صفحه 3 از 5 نخستنخست 1 2 3 4 5 آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 21 تا 30 , از مجموع 44
Like Tree302تشکر

موضوع: Nikon DL18-50

  1. #21
    كاربر ويژه lamagra آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2009
    نوشته ها
    3,126
    تشکر شده
    17920
    تشکر کرده
    12077

    پیش فرض

    نه نیما جان کراپدارها از اینها بهترند.من هیچ مشکلی با چاپ عکسهای ۷ دی و ام تا سایر ۵۰ در ۷۰ نداشتم.پیش نیامده عکسهای خودم رو بزرگتر از این چاپ بکنم اما بزرگتر از اینها هم میشه چاپشون کرد.سنسورهای بهتری مثل سنسورهای جدید کنون و نیکون که قطعا محسوس بهترند.مهم ثبت و ویرایش درست هست.فول فریمها هم کلا مشکلی ندارند.من عکسهای دی ۸۰۰ رو ۷۶ در ۱۲۰ که چاپ میکنم همه چیز عالی است و البته عکسهای دی ۸۰۰ رو هم بزرگتر از اینها میشه چاپ کرد.مشکل معمولا از چاپخانه ها است.چاپخانه رو محض امتحان عوض بکن شاید اوضاع بهتر شد.این بلا سر ما اومده چند باری...
    در مورد این دوربین و یک اینچی ها هنوز تجربه ای نداشتم ولی فکر نمیکنم اوضاع به این وخامت باشه.
    ویرایش توسط lamagra : Wednesday 24 February 2016 در ساعت 06:23
    yaghoobi، Nima Sadigh، 47amir و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    Canon Eos M+11-22+18-55+22mmf/2+90EX
    عقیل احمدی

  2. #22
    كاربر بسیار فعال kiavash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2011
    نوشته ها
    1,962
    تشکر شده
    8513
    تشکر کرده
    8171

    پیش فرض

    مقایسه سنسورهای یک اینچی(خیلی تکرار شده ولی شایدبرای بعضی دوستان لازم بشه)
    kia-mono 54.jpg

    sensor-size-explained-updated.gif

    images.jpg

  3. #23
    كاربر بسیار فعال m.daneshpayeh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    نوشته ها
    1,452
    تشکر شده
    6508
    تشکر کرده
    1981

    پیش فرض

    میدونید، حالا که هیجانها فروکش کرده میبینم برای منظره همان بدنهای کراپ APS مناسبتر هستند. گزینهای کوچکی مثل کنون سری ام و یا بدنهای سونی با لنزهای اولتراواید ارزان باید خروجی بهتری از این بدنه با پیکسل ساز کوچک داشته باشند.
    ولی خوب با وجود روزنه باز و لرزه گیر برای کارهای دم دستی کخ کیفیت پیکسلی خیلی اهمیت ندارد دوربین خوبی است.
    yaghoobi، M.Nouri، 47amir و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مهدی دانش‌پایه
    http://500px.com/daneshpayeh
    هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.

  4. #24
    كاربر فعال M.Nouri آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2010
    محل سکونت
    مازندران
    نوشته ها
    698
    تشکر شده
    1991
    تشکر کرده
    5880

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط m.daneshpayeh نمایش پست ها
    میدونید، حالا که هیجانها فروکش کرده میبینم برای منظره همان بدنهای کراپ APS مناسبتر هستند. گزینهای کوچکی مثل کنون سری ام و یا بدنهای سونی با لنزهای اولتراواید ارزان باید خروجی بهتری از این بدنه با پیکسل ساز کوچک داشته باشند.
    ولی خوب با وجود روزنه باز و لرزه گیر برای کارهای دم دستی کخ کیفیت پیکسلی خیلی اهمیت ندارد دوربین خوبی است.
    سلام
    بنده هم موافقم
    گزینه های میرورلس سونی آلفا6000 کانن m3 و فوجی(البته سری خوش قیمت A و M) با سنسور کراپ بهتر به دل می نشینند البته کاملا مشخص است که نیکون این DL را برای رقابت با سری Gx کانن عرضه کرده اما دوست دارم نیکون فول فریم یا حداقل کراپ میرورلس بیرون بده...
    yaghoobi، amir.komeily، arefjoon و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    Nikon D7200 , 18-140 , 85 f1.8 G



