - Which One Is Right For You
مقایسه این دو دوربین توسط Digital rev tv
من که شخصا بدحوری به D800 علاقمند شدم ! :::love2:::کد:
http://www.youtube.com/watch?v=5g65ANaVnL4
سایت شایعات نیکون متن ایمیلی رو منتشر کرده که در اون یکی از خرده فروشان محصولات عکاسی در کانادا به یکی از مشتریاش گفته که نیکون به خاطر ایرادی که در ساخت D800 وجود داشته فعلا ارسال این دوربین رو متوقف کرده و همین مساله به علاوه تقاضای زیاد برای این دوربین باعث شده که لیست های طولانی متقاضیان این دوربین همچنان منتطر بمونن.
در طی چند هفته گذشته اخبار زیادی پیرامون برخی نقایص این دوربین مطرح شده بود که جدی ترین اون ها نقص سیستم فوکوس نیکون در نقاط فوکوس سمت چپ هست.
فایل پیوست 25538
مطلبی که جناب ابراهیمی گفتند کاملا درست است و خوب است که خط روی خط نشدم....اکنون در داخل کانادا گروه های نیمه حرفه ای-نیمه آماتور عکاسی در شهر مورد استقرار بنده تقریبا بیشترین تمرکز را بر تکمیل رنج لنزهای مورد نیاز خود گذاشته اند و با کمی احتیاط به سوی این دوربین حرکت می کنند...یکی از همکاران اینجانب نیز خاطر نشان می ساخت که باید تا نشر اولین فریم ویر اصلاحی این دوربین در خرید آن عجله نکرد..چراکه در اینجا شما بایستی بطور اساسی برای این دوربین و سیستم مورد نیاز خود هزینه کنید و دیگر مانند سابق نیست که تنها به تکمیل نداشته های خود بپردازید..ولی رفتار خریداران امریکایی کاملا متفاوت است...
بدرود تا درودی دیگربار
آقای منصوراف 3 عکس استدیویی قرار دادند و پرسیدند که میتونید حدس بزنید که هر تصویر با با کدامیک از دوربین های زیر گرفته شده ؟! (شما هم در صورت علاقه حدستون رو بفرمایید)
5d3 - d800 - Fuji Xpro1
فایل پیوست 25573فایل پیوست 25574فایل پیوست 25575
البته از xpro-1 ابراز نارضایتی هم داشتند (هنوز review کامل این دوربین ارائه نشده)
----------------
همانطور که چند روز پیش گفتم :
تو این شرایط که نور کاملا کنترل شده و در این سایز, با مبایل هم عکس بگیرید نمیشه تشخیص داد کدوم عکس مال کدومه!
امروزه تفاوت خروجی دوربین ها در شرایط نوری بد (نور کم - دینامیک رنج بالا - منابع مختلف نور با دماهای متفاوت ) و یا در هنگام چاپ عکس در اندازه های بزرگ هست که قابل مشاهده هست! وگرنه در این سایز که خروجی D80 من هم با 5DIII غیر قابل تفکیک هست.
مطلبی در همین زمینه و بحث در مورد علل چنین مشکل شایعی در صنعت دوربین سازینقل قول:
انگار مجبور بودند دوربین هایی که هنوز دارای مشکلات هستند رو با عجله معرفی کنند و بریزند در بازار !
jaccuse
نمیدونم قبلا مطرح شده یا نه:
نکته ای که در تست های DXO به چشم میخورد و شاید برخی توجه نکرده باشند ، این است که این سایت امتیاز نهایی عملکرد هر بخش از سنسور رو بر اساس بهترین امتیاز کسب شده در یک ایزو خاص در نظر میگیرد و میانگین نیست برای مثال :
فایل پیوست 25586
فایل پیوست 25587
در دو نمودار بالا برتری d800 تا ایزو 400 کاملا مشخص است ولی بعد از آن دچار ضعف میشود و این کماکان نشان دهنده جایگاه هر دوربین بر اساس نوع عکاسیست.
بالاخره در جعبه اولین D800E هم گشوده شد (در هلند)
فایل پیوست 25634
فایل پیوست 25635
مقایسه D800 با Medium Format
بنظر من مثل همیشه مقایسه Camera Store TV کاملا منصفانه انجام شده
برای مقایسه از Hasselblad H4D-40 استفاده کردند که از نظر مگاپیکسل نزدیکترین به D800 هست
برای مشاهده بهتر نتایج حتما hd مشاهده بفرمایید
D800 vs Medium Format with Roth and Ramberg
کد:http://www.youtube.com/watch?v=9UBTE4xpvpk
درود
مطابق توصیه شما فایل با فرمت HD 720 دانلود شد که حجمش 263 مگ میشه
درمقایسه ثبت جزئیات بین این دو دوربین برتری با D800 هست
از نظر ثبت جزئیات در ایزو های بالا باز هم برتری با D800 هست
برای مقایسه دینامیک رنج ، دو عکس یکی اندر اکسپوز و یکی اور اکسپوز گرفته شد
و در لایت روم ریکاوری شد در اور اکسپوز برتری تقریبا با هاسلبلاد بود
اما در ریکاوری بخش های اندر اکسپوز برتری با d800 بود
دلیل مقایسه این دو را هم بخاطر نزدیک بودن مگاپسکل آنها عنوان کرد اگر نه که D800 در رده پایین تری هست و قاعدتا نباید جلوی اون رده حرفی برای گفتن میداشت
اما براحتی اون رو پشت سر گذاشت. شاید اگر فایل را به صورت HD دانلود نمیکردم عملا فرقهایی که در ثبت جزئیات و شارپ تر بودن وجود داشت خیلی مفهوم نمی بود.
سپاس بخاطر اشتراک گذاری این لینک
انوش
مقایسه D800 و D800E توسط ریچمن
http://www.luminous-landscape.com/re...mparison.shtml
خلاصه صحبتش این است که تفاوت رزولوشن هر چند اندک، هم در Screen و هم در چاپ های متوسط و بزرگ وجود دارد.
اینجا هم
http://www.luminous-landscape.com/re...or_d800e.shtml
گفته که نه D800 و نه D800E برای کسانی که برای وب یا مدیاهای الکترونیک عکاسی میکنند، برای کسانی که چاپهای بزرگتر از ۱۳ در ۱۹ اینچ ندارند، برای کسانی که لنزهای High-end نیکون را ندارند و یا این لنزها را دارند اما نمیتوانند حداکثر استفاده را از آنها ببرند ( یعنی به حداکثر قدرت تفکیک و رزولوشن آنها برسند)، مناسب نیست و بهتر است طرف هیچ کدام از این دوربینها نروند.
..این دقیقا همان حرفی بود که به آقای عقیل احمدی تلفنی عرض کرده بودمنقل قول:
گفته که نه D800 و نه D800E برای کسانی که برای وب یا مدیاهای الکترونیک عکاسی میکنند، برای کسانی که چاپهای بزرگتر از ۱۳ در ۱۹ اینچ ندارند، برای کسانی که لنزهای High-end نیکون را ندارند و یا این لنزها را دارند اما نمیتوانند حداکثر استفاده را از آنها ببرند ( یعنی به حداکثر قدرت تفکیک و رزولوشن آنها برسند)، مناسب نیست و بهتر است طرف هیچ کدام از این دوربینها نروند.
قابلیتهای این بدنه با لنزی مانند 24-14 آشکار خواهد شد نه با 24-12..... ,حتی نتیجه برعکس نیز میتواند داشته باشد!
نقل قول:
مقایسه D800 با Medium Format
بنظر من مثل همیشه مقایسه Camera Store TV کاملا منصفانه انجام شده
تفکیک رنگ چطور؟ گذر از روشنایی به تیرگی چطور؟ آیا گردیانت یکسانی دارند؟نقل قول:
اما براحتی اون رو پشت سر گذاشت.
اصولاً چنین مقایسه هایی از نظر من اشتباه است. و نتیجه اش صرفاً به اشتباه انداختن مخاطب خواهد بود.
جریان اون تستی است که با 3 دوربین مختلف در یک استدیو گرفته شده بود و عکاس پرسیده بود کدام با کدام دوربین بوده.
باید دست کم یک هفته با هردو دوربین عکاسی کنید و روی عکس ها ادیت انجام دهید تا متوجه تفاوت واقعی خروجی ها بشوید.
درود
جناب دکتر روشن عزیز یکسری لنز در مقاله ریچمن توصیه شده است که Niikor 50mm F1.4G هم بین آنها نیست !
ولی در مقایسه ای که بین D800 با Hasselblad H4D-40 انجام شده بود و لینک ویدئوی آن در بالا گذاشته شده از 50mmf1.4G نیکون استفاده شده است
بویژه اینکه از F1.4 آن که بهترین شارپنس خود را هم ندارد! استفاده شده بود ( دلیل این کار رو رسیدن به عمق میدان برابر با F2.8 روی Hasselblad H4D-40 ذکر کرده بودند )
با این وجود برتری در شارپنس و ثبت جزئیات دیده میشد.
البته در اینکه توصیه ایشان بجاست شکی نیست ، اینکه کسی چنین بدنه ای در این سطح میخرد باید برنامه خرید لنز هایی از لیست ایشان را مد نظر داشته باشد اما این تصور که با هیچ لنز دیگری جز لنز های لیست ایشان نباید سمت D800 رفت یا موقتا از لنز های ارزانتری استفاده کرد تا بودجه خرید لنز های بهتر فراهم گردد هم درست نیست.
D800 فشردگی پیکسلی نزدیک به D7000 و d5100 دارد ( البته اندکی هم کمتر )
اما با ثبت جزئیاتی بیشتر از آنها ، اگر لنزی روی آنها نتیجه B را بدهد یقینا روی D800 اگر نتیجه A ندهد کمتر از B نخواهد داد.
لیست لنز های توصیه شده ریچمن:
AF-S NIKKOR 14–24 mm f/2.8G ED
AF-S NIKKOR 24–70 mm f/2.8G ED
AF-S NIKKOR 70–200 mm f/2.8G ED VR II
AF-S NIKKOR 16–35 mm f/4G ED VR
AF-S NIKKOR 24–120 mm f/4G ED VR
AF-S NIKKOR 200–400 mm f/4G ED VR II
AF-S NIKKOR 24 mm f/1.4G ED
AF-S NIKKOR 35 mm f/1.4G
AF-S NIKKOR 85 mm f/1.4G
AF-S NIKKOR 200 mm f/2G ED VR II
AF-S NIKKOR 300 mm f/2.8G ED VR II
AF-S NIKKOR 400 mm f/2.8G ED VR
AF-S NIKKOR 500 mm f/4G ED VR
AF-S NIKKOR 600 mm f/4G ED VR
AF-S Micro NIKKOR 60 mm f/2.8G ED
AF-S VR Micro-Nikkor 105 mm f/2.8G IF-ED
با سپاس
انوش
سلام
موافقم. علت تفاوت برداشت من و شما در تعریف مفاهیم نهفته است. اینکه میگوییم این دوربین برای فلان و فلان مناسب نیست بدان معنا نیست که اگر این دوربین را تهیه کنند و آن شرایط را نداشته باشند، دچار مشکلی شوند و یا کیفیت تصویر آنها پایین خواهد بود. بلکه منظور این است که اگر این شرایط مهیا نباشد، نمیتوان از همه پتانسیل این دوربین در ایجاد جزئیات و دقت در عکس استفاده کرد. رزولوشن اسمی یک چیز است و رزولوشن واقعی که خود را در شرایط خاصی نشان میدهد، یک چیز دیگر. این رزولوشن واقعی کاملا وابسته به فرد و تواناییها و امکانات عکاسی او خواهد بود.
