نمایش نتایج : از شماره 1 تا 3 , از مجموع 3
Like Tree32تشکر
  • 29 Post By Kholeno
  • 1 Post By M. Beyrami
  • 2 Post By Kholeno

موضوع: Sony NEX 3N

  1. #1
    Forum Administrator Kholeno آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    2,620
    تشکر شده
    17221
    تشکر کرده
    4056

    پیش فرض Sony NEX 3N


    Body type Rangefinder-style mirrorless
    Max resolution 4912 x 3264
    Effective pixels 16 megapixels
    Sensor size APS-C (23.5 x 15.6 mm)
    Sensor type CMOS
    ISO Auto, 200, 400, 800, 1600, 3200, 6400, 12800, 16000
    Lens mount Sony E
    Focal length mult. 1.5×
    Articulated LCD Tilting
    Screen size 3″
    Screen dots 460,000
    Format MPEG-4, AVCHD
    Storage types SD/ SDHC/SDXC, Memory Stick Pro Duo/ Pro-HG Duo
    USB USB 2.0 (480 Mbit/sec)
    Weight (inc. batteries) 269 g (0.59 lb / 9.49 oz)
    Dimensions 110 x 62 x 35 mm (4.33 x 2.44 x 1.38″)

    سلام
    مدتی بود در حال تحقیق در مورد خرید دوربینی برای عکاسی خیابانی بودم. بودجه کمی داشتم و دوربینی می خواستم که علاوه بر مشخصات فنی خوب، کوچک و سریع و ارزان باشد. در نهایت به این دوربین رسیدم.
    Sony NEX 3N در حال حاضر کوچکترین دوربین بدون آینه در بازار است. با داشتن سنسور APS-C کیفیت تصویر عالی است و در حد DSLR های موجود در بازار است و اگر مثل من شمردن دانه های پیکسل و نویز در مانیتور برایتان اصلا جذاب نیست، حتما از کیفیت تصویر آن راضی خواهید بود. jpg خوبی هم می دهد و ضمن اصلاح خطاهای اپتیکی، نویز گیری خوبی هم در ایزوهای بالا می کند. نویز تا iso 3200 کاملا کنترل شده و عکس قابل استفاده است.
    سرعت شروع به کار دوربین کمی کند است. البته وقتی با یک دوربین DSLR مقایسه شود. از زمانی که دوربین را روشن می کنید تا آماده به کار شدن یکی دو ثانیه زمان می برد. صدای شاتر غریبی دارد و برای یک دوربین بدون آینه زیاد است.
    به نظر من با توجه به اندازه کوچکش، گریپ مناسبی برای در دست گرفتن دارد. هر چند که من LCD را 90 درجه به بالا می چرخانم و شبیه دوربینهای TLR از بالا نگاه می کنم! LCD دوربین 180 درجه به سمت بالا می چرخد اما به طرفین خیر. در حالت 180 درجه مناسب برای سلف پرتره است و در این حالت اگر شاتر دوربین را فشار دهید، بعد از 3 ثانیه عکس می گیرد.
    دوربین viewfinder ندارد. راستش تا قبل از این تصور عکاسی بدون viewfinder برایم غیر ممکن بود. اما بعد از چند روزی که با دوربین X10 یکی از دوستان در خیابان عکاسی کردم، متوجه شدم عکاسی از LCD مزیت هایی هم دارد. اولا برای کسی مثل من که روبرو شدن با مردم و عکاسی کردن از آنها برایش سخت بود، کار را راحتتر می کرد. دوما آماتور به نظر می رسید و دردسر کمتری ایجاد می کند. بعد متوجه شدم اگر LCD دوربین چرخان باشد و بدون اینکه دوربین بالا بیاید و سر شما به جای اینکه به سوژه نگاه کند به سمت پایین خم شده باشد توجه کمتری جلب می کند. در این یکی دوماه از هر 10 نفر، هشت نفر متوجه نشدند که من عکاسی می کنم. این عدم توجه به دوربین باعث می شود که حالت طبیعی سوژه هم حفظ شود. یکی از شرایط من برای خرید دوربین این بود که LCD چرخان داشته باشد. البته لزوما این شیوه برای همه ممکن است خوب به نظر نرسد اما این روش من است.
    فوکوس دوربین خوب و سریع است. و نا امیدتان نمی کند. فقط گاهی وقتی که دوربین به حالت استند بای رفته است و شما سوژه ای را می بینید و سریع می خواهید عکسی بگیرد، به دلیل همان تاخیر یکی دو ثانیه ای ممکن است جا بمانید. یا عکسی بگیرد که فوکوس صحیحی ندارد.
    سه حالت Multi , center , flexible spot و دو مد Single , Continuous و یک حالت Tracking جدا برای فوکوس دارد. Face detection و Smile shutter هم به عنوان تنقلات در دسترس است! ّFocus Peaking هم امکان جذابی است برای وقتی که از لنزهای منوال استفاده می کنید.
    دوربین هاتشو ندارد و یک فلاش کوچولو دارد که اگر در یک اتاق کوچک باشید می توانید فلاش را با دست به سمت عقب نگه دارید و به سمت سقف شلیک کنید! هر چند که فلاش ضعیفی است و نور کمی بر می گردد اما برای عکسهای خانوادگی بی تاثیر نیست.
    یکی دوبار بیشتر فیلمبرداری نکردم اما با توجه به مشخصاتش (1920-1080 , 50i 24M) کیفیت خوب و با داشتن لنز پنکیک فوکوس مناسب و بی صدایی دارد. برای زوم هم سه امکان هست. هم با چرخاندن رینگ لنز، با اهرم کنار دکمه شاتر و یک power zoom مجزا روی خود لنز که زوم بسیار نرمی دارد که به درد فیلمبرداری می خورد.
    لنز 16-50 به نظرم برای این دوربین لنز بسیار مناسبی است. توقع یک لنز با کیفیت را نداشته باشید اما در حد یک لنز کیت، نیازهای اولیه را برآورده می کند. شارپنس مناسب در تمام بازه، فوکوس خوب و CA ای که تقریبا ندارد اما دیستورشن زیادی خصوصا در 16 میلیمتر دارد.
    یک اشکال بزرگی که دارد این است که برای شارژ باتری شما باید کابل را مستقیم به دوربین زده و باتری را شارژ کنید. زمان شارژ شدن هم نسبتا طولانی است.
    در مجموع با توجه به قیمت مناسب (خصوصا قیمت دلاری) و داشتن سنسور عالی، فوکوس مناسب، لنز کیت قابل قبول و حجم و وزن کم و البته نداشتن ویزور و هاتشو، LCD نه چندان با کیفیت، برای دوربین همراه گزینه مناسبی است. این مطالبی را هم که عرض کردم از دیدگاه کسی بخوانید که خیلی در مورد ابزار سختگیر نیست و با هر دوربینی بدون آنکه غر بزند عکاسی می کند! اما فکر می کنم با توجه به جمیع جهات و مقایسه با هم سلفانش ارزش فکر کردن داشته باشد.
    نمی دانم نمونه عکس اهمیتی دارد یا نه اما برای دوستانی که دوست دارند عکس هم ببینند اینجا چند تایی با اگزیف هست.