  5. #25
    كاربر بسیار فعال m.daneshpayeh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    نوشته ها
    1,452
    تشکر شده
    6508
    تشکر کرده
    1981

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Nima Sadigh نمایش پست ها
    سنسور كنون 10 و 18 مگاپيكسل: 40d و eos m. البته همه چيز وابسته به دوربين و سنسور آن نيست. دسته اي از عوامل دست به دست هم داده اند تا قسمت نباشد آن عكسها رزلوشن بالاي خود را داشته باشند. مثلا عكاسي در شب با نوردهي طولاني، كراپ كردن، تاريك يا روشن بودن برخي نواحي عكس و اشتباهات ديگر هنگام عكاسي... و مهم تر از همه تفكر اينكه عكسهايم فقط در اينترنت نمايش داده مي شوند.
    مي توانيم عكسهايمان را به دو يا سه دسته تقسيم كنيم. عكسهاي يادگاري، نيمه يادگاري، عكسهاي جدي. براي هر دسته يك دوربين اختصاص دهيم. مثلا يادگاريها را با گوشي بگيريم. نيمه يادگاري ها را با سنسور كراپ و جدي ها را با سنسور بزرگتر فول فريم يا بالاتر.
    چه جالب تقسیم بدنی من کاملا بر عکس است.
    عکسهای یادگاری با ارزشترین عکسهایمان هستند، در واقع تنها عکسهایی که ممکن است در اینده دیده شوند پس با فول فریم میگیریم! ممکن است دیده شوند!

    عکسهای جدی را با موبایل میگیرم (البته اینجا در این تاپیک فرض بر منظره است نه عکسهایی که تحویل مشتری میدهیم (که عکس یادگاریشان باشد)) چون حتی اگر با مدیوم فرمت هم بگیریم ارزش زیادی ندارد! خوب در مقایسه با عکسهایی که مثلا در 10 صفحه اول 500px میبینیم هیچ چیزی نیست. و از انجا که کسی حتی آن عکسهای برتر 500px را هم جدی نمیگیرد پس عکسها ما که دیگر هیچ . هر وقت هم که خواستیم عکس خوب ببینیم میرویم در همان سایت. حتی برای کپی ان عکسهای برتر هم لازم نیست وقت بگذاریم اینقدر عکسهای عالی روزانه اپدییت میشود که همیشه یکی بهترش اونجا موجوده. در واقع اینقدر زیاده که دیده نمیشن. عکسهای ما که جای خود دارد. پس عکسهای جدیمان که با موبال گرفته شده را بهتر است ذخیره هم نکنیم. چون خودمان هم نخواهیم دیدشان. ارزش یادگاری که ندارند، ارزش وقت گذاشتن توسط خودمان ودیگران را هم برای دیده شدن ندارند چون خیلی از انها بهتر هم که موجود است، پس چرا ذخیره شوند؟ خلاص!

    اشتباه نکنید جدی گفتم، در واقع مدتی است که شخصا دلم میخواهد هر وقت بیرون رفتم (مدتهاست که بیرون نرفتم ) عکسهای یادگاری خوب بگیرم تا عکس منظره خوب! حداقل عکسهای یادگاری دیده خواهند شد.
    yaghoobi، Nima Sadigh، M.Nouri و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مهدی دانش‌پایه
    http://500px.com/daneshpayeh
    هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.

  6. #26
    كاربر بسیار فعال kiavash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2011
    نوشته ها
    1,962
    تشکر شده
    8513
    تشکر کرده
    8171

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط m.daneshpayeh نمایش پست ها
    چه جالب تقسیم بدنی من کاملا بر عکس است.
    عکسهای یادگاری با ارزشترین عکسهایمان هستند، در واقع تنها عکسهایی که ممکن است در اینده دیده شوند پس با فول فریم میگیریم! ممکن است دیده شوند!

    عکسهای جدی را با موبایل میگیرم (البته اینجا در این تاپیک فرض بر منظره است نه عکسهایی که تحویل مشتری میدهیم (که عکس یادگاریشان باشد)) چون حتی اگر با مدیوم فرمت هم بگیریم ارزش زیادی ندارد! خوب در مقایسه با عکسهایی که مثلا در 10 صفحه اول 500px میبینیم هیچ چیزی نیست. و از انجا که کسی حتی آن عکسهای برتر 500px را هم جدی نمیگیرد پس عکسها ما که دیگر هیچ . هر وقت هم که خواستیم عکس خوب ببینیم میرویم در همان سایت. حتی برای کپی ان عکسهای برتر هم لازم نیست وقت بگذاریم اینقدر عکسهای عالی روزانه اپدییت میشود که همیشه یکی بهترش اونجا موجوده. در واقع اینقدر زیاده که دیده نمیشن. عکسهای ما که جای خود دارد. پس عکسهای جدیمان که با موبال گرفته شده را بهتر است ذخیره هم نکنیم. چون خودمان هم نخواهیم دیدشان. ارزش یادگاری که ندارند، ارزش وقت گذاشتن توسط خودمان ودیگران را هم برای دیده شدن ندارند چون خیلی از انها بهتر هم که موجود است، پس چرا ذخیره شوند؟ خلاص!

    اشتباه نکنید جدی گفتم، در واقع مدتی است که شخصا دلم میخواهد هر وقت بیرون رفتم (مدتهاست که بیرون نرفتم ) عکسهای یادگاری خوب بگیرم تا عکس منظره خوب! حداقل عکسهای یادگاری دیده خواهند شد.
    خوب نظرشماست ومربوط به اینده بینی شما ست. اینده بینی و اینده نگری هرکس فرق داردمهدی جان.نگاه من با نگاه شما !
    مثلا من هرجا دوربین بهترم همراهم باشد با همان همه عکسها را میگیرم. مگه میشه ما با دوتا دوربین یا3تا بریم سفر؟!! یامثلا من بادیدن دستپخت خودم هیجان زده میشوم اگر بهتراز قبل شده باشد. اوقات فراغتی اگر باشد ادیت متفاوتی تمرین میکنیم و...
    عکسهای موبایلی هم بماند برای شبکه های اجتماعی و تمرین ترکیب بندی!
    **نمیدونستم توی این تاپیک هستیم,عذرمیخام.

  7. #27
    كاربر بسیار فعال Nima Sadigh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,881
    تشکر شده
    8861
    تشکر کرده
    5922
    yaghoobi، a.g g.a، 47amir و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.



  8. #28
    كاربر همراه sohrab-gh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2011
    محل سکونت
    Shiraz
    نوشته ها
    383
    تشکر شده
    4082
    تشکر کرده
    1708

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Nima Sadigh نمایش پست ها
    افرادي كه از من حرفه اي تر هستند بايد در فكر مديوم فرمت باشند. مثلا دوربين حرفه ايشان 645z باشد و دوربين دم دستيشان سوني a7.
    قبلش عذر خواهی میکنم بابت اف تاپیک و این برداشت شخصی و جالبی که از جمله شما میکنم : پس با این حساب سباستیاو سالگادو که با مارک سه و جو مک نلی که با دی 5 عکاسی می کنند از کارل تیلر که با هسلبلاد و پیتر هرلی که با فیز وان IQ250 عکاسی می کنند ، کمتر حرفه ای هستند. چاپ مناسب و با کیفیت پروسه ای خیلی مفصل تر از فقط مگاپیکسل بالاتر داره (البته قطعا میدونید )
    yaghoobi، Amir Tavakoli، lamagra و 6 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    سهراب قابزلو
    photography is about what you feel and see
    sohrabphotography.blogfa.com
    Cacal Telegram : telegram.me/sohrabphotography

  9. #29
    كاربر بسیار فعال Nima Sadigh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,881
    تشکر شده
    8861
    تشکر کرده
    5922

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط sohrab-gh نمایش پست ها
    قبلش عذر خواهی میکنم بابت اف تاپیک و این برداشت شخصی و جالبی که از جمله شما میکنم : پس با این حساب سباستیاو سالگادو که با مارک سه و جو مک نلی که با دی 5 عکاسی می کنند از کارل تیلر که با هسلبلاد و پیتر هرلی که با فیز وان IQ250 عکاسی می کنند ، کمتر حرفه ای هستند. چاپ مناسب و با کیفیت پروسه ای خیلی مفصل تر از فقط مگاپیکسل بالاتر داره (البته قطعا میدونید )
    سهراب جان هدف اصلی من این بود که عکاسان حرفه ای که برخی از آنها در همین تاپیک دوستانمان هستند خودشان را دست کم نگیرند و به افق های بالاتر فکر نمایند. (منظورم از حرفه ای بودن معنای واقعی آن بود نه معنای عامیانه ی آن. یعنی کسی که وقت زیادی را درگیر این کار است و از آن پول در می آورد). هر ژانری هم تجهیزات خودش را می طلبد نمی توان عکاسان ژانرهای مختلف را با هم مقایسه کرد(سه نفر از این چهار عکاس را شناختم). در بحث ما تمرکز روی عکاسی منظره(که خودم بیشتر کار می کنم) بود. این دوربین هم مخاطبش عکاسان شهری، travel و منظره هست. در حقیقت کاربر تازه کار و عادی ترجیح می دهند دوربینی را که از 24 میلیمتر شروع می شود بخرد و 800-900 دلار خرج این دوربین خاص که از 18 میلیمتر شروع می شود نکند.
    اگر مطالب ناقص و دو پهلو بود ببخشید. ضمنا من در پستهای قبلی به نقاط ضعف خودم اشاره کردم.
    lamagra، M.Nouri، sohrab-gh و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  10. #30
    كاربر ويژه lamagra آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2009
    نوشته ها
    3,126
    تشکر شده
    17920
    تشکر کرده
    12077

    پیش فرض

    دوستان به نکات خیلی خوبی اشاره میکنند و این تاپیک این روزها صحبتهای خوبی در خودش داره...این دوربین برای من دوربین جذابی است.یک دوربین همراه و مسافرتی همانطور که در پستهای قبلی گفتم...
    زمانی که نکس 5ان خریدم اینقدر به نظرم کوچک و کم حجم بود که با همان کیف کوچک و دو لنزش همیشه و همه جا همراهم بود.تازه اون ترکیب اولترا واید نداشت.الان با ترکیب بدون آینه ای که دارم اکثر اوقات که پا از خونه بیرون بگذارم اگر به قصد محل کار نباشه این ترکیب رو با خودم حمل میکنم.با اینکه کیفش هم خیلی کوچک نیست و همه خرت پرتهاش رو توش جا دادم...این دوربین برای منی که مشکل حمل و نقل ندارم بسیار عالی است.من همیشه یک کیف روی دوشی با خودم حمل میکنم و با داشتن این دوربین فقط کافیه یک کیف اندازه خودش بخرم و همیشه همیشه اون رو همراهم داشته باشم.هم کوچکه هم برای رسیدن از اولترا واید به نرمال نیازی به تعویض لنز ندارم.طبیعتا به خاطر به دست آوردن اینها یک چیزهای مثل کیفیت بیشتر فدا میشن.اما دیگه چیزی رو از دست نمیدی و همیشه بهانه عکاسی داری.

    پ.ن:در نهایت عکس کم کیفیتی که ثبت شده،چون دوربین همراهت بوده بهتر از عکس خوش کیفیتی است که ثبت نشده چون دوربین یا دوربین خوب همراهت نبوده
    ویرایش توسط lamagra : Wednesday 24 February 2016 در ساعت 22:24
    yaghoobi، Amir Tavakoli، Kourosh Kahal و 13 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    Canon Eos M+11-22+18-55+22mmf/2+90EX
    عقیل احمدی

صفحه 3 از 5 نخستنخست 1 2 3 4 5 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •