D80: 668 gram
D90: 703 gram
D80: 668 gram
D90: 703 gram
دوستان ببخشید من انقدر سوال میکنم... برای من فقط کیفیت عکس خروجی مهمه...
یعنی حالا شما میگید که چون D90 نویز بسیار کمی در ایزوهای بالا داره کیفیت عکسش با D300 فرقی نداره ؟ یعنی میگید کیفیت عکس فقط در کم بودن نویز در ایزوهای بالا خلاصه میشه ؟
Nikon D90 + Nikkor 18-105 + Sigma 10-20 + Sigma 70 Macro
Canon PowerShot S5 IS
من S-NEFCDC-150WF-ALLIN هم دانلود کردم باز هم ACD see های 9و 10 و 11 هیچکدام عکسهای RAW رو باز نمیکنن
محمد سعدی
دوستان این سایت هم مربوط به D90 هست... ببینید... جالبه........
http://www.ashtonsd90.com
Nikon D90 + Nikkor 18-105 + Sigma 10-20 + Sigma 70 Macro
Canon PowerShot S5 IS
سلام
http://www.dpreview.com/reviews/nikond90/
Highly Recommended
چيزي كه خيلي نسبت به دي 80 مشهود است، سافتنس عكسهاست! از نظر نويز هم تقريبا" (با كمي اغماض) نويز دي 90 در ايزو 3200 با نويز دي 80 در ايزو 1600 مشابه است.
یه سوال دارم: بین d90 و 50d که d90 12بیت هست و50d که 14 بیت هست، چقدر اختلاف سرعت هست؟
12bit یعنی ADC یا همان واحد Analogue to Digital Converter ولتاژ آنالوگ دریافتی از سنسور را را به یک خروجی عددی دیجیتال 12 رقمی تبدیل می کند که این فاکتور به طور خلاصه تعداد Tone های تقسیم بندی Dynamic Range را نشان می دهد (Tonal Range) و هیچ ارتباطی مستقیمی به سرعت دوربین ندارد. بنابراین، هرچه تعداد بیتهای ADC کمتر باشد، شما حتی با داشتن یک سنسور خوب با Dynamic Range بالا، Tonal Range پایینتری خواهید داشت.
گرچه به طور غیر مستقیم می توان گفت که تعداد بیت بالاتر معادل حجم اطلاعات بیشتر است و بنابراین به ازای زمان پردازش مساوی، دوربینی که ADC آن Bit بیشتری دارد، مجبور است که Processor سریعتری داشته باشد.
حتماً Contrast Ratio (که این روزها میدان جنگ بین تلویزیونهای LCD و Plasma هم شده است!) را شنیده اید. برای داشتن Contrast Ratio برابر 4000:1 (به زبان ساده یعنی اگر بخواهیم فاصله سفیدترین سفیدی که سنسور قابلیت ثبت آن را دارد تا سیاه ترین سیاه را به 4000 قسمت تقسیم کنیم) باید ADC حداقل 12bit باشد، چون 4096=12^2.
برای توضیحات بیشتر به مطلب زیر مراجعه کنید:
کد HTML:http://www.dpreview.com/learn/?/Glossary/Camera_System/ad_converter_01.htm