این ویژگیها که محمدرضا عزیز اشاره کرد چیزهایی است که خیلی هم در تستهای دوربینها به انها پرداخته نمیشود. وضعیت Transition رنگها یکی از مشکلات شایع بسیاری از دوربینهای SLR حتی پیشرفته امروزی است که حتما با آن برخورد کردهاید.نقل قول:
تفکیک رنگ چطور؟ گذر از روشنایی به تیرگی چطور؟ آیا گردیانت یکسانی دارند؟
یک موضوعی که بنظرم باید به آن توجه داشت این است که حداقل در برند Nikon با جهش مگاپیکسل مواجه هستیم, بحث D800 با 36 مگاپیکسل نیست امروزه اگر حتی شما تمایل به تهیه entry level این برند هم داشته باشید با فایل های 24 مگاپیکسلی مواجه هستید که تا چند سال قبل فقط برای چاپ های بزرگ تجویز میشد و برای آن میبایست D3x تهیه میکردید ولی امروز ...
گویا دیگر سایز چاپ مورد نیاز تنها فاکتور انتخاب حجم پیکسل نیست , بنظرم باید خود و سیستم های خود را برای کار با این سایز فایلها آماده کنیم
مقایسه دو دوربین D800 و 5DIII توسط سایت Fredmiranda.
نکته جالبی که در این مقایسه میدانی به اون اشاره شده (و البته لزوما صحیح نیست اما تا حالا در تمامی مقایسه های پهلو به پهلو که از این دو دوربین دیدم هم همین نتیجه دیده میشه) این هست که پدیده moire در دوربین کننی بیشتر از دوربین نیکونی هست:
اما مهم ترین بخش این ریویو مربوط میشه به مبحث دینامیک رنج و اینکه دوربین 5DIII علیرغم پیشرفتی که در این زمینه نسبت به دوربین 5dII کرده هنوز بسیار ضعیف تر از رقیب نیکونی هست و به این مطلب اشاره هم شده که حتی در زمانی که نور ایده آل هست ولی نیاز به ریکاوری قسمت های سایه در تصویر هست, نویز دوربین 5dIII به نحو چشم گیری بیشتر از نویز ملایم تصویر D800 خواهد بود.نقل قول:
This cross section gives an example of the Moiré pattern produced by the Canon 5D Mark III. Notice the white horizontal slats on the top part of the dome. I can only assume that the AA filter on this camera is weaker compared to Nikon's.
فایل پیوست 25972
فایل پیوست 25973
فایل پیوست 25974
و باز نمونه ای دیگر:نقل قول:
Obviously, the Nikon D800 is in a totally different league. Absent of color noise or any pattern, this image reveals Nikon's exceptional performance.
فایل پیوست 25975
فایل پیوست 25976
در ادامه این تست نکاتی پیرامون دیفرکشن و اینکه آیا دیفرکشن نقطه ضعف D800 در برابر 5DIII هست یا خیر بیان شده که احتمالا برای برخی از دوستان دونستنش می تونه مفید باشه.
و در انتها توضیح داده شده که در پرینت های ۱۷x۲۲ اینج یا کوچکتر تفاوت محسوسی بین رزلوشن عکس های دو دوربین دیده نمیشه.نقل قول:
There is a lot of conflicting information about diffraction. A high resolution 36MP sensor is NOT more diffraction prone. Diffraction is solely caused by the lens aperture and it will always be the same regardless of the resolution of the sensor. Of course, the more resolution you have, the more you will see the effects of diffraction evident. When using the same lens with the same aperture, the Nikon D800 will always have more resolution than the Canon 5D Mark III or any other current digital SLR on the market.
توضیح: این تست مربوط به سنسور دوربین ها میشه و دوربین هم تنها سنسور نیست. در ضمن در مورد خود سنسور هم تمام جوانب بررسی نشده. این مطلب بیشتر برای دوستانی که کنجکاو بودند ببینند که آیا دینامیک رنج بیشتر نیکون در عمل هم میتونه به چشم بیاد یا نه مفید خواهد بود.
در قسمت دیگه ای از ریویو fredmiranda به سیستم فوکوس این دو دوربین هم اشاره شده و ایراداتی به سیستم فوکوس لایو ویو دوربین نیکون مطرح کرده.
نقل قول:
For this reason, Nikon's live view at higher magnification appeared pixelated and nailing focus was not easy. However, with the Canon you get to preview depth of field by simply pressing a button. Therefore, the changes appear faster and the nuances necessary for focusing are much easier to see.
در مقایسه fredmiranda که قرار دادید برای مقایسه تصویر خروجی 5d3 رو upsample کرده به 36 مگاپیکسل (دلیلش این هست که اگر نتیجه d800 رو downsample میکرد جزئییاتش از بین میرفت)
5d3 یک دوربین 22 مگاپیکسل هست و ازش در حد یک دوربین 22 مگاپیکسل انتظار جزئییات میره و این upsample کردن معنی دار نیست
در ضمن با بزرگ کردن تصویر نویز ها هم بزرگتر میشند (شاید به همین دلیل هست که فاحش ترین تفاوت بین D800 و 5d3 که تابحال دیدم رو در این مقایسه شاهد هستیم)
بنظر شخصی من اینطور مقایسه (برخلاف گفته خود ایشون) منصفانه نیست.
بیزن جان, این هم کراپ ۱۰۰٪ از دوربین 5DIII بدون افزایش رزلوشن به ۳۶ مگا پیکسل.
به هر حال استفاده از این دوربین در مواقعی که نیاز به شدو ریکاوری سنگین هست نیاز به دقت زیادی داره.
فایل پیوست 25986
بله جواد عزیز از این بابت با مقایسه هایی که دیدم حق کاملا با شماست. به علت پایین بودن DR در 5d3 امکان post process های سنگینتر با نتایج قابل قبول کمتر هست
ولی در عمل چون اکثر عکاسانی که با چنین دوربین هایی کار میکنند exposure رو در دوربین در حد مطلوب قرار میدند این نقصان خودش رو خیلی کمتر نشون میده (مگر در همان مورد process های سنگین تر)
بیژن عزیز, عرض کردم شدو ریکاوری های سنگین نه ویرایش سنگین. این ها دو تا مطلب متفاوتند.
تکلیف ویرایش سنگین که مشخصه اما حتی در ویرایش های معمولی و عکس هایی که در نهایت خیالی و شبیه عکاسی نمیشن هم بعضی مواقع نیاز به شدو ریکاوری های سنگینی دارند. علت این امر هم اینه که گاهی کنتراست عکس اونقدر زیاد میشه که عملا راهی چز این باقی نمیمونه که در ویرایش عکس از شدو و هایلایت ریکاوری های سنگین استفاده کنیم.
به عنوان مثال در عکاسی شب برای اینکه هم جزییات نواحی روشن رو داشته باشیم و هم نواحی تیره مثل آسمون جزییات مناسبی داشته باشه چاره ای جز این نداریم که در ویرایش عکس از مقادیر سنگین شدو و هایلایت ریکاوری استفاده کنیم. به هر حال این نقص خودش رو یه جاهایی نشون میده. اینطوری نیست که تفاوت اصلا به چشم نیاد. شاید تفاوت ۰.۵ استاپ یک استاپ دینامیک رنج در عمل دیده نشه و بی اهمیت باشه اما ۳/۵ استاپ تفاوت دیگه شوخی نیست!
فایل پیوست 26054
Nikon در مورد مشکل ته رنگ سبز در ال سی دی D800 و D4 پاسخ داده و گفته که lcd این دو دوربین دقیقتر هست و اخلافی که در مقایسه دیده میشه از جانب صفحه نمایش D700 و D3s هست که دمای رنگ کمی بالاتر دارند (آبی تر)
NR
در فایل Raw هم دوربین وایت بالانسی را انتخاب کرده و در پیش نمایش و فایل کوچک JPG وجود داره. یعنی ما حتا هنگام عکاسی Raw خروجی و پروسس دوربین را میبینیم و نه سنسور.
حقیر با همین مشکل دست به گریبانم . راهی برای کالیبره کردن ال سی دی دوربین و نه مونیتور هست ؟ اگر مونیتورم رو با دوربین کالیبره کنم ، عملا وایت بالانس عکس در هیچ مونیتور یا دستگاه دیگه ای قابل استفاده نیست . اگر هم اینکار رو نکنم ، با عکسهایی مواجه هستم که در دوربین میزان و در محیطهای دیگر غیر قابل استفاده هستند ، مگر با تنظیم مجدد وایت بالانس !
درود
جناب باقرپور مانیتور کامپیوتر شما از این نظر باید کالیبره باشد که عکسهای احتمالی که در وب میگذارید استاندارد باشد و اگر کسی طور دیگری میبیند مانیتور خودش کالیبره نیست
اما اینکه بخواهید عکسهایی که چاپ میکنید بی نقص باشند در اینجا کالیبره بودن مانیتور کامپیوترشما با مرکز چاپی که عکسهایتان را برای چاپ آنجا میدهید مهم هست باید مانیتورتان رابا خروجی آنها تنظیم کنید.
اما LCD دوربینتان فقط در نمایش دمای رنگی عکس گرفته شده ممکن کمی غیر واقعی باشد این کار همیشه به بخش پست پروسس یعنی ویرایش فایلهای خام در کامپیوتر سپرده میشود و حتی اگر LCD دوربینتان هم دقیقا همانی را که بود نشان میداد بازم هم فرقی نداشت چون همیشه وایت بالانس در مود Auto است و در بخش پروسس تنظیم میگردد و قرار نیست نگران دمای رنگی عکس در LCD دوربین باشید چه واقعی باشد چه غیر واقعی...
موفق باشید
انوش
کوچیکم قربان ،
احسنت منظور حقیر هم همین وب و یا در مونیتورهای اطرافیان بود (از مونیتورهای بد تنظیم و خاص بگذریم ) . اغلب اوقات حقیر با لایو ویو به تنظیم دستی وایت بالانس میپردازم(بخصوص در نور مصنوعی) ، تا نیاز به پست پروسس کمتر یا صفر گردد (حداقل در مورد تنظیم وایت بالانس ) . اما عملا ال سی دی خارج از تنظیم دوربین (با اکثریت مونیتورها یا وب )باز نیاز به پست پروسس را بوجود می آورد .
شاگرد شما : شهروز
البته آف تاپیک شد ! زحمت حذفش با استاد .
یکی از چیزهای که منتظر دیدنش هستم نمونه عکسهای دی800 با لنزهای قدیمی و لنزهای غیر gold ring است. اینکه واقعا چه تفاوتهایی نسبت به دی700 و همان لنزها میشود دید. تصور من این است که لنزهایی مثل 85 1.4 AFD و AFD 50 1.4 ، 105 F2 و 135 F2 و خیلی دیگر از لنزهای با کیفیت نیکون همچنان نتایج خوبی داشته باشند اما اینکه ایا نقایص اپتیکی جزیی که در رزولوشن های پایینتر خودش را نشان نمیدهد با دی800 مانند بیرون می اید یا نه! باید منتظر ماند.
پی نوشت: مرده شور این فارسی انگلیسی قاطی را ببرد که نفهمیدم چی شد. هر کدام از اسم لنزها را یک جور نوشتم.!!
علیرضا جان
بر اساس یه سری تجربهی عملی(نه تست علمی) با همین دی۳ ۱۲ مگاپیکسلی دیدم که ۱۳۵ F2 دی وضعیت بهتری از لحاظ ثبت جزئیات نسبت به ۷۰-۲۰۰ نداره. البته اون یه لنز خاص هست برای کارکردی خاص هست و متفاوت است با لنزهای پرایم معمولی که احتمالن به هوای دیافراگم باز و یا ثبت جزئیات زیاد ساخته میشوند.
اما لنزهای قدیمی دیگری چون ۸۵ کیفیت به نسبت خوبی دارند. اما خطاهای خیلی خوبی هم دارند! به عنوان مثال درد بسیاری از لنزهای قدیمی نیکون به ویژه با دوربینهای دیجیتال که با افزایش مگاپیکسل هم بیشتر به چشم خواهد آمد خطاهایی مثل Ca است. میشه این خطاها رو با نرمافزار کاهش داد. اما هرکدام از این تغییرات احتمالن منجر به از دست دادن جزئیاتی خواهد شد.(نیکون با تولید لنزهای جدید ۵۰ و یا ۸۵ یا حتا در میکروهای جدیدش با کمک کوتینگهای جدید بیش از هر تغییری به گمان من مشکل Ca رو حل کرده.)
یقین دارم جزئیات بدتر و یا بهتر است بگویم کمتر از ۱۲ مگاپیکسل نخواهد شد. اما خطاها به همون نسبت افزایش پیدا خواهد کرد. حال اگر قصد کنید آن تصویر رو مثلن ۱۰۰*۷۰ (بزرگترین سایزی که اغلب چاپ میکنند) چاپ کنید؟ ممکنه حتا ۵ میلیمتر CA داشته باشید!(در صورتی که اصلاح نکنید)
دوستان به نظرتون قیمت حدودی این دوربین در ایران چه قدر خواهد بود ؟
من دیدم که بعضی از دوستان تخمین قیمت بالای 7 تومان میزنند برای D800 تازه در حالت خوشبینانه !
در حالیه که من هر جور حساب میکنم میبینم خیلی کمتر میشه.. قیمت دوربین رو اگر 3000$ حساب کنیم و نرخ دلار هم دست بالا حساب کنیم(مثلا 1900!) میشه 5700000 که اگر سود و هزینه های دیگه رو هم بکشیم روش فکر نکنم بیش از 300-6200 بشه !
یا من چیزی رو از قلم انداختم ؟
تشکر
مشخصاً سود مورد نظر بازرگانان بیش از چیزیه که شما حساب کردید!گمون میکنم 11% گمرکی داشته باشه،سود بازرگانی+مالیات بر ارزش افزوده که باعث میشه قیمت بره بالای هفت!یه نگاهی به رویه قیمت گذاری دوربینهای حاضر بکنید!مثلاض D7000 ، قیمت کیتش هست 1400$ ، قیمتش در ایران هست 3400 ! یعنی بجای اینکه باشه مثلاً 2600 (که قبلا همینطوری بود که قیمتش معادل قیمت دلار آزاد بود در بازار و فرقی نمیکرد از ایران بخری یا دلار بخری بدی مثلاً از امریکا بیارن)، حدود 1/3 گرونتره!
البته یه قیمت کاذبی هم بابت محصول جدید بودن به قیمت خودتون اضافه بفرمایید!
بنظرم یه قیمت کاذب دیگه هم باید بابت تقاضای زیاد به قیمت دوربین اضافه کرد،خیلی ها قصد آپدیت دوربینهاشون رو دارن...
انشالله که وضعیت ارز درست بشه
یا حق
خب میگر غیر از این هست که اکثر دوربین ها به استثنای چند تا شرکت وارد کننده(که اندازه انگشت یک دست هم نیستن) دارن به صورت قاچاق وارد میشن ؟ مثل موبایل..نقل قول:
گمون میکنم 11% گمرکی داشته باشه
در اینصورت که گمرکی نداره
مثل قیمت 60D که قیمت دلاریش 900$ هست و با دلار 1900 که حساب بشه میشه قیمتی که الان در ایران داره فروش میره..
واسه خودشون نداره...به مای خریدار که میرسه،برای هر دوربین عوارض شهرداری هم دادن!!!!
اصلاً شما این رو مگید،من یه سوال دیگه میپرسم،مگه نه نیکونگرش نماینده رسمی نیکونه!پس چرا همیشه قیمتش از همه بالاتره!مگه نه اینکه کارخونه سازنده،قیمت به مراتب پایینتری جنس رو در اختیار پخش کننده محلی قرار میده؟چرا قیمت ها رو از ضرب دلار آزاد(؟) در قیمتهای دیگر فروشنده ها که سود خودشون رو روی کالا کشیدن حساب میکنن!؟حتا بازرگانی که عمده میخره هم اون قیمت رو نمیده که!
مشکل از جای دیگه است قربان...فکر دو دوتا کردن نباشید که بجایی نمیرسید متاسفانه!
از وضعیت چند سال پیش با خبر نیستم اما بعید میدونم که الان و در این شرایط سیاسی اقتصادی, دولت دلار هاشو با نرخ دولتی بده دست وارد کننده ها که برن دی ۸۰۰ وارد کنن!
ولی خوب با این وجود باز هم به نظر میرسه که اوضاع اقتصادی به گونه ای باشه که فروشنده ها متمایل به بردن سود حداکثری باشن. مواردی مثل مالیات بر ارزش افزوده و گمرک و ... فقط برای ایران نیست. همه جای دنیا هست و وقتی قیمت کالایی در آمریکا ۳۰۰۰دلار هست, این فاکتور ها هم درش منظور شده. عادلانه نیست که وقتی قیمت این کالا در ایران رو می خوایم حساب کنیم باز یه بار دیگه قیمت مالیات و ... رو روش بکشیم.
با توجه به نوسانات شدید نرخ ارز هم باید این حق رو به فروشنده بدیم که قیمت رو بر اساس نرخی از دلار محاسبه کنند که پایدار باشه. یعنی نمیشه توقع داشت که وقتی امروز نرخ دلار ۱۰۰ تومان پایین اومد, فرداش هم فروشنده ها نرخ وسایل عکاسی رو به همون نسبت پایین بیارن. اما اگر وضعیت به یه تعادل پایدار تضمین شده ای رسید (که خوب احتمال چنین اتفاقی زیاد نیست) اون وقت میشه این توقع رو داشت که قیمت لوازم وارداتی هم تغییر کنه.
هنوز که این دوربین وارد بازار نشده و نمیشه در این مورد خیلی دقیق صحبت کرد. اما اگر نرخ دلار رو حتی ۲۰۰۰ تومان در نظر بگیریم, قیمت ۶ میلیون تومانی(+- ۲۵۰ هزار تومان) برای این دوربین توجیه پذیره. از این مقدار بیشترش باز بر می گرده به همون مطلب زیاده خواهی فروشنده ها.
سلام
در لينك زير عكاس به بررسي تعدادي از لنزهاي MF و AF نيكون و متفرقه روي بدنه هاي DX و FX پرداخته و نظر شخصيش را در مورد اونها بيان كرده. براي تعدادي از لنزها نمونه هاي D800 نيز اضافه شده. بررسيها علمي نيست ولي ايدهاي در مورد موضوع بحث به آدم ميده.
Dennis Sa�mannshausen Photography
اصولا در دنیای تجارت وقتی شما هر جنسی رو در تعداد بالا میخرید درصدی به شما تخفیف میدن
که در مورد دوربین های دیجیتال بسته به محل خرید این مقدار 10-25 درصد هستش
مثلا در مورد دی800 3000دلاری چیزی مابین 300 تا 750 دلار ارزونتر میخرن که این مبلغ سود و سایر هزینه ها رو به راحتی کاور میکنه.
چیزی که این وسط در ایران وجود داره طمعه؛ نه گمرک یا عوارض
پ.ن: شرمنده اگر کمی به سمت آف تاپیک رفتم
بعد از گذشت 76 روز D800 همچنان پر فروش ترین اس ال آر Amazon هست. (بغییر از 48 ساعت که D5100 رتبه اول رو داشت)
TOP TENS
1-Nikon D800
2-Nikon D5100
3-Canon EOS Rebel T3
4-Nikon D3100
5-Canon EOS Rebel T3i
6-Nikon D7000
7-Canon EOS Rebel T2i
8-Nikon D3200
9-Canon EOS Rebel T3i
10-Canon EOS 5D Mark III
Best Sellers in Digital SLR Cameras
Digital Rev مقایسه ی جالبی بین D800 و D800e انجام داده که دیدنش خالی از لطف نیست
Nikon D800E vs Nikon D800 - What Is The Difference
کد:http://www.youtube.com/watch?v=I3M0VHBFiek
برای دوستانی که امکان دانلود ویدئو رو ندارند تصاویر مقایسه این دو دوربین رو از ویدئو 1080p کپچر کردم که در لینک های مسقیم زیر میتونید مشاهده بفرمایید.
کد:
http://my-storage.persiangig.com/image/D800-VS-D800E/0.jpg
http://my-storage.persiangig.com/image/D800-VS-D800E/1.jpg
http://my-storage.persiangig.com/image/D800-VS-D800E/2.jpg
http://my-storage.persiangig.com/image/D800-VS-D800E/3.jpg
http://my-storage.persiangig.com/image/D800-VS-D800E/4.jpg
بله خب این صفحه پویا هست و با خرید های کابران دائم در حال بروز رسانی هست (برای همین لینک رو قرار دادم تا دوستان بجز لیست من نتایج بروز شده رو هم مشاهده کنند)
تصویر مربوط به کمی پیش تر
فایل پیوست 26284
ولی بطور کل چون این صفحه جزو لینک اخبار روزانه ام هست و تقریبا هر روز چک میکنم عرض کنم که در این مدت D800 بین رتبه 1 تا 3 جابجا شده (که بیش از 90% اوقات اول بوده) و برای مثال 5D3 بین رتبه 8 تا 12 جابجایی داشته.
بله جناب روشن همینطور هست که می فرمایید (البته Kai خودش هم خودش رو جدی نمیگیره !)
به نظر من بیشتر سعی دارد با بالابردن میزان فاکتور Fun ! در review های خودش این موضوعات و مباحث را برای قشری که شاید حوصله خواندن review های مرسوم و نگاه به چارت ها و... را ندارند مطرح کند که البته موفق هم بوده (با بیش از 251 هزار عضو و بیش از 67 میلیون بازدید شاید موفق ترین کانال عکاسی یوتوب باشد)
ولی بیشتر این تصاویر را قرار دادم چون تابحال چنین مقایسه ی پهلو به پهلو از D800 و D800E جایی ندیده بودم.
یک سوال:
اگه برای داشتن جزئیات بیشتر خرید D800E رو ترجیح بدیم و moire توی lightroom یا هر نرم افزار اختصاصی و غیر اختصاصی دیگه آنطور که باید و شاید حذف نشه٬ فیلتری مشابه فیلتر حذف شده سنسور وجود نداره که بشه جلوی لنز بست و در موارد موزد نیاز این مشکل رو رفع کرد؟
اوایل شایع بود که قراره این فیلتر مثل آینه جلو سنسور قابلیت انتخاب برای استفاده یا عدم استفاده داشته باشه که متاسفانه نشد.
بررسی D800/D800E توسط ریچمن
Nikon D800 / E Initial Impressions
جنبههای مختلف دوربین را بررسی کرده است.
مثلا تاکید کرده است که دوربین را با لنزهای مختلفتان از لحاظ فوکوس کالبیره کنید.
در مورد لنزهای مناسب بحث کرده است.
در مورد نویز گفته است که
– From ISO 50 to 1600 it's hard to see any noise, and I wouldn't bother using NR, even at 1600– At ISO 3200 noise starts to appear, but only on screen at 100%. On prints it's almost invisible– At ISO 6400 noise is visible on screen, and slightly in prints, but cleans up pretty easily, except for the most demanding situations– At ISO 12800 noise is an issue, and ISO 25600 is for emergencies only.در مورد وضعیت احیاء و دینامیک رنج هم مطالبی دارد:
http://www.luminous-landscape.com/ar...R28/opened.jpg
و کراپ آن
http://www.luminous-landscape.com/ar.../opened-nr.jpg
گفته که از یک عکسی که ۵ استاپ آندراکسپوز باشد میتوان یک عکس قابل استفاده تهیه کرد. بخصوص تاکید کرده است که لایتروم جدید در این زمینه خیلی خوب عمل میکند.
با توجه به این دو پیشنهاد آقای ریچمن , انتخاب لنز هرچه بیشتر به سمت پرایم های fast متمایل میشه.نقل قول:
When shooting hand-held (yes, this is allowed) use at least a shutter speed that is twice the old rule of 1/focal length, and preferably three times
Use the lowest possible ISO: Low ISO isn't just about the best quality signal to noise ratio. It also produces better dynamic range
ممنون از توجهتون:
ولی فکر کنم این محصول برای رفع moire در حالت فیلمبرداری تولید شده و نه عکاسی و اولین بار هم واسه canon 5dMKii استفاده شده. محصول جدید که قراره آپدیت هم بشه واسه D800 هستش ( که لزوما moire در این دوربین در حالت عکاسی مشکل به حساب نمیاد و این مشکل D800E هست.)
بله درسته ولی گویا کلا Moire برای D800e زیاد مشکل ساز نیست
;-)نقل قول:
Sorry to disappoint, but several dozen photographs taken over a few hours failed to turn up a trace of moire on the D800E, and I was looking for it – hard. I'll try harder tomorrow. In the meantime, it's worth keeping in mind that the 800E is not by any means the first camera without an AA filter. The Leica M9, S2, Pentax 645D and just about every medium format back ever made all lack AA filters. These cameras and backs are used by thousands of pros around the world daily, shooting fashion, architecture and just about anything else that you can imagine. Moire isn't a boogyman, except maybe on some photography discussion forums.
از مطلب اقای ریچمن در باره مقایسه D800 و D800e
درود
مواردی شخصی که برای انتخاب بین D800 و D800E برای خودم مطرح هست
با توجه به فرقهایی که دیدم ، که در خیلی از عکسها دیده نخواهد شد ، اما در بعضی عکسها در کراپ 100% کمی شارپ بودن D800E حس میشد
حال باید دید برای کسی که مصرف او فقط به عکاسی در طبیعت محدود نمیشود ایا این اندکی شارپ تر بودن در بعضی عکسها
که فقط در کراپ 100% دیدم میشود (و چاپهای بسیار بزرگ ) آیا ارزش در گیر شدن با moire را دارد مطمئنا خیر
خصوصا اینکه مجبور باشیم 300 دلار هم اضافه تر بپردازیم !
و مسلما در هنگام فروش این فقدان فیلتر AA باعث میشود این دوربین ارزش کمتری از D800 داشته باشد
و 100%% خواهان کمتری هم خواهد داشت.
موفق باشید
انوش
انوش جان من فرمایشات شما رو درباره اتفاقاتی که برای فروش این دوربین ممکنه رخ بده قبول دارم ولی تقاضا دارم این لینک رو یک بار دیگه با دقت ببینید:
Nikon D800-D800E First Comparison
مطمئنم اگر به فروش فکر نکنیم و این تفاوت شارپنس برامون اندازه یه 18-105 ارزش داشته باشه، نمیتونیم بیخیال این تفاوت شارپنس بشیم! من درصد نمیدم ولی از نظر من که تفاوت زیاده! اندک نیست به نظر من!
ظاهرا تشریف آوردن
7700!!!
چون داخل سایت هنوز زده به زودی پرسیدم کی میاد و قیمت تقریبی چقدره گفتن اومده 7700 گفتم یعنی الان موجود دارین فرمودن هرچندتا که بخواین موجوده!
با توجه به وضعیت فعلی و قیمت دلار و اینکه محصولات با توجه به منطقه قیمتش فرق میکنه مثلا اگر در امریکا 3000 دلار بدن در آسیا به وارد کننده قیمت پایین تری میدن 6 میلیون قیمت قابل قبولیه برای این دوربین اگر با d700 مقایسه کنیم با توجه به اینکه این دوربین 300 دلار گرونتره و d700 رو 4600 میفروشن قیمت واقعی این بدنه باید چیزی حدود 5200 تا 5500 باشه
با توجه به تقاضای بسیار بالا برای این دوربین و همچنین با توجه به ایرادی که در سیستم فوکوس برخی از نسخه های این دوربین گزارش شده, هیچ بعید نیست که وارد کننده های متفرقه این دوربین, نسخه های به اصطلاح ریفربیشد یا اپن باکس این دوربین رو برای فروش آورده باشند. دوربین هایی که قبلا فردی خریده و به واسطه ایرادی که دیده اون رو بر گردونده و نمایندگی های معتبر دیگه این دوربین رو با قیمت اصلی نمی فروشند و معمولا مشتری کمتری هم برای این دوربین وجود داره. توصیه می کنم که اگر کسی از دوستان خواست که این دوربین ها رو بخره حتما در بدو خرید با استفاده از نرم افزاری که گزارش تعداد شات های دوربین ها رو ارائه می کنه, از نو بودن دوربین خاطر جمع بشه و بعد از اون اقدام به خرید دوربین کنه. البته اگر فروشنده محترم چنین امکانی رو برای خریدار فراهم کنه!
یک تفاوت کوچک هست که باید در ادامه فرمایش جناب ابراهیمی توضیح بدهم..
شما سه لغت متفاوت برای دوربین های دیجیتال عکاسی درنظر بگیرید که عبارتند از رفوربیشد...یوزد...اپن باکس..
در یوزد شما دوربین دست دومی را در نظر میگیرید که صاحب آن قصد فروش آن را دارد...ممکن است از گارانتی اولیه آن گذشته باشد یا اینکه هنوز کمی باقی مانده باشد..
در رفوربیشد..با دوربینی سروکار دارید که در همان موقع استفاده توسط فرد به نقص و ایرادی در آن پی برده و به گارانتی رجوع می کند..اگر گارانتی یا بهتر است بگویم سرویس دهنده اولیه توانست اشکال ماینور یا کوچک آن را حل کند که مشمول همان گارانتی خواهد بود..اگر اشکال ماجور یا بزرگ باشد و گارانتی دهنده نتوانست ان را حل و فصد نماید که در این صورت دوربین بسته به شدت و نوع خرابی در بهترین حالت با یک دوربین نو در همان رده تعویض می شود...
این دوربین های جمع آوری شده بتدریج به مرکز به اصطلاح خدمات مهندسی-لجستیکی!! شرکت مادر ارسال می شود و پس از بازبینی و انجام تعمیرات اساسی تحت عنوان رفوربیشد با گارانتی محدود مثلا بین 90 روز تا حداکثر 120 روز با قیمت چایین تر فروخته می شود...معمولا اشکال قبلی کاملا برطرف شده و شما می توانید چنین دوربین هایی را تهیه کنید..
در حالت اپن باکس شما با دوربینی مواجهید که یا اشکال جزئی و قابل اغماض داراست نظیر همان خس و خاشاک معروف!مثلا دارای بریدگی در بدنه و یا خوردگی کوچک و...و یا اینکه بنا به سلیقه خریدار بازپس فرستاده شده است...مثلا در کانادا شما می توانید جنسی را خریداری کنید و تا دوهفته مهلت دارید که اگر نخواستید آن را بازگردانید..درمورد برخی کالاها رسم آن است که باید سربسته آن را بازگردانید که شامل دوربینهای عکاسی هم می شود و در برخی دیگر اجناس می توانید پس از گشودن جعبه و استفاده از آن نسبت به بازگرداندن آن اقدام کنید...در مورد دوربین های عکاسی اگر خریدار سلیقه ای رفتار کند و دوربین را بازگرداند و البته دوربین را از جعبه ان بیرون اورده باشد.. بدون اینکه هیچ اشکالی داشته باشد پس از بررسی ادعای وی مجدد دوربین بصورت اپن باکس به معرض فروش گذاشته می شود..یعنی اگر تعداد شات از حد معین فراتر رود و یا اشکالی توسط خریدار در طی همین دو هفته بر سر دوربین اورده شود پس از بررسی و بازبینی مجدد نسبت به مرجوع و عودت داده شدن ان اقدام می شود و بنام اپن باکس فروخته نمی شود که تفاوت قیمت آن با نو در حالت سالم بودن کامل حداکثر 100 دلار خواهد بود..
مطالبی که گفته شد استاندارد سرزمین کفار یا کاناداست...یقین دارم در سوئیس استاندارد بالاتر خواهد بود یا چیزی در همین اوصاف کانادا...
البته این مطالب یاد شده درخور استاندارد ایزو9002 خرید و فروش دوربین های عکاسی در سرزمین مادریمان ایران یقینا از اعتبار بسیار کمتری برخودار خواهد بود..چراکه استاندارد آنجا والاتر و بالاتر خواهد بود!
بدرود تا درودی دیگر بار..
دوستان من بیش از یک ساعت چند نمونه از D800 و D800e در ISO های پایین رو مقایسه کردم و بنظرم تفاوت فقط محدود به کراپ 100% نیست, در 50% هم بخوبی تفاوت در جزییات مشخص هست و در برخی مناطق در 33% هم تفاوت دیده میشه.
بنظر شما با توجه با خاص بودن این مدل و احتمالا تعداد تولید پایینترش این 300 دلار اختلاف به فارسی چقدر ترجمه میشه ؟! (مثلا اگر حدود 1 میلیون اختلاف داشته باشند از نظر شما ارزشش رو داره ؟)
و یک سوال دیگه اینکه بنظر شما این تفاوت در جزئیات و شارپنس برای پرینت های A3 و A2 خودش رو نشون میده و یا مربوط به سایز های خیلی خیلی بالاتر هست ؟
ممنون