یدونه 85 هم داره دیاف 3.5 که با اینکه تقریبا جدیده ( 2009 ) من فقط تو سایت نیکون دیدمش
Printable View
یدونه 85 هم داره دیاف 3.5 که با اینکه تقریبا جدیده ( 2009 ) من فقط تو سایت نیکون دیدمش
سلام مجدد به دوستان
برای دوربین نیکون d5300 اگر با هدف افزایش کیفیت کراپ 100% و داشتن بوکه های زیبا بخوایم لنز بخریم پیشنهادتون چیه ؟
یه لنز 35 f1.8 دارم
حتی اگر لازمه بدنه رو عوض کنم هم پیشنهاد بدید
دوستان لنز 18-140 نیکون
روی فوکال 35 ، 50
حداقل اپرچرش چقدره؟
اين لنز afp نيست پس سوالت بي ربطه وقتي خودت از اين لنز خوشت نمياد به ديافراكمش چيكار داري آخه!؟
(جدا از شوخي فكر كنم با ديافراگم لنز شاهكار و بي رقيب خودت يكي باشه اون كيت اي اف پي رو ميگم)
*اينم بگم كه سوالي رو كه ميتوني توي ١ دقيقه جوابو از گوگل پيدا كني الكي اينجا نپرس
دوست من شما شک نکن که من قبل از پرسیدن هر سوال ابتدا سرچ میکنم، به صورت های مختلف سرچ کردم اما به نتیجه نرسیدم، البته شاید من با مفاهیم زیادی آشنا نیستم که به درستی بتونم سرچ کنم
نه دوست من پاسخ شما غلطه، لنز 18-55 و 18-140 توی فوکال های مختلف دیاف های مختلفی ارائه باید بدن، حداقل من اینجوری فکر میکنم
لنز 18-55 روی 55 میشه 5.6
اما لنز 18-140 روی 140 میشه 5.6
یعنی روی 50 مثلا میتونه 4.5 باشه و روی 35 میتونه 4.0 باشه
دارم به این فکر میکنم که لنز 18-140 نسبت به لنز 18-55 ، روی فوکال 50 و 35 و 80 میتونه دیاف بازتری داشته باشه پس بوکه ی بیشتری و نوردهی بهتری
سلام
روی ۳۵ بازترین اپرچر ۴۰۲ و روی ۵۰ برابر ۴.۸ است.
http://www.imaging-resource.com/lens...nikkor/review/
ارادت
لطفا راهنمایی کنید
به غیر از 50 میلیمتری دیگه چه گزینه ای دارم ؟ و پیشنهاد شما چیه ؟
عدم وجود لرزشگیر ، شارپ بودن این لنز ها رو تحت تاثیر قرار میده
مثلا همین 35 نیکون رو که دارم عکس های با سرعت شاتر 1/40 رو بررسی کردم خیلی شارپ نیستن ( یکی از کاربرد های این لنز ها هم عکاسی در نور کمه ) که البته من معمولا با ایزو 100 عکس میگیرم برای کیفیت حداکثری و کمترین نویز
Sent from my SM-G800H using Tapatalk
درود. دوست عزیز با توجه به فرمایش آقای چگینی دیاف روی 50 برابر 4.8 هست در مقابل لنز 55-18 که برابر 5.6 ولی این نیم استاپ گشودگی دیافراگم چقدر میتونه در بوکه و نورگیری به شما کمک کنه؟
البته استفاده از فواصل بلند لنز برای بوکه بهتر به شما کمک میکنه ولی در این حالت بازهم بیشترین دیاف شما 5.6 میشه.
سلام
اگر به عنوان مثال یک لنز زوم مثل 200-18 رو بر روی 2 دوربین با مگا پیکسل منفاوت ببندیم (یکی 16 و یکی 24) خروجی متفاوت هست؟ از لحاظ شارپنس و سایر مشخصات.
بله متفاوت خواهد بود .
اما...
این تفاوت در مثال شما به اندازه 8 مگاپیکسل جرئیات بیشتر نیست. مقدار جزئیاتی که توسط لنز و دوربین در ترکیب باهم ثبت میشه نه فقط به توانایی سنسور بلکه به همان اندازه به توانایی لنز نیز بستگی خواهد داشت .
به این معنا که شما زمانی میتونید از دوربین 24 مگاپیکسلی خودتون یه عکس با 24 مگاپیکسل جزئیات بعنوان خروجی داشته باشید که که لنزتون اپتیک خیلی عالی داشته باشه
که معمولا بهترین لنز ها هم در ترکیب با یک بدنه شارپنسی به اندازه مگاپیکسل سنسور نخواهند داد .
مثلا ممکنه شما در ترکیب لنز 18-200 با یک بدنه 24 مگا پیکسلی مثل canon 760D در اکثر فواصل کانونی فقط 6 مگاپیکسل جزئیات داشته باشید . یعنی اگر این خروجی رو یکبار به 6 مگاپیکسل ریسایز کنید و دوباره به همان 24 مگاپیکسل (6000*4000) به اندازه عکس اصلیتون جزئیات خواهید داشت .
سایت DXO از پارامتری به عنوان Perceptual Megapixel (P-Mpix) در اندازه گیری شارپنس لنز استفاده میکنه که این عدد میزان جزئیات قابل ثبت توسط لنز و سنسور در ترکیب باهم رو نشون میده .
https://www.dxomark.com/Lenses/Compa...4_870_1141_870
سلام دوستان
از نظر شارپنس 50م م خیلی از 35 م م شارپتره؟
nikkor 50mm f1.8g vs 35mm f1.8g
بین این دو کدوم بهتره بنظرتون؟ برای عکاسی خیابونی و محرم و . . . میخوام
درود
الزاما نه!
اگر فوکوس هر دو دوربین درست باشه و ادجاست بشه، اگر دیافراگم در هر دو بادی صحیح نتظیم بشه، اگر ایزو و سرعت شاتر و تنظیمات وایت بالانس یکسان باشه و دوربین ها دچار ضربه و ... نشده باشند و از همه مهمتر در تصاویر خام، خیر!
ولی در Jpg وضعیت متفاوت خواهد بود.
البته وجود اختلاف جزئی بخاطر پروسسور متفاوت ممکنه متفاوت باشه.
از طرفی لنز باید قبل از تست بصورت مجزا بر روی هر بادی ادجاست بشه.
ارادتمند
علی جان همونقدر که جذابه همونقدرم میای خونه میبینی فوکوس رفته جایی که نباید بره :-D نه ولی وجدانی لنز خوبیه اگه دوسته که خب هرچه که کمتر بهتر اگه دوست عضو تاپیک هم باشه که دیگه خیلی خیلی کمتر ولی الان قیمت دست اولش 700 تومنه که بر حسب سالم بودن و نگهداری خوب و این موارد از 450 تا دیگه خیلی زیاد میشه 550 شما حد وسط رو بگیر که حدود 500 میشه
سلام
علاقه خاصی به ثبت چهره در فاصله 5 الی 10 متری از سوژه دارم.
در حال حاضر 18 -105 جوابمو نمیده
لنز زوم بالای 100 میخواستم که قابلیت ماکرو هم داشته باشه.(آیا لنر هر ذو مورد مصرف رو به خوبی جواب میدهد؟
مورد مصرف هم بیشتر در فضای خارج اتاق هست.بدنه هم نیکون d7000
اگر دوستانی که تجربه شخصی از لنزهای زوم ماکرو دار رو دارن به اشتراک بزارن ممنون میشم
درود. شارپنس لنز (زوم و پرایم) با تغییر دیافراگم تغییرات شدید می کنه. در اغلب لنزها، بهترین محدوده دیافراگم برای بدست آوردن بالاترین شارپنس دو استاپ از حد بالا و پایین لنز فاصله داره:
مثلاً برای Nikkon 35 f1.8G روی D800 دیافراگم 2.8 تا 8 نتایج خیلی خوبی بوجود میاره.
لینک:
https://www.dpreview.com/reviews/len...=8&view=mtf-ca
و نکته جالب اینجاست که خروجی شارپنس یک لنز، روی دو بدنه که حتی تعداد پیکسل و سایز سنسور اونها برابره (مثل نیکون D800 , D810) متفاوته:
لینک:
https://www.dpreview.com/reviews/len...&fl2=24&av2=11
دوست گرامی ، اینها نتیجه تست در شرایط آزمایشگاهیه و این تفاوتها در عمل حتی در کراپ 100 در 100 قابل تشخیص نیست
سلام
اگر بخوام لنز 24-120 فول فریم رو جایگزین 18-140 کنم ( که در این صورت فوکال 36-180 خواهم داشت ) پیشنهادتون برای لنزی دیگر برای پوشش رنج زیر 36 چه لنزی هست ؟
هدف بهبود کلی کیفیت عکس هاست
Sent from my SM-G800H using Tapatalk
دوستان لازم دونستم تجربیاتی که ازون موقع تاحالا رو بدست آوردم در اختیار دوستان قرار بدم البته قصد ادامه ی بحث قبلی رو ندارم فقط یه سری موارد بود گفتم شاید نیاز باشه اعلام کنم
1- مشکل بک فوکس دوربین رو برطرف کردم و مجددا به لنز 35 م م هجوم آوردم، اما مشکل اصلی به قوّت خود باقیست! یعنی اولین شاتی که میزنه کاملا فوکسش پرته، دومین شات نزدیک تر میشه و سومین و چهارمین شات هستن که عالی ثبت میشن
2- دوستی پیدا کردم که یه D3200 داره، البته این دوربین دومش بود و نیازش نداشت و دوربین یک مدته دست منه، از همه چی جالب تر که D3200 با لنز 35mm همه چیش عالیه! مشکل فوکس خیلی خیلی خیلی کم مشاهده میشه که همونم فکر کنم به خاطر حرکت دستم باشه و تاحالا فوکس پرت ازش ندیدم! خیلی برام عجیبه که d3200 انقدر با این لنز خوبه و d3300 نیست ؟ نمیدونم، شاید مشکل فقط مربوط به بادی من باشه، شاید هم کلا d3300 چون انقدر جدیده با 35mm سازگار نباشه ... والا هنوز نفهمیدم داستان چیه
3- قصد خرید لنز 50mm رو دارم، احتمال میدم که دوربینم با این لنز مشکلی نداشته باشه، اما نمیخوام دوباره روی این لنز هم ضرر کنم... پیشنهاد دوستان چیه ؟
4- سوال) خرید لنز های دوربینای فول فریم مثل 24-85، و استفاده ازشون روی دوربین کراپ، چه مشکلاتی رو میتونه بوجود بیاره که همه ی سایت ها گفتن ازینکار اجتناب کنید ؟ آخه 24-85 دقیقا فوکال هایی هستن که من دوسشون دارم...
درود
خوب بنده هم خدمتتون گفتم از اول روی بادی دیگه تست بگیرید!
ممکنه حدستون درست باشه و بادی شما نتونه از نظر فوکوس با این لنز منطبق بشه. روی فوکوس دستی سعی نکردید تست بزنید؟
اگر قابلیت Adjust در دوربین نیست، شاید تنها راهش تعویض بدنه یا لنز باشه!
با فروشنده صحبت کنید و لنز رو همونجا تست بگیرید. یعنی قبل از خرید از سلامتش و کارایی درستش روی بدنه خودتون مطمئن بشید.نقل قول:
3- قصد خرید لنز 50mm رو دارم، احتمال میدم که دوربینم با این لنز مشکلی نداشته باشه، اما نمیخوام دوباره روی این لنز هم ضرر کنم... پیشنهاد دوستان چیه ؟
این که لنز مورد نظر شما دقیقا چه مشکلی بوجود میاره را دوستان نیکونی پاسخ می دن!نقل قول:
4- سوال) خرید لنز های دوربینای فول فریم مثل 24-85، و استفاده ازشون روی دوربین کراپ، چه مشکلاتی رو میتونه بوجود بیاره که همه ی سایت ها گفتن ازینکار اجتناب کنید ؟ آخه 24-85 دقیقا فوکال هایی هستن که من دوسشون دارم...
اما من یک سوال دیگه دارم!
بادی شما الان در بدترین حالت ممکن بصورت کار کرده فکر نمی کنم کمتر از 700 یا 800 قیمتش باشه! از طرفی یک لنز جدید هم مثل 50 قیمتش کمتر از 500 نیست!
با ترکیب این دو مورد بادی رو به D7100 یا D7000 یا در بدترین شرایط به D90 ارتقا بدید بنظرم خیلی با ارزش تر از تعویض لنز خواهد بود.
بادی که به یک رده بالا ارتقاع پیدا کنه خود به خود هم خیلی از مشکلات فعلی شما حل می شه و هم امکان استفاده از لنزهای دیگه براتون بیشتر می شه.
ارادتمند
سلام
مشكل فوكوس ممكن است از بدنه يا از لنز باشد. به نظر مي رسد براي دوربين شما مربوط به بدنه است. با مراجعه به تعميرگاهي كه نمايندگي رسمي تعميرات نيكون باشد و نرم افزار و سخت افزارهاي مخصوص را داشته باشد مي توان مشكل فوكوس بدنه را رفع كرد.
تا جائي كه مي دانم، در سيستم فوكوس فازي (سيستمي كه وقتي از ويزور دوربين استفاده مي كنيد فوكوس را تنظيم مي كند) هر نقطه ي فوكوس دو سنسور چپ و راست دارد كه هر كدام يك منحني سيگنال توليد مي كنند. وقتي سيستم فوكوس سالم باشد و سوژه در فوكوس باشد، اين دو منحني منطبق مي شوند و فوكوس تائيد و عكس ثبت مي شود. اگر سيستم فوكوس بدنه مشكل داشته باشد در تطابق دو منحني خطا رخ مي دهد و عكس با مشكل فوكوس ثبت مي شود. يكي از دلايلي بروز خطا در سيستم فوكوس بدنه، بالا رفتن دماي داخلي دوربين است.
ارادت
سلام
روی لایو ویو هم عکاسی کردین؟
چطور بود اونجا هم از شارپ نبودنش ناراضی بودین؟
یکی با F2.8 و با لایو ویو عکس بگیرین بزارید اینجا تا ما هم ببینیم :::happy::: با لایو ویو دیگه نباید خطای فکوس وجود داشته باشه
من با 35 مم عکاسی کردم و ازش راضی بودم ولی خب از 2.8 به بالا شارپتره
ارادت :oops:
سلام دوستان عزیز
بنده یه دوربین کنون d650 دارم و میخوام براش یه لنز 85 میلیمتری با اف 1.8 بخرم . لنز EF 85mm F1.8 usm به قیمت 1310 تومن مخصوص دوربین های فول فریم تو سایتهای مختلف برای فروش مجوده .
حالا سوالی که برام پیش اومده اینه که لنزی وجود داره که با همین مشخصات و مخصوص دوربین های کراپ باشه ؟ چون تو یه مقاله خوندم لنزهای فول فریم گرونتر هستن و قسمتی از نور رو روی سنسور بازتاب نمیدن .
سلام
تا جائي كه مي دانم لنز پرايم 85mm f/1.8 براي دوربين كراپدار توليد نشده است (لنزهاي كراپدار در برند كانن با كد EF-S مشخص مي شود پس چنين لنزي بايد EF-s 85mm f/1.8 باشد). لنز 85 f/1.8 گرچه فول فريم است ولي لنز گران قيمتي نيست . ضمناً چون معمولاً گوشه هاي تصوير كيفيت پائين تري از مركز دارند، اين كه بخش هاي خارجي دايره تصوير لنز هاي فول فريم روي سنسور دوربين هاي كراپدار ثبت نمي شود يك حسن محسوب مي شود.
ارادت
سلام
از رفیقم یه لنز 35 م م که داشت رو قرض گرفتم گفتم یه تست کنم
لنز فوق العاده شارپ و خوبیه
ولی خطای CA خیلی زیادی داره که بیشترشو بدون دردسر توی ACR میشه حذف کرد ولی بعضی جاها واقعا خطای زیادی داره که اونم با یه ماسک و تغییر رنگ میشه درست کرد
لنز روی D7100 بسته شده
این خطای ca در اف 1.8
فایل پیوست 78917
بعد از ACR (هنوز خطا به صورت کامل رفع نشده)
فایل پیوست 78918
و تو این عکس که کراپ 100% براتون گذاشتم
فایل پیوست 78920
اینم کراپ 100% که با ویزور و روی دست هست
فایل پیوست 78919
سلام دوستان
يه سوال دارم
با يه لنز ٥٠مم ميشه روي فول فريم عكاسي مهموني و فضاي بسته كرد!؟ فقط با ٥٠مم و يك فول فريم مثل دي ٨١٠
يه احساس كمبود بسياري به وجود مياد!؟
من با ٥٠ و كراپ كار كردم و گاهي آزار دهنده ميشد
کارتیه برسون همه ی عمرش رو با 50 عکاسی کرد (به جز محدودی با تله ) . میشه، من با همین فاصله همیشه میگیرم هرچقدر زمان میگذره احساس نیاز به لنزای دیگه توی کار غیر استدیویی و پروژه ای کمتر و کمتر میشه. خیلی راحت و سبک فقط باید دکمه شاتر رو فشار بدید. به خصوص شما که میرید نیکون بگیرید 50 f1.8 خیلی خوبه، ارزان هم هست نگران خرابیش نمیشید. 50 روی کراپ خیلی متفاوته. اگر تصویر موبایلی رو میپسندید شاید 35 برایتان بهتر باشد وایدتر است و تصاویرش راحت تر به دل خیلی ها میشینه چون وایده و کمی نا آشنا ولی 50 خیلی با چشم آشناست، باید برای اینکه بازخورد خوبی داشته باشید باید عکس بهتری بگیرید . اگر نیکون میگیرد پیشنهاد میکنم یه مدت 50 f1.8 کار کنید اگر نیاز به واید بیشتر داشتید، 28 f2.8 بگیرید. هزینه زیادی رو میخاید متقبل بشید توصیه میکنم لنز ارزان قیمت 18-55 کار کرده بگیرید یه مدت روی فاصله 33 بگذارید تا 50 را تجربه کنید، و روی 20 تا 35 را . اگر هر دو را میخاستید براحتی میتوانید با بدنه دیگری 3 لنز با میانگین 50 بگیرید.
سلام
درست كه آنري كارتيه برسون اكثر عكس هايش را با لنز هاي 35 و 50 ثبت كرده ولي در مهماني ها كه عكاسي نمي كرده است. به نظرم براي دوربين كراپدار و براي عكاسي در مهماني ها و در نور كم، لنز زوم سريع وايد-نرمالي مانند ُSigma 18-35 f/1.8 Art يا اگر كانني باشيد 17-55 f/2.8 شايد مناسبتر باشد.
ارادت
فکر کنم ایشان برای فول فریم لنز میخاند. بله خوب، فضای محدود و لنز 50 شاید اندکی بلند باشد، برای من نیست. اگر قصد چنین ثبت های رو داشته باشند فکر کنم لنزهای زوم از واید تا تله بیشتر کارامد باشد. در ضمن اگر برای خودشون کار میکنند دردسر تنظیم فاصله کانونی در محیط با این تغییرات دردسر زیادی است. عکاسان خیابانی هم امروزه بیشتر از گذشته از لنزای واید مثل 35 استفاده میکنند چه برسه به عکاسانی که در فضای بسته عکاسی میکنند، به هر حال ایشون باید خودشون تصمیم بگیرند، صرفا تجربه شخصیم با این فاصله کانونی مایوس کننده نیست.
اگر قصد ثبت صحنه دارند و مستند احتمالا به مشکل برخواهند خورد، اگر صرفا عکاسی میکنند فکر نکنم محدودیت زیادی داشته باشند.
در جواب امیرحسین، به نظرم اگر با ارگونومی 5100 راحتید، خیلی فکر d810 نباشید، مگر اینکه چاپ های بزرگ بخاید بکنید، d610 یا 750، یا 6d ارزانتراند، شما با پول d810 و لنز 50
میتونید، d610+ 50 f1.8 g + 85 f1.8 g + tamron 35 f1.8 بگیرید.
والا منم به خريد ٦١٠ فكر كردم با همين لنز ها اما ميگن دي ٦١٠ توي نور كم فكوس خوبي نداره نميدونم جرا كسي تاييدش نميكنه
دي ٥١٠٠ دوربين خوبيه اما به بدنه بهتري احتياج دارم چون واقعا قديمي شده و كم مياره
من يه مدت ٢٤ مم اف ١.٤ داشتم روي دوربينم با اينكه عالي بود اما باز هم فكوس آزار دهنده اي داشت در بعضي اوقات
البته اكر دي ٧٥٠ دست دوم پيدا كنم ميخرم اما باز نمي دونم لنز رو چه كنم
نمیدونم، ولی فکر نکنم مشکل زیادی باشه، شخصا هم با فوکوس توی نور کم مشکل دارم! ولی این دوربین فکر کنم بهتر از شرایط کنونی شما باشه، معمولا لنزای برندهای دیگه توی فوکوس مثل لنزهای برند دوربین نیستند، خاستید لنز بگیرید از برند اصلی بگیرید. ولی الان میتونید راحت d750 نو با 50 نیکون و 35 تمرون بگیرید. گزینه های زیاد دیگری هم هست مثلا بدون آینه و یا d7200+18-140+لنز واید دلخواهتون، بقیه پولتون هم نگه دارید. ولی هنوز هم به نظرم معقولانه است که شما 610 یا 750 با لنز50 بگیرید اگر احساس کمبود کردید لنز اضافه کنید.
فعلا در انتظارم دي ٧٥٠ با قيمت خوب پيدا كنم اگر كسي رو ميشناختين بهم بكين ممنون ميشم
البته دي ٨٠٠ هم خوبه اما فكر ميكنم مثل دي ٦١٠ كمبود زياد داره
(واقعا معذرت به خاطر آف تاپيك )
كسي تجربه كار با ٢٤مم اف ٢.٨ دي و ٢٠ مم اف ٢.٨ دي نيكون رو داشته !؟ توي اين فروم من جيزي بيدا نكردم به نظرتون لنزاي خوبي هستن !؟ به خاطر قيمتشون
با سلام خدمت دوستان
بنده بعد از کلی مطالعه و بررسی به احتمال زیاد کنون 6D و یا 5D mark III بگیرم برای کار پرتره
اما برای تهیه لنز کمی مردد هستم که برای شروع کار از کدام یک از موارد استفاده کنم (پرتره محیطی )
1- 24-70 f4 L IS
2- 24-105 f4 L IS
3- 50 f1.8 stm
4- 50 f1.4 usm
5- 85 f1.8 usm
6- tamron 24-70 f2.8
لطفا موضوع کیفیت خروجی رو هم حتما مدنطر قرار دهید
با تشکر
اینم نتایج DXO
https://www.dxomark.com/Lenses/Compa...1_795_1541_795
کدوم ورزن های این لنزهارو میفرمایید؟ اصولا لنزهای با دیاف باز زیر 28 بجز 24/1.4 جدید همشون تو دیافراگمهای بسته قراره استفاده بشن و اکثرا هم در حد زوم های مشابه رنج خودشون هستن! یه تستی کن راکول از 24 میلیمتری ها گذاشته که خیلی جالبه بین همه لنزها 24-85جی نسل اول از رقبای گرونتر و حتی پرایم ها تو گوشه ها بهتره و فقط 1-2 تا لنز مثه همین 24/1.4 به نظر میاد لنزهای خاص و بهتری باشند! ولی از قدیم 24/2.8ais و بعدشم ورژن اتوفوکوسش 24/2.8D بین عکاس ها به عنوان بهترین لنز این رنج شناخته میشد منتها میگم با معیار روز بخواید بسنجید زوم های فعلی لنزهای بهتری هستند!
استاید محترم ، من بین دو لنز 24mm F2.8 STM و 17-55 F2.8 موندم
اولا اصلا تو بازار پیدا میشن؟
دوما خروجی 17-55 در حد 24mm هست؟
سلام دوستان
اول همین تابستون یه D610 خریدم (به جای D5200 سابقم) و با لنز 50mm 1.8 که از قبل داشتم مدتیه استفاده میکنم و تقریبا از نتایج راضیم.
به خاطر کار و نیازم که عکاسی خودرو هست (و البته پرتره به صورت تفریحی) یه لنز دیگه هم میخواستم که به دلیل محدودیت بودجه فعلا یه 80-28 با f3.3-56 سری G که برای سری آخر دوربینهای آنالوگ نیکون هست رو تهیه کردم و استفاده میکنم. این لنز کارم رو راه انداخته ولی به نظرم حالا که وضعیت بودجه ام بهتر شده تکلیف قضیه رو مشخض کنم.
الان موندم که چه لنزی میتونه برای من مناسب باشه. از طرفی کیفیت بالا و بوکه مناسب لنزهای فیکس زیر دندونم مزه کرده، از طرف دیگه دردسرای تعویض لنز و داشتن چندتا لنز پرایم قابل توجهن.
به همین خاطر موندم که آیا برم سراغ 120-24 یا 300-28 برای یه لنز زوم کاربردی با قیمت نسبتا مناسب، یا این که یک لنز واید و یه دونه تله بخرم.
نمونه عکسهای 120-24 (که خیلی ها میگن بهترین گزینه هست) رو دیدم و به نظرم اونقدرها که انتظار دارم با کیفیت نیست. سوای ضعف از نظر بوکه در مقابل یه لنز مثل همین 50 که دارم، از نظر رنگ و شارپنس هم به نظرم یک قدم عقب تره.
گزینه وسوسه کننده دیگه هم 85mm 1.8 هست که برای ماشین خوبه و واسه پرتره عالیه و من چون تفریحی پرتره هم کار میکنم، بدم نمیاد برای تله بخرمش، با این حال اختلافش با 50 اونقدر نیست که به نظرم منطقی باشه.
درود بر شما
تجربه استفاده ۵۰ و ۸۵ و ۲۸-۳۰۰ رو بر روی همین بدنه دارم.از نظر کیفیت و بوکه و ... نیازی به گفتن نیست که هر دو پرایم عالی هستن و حرفی توش نیست.ولی ۲۸-۳۰۰ هم با توجه به قیمتش و محدوده فوکال بسیار خوبی که داره لنز خوبی هست و بزرگترین مزیتش بی نیازی از تعویض لنز هست.
برای کارهای تجاری و حرفه ای از پرایم استفاده میکنم ولی برای کاربری شخصی و عکسهای پرتره خانوادگی و ... از ۲۸-۳۰۰ و کیفیت راضی کننده ای داره.اگر قصد داشتن یک لنز را دارید ۲۸-۳۰۰ گزینه بسیار خوبیست.می بندید روی بدنه و در یک سفر چند روزه همه کار باهاش میکنید.حتی حیات وحش :-)
من به شخصه لنز پرایم رو ترجیح میدم،فکر آدم رو درگیر زوم کردن نمیکنه.
لنز تله برای ماشین زیاد جالب نمیشه، پرسپکتیو مناسبی برای ماشین نداره.
با توجه به شرایطی که تو این چند سال تو همایش های ماشین تجربه کردم، الان دنبال یه لنز واید با دیافراگم باز هستم مثل 24 F2.8. مخصوصا همایش ماه دیگه
اما برای پرتره فکر کنم 105 بهتر از 85 باشه.
سلام دوستان بنده به تازگی یه دوربین D5300 خریدم
ولی حالا یه لنز میخوام حداکثر تا 800 تومن که هم کیفیت خوبی داشته باشه هم بشه برای پرتره،طبیعت،خبری،کمی هم زوم داشته باشه و غیره... استفاده کرد
برای یک کاربر مبتدی چه پیشنهاد میکنید دوستان؟
درود
با این رنج قیمت تنها گزینه شما همان لنز کیت های 105-18 و 140-18 هست.
قیمت را بالتر ببرید، لنزی مثل 50-17 سیگما f/2.8 همین کار را برای شما انجام خواهد داد ولی با زوم کمتر (البته قیمتش حدود 1.700 باید باشه)
البته عکاسی خبری معمولا لنزهای رنج 200-70 کاربردی دارند! ولی خوب همون لنزهایی که خدمتتون فرستادم هم برای شروع کارتون را راه خواهند انداخت.
ارادتمند
با سلام
اساتید من برای عکاسی از دخترم یه 70D 18-135 STM گرفتم
عکسهای شارپی در نمیاد نظرتون چیه؟
خرید 50M F1.8 STM درسته؟
باسلام دوربین من نیکون7200 هستش با کیت لنز18-140- استفاده ام خونگی و خانوادگیه ومیخوام صرفا واسه پرتره اعضای خونواده ام لنزی تهیه کنم که مناسب این کار باشه و شارپننس خوبی ازش بگیرم خواهشا اگه میشه لنزهای مناسب این کار با مدل و قیمتش و یه فلاش اکسترنال مناسب با مدل و قیمتش واسم معرفی کنید.
برای پرتره معمولا لنز های 85 و 135 تهیه میکنن (85 یک میلیون و هفتصد تومن)
اما خوب لنز 50 هم میتونه گزینه مناسبی برای پرتره باشه (روی دوربین شما معادل 75) که البته این بستگی به خود شما داره که چه انتظاری از عمق میدان داشته باشید
نکته مثبت لنز 50 اینه که هم قیمتش در مقابل 85 و 135 خیلی پایینه(700 تومن)، هم به خاطر بازتر بودنش در مقایسه با 85 و 135 میتونه همه کاره تر باشه و شما کمتر نیاز به تعویض لنز پیدا کنید
شما که لنزتون 18-140 هست ، لنز رو روی فوکال 50 و 85 و 135 یک مدت استفاده کنید و ببینید کدوم باب میل شماست، پرایم اون فوکال رو تهیه کنید.
معمولا هرچه فوکال کمتر باشه لنز ارزون تره ولی در عوض شما بوکه ی کمتری میگیرید. سلیقه ی عکاسی شما اینجا مطرح هستش
فایل پیوست 79093خدمت دوستان:
Camera: Canon EOS 70D
Lens: Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM
Shot at 50 mm
Exposure: Auto exposure, Program AE, 1/64 sec, f/5, ISO 1000
Flash: On, Fired
Focus: AI Focus AF, with a depth of field of from 1.16 m to 1.03 m.
AF Area Mode: Auto
Date: October 9, 2016 3:33:13PM (timezone not specified)
(12 days, 2 hours, 2 minutes, 6 seconds ago, assuming image timezone of 3½ hours ahead of GMT)
Time Zone Offset: Tehran
Time Zone Offset: +03:30
File: 1,500 × 1,000 JPEG (1.5 megapixels)
400,362 bytes (391 kilobytes)
به نظر میرسد فوکوس روی پیراهن باشد. از چه حالتی برای فوکوس استفاده میکنید؟
درود
اگر عکس رو از فاصله کمتر از 1 متری گرفته باشید، مشکلات فوکوس صحیح می تواند در خروجی موثر باشد!
فوکال 50 در دیاف 5 و 5.6 حدود 3 سانتیمتر جلو و عقب سوژه را در فوکوس قرار می دهد.
برای اطمینان سیستم فوکوس را در حالت نقطه ای قرار دهید و روی چهره فوکوس را انجام دهید.
از طرفی ممکنه لنز نیاز به ادجاست داشته باشه!
ارادتمند
سلام دوستان
من الان یه ef 50mm f/1.8 دارم. با اومدن ورژن STM این لنز تو این فکرم آیا ارزش داره که لنزم رو با مدل جدیدترش تعویض کنم؟
متاسفانه هنوز dpreview لنز جدیدو بررسی نکرده تا از ارتقاء شارپنس باخبر شم ولی DXOmark میگه شارپنس یه کوچولو بهتر شده
سلام
قیمت حدود 500 تومن برای لنز دست دوم تامرون 18-250 مناسب هست؟
دوربینم canon eos m هست در این رنج قیمت این لنز انتخاب درستیه؟
ممنون میشم راهنمایی کنید.
با سلام و وقت بخیر
به نظر دوستانی ،که از این دو لنز استفاده نموده اند خرید کدامیک مناسب تر است؟
Nikon 50mm f/1.8G به قیمت 550 هزار تومان
یا
Nikon 50mm f/1.8D به قیمت 300 هزار تومان
هر دو کارکرده و بدون گارانتی هستند اما در سلامت کامل می باشند. (( استفاده از لنز فیکس صرفا جهت همراه داشتن و ثبت گاه و بی گاه تصاویر می باشد و استفاده زیادی ندارد))
بادی هم سری ***7 و بحث اصلی بر روی اختلاف در مورد شارپنس و فکوس سریعتر می باشد آیا این اختلافات و مابقی موارد بسیار چشمگیر است؟
با سپاس...
پیشنهاد من همیشه خرید لنز نو با گارانتیست . مگر شرایط خاص