كم كم سروكلش داره پيدا ميشه
کد:http://www.dpreview.com/news/0709/07090901nikond300handsonpreview.asp
Printable View
كم كم سروكلش داره پيدا ميشه
کد:http://www.dpreview.com/news/0709/07090901nikond300handsonpreview.asp
فقط یک کلمه میتونم بگم: " عجب چیزی " !
واقعا معلوم شد که اینا این دو سال رو چیکار داشتن میکردن. از این بهتر برای من که قابل تصور نبود.
یه نکته کوچولو: اگه میشد بهشون پیشنهاد داد، فکوس پوینت های دی 2 که کمتر هم بود ولی چیدمانشون بهتر و به درد بخور تر بود. البته یه نظر کاملا شخصیه.
دوستان كسي ميدونه كي به ايران ميرسه با چه قيمتي وتوسط چه شركتي؟ چون من 1.500 براش كنار گذاشتم ولي نميدونم كيت لنز داره يا نه اسا تيد لطفا كمك كنيد؟ چون اگه نتونم بخرم ديگه منتظر برند خودم و ال10 پاناسونيك مي مونم.
این نامردها كه قیمت D200 رو كردند 1.600 حتما D300 رو قیمت میگذارند 2 میلیون!
احتمالا 70-18 و 135-18 لنزهای كیتش باشن شاید هم 55-18 كه بعیده
قیمت هم 2 میلیون كمتر نیست و تا عید وارد بازار نمیشه
راستی به نظر میاد اون مشكل زوم كردن رو عكسها بعد از گزفتن عكس دیگه بر طرف شده و نیاز نیست دو تا دوكمه رو همزمان بگیرید وای خدا چه باغلواییه اگر انتظار یه فول فریم با بدنه نیمه حرفه ای رو نمیكشید بهترین انتخابه
دوتا دکمه همزمان؟
تو نیکون هیچ وقت یادم نمیاد لازم باشه دوتا دگمه رو نگه دارید.
مطمئن باش توی زمستون میتونید بخرید. اینکه با چه قیمتی، بستگی به گرمی بازار و موجودی و قیمت ارز و اینها داره که من به شخصه فکر میکنم صبر کنید برای این موجود نازنین پشیمون نشید.
اگر هم یه چیز درجا بخواید بخرید و حتما به بدنه سیلد احتاج نداشته باشید، ( مثل من که احتیاج ندارم ) دی 80 هم خیلی خیلی دوربین خوبیه ها. جدید هم هست، باید حد اقل حدود یک سال دیگه آپدیت بشه
مطمئن باشيد حداقل تا يك سال آينده به اين قيمت نمي رسه. 1.500 مي شه حدود 1600 دلار در حالي كه بدنه رو در بدو ورود تخمين زده اند 1800 دلار و با توجه به محدوديت ظرفيت توليد اين دوربين و تقاضاي بالا غير ممكنه به اين قيمت برسه.
من هم كم كم دارم ابرهاي بالاي سرم رو براي خريد اين دوربين كنار مي زنم :(
اين هم 3 نمونه عكس از D300 در ISO 6400 (عكسها در سايز اصلی هستند):
آف تاپیک ولی به نوعی مربوط:
به عنوان کسی که در کار بازرگانیه این نکته رو متذکر میشم که گمرک از اول سال 86 کلیه سوابق واردات کالا رو دور ریخته ( ترجمه = شیر تو شیر در تعیین ارزش کالا و اتلاف وقت 10 برابر و گرفتن گمرکات و حق و حساب بسیار بالاتر از وارد کننده ) و این مساله در بازار همه چیز تاثیر گذاشته نه فقط دوربین و تجهیزات.
کمر بند هاتونو سفت ببندید که تازه تاثیرش داره به بازار های مختلف میرسه.
سلام
بابك جان اين مطلبي بود كه به نقل از تام هوگان در تاپيك ديگري (شايد هم همينجا) آورده بودم كه هر چه گشتم پیدایش نمی كنم ولی دوباره نقل می كنم.
ایشون معتقد بود كه با ظرفیت توليد در نظر گرفته شده ي 60.000 درماه برای دي 300 و 8.000 در ماه براي دي 3 اگر از هم اكنون هم توليد شروع شود در نوامبر كه قرار است به بازار بيايد به سرعت ناياب خواهد شد.
Production: D300 is pegged at an initial production of 60k units a month, D3 is pegged at an initial production of 8k units a month. Translation: even if they start now and build at capacity until the November launch, these products will be immediate sellouts and hard to obtain (my guess).
بله تام اینارو مطرح كرده ولی اعداد و ارقامش معلوم نیست درست باشه
تازه 60 هزارتا در ماه خیلیه
بعد این شروع تولیده تا اتمام Ramp Up اين مقدار بيشتر ميشه معمولا تو صنعت خودرو Ramp Up حدود 1 ماه طول ميكشه تا به ميزان واقعي و خودش برسه تو دوربين قطعا اين زمان كمتره
آيا اماري از فروش دوربينهاي هم رده داريد ؟؟ (اگر امار D200 رو داشته باشيم خيلي كمك ميكنه )من هم ندارم فقط ميدونم تقريبا يك سال پيش بود 350D ركورد عجيب و غريب 1 ميليون رو زد اگر همينطور پيش رفته باشه1.5ميليون بايد فروش كرده باشه البته خوش بينانه چون مدلهاي جديد هم اومده
اگر اين رده دوربين رو در نظر بگيريم كه استفاده كنندش كمتر هست حتي اگر 800 هزار بخواد بفروشه كه به نظرم خيليه تو سال اول با همين نرخ توليد اگر هم افزايش نداشته باشه ميشه چقدر بله 720 هزار تا پس كمبود زيادي نداره اما پيش بيني تام با توجه به اين مورد بوده كه عطش اوليه بازار يكم زياده ممكنه اولش كم بياد
تازه با حرف گربه سياه كه بارون نمياد
دلیل اینكه حداكثر سرعت سینك فلاش این دوربین 1/250 هست چیه؟ شما رو نمی دونم ولی من خیلی از سرعتهای بالاتر از 1/250 استفاده می كنم حتی بعضی وقتها 1/500 هم برام كمه. راهی نداشت تا همون 1/500 باقی می موند؟
باقی میموند یعنی چی؟
d200 هم سینک فلاشش 1/250 هست...