    Sony Alpha NEX-3N: Digital Photography Review
    http://www.imaging-resource.com/PROD...ny-nex-3nA.HTM
    ویرایش توسط Kholeno : Sunday 6 April 2014 در ساعت 10:38
    nmroshan، shabab، Christ Melikian و 26 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    پيام حمزه‌ای
    PayamPix



  2. #2
    كاربر فعال M. Beyrami آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2009
    محل سکونت
    iran.astara
    نوشته ها
    635
    تشکر شده
    2853
    تشکر کرده
    9860

    پیش فرض

    ​ممنون بسیار مفید بود
    بنده بینeos m و این دوربین مردد هستم! شما مقایسه ای انجام دادید? از نظر قیمتی تقریبا برابرند !یا حتی g1x رادر مقابل این دو بین چطورمیبینید?ممنون
    a.g g.a تشکر می‌کند.
    مسعود بیرامی
    Jhowan photography

  3. #3
    Forum Administrator Kholeno آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    2,620
    تشکر شده
    17221
    تشکر کرده
    4056

    پیش فرض

    اگر ٍEOS M، نمایشگر چرخان داشت خریده بودمش! از لحاظ کیفیت تصویر تقریبا یکسان هستند. در پست قبلی مقایسه ای هم بین این دو دوربین هست. اگر هم برتری از لحاظ نویز و داینامیک رنج باشد قابل چشم پوشی است. من با EOS کار نکردم اما با توجه به شنیده ها به نظر می رسه وضعیت فوکوس NEX بهتر باشد. EOS فلاش هم ندارد. باتری NEX هم بهتر است. اما در عوض EOS کیفیت ساخت و LCD بهتری دارد و هاتشو و دو لنز و یک فلاش هم خواهید داشت. Touch screen هم امکان جذابی روی EOS است. با توجه به نوع کاربری باید دید چه لنزهایی در هر دو سیستم در دسترس هست. اینجا استفاده از لنزهای قدیمی خیلی مرسوم نیست اما در ممالک خارجه! با توجه به دسترسی بیشتر به این لنزها، Focus peaking قابلیت جذابی بر روی NEX است. NEX را می توانید در نمایندگی های سونی از نزدیک ببینید و تست کنید. تا قبل از عید کمترین قیمت 1850 بود و الان تخفیف خوبی خورده.
    M. Beyrami و a.g g.a تشکر می‌کنند.
    پيام حمزه‌ای
    PayamPix



مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •