دوستانی که این دوربین رو با لنزهای کیتش خریداری کردن:آیا درسته که این دوربین با سه لنز کیت 35/1.8G, 50/1.8G and 85/1.8G عرضه میشه؟
دوستانی که این دوربین رو با لنزهای کیتش خریداری کردن:آیا درسته که این دوربین با سه لنز کیت 35/1.8G, 50/1.8G and 85/1.8G عرضه میشه؟
جالبه.بله. كيت مخصوص فيلم سازان كه ظاهرا خود نيكون ارايه كرده است:
Nikon D810 DSLR Filmmaker's Kit 13456 B&H Photo Video
"تو قسمتی از جهان نیستی، تو خود جهان هستی"
من نمونه های فیلم این دوربین رو دیدم اما فرق اساسی اون با دوربین Canon 5D mark lll رو نتونستم بفهمم از دوستان کسی در این مورد میشه راهنمایی کنه ؟ بعضی جاها به برتری این دوربین در تصویربرداری نسبت به نمونه کانی خودش هست.
بار ها تکرار شده که نمونه یک تصویر یا فیلم ملاک عملکرد دوربین نیست
از روی هیچ عکس یا فیلمی هم نمی توان گفت این کدام دوربین است
این کیت هم بیشتر یک رفتار تبلیغاتی است مزیت های کنون در فیلمبرداری چندین سال است خود نمایی میکند با ورود دوربین جدید (معادل 810 مارک 3 نیست) این اختلاف کاملا خود نمایی خواهد کرد ضمن اینکه چند سالی است که دو شرکت کنون و نیکون از رقابت مستقیم با هم دست برداشته اند بطوری که عملا شاهد دوربین های معادل در رده های بالا نبوده ایم و هر کدام قابلیت های متفاوت و در نتیجه بازار هدف متفاوتی داشته اند
فیلمبرداری حرفه ای و با کیفیت به بیش از این دوربین ها نیاز دارد
برای اطلاعات بیشتر میتوانید 1Dc را برسی کنید که حداقل دوربین ارزان و قابل اتکا برای فیلمبرداری حرفه ای است
ویرایش توسط siosha : Thursday 26 March 2015 در ساعت 00:22
سلام
تجربه چند کار تلویزیونی را داشته ام.از نظر مدیران تلویزیون هنور دوربین هایی مانند 170 سونی دوربین های بسیار عالی ای حساب می شوند و دوربینی که قابلیت کار Full HD را داشته باشد حداقل 4 برابر کیفیت لازم را داراست.استدیوهای تلویزیونی ایران در حال حاضر این موضوع را برسی می کنند که با دوربین هایی ظبط کنیم که مموری می خوردند یا Tape های VHS.به چشم خود دیده ام که خیلی ها از دوربین های Handy Cam استفاده می کنند و به نتیجه کار افتخار می کنند به ما می گفتند که چرا از 5d M III می خواهید استفاده کنید.
این دوربین ها کیفیت بسیار بالاتر از نیاز برای کار تلویزیون را دارند و البته در جاهایی مانند سینمای ایران که شما کلاً چیزی به نام کیفیت تصویر ندارید این دوربین ها به شدت فوقالعاده عمل می کنند.حالا تا منظور شما از کار حرفه ای چیست؟
این که کسی حرفه است و از فیلم برداری پول در می آورد همیشه به این معنا نیست که حداقل از دوبین هایی مانند IMAX و ARRI استفاده می کند.
حسینی
همانطور که دوستان اشاره کردند ،مبحث فیلمبرداری حرفهای مبحثی بسیار پیچیدهاست ولی یک دلیلی که در سینمای هالییود ، بسیاری از فیلمها از دوربینهای حرفهای همچون ARRI استفاده میکنند ( در صورت ضبط دیجیتال و نه فیلم ) ، به مباحث کدک باز میگردد و این مبحث بسیار پیچیدهایست و در یک سخن کوتاه نمیگنجد و بعضن یک ترم توسط مهندسان فنی باید تدریس شود . و نه صرفا 4K بودن یا Full HD و ...
اما در سینمای ایران ( و تلویزیون ) که از نظر من حرفهای بودن هرگز ملاک نیست و صرفا نیمهحرفهای است . آنهم نه فقط به خاطر سیستم ضبط ، بلکه بسیاری از ملاحظات دیگر منجمله سیستم پخش (مهمترین نکته ) چه در سینما و چه در تلویزیون و مناسبات اقتصادی مخدوش این دوست .
چنانچه فرضا یک بازیگر درجه سوم پول بیشتری از تجهیزاتی چون اجاره دوربین و تجهیزات باید بگیرد و یا تهیهکننده سعی میکند تا جای ممکن از سروته هزینهها بزند تا هم پول کمتری خرج شود و هم پول بیشتری برای خودش بماند !!
پس دورربینهای اصطلاحا پروسومر ، از سر اینها هم اضافیست . بنابراین چه دوربینهای هندیکم و نسل اول دوربینهای دیوی و مینیدیوی ، و چه حتی فیلمبرداری با دوربینهای عکاسی برای ضبط ، که معمولن کافی و حتی غایی است !
هرچند که در سینمای بدنه دنیا ، این دوربینها صرفا در کلیپهای کمهزینه ، کارهای دانشجویی ، و یا فیلمهای مستقل و کمخرج بهکار بردهمیشوند که معمولن بازار محدود و لوکالی دارند .
و نه فیلمهای حرفهای .
وگرنه در هیچ فیلم مطرح از دوربینهای عکاسی استفاده نمیشود . بلکه برای فیلمهایی حتی همچون بردمن ، که تمام فیلم روی دست و با حالت شبهتکنما ، و متحرک و لغزنده استفاده شدهاند ، از دوربینهای ARRI ALEXAاستفاده شده و میشود . که از پنج فیلم نامزد اسکار بهترین فیلمبرداری امسال ، چهار فیلم با این دوربین فیلمبرداری شدهاست .
اما ،
من برای دوستانی که قصد استفاده فیلمبرداری از دوربینهای عکاسی را دارند ، ( به هر دلیل از دمدست بودن لنزها گرفته تا کیفیت نسبت به قیمت و در دسترس بودن و کمخرج بودن و ... ) من دو گزینه را توصیه میکنم :
اول SONY A7 R
و سپس پاناسونیک GH4
.
اما باز هم توصیه میکنم که اگر دنبال خرید دوربین مناسب فیلمبرداری هستید برای کار نیمهحرفه/حرفهای ، سراغ گزینههایی چون Black Magic 4K بروید که برای این کار بهینه شده و نسبت به قیمت ، بهترین کارایی را دارد ( توجه کنید نسبت به قیمت میگویم و بیشتری کارایی )
بله موافقم ولی
بیاییم حرمت کلمه حرفه ای را حفظ کنید هر زمان این موضوع را درک کنیم خیلی از مشکلات حل میشوند مشکل ما(عام عرض میکنم) فقر ذهنی است تا فقر مالی در هر حالت ممکن خروجی کار اهمیت دارد نه ذهن مدیران
تا همین چند سال پیش با کمی هزینه ی بیشتر از همین d810 و مارک 3 براحتی میتوانستیم 1Dc تهیه کنیم ولی الان مجبوریم بجایش 810 بگیریم و تعریف هم بکنیم آن زمان حتی فکرش را نمی کردیم 10 میلیون بابت یک دوربین پرداخت کنیم ولی امروز براحتی پرداخت می کنیم
اینکه چه مقدار کیفیت کافی است تنها محدود به ذهنیت ما است نه محدودیت مالی و ...
برای اینکه آف نباشد
خروجی d810 , 750 را با توجه به اینکه محصولات نهایی نیکون هستند نمیتوان با دوربین سری قدیم کنون مقایسه کرد چون مثلم است که خروجی بهتر خواهد بود منظور من کلی بود
دوستمان پرسیدند چه تفاوت هایی مد نظر است من هم دوربین پایه فیلم برداری استاندارد را خدمتشان معرفی کرذم که با یک مقایسه ابتدایی تفاوت ها مشخص می شود
به نظر من باید صبر کرد و پس از معرفی مارک 4 این مقایسه عادلانه خواهد بود
مزایای ویدیوی 810
رنج ایزوی بالا و قابل استفاده
سرعت بالاتر پردازنده و ثبت 60 فریم فول اچ دی
USB3 که برای فایلهای سنگین کاربری بالای دارد
ذخیره سازی بدون فشرده سازی
رفع مشکل moire
کاملا موافقم
البته از مبحث تاپیک رفتیم بیرون
ویرایش توسط siosha : Thursday 26 March 2015 در ساعت 03:21
سپاس از راهنمایی دوستان. پس بااین گفته های دوستان باید در نظر بگیریم که دوربین D810 از نظر فیلم برداری بهتر از کانن مارک 3 هست و باید منتظر ورود دوربین کانن 5 دی مارک چهار برای رقابت با دی 810 باشیم.