یعنی تقریبا همه dslr ها همین سرعت سینک رو دارن... جز d70 نیکون و دارو دسته! که شاتر الکترونیکی دارن... با یه جستجو در فروم هم به مقدار لازم در مورد این نوع شاتر صحبت شده...
اصولا چه استفاده ای برای سرعتهای بالای سینک دارید؟
البته اگر از فلاش های SB-800 و غیره استفاده کنید می توانید هر چقدر که مایل باشید سرعت سینک را بالا ببرید و اصولا محدودیتی (به غیر از کاهش قدرت نور فلاش) نخواهید داشت. مسئله در استودیو بیشتر خود نمایی می کند. اما برای freez کردن خیلی از صحنه ها در استودیو هم 250/1 واقعا کافی هست.
البته تکنیک های دیگری هم هست که در استودیو می توان به سرعت سینک بالاتری دست یافت.
داریوش جان...
در مورد چه دوربینی صحبت میکنی؟
در مورد دی ۲۰۰ و دوربینهایی که شاتر مکانیکی دارن و سرعت سینک محدود؟ چجوری میشه با sb800 با سرعت بیشتر عکاسی کرد؟
در دی هفتاد(و احتمالا دی ۵۰ و دی ۴۰) سرعت سینک فلاش 1/500 است و به سادگی میتوان با سرعتهای بیشتر عکاسی کرد(البته غیر TTL)
اگر اشکالی در نوشتههام هست دوستان اصلاح کنند.
آخه من با دوربین خودم مقایسه می کنم :::big grin:::نقل قول:
باقی میموند یعنی چی؟
برای پر کردن سایه ها توی نور روز مخصوصا ضد نور.نقل قول:
اصولا چه استفاده ای برای سرعتهای بالای سینک دارید؟
من هم متوجه نشدم یعنی اگر از فلاش های sb800,600 استفاده بشه محدودیت سرعت سینك نداریم؟
توی نور روز (مخصوصا ظهر) هنگامی که از دیافراگمهای تنگ استفاده کنیم که مشکلی نیست...
مشکل مال همان زمانیست که میخواهیم لنگ ظهر با دیافراگم ۱.۴ عکاسی کنیم و سینک فلاش ما رو دچار محدودیت میکنه...
ویژگی مثبت شاترهای الکترونیکی اینجا پدیدار میشه...
اما اشکالات دیگری دارند که در فروم بحث شده... و به گمان من هنگام طراحی سنسور سینک فلاش جزو اولویتها نیست(منظور شاتر الکترونیکی ویژگی تمام مثبتی نیست)
آخ آقای روشن اگر اون مقاله چاپ میشد چی میشد دیگه بچه ها اینجا 20 تا كامنت اوت نمیرفتن میشه اینا رو منتقل كنید به تاپیك فلاشهای نیكون
در خصوص اين موضوع ميتونيد اينجا اطلاعات بيشتر رو كسب كنيد
Auto FP High-Speed Sync
سایت اختصاصی d300
کد:http://nikonimaging.com/global/products/d300/overview.htm
نمونه عکسهای d300
کد:http://www.nikon-image.com/jpn/products/camera/slr/digital/d300/sample.htm
آرش جان داریوش درست میگه.........
روی فلاش گزینه ای وجود داره که به شما این امکان رو میده تا با سرعتهای حتی 1/8000 هم عکاسی کنید...
دلیل علمیش هم اینه که سیستم الکترونیکی فلاش......توان خروجی رو در جنین مواقعی کم میکنه که مدار شارژ فلاش بتونه خازن رو با فرکانس بالا شارژ کنه که در یک شات چندین فلاش با فرکانس بالا زده بشه.
نیکون استراتژی دقمرگ کردن عکاسان رو در پیش گرفته!
دو سمپل از دی۳۰۰ منتشر شده.... اما فقط در ایزو ۲۰۰
فعلا حالش رو ببرید!
کد:http://www.nikon-image.com/jpn/products/camera/slr/digital/d300/sample.htm
نیکون در سایت انگلیسی هم همین عکسها رو گذاشته... و خلاصه خبری از عکسهای متفاوت در ایزوی بالا نیست...کد:http://nikonimaging.com/global/products/digitalcamera/slr/d300/sample.htm
بالاخره تا زمان ارائه دوربین ملت باید سرکار باشن دیگه!
:confused:
سلام
عكسشم آخه سر كاریه :confused:
نون قرض داده به هارلی
ظاهر این تست به عقل نزدیک میاد!
دوستانی که دوست دارن d40 رو در ایزو ۱۶۰۰ و دی ۸۰ رو در ایزو ۱۶۰۰ و d3& D300 رو در ایزو 3200 با هم مقایسه کنن این تصویر رو ببینن.....
هرچند بخاطر تفاوت نورسنجیها و سوژه ها شاید مثال خوبی نباشه...کد:http://2ch-dc-ita.gotdns.com/~dc-ita/cgi-bin/imgboard/img-box/img20070921213818.jpg
ولی به گمان من یه وضعیت کلی از نویز این دوربینها به ما میده...
و اگر واقعیت داشته باشه؟ من چیزی به عنوان مشکل نویز؟ توی عکسهای ۳۲۰۰ نمیبینم...(اوه! نه! اینقدر کور نشدم! دارم میگم ۳۲۰۰! و البته سایز عکسها هم کوچک است....)
آرش خان اینا نویز ریداکشن نشدن ؟
بیش از حد سافت میزنه
بهت بگم اینا چحوری در اومده؟ منو میزنین!
عکاسا اجازه داشتن عکس بگیرن و پرینت عکسها رو داشته باشن! نه فایل رو! اینهم اسکن از روی پرینت فایلهاست! lol
بخاطر شیرینکاری نیکون!
d3 گویا دست خیلی از عکاسهای معروف دنیا میچرخه!
فقط نمیدونم چی شده همه امانت دار شدن! همه دلبر شدن!هیچکسی فایلها رو بیرون نمیده!
واقعا نیکون دست سیا و KGB و چه میدونم موساد رو از پشت بسته!
سلام
هر چند نور ها و سوژه ها متفاوته.
هر چند كه به اسكن نمی شه اعتماد كرد.
هر چند كه به من D3 و D300 نیومده.
ولی ....
من به D40 امیدوار و از D80 نا امید شدم :confused:
میدونید که ایران اصولا جزو این دنیا حساب نمیشه! و در عالم بالا سیر میکنه...
کسی هم فعلا مارو عکاس حساب نمیکنه!
آخه یه نگاه به سمپلهای D300 و D80 بندازین! یعنی چی؟!:eek:
فقط توجه داشته باشید که جنس نویز و عکس در D300 چقدر شبیه D3 هست!:::love2::: ای خدااا ... !
ادیت:
وقتی عکسها رو در کراپ 100 درصد و با چشمای باز! نگاه کردم تازه متوجه شدم که D3 چیکار کرده!
این D40 هم کم , کم نویز نیست!
میدانم برای این سوال خیلی زود است..
ولی از نوردهی طولانی مدت و نتیجه اش خبری چیزی درز نكرده ؟؟
فعلا اصلا تصویری در ایزوی بالا نیومده بیرون تا کسی تکلیفش رو بدونه...
مشکل عکاسی نجومی در دوربینهای نیکون فقط CCD نبوده و نیست... D2x از CMOS استفاده میکنه...ولی مشکل سر جاش هست.
مساله بطور کلی نویز بوده و اینکه دوربینهای کانن عموما حساسیت بیشتری از حساسیت اسمی ایزو دارن و ستارگان رو بهتر ثبت میکردن...
حالا داغ شدن سنسور در تایمهای طولانی نوردهی هم در جای خود...
ارش جان.....
البته D2X کاملا Cmos نبود.....یعنی به معنی واقعی در این دوربین از تکنولوژی Cmos استفاده نشده.....
در مورد نور دهی طولانی باید گفت که اصلا ربطی به برطرف شدن مشکل نویزی نداره....
رفتار المانهای الکترونیکی در شرایط مختلف قابل تغییر است.ممکن هست که در عکاسی های عادی با ایزوهای بالا مشکل نویز نه به طور کامل ، اما حل شده باشه...حتی بهتر از کانن ،اما با تمام این اوصاف ممکن هست هنوز برای نوردهی طولانی مناسب نشده باشه....مثالی میزنم....
5 دی و 30 دی، هردو کم نویز تر از 350 دی هستند.....
همچنین 5 دی از 40 دی کم نویز تره.350 و 30 دی در نویز ها آبی و سبز از 40 دی بسیار عقب تر هستند ولی در نویز قرمز 40 دی دارای ضعف بیشتری است که با نویز ریداکشن روشن این مشکل حل میشه...حالا:
در عکاسی با زمانهای طولانی 350 دی هم از 5دی و هم از 30 دی به مراتب بهتر عمل میکنه.......
در زمان و مکان و شرایط یکسان ، خروجی 350 دی از هردوی این دوربینها کم نویز تر و تمیز تره.
در 30 دی و 5 دی در تایمهای طولانی مدت دانه های سیاه نسبتا پراکنده ای دیده میشه که در 350 دی شاید در حد چند دانه هم دیده نمیشه .
40 دی هم از 350 دی و 30دی و هم از 5 دی در تایمهای طولانی کم نویز تره.....و نسبت به 5دی و 30 دی بسیار بهتر عمل میکنه....و حتی نسبت به 350 دی.
این همه حرف زدم که بگم زیاد به هم ربطی نداره که اگر دوربین کم نویز باشه برای تایمهای طولانی کم نویز تره....
کلا نویز فقط به جنسیت سنسور بستگی نداره...
اینکه دیودها با چه فاصله ای نسبت به یکدیگر قرار داشته باشند...
اینکه خازنها در زمان شارژ و دشارژ شدن چقدر بر عملکرد ترانزیستورها تاثیر گذاشته باشند.
اینکه در قسمت A/D چه تغییراتی بر روی دیتا داده میشه و این الگوریتمهای تعریف شده برای پردازنده به چه شکل نوشته شده باشه.
اینکه سنسور به چه صورت نسبت به اطرف شیلد شده باشه.
اینکه فاصله سنسور با ال سی دی چقدر باشه.
اینکه از چه باسی برای ارسال دیتا استفاده شده باشه.
اینکه چه مقداری از دیتا در داخل سنسور پردازش بشه و چه مقداری به پردازنده منتقل بشه.
اینکه مسیر پردازش به چه صورت طراحی شده باشه.
اینکه فاصله پردازنده با سنسور به چه اندازه باشه.
اینکه فلت کیبل انتقال دهنده دیتا از چه مسیری عبور کرده باشه و به چه شکلی نسبت به اطراف ایزوله باشه.
و کلی از از این اینکه ها!!!
سنسور 400 دی و 40 دی بسیار نزدیک به هم دیگه هست.....اما ببینید که این تغییرات جزئی چقدر بر عملکرد دوربین تاثیر گذاشته.
تفاوتهایی که گفته شده فقط 14 بیت بودن سنسور است که فقط بر افزایش داینامیک رنج موثر بوده و دوم اینکه سایز میکرو لنزها کمی بزرگتر شده.....
Gap between microlenses در 40 دی کمتر از 400دی است.
اما Pixel pitch برابر است...یعنی مرکز تا مرکز فتو دیودها در هردو یکسان است.
نتیجه اینکه با تغییراتی نسباتا ساده تفائتهای بسیار زیادی به وجود میاد.
قطعا در دی 300 و با تغییر نوع سنسور ، تفاوتهای زیادی خواهیم داشت.....اما متاسفانه نیکون هنوز هیچ مرجعی داده های فنی معرفی نکرده و یا من ندیدم.
http://www.digitalreview.ca/content/...R-Camera.shtml
من هیچ پیشبینی نسبت به این موضوع و حتی نویز وضعیت عادی دی ۳۰۰ ندارم...نقل قول:
آقا آرش یعنی حدث شما اینه كه كما فی السابق امكان نوردهی طولانی وجود نخواهد داشت ؟
یا اینكه توانسته بر این مشكل غلبه كنه ؟
هرچند که وسواس بسیاری از دوستان نسبت به نویز رو نمیفهمم... و برای من عکاسی چیزی جدای نویز است.
یعنی چی مسعود جان؟نقل قول:
البته D2X کاملا Cmos نبود.....یعنی به معنی واقعی در این دوربین از تکنولوژی Cmos استفاده نشده.....
مسعود جان... من شخصا علاقه خاصی به الکترونیک ندارم... بلکه به عکاسی علاقه دارم... گمان میکنم اگر اتصالات سنسور و پروسسور با بند کفش بنده هم برقرار شده باشه؟ ولی دوربین کاری که من ازش میخوام انجام بده؟ بند کفشم رو به دوربین میدم و با دمپایی عکاسی میکنم...نقل قول:
کلا نویز فقط به جنسیت سنسور بستگی نداره...
اینکه دیودها با چه فاصله ای نسبت به یکدیگر قرار داشته باشند...
اینکه خازنها در زمان شارژ و دشارژ شدن چقدر بر عملکرد ترانزیستورها تاثیر گذاشته باشند.
اینکه در قسمت A/D چه تغییراتی بر روی دیتا داده میشه و این الگوریتمهای تعریف شده برای پردازنده به چه شکل نوشته شده باشه.
اینکه سنسور به چه صورت نسبت به اطرف شیلد شده باشه.
اینکه فاصله سنسور با ال سی دی چقدر باشه.
اینکه از چه باسی برای ارسال دیتا استفاده شده باشه.
اینکه چه مقداری از دیتا در داخل سنسور پردازش بشه و چه مقداری به پردازنده منتقل بشه.
اینکه مسیر پردازش به چه صورت طراحی شده باشه.
اینکه فاصله پردازنده با سنسور به چه اندازه باشه.
اینکه فلت کیبل انتقال دهنده دیتا از چه مسیری عبور کرده باشه و به چه شکلی نسبت به اطراف ایزوله باشه.
و کلی از از این اینکه ها!!!
تجربه به من ثابت کرده که بسیاری از حرفهایی که به عنوان پیشرفت تکنولوژی به خورد من و شما داده میشه تبلیغاتی بیش نیست... مثل دوربینهای کامپکت ۱۰۰۰ مگاپیکسلی و پروسسور های فلان و فلان...
من دوست دارم دوربین رو دستم بگیرم عکاسی کنم... و دوربین تو دستم راحت باشه... عکسی رو هم که لازم دارم توی کامپیوتر داشته باشم و بتونم پرینت کنم. همین و همین....
اصلا هم برام مهم نبوده که دوربینم CCD داره یا CMOS یا چیزی مثل حلبی به عنوان سنسور...
دوستانی اینجا هستند که تخصص بالایی در مورد الکترونیک و ساختار سنسورها دارن.... بسیار از توضیحاتشون تاحالا استفاده کردم... که امیدوارم در این مورد هم توضیحاتی بدن....
اما برای من حجم موتور ماشینم مهم نبوده... بلکه مهم اینکه با پولی که دارم چه ماشینی میتونم بخرم که فردا تو خرج برف پاککنش نمونم؟ و یا منو به مقصد و مقصودم برسونه... دوربین هم همونه...
اگر استفاده خاص و تخصصی از وسیلهای داشته باشم؟ حتما بهترین ابزاری که اون کار رو انجام میده انتخاب خواهم کرد... ولی وقتی استفاده عمومی داشته باشم؟ یقینا چیزی رو انتخاب خواهم کرد که در عموم وضعیتها بتونه نتیجه مناسب رو به من بده....
حساسیت زیاد به نویز و سیریش شدن بیش از حد به آن بخاطر علاقه عکاسی از ستاره ها است والا درعکاسی عادی
مدتهاست نویز به طور محسوسی کم شده است.
بررسی سنسور CCD و CMOS
اما تو این مدتی كه من تو این سایت هستم یه چیز رو خیلی خوب فهمیدم.کد PHP:
http://www.dalsa.com/shared/content/Photonics_Spectra_CCDvsCMOS_Litwiller.pdf
تمام دوربینهای كنون برای همه عكاسان بهتر از همرده های خود در نیكون هستند. یعنی 350D از D70 بهتره، 400D از D80 بهتره، 30D از D200 بهتره و 40D هم از D300 بهتره و ...
دلیل فقط یك جمله: چون در نوردهی طولانی مدت دوربینهای كنون خیلی بهتر عمل می كنند!
;-)
ابتدا پوزش میخوام برای شماره گذاری مطالب شما...نقل قول:
1- کلا نویز فقط به جنسیت سنسور بستگی نداره...
2- اینکه دیودها با چه فاصله ای نسبت به یکدیگر قرار داشته باشند...
3- اینکه خازنها در زمان شارژ و دشارژ شدن چقدر بر عملکرد ترانزیستورها تاثیر گذاشته باشند.
4- اینکه در قسمت A/D چه تغییراتی بر روی دیتا داده میشه و این الگوریتمهای تعریف شده برای پردازنده به چه شکل نوشته شده باشه.
5- اینکه سنسور به چه صورت نسبت به اطرف شیلد شده باشه.
6- اینکه فاصله سنسور با ال سی دی چقدر باشه.
7- اینکه از چه باسی برای ارسال دیتا استفاده شده باشه.
8- اینکه چه مقداری از دیتا در داخل سنسور پردازش بشه و چه مقداری به پردازنده منتقل بشه.
9- اینکه مسیر پردازش به چه صورت طراحی شده باشه.
10- اینکه فاصله پردازنده با سنسور به چه اندازه باشه.
11- اینکه فلت کیبل انتقال دهنده دیتا از چه مسیری عبور کرده باشه و به چه شکلی نسبت به اطراف ایزوله باشه.
و کلی از از این اینکه ها!!!
مسعود جان طوری ارائه مطلب کنید که بیسواد هایی مثل بنده بیش از پیش اطلاعات ذهنی شان قاطی پاطی نشود!
من تا بحال اینطور بلد بودم که چیزی که ماهیت آنالوگ دارد و وارد سیستمی الکترونیکی می شود، نامش سیگنال یا جریان است مگر آنکه از مدارهای پردازنده Analog To Digital Converter عبور کند و به صفر و یک تبدیل شود تا بتوان آنرا Data نامید. و این بنظرم با 4 و 8 و 11 متناقضه. با 4 به این دلیل که قبل از ADC دیتایی نداریم و با 8 و 11 به این دلیل که هنوز در مرحله سیگنال هستیم نه دیتا. اگر در تعاریف یا نتیجه گیری ها اشتباه می کنم راهنمایی بفرمایید.
Data Bus طراحی شده چه ربطی به کیفیت و کمیت نویز دارد؟ مگر در فاز دیجیتال هم تولید نویز داریم؟ می دانیم که میادین الکترومغناطیس می توانند در جریان یا موج حامل دیتا اختلال ایجاد کنند ولی نه آنقدر که صفری را یک یا یکی را صفر کنند. حتی اگر چنین شود نیز الگوریتمهای رفع خطا بیت تغییر یافته را کشف و اصلاح خواهند کرد. یا تمام این پاراگراف خطاست یا بند 7 فرمایشات شما که می گوید نوع طراحی باس انتقال دیتا بر نویز تاثیر گذار است.
ابهامی نیز در بند 3 دارم که منظور دقیق شما را از خازن و ترانزیستور نمی فهمم. کدام خازن ها و کدام ترانزیستورها ؟
می دانیم که در دید ویفرهای سیلیکونی فقط یک چیز داریم. و آن ترانزیستورهای میکروسکوپی است. که با طراحی دیجیتالی مدارهای منطقی می توانند نقش مقاومت، خازن، دیود و ترانزیستور را بازی کنند. آیا منظور شما این ترانزیستورها و خازن ها است؟ در فاز سیگنال یا دیتا ؟
5 و 6 و 9 و 10 و 11 را یکی می بینم. ایزولاسیون سیگنال برای به سلامت رساندنش به ADC . اگر اشتباه می کنم راهنمایی بفرمایید.
بنظرم می رسد (فقط گمانی است غیر علمی) عمده کنترل نویز به نحوه طراحی امپلی فایر سیگنال برمی گردد. یعنی می توان محیط سیگنال را تا حدی قابل قبول ایزوله کرد و با طراحی بد امپلی فایر، خروارها نویز آفرید.
با سپاس
پیام خان...اگر منظور شما به پست بنده است بفرمایید که کجای آن از برتری دوربینها گفته شد و شما رو اینقدر آشفته کرد؟؟؟!!!نقل قول:
اما تو این مدتی كه من تو این سایت هستم یه چیز رو خیلی خوب فهمیدم.
تمام دوربینهای كنون برای همه عكاسان بهتر از همرده های خود در نیكون هستند. یعنی 350D از D70 بهتره، 400D از D80 بهتره، 30D از D200 بهتره و 40D هم از D300 بهتره و ...
دلیل فقط یك جمله: چون در نوردهی طولانی مدت دوربینهای كنون خیلی بهتر عمل می كنند!
در یک مدار میکروکنترلر، پردازنده و ...اگر PCB با توجه به فرکانسهای و سطح القاعات الکتریکی طراحی نشده باشد ، هرچند که تمامی قسمتها دیجیتالی باشند....باز شاهد اختلال در عملکرد دستگاه خواهیم بود.نقل قول:
Data Bus طراحی شده چه ربطی به کیفیت و کمیت نویز دارد؟ مگر در فاز دیجیتال هم تولید نویز داریم؟
بهتره کمی در مورد مادر برد های کامپیوتر ومادر بردهای دستگاههای صنعتی تحقیق کنید.........
در بعضی از بردها مدارات ما به17 لایه هم میرسند که با توجه بودن دیجیتالی بودن ، در لایه هالی رویی و داخلی از Via ها و پلانهایی برای گراند کردن مدار استفاده میشود.
اما در مورد باس:
هادی جان....
تما نباید که با روشن کردن یک چرخ گوشت از محیط بیرون دوربین نویز بر مدار بیوفتد.......
پهنای باند و فرکانس دیتا باس کاملا برا عملکرد مدار تاثیر گذار است.....
فاصله نتها یا ترکها با یکدیگر،ضخامت و طول آنها بر اختلالات به وجود آمده تاثیر گذار است.نقل قول:
بند 7 فرمایشات شما که می گوید نوع طراحی باس انتقال دیتا بر نویز تاثیر گذار است.
اما اگر منظور این باشد که آیا سازنده ها نتوانستند این مشکل را بر طرف کنند ، باید گفت که این مشکل کاملا رفع شده و مواردی که ذکر شد کاملا پیش پا افتاده شده .....
تمامی چیپهایی که تا به حال ساخته شده اند....چه در پلت فورمهای PGA و چه FPGA چه SMD و SMT و SIP و ......همه و همه از مجموعه ای از ترانزیستورها ، خازنها و مقاومتها و دیودها و حتی از تریستورها و دایاکها ساخته شده اند.....مهم نیست که ما آنها را ببینیم و مهم نیست که چه چیزی نقش چه چیزی را بازی کند....نقل قول:
ابهامی نیز در بند 3 دارم که منظور دقیق شما را از خازن و ترانزیستور نمی فهمم. کدام خازن ها و کدام ترانزیستورها ؟
می دانیم که در دید ویفرهای سیلیکونی فقط یک چیز داریم. و آن ترانزیستورهای میکروسکوپی است. که با طراحی دیجیتالی مدارهای منطقی می توانند نقش مقاومت، خازن، دیود و ترانزیستور را بازی کنند. آیا منظور شما این ترانزیستورها و خازن ها است؟ در فاز سیگنال یا دیتا ؟
مهم این است که در چنین مداراتی بارهای خازنی ، خاصیتهای LC , RC و اندوکتانسها وجود دارند .
بنده از 1 تا 11 را یکی میدانم......منظور این است که فقط اندازه فتو دیودها و نوع سنسور بر نویز تاثیر ندارد.....!!!!!!!نقل قول:
5 و 6 و 9 و 10 و 11 را یکی می بینم. ایزولاسیون سیگنال برای به سلامت رساندنش به ADC . اگر اشتباه می کنم راهنمایی بفرمایید.
منظور این است که نگوییم چون فلان دوربین CCD است پر نویز و چون فلان دوربین CMOS است کم نویز.....
منظور این است که حتی فاصله سنسور با ال سی دی دوربین بر نویز تاثیر میگذارد.!!!!!!
اصولا آمپلی فایر خود در به وجود آمدن نویز تاثیر گذار است.....نقل قول:
بنظرم می رسد (فقط گمانی است غیر علمی) عمده کنترل نویز به نحوه طراحی امپلی فایر سیگنال برمی گردد. یعنی می توان محیط سیگنال را تا حدی قابل قبول ایزوله کرد و با طراحی بد امپلی فایر، خروارها نویز آفرید.
هادی جان ....
اگر در بخش آنالوگ به سیگنال دیتا گفته شد شما همان سیگنال برداشت کن.دیتا من چیزی شبیه همان 10 ساعتی است که یک جا می ایستیم و منتظر کسی میمانیم.والبته پای بی سوادی من بزنید و در نهایت از کل بندها منظور کاملا مشخص است.....احتمالا منظور دیگری داشته اید.
جناب دیناروند.....نقل قول:
چند پست گذشته اصلا شباحتی به تالار گفتگو با موضوع اصلی عكاسی ندارد و بیشتر شبیه یك تالار گفتگو در خصوص گمانه ها و نظرات آزمایش نشده الكترونیك دارد
در 1006 پست شما آیا همه مربوط به تالار گفتگو است؟؟؟؟؟
آیا در دل همه پستهای شما مطالبی علمی و آموزشی نهفته است؟؟؟؟
بابک جان ، اگر در بحثی استاد هستید ،مطلبی عنوان کنید....اگر نه ، علت پست زدنها و تکه پرانی های شما رو نمیفهمم.
سلام
مسعود جان در ديجيتال اگه دوربين رو كنار bts ( بخونید آنتن موبایل ) قرار بدی تاثیری در داده ای دیجیتال نداره . اگر قراره مطلبی رو جا بندازی لازم نیست پیچیدش كنی . چون اینجا هستند كسانی كه الكترونیك خوانده باشند .
و معنی فلات كابل و فیبر 17 لایه و تفاوت سنسور ها رو درك كنند .
مسعود جان فكر كنم . بهتره يه دسته بندي از موارد داشته باشي .
1- کلا نویز فقط به جنسیت سنسور بستگی نداره...
2- اینکه دیودها با چه فاصله ای نسبت به یکدیگر قرار داشته باشند...
3- اینکه خازنها در زمان شارژ و دشارژ شدن چقدر بر عملکرد ترانزیستورها تاثیر گذاشته باشند.(کلا منظور بارهای خازنی است که به علت نزدیک شدن فتو ترانزیستورها به یکدیگر بر عملکرد کلی تاثیر گذار است.مانند کامپکتها)
4- اینکه در قسمت A/d چه تغییراتی بر روی سیگنال داده میشه و این الگوریتمهای تعریف شده برای پردازنده به چه شکل نوشته شده باشه.
5- اینکه سنسور به چه صورت نسبت به اطرف شیلد شده باشه.
6- اینکه فاصله سنسور با ال سی دی چقدر باشه.
اینها همه مربوط به نویز بودند.
----------------------------------------------------------------------------
7- اینکه از چه باسی برای ارسال دیتا استفاده شده باشه.یعنی پهنای باند دیتا باس چقدر باشه و با چه فرکانسی کار کنه.
8- اینکه چه مقداری از دیتا در داخل سنسور پردازش بشه و چه مقداری به پردازنده منتقل بشه.(کاملا مهم هست.در Cmos ها طول رابتهای آنالوگ کوتاه تر از Ccd ها است.برای همین تاثیر پذیری کمتری نسبت به نویز دارند)
9- اینکه فاصله پردازنده با سنسور به چه اندازه باشه.(در مجموع هر چه این فاصله کمتر باشد...مدار عملکرد بهتر وسریعتر خواهد داشت)
10- اینکه فلت کیبل انتقال دهنده دیتا از چه مسیری عبور کرده باشه .(کلا خمیدگی ها و انحرافاتی که در کابلهای حاوی دیتا میباشند...بر عملکرد نادرست مدار کاملا تاثیر گذارند.
اینها همه مربوط به اختلالات به وجود آمده بعد از تبدیل سیگنال به دیتا است.
امیر جان انجام شد برادر........ظاهرا باید یک کلاس انشا و دیکته بروم!!!!
ظاهر تکه پرانی در این فوروم به تازگی مرسوم شده است....نقل قول:
درضمن مگر نمیدوستید d2xs سنسورش همون ccd است منتها بخورد ما cmos دادن باید چشم دل داشته باشی تا بتونی ببینی
جناب رضا خان خلیلی.....اگر مطلب مهم و با ارزش در دست دارید....بفرمایید....
چون درک پست شما و جناب دیناروند اصلا چشم دل نمیخواهد....و نوشتن چنین پستهایی جرات میخواهد...نه با نوشتن پستها کودکانه دیگران را به تمسخر بگیرید.
ارش جان.....قطعا سنسور و رابطها آن اصلا به بنده کفش و سایز پای شما ربطی ندارد....
بنده هم همانند شما به دنبال عکاسی بودم و هستم و خواهم بود.
اما همه ما در چنین بحثهایی مطالب زیاد آموختیم.
کاملا درسته...در این فوروم اساتیدی مانند شما وشاگردانی مانند بنده بسیارند که همه ما از آنها بسیار آموخته ایم .
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
اما گاهی از اساتید انتظار میرود بجای تشکر کردن از پستی که از آن مطلب زیادی نمدانند...در بحث شرکت کنند و اشکالات شاگر را به آن گوش زد کنند .
ظاهرا باید قبل از نوشتن پست، اول موضع خود را در خصوص مطالبم مشخص کنم.....سپس مطالبم را در ادامه بنویسم.
چون ظاهرا بجز من کسانی هستند که به جای نارنجک بستن و به زیر تانک رفتن دست به کارهای جالب تری میزنند.
در مورد بحث شیرین کدام یک بهتر هستند ......
در مجموع ، با در نظر گرفتن تمام بدی ها و خوبی های دی 300 و 40 دی......و با در نظر گرفتن این موضوع که هنوز مقایسه ای برای هیچ یک اعلام نشده است.....حتی اگر دی 300 نویزی تر از 40 دی باشد....دی 300 را دوربین بهتر نسبت به 40 دی میدانم و ارزش چنین اختلافی را خواهد داشت.....مگر اینکه نتیجه تستها برخلاف اظهارات پیش از تست باشد.
اما یقینن در تستها هر یک در یک بخش عملکرد بهتری خواهند داشت.....
عکسهای دی ۳۰۰ در ایزوهای بالا را از اینجا دانلود کنید...(حجمش زیاده..)
کد:http://www.unet.univie.ac.at/~a9403376/
خوب در نبود ما محصولات جدید و بحث های جدید و ... خدا یکی از این دی سیصد ها یا دی نود ها را در هر نسلی که صلاح بود نصیب ما بکند
خوشبختانه منم صاحب laptop شدم و این زبان persian ساپورت میکنه اما برای تایپ لیبل ندارم و به حافظه رجوع میکنم
اما در مورد این بحث قدیمی سنسور و نویز
سنسور d2x ساخت سونی بود و از نوع cmos و کراپ و سنسور d2hs هم قبلا بحثی در موردش داشتیم ... از یک fet در مدار پیکسل استفاده کرده بود ...
اما آیا تکتولوزی ساخت یک حسگر میتواند مزیت یا عیب باشد؟
CMOS خوب است یا CCD؟
فکر میکنم مساله اصلی این است که کلیات و جزیات را با هم قاتی نکنیم
مثلا cmos اسم عامی است
یک نوع افزاره نیمه هادی
که برای آرایش های مختلف دیجیتال و یا آنالوگ آن اسمهای مختلفی قرار داده اندکه همه از فامیلهای cmos هستند
و امکاناتی که این مدارات را میسازد هم تکنولوزی ساخت سیماس نام دارد با ظرافت معلوم
و به طور کلی هر وقت نام مبارک cmos میاید ممکن است هریک از این موارد منظور نظر باشد
در مورد تفاوت سنسور های کنون و d2hs همانطور که قبلا هم گفتم هردو میتوانند با تکنولوزی مثلا یک میکرون cmos ساخته شوند اما تفاوت با تحلیل فیزیکی و سپس مداری قابل آنالیز است ... پس از نظر من جای بحثی با امکانات گفتمانی ندارد
اما نویز
قبلا من به صورت جسته و گریخته در این مورد مطالب زیادی گفتم
اما به صورت خلاصه فیزیک فتودیود منشا اصلی تولید کم یا زیاد آن است
امکانات اپتیک در واقع حکم فراهم کردن سیگنال بهتر برای حسگر را دارند
و سخت افزارهای بعدی حکم انتقال داده تا تصویر نهایی و البته هریک از این طبقات هم خود میتوانند نویز یا خطایی به تصویر نهایی اضافه کنند اما توجه کنید جنس نویز و منشا آن و نحوه برخورد در هر مورد کاملا متفاوت است و ممکن است در تصویر اثر داشته باشد یا خیر
اما این بحث را مطرح کردم که بگویم هریک کارکرد خود را دارند و باید به صورت مجزا و در جای خود بررسی شوند
گریزهایی داشتیم در اینجا که هریک نامی جدا دارند اما رسیدگی به تک تک آنها از حوصله بحث خارج است
یک مساله دیگر هنوز هم در تلسکوپها از ccd استفاده میشود شاید به این دلیل که آنجا با قید امکان خنک کردن نویز
کمتری میتوانستند بگیرند ... اما دوربین این امکانات را ندارد در واقع مسایل مهندسی هریک با توجه به صورت مساله و امکانات موجود یا تکنولوزی می توانند به جواب خاصی برسند و نباید به دنبال قانون و حکم شرعی باشیم که حالا کدام یک از حضرات amos یا bmos دربی را 6 تایی میکنند
برای اینکه دعوای نویز رو با سند و مدرک انجام بدین اینجاست:
دی ۳۰۰ در ۶۴۰۰...کد:http://www.khosoof.com/akkasee/DSC_0075.JPG
noise reduction هم که خاموشه...و البته دوربین هم محصول نهایی نیست(اگر عکسها واقعی باشه که به گمان من هست؟ گمان نمیکنم محصول نهایی تفاوت خاصی داشته باشه....)
که آقا بابک هم بتونن دانلود کنن...
فقط جان هرکس دوست دارید الکی دانلود نکنید که سرور کسوف نخوابه!
ممنون
یک اصلاحیه به ارسال قبلی خودم بزنم در موردی که شک داشتم
سنسور d2x ساخت سونی و cmos بود و رزلوشن 12 مگ رو که استاندارد بالای اون دوران بود در فورمت dx که نیکون تا همین یک ماه پیش به آن وفادار بود جا داده بود
حدث میزنم سونی از تکنولوزی ساخت جدیدتری به نسبت امکانات کنون در ساخت حسگر استفاده کرده بوده (مقیاس submicron مثلا 0.35 که به زمان ساخت میخوره)
واگر درست یادم باشد سونی در دوربینهای فیلمبرداری خاصی هم از این حسگر استفاده کرد
اگر جمع بندی کنیم این سنسور نویز و تصویر قابل قبول را در سطح کمتر جا داده و امکانات تولید انبوه بهتری هم داشته و این یعنی سازنده استفاده مقتضی را از تکنولوزی ساخت cmos برده است
سنسورd2hs هم که از fet استفاده کرده بود و ساخت شرکت labcast بود
الان این ایزو رو توی کنن باید با یک عکس در ایزوی ۳۲۰۰مقایسه کنیم یا بالاخره این تبعیض نژادی تموم شد ؟
خوب یک نظر هم من بدهم .
گرین ها خیلی نزدیک به گرین های آنالوگ شده .
کنتراست خیلی بالانرفته (سایه ها مونو نیست)
با یک نویز گیری ساده خیلی از نویز ها از بین میره
البته من توی این ادیت نویز های رنگی رو از بین نبردم
در ۶۴۰۰ همچین تصویری شاهکاره که با عجله هم گرفته شده
[IMG]http://i23.*******.com/au8uq0.jpg[/IMG]
این همه پافشاری روی مسئله نویز اصلا" برای من قابل هضم نیست! خدا شاهده اگه من بخوام بین D200 و 30d یکی رو انتخاب کنم دلیلش نویز کمتر نیست مگر اینکه واقعا" نیاز به نوردهی طولانی یا عکاسی در ایزوهای بالا داشته باشم در غیر اینصورت اصلا" ذهنم رو درگیر مسئله نویز نخواهم کرد . برای من D300 از لحاظ نویز حتی اگر کمی بهتر از D200 و نویزی تر از 40d هم باشد دوربین بسیار جذابیست ...
فرشاد خان...
به نظر من هم نویز نهایتا یکی از ۱۰ یا ۱۲ نکته مهم در انتخاب یک دوربین DSLR میتونه باشه...
اما از یه نظر نسبت به نویز D300 حساس بودم... و تا وقتی تستهای رسمیش بیرون بیاد هستم... اونهم نویز D2x هستش...
به گمان من D2x نیکون بیش از حد نویزی بود و به همین خاطر نسبت به D300 هم نگران بودم...(چون سایز سنسور ثابت و مگاپیکسل یکسان دارن...)
و البته بنده به پیشرفت تکنولوژی اعتقاد دارم! اما تا نبینم چیزی رو باور نمیکنم... و اینطور که از شواهد برمیاد... D300 از لحاظ نویز اگر از d200 بهتر نباشه! بدتر نیست...(من D200 رو از همه نظر دوربینی ایدهآل میدونم)
بقیه ویژگیهای این دوربین آشکار چون خورشید است و نیازی به توضیح نیست.
آرش جان در مورد D2x ...
وقتی شما میگی نویزیه حتما" هست اما بسیار به این دوربین ارادت دارم! و در فوق العاده بودن این دوربین شکی ندارم .. در مورد نویز هم که خدای نکرده در ایزوی پایین مشکل خاصی وجود نداره حتی در مد Raw در مقایسه با 5D با مگاپیکسل یکسان خروجی دو دوربین خیلی نزدیک به هم میباشد با توجه به اینکه سنسور D2x هم فول فریم نیست بنابراین خود بنده اگر نیاز به عکاسی نویزی و دیگر مزایای فول فریم نداشته باشم و مشکل دلار هم نباشه بدون هیچ تردیدی D2x رو به 5D ترجیح خواهم داد البته همه اینها قبل از ورود D300 و D3 بود وگرنه الان دیگه کی با وجود D300 میره D2x بخره!:cool: اینطور هم که از شواهد و قرائن پیداست D300 از لحاظ نویزی هم بهتر از D200 هست پس فعلا" پولاتونو خرج نکنید!:)
D2x و D2xs دوربینهای فوقالعادهای بودند..
برای افراد خاصی که نیاز به دوربینی با کراپ و سرعت عمل و بدنه حرفهای داشتند... حتی این دوربین در وضعیت عکاسی راو جزییاتی برابر و یا گاهی بیشتر از 1ds Mark II ثبت میکرد...
اما برای شخص من که نیاز به دوربینی همه کاره دارم مناسب نبود...
اما دی ۲۰۰ چنین مشخصاتی رو داشت و الان دی ۳۰۰ هم داره...
در مورد دی۳ هم که تکلیفش مشخصه! دوربینی همه کاره! + اینکه فول فریم هم هست.... مناسب عکاسی ورزشی و خبری و آتلیه و هر چیزی که فکرش رو بکنید... اما! اگر مثلا من فقط عکاس حیات وحش باشم؟ یقینا D300 رو ترجیح خواهم داد....
همه اینها رو میشه جز به جز در موردش بحث کرد ...
http://www.dpreview.com/reviews/nikond2x/page27.aspنقل قول:
حتی این دوربین در وضعیت عکاسی راو جزییاتی برابر و یا گاهی بیشتر از 1ds Mark II ثبت میکرد...
همه اینها رو میشه جز به جز در موردش بحث کرد
مسعود جان...
قبل از اینکه به من لینک Dpreview بدی؟ لطفا یکبار دیگه بخوان چی گفتم...
بعد آخر همون صفحهای که لینک دادی رو هم بخوان!
و اینجا رو هم بخوان!
البته گمان نکنم تاپیک d300 جایی باشه که در مورد دایناسورها بحث کنیم...این لینک ها رو هم برای بار دهم در این فروم داریم برای همدیگه میفرستیم!کد:http://www.dpreview.com/reviews/NikonD2X/page26.asp
و اما بازهم تستهایی اینور و آنور پیدا میشه!
دی ۳۰۰ دی ایزو ۱۰۰!(این دوربین ایزو ۱۰۰ نداره!)
http://www.520dc.com/attachment/Mon_...68ae17c83c.jpg
http://www.520dc.com/attachment/Mon_...18b046d60c.jpg
ایزو ۲۰۰
http://www.520dc.com/attachment/Mon_...44708086e6.jpg
http://www.520dc.com/attachment/Mon_...07f1496c9c.jpg
و در نهایت ایزو ۶۴۰۰(اینهم با بوستر)
http://www.520dc.com/attachment/Mon_...312c81569b.jpg
http://www.520dc.com/attachment/Mon_...b1b63b8f81.jpg
آقا آرش اینا که همه از نظر نویز یجورن!!
این ایزوی ۱۰۰ دیگه هنگامه شده ها